Ettei tärkein näin joulun allakaan unohtuisi,

eli päteminen, ni kuinka ison joulukinkun olet hankkinut/hankkimassa? Onks joku hommannu peräti kokonaisen sian?

Meil on vajaa 11 kilonen.

27

972

Äänestä

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen kuin

mahdollista.

Joku 2 kilon kinkkurulla taitaa olla niitä pienimpiä mitä löytyy.

• sirpamaikkarilta

etten aio hankkia kinkkua ollenkaan. Tunnen jo suurta kuvotusta kun ne kinkut alkaa haisemaan rapussa. Toisaalta siinä on somaleille kostoa joka päiväisestä suitsukkeesta. =)

• etkös sä oo joku puputtaja?

• sirpamaikkarilta
        relaxed_eyes kirjoitti:

etkös sä oo joku puputtaja?

enkä puputa.

• fifi-neiti

et jos ei tykkää oikeesta kinkusta, niin voi kokeilla muitakin juttuja. Soijakinkku on monista tosi trendikäs vaihtoehto, mut musta se alkaa olla vähän out jo. Oonkin tässä keksinyt tosi ihqun jutun ihan itse, eli marsipaanikinkku. Toi tuli ihan vaan mieleen niistä marsipaanipossuista ja aattelin et vois olla kiva kokeilla. No ostin sit lähikaupan tyhjäx marsipaanist ja tein sellasen. Tosi hyvää, mut sen mä huomasin heti ekax et maapähkinävoi ei oikeen sovi sinapix vaik se ois ihan hyvän väristä.
      Oisko jollain kivoi vinkkei mitä vois kokeilla siihen et näyttäis sinapille. Neilikat tein suklaasta, et se puoli on kunnossa.

• kinuski-

kastiketta?

• fifi-neiti
        kinuski- kirjoitti:

kastiketta?

toi kuulostaakin lupaavalta. Mä oon niin hölmö ku en ite tota aatellu, ku kinuskihan on marsipaanin kanssa ihan just oikee.
        Pitäiskö vielä yhdessä miettii miten noita muitakin juttuja vois korvata kivemmillä.
        Voisko lipeäkalalle tehdä jotain kun se haiseekin nii ällölle.
        ♥

• kalan
        fifi-neiti kirjoitti:

toi kuulostaakin lupaavalta. Mä oon niin hölmö ku en ite tota aatellu, ku kinuskihan on marsipaanin kanssa ihan just oikee.
        Pitäiskö vielä yhdessä miettii miten noita muitakin juttuja vois korvata kivemmillä.
        Voisko lipeäkalalle tehdä jotain kun se haiseekin nii ällölle.
        ♥

voi heittää suoraan kompostiin.

Osta kylmäsavustettua lohta. Se on kuin karamelli. Kauniin väristäkin.

• fifi-neiti
        kalan kirjoitti:

voi heittää suoraan kompostiin.

Osta kylmäsavustettua lohta. Se on kuin karamelli. Kauniin väristäkin.

mä tarkoitin, et voisko sen tehdä vaikka ananassorbetista sen lipeäkalan. Olis varmaan vaniljakastikkeen kanssa ihqun näköistäkin.
        ♥♥♥

• fifi-neiti kirjoitti:

mä tarkoitin, et voisko sen tehdä vaikka ananassorbetista sen lipeäkalan. Olis varmaan vaniljakastikkeen kanssa ihqun näköistäkin.
        ♥♥♥

Ei se ainakaan kauheampaa voi olla kuin tavallinen lipeäkala.

• fifi-neiti
        Ratikkakuski kirjoitti:

Ei se ainakaan kauheampaa voi olla kuin tavallinen lipeäkala.

olla ku oon välillä vähän höpsö ja hajamielinen, mut kiva et luotat noin paljo.
        ♥♥♥

• niin,
        fifi-neiti kirjoitti:

♥♥♥

mutta jotain suolaistakin pitäis pöytään saada, ettei ala äklöttää jo heti aattoiltana.

• fifi-neiti
        niin, kirjoitti:

mutta jotain suolaistakin pitäis pöytään saada, ettei ala äklöttää jo heti aattoiltana.

et se olis suolakalaa, eli niitä pikkuisia kalan mallisia suolakeksejä.

• se noinkin.
        fifi-neiti kirjoitti:

et se olis suolakalaa, eli niitä pikkuisia kalan mallisia suolakeksejä.

Mitäs teillä juodaan?

Jotain liköörejä?

• fifi-neiti
        se noinkin. kirjoitti:

Mitäs teillä juodaan?

Jotain liköörejä?

mä olen taas hankkinut juomat sen mukaan ettei sävyt riitele. Mun koko joulukoristetyylini on tänä vuonna Hello Kitty:ä ja siihen käy vaan vaaleanpunaiset jutut.
        Likööreissä ei ollut oikeita sävyjä ja ne alkoi katsella mua jotenkin oudosti siellä alkossa kun kyselin siitä.

• Seinäjoen mies

Kunnon kinkku olla pitää.

• KoppavaHoro

sitä on sittenkin tulossa myös meidän jouluun. Isä sai kinkun lahjaksi työkaveriltaan enkä tiedä kuinka iso se on. Muuten sitä ei olisi tullut ollenkaan.

Meidän menu:
      - graavilohta (isä tekee)
      - lohicevichea (minä teen)
      - sinappi-, valkosipuli- ja hunaja-sitruunasilakoita (minä teen)
      - lasimestarin silliä (ostetaan valmiina)
      - venäläinen alkupala
      - punasipulihilloketta (minä tein)
      - keitettyjä perunoita
      - kinkku
      - lanttulaatikko (minä tein)
      - imelletty perunalaatikko (minä tein)
      - porkkanalaatikko (ostetaan valmiina)
      - punajuuri-aurajuustolaatikko (minä tein)
      - rosolli (ostetaan valmiina)
      - juustoja (toivottavasti löytyy Murcia al Vinoa ja St. Aguria, joita ainakin haluaisin), pihlajanmarjahyytelö (naapurini teki), omenahillo (äiti teki), karviaischutney (äiti teki)
      - suklaatryffeleitä (minä tein)
      - leipää (minä teen)
      - viiniä, olutta, munatotia (minä teen), glögiä, vissyä

Noilla pitäisi yksi ilta ja yksi aamu pärjätä.

Käykö tämä pätemisestä? Tein myös marinoituja valkosipulinkynsiä, mutta ne menivät kaikki lahjoituksina eteenpäin.

• Kiitos. Tässä pätemisessä oli kyl Sitä Jotain.

• Michiko_

Minunkin vanhempani hyödyntävät metsän ja kotipihan antimia. Me kaupunkilais-opiskelija-kasvissyöjälapset otamme mielellämme lahjoituksia vastaan.

• Michiko_

Anoppi tekee Vegaaniliiton ohjeilla soijakinkun kylmäsavustetusta tofusta ;-) Miehelle tiettävästi annetaan oikeaa kinkkua.

Lapsuuden traumoja: ihmettelin keväällä, mihin ne mummolan kaksi sikaa katosivat. Äiti kysyi: muistatkos jouluna mitä söit?

• velipojan kanssa itse joulukinkut pikkupoikana. Otettiin 4 possua ja syötettiin ne ja saatiin siit kotiin joulukinkku, sit loput myytiin muille.

• cookos

Poutun kinkku ja juuri viis minsaa sitten syötiin jouluruoka. ihan siksi, kun ei olla kotona jouluna.
      Ja kommentit oli, että olipas hyvää. Oli oikeesti hyvää. Paistoin eilen ja ilman mittaria...ajan mittasin ihan kilojen perusteella.Tuostakin määrästä mietin, kuinka paljon on laitettava pakkaseen...

• Enrique_Lister

Meil on vaan 7,5 kg. :(

• rapiat 11 kiloa =) mut uunissa nesteet vähenee siitä... on se kypsänäki vielä yli 9 kilonen

Pienemmät kinkut on makkarapaketeissa...

• cookos

ihan oli verkossa ja maistuu oikeelle kinkulle, vaikka hieman pelkäsin, onko aito kinkun maku.

• uk-ko

Vietän aaton sukulaisissa. En viitsi ostaa itselleni kinkkua, kun ei täällä ole muita syöjiä kuin minä.

Aattelin että mulle riittää jouluateriaksi se, mitä äitee tarjoo aattona. Joulupäivänä väännän itelleni filettä ja kermapottua.

Tapanina poikani tulevat kylään, mutta ne ei syö muuta kuin jotain hindulaisia kasvissooseja. Saan siis tapanina luultavimmin hindulaista kasvissoosia minäkin.

Rakkaani tulee vasta sen jälkeen luokseni: hänelle ostin ihan vaan leikkelekinkkua. Ei se enää oo oikeeta joulua muutenkaan, niin saa pärjäillä sekundakinkulla...

• tstorotta

on tänä jouluna vain vajaa 5-kiloinen. Itse en syö paljoakaan kinkkua kuin ainoastaan juuri uunista otettuna. Silloin se on hyvää. Kylmänä en siitä tykkää, ellen laita paksua sinappikerrosta päälle.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1134
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. Mitä kirjainta kaipaat?

L.
      Ikävä
      69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe