Mitä tarkoittaa saivartelu ?

vierailija

En löydä mistään tarkkaa tietoa mitä saivartelu tarkoittaa ?

14

13381

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mielestäni

se on samanlaista kuin pilkun viilaus/rumemmin sanottuna n********a eli pikkuasioihin takertumista

En ole sata varma, mutta itse käyttäisin sitä tossa yhteydessä

• Sinkkunainen40+

"pilkun viilaaminen" tai "hiusten halkominen" tai "pilkun nuss...";-) Jotkut kokevat sen pikkuasioihin takertumisena.

• vierailija

Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.

• tarkentaa vielä..
        vierailija kirjoitti:

Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.

että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)

Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'

• Saivartelijatar
        tarkentaa vielä.. kirjoitti:

että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)

Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'

Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.

• NX-speed
        Saivartelijatar kirjoitti:

Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.

Hyvin saivarreltu :)

• Bioloogisti

Täin muna eli saivare jää hiukseen kiinni kun täi munii sen. Muniskelua eli saivartelua siitä tulee, kun täi munii useamman munan eri puolille päätä.

• H.

Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"

• Rept rept
        H. kirjoitti:

Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"

Enpä ajatellut, että saivare on niin suuri, että sitä voi sormin nyppiä tukasta. Yleensä kun oli täitä, eikös silloin ajeltu pää paljaaksi ja pantu saunaan?

• Isot linjat pelottav
        H. kirjoitti:

No. saivartelu on "hiusten halkomista", pikku-, sivu-, epäolennaisiin asioihin takertumista.

• jopito

haistakaa kaikki yksinkertasesti vittu.

• Anonyymi

Saivartelua.

• Anonyymi

estä, äänestys pertti kuoismanen opo, jedu,
      allekirjoituis pitää olla puolesta merkintä joko on vkk munat pesaty

• Anonyymi

Nenäsaivartaja on hyönteinen, joka munii hirven nenään munia. Munien kehittyessä, hirven nenää kutiaa vimmatusti. Ihmisten keskuudessa saivartelija on vit*****ja, joka kiusaa kanssaihmisiään näsäviisailla heitoillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe