Mitä tarkoittaa saivartelu ?

vierailija

En löydä mistään tarkkaa tietoa mitä saivartelu tarkoittaa ?

14

13296

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mielestäni

      se on samanlaista kuin pilkun viilaus/rumemmin sanottuna n********a eli pikkuasioihin takertumista

      En ole sata varma, mutta itse käyttäisin sitä tossa yhteydessä

    • Sinkkunainen40+

      "pilkun viilaaminen" tai "hiusten halkominen" tai "pilkun nuss...";-) Jotkut kokevat sen pikkuasioihin takertumisena.

      • vierailija

        Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.


      • tarkentaa vielä..
        vierailija kirjoitti:

        Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.

        että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)

        Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'


      • Saivartelijatar
        tarkentaa vielä.. kirjoitti:

        että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)

        Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'

        Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.


      • NX-speed
        Saivartelijatar kirjoitti:

        Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.

        Hyvin saivarreltu :)


    • Bioloogisti

      Täin muna eli saivare jää hiukseen kiinni kun täi munii sen. Muniskelua eli saivartelua siitä tulee, kun täi munii useamman munan eri puolille päätä.

      • H.

        Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"


      • Rept rept
        H. kirjoitti:

        Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"

        Enpä ajatellut, että saivare on niin suuri, että sitä voi sormin nyppiä tukasta. Yleensä kun oli täitä, eikös silloin ajeltu pää paljaaksi ja pantu saunaan?


      • Isot linjat pelottav
        H. kirjoitti:

        Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"

        No. saivartelu on "hiusten halkomista", pikku-, sivu-, epäolennaisiin asioihin takertumista.


    • jopito

      haistakaa kaikki yksinkertasesti vittu.

    • Anonyymi

      Saivartelua.

    • Anonyymi

      estä, äänestys pertti kuoismanen opo, jedu,
      allekirjoituis pitää olla puolesta merkintä joko on vkk munat pesaty

    • Anonyymi

      Nenäsaivartaja on hyönteinen, joka munii hirven nenään munia. Munien kehittyessä, hirven nenää kutiaa vimmatusti. Ihmisten keskuudessa saivartelija on vit*****ja, joka kiusaa kanssaihmisiään näsäviisailla heitoillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe