Naisten insinööriviha

Likiarvo.

Miksi naiset tuntuvat halveksuvan insinöörejä, vaikka nämä on ne jotka pitävät yhteiskuntaa pystyssä. Yhteiskunta ei toimi kitaransoitolla tai runoilulla vaan kovalla teknologialla.
Naisten on vaikea tajuta faktoja kun he ovat niin kiinnittyneitä mielikuviin. naiset eivät arvosta tiukkaa järkeä vaan arvostavat jalat maasta irti olevaa huuhailua.

Miksi naisilla on jokin kumma vastenmielisyys teknologia-alaa kohtaan, vaikka alan keskiansiot ovat huomattavasti korkeammat kuin kaiken maailman taidehörhöillä, jotka valmistuvat työttömiksi ja joutuvat elättämään itsensä siivojina, kaupankassoina jne.

Aviomiehenä insinööri takaa vakaat tulot ja varman elatuksen lapsille. Voiko samaa sanoa , jostain epämääräisestä muusikosta tai taiteilijasta. Jos naiset ajattelisivat järjellä eivätkä juoksisi median luomien mielikuvien perässä, he valitsisivat turvallisen kumppanin rentun sijasta.

189

9978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naisista joo..

En tiedä minkälaisissa "nais"piireissä olet liikkunut, kovinpa kirjoittelet yleiseen "kaikki naiset vihaavat insinöörejä" -tyyliin. Tottahan toki. Kaikki naiset vihaavat insinöörejä, rakastavat sinkkuelämää televisiosarjaa ja ovat yleensäottaenkin sitä mieltä miehistä, että sillä yhdellä aivosolulla ei tuo ajattelu oikein suju tuon paremmin, kuin että kaikki naiset...

Ehkä naiset karsastavat insinöörejä samasta syystä kuin kaikki miehet yh-äitejä? Nyt jollakin syttyy valo pään päällä, että hei, eihän tuo pidä paikkaansa oikeassa elämässä ollenkaan....

Lykkyä insinöördeille naisen metsästykseen ;)

• ainakaan.

Ei minua ainakaan ole vihattu vaikka insinööri olenkin :D Saattaa riippua siitä miehestä joka sen nimikkeen taakse piiloutuu jos tuntuu että ei oikein vastakaikua tule.

• herra&hidalgo

Ei ne naiset insinöörejä vihaa, päinvastoin :) Ehkä ei kannata vaan korostaa tuollaisia asioita liikaa, samoin kuin ei esim. yhteiskunnallista asemaa tai tuloja. Minusta kannattaa yrittää tehdä naiseen vaikutus omalla persoonallaan ja kertoa tämmöisiä asioita siinä sivussa, jos toinen tuntuu olevan kiinnostunut. Eihän nyt kukaan oikeasti pidä tärkeilijöistä...

• herra&hidalgo
        herra&hidalgo kirjoitti:

Ei ne naiset insinöörejä vihaa, päinvastoin :) Ehkä ei kannata vaan korostaa tuollaisia asioita liikaa, samoin kuin ei esim. yhteiskunnallista asemaa tai tuloja. Minusta kannattaa yrittää tehdä naiseen vaikutus omalla persoonallaan ja kertoa tämmöisiä asioita siinä sivussa, jos toinen tuntuu olevan kiinnostunut. Eihän nyt kukaan oikeasti pidä tärkeilijöistä...

Siis itsekin olen tekniikan yo.

• cfxthjdm

Sulla on sitten kai pitkä ja paksu insinöörikikkeli.

• DeeIii

Suurin osa insinööreistä löytää itselleen naisen (tai miehen).
      Insinöörit eivät ole mikään kollektiivinen joukko, jossa kaikki ovat samanlaisia.
      Luulisi koulutetun ihmisen tajuavan edes sen verran, mutta ei sinulla
      näköjään paljon järki päätä pakota? Noh, kyllähän sen opiskeluaikoina jo
      huomasi, ettei insinööriksi opiskeleminen tarkoita automaattisesti sitä,
      että kyseinen henkilö olisi fiksu.

On tietysti olemassa naisia, jotka halveksuvat insinöörejä ja juoksevat
      pelkkien kitarahippien perässä. Kysymys kuuluukin, että miksi sinä
      olet niin kiinnostunut juuri niistä naisista. Pitäisikö kaikkien naisien
      pitää juuri sinunlaisestasi miehestä? Pidätkö itse kaikista naisista?

Toisaalta inssikin voi olla juoppo renttu tai ituhippi. Ei se insinöörin
      koulutus ole ainoa asia joka ihmisen persoonan määrittää, eihän?

T: Moottoripyöräilevä, satunnaisesti juopotteleva, rock-henkinen,
      kitaraa soittava ja vähemmän materialistinen DI.

• insinööreistä

Insinöörejä on paljon, koska heitä koulutetaan paljon. Niinpä aika moni on myös naimisissa insinöörin kanssa. Lisäksi insinööriöys vaatii matemaattisia lahjoja, joita miehillä perinteisesti on ollut enemmän kuin naisilla, tai ainakin sen suuntaista kiinnostusta. Joten miehet myös hanakammin lähtevät kouluttautumaan ko. alalle, joten heitä on myös enemmän naimamarkkinoilla.

• harha insseillä
        insinööreistä kirjoitti:

Insinöörejä on paljon, koska heitä koulutetaan paljon. Niinpä aika moni on myös naimisissa insinöörin kanssa. Lisäksi insinööriöys vaatii matemaattisia lahjoja, joita miehillä perinteisesti on ollut enemmän kuin naisilla, tai ainakin sen suuntaista kiinnostusta. Joten miehet myös hanakammin lähtevät kouluttautumaan ko. alalle, joten heitä on myös enemmän naimamarkkinoilla.

:))))

uimamaisteri, naimisissa.

• Smemmy24
        insinööreistä kirjoitti:

Tilastollisesti insinöörit avioituvat useimmin sairaanhoitajien kanssa.

• naiset vihaa

rakennus ja remontointi hommissa on tullut nähtyä
      paljonkin näitä insinööreejä. yleisesti me nimitetään niitä inisijööreiksi, aina itkemässä
      jostakin.

insinöörien luulot itsestään kaikkitietävinä on
      tosi rasittavaa. siksi laitankin laskuun aina vähän ylimääräistä kun joutuu näille vinkujille
      jotain tekemään.

jos ne on samanlaisia selittäjiä sängyssäkin niin en ihmettele ettei naiset niistä välitä.
      maksumiehiksi niistä on mutta ei kyllä muuhun.

• Tarkastaja Mähönen

Eivät kuule kaikki taiteilijat elä nälkärajalla. Osa elättää itsensä mainoshommilla. Ei ne Nokiankaan mainokset ja mielikuvat ole insinöörien tuotosta, ja juuri mainonnalla ja mielikuvilla niitä uusia kojeita myydään, eikä sillä kun uuteen maalliin ilmestyi vanhaan verrattuna yksi valikko lisää. Jeesus-puhelimista nyt puhumattakaan.

Taide tuo elämyksiä ja rikkautta elämään.

• ldkjdlfkg

Jaahas, katkeroituneen miehen logiikkaa?

Se, että naiset ehkä helposti ihastuvat muusikkoihin tms. ei automaattisesti tarkoita että he halveksisivat insinöörejä.

• nainen=10

olette:

- typerän näköisiä ja tyylittömiä
      - nössöjä
      - tylsiä

tai muuten vain omituisia

• miksi insinöörit aina

valitsevat sairaanhoitajan?

Kuvio rules.

• herra&hidalgo

Yleistetään vaan, vaikkei asiasta oikeasti mitään tiedetä. Itse asiasta perillä olevana voin todeta, että teekkarit ovat yleisesti kaikkea muuta, kuin tylsiä! :D Ei kellään muulla ole sellaisia bileitä, kuin meillä ja wappukin kestää meillä melkein kaks viikkoa!! ;) Tottahan se on, että tekniikan alalta löytyy sulkeutuneitakin opiskelijoita, mutta pääosin kaikki ovat sosiaalisia ja avoimia.

• AP - suunnista
        herra&hidalgo kirjoitti:

Yleistetään vaan, vaikkei asiasta oikeasti mitään tiedetä. Itse asiasta perillä olevana voin todeta, että teekkarit ovat yleisesti kaikkea muuta, kuin tylsiä! :D Ei kellään muulla ole sellaisia bileitä, kuin meillä ja wappukin kestää meillä melkein kaks viikkoa!! ;) Tottahan se on, että tekniikan alalta löytyy sulkeutuneitakin opiskelijoita, mutta pääosin kaikki ovat sosiaalisia ja avoimia.

terveyskeskukseen joululomalla!

• tässä se syy
        herra&hidalgo kirjoitti:

Insinööri-hoitsu-parit ovat yleisiä koska sekä erilaisia hoitajia (lähihoitaja sairaanhoitaja) että insinöörejä (AMK-inssit dippainssit) on niin paljon.

Lähihoitajat lasketaan myös hoitsuiksi, vaikkeivat koulutukseltaan ole sairaanhoitajia.

• ja korottaa aina

omaa ammattiaan jalustalle.

• Lue tämä

Katsos miehet voidaan jakaa karkeasti kolmeen ryhmään: 1) tavallista älykkäämmät ja ahkerammat "insinööriluonteet" joilla ei kuitenkaan ulkonäkönsä puolesta ole hyviä mahdollisuuksia naisten suhteen, 2) tavallisen näköiset, perusfiksut/perusidiootit miehet ja kolmantena ne perusfiksut/perusidiootit komeat miehet.

1-ryhmän miehet suunnittelevat ja kehittelevät pitkän ajatustyön päätteeksi, sanotaan nyt vaikka Toyota Carinan. Tästä automallista tulee menestys ja sitä myydään miljoonia kappaleita pitkin maailmaa. 1-ryhmän miehet saavat paljon palkkaa ja ehkä kunniaakin koska ovat niin hyödyllisiä yritykselleen/yhteiskunnnalle. Vapaa-ajallaan nämä miehet eivät kuitenkaan herätä naisten mielenkiintoa. Ei vaikka ajelisivat Toyota Carinalla.

2- ja 3-ryhmän miehet puolestaan kävelevät autoliikkeeseen ja ostavat tämän hienon näköisen Toyota Carinan. Sitten he ajelevat sillä viikonloppuisin kaupungin toria ympäri poimien naisia kyytiin ja illan lopuksi panevat heitä.

Esimerkki oli rautalangasta väännetty mutta kaikki varmasti tajusivat mitä tarkoitan.

• Tunteellinen sinkkumies

Totta turiset, jätetään sellaiset naiset omaan arvoonsa. Itse olen alkanut tuntea antipatioita korkeasti koulutettuja humanistinaisia kohtaan. En kuitenkaan rajaa ketään tutustumisvaiheessa ulkopuolelle koulutustaustan vuoksi mutta paremmin vaan oon tullut juttuun naisten kanssa, jotka eivät ole niin hirveästi kouluja käyneitä.

• N...n 38

Olen työssäni ja tuttavapiirissäni tavannut lukuisia insinöörejä. Pääsääntöisesti insinöörit ovat keskustelutaidottomia ja jotenkin sulkeutuneita.
      Heidän huumorintajunsa on rajallista; ainoastaan selitetyt ja valmiiksinauretut vitsit ovat hauskoja. He ovat lisäksi vahingoniloisia.

Jo pelkkänä sanana 'insinööri', antaa kuvan ihmisestä, joka ei puhu eikä pussaa. Hän tuijottaa joko televisiota tai tietokoneen ruutua. Hän syö sitä, mitä käsketään. Hän menee nukkumaan kun käsketään.
      Insinööri tulee töistä aina suoraan kotiin. Mikään ei saa poiketa rutiinista. Kun kello on kuusi aamulla, insinööri hyppää sängystä ylös. Kun kello on puoli seitsemän, on insinööri, tukka kammattuna, valmis uuteen työpäivään...

Ei yllätyksiä. Tiukka rutiini, josta ei ole mahdollista poiketa millään verukkeella.
      Onkohan insinöörillä kalenterissaan merkinnät, milloin käydä vessassa? En olisi siitäkään kovin yllättynyt...

Tämä mielikuva ei taida sytyttää ketään naista.
      Miksiköhän naiset eivät lämpene tällaiselle?

• Ennakkoluulot on kivoja

No eiköhän se ole ihan oma vikasi, jos olet tuollaisen kuvan insinööreistä
        päähäsi rakentanut. Melko kaukana totuudesta se on, mutta sehän ei sinua
        kiinnosta, koska haluat vain jankuttaa omia ennakkoluulojasi totuutena.

Yleistäminen ja ennakkoluulot ovat kyllä hauskoja. Listataanpa muutamia:

- Akateemiset ovat kylmiä ja urasuuntautuneita tärkeilijöitä, jotka eivät
        osaa tehdä mitään käsillään.

- Duunarit ovat tyhmiä ja sivistymättömiä, eivätkä osaa keskustella.

- Insinöörit ovat tylsiä ja huumorintajuttomia.

- Kauppatieteilijät ovat ahneita huijareita.

- Juristit ovat ahneita ja tunteettomia.

- Parturit ovat *uoria.

- Lähihoitajat antavat kaikille.

- Humanistit ovat hyödyttömiä, pää pilvissä kulkevia idealisteja.

- Kirjastotyöntekijät ovat värittömiä hissukkahiirulaisia.

Jooh, siinä muutama. Kaikkihan nuo tietysti pitävät paikkansa ja pätevät
        jokaisen ryhmään kuuluvan, tai ainakin suurimman osan kohdalla?

Jesh. Yleensähän noita juttuja vänkyttävät tyypit, jotka eivät edes
        oikeasti tunne kunnolla yhtään alan edustajaa.

• .......................

Insinöörit pitävät yllä sinun kaltaisia yhteiskunnan pummeja.

• Luuloinen
        Ennakkoluulot on kivoja kirjoitti:

No eiköhän se ole ihan oma vikasi, jos olet tuollaisen kuvan insinööreistä
        päähäsi rakentanut. Melko kaukana totuudesta se on, mutta sehän ei sinua
        kiinnosta, koska haluat vain jankuttaa omia ennakkoluulojasi totuutena.

Yleistäminen ja ennakkoluulot ovat kyllä hauskoja. Listataanpa muutamia:

- Akateemiset ovat kylmiä ja urasuuntautuneita tärkeilijöitä, jotka eivät
        osaa tehdä mitään käsillään.

- Duunarit ovat tyhmiä ja sivistymättömiä, eivätkä osaa keskustella.

- Insinöörit ovat tylsiä ja huumorintajuttomia.

- Kauppatieteilijät ovat ahneita huijareita.

- Juristit ovat ahneita ja tunteettomia.

- Parturit ovat *uoria.

- Lähihoitajat antavat kaikille.

- Humanistit ovat hyödyttömiä, pää pilvissä kulkevia idealisteja.

- Kirjastotyöntekijät ovat värittömiä hissukkahiirulaisia.

Jooh, siinä muutama. Kaikkihan nuo tietysti pitävät paikkansa ja pätevät
        jokaisen ryhmään kuuluvan, tai ainakin suurimman osan kohdalla?

Jesh. Yleensähän noita juttuja vänkyttävät tyypit, jotka eivät edes
        oikeasti tunne kunnolla yhtään alan edustajaa.

Hauskaa luettavaa ;) Joskus stereotypiat myös pitävät paikkaansa, vaikka sen myöntäminen voikin olla poliittisesti epäkorrektia.

Ja kyllä tiettyä yhdenmukaisuutta ammatti- ja muissa sosiaalisissa yhteisöissä myös vaaditaan, esim. pukeutumisessa.

Lisäksi onhan kai aika selvää, että ihmiset, joilla on tiettyjä taipumuksia ja sen mukaan tietynlainen ajatusmaailma, menevät opiskelemaan tiettyjä aloja ja aikaa myöten samaistuvat tiettyyn ryhmään, ulkonäöllisestikin.

En ihan ymmärrä, mikä siinä on väärin, että on olemassa tietyntyyppisiä ihmisiä. Ihmisen, insinöörinkin, haukkuminen tyhmäksi tai rajoittuneeksi on tietysti asia erikseen.

• provoja

Vaadimme parempia provoja!

• A-T-M-to-the-max

ei mulla muuta.

• Insinööri m

Kuule, se on sellainen juttu että jos meinaa tuoda leipää pöytään niin ne duunit kannattaa koettaa hoitaa. Luulisi että ainakin nainen joka haluaa perhettä arvostaisi vastuuntuntoa ym. moni nainen myös tykkää kun ei tule turpaan säännöllisesti syystä tai toisesta, insinöörit yleensä ovat aika rauhallisia kavereita. Ota sä joku mooristi tai tasapainoton huumeveikko mut ilan itkuja tuskin sitten selviät.

Hyvä että kaikki naiset ei ajattele noin kuin sinä, minusta on sanottu etten ole yhtään insinöörin oloinen kai siksi kun olen niin puhelias ja avoin vähän löytyy rokkariakin ehkä mutta tunnen monta arkkityyppistä jotka on oikeasti hupiveikkoja kun vaan tutustuu.

Pidä sä mielipitees, mulle tulee kohta kylään kaunis nainen joka ei ole noin ennakkoluuloinen, luulen et meillä on hauska ilta, mitenkäs sulla?

• heh heh
        Insinööri m kirjoitti:

Kuule, se on sellainen juttu että jos meinaa tuoda leipää pöytään niin ne duunit kannattaa koettaa hoitaa. Luulisi että ainakin nainen joka haluaa perhettä arvostaisi vastuuntuntoa ym. moni nainen myös tykkää kun ei tule turpaan säännöllisesti syystä tai toisesta, insinöörit yleensä ovat aika rauhallisia kavereita. Ota sä joku mooristi tai tasapainoton huumeveikko mut ilan itkuja tuskin sitten selviät.

Hyvä että kaikki naiset ei ajattele noin kuin sinä, minusta on sanottu etten ole yhtään insinöörin oloinen kai siksi kun olen niin puhelias ja avoin vähän löytyy rokkariakin ehkä mutta tunnen monta arkkityyppistä jotka on oikeasti hupiveikkoja kun vaan tutustuu.

Pidä sä mielipitees, mulle tulee kohta kylään kaunis nainen joka ei ole noin ennakkoluuloinen, luulen et meillä on hauska ilta, mitenkäs sulla?

Jotka on siis mooristi, huumeveikko ja insinööri?

Mitä muuten mooristi tekee?

Joo, ei ole tulossa kaunista naista eikä naista muutenkana tänä iltana tänne mulle. Olen hetero. Kiitos kysymästä.

• Insinööri m
        heh heh kirjoitti:

Jotka on siis mooristi, huumeveikko ja insinööri?

Mitä muuten mooristi tekee?

Joo, ei ole tulossa kaunista naista eikä naista muutenkana tänä iltana tänne mulle. Olen hetero. Kiitos kysymästä.

saivarrella ihan niin paljon kuin tykkää, yleensä siitä syytetään just inssejä :)

Pointtihan oli se että huuhaa -nainen joka etsii "jännittäviä" tyyppejä aika usein joutuu myös katumaan, itselläkin silloín kun olin vielä enemmän rock -henkinen vientiä piisasi turhankin paljon ja jotkut tytöt joutuivat pettymään.

Hyvät illanjatkot sulle, yksinkin on joskus kivaa :)

• m36.

Tuo olisi varmaan tyypillinen Asperger-inssi (ISTJ). Eli siitä yksinkertaisimmasta päästä. Kaikki insinöörit eivät ole samanlaisia. Itse insinöörinä vihaan esimerkiksi kaikenlaisia rutiineja.

Insinöörejä on pääsääntöisesti kolmea eri lajia, eli INTJ, ISTJ, sekä muut. INTJ on yleensä se DI, ISTJ on putkiaivoinssi, enemmän Asperger-tyyppinen, joka on käynyt ammattikorkeakoulun. ISTJ:t voivat kyllä olla myös diplomi-insinöörejä. Ne muut ovat sitten jotakin taiteilija-insinöörejä.

• ergfergrtg

Itse olen opiskelemassa teknillisessä oppilaitoksessa oikein diplomi-insinööriksi, ja täällä on kyllä naisiakin. Kolme kertaa vähemmän kuin miehiä, mutta niitä on, ja nämä itsekin alaa opiskelevat naiset tuskin ainakaan inhoavat insinöörimiehiä.

Se niistä stereotypioista.

• vähemmän??

Jos miehiä on tuhat, paljonko on naisia, jos heitä on yksi kertaa vähemmän? Nolla? Kaksi kertaa? Miinus tuhat? Kolme kertaa vähemmän? ???

Osaat varmaan laskea, kun kerran olet laskentamiehiä:)

• MissyS.

ei kolahda alta kolmikymppisenä kun ei tuo perheen perustaminen ole mitenkään ajankohtainen.

Miehen pitää olla kiinnostava enemmin kuin vakaa.

• panettanut itseäsi kaikenma...

tautisille rentuille. Sitten kolmikymppisenä tulet järkiisi ja päätät perustaa perheen. Huomaatkin vain että sukupuolitaudit ovat tehneet sinut hedelmättömäksi. Kannattaisi heti nuorena ottaa se kunnon mies niin välttyisi ikävyyksiltä.

Lisäksi lutkan mainen voi pitää kunnon miehet kaukana sinusta kolmikymppisenä.

• et sitten
        panettanut itseäsi kaikenma... kirjoitti:

tautisille rentuille. Sitten kolmikymppisenä tulet järkiisi ja päätät perustaa perheen. Huomaatkin vain että sukupuolitaudit ovat tehneet sinut hedelmättömäksi. Kannattaisi heti nuorena ottaa se kunnon mies niin välttyisi ikävyyksiltä.

Lisäksi lutkan mainen voi pitää kunnon miehet kaukana sinusta kolmikymppisenä.

ymmärtänyt edellisen kirjoittajan ajatuksia yhtään.

Totta kai miehen pitää olla ennen kaikkea kiinnostava kuin hyvinansaitseva (vaikka aina meitä naisia syytetäänkin rahan perässä juoksemisesta, joten ole tässä sitten mieliksi!). Se ei kuitenkaan tarkoita - väännän sulle nyt langasta tämän - sitä, että panetettas ittiään jokaisella vastaantulijalla. Jos kellään.

Näet koska Suomessa on niin paljon inssejä, ja vähän kiinnostavia, niin on harvinaista, että naisena edes haluaa ketään miestä.

Toki sellainen nainen, jolla on mielessä vain säännölliset tulot, normit ja kulissit, kiinnostuu insinöörimiehestä. Ja kai niihin voi joku oikein rakastuakin.

• kooolmekymppinen

...meistä ei halua ollenkaan lapsia ja oma ammatti on, niin mitä sillä "perheenelättäjällä" tekee?

ps. kohta kolmekymmentä lasissa ja mua on pantu vain kerran ja vain yhden miehen toimesta

• aito?

Jos on ihan oma itsensä ilman mitään tunne-elämän ongelmia on insinöörimieskin varmaan hyvä kumppani. Itse pidän älykkäistä miehistä, koska omat kiinnostuksen kohteeni eivät ole mitään blondibimbojen höpötyksiä. Tosin olen kuullut että esmes amk-puolelle näissä inssiluokissa on myös melkoisia bimbopissiksiä. Miten lienevät päässeet pääsykokeista läpi?

• jakslslaöaöaö

Mun kokemuksen mukaan insinöörit eivät ole kovin älykäitä... ja niillä on tosi huono yleissivistys. Keskusteleppa keskivertoinssin kanssa taiteesta tai historiasta... monet duunaritkin ylittää yleissivytyksessä insinöörit!

• ruotsalaistutkimus,

jossa naiset rankkasivat seksikkäimpiä ammatteja,niin top3 olivat palomies,poliisi ja lääkäri,mutta epäseksikkäin oli insinööri.

• Sinkkunainen40+

Eihän asia nyt ihan noin ole;-) Yksi syy siihen miksi inssit ei valtavassa huudossa ole on se, että ko. porukka aika usein pitää itseään jonkinlaisina "yli-ihmisinä", muita homattavasti parempina. Asenne usein on väheksyvä muita kohtaan ja sillä ei valitettavasti suosiotaan kohota.

Itse asiassa kun luin tekstisi ajattelin, että sen on ihan pakko olla nk. provo, sillä onhan inssi kuitenkin kouluja käynyt ja tuskin koulussa tuonkaltaista typeryyttä oppii; typeryyttä joka ilmenee tekstissä asennevammana;-)

• jonka seksitaso

pyöreänolla. Tuntomerkkejä:ruutupaita,suorat housut ,metallisankaiset silmälasit (ei todellakaan mitkään trendipokat), kännykkäkotelo vyöllä, tylsästi leikatut lyhyet hiukset tai pälvikalju.

Tylsä ja osaa jutella vain tietokoneista ja muusta tekniikasta. Ei huumorintajua.

• juokseva

ämmä ei todellakaan kiinnosta fiksua insinöörimiestä. Toivottavasti saat sukupuolitaudin (ellt ole jo saanut) ihailemiltasi pitkätukka rentuilta.

• tärkeä seikka:
        juokseva kirjoitti:

ämmä ei todellakaan kiinnosta fiksua insinöörimiestä. Toivottavasti saat sukupuolitaudin (ellt ole jo saanut) ihailemiltasi pitkätukka rentuilta.

tyypilillinen (mies)inssi on naisvihamielinen ja -pelkoinen (edellinen johtuu tästä pelosta).

• Apua apua apua!
        juokseva kirjoitti:

No voi että. Luuletko että nainen on keuhean pettynyt, jos tuollainen
        nolla ei ole heistä kiinnostut? Kyllä varmaan itkettää :D

Sinäkin kuitenkin runkkailet yksin katsellen niitä halveksumiesi naisten
        kuvia netistä?

• Jaajo
        tärkeä seikka: kirjoitti:

tyypilillinen (mies)inssi on naisvihamielinen ja -pelkoinen (edellinen johtuu tästä pelosta).

Mitenkäs sen sitten huomaa ajoissa että heppu on inssi jotta osaa varoa???
        Kun tuli törmättyä yhteen pitkätukka sekoilijaan joka osaa kyllä toimia ihan muuallakin kuin töissä eikä ihan heti löytynyt ohjelmointivirheitäkään...ja on inssi. Pitäisikös nyt palauttaa löytöpaikkaa. ;->

Vai johtuuko se nyt sitten siitä että olen sairaanhoitaja?

• dippainssi vm2002

suoattaapi olla olematta.

"Tuntomerkkejä:ruutupaita,suorat housut ,metallisankaiset silmälasit (ei todellakaan mitkään trendipokat), kännykkäkotelo vyöllä, tylsästi leikatut lyhyet hiukset tai pälvikalju."

En oikein jaksa uskoa että naiset olisivat yleisesti ottaen kyseisestä ihmistyypistä kiinnostuneita, vaikka tittelinä olisikin jokin muu kuin insinööri.

Eli AP-kirjoittajalle sanoisin, että jos insinööreillä on vähän tylsä maine niin ei se johdu siitä että he ovat insinöörejä, vaan siitä että insinööriksi seuloutuu tyypillisesti semmoista porukkaa, joka ei ole ihan ykkösenä naisilla mielessä. Ei minua ainakaan kukaan ole karttanut siksi että olin teekkari/olen DI. Kyllä ne poskelleen menneet jutut olisivat menneet poskelleen myös ekonomina tai lakimiehenä.

Eikä mikään mahti maailmassa pakota inssejä pukeutumaan tylsästi. Aina sillointällöin kannattaa päivittää garderoobi vastaamaan ajan henkeä ja tehdä sama sekä silmälaseille että kampaukselle. Takaan, että näillä toimilla flaksi nousee pykälän tai pari.

• make

no johtuu siitä kun ne naiset tietävät miten se menee .insinööri tulee sanomaan miten tehdään työläinen tekee miten se kuuluu tehdä

• kuvailemallasi

tavalla ajattelevat inssit ovat tylsää ja ikävää seuraa. Kaikki inssit eivät ole kaltaisiasi eivät naiset välttele inssejä yleensä vaan sinunlaillasi ajattelevia inssejä.

• Nainen vaan....

..sillä molemmat käyvät yleensä töissä. Miehen tehtävä on olla rakastava kumppani. Vaikea kuvitella että ap. olisi rakastava kumppani kenellekään.

• Totuusarvo

Naisia kiehtoo kaikki mikä vähänkään vivahtaa eksotiikkaan ja insinööristä tulee ensimmäisenä mieleen tavallisuus.

Tässä oli taannoin Kiss FM:n tutkimus opettajista ja kuka heistä on seksikkäin ja sen mukaan matematiikanopettaja oli kaikkein huonoimassa asemassa ja pitkätukkainen musiikinopettaja oli suosituin.

Tämä taas johtuu siitä, että nykypäivän naisen elämä on niin helppoa, että se kaipaa ylimääräistä eksotiikkaa ja jännitystä vaikka sitten työttömän alkoholisti kitaransoittajan nyrkin muodossa.

• m36.

Joku matematiikanopettaja olisi kyllä minun suosikki, musiikinopettaja ei tule kysymykseenkään.

• totuusarvo

Naisia kiehtoo kaikki mikä vähänkään vivahtaa eksotiikkaan ja insinööristä tulee ensimmäisenä mieleen tavallisuus.

Tässä oli taannoin Kiss FM:n tutkimus opettajista ja kuka heistä on seksikkäin ja sen mukaan matematiikanopettaja oli kaikkein huonoimassa asemassa ja musiikinopettaja oli suosituin.

Tämä taas johtuu siitä, että nykypäivän naisen elämä on niin helppoa, että se kaipaa ylimääräistä eksotiikkaa ja jännitystä vaikka sitten työttömän alkoholisti kitaransoittajan nyrkin muodossa.

• Rankka Ankka

En ole lainkaan tuollainen.

Teknologia on ihmistä varten eikä ihminen teknologiaa.

Miehen tehtävä ei ole kantaa rahaa kotiin vaan huolehtia perheestään - se voi tarkoittaa myös sitä että se rahanansaitseminen lopetetaan ja huolehditaan olennaisemmista asioista - kuten parisuhteesta, omasta kumppanista ja lapsista.

Yhteiskuntaa ei pidä yllä teknologia ja kilpailu vaan yhteistyö ja se että kaikella on paikkansa ja tehtävänsä. Ilman tervesieluisia lapsia ei ole yhteiskuntaakaan - ja sitä varten pitää olla terveet perheet ja perheissä vanhemmat jotka ymmärtävät asioiden tärkeysjärjestyksen.

Kaltaisissasi miehissä insinööriys ei ole se vihattava asia - vaan se on se tosimiehen puuttuminen persoonasta.

• KylmäNainen

Insinööriys itsessään ei ole este parisuhteelle. Omasta tuttavapiiristäni varmaan melkein puolella on teknisen alan koulutus, eikä yksikään tuntemistani (diplomi)insinööreistä ole vastentahtoisesti parisuhteeton. Asia tosiaan voi olla eri jos elämä on figure-roolipelit, larppaus, wow ja netti. Mutta se ei ole insinööriyden vika.

Useimpia naisia ei kiinnosta kovin paljon miehen ammatti kunhan sellainen on ja mies käy töissä. Insinöörejäkin on niin moneen junaan, ettei mitään stereotypiaa edes voi luoda. Tunnen Harrikalla ajavia insinöörejä, tylsiä virkamiesinsinöörejä, ikuisia teekkareita, vittumaisia inssejä, mukavia inssejä... Ihan kun sanoisi, että kokkimiehillä ei käy flaksi naisten keskuudessa, koska kokkimiehet ovat kaikki hinttimäisiä.

• kyl se siitä lähtee!
        KylmäNainen kirjoitti:

Insinööriys itsessään ei ole este parisuhteelle. Omasta tuttavapiiristäni varmaan melkein puolella on teknisen alan koulutus, eikä yksikään tuntemistani (diplomi)insinööreistä ole vastentahtoisesti parisuhteeton. Asia tosiaan voi olla eri jos elämä on figure-roolipelit, larppaus, wow ja netti. Mutta se ei ole insinööriyden vika.

Useimpia naisia ei kiinnosta kovin paljon miehen ammatti kunhan sellainen on ja mies käy töissä. Insinöörejäkin on niin moneen junaan, ettei mitään stereotypiaa edes voi luoda. Tunnen Harrikalla ajavia insinöörejä, tylsiä virkamiesinsinöörejä, ikuisia teekkareita, vittumaisia inssejä, mukavia inssejä... Ihan kun sanoisi, että kokkimiehillä ei käy flaksi naisten keskuudessa, koska kokkimiehet ovat kaikki hinttimäisiä.

"Useimpia naisia ei kiinnosta kovin paljon miehen ammatti kunhan sellainen on ja mies käy töissä."

http://www.lintukoto.net/tutkimus/paivan_kysymys/tulokset.php?gallupid=501&skip=TRUE

Eipä näytä työttömyys tai köyhyyskään (joka monesti johtuu työttömyydestä) nyt niin kauheaa olevan :)

Itse olen sitä mieltä, että tärkeintä on molemminpuolinen rakkaus, muut asiat on pelkkiä järjestelykysymyksiä :)

• Olen monesti

metalli- ja raksahommissa törmännyt inssiin, jolla ei ole ollut mitään käsitystä kenttähommista. Niitä on saanut neuvoa..että näin.

• waltteri85

Opiskelen insinööriksi, lisäksi opettelen soittamaan kitaraa ja tykkään maalata ja piirtää.

Pidän teknologian tutkiskelusta, mutta en panisi pahakseni jos elättäisin itseni vaikka taidemaalarina. Minusta tuntuu, että sinun kohdallasi on ollut vain huonoa tuuria. Tai ehkä olet liikaa korostanut insinööriyttäsi kohtaamillesi ihmisille, tai sitten molempia.

Yleisesti ottaen ihmiset tahtovat tavata hauskoja tyyppejä, jos ei hauskoja, niin mielenkiintoisia. Jutun aiheista ei voi koskaan etukäteen tietenkään sopia, mutta jos juttu luistaa, niin niitä aiheita ei tarvitse kuumeisesti jutellessaan miettiä.

En itse ole kyllä tuollaista halveksuntaa kohdannut, mutta en ole kyllä ensimmäisenä mennyt huutelemaankaan, että musta tulee insinööri. Olen ollut oma itseni, egoani yhtään korostamatta ja paljon on kavereita tullut (ei tosin sitä pysyvämpää naisystävää mutta kuitenkin). No mutta, toivotaan että saat vastauksen ihmettelyysi =) T. Mika

• että kirosanahan se on.

Blaa blaa tavallisuus blaa blaa harmaus blaa vitun blaa.

Luin ketjun läpi ja täytyy sanoa että paskaa oli täynnä. :)

• ovat maapallon

pahimpia saastuttajia =(
      siksi en tykkää teistä
      MuRRR

• Et ymmärrä yhtään

mistään yhtään mitään. Kuten Ari Vatanen viime viikolla sanoi viherpiipertäjät ovat yhtä pahoja kuin stalinistit. Ilmaston muutos on myytti jonka varjolla viherpiipertäjät yrittävät pakottaa autoilijat hikisiin busseihin. Tavoitteena luoda Suomeenkin Neuvotostoliitto-tyyppinen kurjuus.

• roze

Ja mistäs tämä väite on peräisin?
        Jos jotkut tämän maapallon vielä pelastavat tyyliin sähköautojen tai aurinkovoimaloiden avulla, niin ne ovat insinöörit...

• asia kuin että vihaisi.

Miehelle ilmeisesti "ei kiinnosta" ja vihaaminen on sama-asia, sillä miehet näyttävät todella vihaavan naisia, jotka eivät heitä seksuaalisesti viehätä.

• siksi.

Mitä tehdä vi..maisella rikkaalla inssilllä?

Mieluummin ottaa miehen, josta pitää. ;-)

• KylmäNainen

No eivät halveksi. Tunnen todella paljon insinöörejä ja diplomi-insinöörejä ja yllätys kyllä, kaikilla on av(i)ovaimo.

Jos olet insinööri ja naiset halveksivat juuri sinua, et voi vetää tästä mitään johtopäätöksiä. Todennäköisesti vika on muussa.

• palikkaitsekin

Insinööreiksi hakeutuvat todennäköisemmin yksilöt, jotka arvostava älykkyyttä pelkän fiksuuden sijaan. Et sinä voi ostaa sitä luonnollisuutta ja sulavaa kytköstä toisiin ihmisiin millään muilla avuilla kuin ehkä vliaikaisesti. Asiasta ei neuvotella. Ihmissuhteissa onnistumiseksi perus luonnollisuus ja fiksuus on paljon vahvempi ehto kuin mikään älykkyys tai looginen ajatteluharrastus.

Ei vastenmielisyys liity teknologiaan vaan siihen kuinka sitä kautta yritetään imperialistisesti dominoida sitä luonnollisuutta. Se ei tule ikinä tapahtumaan.

Kyse ei ole vakaista tuloista ja varmasta elatuksesta. Se mitä haetaan on paljon enemmän ja nuo muut tulevat aivan itsestään sen kaiken muun mukana, jos suhde ja ihminen itse toimii. Eli koko asiaa lähdetään tuommoisilla ajattelutavoilla jäsentämään aivan väärästä päästä.

Renttu on rohkea. Tai ainakin toisintaa rohkeuden piirteitä. Ennemmin renttu kuin sellainen joka ei ole rohkea. Rohkea rokan syö. Epärohkeä nähköön nälkää. Epäreilua? Ei oikeasti.

Naiset ovat aivan valtavasti paljon älykkäämpiä ja fiksumpia kuin annat olettaa. Tiedän tämän siksi, että olen tehnyt saman virheen aikoinani itse ja sen kelka kääntäminen on aivan helvetin vaikeaa. Mitä nopeammin käännät, sen onnellisempi olet. Kauemmin odotat ja koetat mielessäsi rakentelemiesi selitysten kautta (edelleen) pakottaa ja ajat vain itsesi pakkopaitaan.

• KingPIng

"Naiset ovat aivan valtavasti paljon älykkäämpiä ja fiksumpia kuin annat olettaa."

Naiset lukevat lähinnä naistenlehtiä ja juoruilevat. Yksinkertaiset asiat kuten autolla ajaminen vaativat naisilta ponnisteluja

• silloin kun esim.
        KingPIng kirjoitti:

"Naiset ovat aivan valtavasti paljon älykkäämpiä ja fiksumpia kuin annat olettaa."

Naiset lukevat lähinnä naistenlehtiä ja juoruilevat. Yksinkertaiset asiat kuten autolla ajaminen vaativat naisilta ponnisteluja

treffailet heitä. Osaavat antaa sulle pakit ajoissa.

• kyllä paljastaa
        silloin kun esim. kirjoitti:

treffailet heitä. Osaavat antaa sulle pakit ajoissa.

itseänsä vähintään sivulauseessa.

*yhtä insiöönriä 2x treffannut.... (ja se riitti)*

• yhden ihmisen
        kyllä paljastaa kirjoitti:

itseänsä vähintään sivulauseessa.

*yhtä insiöönriä 2x treffannut.... (ja se riitti)*

perusteella. Itsekin kävin kerran treffeillä vitun tyhmän muijan kanssa. Pitäisikö tästä tehdä se johtopäätös että KAIKKI naiset on vitun tyhmiä.

• tasa-arvo

Tätä havaitsin:

Insinööri uskoo tietävänsä mutta ei tiedä uskovansa.

Vitsi kertoo karmean totuuden: Mitä eroa on Jumalalla ja insinöörillä? - Insinööri yrittää leikkiä Jumalaa, mutta Jumala ei missään nimessä yritä leikkiä insinööriä!

Moni insinööri tekee parannuksen ja vaihtaa ammattia, heistä tulee kirjailijoita, ohjaajia ja muusikoita.

Opetin lapsianikin, tehkää ihan mitä tahansa ammatiksenne mutta älkää tulko insinööriksi.

Miten kävi:

Lapset tekevät aina päinvastoin ja uhmaavat vanhempiaan – heistä kaksi tuli insinööreiksi.

Miten minun kävi? Elän nyt insinöörin kanssa, enkä ole edes sairaanhoitaja.

Kuinka on, olenko täydellisesti epäonnistunut? Elänkö näiden jumalien kanssa jotka ovat ilmeisen parantumattomia?

• Useimmat eivät vain

pidä aloittajan tyyppisistä miehistä, oli heidän ammattinsa sitten mikä tahansa. Syynä ei ole ammatti vaan ikävä asenne.

• muita kohtaan on

noin vihamielinen. Minä en ainakaan halua miestä, joka vihaa kitaransoittajia, runoilijoita ja muita "taidehörhöjä".

• Kaikki tuntemani insinöörit ovat vakituisessa parisuhteessa. Vanhoja poikia löytyy seuraavian ammattikuntien edustajista
      - lääkäri (1)
      - putkimies (1)
      - ikuisuusopiskelija yliopistossa (1)
      - kouluttamaton, sekatyöläinen (2)
      - juristi (1, eronnut)

Ja varmaan muitakin, mutta yhtään insinööriä tai teknikkoa en vapaalla jalalla tunne.

• menestynyt

olen myös huomannut että kauppakorkean naiset on huomattavan paljon kauniimpia ja älykkäämpiä kuin yliopiston naiset.

• ...se johdu ihan insinööristä itsestään. Kyllä se vaan on parisuhdeasioissa niin, että ei se raha ja omaisuus ihan lopulta merkitsekään kaikkea. Se, että on vakaat tulot ja kykenee järjestämään elatuksen lapsilleen ei vielä tee ihmisestä hyvää vanhempaa. Ja meitä on olemassa muitakin ihmisiä kuin insinöörejä ja taiteilijoita. Siinä mielessä tuo vastakkain asettelu on aika käsittämätöntä.

Monet sukulaisistani ovat insinöörejä ja ovat ihmisinäkin oikein mainioita tyyppejä. He ovat myös löytäneet puolisot ja perhekin on kasvanut.

Sitten olen tavannut myös INSINÖÖREJÄ isoilla kirjaimilla, jotka korostavat akaateemisuuttaan ja sitä, kuinka merkittäviä he ovat oppiarvonsa vuoksi. He muistavat aina kuinka hyvin ansaitsevat ja eivät pidä muiden alojen ihmisiä edes saman arvoisina. Olen mm. kuullut insinöörin suusta, että en voi ymmärtää häntä (potilaana sairaalassa) sen vuoksi, kun minulla ei ole akateemista tutkintoa, kun olen vain sairaanhoitaja. Että hän haluaa asioida vain lääkäreiden kanssa, jotka ovat älyllisesti hänen tasollaan.

Jos kaikki on vain kovaa teknologiaa eikä sen tiukan järjen oheen mahdu yhtään huumorintajua (opiskeluaikaiseen jäynätoimintaan osallistumista kaikki eivät varsinaisesti luokittele huumoriksi), empatiakykyä ja lämpöä, niin se voi olla melkoinen hidaste parisuhderintamalla. Monet naiset ja, yllätys yllätys, monet miehetkin kaipaavat kumppaniltaan muutakin kuin kylmää älyä ja tiukkaa järkeä. Se, että on ns. järkevä ihminen ei poissulje tunteita ja romantikkaa. Ja se, jos pää välillä pilvissä liiteleekin ei tarkoita sitä, etteikö sama ihminen voisi myös olla realisti.

"alan keskiansiot ovat huomattavasti korkeammat kuin kaiken maailman taidehörhöillä, jotka valmistuvat työttömiksi ja joutuvat elättämään itsensä siivojina, kaupankassoina jne."

Nykypäivänä ne insinöörinpaperitkaan eivät takaa koultusta vastaavaa työtä. Media toitottaa jatkuvasti sitä kuinka akateemisesti koulutetut valmistuvat suoran kortistoon. Insinööriä pusketaan työmarkkinoille joka tuutista. Olisihan se ihme jos kaikille olisi automaattisesti tarjolla paikka yhteiskunnan huipulla. Taidehörhö taitaa olla enemmän siinä suhteessa realisti ja lähtee helpommin siivoamaan ja kaupan kassalle... Ei taida moni työtön insinööri kuitenkaan taipua sellaiseen...

• Vähemmän jäykkis

Olet ihan oikeassa siinä, että se naisettomuus ei takuulla johdu siitä että joku on insinööri. Sen sijaan insinööriksi opiskelemaan tuntuu menevän keskivertoa enemmän tyyppejä joilla on olemattomat sosiaaliset taidot ja jotka ovat jäykkiä ja kuivia tyyppejä. Selaisia jotka tulevat paremmin toimeen tietokoneen kuin ihmisten kanssa. Onko se joku ihme, jos tuollainen stereotypinen insinööri ei naista löydä, kun ei osaa ylipäätään olla ihmisten kanssa?

Insinööri ei muuten ole akateeminen. Diplomi-insinööri on, mutta insinööri on ihan yhtä akateeminen kuin sairaanhoitajakin. Se on kyllä totta, että ei ole mitään rasittavanpaa kuin joku tutkinnollaan pätevä, äärimmäisen pedantti ja kuiva lässyttäjä. Ei ihme ettei naiset sellaista halua tapailla. Olen itsekin DI, mutta onneksi en ole sellainen stereotypinen harmaa nössö.

• insinöörin ex-heila
        Vähemmän jäykkis kirjoitti:

Olet ihan oikeassa siinä, että se naisettomuus ei takuulla johdu siitä että joku on insinööri. Sen sijaan insinööriksi opiskelemaan tuntuu menevän keskivertoa enemmän tyyppejä joilla on olemattomat sosiaaliset taidot ja jotka ovat jäykkiä ja kuivia tyyppejä. Selaisia jotka tulevat paremmin toimeen tietokoneen kuin ihmisten kanssa. Onko se joku ihme, jos tuollainen stereotypinen insinööri ei naista löydä, kun ei osaa ylipäätään olla ihmisten kanssa?

Insinööri ei muuten ole akateeminen. Diplomi-insinööri on, mutta insinööri on ihan yhtä akateeminen kuin sairaanhoitajakin. Se on kyllä totta, että ei ole mitään rasittavanpaa kuin joku tutkinnollaan pätevä, äärimmäisen pedantti ja kuiva lässyttäjä. Ei ihme ettei naiset sellaista halua tapailla. Olen itsekin DI, mutta onneksi en ole sellainen stereotypinen harmaa nössö.

Minä tulin lopulta siihen tulokseen että tälle minun insinöörille puhe oli keino päteä, opettaa muita, jakaa faktaa, ei pitää yllä ihmissuhteita, osoittaa toiselle, että tämä on tärkeä.

• DI 29v
        Vähemmän jäykkis kirjoitti:

Inssin ja DI:n ero on jo liian suuri yleistyksiin. Puhun nyt vain diplomi-insinöörien osalta.

Siis todella iso osa on aika harmaata sakkia, joilla koulutuksen ja aseman korostaminen johtuu muiden vajavaisuuksien peittelemisestä. Ja kyllä, Suomen arvostetuimman teknisen opetuksen läpi käytyäni voin myös sanoa että iso osa näistä ei ymmärrä käytännön asioista yhtään mitään. Monet stereotypiat osuvat siis kohdalleen.

Onneksi poikkeus vahvistaa säännön. Ja onneksi minä olen se poikkeus!

On rahaa, avourheiluautoa, moottoripyörää ja asun kalliilla alueella. Metsätyöt sujuu siinä missä keskustelu Akseli Gallen-Kallelan taiteen merkityksestä Suomen itsenäistymiselle. Autojani en koskaan raahaa korjaamolle, kun ei ne duunariääliöt tajua mitään. Olen itseasiassa äijjempi kuin monet raksamiehet. Ero on vain siinä että sekoitan betonia VAIN silloin kun sitä haluan. Naisista ei ole pulaa, mutta koska seurustelin juuri vuosikymmenen en kiirehdi mihinkään vakavaan.

Jep, olen materialistinen itseriittoinen paska. Mutta ei mulla Kallioon olekaan asiaa.

Palatakseni alkuperäisen kirjoittajan aiheeseen; ei kai kaikki naiset minua halua, mutta jos syy on koulutuksessani... En ainakaan mistään korurasian säihkyvimmästä helmestä jää paitsi! Eli loppuviimeksi aivan sama. Se on sen tappio. Itse olen saanut jo kaiken ja tulen saamaan enemmän.

Onhan nimeni Insinööri, Diplomi-Insinööri...

• m36.

"Olen mm. kuullut insinöörin suusta, että en voi ymmärtää häntä (potilaana sairaalassa) sen vuoksi, kun minulla ei ole akateemista tutkintoa, kun olen vain sairaanhoitaja. Että hän haluaa asioida vain lääkäreiden kanssa, jotka ovat älyllisesti hänen tasollaan."

Ei ollut mikään älyllä varsutettu insinööri :) Veikkaan että joku Asperger-luonne. Lääkärit ovat ammatillisesti epäpätevintä sakkia koulutukseen nähden, mitä maapallo päällänsä kantaa.

"Insinööriä pusketaan työmarkkinoille joka tuutista."
        Insinöörejä ehkä, mutta ei diplomi-insinöörejä. Tavallinen AMK-inssi on työmarkkinoilla heikoilla. DI saa vielä tänäkin päivänä melko helposti työtä. Esim. DI-kaverini ei ehtinyt olla työttömänä kuin päivän, sen jälkeen kuin ilmoittautui työkkäriin. Vaikka melko vanha oli, eikä mitään tuoretta työkokemusta mistään vuosiin.

• m36.
        m36. kirjoitti:

"Olen mm. kuullut insinöörin suusta, että en voi ymmärtää häntä (potilaana sairaalassa) sen vuoksi, kun minulla ei ole akateemista tutkintoa, kun olen vain sairaanhoitaja. Että hän haluaa asioida vain lääkäreiden kanssa, jotka ovat älyllisesti hänen tasollaan."

Ei ollut mikään älyllä varsutettu insinööri :) Veikkaan että joku Asperger-luonne. Lääkärit ovat ammatillisesti epäpätevintä sakkia koulutukseen nähden, mitä maapallo päällänsä kantaa.

"Insinööriä pusketaan työmarkkinoille joka tuutista."
        Insinöörejä ehkä, mutta ei diplomi-insinöörejä. Tavallinen AMK-inssi on työmarkkinoilla heikoilla. DI saa vielä tänäkin päivänä melko helposti työtä. Esim. DI-kaverini ei ehtinyt olla työttömänä kuin päivän, sen jälkeen kuin ilmoittautui työkkäriin. Vaikka melko vanha oli, eikä mitään tuoretta työkokemusta mistään vuosiin.

po. "varustettu"

• Insinöörin ex-heila

vaan kun ihminen ei ole kone. Insinööri ymmärtää kyllä koneita, mutta ihmissuhteissa hän voi olla täysin pihalla. Luulee että nainen on kone, että kun painaa oikeaa nappulaa niin se käynnistyy.

• jonka toiminnassa

ei ole logiikan häivääkään. Naiset perustelevat aina tunteillaan sitä, että toimivat typerästi ja epäloogisesti.

• insinöörejä

vihaa vaan syy on yleensä siinä että insinööreillä on akateeminen huumorintaju joka ei kolahda duunarinaisen huumorintajuun, lisäksi duunareilla ja akateemisilla on muutenkin eri keskustelunaiheita, mielipiteitä ja ajatuksia elämästä.
      Insinöörit eivät myöskään ulkoisesti viehätä koska ovat nörtin näköisiä, joko liian lyhyitä ja laihoja tai niitä pulla kahvi pyllyjä, tietokonehartiat eivät myöskään iske, en etsi mitään lihaskimppua vaan haluan hieman itseäni pitemmän miehen joka on normaalipainoinen ja hyväryhtinen.

• tytteli........

itse seurustelin useamman vuoden insinöörin kanssa..itse kehu melkoinen.
      ei saisi ikinä laittaa boikottiin mitään ammattikuntaa...mutta itse en ikinä ota enää insinööriä mieheksi..ahdistavaa..kokoajan soitettiin missä olet,jos en sattunut vastaamaan puhelimeen kun soitti,kohta ajettiin pihaan.tunsin itseni ahdistuneeksi..tietenkin tälläisia mieheiä on joka ammattikunnassa..mutta itselle riitti ei kiitos enää..
      onneksi oma valinta....

• Kiinnostunut mies

"ei saisi ikinä laittaa boikottiin mitään ammattikuntaa."

"tietenkin tälläisia mieheiä on joka ammattikunnassa..mutta itselle riitti ei kiitos enää.."

Jotenkin tuntuu omituiselta tuo tekstisi. Kirjoitat kuin muka tajuaisit ettei tuolla käytöksellä ole mitään tekemistä sen kanssa onko mies insinööri vai joku muu, mutta silti päätät heti boikotoida koko ammattikuntaa, yhden ainoan tyypin perusteella. Et sinä kovin älykkäältä ainakaan vaikuta.

Kysymys: Jos mies olisi ollut vaikkapa palomies, olisitko lopettanut kaikkien palomiesten tapailemisen? Jos lääkäri, niin tapailisitko enää lainkaan lääkäreitä? Entä rekkamies? Rakennusmies? Kauppatieteilijä? Onko insinööri ainoa, jonka kohdalla teet noin "fiksun" päätöksen, vai piileekö tuossa jokin äärimmäisen fiksu logiikka?

No joo. Ei kannata sitten ainakaan valittaa jos joku akateeminen haukkuu kaikkia duunareita tyhmiksi, jos itsekin tekee tuollaisia yleistyksiä :)

• tytteli........
        Kiinnostunut mies kirjoitti:

"ei saisi ikinä laittaa boikottiin mitään ammattikuntaa."

"tietenkin tälläisia mieheiä on joka ammattikunnassa..mutta itselle riitti ei kiitos enää.."

Jotenkin tuntuu omituiselta tuo tekstisi. Kirjoitat kuin muka tajuaisit ettei tuolla käytöksellä ole mitään tekemistä sen kanssa onko mies insinööri vai joku muu, mutta silti päätät heti boikotoida koko ammattikuntaa, yhden ainoan tyypin perusteella. Et sinä kovin älykkäältä ainakaan vaikuta.

Kysymys: Jos mies olisi ollut vaikkapa palomies, olisitko lopettanut kaikkien palomiesten tapailemisen? Jos lääkäri, niin tapailisitko enää lainkaan lääkäreitä? Entä rekkamies? Rakennusmies? Kauppatieteilijä? Onko insinööri ainoa, jonka kohdalla teet noin "fiksun" päätöksen, vai piileekö tuossa jokin äärimmäisen fiksu logiikka?

No joo. Ei kannata sitten ainakaan valittaa jos joku akateeminen haukkuu kaikkia duunareita tyhmiksi, jos itsekin tekee tuollaisia yleistyksiä :)

painotan edelleen omaa valintaa..
        itselläni ollut huono tuuri kyseisen ammatin edustajan kanssa..
        en pidä liiallisesta itse kehusta..
        tavallinen duunari sopii minulle paremmin..ei ole parempi kuin muut...
        en ole nero,enkä viisas ihan tavallinen nainen...itse valinnan teen kenen kanssa seurustelen.....
        hyvän ammatin olen itsekkin lukenut.....

• Valitse ihan itse
        tytteli........ kirjoitti:

painotan edelleen omaa valintaa..
        itselläni ollut huono tuuri kyseisen ammatin edustajan kanssa..
        en pidä liiallisesta itse kehusta..
        tavallinen duunari sopii minulle paremmin..ei ole parempi kuin muut...
        en ole nero,enkä viisas ihan tavallinen nainen...itse valinnan teen kenen kanssa seurustelen.....
        hyvän ammatin olen itsekkin lukenut.....

No joo, jokainen saa valita ihan omilla perusteilla.

"kokoajan soitettiin missä olet,jos en sattunut vastaamaan puhelimeen kun soitti,kohta ajettiin pihaan.tunsin itseni ahdistuneeksi..tietenkin tälläisia mieheiä on joka ammattikunnassa.."

Muista sitten että jos seuraava mies on vaikkapa sähkömies ja käyttäytyy samoin, niin sen jälkeen et tapaile enää yhtään sähkömiestä. Nehän ovat kaikki tietysti samanlaisia, jos yksi käyttäytyy noin? Usko tai älä, mutta tuolla käytöksellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mikä miehen koulutus on. Yhtälailla se duunarikin voi olla mustasukkainen peräänsoittelija tai jatkuvasti itseään kehuva. Mutta joo, tee sinä omat fiksut yleistyksesi ja valitse miehesi pelkän ammatin perusteella. Vaikka rakastuisit tulisesti johonkin todella mielenkiintoiseen ja jalat maassa pitävään mieheen, niin muista heti tyrmätä hänet jos hän paljastuu insinööriksi.

Siellä insinööriopinnoissa on kuule tasan tarkkaan yhtä monta itsensä kehumisen kurssia kuin ammattikoulussa: 0 kpl.

• matikanmaikka1212

pari tilastomatematiikkaa ;-)

• häh :D

No ei ainakaan mun kaveripiiriin kuulu juuri ketään joka insinöörimiehiä erityisesti välttelisi. Meinasin itsekkin aikoinaan mennä insinöörilinjalle amk:kkiin mutta pääsinkin sitten myös yliopistoon opiskelemaan itseä enemmän kiinnostavia juttuja :). Mutta muutoin mulla on kyllä kavereina niin taiteilijoita kuin poika- ja tyttöpuoleisia (tulevia) insinöörejäkin. Ja diplomi-insinööriopiskelijoita on myös kavereina mulla, ne enimmäkseen poikia..

Poikaystävä puolestaan saattaa mulle löytyä mistä vaan ryhmästä, en oo sen koulutuksen kanssa enää nykyään kovin tarkka: aiemmin aattelin että tarttee olla korkeakoulutettu koska itsekin oon, mutta nyttemmin oon alkanu tehdä myönnytyksiä ettei miehellä tarvii olla korkeaa koulutustakaan (ts. duunarikin käy) jos on muutoin hyvä tyyppi.

• luonne tärkein....

Olen seurustellut opettajan kanssa ja insinöörin kanssa eriaikaan tietenkin...
      opettaja lukenut mies oli ihan kiva,,löytyi järkeviä keskuteluja,huumorintajua...
      no sitten insinöörimies kertoi omista piirustuksistaan,veneestään siinä hänen keskutelut jos jotain sattui puhumaan tuijottamisen sijaan...
      Nyt olen tapaillut kaivinkone miestä...ihana,puhelias,iloinen ja huumorintajuinen..
      kyllä se luonne ratkaisee..
      perus mies on paras mies tukevasti jalat maan pinnalla...
      minua ei haittaa että itse ansaitsen enemmän..rahalla ei ole merkitystä vaan luonteella....hyviä miehiäkin on vapaalla vielä onneksi.......

ei ikinä insinööriä tälle tytölle...

• sulle miten

yhdyssanat kirjoitetaan. Sinä ja kaivinkonemies sovitte varmasti hyvin yhteen.

• Jos mies saa puhumalla

naisen pimperon kosteaksi, mies saa. Jähmeämpi -mutta älykäs ja käyttännöllinen - mies ei pärjää tässä kisassa tyhjää toimittaville taivaaanrannanmaalareille. Siksi jää moni fiksu inssi nuolemaan näppejään (sen sijaan että nuolisi naista : )

• Mielenkiintoinen mies

Se on ihan inssin oma vika jos on koko nuoruutensa nössötellyt kotona koneen ääressä, eikä ole viettänyt aikaa ihmisten parissa ja opetellut nauttimaan elämästään.

Älykkyys ja käytännöllisyys on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos mies on vain kuiva jäykkä paska, joka ei osaa lainkaan rentoutua ja elää. Miksi kukaan haluaisi parisuhteeseen miehen kanssa, jonka seurassa tuntikin tuntuu ikuisuudelta, koska mies on jäykkä ja huumorintajuton möllöttäjä? Ennemmin elää vaikka yksin kuin katselee joka päivä sitä mököttävää jäykkistä kotonaan. Ihan saman vaikka se tienaisi 20000€/kk, jos joutuisi aina iltaisin katsomaan kun se möllöttää hiljaa ja näprää tietokonettaan tunnista toiseen, eikä koskaan halua edes käydä missään.

• aikansa naistenlehtien
        Mielenkiintoinen mies kirjoitti:

Se on ihan inssin oma vika jos on koko nuoruutensa nössötellyt kotona koneen ääressä, eikä ole viettänyt aikaa ihmisten parissa ja opetellut nauttimaan elämästään.

Älykkyys ja käytännöllisyys on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos mies on vain kuiva jäykkä paska, joka ei osaa lainkaan rentoutua ja elää. Miksi kukaan haluaisi parisuhteeseen miehen kanssa, jonka seurassa tuntikin tuntuu ikuisuudelta, koska mies on jäykkä ja huumorintajuton möllöttäjä? Ennemmin elää vaikka yksin kuin katselee joka päivä sitä mököttävää jäykkistä kotonaan. Ihan saman vaikka se tienaisi 20000€/kk, jos joutuisi aina iltaisin katsomaan kun se möllöttää hiljaa ja näprää tietokonettaan tunnista toiseen, eikä koskaan halua edes käydä missään.

lukemiseen, vaateostoksiin, meikkaamiseen, sisustamiseen ja jumppaamiseen (vain ja ainoastaan ulkonäön takia). Ei todellakaan kiinnosta tuollainen. Mieluummin olen yksin kuin naisen kanssa jolla ei ole älyllistä elämää.

• se menee tämä
        Mielenkiintoinen mies kirjoitti:

Tämä on aivan totta että tällaiset ihmiset meillä tämän nykyisen muotoisen parisuhde/seksi-markkinoiden oloissa kovasti nussivat ja siksi parempana ihmisenä patsastelevat ja myös lapsiakin saavat enemmän, ja toisaalta nämä jähmeät insinööörityypin miehet sitten jäävät enemmän vaan syrjään.
        Että silleen. Revi siitä mitä osaat, vaikkapa tulevaisuuden näkymiämme ajatellen. Kun nyt sitten olisivat edes kauneita nämä nussimaihmiset niin olisi sekin jotain, mutta kun eivät edes tätä tyyppiä alkuunkaan aina edusta.

• oikeasti kuitenkin
        aikansa naistenlehtien kirjoitti:

lukemiseen, vaateostoksiin, meikkaamiseen, sisustamiseen ja jumppaamiseen (vain ja ainoastaan ulkonäön takia). Ei todellakaan kiinnosta tuollainen. Mieluummin olen yksin kuin naisen kanssa jolla ei ole älyllistä elämää.

kaipaat juurikin ulkonäöstään huolta kantavan naisen seuraa.
        Se vaan että nämä naistenlehtien psykologiseerausjutut ovat ilmeisesti sellaisia että ne johdattelevat naisen sillä tavoin harhaan, että hän menettää todellisuuden tajunsa ja ei enää osaa arvostaa niitä asiota joita hän kuitenkin eniten tarvitsee ja joita ilman ei hän niissä seksifantasiamaailmoissaankaan pystyisi alituiseen piehtaroimaan.

• atm 22v.

kun ne menevät elätettäville paskoille kuitenkin. Itse ainakin muutan ulkomaille kun koulut on käyty. Tälle paskamaalle en verojani anna.

• Kukaan ei

jää perääsi itkemään!

• ei tylsimyksiä

Kova teknologia...mitä tekemistä sillä on tunteiden kanssa. Siinä sulle vastaus, nööri.

• M-78

Naisten mielestä he itse ovat mielenkiintoisinta mitä maa päällään kantaa ja miehen tulisi jatkuvasti pyöriä heidän ympärillään kiinnostuneena. Jos insinööri keskittyneenä virittelee jotakin projektiaan, niin ottaahan se naisen itsetunnon päälle...

• Insinöörin vaimo

naimisissa insinöörimiehen kanssa ja ei mulla ainakaan ole mitään insinööriä vastaan :) Itse naisena työskentelen kaupallisella alalla ja kyllä hieman kateeksi käy insinöörimieheni palkka - kyllä me ihan hyvin toimeentulemme taloudellisesti ja muutoinkin ja elämme lastemme kanssa mukavaa keskituloisen perheen elämää ja arkea. Mielenkiinnosta vilkaisin mistä sinkut kirjoittelevat tällä palstalla. Huvittaa nämä insinöörivihahöpinät ja vanhat yleistykset ja vitsailut insinööreistä - ei se nyt ammattista ole kiinni se tunnepuoli ihmisellä. Etsikäähän sitoutumishaluiset sinkut se avo- tai aviopuoliso ja kirjoitelkaa sitten muutaman vuoden kuluttua uudestaan miten kävi. Luulenpa, että muutamille teistä on kenties tarttunut se insinöörikin matkaan.

• Harha-ajatus

Olen samaa mieltä siitä, että koulutus ei ihmisen persoonaa määritä. Sen sijaan olen kyllä sitä mieltä, että tekniikan alalla on ehkä hiukan keskivertoa enemmän niitä tyyppejä, joilla on puutteita sosiaalisissa taidoissaan. Johtuu ehkä siitä, että ko. alalle päätyy moni sellainen, joka tulee paremmin toimeen koneiden kuin ihmisten kanssa.

Se ei silti tarkoita sitä että insinööri olisi automaattisesti tylsä tai sosiaalisesti kyvytön, tai että insinöörin koulutus jostakin ihmisestä sellaisen tekisi. Kyllä nuo ominaisuudet löytyvät ihmisestä jo ennen sitä koulutusta, mutta ehkä ne joskus ovat osasyyllinen alalle päätymiseen?

Emt. Vain omia ajatuksiani aiheesta. Itsekin olen DI, mutta ihan hyvin tulen ihmisten kanssa toimeen, enkä ole edes keskivertoa tylsempää tai jäykempää seuraa.

• pikku-inssi(n)

Pitäskö sittenkin viä perua tulossa olevat treffit, etten vaan huomaa joku päivä seurustelevani insinöörin kanssa?

• jonka kanssa

viettää laadukasta parisuhde-elämää. Inssien kannattaisi miettiä, miksi he eivät ole houkutteleva vaihtoehto. Kukaan ei halua kumppanikseen äkkiväärää putkiaivoa. Voisiko omaa persoonaa muuttaa niin, että olisi houkuttelevampi. Esim. avarakatseisuus, jota aloittajan viesti ei todellakaan edusta, ei olisi yhtään pahitteeksi.

• -M-

Missä on avarakatseisuus niillä naisilla jotka perustavat luulonsa johonkin stereotypiaan, eivätkä näe edes ihmistä yksilönä? Kukaan ei käsittääkseni seurustele keskiarvon kanssa.

• varmasti on paljon
        -M- kirjoitti:

Missä on avarakatseisuus niillä naisilla jotka perustavat luulonsa johonkin stereotypiaan, eivätkä näe edes ihmistä yksilönä? Kukaan ei käsittääkseni seurustele keskiarvon kanssa.

avarakatseisia insinöörejä. Aloittaja ei kuitenkaan ole sellainen.

• Tyhmä DI

Sinun kannattaisi ymmärtää se, että insinööriopinnot eivät tee kenestäkään äkkiväärää putkiaivoa, tai muutenkaan jäykkää tms. On vähän koomista kun puhut avarakatseisuudesta, mutta samalla niputat kaikki inssit samaan joukkoon.

Ovatko kaikki rekkakuskit samanlaisia? Poliisit? Sairaanhoitajat? Lääkärit? Lentäjät? Kauppatieteilijät? Parturit? Sähkömiehet? Miksi hemmetissä kaikki inssitkään olisivat samanlaisia? Voisiko joku jo vähitellen selittää, kun itse olen ilmeisesti liian tyhmä tätä tajuamaan? Johtuu varmaan siitä, että olen DI?

• Nainen37v.

En ainakaan vihaa, tylsää yleistystä ja turhan voimakas ilmaisu. Mielelläni fiksun insinöörimiehen kanssa seurustelisin =)

• Neitokainen minä

Ei ammatti miestä pahenna muttei myöskään paranna, insseissä on paljon fiksuja mutta on myös niitä kusipäitä jotka kuvittelevat pelkän todistuksen olevan se jokin.

Kun naiselle pelkkä miehen tulo ei ole se perusta muodostaa parisuhde vaan siinä vaaditaan mieheltä myös jotakin muita ominaisuuksia. Koska ruikutat, mieti hiljaa ja kehitä muitakin puoli kun vain sitä palkkaa.

PS järkeä arvostetaan mutta kyllä se sydänkin pitää löytyä ja käytöstapoja.

• vitjat

Minun ex insinööri oli mitä pahin sutenööri, revi siitä. Kaikkea kanssa kuin turvallinen...petti jatkuvasti, pyh. Ei ole siis insinööriäkään karvoihin katsomista.

• siitä että

olet homo. Kuten huomaat KylmänNaisen logiikka on perseestä.

• KylmäNainen

Joku homoATM taas suuttui.

• oma näkemys

Kaikki tuntemani inssit on hinteliä ja harmaita miehiä, joilla on ylijärjestynyt ajattelutapa. Lisäksi he eivät osaa pukeutua ja valitsevat kaikessa keskinormaalin, niin miksei sitten hoitsuakin. Käsittämättömintä on se, että nämä hiirulaiset tuntuvat kuitenkin löytävän vierelleen melko normaaleja naisolentoja, mitkä sitten muutaman vuoden arkisen tylsän hissuttelun jälkeen lähtee hakemaan jännitystä niistä raksamiehistä ja tavan duunareista.

Tämä kuvaus sopii kolmeen tuttavapariskuntaan ja nööreihin niissä.

• etnäi

"Miksi naiset tuntuvat halveksuvan insinöörejä, vaikka nämä on ne jotka pitävät yhteiskuntaa pystyssä."

Vai että insinöörit pitävät yhteiskuntaa pystyssä ? Eiköhän se ole kaikki ammattiryhmät yhteensä. Ei mitään yksittäistä ammatiryhmää voi nostaa toisen yläpuolelle. Kaikilla ammateilla on oma lenkkinsä ketjussa, jota yhteiskunnaksi kutsutaan. Esimerkiksi jos Suomen kaikki rekkakuskit tai hoitajat päättäisivät olla viikon lakossa, olisivat seuraukset yhteiskunnallemme erittäin vakavat. Jos sen sijaan kaikki insinöörit olisivat viikon lakossa, niin huomattavasti pienemmillä tuhoilla selvittäisiin..

Vähän kuin vanhassa lastenvitsissä. Aivot, sydän, keskushermosto, verenkierto ja ruoansulatus neuvottelivat keskenään kenestä tehdään elimistön päälikkö. Ensiksimainitut olivat varmoja päälikyydestään kunnes kokouksen ulkopuolelle jätetty persereikä ilmoitti myös tavoittelevansa paikkaa. Kaikki nauroivat ja tästä suuttuneena persereikä päätti lopettaa toimintansa muutamaksi viikoksi. Jo ensimmäisellä lakkoviikolla ongelmat koko elimistössä olivat sitä luokkaa, että persereiästä oli pakko tehdä koko elimistön päälikkö, että saatiin hommat taas pelaamaan.

• DInsinööri

Taas pelkkää yleistystä että kaikki inssit olis niinku samasta muotista veistettyjä. 3 henkilöä on aika pieni otanta :D

• Tyypillistä
        DInsinööri kirjoitti:

Taas pelkkää yleistystä että kaikki inssit olis niinku samasta muotista veistettyjä. 3 henkilöä on aika pieni otanta :D

roskaväelle tehdä yleistyksiä ilman riittävää evidenssiä.

• prätpoo

Teknologia on ihan jees jos se on kaiken muun mukana toimiva osa mutta jos sillä koetetaan dominoida kaikki ja luonto niin on se aika jäytävää.

Mutta ehkä pahempi on rationaalisen mielen ja logiikan ansa.

Niillä lähtee sielu niin helposti.

• Tietysti paljon

mukaviakin inssejä on olemassa.

• Insinööri ei osaa

rakastella luovasti. Kuvittelee, että nainen on kone, joka toimii tietyllä kaavalla

• Tämän jokainen

insinöörin kanssa seksiä harrastamaan erehtynyt on voinut itse todeta : ( Valitettavasti

• realismus

Suomen koulutusjärjestelmä on vienyt insinöörien maineen. Isäni oli insinööri, mutta hän oli sitä sukupolvea, joka sai yleissivistävän koulutuksen. Edesmennyt puolisoni oli DI, mutta hän oli eurooppalainen, mikä tarkoittaa jokaisella akateemisella olevan laaja yleissivistys. Suomessa nykyään opiskellaan kapea-alaisesti, vähän kuin aspergerit. Kyllä yleissisivistys pitää olla ihmisellä oli pääaine mikä hyvänsä.

• Toinen nainen toimis

Lisäksi suomalainen insinöörikoulutus tappaa luovuuden. (Mikä muuten on ihan testattu juttu)

• Olet ihan oikeassa

Esim. Saksassa Diplomi-insinööriä vastaavaan koulutukseen kuuluu historian, filosofian ja kirjallisuuden opintoja, sillä siellä katsotaan, että ilman noita yleissivistäviä opintoja, ei tutkintoa voi sanoa akateemiseksi.
        Meillä yliopistot ovat tietyillä aloilla pelkkiä ylempiä ammattikouluja ilman sivistävää vaikutusta.

• Mitä vitun hyötyä
        Olet ihan oikeassa kirjoitti:

Esim. Saksassa Diplomi-insinööriä vastaavaan koulutukseen kuuluu historian, filosofian ja kirjallisuuden opintoja, sillä siellä katsotaan, että ilman noita yleissivistäviä opintoja, ei tutkintoa voi sanoa akateemiseksi.
        Meillä yliopistot ovat tietyillä aloilla pelkkiä ylempiä ammattikouluja ilman sivistävää vaikutusta.

on jostain filosofiasta? Kyllä opintojen pitää keskittyä asioihin, joista on hyötyä käytännön työssä. Aikaa ei pidä tuhlata kaiken maailman turhanaikaisuuksiin. Suomessa teknillisen alan koulutus on hyvin korkea tasoista toisin kuin monessa muussa maassa.

• realismus
        Olet ihan oikeassa kirjoitti:

Aivan, sitä juuri yritin kertoa...

• realismus
        Mitä vitun hyötyä kirjoitti:

on jostain filosofiasta? Kyllä opintojen pitää keskittyä asioihin, joista on hyötyä käytännön työssä. Aikaa ei pidä tuhlata kaiken maailman turhanaikaisuuksiin. Suomessa teknillisen alan koulutus on hyvin korkea tasoista toisin kuin monessa muussa maassa.

juuri tuon vuoksi jäät atm:ksi loppuiäksesi :D

• Mitä noilla kahdella
        realismus kirjoitti:

juuri tuon vuoksi jäät atm:ksi loppuiäksesi :D

asialla on muka tekemistä keskenään.

• fghfghfg

Insinööri on nörtti ja nörtit ovat tylsiä. Siksi.

• Miksi nörtti on

tylsä? Miksi on yleisesti hyväksyttyä sanoa noin? Miksi ei voi sanoa, että rättien perässä juokseva bimbo-ämmä on aivan helvetin tylsä? Miksi miehen pitää olla ei-tylsä, vaikka nainen saa olla kuinka tylsä tahansa.

• prptrtpr
        Miksi nörtti on kirjoitti:

tylsä? Miksi on yleisesti hyväksyttyä sanoa noin? Miksi ei voi sanoa, että rättien perässä juokseva bimbo-ämmä on aivan helvetin tylsä? Miksi miehen pitää olla ei-tylsä, vaikka nainen saa olla kuinka tylsä tahansa.

Nainen "saa" olla tylsä, koska miehet vonkaavat seksiä joka tapauksessa. Jos miehet vonkaisivat seksiä vain ei-tylsiltä naisilta, mitähän tapahtuisi.

• Naisen kanssa
        prptrtpr kirjoitti:

Nainen "saa" olla tylsä, koska miehet vonkaavat seksiä joka tapauksessa. Jos miehet vonkaisivat seksiä vain ei-tylsiltä naisilta, mitähän tapahtuisi.

ei tarvitse viihtyä? Riittää, että naiselta saa reikää?

• . . .

Kaikki tuntemani di:t (joita on useampi) ovat pariutuneet ihan normi-ikään ja insseistäkin kaikki paitsi ne nuorimmat ja niistäkin osa.

Joten enpä menis sanoon...

• ellastella

En inhoa insinöörejä yleensä. Inhoan vain sellaisia insinöörejä, jotka:

- halveksivat taiteita, kulttuuria ja vaihtoehtoisia ajattelutapoja
      - ihailevat kritiikittä kovaa teknologiaa eivätkä edes tiedä mistään muusta alasta mitään
      - halveksivat naisia esittämällä että naisten ajattelu ja mielipiteet on huuhaata
      - ovat sivistymättömiä, suvaitsemattomia ja mielikuvituksettomia

• ES

Lisäys: suurin osa insinööreistähän ei ole tuollaisia, vaan ihan tavallisia ihmisiä, pysyvät kohtuudessa insinööriydessään. Yksi äärimmäisyysinsinöörio voi kyllä saada paljon pahaa aikaan insinöörien maineelle.

Vain pöljät uskovat stereotypioihin. Mutta stereotyypeillä on voimaa, sitä ei voi kieltää, herättävät vahvoja tunteita.

Muistakaa aina stereotyyppeihin törmätessänne kultainen kysymys:
        mitä stereotyyppi kertoo siitä joka kyseistä stereotyyppiä käyttää?

Siis esim. mitä stereotyyppi "kaikki naiset vihaavat insinöörejä" kertoo siitä, joka noin väittää. Että kyseinen mies ajattelee mustavalkoisesti ja kiihkoillen. Että kyseinen mies on kai saanut pakit naiselta, ja syyttää siitä naisia, jotka hänen teoriansa mukaan vihaavat insinöörejä ja ovat kyvyttömiä ajattelemaan järkevästi. Naisten syyttelyä siis, vaikka voisi vain rehdisti katsoa peiliin: kuka nainen haluaa miehen, jonka mielestä naiset ovat aivottomia elukoita.

• ES
        ES kirjoitti:

Lisäys: suurin osa insinööreistähän ei ole tuollaisia, vaan ihan tavallisia ihmisiä, pysyvät kohtuudessa insinööriydessään. Yksi äärimmäisyysinsinöörio voi kyllä saada paljon pahaa aikaan insinöörien maineelle.

Vain pöljät uskovat stereotypioihin. Mutta stereotyypeillä on voimaa, sitä ei voi kieltää, herättävät vahvoja tunteita.

Muistakaa aina stereotyyppeihin törmätessänne kultainen kysymys:
        mitä stereotyyppi kertoo siitä joka kyseistä stereotyyppiä käyttää?

Siis esim. mitä stereotyyppi "kaikki naiset vihaavat insinöörejä" kertoo siitä, joka noin väittää. Että kyseinen mies ajattelee mustavalkoisesti ja kiihkoillen. Että kyseinen mies on kai saanut pakit naiselta, ja syyttää siitä naisia, jotka hänen teoriansa mukaan vihaavat insinöörejä ja ovat kyvyttömiä ajattelemaan järkevästi. Naisten syyttelyä siis, vaikka voisi vain rehdisti katsoa peiliin: kuka nainen haluaa miehen, jonka mielestä naiset ovat aivottomia elukoita.

Tärkein meinasi unohtua: tuo pöljä yleistys naisten insinöörivihasta kertoo sen yleistyksen käyttäjästä ennen kaikkea sen, että hän halveksii ns. pehmeitä arvoja, taiteita ja naisia. En ikinä haluaisi sellaista miestä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että vihaisin insinöörejä. On muutakin tekemistä.

• jämääijä
        ES kirjoitti:

Tärkein meinasi unohtua: tuo pöljä yleistys naisten insinöörivihasta kertoo sen yleistyksen käyttäjästä ennen kaikkea sen, että hän halveksii ns. pehmeitä arvoja, taiteita ja naisia. En ikinä haluaisi sellaista miestä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että vihaisin insinöörejä. On muutakin tekemistä.

Mitä minä lähipiiriäni tiedän, niin naisethan pitää kynsin hampain kiinni insinöörityyppimiehistään. Sitä paitsi se yhdistelmä sopii mielestäni oikein hyvin, jossa insinööri vetää isot linjat ja taidehörhö voi sitten säätää kaikkea kaikkea söpöä pikkupuuhastelua.

• ES
        jämääijä kirjoitti:

Mitä minä lähipiiriäni tiedän, niin naisethan pitää kynsin hampain kiinni insinöörityyppimiehistään. Sitä paitsi se yhdistelmä sopii mielestäni oikein hyvin, jossa insinööri vetää isot linjat ja taidehörhö voi sitten säätää kaikkea kaikkea söpöä pikkupuuhastelua.

Kyllä mulle insinööri kelpaisi (jos ei ole tuon aloituspostaajan kaltainen). Mä voisin olla se taidehörhö, mutta olisin mukana vetämässä suuria linjoja, ainakin joissain asioissa. Ja saavathan miehetkin joskus söpöstellä ja puuhastella, esim. katsoa jalkapalloa tai pelata pleikkaripelejä (tms).

• Mannapuuroinen

Mitäs vittua?? Ei, oot kyllä käsittänyt jotain väärin. Jos liikkuu ainoastaan insinööripiireissä, voi olla vaikeampi löytää naisseuraa, kun piirit taitaa olla vähän miesvaltaisia. Mutta se ei tarkoita, että naiset vihaa insinöörejä. Itse liikun muusikkopiireissä, joissa miehet vihaavat insinöörejä, koska niillä on paremmat mahdollisuudet saada nainen sitoutumaan vakituiseen suhteeseen. Itse rakastun ihmiseen, enkä koulutustaustaan - muusikko tai insinööri, ihan sama, kunhan tyyppi on fiksu ja kiinnostava. Tunnen monta insinööriä, jotka ois oikein kiinnostavia, mutta ne on kaikki olleet jo pitkään varattuja :D

• ezdjj

Tai sitten insinöörimiehet haluavat vaan vääränlaisia naisia. Itse ottaisin mielelläni miehen, joka ymmärtää tekniikan päälle, koska itse käytän paljon tietokonetta ja muutenkin tekniikka kiinnostaa. Muuten ulkonäöltäni ja harrastuksiltani olen kuitenkin kovin naisellinen.

• Pistäpä ilmoitus

(kuvan kanssa) jossa etsit insinöörimiestä, niin saat varmasti kymmeniä ellei satoja vastauksia (olettaen että olet suhteellisen nätti)

• minni.
        Pistäpä ilmoitus kirjoitti:

(kuvan kanssa) jossa etsit insinöörimiestä, niin saat varmasti kymmeniä ellei satoja vastauksia (olettaen että olet suhteellisen nätti)

Ei kannata. Naiset saavat aina satoja vastauksia, joissa suurin osa miehistä valehtelee kaiken ja kuvittelevat että voivat ylläpitää valhetta vielä tavattuakin. Miksi?
        Lisäksi netissä hyvin kirjoittava voi olla täysin epäsosiaalinen mulkku, joka ei edes silmiin uskalla katsoa.

Paljon helpompi hankkia seuraa ulkomaailmasta, jossa huomaa heti että natsaako kemiat. Muut asiat ovat sitten toisarvoisia.

• Niin ja sitten

vielä tuppaavat maailmaan noiden paskojen siittämiä pentuja yhteiskunnan (=veronmaksajat) eläteiksi.

• cgjfhkgjlkhllöhök
        Niin ja sitten kirjoitti:

vielä tuppaavat maailmaan noiden paskojen siittämiä pentuja yhteiskunnan (=veronmaksajat) eläteiksi.

Päivän parasta antia on nämä katkerat valitukset. Näillä jaksaa mieli hyvänä ahertaa ahkerana töissä.

• gljvjjvjv

Ei se ihan noin mene aina... Ihastuin just insinööriin

• vxh46

kohta....ja pahis samalla, rikosrekisteri ja kaikkee on tullu tehtyy, mut olen myöskin kohtuu fiksu. Saan naista jos haluan...

• koneteekkarit

Älykäs opiskelee sitä, mistä maksetaan rahaa. Monille matematiikka on liian vaikeaa, mutta kyllä naiset koulutusta arvostaa. Sehän kuvastaa monia hyviä piirteitä, mitä korkeastikoulutetulla miehellä täytyy olla, kuten älyä ja kykyä saada tavoitteitaan valmiiksi ja sitoutua.

• Älykäs opiskelee
        koneteekkarit kirjoitti:

Älykäs opiskelee sitä, mistä maksetaan rahaa. Monille matematiikka on liian vaikeaa, mutta kyllä naiset koulutusta arvostaa. Sehän kuvastaa monia hyviä piirteitä, mitä korkeastikoulutetulla miehellä täytyy olla, kuten älyä ja kykyä saada tavoitteitaan valmiiksi ja sitoutua.

sitä mikä tarjoaa hänelle älyllistä haastetta. Raha on keskinkertaisten ei älykkäiden ihmisten motiivi

• Määritelmistä
        Älykäs opiskelee kirjoitti:

sitä mikä tarjoaa hänelle älyllistä haastetta. Raha on keskinkertaisten ei älykkäiden ihmisten motiivi

Älykkyys märitellään kykynä toimia yhteiskunnassa, siksi on älykästä tavoitella korkeaa statusta sekä palkkaa. Yksilöt jotka saavuttavat samoista lähtokohdista paremman aseman ovat näin yleisimpien älykkyysmääritelmien mukaan älykkäämpiä.

Ei voida nyt väitellä siitä, mitä on yleisesti määritelty...

Valitettavasti puolet väestöstä on keskimääräistä typerämpiä. :)

• sdfsfwerwerwerwer
        Määritelmistä kirjoitti:

Älykkyys märitellään kykynä toimia yhteiskunnassa, siksi on älykästä tavoitella korkeaa statusta sekä palkkaa. Yksilöt jotka saavuttavat samoista lähtokohdista paremman aseman ovat näin yleisimpien älykkyysmääritelmien mukaan älykkäämpiä.

Parempi asema voi tarkoittaa myös, että kys. henkilö on psykopaatti, joka keinoja kaihtamatta ja muista välittämättä, raha ja valta motiivina huijaa kaikkia mahdollisimman paljon jäämättä kiinni, ja on ylpeä siitä.
        Asiaan kuuluu, että kaikkia tekosia vähätellään ja selitellään, "ryöstän pankkeja, koska siellä se raha on", "varastin muutaman miljoonan koska firmalla on miljardeja".

• Dippainssi
        Määritelmistä kirjoitti:

Raha ei tutkitusti ole keskimäärin tärkein motivoija älykkäillä, tai ainakaan korkeasti koulutetuilla. Se toimii hyvänä motivaattorina vain siihen asti, kunne sitä on "riittävästi". Sen jälkeen alkavat merkkaamaan enemmän muut asiat, kuten mahdollisuudet toteuttaa itseään (työnkuva yms), työilmapiiri yms. Duunareille tärkein (joskus ainoakin) motivaattori on usein se raha.

Itse ainakin voin allekirjoittaa tuon. En lähtisi töihin mihinkään jäykistelevien kusipäiden sekaan, vaikka minulle maksettaisiin tonni lisää kuukaudessa. Jonkun mielestä varmaan tyhmäkin asenne, mutta on paljon muitakin tärkeitä asioita kuin raha.

• jajalsösöösösösö
        Määritelmistä kirjoitti:

Älykkyydelle on erittäin monta määritelmää, ja vain tyhmä pitäytyy niistä yhteen! :D

• and_justice_for_all
        Määritelmistä kirjoitti:

Et kai vakavissasi ajattele tuollaisella kaavalla?
        Onko älykästä hävittää todellinen minänsä ja itse ajatuksensa muodostava älyllinen ihminen tuollaisen maailmanlaajuisesti nykyään arvostettavan tekoihmisen aikaan saamiseksi?

Valitettavasti joudun sinulle kertomaan faktan, joka kumoaa väitteesi. Ne jotka joutuvat taistelemaan selvitäkseen maailmaa nykyisin pyörittävien narsististen psykopaatti johtajien hulludessa, ne ovat ihmiset jotka osoittavat kykyä toimia yhteiskunnassa.

Korkealla statuksella ja palkalla ei ole yhtikäs mitään tekemistä älykkyyden, viisauden, tai järjen kanssa.

Kuka muuten ne yleiset määritykset tekee? Missähän siitä äänestetään?

Katkeroituneelta reppanalta kyllä kuulostat.

• sir_eino
        Määritelmistä kirjoitti:

Mainitsemasi testin mukaan olen aika paljon keskimääräistä älykkäämpi enkä ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut hankkimaan rahaa tai statusta.

• Sinö oletkin
        sir_eino kirjoitti:

Mainitsemasi testin mukaan olen aika paljon keskimääräistä älykkäämpi enkä ole koskaan ollut erityisen kiinnostunut hankkimaan rahaa tai statusta.

toisten rahojen ryöstämistä kannattava kommari.

• lääkärinplanttu

Opiskelen lääketiedettä, ja silmään pistivät muutamat maininnat lääkäreistä. Ei oma (tuleva) ammattikuntani mitään automaattista naisten suosiota takaa; ikisinkkuuteni johtuu ihan vain omasta saamattomasta itsestäni vaikka kuinka naisia arvostaisin ym. aikaisemmin mainittuja toivottavia miesten ominaisuuksia. Sen sijaan DI:ksi opiskeleva paras kaverini vaikuttaa herättävän runsaastikin naisten kiinnostusta, ja siitäkin kiitos kuuluu vain ja ainoastaan hänen omalle persoonalleen.

Joten leuka pystyy DI:t, potentiaali on olemassa muttei suinkaan tittelissänne vaan teissä itsessänne ;)

• Minä en kyllä

ole ikinä tavannut lääkäriä, jolla ei olisi naista.

• taas näitä
        Minä en kyllä kirjoitti:

ole ikinä tavannut lääkäriä, jolla ei olisi naista.

Psykopaatit menestyvät, koska ovat älykkäitä. Ei toisin päin.

Toiseksi vain älykkäät jotka ovat pystyneet hankkimaan statuksen ja ja rahaa voivat tehdä mainitsemiasi valintoja.

Ilman koulutusta ja huonolla kieli- ja laskupäällä on vaikea tehdä mielekkäitä töitä.

Varmasti ihmiset ovat dippainssejä ja lääkäreitä, koska se on mielekästä, arvotettua ja hyvä palkkaista. Vaikea koulutus (mihin typerät eivät pysty), antaa mahdollisuuden tehdä valintoja( mielekäs työ), joita älykkyys on heille suonut.

• Kaisa Kaunosielu

Minua ainakin kiinnostavat insinöörit enemmän kuin kitaranrämpyttäjät. Eikä tulotason vuoksi, vaan siksi, että jos toinen olisi täysin samanlainen taivaanrannanmaalari kuin minä, niin mitäs siitä sitten seuraisi?
        Jos toinen vaan on valmis kestämään sielukkuuttani, luulen, että tasapainottaisimme toisiamme hyvin.

• realismus

Lääkärikunta on naisistunut.

• ytjjwsj
        Kaisa Kaunosielu kirjoitti:

Minua ainakin kiinnostavat insinöörit enemmän kuin kitaranrämpyttäjät. Eikä tulotason vuoksi, vaan siksi, että jos toinen olisi täysin samanlainen taivaanrannanmaalari kuin minä, niin mitäs siitä sitten seuraisi?
        Jos toinen vaan on valmis kestämään sielukkuuttani, luulen, että tasapainottaisimme toisiamme hyvin.

Monet inssit on myös kitaranrämpyttäjiä. Ja vielä juoppoja sellaisia.

• Kaisa K.
        ytjjwsj kirjoitti:

Monet inssit on myös kitaranrämpyttäjiä. Ja vielä juoppoja sellaisia.

Ai.. No en mä kyl sellasii..

• Inssi(atm)

Naiset ovat kiinnostuneet vihreistä yms. joilla ei ole mitään realistista käsitystä siitä miten maailma toimii

• realismus

Palstan annin mukaan ATM:llä on realismi hukassa....

• InssiNeito

Kovin on suppea käsitys miehistä, kun alavaihtoehtoina ovat pelkkä tekniikka tai taidealat.

On niitä miehiä muillakin aloilla, mm. kauppakorkeakoulussa, oikiksessa, lääkiksessä, ja nämä miehet eivät yleensä ole niin kamalia nörttejä mitä insinöörimiehet usein ovat. Näillä aloilla on myös lähes itsestäänselvyys, että ulkonäkö pitää olla kunnossa.

Opiskelen itsekin insinööriksi, ja voi kaameus mitä porukkaa olen koulussamme tavannut. Pukeutuminen on aivan järkyttävää, jotkut miehet eivät osaa puhua mistään muusta kuin tekniikasta ja aikuisviihteestä, ja sitten ihmettelevät "miksi kukaan nainen ei koskaan kiinnostu". Edes minä, tuleva insinöörinainen, en kelpuuta ihmisasioissa täysin mölliä miestä, oli insinööri tai ei. Kaikki seurustelukuppanit ja tapailut pääasiassa ovat olleet muun alan ihmisiä.

Innovaatio on toisilla ajanut ohi ihmissuhdetaitojen.

• Milla 19

DI miehet on ihania...

Minua niiss kiehtoo etenkin älykkyys...

On seksikästä, kun mies on fiksu

ja geeniensä takia menestyvä...

• happamat_ihmiset

Ehkäpä nämä insinöörit ovat huomanneet, että kaikki tuo ihmissuhdehapatus on täyttä paskaa. No niin on kyllä suurin osa ihmisistäkin.

• Käytännössä
        Milla 19 kirjoitti:

DI miehet on ihania...

Minua niiss kiehtoo etenkin älykkyys...

On seksikästä, kun mies on fiksu

ja geeniensä takia menestyvä...

kuitenkin nainen valitsee mieluummin jonkun tatuoidun retkun kun siistin ja kunnollisen insinöörin.

• sgkökglös

Mun töissä on semmoiset 20 DI:ä tai sellaiseksi opiskelevaa. Naisinsseistä 1/5 on sinkku, miehistä 2-3 on sinkkuja. En sanois, että naiset vihaa insinöörejä.

En ole insinööri itse mutta töissä teknologiapainotteisella alalla. Mun näkökulmasta noi sun väitteet on kokolailla mustavalkoisia tai tuulesta temmattuja.

• Inssi itsekin

Naisinsinööri on jotenkin epänaisellinen. Itse en sellaista haluaisin. Kyllä mun naisen pitää olla selvästi naisellinen esim. hoitsu.

• ei aina vakavana

Oletko ollenkaan sitten huumorintajuinen?
      Jos sinulla on vain tiukkaa järkeä ja varmaan olet todella jämäkkä mies niin pystytkö hetkeksi irtautumaan kaikesta ja pitämään hetki hauskaa.? Vai rajoittuuko vitsisi teknologiaan ja insinöörijuttuihin?

Tottakai turvallinen kumppani on paras mahdollinen mutta jos mies on aina haudanvakava eikä osaa ottaa joskus rennosti/leikin kannalta asioita niin huh huijaa, tämä neitonen tylsistyisi alta aika yksikön..

• Eewuli

No höpön löpön taas, en mie ainakaan vihaa tai halveksu insinöörimiehiä.
      Enkä muutenkaan karsasta teknologiaa, sillä itsekkin pian valmistun sähköasentajaksi ja luultavasti vielä joskus opiskelen insinööriksi, ehkä.
      (kas kun maalarin toimikin kiinnostaisi)
      Kitaransoitto on hyvä harrastus, mutta ei sillä tottapuhuen perhettä elätetä.
      Ja myöskin toisaalta, omalla kohdallani en jättäisi perheen elatusta vain miehen kontolle. Yhtä hyvin se vaimokin työssä voi käyä ja elättää perhettä siinä missä mieskin.

• <3<3<3

Opiskele ihmeessä insinööriksi vaikkapa diplomilliseksi. Pystyt elättämään itsesi ja mahdollista tulevaa perhettäsi paljon varmemmin niin kuin maalarina tai asentajana. Maalausta voit sitten harrastaa kuten kitaransoittoakin.

• White wolf
        <3<3<3 kirjoitti:

Opiskele ihmeessä insinööriksi vaikkapa diplomilliseksi. Pystyt elättämään itsesi ja mahdollista tulevaa perhettäsi paljon varmemmin niin kuin maalarina tai asentajana. Maalausta voit sitten harrastaa kuten kitaransoittoakin.

Maalarin toimella se varmaan tarkotti pintakäsittelijän tointa eikä taiteilijaa

• ihmisen ihmisarvo

ratkeaa sillä perustella kuinka paljon haittaa hänen poistamisestaan aiheutuisi yhteisölle. Insinöörin poistamisesta koituisi melkomoinen haitta. Sätkiä vetävän rastatukkaisen kitaransoittajan, joka ei tee mitään oikeita töitä vaan asioi fattalla, poistamisesta ei aiheutuisi minkäänlaista haittaa.

http://www.halla-aho.com/scripta/ihmisarvosta.html

• sir_eino

Yhden insinöörin poistaminen ei taida paljon Suomen kansantaloutta hetkauttaa. Sen voi korvata.

• Halla-aho on
        sir_eino kirjoitti:

Yhden insinöörin poistaminen ei taida paljon Suomen kansantaloutta hetkauttaa. Sen voi korvata.

oikeassa. Emme tarvitse tänne ulkomaalaisia lahjattomia sosiaalipummeja joista ei ole hyötyä kansantalaloudelle. Kotimaisissa loisissakin on kestämistä.

• sir_eino
        Halla-aho on kirjoitti:

oikeassa. Emme tarvitse tänne ulkomaalaisia lahjattomia sosiaalipummeja joista ei ole hyötyä kansantalaloudelle. Kotimaisissa loisissakin on kestämistä.

Ei siitä kukaan olekaan eri mieltä. Siksi käynkin töissä.

• Entäs yhden
        sir_eino kirjoitti:

kommunisteja äänestävän tatuoidun biseksuaalin vegebodarin?

• sir_eino
        Entäs yhden kirjoitti:

kommunisteja äänestävän tatuoidun biseksuaalin vegebodarin?

Ei minunkaan poistaminen taitaisi paljon kansantaloutta hetkauttaa.

Yksi rivi-inssi sen paremmin kun minäkään ei aiheuta poistumallaan "melkomoista haittaa" yhteiskunnalle. Juuri kukaan ei ole korvaamaton, harva on yhteiskunnan mittakaavasta katsoen edes tärkeä. Ihmiset elävät illuusiossa jonka mukaan heillä on suurtakin merkitystä, mutta silti edellinen firma ei tee konkurssia vaikka vaihtaa työnantajaa ja aiempi puoliso siirtyy uuteen suhteeseen surtuaan aikansa.

• Sä oot tapaillut vääriä naisia. Mä ainakin tykkään insinööreistä.

Mutta: ei tarvitse dissata taiteilijoita. Heitäkin tarvitaan :)

• naista ei ohjaa

järki vaan tunteet

• Hah !

Kuka sulle on valehdellut, että yhteiskunta pysyy inssivoimin pystyssä ? Insinööri tietää vähästä kaiken, eikä välttämättä mistään muusta mitään. Miten sellainen pitää mitään pystyssä ?

Miksi insinöörin aivot ovat nuppineulan kokoiset ? - Ne ovat paisuksissa.

• Ilman inssejä

esim. sähköntulo loppuisi. OIet niitä, jotka kuvittelevat, että sähkö tulee pistorasiasta?

• Insinyöri
        Ilman inssejä kirjoitti:

esim. sähköntulo loppuisi. OIet niitä, jotka kuvittelevat, että sähkö tulee pistorasiasta?

Ehei, en ole. Mutta sun luulosi osoittaa sen, mikä sinä olet.

• xx Nana

Siis mitä?! Ei insinööreissä ole mitään vikaa! :D

• Yrjö Oksennus Kateus

Mutta onko insinöörin ammatti seksikäs?

• Jasmine-Jamina

En panis

• pomppulinna3

Jännä aihe sinänsä. Itse en ole koskaan vihannut insinöörejä, mutta kylläkin pitänyt heitä epäkiinnostavina. Olen taidealan ihmisiä, ja aiemmin tapaamani insinöörit vaikuttivat yleensä liian konemaislta herättääkseen mielenkiintoni. Myös tyyli on monella sellainen, no, insinöörityyli. Eli suorat vaaleat housut, ruudullinen kauluspaita ja rairuohotukka sekä rillit. Ei sinänsä mitään vikaa, mutta minun halujani ei herätä.

Olen kuitenkin nykyisin naimisissa insinöörimiehen kanssa. Onnellisempi en voisi olla. Tästä siis opimme, että yleistäminen on hauskaa, mutta ei sitä kannata orjallisesti harrastaa. On niitä seksikkäitäkin insinöörejä.

• inssi raukat!

Sätkäkonehipit jyrää!!!!!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3852
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      33
      2746
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1608
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1508
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      27
      1446
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1443
    Aihe