Joulukalenteri

Pera Pettynyt

Kyse Lapin Kansan joulukalenterista. Onko kukaan saanut niitä kalenterissa luvattuja voittoja?

Keskustelu aiheesta siksi, kun koskaan itselläni ei kalenterin luukusta päivittäin avautuva numerosarja ole edes sinnepäinkään. Jo useampana vuonna sama juttu.

Keskustelin aiheesta työpaikallani sekä useiden tuttavien kanssa. Hekin ihmettelivät samaa. Nyt kun olen asiaa pohtinut lähes 50 ihmisen kanssa ja nämäkään eivät olleet voittoja saaneet, alan uskoa, että ei niitä ole jaossa lainkaan. Kalenteri onkin vain hauska leikki, niinkuin muutkin kalenterit ja pääasia on vain luukun aukaiseminen.

Nämä 50 miettivät läpi tuttavapiiriään, eikä kukaan muistanut yhtään voittajaa.

Jospa nyt edes yksi ilmottautuisi ja kertoisi, koska voitti ja mitä? Johan nyt on ihme, kun jokaikinen päivä on viisi voittoa tarjolla ja kalenteria jaettu jo useana vuonna, eikä yhtään onnekasta ole sattunut tietoon. Siis onko koko Lapin Kansan joulukalenteri pelkkää foolia?

Jos kalentereita jaetaan ensi vuonna, osoite on uuni. Ei se kalenteri ole edes hääppösen näköinen. Sen sijaan partiolaisten kalenteri, jonka hankin, on fiksu. Siinä on joulutori ja joka luukkusta avautuu aiheeseen liittyvä lisäys. Kerassaan iloa tuottava ja raha menee partiolaisille itselleen.

17

2586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voitoton

      Enpä tosiaan ole minäkään voittaneista koskaan kuullut, toki lehdessä nimet julkaistaan, ainakin päävoitolle??

      • voitti

        Kaveri voitti viimevuonna, tosin en enää muista että mitä! Mutta muistan kun hän esitteli voittonumeroaan, joka natsasi lehdessä olleeseen.
        Että ainakin joillain numeroilla voittaa, mutta en usko että kaikille löytyy voittaja...


    • Voittajaki!

      Koska en ole ees tarkastanut numeroita kuin parista "Sonta siionista" Humpuukia se on 100 &

    • Joulutäti

      Ei siitä kukan mitään saa. Mainosten myynti kikka koko kalenterihuijaus.

    • että me

      tilattais, minä ja kaverini LapinKansaa. Ei olla kumpikaan saatu ikinä mitään voittoja joulukalenterista.

    • Joulun valo

      Eipä ole yhtään voittoja saanutta ilmottautunut. Taas tänä aamuna minullakin oli numerot aivan muuta, siis ei lähellekään. Minäkin alan vahvasti uskoa, ettei niitä voittoja liioin ole.Saattaa silmänlumeeksi koko luukkujenaukomisaikana olla yksi tai kaksi, ei taatusti enempää. Elikkä aivan vain mainoskikka. Ja ne liikkeet jotka saavat mainoksensa kalenteripalstalle, ovat maksumiehiä. Ensivuonna silppuan kalenterin, koska siitä tulee vain paha mieli, kun ei koskaan tyhjää parempaa. Eikä muistaakseni edellisinä vuosina ole julkaistu voittajien nimiä, saattaa olla että päävoiton saaja on ollut lehdessä. Kallis mainos Hovimäelle - saakohan koskaan takaisin sijoitustaan? Hyväntekeväisyyttä ja Lapin Kansa kerää voiton.

    • Kirjasinten hakkaaja

      Kalenteri loppui jo. Kukaan ei voittanut mitään. Toivottavasti oli viimeinen kerta kun niitä jaeltiin....pelkkää pluffia koko touhu.

      • ehdottomasti

        Joulukalentereista vielä muutama sana joulun jälkeen. Ei voittoa tullut minullekaan kuten ei yhtenäkään aikaisempana vuonna.Tänä vuonna seurasin Lapin Kansan lisäksi Pohjolan Sanomien joulukalenteria sillä meille sattuneesta syystä tulevat molemmat lehdet. Eikä kummassakaan kalenterissa voitto tullut edes lähimaillekaan.
        Tästä leikistä hyötyvät kaikki muut paitsi lehden lukijat. Voitot ovat minimaalisia eikä niitä tunnu saavan kukaan. Lehdet saavat hyvät ilmoitustulot ja lukijat höynäytetään tutkimaan joka kalanteriluukun kohdalla olevan liikkeen mainosta. On täysin kohtuutonta, että lehden lukijat, joiden kustannuksella tämä show toteutetaan, jäävät nuolemaan näppejään.
        Eli joulukalenterissa olisi kehittämisen paikka.
        Lukijat pitäisi palkita jollakin tavalla siitä, että he viitsivät joka aamu avata kalenterinluukun ja hakea lehdestä kyseisen liikkeen mainoksen. Yksi tapa voisi olla esim. se, että joka mainoksesta löytyisi kirjain. Löydetyistä kirjaimista muodostuisi sana, joka lähetettäisiin toimitukseen omilla yhteystiedoilla varustettuna. Palkinnot jaettaisiin sitten näiden henkilöiden kesken ja palkittujen nimet julkaistaisiin lehdessä.
        Olisiko tässä ideaa?


    • män86

      mie ainaki voitin 7:nen päivän luukusta.et ei se ainakaa kovin oo humpuukia.

    • tiinastiina

      Mahtaakohan joku tietää mikä oli tämän joulukalenterin päävoiton numero? LK:n sivuilta netistä en ainakaan onnistunut sitä löytämään..

    • omppu74

      Minäkin olen kalenteria availlut sekä tilaajana, että ilman lapinkansan tilausta, eikä ole osunnut kohdalle voiton hippuakaan... Ei ole onnetar suosinu. Liekö vika siinä vai onko tämä juuri sitä mukavaa joulu mielen luomista, jolla saadaan ihmis raukat jännittämään josko voitto tänään tulis.Ken tietää totuden.

    • ...

      Mie ainaki voitin luukusta 15 poseerauksen joulupukin kanssa =)

      • Merden Di Verden

        On ne palkinnot oikeasti olemassa, mutta ne jaetaan karvaranteille!!!!!


      • Ihankivajuu
        Merden Di Verden kirjoitti:

        On ne palkinnot oikeasti olemassa, mutta ne jaetaan karvaranteille!!!!!

        Mulla oli ne luukut tyhjiä! Ja se päätoimittajakin on mulle velkaa satasen!


    • jep4

      olen voittanut :)

    • fuulaustako

      Eikös ne vuoden rovaniemeläinen tai vuoden lappilainen leikkikin ole ihan fuulaa?

      • Juulia

        Ei siitä voita yhtään mitään...oon aukaillu niitä luukkuja jo vuositolkulla...aina vaan tyhjää näyttää...enkä oo tietonen, että kukaan olis siitä ikinä mitään voittanu!!! miksei ne jaa kinkkuja..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe