Päätinpä vaihtaa tilitoimistoa kun en ole ollut 100% tyytyväinen edellisen toimintaan. Rupesin selvittämään että onnistuisinko samalla vaihtamaan tilitoimistoon, missä osaavat oikeasti tehdä sähköistä kirjanpitoa. Itse liikun paljon pitkin Suomea ja Eurooppaa ja on tärkeää että homma pyörii laskutuksen suhteen ja voin hyväksyä laskut missä vaan.
No eipä olekaan yhtään helppoa löytää toimistoa joka osaa tämän pelin. Soittelin 10 toimistoon eilen ja 6 niistä sanoivat "lähes suoraan" etteivät halua tehdä (ja opetella) sähköistä kirjanpitoa.
Olen tässä perehtynyt erilaisiin vaihtoehtoihin http://kirjanpito.blogspot.com kautta ja täytyy sanoa että kyllä elävät Pk-yritysten tilitoimistot täysin menneessä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tiedättekö tässä asiassa nykyaikaa eläviä Pk-yrittäjän tilitoimistoja Pääkaupunkiseudulla? Jopa muuallakin Suomessa kävisi hyvin, kun eihän sillä niin paljon ole väliä kun laskut menevät sähköisesti. Olisi ehkä silti mukavaa päästä välillä käymään toimistossa helposti.
Sähköinen kirjanpito vierasta suomalaisille yrittäjille?
42
6191
Vastaukset
- kirjanpitäjääää
Olen itse töissä tilitoimistossa, joka elää täysin menneessä. Kaikkea uutta kauhistellaan, kaikki tehdään kuten ennenkin, koska "näin on aina tehty". Ihme kun on sähköpostit käytössä.
Itse olisin erittäin kiinnostunut sähköisestä kirjanpidosta, olenkin monta kertaa heitellyt ehdotuksia siihen suuntaan, mutta kun ei niin ei.
Pitäisi varmaan perustaa oma toimisto...
Joops eipä minusta siis ollut sinulle mitään apua, kunhan totesin saman kuin sinä.- porukalla
Sähköinen tilitoimisto. Kuulun osuuskuntaan, jonka yhteydessä voisimme toimia. Minä teen jo kirjanpitoja ja taloushallintotöitä ko. osuuskunnan kautta, mutta kun teen yksin, ei uskalla kovin paljon asiakkaita ottaa kun ei ole sitä varahenkilöä. Olen viimeaikoina tutkinut sähköistä taloushallintoa ja ratkaisut on jo olemassa. Ei puutu kuin asiaan innostuva porukka. Sijainnilla ei ole väliä, jokainen voi toimia kotoaan käsin vaikka Inarissa tai Helsingissä. Jos kiinnostuit, vastaa ja ilmoita email, johon voisin laittaa omat yhteystietoni.
- k
porukalla kirjoitti:
Sähköinen tilitoimisto. Kuulun osuuskuntaan, jonka yhteydessä voisimme toimia. Minä teen jo kirjanpitoja ja taloushallintotöitä ko. osuuskunnan kautta, mutta kun teen yksin, ei uskalla kovin paljon asiakkaita ottaa kun ei ole sitä varahenkilöä. Olen viimeaikoina tutkinut sähköistä taloushallintoa ja ratkaisut on jo olemassa. Ei puutu kuin asiaan innostuva porukka. Sijainnilla ei ole väliä, jokainen voi toimia kotoaan käsin vaikka Inarissa tai Helsingissä. Jos kiinnostuit, vastaa ja ilmoita email, johon voisin laittaa omat yhteystietoni.
nora . palomaki @ iki . fi
porukalla kirjoitti:
Mistähän napista mahtoi tulla äsken painettua, kun viesti poistui samantien..
ajastimella(at)gmail.com- ekonomi
Tilitoimistojen sisäinen muutosvastarinta on varmasti yksi tärkeimmistä syistä, miksi sähköinen taloushallinto ei ole yleistynyt Suomessa, vaikka teknisesti täysin sähköinen ja paperiton kirjanpito on jo mahdollista. Tilitoimistoissa on jämähdetty toimintatapaan, jolla asioita on tehty vuosikymmenet. Kun tyypillinen tilitoimistotyöntekijä eli nelikymppinen pikkutarkka ja tunnollinen merkonomi-nainen ei todellakaan ole mikään "innovaatiomylly", tilitoimistojen henkinen ilmapiiri ei ole kovin otollinen niin isolle muutokselle kuin sähköinen taloushallinto on.
Jos olet kiinnostunut sähköisestä taloushallinnosta (mikä on jo puoli voittoa), sinulla on vahvaa kirjanpidon- ja laskentatoimen osaamista, haluat kehittää asioita ja osaamistasi, pystyt viestimään asiakkaalle vaikeat asiat ymmärrettävästi, niin ei muuta kuin oma tilitoimisto pystyyn tai osta tilitoimisto ja valmis asiakaskunta ja siirrä se asiakas kerrallaan sähköiseen taloushallintoon. Tai sitten tulet mulle töihin.... - ditkyhathry
ekonomi kirjoitti:
Tilitoimistojen sisäinen muutosvastarinta on varmasti yksi tärkeimmistä syistä, miksi sähköinen taloushallinto ei ole yleistynyt Suomessa, vaikka teknisesti täysin sähköinen ja paperiton kirjanpito on jo mahdollista. Tilitoimistoissa on jämähdetty toimintatapaan, jolla asioita on tehty vuosikymmenet. Kun tyypillinen tilitoimistotyöntekijä eli nelikymppinen pikkutarkka ja tunnollinen merkonomi-nainen ei todellakaan ole mikään "innovaatiomylly", tilitoimistojen henkinen ilmapiiri ei ole kovin otollinen niin isolle muutokselle kuin sähköinen taloushallinto on.
Jos olet kiinnostunut sähköisestä taloushallinnosta (mikä on jo puoli voittoa), sinulla on vahvaa kirjanpidon- ja laskentatoimen osaamista, haluat kehittää asioita ja osaamistasi, pystyt viestimään asiakkaalle vaikeat asiat ymmärrettävästi, niin ei muuta kuin oma tilitoimisto pystyyn tai osta tilitoimisto ja valmis asiakaskunta ja siirrä se asiakas kerrallaan sähköiseen taloushallintoon. Tai sitten tulet mulle töihin....Muutosvastarintaa on myös asiakkaiden keskuudessa. Eli ainakin minun tapauksessa halua sähköisen kirjanpidon käyttöönottoon on, mutta asiakkaat vastustaa. Esimerkiksi nyt ajankohtainen KATSO tunnisteen käyttöönotto tuntuu olevan suurimmalle osalle asiakkaista täysin mahdoton tehtävä.
Ne vaan yksinkertaisesti haluavat tuoda ruttuiset kuitit kenkälaatikossa. Onko mulla sitten poikkeuksellisia asiakkaita? Ei sähköistä taloushallintoa voi ajaa kuin käärmettä piippuun. Kyllä se halu pitää lähteä asiakkaista, eikä tilitoimistoista. - fasaani
porukalla kirjoitti:
Kiinnostunut.. Käytännön kokemusta sähköisestä talosuhallinnosta löytyy.
Laita sähköpostia niin keskustellaan lisää liiketoimintmallista ym käytännön jutuista.
[email protected] - Matti
ekonomi kirjoitti:
Jos olet kiinnostunut sähköisestä taloushallinnosta (mikä on jo puoli voittoa), sinulla on vahvaa kirjanpidon- ja laskentatoimen osaamista, haluat kehittää asioita ja osaamistasi, pystyt viestimään asiakkaalle vaikeat asiat ymmärrettävästi, niin ei muuta kuin oma tilitoimisto pystyyn tai osta tilitoimisto ja valmis asiakaskunta ja siirrä se asiakas kerrallaan sähköiseen taloushallintoon. Tai sitten tulet mulle töihin....Meiltä sellainen toimisto kyllä löytyy !
Otala yhteyttä, työvoimaakin löytyy !
- miehen kommentti
Sivusta olen seurannut (n. 1,5v.), kun vaimo aloitti TMI tekemään kotona kirjanpitoja, valitsi ensin Datamiken, joka on hänen mielestään kankea, vanhahtava. Isommalle asiakkaalle otti sitten käyttöön Netvisorin, johon on tyytyväinen (paitsi ehkä sen hinnoitteluun).
Mutta eivät asiakkaat ole innostuneet Netvisorista, ja sen suomista kokonaiseduista. Asiakkaat tekevät laskunsa ja muut kuitit edelleen vanhalla kaavalla.- kp:n mies
Netvisorilla kirjanpito on saman hintaista kuin jollain muulla ohjelmalla. Tositteiden määrä ratkaisee.
voin välittää s-postit, jos tarvitsette kirjanpitäjää: [email protected]
- ssfkhsf
me otettiin Netvisor käyttöön viime keväänä kesken tilikauden ja pätkääkään en ole katunut ! - hyvin toimii vaikka Kiinasta ja ei minua ainakaan sen kustannus ole vaivannut yhtään.
- netvisorillla
paljonko maksat netvisorin käytöstä?
- Omiin tarpeisiisi
netvisorillla kirjoitti:
paljonko maksat netvisorin käytöstä?
Netvisorilta saat varmasti tarjouksen, mutta jos olet kirjanpitäjä, niin olet jo soittanut sinne...
Jos olet yrittäjä, Sinun kannattaa ottaa yhteyttä johonkin kirjanpitäjään, joka käyttää Nelvisoria. - tuo netvisor
Omiin tarpeisiisi kirjoitti:
Netvisorilta saat varmasti tarjouksen, mutta jos olet kirjanpitäjä, niin olet jo soittanut sinne...
Jos olet yrittäjä, Sinun kannattaa ottaa yhteyttä johonkin kirjanpitäjään, joka käyttää Nelvisoria.pari kertaa aikaisemminkin olen asiaa kysellyt viestiketjuissa.
mistähän johtuu, että kukaan ei halua kertoa julkisesti mitä netvisorin käytöstä maksaa ;)
jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä. - vastauksia, please
tuo netvisor kirjoitti:
pari kertaa aikaisemminkin olen asiaa kysellyt viestiketjuissa.
mistähän johtuu, että kukaan ei halua kertoa julkisesti mitä netvisorin käytöstä maksaa ;)
jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.Netvisor mainostaa itse:
Veloitus käytön mukaan alkaen muutamasta kympistä kuukaudessa
Palvelun käyttömaksu asiakkaalle muodostuu valituista sovelluspalveluista ja sähköisten tapahtumien käsittelystä. Tilitoimistolle ei aiheudu palvelusta muuta kustannusta kuin omien kirjanpitäjäkäyttäjiensä pienet palvelumaksut turvatunnistautumisesta.
Yrittäjä, jonka kirjanpitäjä hoitaa homman Netvisorilla, voisitko kertoa esim. kk-tason kulut ?? - 58058098
tuo netvisor kirjoitti:
jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.meillä netvisorin laskutus on n.satasen kuukaudessa. Ei ole kallis ja veloitusperuste on selkeä - tiedät mistä maksat.
- taitaa olla kyseessä
58058098 kirjoitti:
meillä netvisorin laskutus on n.satasen kuukaudessa. Ei ole kallis ja veloitusperuste on selkeä - tiedät mistä maksat.
Yleisohjeena voidaan todeta että ellei yritys reilusti aseta hinnastojaan esille niin käytetään ns kepillä jäätä hinnoittelua.
Tarjoillaan ja yritetään houkutella...
Ei se eri yrittäjien tapahtuman sähköinen käsittely runsaasti erihintaista tuotantopuolella voi olla ja siten julkinen hinnasto on ihan perusteltua.
Savusumua on sekin ettei kilpailijoiden pelosta hintoja kerrota. Sellainen jota se todella kiinnostaa selvittä ne helposti.
Varovaisuuteen kehottaa sekin ettei suosio tahdo millään kasvaa vaikka pitäisi niin helppoa ja edullista olla.
Täällä tilitoimiston välttämättömyydestä ja muusta sinne päin suosittelevista saattavat suurin osin olla palvelujen tarjoajia.
Ei se kirjanpito pienessä yrityksessä niin vaikeaa ole ettei ainakin kannattaisi itse kokeilla. Tulevathan kaikki välilliset kulut tutuiksi. Samoin helppo jatkaa jos toimisto menee kaput. Sellaistakin taapahtuu paljon ainakin yritysostojen kautta. Oston jälkeen saattaa hinnat hissautua kuten sähkön siirtohinnat.
Oppi pitää virkeänä. - kuten joku mainitsi
taitaa olla kyseessä kirjoitti:
Yleisohjeena voidaan todeta että ellei yritys reilusti aseta hinnastojaan esille niin käytetään ns kepillä jäätä hinnoittelua.
Ei se eri yrittäjien tapahtuman sähköinen käsittely runsaasti erihintaista tuotantopuolella voi olla ja siten julkinen hinnasto on ihan perusteltua.
Savusumua on sekin ettei kilpailijoiden pelosta hintoja kerrota. Sellainen jota se todella kiinnostaa selvittä ne helposti.
Varovaisuuteen kehottaa sekin ettei suosio tahdo millään kasvaa vaikka pitäisi niin helppoa ja edullista olla.
Täällä tilitoimiston välttämättömyydestä ja muusta sinne päin suosittelevista saattavat suurin osin olla palvelujen tarjoajia.
Ei se kirjanpito pienessä yrityksessä niin vaikeaa ole ettei ainakin kannattaisi itse kokeilla. Tulevathan kaikki välilliset kulut tutuiksi. Samoin helppo jatkaa jos toimisto menee kaput. Sellaistakin taapahtuu paljon ainakin yritysostojen kautta. Oston jälkeen saattaa hinnat hissautua kuten sähkön siirtohinnat.
Oppi pitää virkeänä.kuten joku jo varmaankin epäili, kirjanpitäjä olen ja mielenkiinnolla kyselen netvisorin hintoja...
olen muutamalla omalla asiakkaalla testannut sähköisiä järjestelmiä ja todennut, että hyviä ovat, mutta hintavia verrattuina perinteisiin järjestelmiin.
esim. procountor.com toimi aivan hyvin ja kustannukset pysyivät lähes siedettävinä, mutta kun myyntilaskujen lukumäärä nousi, hinnat pomppasivat "taivaisiin"; palveluntarjoajan kustannukset tuskin juurikaan muuttuivat.
käsitykseni mukaan ei ainakaa pienyrittäjä ei tällä hetkellä saa rahoilleen vastinetta sähköisistä järjestelmistä. - ww94w9
kuten joku mainitsi kirjoitti:
kuten joku jo varmaankin epäili, kirjanpitäjä olen ja mielenkiinnolla kyselen netvisorin hintoja...
olen muutamalla omalla asiakkaalla testannut sähköisiä järjestelmiä ja todennut, että hyviä ovat, mutta hintavia verrattuina perinteisiin järjestelmiin.
esim. procountor.com toimi aivan hyvin ja kustannukset pysyivät lähes siedettävinä, mutta kun myyntilaskujen lukumäärä nousi, hinnat pomppasivat "taivaisiin"; palveluntarjoajan kustannukset tuskin juurikaan muuttuivat.
käsitykseni mukaan ei ainakaa pienyrittäjä ei tällä hetkellä saa rahoilleen vastinetta sähköisistä järjestelmistä.mitä te täällä arvuuttelette jonkin Netvisorin hintaa- pyytäkää tarjous, niin näette.
- kuin toteutunut hinta
ww94w9 kirjoitti:
mitä te täällä arvuuttelette jonkin Netvisorin hintaa- pyytäkää tarjous, niin näette.
tarjouksenhan saa kun kysyy, mutta ratkaisevaa on se mikä on kustannus käytännössä.
tarjouksessa mainitaan tapahtumien ym. hinnat, mutta mikä on toteutunut hinta yrittäjälle? tuota hintaa on mahdoton sanoa etukäteen.
eli edelleen kiinnostaisi kuulla jonkun netvisoria käyttävän yrittäjän todellinen maksaman hinta palvelusta? - 58056535
kuin toteutunut hinta kirjoitti:
tarjouksenhan saa kun kysyy, mutta ratkaisevaa on se mikä on kustannus käytännössä.
tarjouksessa mainitaan tapahtumien ym. hinnat, mutta mikä on toteutunut hinta yrittäjälle? tuota hintaa on mahdoton sanoa etukäteen.
eli edelleen kiinnostaisi kuulla jonkun netvisoria käyttävän yrittäjän todellinen maksaman hinta palvelusta?Toistan:
meillä netvisorin laskutus on n.satasen kuukaudessa. Ei ole kallis ja veloitusperuste on selkeä - tiedät mistä maksat. - ja kirjanpito
58056535 kirjoitti:
Toistan:
meillä netvisorin laskutus on n.satasen kuukaudessa. Ei ole kallis ja veloitusperuste on selkeä - tiedät mistä maksat.eli onko tuo laskutus vain netvisorin käytöstä?
tuleeko lisäksi lasku tilitoimistopalveluista? - Tilitoimiston toim.joht.
ja kirjanpito kirjoitti:
eli onko tuo laskutus vain netvisorin käytöstä?
tuleeko lisäksi lasku tilitoimistopalveluista?Meillä on asiakkaita ketkä käyttävät Netvisoria. Veloitukset tulevat kuten täällä on jo monesti todettu tapahtumämäärien mukaan. Kukaan ei voi siis sanoa paljonko se sinulle maksaa, kun ei ole tiedossa tapahtumamääriäsi. Meillä on yhden hengen palveluyrityksellä Netvisorin veloitus n. 50 eur/kk. Päälle luonnollisesti tilitoimiston palkkio. Ei oikein onnistu että tilitoimisto tekisi oman osansa ilmaiseksi. Toisesta päästä löytyy myös esimerkki missä on n. 200 laskua (sis. osto- ja myynti, skannauspalvelu) ja silloin Netvisorin veloitus on ollut n. 800 - 900 eur/kk ja siihen lisäksi tilitoimiston veloitus omista töistä. Eli hinta haitari on suuri ja riippuu tapahtumamääristä ja käytetyistä palveluista. Kaikkihan ymmärtävät, että mitään ilmaista ei ole missään olemassa.
- Netvisor-työläinen
Tilitoimiston toim.joht. kirjoitti:
Meillä on asiakkaita ketkä käyttävät Netvisoria. Veloitukset tulevat kuten täällä on jo monesti todettu tapahtumämäärien mukaan. Kukaan ei voi siis sanoa paljonko se sinulle maksaa, kun ei ole tiedossa tapahtumamääriäsi. Meillä on yhden hengen palveluyrityksellä Netvisorin veloitus n. 50 eur/kk. Päälle luonnollisesti tilitoimiston palkkio. Ei oikein onnistu että tilitoimisto tekisi oman osansa ilmaiseksi. Toisesta päästä löytyy myös esimerkki missä on n. 200 laskua (sis. osto- ja myynti, skannauspalvelu) ja silloin Netvisorin veloitus on ollut n. 800 - 900 eur/kk ja siihen lisäksi tilitoimiston veloitus omista töistä. Eli hinta haitari on suuri ja riippuu tapahtumamääristä ja käytetyistä palveluista. Kaikkihan ymmärtävät, että mitään ilmaista ei ole missään olemassa.
Karkeasti arvioiden tilitoimiston pitää laskuttaa järjestelmän kontrolloinnista ja varmistamisesta saman verran kuin Netvisorin oma veloitus on per kk. (50-100€ kk ja siitä eteenpäin) Tämä pätee silloin jos asiakas hoitaa oman osansa kunnolla.
Netvisorin ja muidenkin sähköisen taloushallinnon järjestelmien "akilleen kantapää" on asiakas. Jos asiakas ns. säheltää ja hoitaa huolimattomasti oman osansa, tästä aiheutuu selvitystyötä, joka vie joskus aikaa niin paljon, että kaikkea selvitystyöhön käytettyä aikaa ei kerta kaikkiaan kehtaa laskuttaa asiakkaalta. Tällainen tilanne on huono sekä asiakkaan että tilitoimiston kannalta. Asiakas joutuu maksamaan lisämaksuja selvitystyöstä ja tilitoimisto vuorostaan ei pysty laskuttamaan käytettyjä työtunteja täysimääräisesti.
Eniten Netvisor-palvelun tilitoimistolaskutukseen voidaan vaikuttaa parantamalla taloushallinnon prosessien laatua eli sitä, että jokainen tietää oman roolinsa/tehtävänsä, tekee oman osansa huolellisesti, systemaattisesti ja ajallaan. Aina kun joudutaan puuttumaan pitkälti automaattisen järjestelmän toimintaan "manuaalisesti", tämä vie aikaa, koska tilitoimiston täytyy usein ensin perusteellisesti selvittää virheiden taustat. Selvitettävistä asioista 99% johtuu ns. inhimillisestä tekijästä, useimmiten asiakkaan tekemisistä ja joskus ns. kolmansista osapuolista (esim.pankki).
Netvisor on itsessään aivan loistava taloushallinnon järjestelmä, joka on juuri sitä mitä luvataan sen olevan: helppokäyttöinen, reaaliaikainen, ajasta ja paikasta riippumaton, täysin paperiton, kokonaiskustannuksia säästävä ja vaivaton. Järjestelmä itsessään toimii luotettavasti kunhan me käyttäjät vain osaamme hoitaa kunnolla oman osuutemme. Silloin kaikki voittavat (win-win), sekä asiakas että tilitoimisto.
Suorat kustannukset ovat Netvisorista varmasti suuremmat kuin ns. perinteisestä kirjanpidosta, mutta kokonaiskustannuksissa sähköinen taloushallinto on edullisempi yritykselle kuin ns.perinteinen kirjanpito. Netvisorissa paperisten osto- ja myyntilaskujen käsittelystä päästään kokonaan eroon. Tositeaineistoa ei tarvitse kiikuttaa kuukausittain tilitoimistoon. Oman yrityksen taloutta voi seurata reaaliaikaisesti vaikka Kiinan matkalla. jne, jne
Suosittelen Netvisoria sellaiselle yrittäjälle, joka pyrkii tekemään asiat järjestelmällisesti, on kohtuullisen huolellinen tekemisissään ja jolla on halu kehittyä ja kehittää asioita, myös taloushallinnon prosesseja. - wy5u68i8i
Netvisor-työläinen kirjoitti:
Karkeasti arvioiden tilitoimiston pitää laskuttaa järjestelmän kontrolloinnista ja varmistamisesta saman verran kuin Netvisorin oma veloitus on per kk. (50-100€ kk ja siitä eteenpäin) Tämä pätee silloin jos asiakas hoitaa oman osansa kunnolla.
Netvisorin ja muidenkin sähköisen taloushallinnon järjestelmien "akilleen kantapää" on asiakas. Jos asiakas ns. säheltää ja hoitaa huolimattomasti oman osansa, tästä aiheutuu selvitystyötä, joka vie joskus aikaa niin paljon, että kaikkea selvitystyöhön käytettyä aikaa ei kerta kaikkiaan kehtaa laskuttaa asiakkaalta. Tällainen tilanne on huono sekä asiakkaan että tilitoimiston kannalta. Asiakas joutuu maksamaan lisämaksuja selvitystyöstä ja tilitoimisto vuorostaan ei pysty laskuttamaan käytettyjä työtunteja täysimääräisesti.
Eniten Netvisor-palvelun tilitoimistolaskutukseen voidaan vaikuttaa parantamalla taloushallinnon prosessien laatua eli sitä, että jokainen tietää oman roolinsa/tehtävänsä, tekee oman osansa huolellisesti, systemaattisesti ja ajallaan. Aina kun joudutaan puuttumaan pitkälti automaattisen järjestelmän toimintaan "manuaalisesti", tämä vie aikaa, koska tilitoimiston täytyy usein ensin perusteellisesti selvittää virheiden taustat. Selvitettävistä asioista 99% johtuu ns. inhimillisestä tekijästä, useimmiten asiakkaan tekemisistä ja joskus ns. kolmansista osapuolista (esim.pankki).
Netvisor on itsessään aivan loistava taloushallinnon järjestelmä, joka on juuri sitä mitä luvataan sen olevan: helppokäyttöinen, reaaliaikainen, ajasta ja paikasta riippumaton, täysin paperiton, kokonaiskustannuksia säästävä ja vaivaton. Järjestelmä itsessään toimii luotettavasti kunhan me käyttäjät vain osaamme hoitaa kunnolla oman osuutemme. Silloin kaikki voittavat (win-win), sekä asiakas että tilitoimisto.
Suorat kustannukset ovat Netvisorista varmasti suuremmat kuin ns. perinteisestä kirjanpidosta, mutta kokonaiskustannuksissa sähköinen taloushallinto on edullisempi yritykselle kuin ns.perinteinen kirjanpito. Netvisorissa paperisten osto- ja myyntilaskujen käsittelystä päästään kokonaan eroon. Tositeaineistoa ei tarvitse kiikuttaa kuukausittain tilitoimistoon. Oman yrityksen taloutta voi seurata reaaliaikaisesti vaikka Kiinan matkalla. jne, jne
Suosittelen Netvisoria sellaiselle yrittäjälle, joka pyrkii tekemään asiat järjestelmällisesti, on kohtuullisen huolellinen tekemisissään ja jolla on halu kehittyä ja kehittää asioita, myös taloushallinnon prosesseja.Näin se on. Monilla asiakkailla tuppaa olemaan paperit koko ajan niin sekaisin että niitä saa joka kuukausi selvitellä kauemmin kuin kirjaaminen kestää.
- kp
taitaa olla kyseessä kirjoitti:
Oppi pitää virkeänä.Lycka till, jos aiot itse hoitaa kirjanpitosi. Voin kokemuksesta kertoa, että täyspäiväisesti tilitoimistotyötä tekevälläkin on täysi työ hallita se säännösviidakko, mikä pitää hallita tilitoimistotyössä. Verottaja ei sitä paitsi ole niin suurpiirteinen instanssi, että sille riittäisi, että kirjanpito on tehty vähän sinne päin. Verotarkastaja käy tosite tositteelta läpi kirjanpitoa ja jos sieltä löytyy esim verottajan määräysten vastaisia arvonlisäverojen vähentämisiä niin joka virheestä napsahtaa veronkorotus. Sitten kun innokas amatööri on aikansa sählännyt kirjanpidon kanssa periaattella "ei se kirjanpito nyt kovin vaikeaa voi olla", niin sitten se kiikutetaan tilitoimistoon, jossa joku kirjanpitäjärukka koittaa saada jonkunlaisen tolkun kirjanpitoon, jossa mikään ei täsmää ja kaikki on vähän sinne päin. Eikä niitä asioita koulun penkillä opi, mitä tilitoimistossa tarvii osata. Ne oppii vasta töissä, kun tapaus kerrallaan selvittää asioita ja kokeneempien kirjanpitäjien kanssa vaihtaa ajatuksia.
- W
kp kirjoitti:
Lycka till, jos aiot itse hoitaa kirjanpitosi. Voin kokemuksesta kertoa, että täyspäiväisesti tilitoimistotyötä tekevälläkin on täysi työ hallita se säännösviidakko, mikä pitää hallita tilitoimistotyössä. Verottaja ei sitä paitsi ole niin suurpiirteinen instanssi, että sille riittäisi, että kirjanpito on tehty vähän sinne päin. Verotarkastaja käy tosite tositteelta läpi kirjanpitoa ja jos sieltä löytyy esim verottajan määräysten vastaisia arvonlisäverojen vähentämisiä niin joka virheestä napsahtaa veronkorotus. Sitten kun innokas amatööri on aikansa sählännyt kirjanpidon kanssa periaattella "ei se kirjanpito nyt kovin vaikeaa voi olla", niin sitten se kiikutetaan tilitoimistoon, jossa joku kirjanpitäjärukka koittaa saada jonkunlaisen tolkun kirjanpitoon, jossa mikään ei täsmää ja kaikki on vähän sinne päin. Eikä niitä asioita koulun penkillä opi, mitä tilitoimistossa tarvii osata. Ne oppii vasta töissä, kun tapaus kerrallaan selvittää asioita ja kokeneempien kirjanpitäjien kanssa vaihtaa ajatuksia.
Viesteissä käsitelty vain Netvisoria, eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa muista vaihtoehdoista ?
- alanmies__
W kirjoitti:
Viesteissä käsitelty vain Netvisoria, eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa muista vaihtoehdoista ?
Onko se luotettava ohjelma?
- uusi yrittäjä
W kirjoitti:
ProCountor näyttäisi olevan toinen harkinnan arvoinen vaihtoehto. Tilinpäätöksen ja tilintarkastuksen järjestäminen noissa mietityttää, tarvitsee ainakin tilintarkastajan jostain.
- net viisari
alanmies__ kirjoitti:
Onko se luotettava ohjelma?
Luetettavuudesta en osaa sanoa.. netti on mitä on..
- Sepe the sorvari
kp kirjoitti:
Lycka till, jos aiot itse hoitaa kirjanpitosi. Voin kokemuksesta kertoa, että täyspäiväisesti tilitoimistotyötä tekevälläkin on täysi työ hallita se säännösviidakko, mikä pitää hallita tilitoimistotyössä. Verottaja ei sitä paitsi ole niin suurpiirteinen instanssi, että sille riittäisi, että kirjanpito on tehty vähän sinne päin. Verotarkastaja käy tosite tositteelta läpi kirjanpitoa ja jos sieltä löytyy esim verottajan määräysten vastaisia arvonlisäverojen vähentämisiä niin joka virheestä napsahtaa veronkorotus. Sitten kun innokas amatööri on aikansa sählännyt kirjanpidon kanssa periaattella "ei se kirjanpito nyt kovin vaikeaa voi olla", niin sitten se kiikutetaan tilitoimistoon, jossa joku kirjanpitäjärukka koittaa saada jonkunlaisen tolkun kirjanpitoon, jossa mikään ei täsmää ja kaikki on vähän sinne päin. Eikä niitä asioita koulun penkillä opi, mitä tilitoimistossa tarvii osata. Ne oppii vasta töissä, kun tapaus kerrallaan selvittää asioita ja kokeneempien kirjanpitäjien kanssa vaihtaa ajatuksia.
> Voin kokemuksesta kertoa, että täyspäiväisesti tilitoimistotyötä tekevälläkin on
> täysi työ hallita se säännösviidakko, mikä pitää hallita tilitoimistotyössä.
Aivan jonninjoutavaa ja perätöntä säikyttelyä tällainen. Vaikkapa muutaman hemmon firman tulojen ja menojen kirjaaminen yksinkertaiseen kirjanpito-ohjelmaan ei tosiaan vaadi kummia.
> Verottaja ei sitä paitsi ole niin suurpiirteinen instanssi, että sille riittäisi, että
> kirjanpito on tehty vähän sinne päin.
No ei se olekaan, kun kirjanpito-ohjelmaan osaa naputella menot menojen puolelle ja tulot tulojen puolelle, ja vielä osaa sen tapahtuman rahasummankin naputeltua sinne oikein. Siitä syntyy aivan väkisinkin täsmällinen, ja verottajalle kelpaava kirjanpito, tuloslaskelma ja tase.
> Verotarkastaja käy tosite tositteelta läpi kirjanpitoa ja jos sieltä löytyy esim
> verottajan määräysten vastaisia arvonlisäverojen vähentämisiä niin joka
> virheestä napsahtaa veronkorotus.
Oletko joku tilitoimistohemmo joka potee asiakaspulaa? Vai mistä tällaisia kuhujuttuja nyt heinähelteillä olet keksinyt alkaa maalailemaan?
> Sitten kun innokas amatööri on aikansa sählännyt kirjanpidon kanssa
> periaattella "ei se kirjanpito nyt kovin vaikeaa voi olla", niin sitten se
> kiikutetaan tilitoimistoon, jossa joku kirjanpitäjärukka koittaa saada
Itellä teknisen alan koulutus vaan, ja ihan ite järkeilemällä olen kirjanpidon opetellut kirjaamaan sisään kirjanpito-ohjelmaan. Ensimmäinen vuosi oli kaikkein vaikein, mutta seuraavat ovat enää pelkkää saman toistoa. Ja olen saman ohjelman käytön opettanut jo velimiehenkin firmalle, ja eräälle naapurifirman ukolle. Kaikki ovat oppineet.
> Ne oppii vasta töissä, kun tapaus kerrallaan selvittää asioita ja
> kokeneempien kirjanpitäjien kanssa vaihtaa ajatuksia.
Okei, myönnetään että sinulla ja kirjanpitäjäkavereillasi on oikein hitsin vaativa ja vaikea homma kkaiken kaikkiaan!
Tämän kehun ilmeisesti halusit kuulla. Tuossa se nyt sitten tuli sanottuna. - pikkukauppias-
tuo netvisor kirjoitti:
jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.Kysyin tarjousta ja se olisi tullut hinnaltaan noin nelinkertaiseksi nykyiseen tilitoimistoon verrattuna. Mikä minun kohdalla olisi tarkoittanut tuhansia vuodessa. Lisäksi olisin joutunut itse kirjaamaan kaiken, minkä tekee nyt tilitoimisto.
- IT_guru
Suosittelen Netvisoria sellaiselle yrittäjälle, joka pyrkii tekemään asiat järjestelmällisesti, on kohtuullisen huolellinen tekemisissään ja jolla on halu kehittyä ja kehittää asioita, myös taloushallinnon prosesseja.Teillä ei ole mitään myytävää, se on huonoin juttu.
Kaikilla uudehkoilla ohjelmilla päästään paperittomaan käytäntöön. Kaikkia ohjelmia voidaan käyttää ympäri maailma. Minä voin käyttää mitä tahansa ohjelmaa Kiinasta käsin. Se on tietotekniikkaa, ohjelmassanne tai palvelussanne ei ole mitään erikoista.
Lyhyesti, suosittelet ohjelmaa yrittäjille, jotka tekevät tilitoimiston kirjaukset ja maksavat teille ohjelmistovuokraa. Mutta moni haluaisi tehdä vain omaa työtänsä, jonka vuoksi on yrittäjäksi ryhtynyt. - klttiimi
IT_guru kirjoitti:
Teillä ei ole mitään myytävää, se on huonoin juttu.
Kaikilla uudehkoilla ohjelmilla päästään paperittomaan käytäntöön. Kaikkia ohjelmia voidaan käyttää ympäri maailma. Minä voin käyttää mitä tahansa ohjelmaa Kiinasta käsin. Se on tietotekniikkaa, ohjelmassanne tai palvelussanne ei ole mitään erikoista.
Lyhyesti, suosittelet ohjelmaa yrittäjille, jotka tekevät tilitoimiston kirjaukset ja maksavat teille ohjelmistovuokraa. Mutta moni haluaisi tehdä vain omaa työtänsä, jonka vuoksi on yrittäjäksi ryhtynyt.jos aiemmin laskun maksuun menee n.1 min nyt laskun maksuun, skannaukseen, sähköiseen arkistointiin ja kirjaukseen menee 5 min ? / lasku (arvio). Samalla kun n.200 euron asiakkaan laskutus tippuu kirjanpitäjällä varmaan alle 100 euron niin saattaa olla että palvelu ei välttämättä parane, ellei laskutus lisäänny sillä yhdellä tunnilla -> 50 eurolla.
Tuloksesta selvillä oleminen, riippuu tietenkin ohjelmasta, miten laskee alv:t alas. Eli onko tuloksessa alv:N menevä aukko, ennen kuin lasketaan alv:t pois.
Likviditeetti/ laskujen maksu, onnistunee pankkiohjelmalla. Saatavien seuranta/samoin, vaatii tietenkin laskutusohjelman olemassaoloa.
Eli jos itse pystyy tekemään kirjanpitoa, on kirjanpidon mekaniikasta tietoa sekä ohjelmien mekaniikasta tietoa niin mikäs sitten. Netvisor, procountor tai joku muu vastaava. - hdjfyukgi
Sepe the sorvari kirjoitti:
> Voin kokemuksesta kertoa, että täyspäiväisesti tilitoimistotyötä tekevälläkin on
> täysi työ hallita se säännösviidakko, mikä pitää hallita tilitoimistotyössä.
Aivan jonninjoutavaa ja perätöntä säikyttelyä tällainen. Vaikkapa muutaman hemmon firman tulojen ja menojen kirjaaminen yksinkertaiseen kirjanpito-ohjelmaan ei tosiaan vaadi kummia.
> Verottaja ei sitä paitsi ole niin suurpiirteinen instanssi, että sille riittäisi, että
> kirjanpito on tehty vähän sinne päin.
No ei se olekaan, kun kirjanpito-ohjelmaan osaa naputella menot menojen puolelle ja tulot tulojen puolelle, ja vielä osaa sen tapahtuman rahasummankin naputeltua sinne oikein. Siitä syntyy aivan väkisinkin täsmällinen, ja verottajalle kelpaava kirjanpito, tuloslaskelma ja tase.
> Verotarkastaja käy tosite tositteelta läpi kirjanpitoa ja jos sieltä löytyy esim
> verottajan määräysten vastaisia arvonlisäverojen vähentämisiä niin joka
> virheestä napsahtaa veronkorotus.
Oletko joku tilitoimistohemmo joka potee asiakaspulaa? Vai mistä tällaisia kuhujuttuja nyt heinähelteillä olet keksinyt alkaa maalailemaan?
> Sitten kun innokas amatööri on aikansa sählännyt kirjanpidon kanssa
> periaattella "ei se kirjanpito nyt kovin vaikeaa voi olla", niin sitten se
> kiikutetaan tilitoimistoon, jossa joku kirjanpitäjärukka koittaa saada
Itellä teknisen alan koulutus vaan, ja ihan ite järkeilemällä olen kirjanpidon opetellut kirjaamaan sisään kirjanpito-ohjelmaan. Ensimmäinen vuosi oli kaikkein vaikein, mutta seuraavat ovat enää pelkkää saman toistoa. Ja olen saman ohjelman käytön opettanut jo velimiehenkin firmalle, ja eräälle naapurifirman ukolle. Kaikki ovat oppineet.
> Ne oppii vasta töissä, kun tapaus kerrallaan selvittää asioita ja
> kokeneempien kirjanpitäjien kanssa vaihtaa ajatuksia.
Okei, myönnetään että sinulla ja kirjanpitäjäkavereillasi on oikein hitsin vaativa ja vaikea homma kkaiken kaikkiaan!
Tämän kehun ilmeisesti halusit kuulla. Tuossa se nyt sitten tuli sanottuna.Ei se kirjanpito mitään ydinfysiikkaa ole, mutta jos edellinen kirjoittaja antoi alasta turhan hankalan kuvan niin sinä taas annat siitä turhan helpon kuvan, totuus löytyy jostain sieltä välistä.
Annat myös sellaisen kuvan että se ohjelma jotenkin kirjaa kaikki oikein kunhan vain syötät summat oikeaan kenttään. No eihän se tietenkään näin mene, ohjelma tekee kaiken niin kuin käyttäjä pyytää sitä tekemään, virheineen kaikkineen. Kirjanpitäjän on tiedettävä mitä mihinkin kirjataan ja mitkä on se vaikutukset mm verotukseen.
Yritystoiminnassa tulee vastaan erilaisia tilanteita jotka poikkeavat siitä perustilanteesta liittyen esimerkiksi vaikkapa ulkomaankauppaan, yritysjärjesteluihin, konsernitoimintoihin ja vaikkapa kiinteistöjen omistamiseen tai ulkomaisen työvoiman tai ulkomaisen vuokratyövoiman käyttöön liittyvät asiat on kuitenkin jotain ihan muuta kuin että kirjataan vain puhelinlasku kirjanpitoon. Myös näiden asioiden verovaikutukset on ymmärrettävä.
Yhden yrityksen kirjanpidon varmasti oppii tekemään kunhan hieman paneutuu asiaan, sillä siinä yleensä toistuu samat tapahtumat kuukaudesta toiseen. Tilitoimistotyö on usein hieman vaativampaa koska yritykset toimii hyvin erilaisilla alueilla joissa on omat säädöksensä ja poikkeuksensa.
Tilitoimistokirjanpitäjän on myöskin kurssitettava ja päivitettävä tietojaan jatkuvasti koska ne ihan oikeasti muuttuu koko ajan. Kirjanpitäjän työ on jotain ihan muuta kuin pelkästään summien heittelyä eri lokeroihin ohjelman kentissä.
Luulisi sinunkin jonkin alan ammattilaisena tietävän että ammattitaitoa ei ole se jos osaa suorittaa joltain alalta jonkin rutiininomaisen kapean osa-alueen toiminnon, vaan ammattitaitoa on se että hallitsee kokonaisuuden.
Onko se sinun tekemä kirjanpito koskaan tarkistettu oikealla tilintarkastajalla, vai onko se naapurin ukko myös tilintarkastaja? - k-ohjelma
pikkukauppias- kirjoitti:
Kysyin tarjousta ja se olisi tullut hinnaltaan noin nelinkertaiseksi nykyiseen tilitoimistoon verrattuna. Mikä minun kohdalla olisi tarkoittanut tuhansia vuodessa. Lisäksi olisin joutunut itse kirjaamaan kaiken, minkä tekee nyt tilitoimisto.
Jos edullisia palveluita haluaa niin katsokaapa tämän kautta
http://kirjanpito-ohjelma.org - luföuy
k-ohjelma kirjoitti:
Jos edullisia palveluita haluaa niin katsokaapa tämän kautta
http://kirjanpito-ohjelma.orgSinä se jaksat mainostaa joka helvetin ketjussa
- Vertailun vuoksi
Suosittelen Netvisoria sellaiselle yrittäjälle, joka pyrkii tekemään asiat järjestelmällisesti, on kohtuullisen huolellinen tekemisissään ja jolla on halu kehittyä ja kehittää asioita, myös taloushallinnon prosesseja.procontor kirjanpitäjä maksaa 7 kun lv 300
pidän kalliina. - Leaves
58058098 kirjoitti:
meillä netvisorin laskutus on n.satasen kuukaudessa. Ei ole kallis ja veloitusperuste on selkeä - tiedät mistä maksat.
Vieläkö käytät Netvisoria.
Jos käytät, olisi teemahaastattelupyyntö Netvisorista:
Teen opinnäytetyötä ammattikorkeakoulussa, jossa yhtenä tutkittavana asiana on tilitoimistojen mielipiteet Netvisor- sähköisestä taloushallinnon ohjelmistosta.
Teemahaastattelu lähetettäisiin sähköpostilla haastateltavalle. Kysymyksiä on viisi kappaletta ja haastateltava vastaisi niihin muutamalla lauseella.
Toivon,että lähetät sähköpostia siitä, lähdetkö mukaan, niin voimme suunnitellla aikataulua.
Lähtemällä mukaan olet mahdollisesti mukana kehittämässä ohjelmistojen ominaisuuksia ja auttamassa opinnäytetyöni edistymisessä.
[email protected]
- tilitäti
Ei yrittäjän, joka osaa oman hommansa erinomaisesti, tarvitse osata vielä kirjanpitoakin. Siihen on omat ammattilaisensa. Ja millä ajalla he tämänkin vielä tekisivät ? Ainakin hyvin työnsä taitavat ihmiset on työllistettyjä ja ylityöllistettyjäkin omassa työssään.
Sähköinen kirjanpito ei onnistu suurimmassa osassa tilitoimistojen asiakkailla. Turha on tilitoimistoja syyttää. Remppamiehet, kampaajat, autoilijat, maansiirtoyrittäjät, pikkuputiikkien pitäjät, niistä ne asiakkaat koostuvat ja kuitit pikkuläpysköistä, jotka tosiaankin tulevat kuukausi toisensa jälkeen kenkälaatikossa pöydälle. - 20+1
Datamike kirjanpito- ja laskutusohjelma on tilitoimistoversio, jossa ei ole käyttömaksuja eikä kuukausikuluja. Puhelineuvontakin on maksutonta.
http://www.datamike.com
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791