vanhemmat, mitä satuja syötätte totuutena koulua käyville lapsillenne. Kehitysoppi on tullut jäädäkseen koulujen opetusohjelmiin, eikä Raamatun luomiskertomus tule sitä koskaan korvaamaan.
Puhumalla lapsillenne muunnettua totuutta, aiheutatte heille vaikeuksia koulunkäynnissä, varsinkin kanssakäymisessä koulutoverien kanssa.
Lause:"Jumala loi maan", kuuluu uskonnon, ei luonnontieteen piiriin.
Miettikää vähän uskovat
14
356
Vastaukset
- miten on
Keneltä ateistien mukulat oppivat tapansa kiusata uskovia oppilaita? Uskoviltako? Vai kotoaan vanhemmilta?
- veikkonen, tai sisar
Ei sitä tarvitse opettaa.Valhe ei voi sietää Totuutta, koska Totuus paljastaa sen.Jeesus joka on itse totuus, niin juuri "hyvät"ihmiset ristiinnaulitsivat hänet.Onko sulla jäänyt lukematta tämä:2. Tim. 3:12
Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
- Onkin
Miettimisen paikka????
Uskoakko Totuus vai valhe tai siltäväliltä.
Näitähän on näitä eksytyksiä monenlaisia.
Ja vielä kun Raamattukin mainitsee asiasta:2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Itse uskon Totuuden.sillä Jeesus sanoi:Joh. 14:6
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Noin maailmallisestikkin ajatellen totuus on yksinkertainen, vai miten itse uskot kaveria joka selittelee ummet ja lammet ja korjailee alvariinsa puheitaan.Etsiskeleekö hän totuutta vai uskooko löytänensä sen vai yrittääkö poloinen huijata sinut uskomaan jotain mitä ei itsekkään tiedä/ole tietävinään. Antasitko tuollaiselle miehelle eurosi vietäväksi raviradan totoluukulle. Uskoen saavasi mahd. voittosi muassaan takaisin. Vai pelkät selitykset.Loppuviimeksi et tietäisi voititko vai et ja jos kuinka paljon ja kuinka paljon hän siihen lähtöön sijoitti joka lehdessä lukee voittajana jne.jne Jos antaisit, minä en. - flörtar
Taivaasta tuntuu löytyvän joka lähtöön apua.Jaksaa vain rukkoilla.Sieltä tulevat tekonivel leikkauksia tekeviä kirurgeja
- merim.raimo
Enkä edes vaivautuisi menemään kuuntelemaan, keuhkosyövän vaaroista luennoivaa lääkäriä, joka polttelee pari askia tupakkaa päivässä. :(
moniste poikani koulusta evoluutiosta. Luin sen juuri äsken ja siksi aattelin osallistua tähän keskusteluun.
Tässä sanotaan mm.näin:"Darwinin teoria perustui enemmän hänen omiin ajatusrakennelmiinsa kuin tutkimuksiin."
Tiesitkö muuten että se teoria on kehitetty 140vuotta sitten. Jos jotain tutkimuksia olisi ollut niin menetelmät ovat olleet aika alkeelliset.
Silti tieteeseen uskovat ovat kehittäneet siitä oman uskonnon itselleen.
Evoluutioteoriaa vastaan puhuu sekin seikka että ns.alkueläinten geenit olisivat vaatineet muutoksen eli tietynlaisen virheen itsessään että kehitystä olisi päässyt tapahtumaan. Olisi vaadittu useita hyvänlaatuisia mutaatioita samanaikaisesti(yksikin tällainen on harvinaisuus koska ihmisten ja eläinten geeneissä on oma suojajärjestelmä)ja se on matematiikan ja informaatiotieteen vastainen ajatus ja näin ollen mahdottomuus.
Näin lapsille opetetaan nykyään koulussa evoluutioteoriaa.
Epäilenkin että sun vaikuttimet ei olleet siinä että olisit ollut lasten "oikeasta opista"kiinnostunut.luonnontiedettä, niin se on oiekaa luovaa Sanaa, koska Jumala todella loi maailman!
* Kehitysteoria on kokonaan ihmisjärjen oletuksia, mitään varmaa ei ole mikään. Olet itsekkin joskus sanonut, että tiede ei koskaan voi pysähtyä ja todeta jotain valmiiksi?
* Jumala luodessaan maailman, ihmisen ja koko luomakunnan kaikkineen, sanoi sen tehtyään, että se on HYVÄ. Ja siis tarkoittaa, että on valmis ihmisen asuttavaksi, ja viljeltäväksi siinä asuakseen.
* Ab. muuten kirjoitti asiaa, josta sinunkin tulis ottaa opiksesi! Vaikka onkin vaan uskovais äiti?
* Kun nyt ehtoola myöhään menet nukkumaan, niin mieti nyt oikein ilman estoja ja ennakkoluuloja, miten muka kaikki olisi voinut syntyä sattumaan soppana, jossa kuitenkin on älyllinen ja järjellinen järjestys ja lait, jotka pitää kaiien kohdallaan? Olisiko muka tuollainen mahdollista sattumaksi?
* Et varmaan koskaan ole hiljentynyt asiaa miettimään oikein kunnolla, vai etkö ehkä uskalla pysähtyä miettimään asiaa perinpohjin, jospa törmäätkin mietteissäsi sellaiseen josta et tieteen avulla voi edetä?
* Uskallatko ryhtyä ajattelemaan, ilaman mitään ennlta opittua, puoleen tai toiseen?- J.Edgar
vastata, mutta tuo uskovien perisynti, tieteen perusperiaatteen arvostelu, vaatii taas korjauksen.
Uskovien tietämättömyyden tasoa kuvaa mainiosti väite, jonka mukaan tieteellisten teorioiden kehittyminen, muuttuminen ja korvautuminen uusilla, olisi jotenkin merkki järjestelmän heikkoudesta.
Yrittäkää nyt painaa kalloonne, ettei lopullista totuutta ole kuin matematiikassa. Piin arvo kahdella desimaalilla on 3,14, mutta irrationaalilukuna kukaan tai mikään ei tiedä tarkkaa lukuarvoa. Ei edes Jumala. Raamattu tosin väittää tuon arvon olevan tasan 3.:)
Tieteen vahvuus on juuri sen itsekritiikissä ja sen mukanaan tuomassa itsekorjaavuudessa. Tiede lähestyy totuutta, mutta tuskin koskaan sitä saavuttaa monellakaan alalla.
Vaikka evoluutioteoriassa on edelleen aukkopaikkoja (ja tulee varmaan aina olemaan), sen perusperiaate on vahva kuin kallio.
Uskonnollisen uskon suurin heikkous on pitäytyminen tuhansia vuosia sitten vallinneen tiedon perusteella kirjoitettuihin teksteihin, joita jotkut ääriuskovat kovakallot väittävät muuttumattomaksi totuudeksi.
Kertaan vielä:
Kehitysoppi (mm. evoluutioteoria) on tullut jäädäkseen. Uskonnot ja uskovat ovat yrittäneet horjuttaa sitä yli 150 v onnistumatta. Mikä sen paremmin voisi kuvata sen vahvuutta.
Lapsia ei saa johtaa harhaan. Jos uskovat lapset koulussa puhuvat vanhempiensa suulla Jumalan luomisesta kehitysopin vaihtoehtona, he joutuvat helposti kanssaoppilaidensa pilkkaamiksi. Syy ei silloin ole ateistien vaan uskovien vanhempien.
Ateisteja Suomenmaassa on varsin vähän. Muutama prosentti. Järkeviä, omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä sen sijaan on miljoonia. Luomisoppiin uskovia ääriuskovaisia on alle 100 000 ja heistäkin suurin osa pitää käsityksineen varsin matalaa profiilia.
Tehkää vaan aikuiset ääriuskovat itsenne naurunalaisiksi, mutta jättäkää syyttömät lapsenne sen ulkopuolelle. He tekevät aikuisiässä itsenäisen ratkaisunsa suuntaan tai toiseen.
Lähetystyön aika on kerta kaikkiaan ohi. Se aiheuttaa vain selkkauksia, joista pienimuotoinen esimerkki on em. koulutapaus, ja laajempia esimerkkejä löytyy islamilaisesta ja hindulaisesta maailmasta, jonne ainoaa oikeaa uskoa kauppaavat kristinuskon markkinamiehet ylimielisesti yrittävät tunkea käsityksiään totuudesta.- merim.raimo
Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapsille, heidän itseään sillä rasittaaksensa. Saarn.1:13. :)
- to....
merim.raimo kirjoitti:
Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapsille, heidän itseään sillä rasittaaksensa. Saarn.1:13. :)
18 Ja minä ajattelin: Näin tapahtuu ihmisten vuoksi. Jumala koettelee heitä, jotta he ymmärtäisivät olevansa pelkkiä luontokappaleita.
19 Sillä ihmisten ja eläinten kohtalo on yhtäläinen: samalla tavoin kuolevat molemmat, yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole etusijaa eläimiin nähden, kaikki on turhuutta." mä oon valmis kuuntelemaan sua jos selität mulle tuon "alkuräjähdyksen"ja sen miksi lajien kehittyminen on pysähtynyt moniksi tuhansiksi vuosiksi.
Darwin oli pelkkä ihminen. Hänkin erehtyi. Tiesitkö, että hänen viimeisessä teoksessaan kastemadoista hän selitti niiden mm.reagoivan musiikkiin?
Tuo, mitä kirjoitit Raamatusta ja piin arvosta(joka oli siis 3)kertoo vain sen, että taidat itse olla ottanut lähtötilanteeksi sen että Raamattu on yliluonnollisesti syntynyttä Jumalan Sanaa.
Kuitenkin sitä ovat kirjoittaneet tavalliset syntiset sen ajan ihmiset joilla kaikille oli yhteistä vain se, että heillä oli yhteys Jumalaan.
Vain Jeesus oli täydellinen.
Siellä on paljon tekstiä Jumalan vihollisten sanoista eikä sitäkään sovi ottaa Jumalan Sanana.
Ja edelleen sanon uskovaisena äitinä että vaikka poikani uskoo Jumalaan hän ei ole millään lailla sen vuoksi silmätikkuna.
Ja jos joku häntä sen vuoksi kiusaisikin niin eikö syy ole silloin kiusaajassa? Tai ehkä sinusta uskovaisia lapsia saakin kiusata ja syy ei ole silloin kiusaajan vaan uhrin vanhempien.- merim.raimo
to.... kirjoitti:
18 Ja minä ajattelin: Näin tapahtuu ihmisten vuoksi. Jumala koettelee heitä, jotta he ymmärtäisivät olevansa pelkkiä luontokappaleita.
19 Sillä ihmisten ja eläinten kohtalo on yhtäläinen: samalla tavoin kuolevat molemmat, yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole etusijaa eläimiin nähden, kaikki on turhuutta."Saarn.1:1,12,16. ;)
- J.Edgar
auroraboreallis kirjoitti:
mä oon valmis kuuntelemaan sua jos selität mulle tuon "alkuräjähdyksen"ja sen miksi lajien kehittyminen on pysähtynyt moniksi tuhansiksi vuosiksi.
Darwin oli pelkkä ihminen. Hänkin erehtyi. Tiesitkö, että hänen viimeisessä teoksessaan kastemadoista hän selitti niiden mm.reagoivan musiikkiin?
Tuo, mitä kirjoitit Raamatusta ja piin arvosta(joka oli siis 3)kertoo vain sen, että taidat itse olla ottanut lähtötilanteeksi sen että Raamattu on yliluonnollisesti syntynyttä Jumalan Sanaa.
Kuitenkin sitä ovat kirjoittaneet tavalliset syntiset sen ajan ihmiset joilla kaikille oli yhteistä vain se, että heillä oli yhteys Jumalaan.
Vain Jeesus oli täydellinen.
Siellä on paljon tekstiä Jumalan vihollisten sanoista eikä sitäkään sovi ottaa Jumalan Sanana.
Ja edelleen sanon uskovaisena äitinä että vaikka poikani uskoo Jumalaan hän ei ole millään lailla sen vuoksi silmätikkuna.
Ja jos joku häntä sen vuoksi kiusaisikin niin eikö syy ole silloin kiusaajassa? Tai ehkä sinusta uskovaisia lapsia saakin kiusata ja syy ei ole silloin kiusaajan vaan uhrin vanhempien.noin sadannen kerran: alkuräjähdysteoria/-hypoteesi ei liity kehitysoppiin mitenkään.
Ja kun puhutaan kehitysopista, tarkoitetaan yleisesti ns. biologista evoluutiota, joka taas on aiheuttanut lajien kehityksen nykyiseen mittaan.
Kemiallinen evoluutio taas käsittelee elämän syntyä.
Eli pähinänkuoressa:
1. Kaiken alku(-räjähdys?)
2. Elämän alku
3. Elämän kehitys
Yrittäkää opiskella edes sen verran, että ymmärrätte mistä puhutte, ettette puhu läpiä päähänne. Luulisi Jumalan antaneen teille sitä viisautta, kun hänellä sitä kuulemma ylen määrin on.
Ystävällisesti
J.Edgar
JK.
Lukekaa aloitus uudestaan, ja miettikää sen sisältöä. Tämä juttu meni nimittäin taas (kerran) valovuoden päähän aiheesta. J.Edgar kirjoitti:
noin sadannen kerran: alkuräjähdysteoria/-hypoteesi ei liity kehitysoppiin mitenkään.
Ja kun puhutaan kehitysopista, tarkoitetaan yleisesti ns. biologista evoluutiota, joka taas on aiheuttanut lajien kehityksen nykyiseen mittaan.
Kemiallinen evoluutio taas käsittelee elämän syntyä.
Eli pähinänkuoressa:
1. Kaiken alku(-räjähdys?)
2. Elämän alku
3. Elämän kehitys
Yrittäkää opiskella edes sen verran, että ymmärrätte mistä puhutte, ettette puhu läpiä päähänne. Luulisi Jumalan antaneen teille sitä viisautta, kun hänellä sitä kuulemma ylen määrin on.
Ystävällisesti
J.Edgar
JK.
Lukekaa aloitus uudestaan, ja miettikää sen sisältöä. Tämä juttu meni nimittäin taas (kerran) valovuoden päähän aiheesta.aihetta nimeltä"koulukiusaaminen".
Yksi eräänlainen darwinisti Pekka-Eric Auvinen oli koulukiusattu. Olisi ennenkuulumatonta jos joku päättäisi syyllistää hänen vanhempansa siitä.
Ketäänhän ei kiusata mistään syystä. Kiusaaminen on kielletty.
Pekka-Eric uskoi vakaasti ns.luonnonvalintaan ja hänen nimimerkkinsäkin oli"naturalselector89", siellä missä oli.
...Miksihän ateistien/darwinistien(ei Darwinin)asenne uskovaisia kohtaan on niin vihaa täynnä?
(Perus-)koulussa opittu evoluutioteoria on tietoa. Monien opettajienkin mielestä hyvin kyseenalaista tietoa. Kun sen opettelee hyvin voi saada kympin kokeesta.
Tuota tietoa sinäkin peräänkuulutit.
Jos evol.teorian sijasta lukeekin Raamatun luomiskertomuksen ei pääse kyllä luokaltaan.
Silloin on tyhmä.
Ymmärrän tietyltä osin ylimielisen asenteesi tältä pohjalta.
Kuitenkin kristinusko vs.evoluutioasetelmassa usko Luojaan voittaa aina. Darwinkin säilytti sen itsessään loppuun asti vaikka asetti sen kyseenalaiseksi aina kun voi. Kun hän löysi merenpohjasta kauniita kasveja ja eläimiä hän ajatteli ettei Jumala ole voinut luoda maailmaa koska ne olivat piilossa.
Ajattelepa sitä. Mitä järkeä kuitenkaan taistella ilmiselvää asiaa vastaan-meillä on Luoja.
Saa kai sen lapsillekkin opettaa ja ei siksi saa kiusatuksi tulla.
Tuosta viestistäsi vielä...Wikipedian mukaan sanalla evoluutioteoria tarkoitetaan nimenomaan Darwinin keksintöjä.
Hänen jälkeensä tulleiden tutkimukset ovat vain vahvistaneet(tai kumonneet)hänen "juttujaan".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771