En löydä mistään tarkkaa tietoa mitä saivartelu tarkoittaa ?
Mitä tarkoittaa saivartelu ?
14
13714
Vastaukset
- mutta mielestäni
se on samanlaista kuin pilkun viilaus/rumemmin sanottuna n********a eli pikkuasioihin takertumista
En ole sata varma, mutta itse käyttäisin sitä tossa yhteydessä - Sinkkunainen40+
"pilkun viilaaminen" tai "hiusten halkominen" tai "pilkun nuss...";-) Jotkut kokevat sen pikkuasioihin takertumisena.
- vierailija
Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.
- tarkentaa vielä..
vierailija kirjoitti:
Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.
että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)
Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****' - Saivartelijatar
tarkentaa vielä.. kirjoitti:
että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)
Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.
- NX-speed
Saivartelijatar kirjoitti:
Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.
Hyvin saivarreltu :)
- Bioloogisti
Täin muna eli saivare jää hiukseen kiinni kun täi munii sen. Muniskelua eli saivartelua siitä tulee, kun täi munii useamman munan eri puolille päätä.
- H.
Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"
- Rept rept
H. kirjoitti:
Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"
Enpä ajatellut, että saivare on niin suuri, että sitä voi sormin nyppiä tukasta. Yleensä kun oli täitä, eikös silloin ajeltu pää paljaaksi ja pantu saunaan?
- Isot linjat pelottav
H. kirjoitti:
No. saivartelu on "hiusten halkomista", pikku-, sivu-, epäolennaisiin asioihin takertumista.
- jopito
haistakaa kaikki yksinkertasesti vittu.
- Anonyymi
Saivartelua.
- Anonyymi
estä, äänestys pertti kuoismanen opo, jedu,
allekirjoituis pitää olla puolesta merkintä joko on vkk munat pesaty - Anonyymi
Nenäsaivartaja on hyönteinen, joka munii hirven nenään munia. Munien kehittyessä, hirven nenää kutiaa vimmatusti. Ihmisten keskuudessa saivartelija on vit*****ja, joka kiusaa kanssaihmisiään näsäviisailla heitoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2124213
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1042081Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.151871Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341772- 1811554
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut261441Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1111263Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2151201- 391182
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331150