En löydä mistään tarkkaa tietoa mitä saivartelu tarkoittaa ?
Mitä tarkoittaa saivartelu ?
14
14240
Vastaukset
- mutta mielestäni
se on samanlaista kuin pilkun viilaus/rumemmin sanottuna n********a eli pikkuasioihin takertumista
En ole sata varma, mutta itse käyttäisin sitä tossa yhteydessä - Sinkkunainen40+
"pilkun viilaaminen" tai "hiusten halkominen" tai "pilkun nuss...";-) Jotkut kokevat sen pikkuasioihin takertumisena.
- vierailija
Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.
- tarkentaa vielä..
vierailija kirjoitti:
Kiitos sulle ja sille toiselle vastaajalle.
että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)
Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****' - Saivartelijatar
tarkentaa vielä.. kirjoitti:
että saivartelu on takertumista EPÄOLEELLISIIN asioihin. Esim. keskustelussa joku tarttuu johonkin sanaan, joka on täysin epäolennaista siihen keskustelun pointtiin nähden!:)
Ehkä tämäkin nyt oli saivartelua:D mutta mun mielestä tuo epäoleellisuus oli tärkeä juttu, ja vähän eri asia kuin 'pikkujuttu tai pilkunnus****'Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.
- NX-speed
Saivartelijatar kirjoitti:
Miksi käytit tähtiä sanassa "pilkunnus****" vaikka aiemmin tässä ketjussa käytettiin pisteitä eli "pilkun nuss..."? Olisi hyvä käyttää samoja sanamuotoja kuin muutkin.
Hyvin saivarreltu :)
- Bioloogisti
Täin muna eli saivare jää hiukseen kiinni kun täi munii sen. Muniskelua eli saivartelua siitä tulee, kun täi munii useamman munan eri puolille päätä.
- H.
Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"
- Rept rept
H. kirjoitti:
Minä taas aina ajattelin, että saivartelu viittaa entisaikojen tapaan nyppiä niitä täinmunia/saivareita päänahasta. Toimintana olisi mielestäni aika samankaltainen, eli hiusten (puheen) seasta poimitaan pikkuruisia saivareita (pikkuseikkoja), joita sitten lähdetään nyppimään :] Vrt. eng. "nit-picking"
Enpä ajatellut, että saivare on niin suuri, että sitä voi sormin nyppiä tukasta. Yleensä kun oli täitä, eikös silloin ajeltu pää paljaaksi ja pantu saunaan?
- Isot linjat pelottav
H. kirjoitti:
No. saivartelu on "hiusten halkomista", pikku-, sivu-, epäolennaisiin asioihin takertumista.
- jopito
haistakaa kaikki yksinkertasesti vittu.
- Anonyymi
Saivartelua.
- Anonyymi
estä, äänestys pertti kuoismanen opo, jedu,
allekirjoituis pitää olla puolesta merkintä joko on vkk munat pesaty - Anonyymi
Nenäsaivartaja on hyönteinen, joka munii hirven nenään munia. Munien kehittyessä, hirven nenää kutiaa vimmatusti. Ihmisten keskuudessa saivartelija on vit*****ja, joka kiusaa kanssaihmisiään näsäviisailla heitoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site515876Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714605Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464362SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564141SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt933753Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään623293SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502453Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352359Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422089En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131229