Jeesuksen opetuksella ja kolminaisuusopin opetuksella on sovittamaton ristiriita, koska Jeesus opetti:
Joh. 10:29
"Minun ISÄNI, joka on heidät minulle antanut, ON SUUREMPI KAIKKIA, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä".
Joh. 14:28
Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen ISÄN tykö, sillä ISÄ ON MINUA SUUREMPI.
Kolminaisuusoppi väittää Jeesukssen opetusta vastaan, että kaikki kolme ovat yhtä suuria ja yhtä suurella arvovallalla määrääviä vaikka Jeesus sanoi:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Isä on siis yksin Jumala. mutta Jeesus todisti itsestään ja PH;stä;
Joh. 5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
Eikä PH tee mitään itsestään;
Joh. 16:13
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa".
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja",
Suurin ja kaunein
30
424
Vastaukset
-"< 1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja",>"
* Muuten, hyvää huomenta!- hirvas
olette aloitelleet aamun Jumalan sanalla, joten niin teen minäkin.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
Kyllä se siitä taas.... - ällikkä
vastaus et miyenkään.Ne on Raamattuun kirjoitettu ja niissä on selkeästi sanottu kaikki mitä tähän asiaan tulee.Tuon selkeämmin noita ei voi ilmaista.Tietenkin niiden tulkintaa voi alkaa väännellä ja käännellä kuten joillakin on tapana.Mutta jos uskoo Raamatun kirjoituksiin asia on täysin selvä.
ällikkä kirjoitti:
vastaus et miyenkään.Ne on Raamattuun kirjoitettu ja niissä on selkeästi sanottu kaikki mitä tähän asiaan tulee.Tuon selkeämmin noita ei voi ilmaista.Tietenkin niiden tulkintaa voi alkaa väännellä ja käännellä kuten joillakin on tapana.Mutta jos uskoo Raamatun kirjoituksiin asia on täysin selvä.
älykkäillä äLLiä riittää.
ekivaari kirjoitti:
älykkäillä äLLiä riittää.
Raamatun opetuksestaan, mutta kun tiellä on sama henki, joka ei ole Jumalan Henki, niin siitähän se yhteys syntyy.
* Tuolla joku kysyi, "millä mä kumoan ekivaarin kirjoituksen"? Ei mun tarvitse sitäkumota mitekään, koska se ei ole koskaan "pystyssä" ollutkaan.
* Se kun harhaoppia, niin sitä ei väittelemäälä totuudeksi voi saada.
* Väärästä evankeliumista vaan pitää luopua ja uskoa Raamatun evankeliumi, sen jonka Jeesus Kristus Paavalin kautta julsiti ja kirjoitti sen Raamattuun meille, että löytäismme armon oikeaan aikaan.
- elisabet4
Tämä laittamasi viittaus pitää sisällään erään Sanan, ja se löytyy muualtakin Raamatusta.
Kertoisitko nyt mitä tämä sana sisältää,
onhan se monikkomuodossa!!!
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin
sanoihin eikä siihen oppiin, joka on
1.Tim.3:16.
Totuuden pylväs ja perustus* ja tunnetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: ********************'
''''''''''''''''''''''''''''
[Hän,] joka on ilmestynyt lihassa,
***************************************'
vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt
**************************************''''
enkeleille, saarnattu kansojen keskuudessa,
**********************************************'
uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen.
*********************************************'''
MILLAISISTA HARHAOPPISISTA TÄSSÄ ON KYSYMYS?
2.Tim.3:5. Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Karta sellaisia.
Tiit.1:1 Paavali, Jumalan palvelija ja Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan valittujen uskoa ja sen totuuden tuntemista varten, joka on
MILLAINEN ON JUMALISUUDEN VASTAINEN TOTUUS?
jumalisuuden mukainen,
2.Piet.1:3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan,
hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut
meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
Kol. 2:9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
(9. Hänessä [Kristuksessa] näet asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.)
Nyt puhutaan Jeesuksessa olevasta jumalisuuden täyteydestä ruumiillisesti... mistä tässä oikeastaan on kysymys???ei mahdu yhteen persoonaan ja kolmeenkymmeneen kolmeen vuoteen, yhdestä vaimosta syntyneeseen Jeesukseen, vaan
1. Timoteuskirje 3
15 "että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.
16 Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen".
Tämä Jumalan salattu seurakuntarakennus on ollut maan päällä jo niin kauan kuin ihmisiäkin, joista pää, Kristus on korotettu taivaallisiin, mutta seurakuntaruumiin jalat, eli itse seurakuta on vielä "Siionin vuorella" maan päällä, odottamassa Herran luokse pääsemistään, [Vrt. Psalmit 15 ja 24:3-6]!
5. Mooseksen kirja 33
2 "hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, HÄN TULI KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli»".
Herra "on tullut, tuli ja tulee" kaikista JUMALAN TAHTOA TEKEVISTÄ KAIKKIEN KANSOJEN PYHISTÄ, eikä vain yhdestä neitsyestä!
Kysyit, elisabet4; >>>"MILLAINEN ON JUMALISUUDEN VASTAINEN TOTUUS?"- elisabet.4
ekivaari kirjoitti:
ei mahdu yhteen persoonaan ja kolmeenkymmeneen kolmeen vuoteen, yhdestä vaimosta syntyneeseen Jeesukseen, vaan
1. Timoteuskirje 3
15 "että, jos viivyn, tietäisit, miten tulee olla Jumalan huoneessa, joka on elävän Jumalan seurakunta, totuuden pylväs ja perustus.
16 Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa, vanhurskautunut Hengessä, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu ylös kirkkauteen".
Tämä Jumalan salattu seurakuntarakennus on ollut maan päällä jo niin kauan kuin ihmisiäkin, joista pää, Kristus on korotettu taivaallisiin, mutta seurakuntaruumiin jalat, eli itse seurakuta on vielä "Siionin vuorella" maan päällä, odottamassa Herran luokse pääsemistään, [Vrt. Psalmit 15 ja 24:3-6]!
5. Mooseksen kirja 33
2 "hän sanoi: »Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille; hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, HÄN TULI KYMMENTUHANTISESTA PYHIEN JOUKOSTA; hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli»".
Herra "on tullut, tuli ja tulee" kaikista JUMALAN TAHTOA TEKEVISTÄ KAIKKIEN KANSOJEN PYHISTÄ, eikä vain yhdestä neitsyestä!
Kysyit, elisabet4; >>>"MILLAINEN ON JUMALISUUDEN VASTAINEN TOTUUS?"Ihmisen luomisesta?
1. Timoteuskirje 3
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Mutta ennenkuin yhtäkään elävää olentoa oli tämän maan päällä, oli henkivalloissa jo toiminnassa jumalisuus.
Koko jumalaisuus maailmankaikkeuden yhdessä, Kaikkihan on luotu Jeesuksen kautta, näkyvät ja näkymättömät, hallitukset, vallat ja herraudet.
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Tämä jumalisuus toimi ja loi jo ennenkuin enkeleitäkään oli luotu.
Langennut enkeli hylkäsi asemansa kauneutensa ja älykkyytensä sokaisemana ja himoitsi asemaa Jumalan valtaistuimella.
Sieltähän laittomuus sai alkunsa, eli tottelemattomuus tuli maailman kaikkeuteen.
Siellä jo "mahtui" jumalisuus olemaan, ennenkuin mitään oli luotu ja toimimaan, vaikka ei Henkeä oltukaan vuodatettu vielä uudestisyntymässä ihmisen henkeen.
Väitätkö että jumalaisuus on luotu ihmisten kautta jakautumaan täällä maassa?
JUMALISUUDELLA ON VASTUSTAJA-LAITTOMUUS!
2.Tess.2:4.
tuo VASTUSTAJA, joka korottaa itsensä yli
kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi
____---------*****************************'
kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan
temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo
vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
MIKÄ PIDÄTTÄÄ NYT LAITTOMUUTTA-JUMALAN VASTUSTAJAJOUKKOA ILMESTYMÄSTÄ NYT?
8. niin silloin ilmestyy tuo LAITON, jonka Herra
Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
*******************************************'
9. tuo, jonka tulemus tapahtuu SAATANAN
******************************************'
vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja
********************************************'
tunnusteoilla ja ihmeillä
10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille,
jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen,
voidaksensa pelastua.
'''''''''''''''''''''
1.Piet.5:8. Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, PERKELE, käy ympäri niinkuin
-------------*********''-------------------
kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. '''''''''''....................
Laittomuus=
Synti on laittomuus, on SAATANA, on PERKELE, on VÄÄRÄ PROFEETTA, tällainen vastustajuus on jumalisuudella.
Ja tämä synnin laittomuus taistelee ihmisen sielun pelastusta ja Jumalisuutta vastaan.
Mutta Jumala sai Jeesuksen kautta jo voiton tästä laittomuuden joukkiosta.
Emme vain näe vielä kaikkea Jeesuksen jalkojen alle asetetuksi.
Jumalaisuus on siis voittanut kertakaikkisesti periaatteessa laittomuuden.
Laittomuuden ihminen, sekin siis personoituu!
*********************************************''
Yhdestä neitsyestä...
Mutta tämähän juuri liittyy hyvin oleellisesti jumalisuuden salaisuuteen.
Miten tämä muuten olisi jumalisuudessa ollut mahdollista?
1.Tim.3:16 Ja TUNNETUSTI suuri on JUMALISUUDEN SALAISUUS:
Hän, joka on ILMESTYNYT LIHASSA, vanhurskautunut
'*********************************************'
HENGESSÄ, näyttäytynyt enkeleille, saarnattu
********************************************'''
pakanain keskuudessa, uskottu maailmassa, otettu
***********************************************'
ylös kirkkauteen".
1.Kor.1:19.
Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on."
20. Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "ON"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
EIKÖ TÄMÄ JUURI OLE JUMALAISUUDEN SALAISUUS, KRISTUS JEESUS?
HÄNESTÄHÄN TÄSSÄ PUHUTAAN, EIKÖ TOTTA?
EEIVÄTKÖ APOSTOLIT SAARNANNEET JUURI KRISTUSTA, JUMALAN VOIDELTU, JUMALAISUUDEN MUKAISESTI?
1:21. Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
(NÄIN JUMALAISUUS TOIMII YHDESSÄ)
ISÄ LUJITTAA KRISTUKSEEN JA ON ANTANUT PYHÄN
HENGEN SINETIN LAPSILLENSA - EIKÖ TOTTA?
22. joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
************************************************ elisabet.4 kirjoitti:
Ihmisen luomisesta?
1. Timoteuskirje 3
Mutta ennenkuin yhtäkään elävää olentoa oli tämän maan päällä, oli henkivalloissa jo toiminnassa jumalisuus.
Koko jumalaisuus maailmankaikkeuden yhdessä, Kaikkihan on luotu Jeesuksen kautta, näkyvät ja näkymättömät, hallitukset, vallat ja herraudet.
Langennut enkeli hylkäsi asemansa kauneutensa ja älykkyytensä sokaisemana ja himoitsi asemaa Jumalan valtaistuimella.
Sieltähän laittomuus sai alkunsa, eli tottelemattomuus tuli maailman kaikkeuteen.
Siellä jo "mahtui" jumalisuus olemaan, ennenkuin mitään oli luotu ja toimimaan, vaikka ei Henkeä oltukaan vuodatettu vielä uudestisyntymässä ihmisen henkeen.
jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen,
voidaksensa pelastua.
'''''''''''''''''''''
1.Piet.5:8. Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, PERKELE, käy ympäri niinkuin
kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. '''''''''''....................
Laittomuus=
Synti on laittomuus, on SAATANA, on PERKELE, on VÄÄRÄ PROFEETTA, tällainen vastustajuus on jumalisuudella.
Ja tämä synnin laittomuus taistelee ihmisen sielun pelastusta ja Jumalisuutta vastaan.
Yhdestä neitsyestä...
ylös kirkkauteen".
Sillä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, jota me, minä ja Silvanus ja Timoteus, olemme teidän keskellänne saarnanneet, ei tullut ollakseen "on" ja "ei", vaan hänessä tuli "on."
20. Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä "ON"; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden "amen", Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme.
EEIVÄTKÖ APOSTOLIT SAARNANNEET JUURI KRISTUSTA, JUMALAN VOIDELTU, JUMALAISUUDEN MUKAISESTI?
1:21. Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
22. joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
************************************************on Jumalan salaisuus, jota ei voida rajoittaa yhteen persoonaan, koska "Jumala on kaikki kaikissa"!
Kolossalaiskirje 2
1 "Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä".
Jumalan salaisuus Kristus on hengellinen:
"Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »JUURI SE, MITÄ MINÄ PUHUNKIN TEILLE.»" [Joh. 8:25] Eikä tämä Jumalan salaisuus näytä aivan helpolla kaikillle aukeavan!
Minä en väitä mitään. Näkymätön Jumala on aluton, loputon, luomaton, syntymätön, ääretön, kuolematon, rajaton, selittämätön, suunnaton, muodoton, [5.Moos. 4:15] järjenomainen viisauden ja voiman sekä rakkauden ja laupeuden ehtymätön lähde.- hirvas
elisabet.4 kirjoitti:
Ihmisen luomisesta?
1. Timoteuskirje 3
voidaksensa pelastua.
'''''''''''''''''''''
Laittomuus=
Yhdestä neitsyestä...
ylös kirkkauteen".
************************************************on Jumalan sanassa, jota Jeesus opetti, ja sen todisti myös Paavali sanoen:
3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
Näin on, jumalisuus on Jumalan sanassa, johon minä uskon. Muuta selitystä kukaan ei tarvitse, harhaopit ovat asia erikseen. - hirvas
sama jae yksikössä? Siinä on kaksi eri asiaa? Odotan?
- elisabet.4
hirvas kirjoitti:
sama jae yksikössä? Siinä on kaksi eri asiaa? Odotan?
Niin?
Apt.17:29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
Kol.2:9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
Mahtuuko Jumaluus nyt näinkin?? - hirvas
elisabet.4 kirjoitti:
Niin?
Apt.17:29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
Kol.2:9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
Mahtuuko Jumaluus nyt näinkin??myös Jumalan sukua, ja jumaluus asuu minussakin sillä:
Joh.17
1 Tämän Jeesus puhui ja nosti silmänsä taivasta kohti ja sanoi: "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut;
2 koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut.
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.
5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
8 Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun-ja minä olen kirkastettu heissä.
11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että HE olisivat YHTÄ niinkuin MEKIN.
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
14 Minä olen ANTANUT heille SINUN SANASI, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin SINÄ, ISÄ, OLET MINUSSA ja MINÄ SINUSSA, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen KIRKKAUDEN, jonka SINÄ MINULLE annoit, minä olen ANTANUT HEILLE, että HE OLISIVAT YHTÄ, niinkuin ME OLEMME YHTÄ,
23 MINÄ HEISSÄ, ja SINÄ MINUSSA, että he olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
Minussa asuu myös jumaluus, koska olen yhtä heidän kanssaan. Sinun teoriasi eivät kumoa tätä Jeesuksen opetusta, näin on ja pysyy.
- leahim
Usko,toivo ja rakkaus.Ja suurin niistä on rakkaus...suurin ja kaunein.
Kolminaisuus opista on viitteitä VT:n sivuilla ja UT:n sivuilla kolminaisuus kirkastuu täysin näkyväksi, niille jotka haluvat sen nähdä.
Jeesus itse sanoo,Joh.10:30-31:"Minä ja Isä olemme yhtä." Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
Mikään ei suututtanut Juutalaisia enemmän kuin että joku sanoisi olevansa Jumala tai Jumalan pilkka.
Lisäksi,Joh.10:38:"Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."
edelleen,joh.16:28:"Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
Eli Jeesus sanoo että on Jumalan kanssa yhtä.
Matteus kirjoittaa toteutuneen ennustuksen,Matt.1:23:""Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme."
Eli Jumala=Jeesus meidän kansamme.
Lisää todistuksia: Joh.1:1,14:"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala....14: Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme..."
Eli Sana=Jumala=Jeesus, selvää tekstiä.
Edelleen:Tiit.2:13-14:"odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
Tässä puhutaan Jeesuksesta,eli suuren Jumalan=Kristuksen Jeesuksen.
Ja Room.9:5:"heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!"
Kristus,Jumala...
Ja Kol.2:8-9:"Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
Kristuksessa on koko,täysi Jumala.
Ja Heb.1:7-8:"Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Eli Poikaa=Kristusta sanotaan Jumalaksi.
Tuomaksen tunnustus,Joh 20:28:"Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Herrani=Jeesus=Jumalani!!! Selvää tekstiä.
Lisäksi Jeesus on kaikkitietävä,joka on Jumalan ominaisuus ( Mark.2:8,Luuk.5:22,9:47,Joh.2:24,25)
Ja Jeesus on kaikkivaltias, sekin Jumalan ominaisuus (Ef.1:20-23,Kol.3:13,Luuk.4:39,7:14,15,8:54-55,Joh.11:43-44,2.Tim.4:1,Mark.2:5-12,Matt.8:26-27 ynm.)
Vanhassa Testamentissa Jumala ymmärrettiin ainoaksi joka pelastaa.
Näin ollen: 1. Vain Jumala voi pelastaa.
2. Jeesus Kristus pelastaa.
3. Siksi Jeesus Kristus on Jumala.
Alkuseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Paavali varoitti Rooman kristittyjä siitä,että ihmisillä oli jatkuvasti vaara palvoa luotuja olentoja,kun heidän tulisi palvoa niiden luojaa (Room.1:23)
Jeesus ilmoittaa Jumalan, Joh.14:9:"...Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän..."
Jeesuksen ymmärrettään tässäkin toimivan Jumalana.
Nämä ovat täysin selviä ja ymmärettäviä kohtia. Vain "ihmisselitys ja -oppi" voi vääntää ne muuksi kuin Jumalan ilmoitukseksi. Mutta jokainen on vapaa uskomaan kuten haluaa. Itse uskon Raamatun Sanaa.
lähteinä olen käyttänyt:Aapeli.Saarisalo:Raamatun sanakirja sekä Alister Mcgrath: Kristillisen uskon perusteet.- hirvas
Raamatun sanan raiskaaminen.
- lopettaa?
hirvas kirjoitti:
Oletko itse ajatellut lopettaa Raamatun totuuden raiskaamisen?
Johan tuota raiskaamista olet pitkään ja hartaasti jatkanut, eikö olisi korkea aika lopettaa?
"Sillä me emme voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta."
2.Korinttolaiskirje 13:8 - hirvas
lopettaa? kirjoitti:
Johan tuota raiskaamista olet pitkään ja hartaasti jatkanut, eikö olisi korkea aika lopettaa?
2.Korinttolaiskirje 13:8häipyvät, totuus on Jeesus.
- todisteet??
lopettaa? kirjoitti:
2.Korinttolaiskirje 13:8Lupailet todisteita etkä kuitenkaan esitä mitään. Antaa tulla edes jotain ja mieluimmin järjellisiäkin päätelmiä kuin nämä aivan tyhjän päiväiset:((
Raamattu puhuu samassa tarkoituksessa kuin Jeesus opetti Johannes 10
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -»"
Ja tässä se alkuperäinen:
Psalmit 82
1 "Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:
6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."
2. Korinttolaiskirje 6
18 "ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".todisteet?? kirjoitti:
Lupailet todisteita etkä kuitenkaan esitä mitään. Antaa tulla edes jotain ja mieluimmin järjellisiäkin päätelmiä kuin nämä aivan tyhjän päiväiset:((
nimesivät yksin Isän Jumalaksi:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".lopettaa? kirjoitti:
2.Korinttolaiskirje 13:8joka ratkaisee sen, kuka on hänelle kuuliainen:
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"- Etkä pysty
ekivaari kirjoitti:
Raamattu puhuu samassa tarkoituksessa kuin Jeesus opetti Johannes 10
Johannes 10
34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -»"
Ja tässä se alkuperäinen:
Psalmit 82
1 "Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:
6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."
2. Korinttolaiskirje 6
18 "ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".osoittamaan mitään Isän töitä, joita Jeesus ei myös tee, vai löytyykö jt:valheiden joukosta?
Samoin valittujen palojen oppiisisi ei näytä mahtuvan, että Jeesus ohjasi ja puhutteli israelilaisia erämaataipaleella Mooseksen välityksellä
Joh 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?" - hirvas
Etkä pysty kirjoitti:
osoittamaan mitään Isän töitä, joita Jeesus ei myös tee, vai löytyykö jt:valheiden joukosta?
Samoin valittujen palojen oppiisisi ei näytä mahtuvan, että Jeesus ohjasi ja puhutteli israelilaisia erämaataipaleella Mooseksen välityksellä
Joh 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"että Jeesus puhu siinäkin tilanteessa, mitä Isä Jumala käski hänen puhua, niin Moosekselle kuin muillekin.
Sen todisti Jeesus itse sanoen.
Joh. 14:10
Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, joka MINUSSA ASUU, tekee teot, jotka OVAT HÄNEN.
Joh. 12:49
Sillä EN MINÄ ITSESTÄNI ole puhunut, vaan ISÄ, joka on minut lähettänyt, ON ITSE ANTANUT MINULLE KÄSKYN, MITÄ MINUN PITÄÄ sanoman ja mitä puhuman.
Jeesus toimi Isä Jumalan käskyjen ja tahdon mukaisesti, eli oli alamainen ja kuuliainen Isälleen joka tilanteessa.
Muuten - eihän täällä ole kukaan puhunut sanaakaan jehovalaisuudesta - muut kuin sinä, joka olet perehtynyt siihen harhaoppiin. Etkä pysty kirjoitti:
osoittamaan mitään Isän töitä, joita Jeesus ei myös tee, vai löytyykö jt:valheiden joukosta?
47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"että Mooses todisti Kristuksesta, ja tässä on yksi Mooseksen kautta Jumalan antama todistus.
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"
Jos jehovalaisetkin puolustelevat oppiansa näillä samoilla jakeilla, niin se ei tee minusta jehovalaista. Sen vähän minkä tiedän jehovalaisista kuulopuheiden perusteella, ymmärrän eri tavalla kuin he esim. tuhatvuotisen valtakunnan sekä heidän väitteensä, että ihmisen sielu ja henki ovat samma asia. Minulle ne ovat eri asia, sillä vain ihmisiin Jumala on pannut oman siemenensä:
1. Joh. 3:9
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä JUMALAN SIEMEN pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt".
Saarn. 3:11
"Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös IANKAIKKISUUDEN hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua".
Tämä IANKAIKKISUUS on sama kuin "Jumalan siemen", jota Jumala ei ole pannut eläimiin, vaan ainoastaan ihmisiin. Lisäksi uskon, että tämä Jumalan siemen on se Luuk.19:13-24 mainittu leiviskä, joka otetaan pois niiltä, joissa se ei idä eikä pääse kasvamaan.
Siis kaikella elävällä — myös kasveilla — on sielu, (mahla on kasvien veri) mutta ei edes eläimillä ole iankaikkisuussiementä eli Jumalan henkeä:
Job 12:10
"hänen, jonka kädessä on kaiken elävän sielu ja kaikkien ihmisolentojen henki?" -TÄYDELLISESTI yhtä Isän ja Pojan kanssa, mutta emme silti ole KAPITAALILLA alkava Jumala!:
Johannes 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ NIINKUIN MEKIN.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 ETTÄ HE OLISIVAT KAIKKI YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN ME OLEMME yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."- on myönnettävä
ekivaari kirjoitti:
TÄYDELLISESTI yhtä Isän ja Pojan kanssa, mutta emme silti ole KAPITAALILLA alkava Jumala!:
Johannes 17
11 "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ NIINKUIN MEKIN.
21 ETTÄ HE OLISIVAT KAIKKI YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN ME OLEMME yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-ETTÄ HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."että tuollaisilla järjenpäätelmillä jopa Sanalla perustellen voidaan Jeesuksen Jumaluus hävittää. Tälläisillä vääntelijöillä on yleensä muitakin harhaoppeja. Ekivaari on siitä malliesimerkki. Kiitos Jumalalle että uskon kautta avautuva Hänen täysi Jumaluutensa tulee kirkkaasti esille raamatusta.
- Millä muuten
ekivaari kirjoitti:
TÄYDELLISESTI yhtä Isän ja Pojan kanssa, mutta emme silti ole KAPITAALILLA alkava Jumala!:
Johannes 17
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."ekivaarin ja hirvaksen kirjoittelua voisi ymmärtää?
Muutaman yksinkertaisen teeman toistaminen satoja tai ehkä tuhansia kertoja parissa kolmessa viime vuodessa molempien taholta viittaa täydellisesti jt:tekniikkaan.
Ja millä selitätte lähes täyden yhtäläisyyden vartiotornin selityksiin? Käytätte samanlaisia Jeesuksen alentamis- ja evankeliumin kumoamisväitteitä aina tiettyihin valittuhin jakeihin saakka.
Hirvas totesi kolme asiaa huvittavasti:
a) jehovalaisuus on harhaa (näin se todella on, siis oma oppiperustasi myös)
b) tunnen jehovalaisuuden (noo - tunnen ainakin riittävästi, että tiedän luokitella ei-kristilliseksi ja lahkoon kuuluvat jäsenet tolkuttavat yhtä ja samaa kuin aivopestyt robotit)
c) muut kuin minä ei väitä teitä jehoviksi (ei ole tullut lasketuksi, mutta varsin paljon muitakin on päätynyt samaan arviointiin viime aikoina) hirvas kirjoitti:
Totuus tulee aina kohti, aiheuttaapa joskus kiukustumistakin, kuten sinun kohdalla nyt kävi.
Millä muuten kirjoitti:
ekivaarin ja hirvaksen kirjoittelua voisi ymmärtää?
Muutaman yksinkertaisen teeman toistaminen satoja tai ehkä tuhansia kertoja parissa kolmessa viime vuodessa molempien taholta viittaa täydellisesti jt:tekniikkaan.
Ja millä selitätte lähes täyden yhtäläisyyden vartiotornin selityksiin? Käytätte samanlaisia Jeesuksen alentamis- ja evankeliumin kumoamisväitteitä aina tiettyihin valittuhin jakeihin saakka.
Hirvas totesi kolme asiaa huvittavasti:
a) jehovalaisuus on harhaa (näin se todella on, siis oma oppiperustasi myös)
b) tunnen jehovalaisuuden (noo - tunnen ainakin riittävästi, että tiedän luokitella ei-kristilliseksi ja lahkoon kuuluvat jäsenet tolkuttavat yhtä ja samaa kuin aivopestyt robotit)
c) muut kuin minä ei väitä teitä jehoviksi (ei ole tullut lasketuksi, mutta varsin paljon muitakin on päätynyt samaan arviointiin viime aikoina)nimim. "millä muuten" kun väität meitä jehovalaisiksi.
Mark. 10:19
"Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
En ole ikänäni käynyt jehovantoistajien enkä adventistien tai mormonien tilaisuudessa. Kun viimeksi jehovat kävivät meillä, siitäkin on aikaa jo useita kymmeniä vuosia.
Tiedän sen verran jehovalaisten opista, että he odottavat maan päälle näkyvällä tavalla tulevaa Jumalan valtakuntaa tuhanneksi vuodeksi ja opettavat sielun ja hengen tarkoittavan samaa asiaa, vaikka Jumalan sana erottaa ne kirkkaasti; [Hepr. 4:12;]
Syyttäjämme itse sekä Mohikaani lienevät lähellä tuota jehovalaisten tuhannen vuoden oppia puolustavia, mutta minä en usko siihen, koska Jeesus opetti:
Luukas 17
20 "Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: »Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on SISÄLLISESTI TEISSÄ»".
Menkää siis itseenne ja "tutkikaa itseänne"! Sieltä te löydätte Jeesus-lapsen vääryyden siteillä itsellenne sidottuna!
Juud. 1:19
"Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole".
Jesaja 58
6 "Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet",
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583693Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j723065Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin532271Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.131433Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651259- 861136
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1961Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä23941Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55935- 47922