Minkä väriseksi punaiseksi värjätyt hiukset muuttuvat värin kuluessa pois, tuleeko päästä vaaleanpunainen? Miten kauan punainen väri yleensä kestää päässä?
Punaiset hiukset
15
8787
Vastaukset
- Apriz
Punainen (värjätty) pysyy hiuksissa kaikista väreistä huonoiten.
Kun väri lähtee, riippuu sävyn muuttuminen pohjan väristä.
Jos pohja on ollut ihan blondi, vaalenee punainen ja saattaa tulla vaaleanpunainen.
Jos pohja on vaalean oranssi, vaalenee punainen ja oranssi tulee pikku hiljaa näkyviin.
Noin 1kk väri kestää, siis siten, että on haalistunut, ei kokonaan hävinnyt.
Näin itse pidennän kestoa:
- vko 1: hoitoaine, joka on punaista
- vko 2: Fudgen shokkiväriä
- vko 3: hoitoaine
- vko 4: shokkiväriä
- vko 5: uudelleen värjäys mahd. tyven vaalennus, jos tehty aikaisemmin
tietty muut normaalit pesut per vko 1-2 muuta pesua
Siinä siis muutamat keinot, jolla saa kotikonstein värin pysymään TODELLA punaisena.- ninni
Punanen todellakin pysyy huonosti, niinkuin jo edellinen avustaja kertoi.
Punasesta lähtee "hehku" pois, jolloin tulos on usein mattasen kuparinen... eli melko oranssi.
Värin kestoa saa pidennettyä värinsuoja shampoilla (pesee hellävaroen, säästää väriä). Hoitoainetta ei kannata käyttää lainkaan, ainoastaan suihkutettavia tai vaahtoja joita ei huuhdella. Jokainen veden kanssa läträäminen vie väriä pois, joten parempi mitä harvemmin pesee.
Riippuu myös paljolti hiuksen kunnosta miten väri siihen jämähtää. Huonokuntoiseen hiukseen on parempi vaihtoehto sävyte (jää hiuksen pintaan) ja hyväkuntoisille kestoväri (imeytyy sisään).
Punaista väriä täytyy myös huoltaa kotikonstein. Jotkin kampaajat myyvät väriä myös kotiin (siis vaahtoväriä hoitoaineena). Eli voit itse viikon välein lisätä punaista hiuksiisi. Tämä todellakin toimii!
Räväkkä punanen on ilo pimeeseen syksyyn ja tosi hyvän näköinen!! - svetlana
ninni kirjoitti:
Punanen todellakin pysyy huonosti, niinkuin jo edellinen avustaja kertoi.
Punasesta lähtee "hehku" pois, jolloin tulos on usein mattasen kuparinen... eli melko oranssi.
Värin kestoa saa pidennettyä värinsuoja shampoilla (pesee hellävaroen, säästää väriä). Hoitoainetta ei kannata käyttää lainkaan, ainoastaan suihkutettavia tai vaahtoja joita ei huuhdella. Jokainen veden kanssa läträäminen vie väriä pois, joten parempi mitä harvemmin pesee.
Riippuu myös paljolti hiuksen kunnosta miten väri siihen jämähtää. Huonokuntoiseen hiukseen on parempi vaihtoehto sävyte (jää hiuksen pintaan) ja hyväkuntoisille kestoväri (imeytyy sisään).
Punaista väriä täytyy myös huoltaa kotikonstein. Jotkin kampaajat myyvät väriä myös kotiin (siis vaahtoväriä hoitoaineena). Eli voit itse viikon välein lisätä punaista hiuksiisi. Tämä todellakin toimii!
Räväkkä punanen on ilo pimeeseen syksyyn ja tosi hyvän näköinen!!Hej, itse olen jo pidemmän aikaa ollut punapäänä(värjään kotona liven kestoväreillä) ja väri pysynyt todella hyvin, eikä se ole mitään himmentynyt muutaman pesun jälkeen.
Eikö myös sekin vaikuta onko sinulla itselläsi päässä sitä jotakin punapigmenttiä? [tästä en nyt ole varma] - Hyvin pysyy
svetlana kirjoitti:
Hej, itse olen jo pidemmän aikaa ollut punapäänä(värjään kotona liven kestoväreillä) ja väri pysynyt todella hyvin, eikä se ole mitään himmentynyt muutaman pesun jälkeen.
Eikö myös sekin vaikuta onko sinulla itselläsi päässä sitä jotakin punapigmenttiä? [tästä en nyt ole varma]Mulla myös punapigmenttiä hiuksissa, pysynyt kuukauden haalistumattomana (ainakaan kovinkaan näkyvästi). Seuraava ongelma onkin alati puskeva juurikasvu. :)
- Poju...
Kuluu mun tukasta jo 2viikon päästä kiilloltaan pois ja muuttuu oranssimaiseen muotoon vähitellen.
Minä värjäsin just tänään uusiksi ja ennen tiistai-iltaa ei sitten voi pestä,kun peu kuluttaa väriä todella paljon,eli ainakin kk välein pitäisi alkaa värjätä...- henna
Käyttäkää hennaa kun haluatte punaiset hiukset.
- Apriz
henna kirjoitti:
Käyttäkää hennaa kun haluatte punaiset hiukset.
Olen, joskus aikojen alussa, käyttänyt hennaa.
Mutta hennalla ei saa PUNAISIA hiuksia, vain sellaiset oranssit tai "maanläheisen" punaiset.
Nyt puhutaan siis hehkuvan punaisesta, esim. käyttämäni värisävyn nimi "Hypnotic Red" kertoo jo jotain. - Poju...
Apriz kirjoitti:
Olen, joskus aikojen alussa, käyttänyt hennaa.
Mutta hennalla ei saa PUNAISIA hiuksia, vain sellaiset oranssit tai "maanläheisen" punaiset.
Nyt puhutaan siis hehkuvan punaisesta, esim. käyttämäni värisävyn nimi "Hypnotic Red" kertoo jo jotain.että siinä on metalleja ja se on tosi ilkeä värjätä,kun valuu,muut aineet ovat ystävällisempiä ja voidemaisia,eikä valu ja sotke vessaa punaiseenmössöön.
- 16
Poju... kirjoitti:
että siinä on metalleja ja se on tosi ilkeä värjätä,kun valuu,muut aineet ovat ystävällisempiä ja voidemaisia,eikä valu ja sotke vessaa punaiseenmössöön.
Hennassa ei todellakaan ole metalleja. Hiusten värjäämiseen käytettävä henna on jauhettua hennakasvia (lawsonia inermis) ja näinollen täysin luonnonmukainen ja myrkytön tuote. Henna ei myöskään tahraa yhtä paljon kuin hiusvärit yleensä, tuoreeltaan hennatahra lähtee kostealla paperilla pyyhkäisemällä.
- punapää
Punainen on tosiaan sellanen väri joka kestää vain parin viikon.Värisuoja shampoot ovat hyviä hoitotuotteita.Kantsis kokeilla kestovärillä värjäystä,sekin muuten haalistuu jossain vaihees pois,mut kestää kauan.
- ellu
Mun väri pysy haalistumatta koko sen ajan kun hiukset kasvaa
- punaton
mitäs väriä se on ??? :)
- tittidiii
Suosittelen ehdottomasti käyttämään pigmenttihoitoaineita . Ja niitähän on olemassa Color Mask KC professionilta ja Color gloss Crestolilta . Itse käytän tuota Color Glossia ja on ihan mahtava tuote . Kirkastaa väriä ihan mahdottomasti . Käytin tuota Color Maskia jonkin aikaa mutta se ei oikein saanut pigmenttiä tarttumaan taka hiuksiin jolloin tulos oli se että päältä oli ihan kirkas punainen ja takahiukset sitten oranssit , mutta tuo Color Gloss hoitaa joka paikan ihan kiitettävästi :)
- Chanellenro5
Kauheen huonosti tuntuu löytyvän punatukkaselle hiusten hoito yms. ohjeita... Tai sitten mä en vaan löydä niitä :D Mutta joo.. Ite siis värjäsin epäonnistuneen blondauksen jälkeen hiukset Live colour 35:lla hiukseni (kahdesti). Molempien kertojen jälkeen tyvi ja latvat olivat selkeesti eriväriset, ja koska hiukseni olivat jo ennestään huonokuntoiset, täytyi keksiä jotain muuta.. Niinpä päädyin kokeilemaan Biozell:in intensiivisävytettä ( Lämmin Punainen) ja tulos on ihan mahtava! :)
- lol
lol
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757