tulisi uskoon,miten luulet sen vaikuttavan parisuhteeseenne?
Jos rakkaimpasi
22
617
Vastaukset
- vänkyrä-nainen
meen seksielämää tai nautintoaineiden käyttöä jotenkin, tai jos se muuten vain näkyisi arkielämässä joinain estoina tai rajoitteina, niin totta hemmetissä multa menisi hermot koko meidän suhteeseen.
Muuten saa uskoa mihin vaan, kunhan pitää matalaa profiilia ja ymmärtää, et vaikka hän uskoo, niin se ei tarkoita, et kaikki muut uskoo samaan asiaan. Ei se usko itsessään vaan sen harjoittaminen. Jos uskonto muuttaisi häntä ihmisenä puhumattakaan, että hän vaatisi minua muuttamaan elämäntapaani, se olisi todennnäköisesti eron paikka.
Jos se olisi vain hänen henkinen asiansa, se olisi todennäköisesti positiivista. Uskovaiset kun tutkimusten mukaan saavat voimaa ja lohtua uskostaan.- uk-ko
enemmän tai vähemmän "uskovainen". Ei se ole meidän elämään vaikuttanut mitenkään.
Mutta jos tuo yhtäkkiä äityisi oikein hard-core -linjalle asiassa, niin voisi se vaikuttaa haitallisesti. Meidän uskot ovat aika poikkeavat toisistaan. Mutta kun ollaan molemmat uskossamme liberaaleja, niin se on vain rikastuttava eroavaisuus sekin. koska lähipiirissäni on jo muutenkin uskossa olevia, eikä se ole vaikuttanut muhun ainakaan kielteisesti. Mutta jos hänen suhtautumisensa minuun ja olemiseeni/elämiseeni muuttuisi radikaalisti olisi se ainakin keskustelun paikka ja ehkä pelottavaakin, ehkä.
- random_N
siitä miten se alkaisi uskossaan toimia.
Saarnaaminen ja joku jumalan terve -pelleily johtaisi eroon salamannopeasti.
Viinaa sen ei olisi pakko ottaa, minä en muuttaisi omia tottumuksiani.
Itse kuulun kirkkoon, kumppani ei. Uskovaisuutta on niin monenlaista, osalle se on selvästi positiivinen voimavara vaan ei kaikille. mihin uskoon. Joku Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkko olisi KILLING. Mutta joku neutaraalimpi uskontokunta olisi ok jos tyyppi ei muuttuisi ahdasmieliseksi. Kyllähän uskovaisiakin panettaa ja janottaa siinä missä meitä tavallisia kuolevaisia, joten suurimmaks osaks tuskin olisi ongelma.
- Ygg
Aika paljon siitä mihin uskontokuntaan. Varmaan vaatisi sellaisen kompromissin että minä lupaisin olla puhumasta järkeä ja kumppani lupaisi yrittää olla käännyttämättä minua. Uskonasioista toki voitaisiin puhua kotona yleisellä tasolla.
En tosin tiedä mitä käytännössä aiheutuisi siitä että kuolema todella erottaa, toisen lähtiessä lämpimään ja toisen korkealle. Tai pikemminkin sitä voisiko uskoon tullut osapuoli todella jättää pelastusyritykset jonkun toisen kohdalle. - Papeete1
Sitten muuta tehtävissä kuin erota ilman mitään mutinoita samantien kun tuo onneton juttu tietoon tulee.
- ?????
rakkaus sit vahvaa ja kestävää
- noin..
ahdasmielisiä ihmisiä voi nykyään vielä olla olemassa? Jättäisitkö omat lapseskin jos tulisivat uskoon?
- Papeete1
????? kirjoitti:
rakkaus sit vahvaa ja kestävää
Ei se nyt mitä tahansa kestä, ja jos toinen muuttuu kesken kaiken joksikin hirviöksi niin siinä se sitten on. Voin surra menetettyä rakkauttani yksinäni vaikka 5 vuotta sen jälkeen, mutta sen kanssa en tosiaan olisi enää missään tekemisissä.
- Papeete1
noin.. kirjoitti:
ahdasmielisiä ihmisiä voi nykyään vielä olla olemassa? Jättäisitkö omat lapseskin jos tulisivat uskoon?
Mitä ahdasmielistä tossa on?? Ei mun tarvi sietää eikä kestää sellaisia asioita joita en todellakaan hyväksy mitenkään. Uskonnottomuus on kriteeri nro 1 ja jos sen rikkoo niin se on siinä, ei voi olla toisen kanssa enää kun se muuttuu eri ihmiseksi ja osoittaa tuolla ettei ole niin realisti eikä suhteellisuudentajuinen kuin minä puolisoltani vaadin.
Puoliso on eri asia kuin lapset. En hyväksyisi kyllä sitä lapsiltakaan, ja kaikkeni tekisin pelastaakseni lapset tuosta helvetin kurimuksesta.
Mutta tuotakaan ongelmaa ei tule. Lapset on jo isoja ja tietää ettei jeesuksia sun muita jumalia ole olemassakaan, ja uskonnot on silkkaa aivopesuhuijausta. Ei niitä enää pystytä tuohon höynäyttään, kun ovat vielä tasapainoisia luonteeltaankin :) - hmhmhmhmhm
Papeete1 kirjoitti:
Mitä ahdasmielistä tossa on?? Ei mun tarvi sietää eikä kestää sellaisia asioita joita en todellakaan hyväksy mitenkään. Uskonnottomuus on kriteeri nro 1 ja jos sen rikkoo niin se on siinä, ei voi olla toisen kanssa enää kun se muuttuu eri ihmiseksi ja osoittaa tuolla ettei ole niin realisti eikä suhteellisuudentajuinen kuin minä puolisoltani vaadin.
Puoliso on eri asia kuin lapset. En hyväksyisi kyllä sitä lapsiltakaan, ja kaikkeni tekisin pelastaakseni lapset tuosta helvetin kurimuksesta.
Mutta tuotakaan ongelmaa ei tule. Lapset on jo isoja ja tietää ettei jeesuksia sun muita jumalia ole olemassakaan, ja uskonnot on silkkaa aivopesuhuijausta. Ei niitä enää pystytä tuohon höynäyttään, kun ovat vielä tasapainoisia luonteeltaankin :)kumma tyyppi,ei voi muuta sanoo.
- ......................
Papeete1 kirjoitti:
Mutta tuotakaan ongelmaa ei tule. Lapset on jo isoja ja tietää ettei jeesuksia sun muita jumalia ole olemassakaan, ja uskonnot on silkkaa aivopesuhuijausta. Ei niitä enää pystytä tuohon höynäyttään, kun ovat vielä tasapainoisia luonteeltaankin :)Luulen et sun lapset on kovin aivopestyjä,eikä sillä ole tekemistä tasapainoisuuden kanssa kovin paljoa=(
- ihm..
Papeete1 kirjoitti:
Ei se nyt mitä tahansa kestä, ja jos toinen muuttuu kesken kaiken joksikin hirviöksi niin siinä se sitten on. Voin surra menetettyä rakkauttani yksinäni vaikka 5 vuotta sen jälkeen, mutta sen kanssa en tosiaan olisi enää missään tekemisissä.
sinähän se tässä hirviöltä vaikutat?!
Et tiedä oikeasta rakkaudesta yhtään mitään näköjään. - Papeete1
...................... kirjoitti:
Luulen et sun lapset on kovin aivopestyjä,eikä sillä ole tekemistä tasapainoisuuden kanssa kovin paljoa=(
Ei ole täysin mun ansiota, vaan niillä pelaa omakin polla ihan kiitettävästi. Mähän en siis ole uskis joka kuskaa kakaroitaan väkisin herätyskokouksissa tms. syntymästään lähtien aivopestävänä.
- Papeete1
ihm.. kirjoitti:
sinähän se tässä hirviöltä vaikutat?!
Et tiedä oikeasta rakkaudesta yhtään mitään näköjään.Vaikuttaa tyypilliseltä uskishörhöltä joka ei muita siedä.. tai sitten provolta. Ihan sama, mä menen päikkäreille :)
- itse.-,
Papeete1 kirjoitti:
Vaikuttaa tyypilliseltä uskishörhöltä joka ei muita siedä.. tai sitten provolta. Ihan sama, mä menen päikkäreille :)
annat kaikkien kukkien kukkia ja jaat rakkauden ilosanomaa.
- ihminen...
buddy-love kirjoitti:
Vaan järkevä.
aivopestyjä ihmisiä hirviöinä?????
- kysymys..
Miten se nyt vaikuttais,iloinen olisin puolestaan..Kyllä se varmaan antais parisuhteelle aivan uuden ulottuvuuden,nykyään harastettavien paskasuhteiden sijaan.
- vili
että kävisi samalla tavalla, jos omasta muksusta tulisi hintti...en pahemmin tuntisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1446232Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1933864- 312741
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4782740- 2012365
- 1852033
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1341495- 581314
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371294Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?891064