Ettei tärkein näin joulun allakaan unohtuisi,

eli päteminen, ni kuinka ison joulukinkun olet hankkinut/hankkimassa? Onks joku hommannu peräti kokonaisen sian?

Meil on vajaa 11 kilonen.

27

970

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen kuin

mahdollista.

Joku 2 kilon kinkkurulla taitaa olla niitä pienimpiä mitä löytyy.

• sirpamaikkarilta

etten aio hankkia kinkkua ollenkaan. Tunnen jo suurta kuvotusta kun ne kinkut alkaa haisemaan rapussa. Toisaalta siinä on somaleille kostoa joka päiväisestä suitsukkeesta. =)

• etkös sä oo joku puputtaja?

• sirpamaikkarilta
        relaxed_eyes kirjoitti:

etkös sä oo joku puputtaja?

enkä puputa.

• fifi-neiti

et jos ei tykkää oikeesta kinkusta, niin voi kokeilla muitakin juttuja. Soijakinkku on monista tosi trendikäs vaihtoehto, mut musta se alkaa olla vähän out jo. Oonkin tässä keksinyt tosi ihqun jutun ihan itse, eli marsipaanikinkku. Toi tuli ihan vaan mieleen niistä marsipaanipossuista ja aattelin et vois olla kiva kokeilla. No ostin sit lähikaupan tyhjäx marsipaanist ja tein sellasen. Tosi hyvää, mut sen mä huomasin heti ekax et maapähkinävoi ei oikeen sovi sinapix vaik se ois ihan hyvän väristä.
      Oisko jollain kivoi vinkkei mitä vois kokeilla siihen et näyttäis sinapille. Neilikat tein suklaasta, et se puoli on kunnossa.

• kinuski-

kastiketta?

• fifi-neiti
        kinuski- kirjoitti:

kastiketta?

toi kuulostaakin lupaavalta. Mä oon niin hölmö ku en ite tota aatellu, ku kinuskihan on marsipaanin kanssa ihan just oikee.
        Pitäiskö vielä yhdessä miettii miten noita muitakin juttuja vois korvata kivemmillä.
        Voisko lipeäkalalle tehdä jotain kun se haiseekin nii ällölle.

• kalan
        fifi-neiti kirjoitti:

toi kuulostaakin lupaavalta. Mä oon niin hölmö ku en ite tota aatellu, ku kinuskihan on marsipaanin kanssa ihan just oikee.
        Pitäiskö vielä yhdessä miettii miten noita muitakin juttuja vois korvata kivemmillä.
        Voisko lipeäkalalle tehdä jotain kun se haiseekin nii ällölle.

voi heittää suoraan kompostiin.

Osta kylmäsavustettua lohta. Se on kuin karamelli. Kauniin väristäkin.

• fifi-neiti
        kalan kirjoitti:

voi heittää suoraan kompostiin.

Osta kylmäsavustettua lohta. Se on kuin karamelli. Kauniin väristäkin.

mä tarkoitin, et voisko sen tehdä vaikka ananassorbetista sen lipeäkalan. Olis varmaan vaniljakastikkeen kanssa ihqun näköistäkin.
        ♥♥♥

• fifi-neiti kirjoitti:

mä tarkoitin, et voisko sen tehdä vaikka ananassorbetista sen lipeäkalan. Olis varmaan vaniljakastikkeen kanssa ihqun näköistäkin.
        ♥♥♥

Ei se ainakaan kauheampaa voi olla kuin tavallinen lipeäkala.

• fifi-neiti
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei se ainakaan kauheampaa voi olla kuin tavallinen lipeäkala.

olla ku oon välillä vähän höpsö ja hajamielinen, mut kiva et luotat noin paljo.
        ♥♥♥

• niin,
        fifi-neiti kirjoitti:

♥♥♥

mutta jotain suolaistakin pitäis pöytään saada, ettei ala äklöttää jo heti aattoiltana.

• fifi-neiti
        niin, kirjoitti:

mutta jotain suolaistakin pitäis pöytään saada, ettei ala äklöttää jo heti aattoiltana.

et se olis suolakalaa, eli niitä pikkuisia kalan mallisia suolakeksejä.

• se noinkin.
        fifi-neiti kirjoitti:

et se olis suolakalaa, eli niitä pikkuisia kalan mallisia suolakeksejä.

Mitäs teillä juodaan?

Jotain liköörejä?

• fifi-neiti
        se noinkin. kirjoitti:

Mitäs teillä juodaan?

Jotain liköörejä?

mä olen taas hankkinut juomat sen mukaan ettei sävyt riitele. Mun koko joulukoristetyylini on tänä vuonna Hello Kitty:ä ja siihen käy vaan vaaleanpunaiset jutut.
        Likööreissä ei ollut oikeita sävyjä ja ne alkoi katsella mua jotenkin oudosti siellä alkossa kun kyselin siitä.

• Seinäjoen mies

Kunnon kinkku olla pitää.

• KoppavaHoro

sitä on sittenkin tulossa myös meidän jouluun. Isä sai kinkun lahjaksi työkaveriltaan enkä tiedä kuinka iso se on. Muuten sitä ei olisi tullut ollenkaan.

Meidän menu:
      - graavilohta (isä tekee)
      - lohicevichea (minä teen)
      - sinappi-, valkosipuli- ja hunaja-sitruunasilakoita (minä teen)
      - lasimestarin silliä (ostetaan valmiina)
      - venäläinen alkupala
      - punasipulihilloketta (minä tein)
      - keitettyjä perunoita
      - kinkku
      - lanttulaatikko (minä tein)
      - imelletty perunalaatikko (minä tein)
      - porkkanalaatikko (ostetaan valmiina)
      - punajuuri-aurajuustolaatikko (minä tein)
      - rosolli (ostetaan valmiina)
      - juustoja (toivottavasti löytyy Murcia al Vinoa ja St. Aguria, joita ainakin haluaisin), pihlajanmarjahyytelö (naapurini teki), omenahillo (äiti teki), karviaischutney (äiti teki)
      - suklaatryffeleitä (minä tein)
      - leipää (minä teen)
      - viiniä, olutta, munatotia (minä teen), glögiä, vissyä

Noilla pitäisi yksi ilta ja yksi aamu pärjätä.

Käykö tämä pätemisestä? Tein myös marinoituja valkosipulinkynsiä, mutta ne menivät kaikki lahjoituksina eteenpäin.

• Kiitos. Tässä pätemisessä oli kyl Sitä Jotain.

• Michiko_

Minunkin vanhempani hyödyntävät metsän ja kotipihan antimia. Me kaupunkilais-opiskelija-kasvissyöjälapset otamme mielellämme lahjoituksia vastaan.

• Michiko_

Anoppi tekee Vegaaniliiton ohjeilla soijakinkun kylmäsavustetusta tofusta ;-) Miehelle tiettävästi annetaan oikeaa kinkkua.

Lapsuuden traumoja: ihmettelin keväällä, mihin ne mummolan kaksi sikaa katosivat. Äiti kysyi: muistatkos jouluna mitä söit?

• velipojan kanssa itse joulukinkut pikkupoikana. Otettiin 4 possua ja syötettiin ne ja saatiin siit kotiin joulukinkku, sit loput myytiin muille.

• cookos

Poutun kinkku ja juuri viis minsaa sitten syötiin jouluruoka. ihan siksi, kun ei olla kotona jouluna.
      Ja kommentit oli, että olipas hyvää. Oli oikeesti hyvää. Paistoin eilen ja ilman mittaria...ajan mittasin ihan kilojen perusteella.Tuostakin määrästä mietin, kuinka paljon on laitettava pakkaseen...

• Enrique_Lister

Meil on vaan 7,5 kg. :(

• rapiat 11 kiloa =) mut uunissa nesteet vähenee siitä... on se kypsänäki vielä yli 9 kilonen

Pienemmät kinkut on makkarapaketeissa...

• cookos

ihan oli verkossa ja maistuu oikeelle kinkulle, vaikka hieman pelkäsin, onko aito kinkun maku.

• uk-ko

Vietän aaton sukulaisissa. En viitsi ostaa itselleni kinkkua, kun ei täällä ole muita syöjiä kuin minä.

Aattelin että mulle riittää jouluateriaksi se, mitä äitee tarjoo aattona. Joulupäivänä väännän itelleni filettä ja kermapottua.

Tapanina poikani tulevat kylään, mutta ne ei syö muuta kuin jotain hindulaisia kasvissooseja. Saan siis tapanina luultavimmin hindulaista kasvissoosia minäkin.

Rakkaani tulee vasta sen jälkeen luokseni: hänelle ostin ihan vaan leikkelekinkkua. Ei se enää oo oikeeta joulua muutenkaan, niin saa pärjäillä sekundakinkulla...

• tstorotta

on tänä jouluna vain vajaa 5-kiloinen. Itse en syö paljoakaan kinkkua kuin ainoastaan juuri uunista otettuna. Silloin se on hyvää. Kylmänä en siitä tykkää, ellen laita paksua sinappikerrosta päälle.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      22
      1801
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      156
      1789
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      348
      1528
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      211
      1133
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1128
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    8. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      985
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      969
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      928
    Aihe