14 vuotiaille kesätöitä?

tahtoo tietää

Hei,

olen 14 v tytö, joka etsii kesätöitä.
onko kellään kokemuksia, tai tietoa mistä/miten kesätyön saisi. Nykyään niin vaikea löytää kesätöitä. Eli onko joku ollut täällä vantaan puolella kesätöissä.

61

20976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 viikossa
    • Mistään saa

      Järkeviä kesätöitä ei tuon ikäisenä saa.
      Ainoat vaihtoehdot ovat naapureiden koirien ulkoulutus tai vastaavat. Mitään "oikeita" töitä ei 14-vuotiaalle ole. Jo lainsäädäntö tuon estää. Suomessa on lapsityövoiman käyttö kielletty.

      • Väärinmeni

        väärin. on olemassa esimerkiksi veritas stadionilla ( turussa) paikkoja esim. välitauko kiskoilla työpaikkoja. tiedän kokemuksien kautta.


      • TöitäLöytyyNuorille

        Kyllä ainakin lisaduuni.fi tarjoaa työtä myös 14-vuotta täyttäville kesätöitä. Tosin työ on jakelu-työtä. Ja mielestäni jakelutyökin on ihan hyvä työ! Ja palkkakin on kohtuullinen siihen nähden miten vähän työtä viikossa teet.


      • Toista mieltä oon

        No toi on kyllä ainakin 2013 luvulla ihan toisin. Mä ainakin sain kunnon työn ja oon tyytyväinen siitä.


      • Jeejejee

        Itte oon 14v ja valmennan 3krt viikossa (oon kyl harjoittelija mut ees 6€ tuntipalkka (johon olen tyytyväinen!)) mut kesätyötä en tiiä saako, meiänki seura on yks harvoista jotka ottaa 14vuotiaita valmentajia


    • Jussi Sahi 4ever
    • 123

      oon myös 14.v ja haluisin kesätöitä vantaalta, mut mullakaa ei vaan oo mitää kokemusta

    • kesätyöhalukas

      mul ois kyl tosi hinku päästä johonkin kesä töihin ja ku raha ois tarpeen tälleen kirjottelee 14 wee tyttö pirkkalast et jos joku tietää täs lähel jonkun hyvän paikan nii pliis ilmota ;)

    • dadadad

      mäki täytän 14 enne kesälomaa ja haluisin turun sudult kesätöitä :)

      • dfgldkgkgjlkdjdkkld

        Hae kesätöitä Muumimaailmasta. Jos olet lyhyt, voit päästä hahmoksi tai sitten voit alaikäisenä ehkä saada hommia parkkialueelta.


    • I need a summerjob.

      mäki oon 14 vuotias tyttö ja haluisin kesätöitä koska yritän kerätä rahaa järkkärii varte :s

    • Richbitch17

      voi voi. ensinnäkin sinä, I need a summerjob, järkkäriä? oletko muka oikeasti kiinnostunut kuvauksesta vai ostatko sen vain koska kaikilla kavereilla on sellainen ja sillä voi ottaa kivoja kuvia kun ollaan ryyppäämässä tms?
      yleensä järkkärin ostaa vain ne,jotka ovat epävarmoja. mutta miten vain,jakakaa mainoksia, palkka on surkea, noin 100euroa kuussa,mutta joillekkin köyhille se on riittävästi.

      • KermaPerseet vittuun

        No mielummin olen tuollainen " köyhä " kun tollanen kermaperse. Kaikilla ei ole hyvää työtä mutta se ei elämää haittaa.


      • -.-

        mistä ihmeestä sä voit tietää miksi tuo tyttö haluaa järjestelmäkameran? mitä jos hän on oikesti kiinnostunut valokuvauksesta ja yksinkertaisesti haluaa siirtyä parempiin vehkeisiin.. ei tartte syylliistää ihmisiä turhaan -.-


      • Mönkijänkuljettaja

        Sano muuta. Jos ne kerjää jostaki rahaa nii ei se ole kovin hyvä asia.


      • Anonyymi

        Mitä vittua....


    • pubertyover

      Tuusula:
      Olen 14v tyttö, ja ettisin töitä about 1-4 kuukaudeks, jost sais n. 200e/kk . Jaan lehtiä, mut se on rankkaa kitupiikin palkalla, kuten viime viestissä sanottiin ^^
      En oo keräämässä rahaa mihinkään turhaan, päinvastoin!
      Kerään rahaa vaihto-oppilasvuoteen 2 vuoden päästä (olen harkinnut 11 vuotiaasta), mihin tarvitaan 8600e, ja se on tosi tapahtumarikas vuosi sit!
      Sanokaa jos olis töitä Tuusulassa!

      • MasterMan

        Et sää saa tehä töitä ku puolet su lomastas...


    • n.i.m.i
    • 3r1k

      olen 13 v täytyn 2 heinäkuutta 14 onks kesällä töita noin 1-2 kk helsingissä tai vantassa

      kuin tiedät mistä etsiä lähetä minulle sähkpostiin osotie [email protected]

    • Duunar1

      Itse (14v) olin kesällä töissä ABCllä S-marketissa, oli joku kahden viikon keikka, 320€ käteen siitä. Eli 6€ veroton tuntipalkka (Työpäivät 6h, 30h/viikko, eli viikonloppu vapaana)

      Paljon sain positiivista palautetta myöhemmin. Ihan kävin kysäsemässä kyseisestä lafkasta myymäläpäällikköä, että pääseekös töihin jo helmikuussa; Nopeat syövät hitaat.

      • Anonyymi

        kuinka pitkä olit silloin


    • olen myös 14v tyttö, asun salon seudulla ja mietiskelen tässä, että mistä voisin saada kesätöitä.

    • lnvvserhsfghn

      olen myös 14v... mä löysin kesätyön helposti, mua PYYDETTIIN kesätöihin 2 viikoks Tervakoskeen... ei se niin vaikeeta ole

    • MasterMan

      14- vuotiaana saa tehä vaa puolet lomasta kevyttä työtä, 7 h päiväs ja 5 päivää viikos 08.00-22.00 välisenä aikana... pizzeriasta saa yleensä paikkoja...

      • Jesile

        8h.


    • Moi! Olen 14 vuotias tyttö Tampereelta ja haluaisin hoitaa tai vahtia kaikenikäisiä lapsia ja pidän lastenvahtimisesta todella paljon. Pidän lapsista ja tulen heidän kanssaan hyvin toimeen. Olen vahtinut serkkujani ja olen myös veljeäni vahtinut useamman kerran. Olen ahkera, iloinen sekä positiivinen ja erittäin puhelias. Harrastan cheerleadingia, ja olen muutenki erittäin urheilullinen. Tulen myös toimeen kotieläimien kanssa jos niitä on! Palkkapyyntönä oisi joku 8-10 euroa tunnilta. Ottakaa yhteyttä, jos tarvitsette siis lapsenvahtia tai jos kiinnosti yhtään !:)

      [email protected]

      • houhbljbhj

        Luuleks oikeesti et joku aikune kattoo tätä sivuu ja bongaa sut?! -.-


    • marjanna<3

      hei ole 14 vuotias tytö haliasn kesä tötä voin auta käytä koiria tai hoita lapsi

    • huutonaurua

      Huhhuh hullujahan te lapset/nuoret puhutte. 8-10e/tunti ei ensinnäkää ole 14v kesätyöläisen palkka, vaan enemmänkin opiskelijan tai jo valmistuneen palkka. Ja toiseks, ette te kesätyötä täältä suomi24sesta saa, varsinkaan keskellä kesää. Haku aloitetaan jo joulun jälkeen!
      Kaupungillehan sitä voi joku päästä tekeen sen kahen viikon pompsin jos muistaa lähettää keväällä hakukaavakkeen ajoissa.

      Itte olin 14-15v kesätöissä tutun kirjanpitofirmas. Pimeenä tietty.

      • Anonyymi

        Mä olin kyl kesäl lapsenvahtina paris perhees ja tuntipalkka oli 10e


    • r u kidding me

      Voi herranjestas ollaanpas sitä negatiivisia. Sain 14-vuotiaana kesätöitä hautausmaan haravoijana sekä kävin joka toinen viikko mansikkamaalla keräilemässä marjoja. Haravoijana koko keissi oli kuukauden pitunen, sain siitä 300€. Oli hieman raskasta kun päivässä työskenteli 5 tuntia selkä kumarassa mutta se oli hauskaa kun oli kahvitauko ja sai jutustella siellä työskentelevien ihmisten kanssa. Mansikkamaalta sain neljältä tunnilta kolmen viikon ajalta 210€. Oon nyt 17. Ei tarvinnut muuta kuin soittaa ja vakuuttaa työnantaja. Kannattaa unohtaa kaikki nää "siis niinku" ja "eiku" kun soittaa. Sitten jossei paikkaa saakaan niin pitää muistaa kiittää. Ne ei anna helposti 14-vuotiaille töitä, voin sen sanoa, mutta jos on intoa ja on valmis jättämään kaverit puoleksi päiväksi työn ja lopuksi myös rahan takia niin ne aina tarvitsee lisäkättä jos on rahaa maksettavaksi.

      Älkää lannistako nuoria.

    • TheFinders

      Hei oon 14 haluan kysya mistä saan postijakasan tai jtn työto helsingistä

      • Lehtienjakaja

        Hjex.fi


      • Anonyymi

        Jakajaksi.fi täält saa jakaja työtä


    • Joojoo

      Oon 15v. mistä sais kesätöitä vihdin alueella? Ihan mitä vaan!

    • jhbggkhbh

      Terve ! itse tarvitsisin kesätyön koska perheen rahat ovat todella vähissä! olen 14-vuotias tyttö osaan puhua sekä suomea että ruotsia sujuvasti ja mikävaan työ kelpaisi :)

    • weyhey

      kyllä sitä työtä vähän kaikenikäisille löytyy ellei ole alle 14. kyseessä ei ole sinäänsä ikä vaan kypsyys ja fyysinen vahvuus. kaveri (14 vuotta) pääsi puutarhaliikkeeseen kahdeksi viikoksi töihin (ma-to) ja tienasi yhteensä 500€ kun työskenteli kaksi tuntia päivässä. älkää helvetti lannistako kaikkia potentiaalisia työhakuisia nuoria.

    • marjankerääjä

      keräsin viime kesänä marjoja mummoille sain semmoset 700 e kun keräsin kilon joka toinen päivä

    • trololololo :)

      voi jestas mitä tet tänne kirjotteletta haluaisin töitä ja yhteys tiedot ja kaikki ei ne työnantajat tämmösillä saiteilla hillu sitä pittää rohkeasti hakia netistä infoa esi mol.fi yms paikoista ja jos seudulta löytyy jotaki niin tehä työhakemus vaikka vanhempien avustamana ja itse ainakin olen kuullut että 15 kesänä eli samana vuonna ko täyttää viistoista voi löytää jonkulaista työtä mutta turha ooottaa joittenki heinäkuussa 14 että saa mittään oikeasta yrityksestä työtä.. ja ne jokka täyttää 15 ei voi kuvitella saavansa 17 vuotiaan palkkaa kesätöistä sen ikäsenä ja niin kokemattomana :D poimikaa marjoja ja myykää niitä ja auttakaa naapureita tai joitaki vanhuksia kotiaskareista kyllä ne varmasti maksaa hanttihommia sitä on varmasti ennenki tehty

    • saa töitä!

      kyllä 14 veet saa töitä. oon 14 v tyttö. Itsellä helppoa kun on perheellä firma jonen voi mennä, mutta on myös muutakin. Useat kukkakaupat ottavat alle 15 v töihin kesäksi. Lastenhoito on ainakin varma juttu. ja voit kysyä jos sun tutuilla ois joku kahvila tai joku

    • mä vaan

      Kyllähän 14 vuotias jotain työtä saa tehdä, mutta työn löytäminen on sitten hankalampaa. Järkevintä ois ehkä kysellä sukulaisilta ja tuttavilta voisko ne järkätä jotain työtä vaikka viikoks tai pariks, jos ei halua koiria talutella ja lapsia vahtia. Ja ei sitä tiiä vaikka ois naapurissa joku pieni kahvila, kukkakauppa tai vastaavaa jolla on varaa ottaa nuori kesätöihin.

    • 12345asfghjjk

      Älkää viittikö sanoa, ettei 14vuotias saisi "Oikeita töitä". Itse olin viime vuonna (13 vuotiaana) kesätöissä sokoksella. Olin vain 2 viikkoa, mutta kyllä siitä tienasi iha mukavasti rahaa :) Ja työt on aina töitä, oli ne sitten "oikeita" tai ei ;)

    • mitä ihmettä

      Olin ite kesä 2013 mansikkamaalla töissä ja sain 100€/viikossa mikä on ystävät hyvät aika huono palkka :) mutta kyllä sitä töitä saa ettimällä ja ekana vuonna kannattaa ottaa se mitä tarjotaan, 15 v saa jo melkee mistä vaan töitä.

    • Saraz

      Itse aloitin kesätyöni 14-vuotiaana marjatilalla. Töinä oli paikannäyttöä itsepoimijoille, rikkaruohon nyppimistä ja tilan huollon ylläpitoa, sekä marjojen myyntiä tilalla ja kauppojen edessä. Kyseisellä tilalla olin töissä 3 kesää ja siitä siirryin rantakioskille.

      Plussaa oli se, että sain kokemusta myyntityöstä ja asiakaspalvelusta, jonka avulla sain töitä muualtakin tulevaisuudessa.

      Suosittelen että hankkiudut töihin tuntipalkalla sillä monet marjatilat ottavat vain marjankerääjiä urakkapalkalla, eli saat palkkaa niin paljon kuin marjoja keräät.

      Tsemppiä! Ole ahkerta, älä pelkää ottaa uusia tehtäviä vastaan vaan opettele ja ole avoin, kyllä sua autetaan sillä jostain on aloitettava. :)

    • 14v. tyttö Helsingis

      Hei!
      Täyttäisin tänä kesänä 2014, 14 vuotta ja etsisin kesätyötä osa-aikatyönä Uusimaalla, Helsingin seudulla. (Lähellä keskustaa).
      Olen ahkera, reipas ja positiivinen tyttö ja todella sosiaalinen. Tykkään tehdä töitä ihmisten parissa ja mikä vain työ kävisi vaikka koiranulkoiluttajasta/lehtijakajasta pihatöihin tai vaikka töitä marketeista, kukkakaupoista tai pizzeriasta. Viikonloput haluaisin kuitenkin vapaaksi. :) Kännykkäni ei tällä hetkellä toimi, mutta jos kiinnostaa, tai JOS SINULLA ON EHDOTUKSIA TAI VINKKEJÄ, niin pistä ne ihmeessä tähän alle tai mailaa mulle osoitteeseen [email protected]
      KIITOS!

    • MrKanuu

      Terve olen 14v-komee poika ja asun hesingissä ja pitäis löytää kallion läheltä joku kesätyön. SAISINKO VINKKEJÄ???

      • xX_tattiFboi_Xx

        Opettele kirjottaa eka tauskiboi


    • saapasjalkakissa01

      Oon 14v tyttö Kuopiosta ja mäki tarvisin töitä tästä aika läheltä. Ehdotuksia?

    • Tarviinkevarin

      Moi oon 14 vuotias tyttö Vantaalta. Ollaan muuttamassa kesällä Lahteen ja tarvitsisin muuteki rahaa jotta voin maksaa myöhemmin kevarin, kortin ja muut varusteet

    • Yhh

      Joo

    • NoOneLikeMe

      Käyoä katsoo twitteristä #kesätyö #kesäduuni

    • Jobia
    • tarviinrahaa

      Oon 14 vuotias poika ja ite tarvisin rahaa mopoon ja mopokorttiin. Mietin et oisko noi lehdenjako hommat semmosii mist sais jonku verran? Kun oon nähny et monet kertoo et se ois 60-100 euroo kuussa.

      • montapientätyötä

        Entäs ruohonleikkaus ja haravointityöt naapureille tai lehti-ilmoituksen kautta? Vaikka mainostenjaon lisäksi. Marjojen poiminta ja myynti ( torilla, facessa), lapsenvahti, koiranulkoilutus.


    • Anonyymi

      Terve,

      Tämä on vanha postaus, mutta ehkä nytkin löytyy nuoria ja venhempia, jotka etsivät kesätöitä.

      Marjoja keräämällä voi tienata ihan kaiken ikäiset.
      https://mustikkaporssi.fi

    • Anonyymi

      Hi tervetuloa

    • Anonyymi

      Suosittelen pysymään pois. Kukaan, joka on pitkään työskennellyt tuossa firmassa ei ole hyvä tyyppi. Hyvät ihmiset potkitaan Mäkkäristä ulos. Vuoropäälliköt ja ravintolapäälliköt ovat ötököitä eivät ihmisiä. Henkilökunta pidetään huumehumalassa juottamalla jokaista heistä henkilökohtaisesta mukista, jonka sisäpinta sivellään psykedeelillä. Monella on työvuorossa punoittavat silmät.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe