saman katon alla

pikkuaa

moi onko täälä muita jotka asuu appi vanhenpien kanssa samassa???jos on niin kertokaan miten ootte pärjänny???multa meinaan hajoo pää.ei oo omaa kotia ollenkaan vaikka nyt erillisessä yläkerrassa nyt ollaanki.perheen perustamista on turha harkita etes kun anoppilla on tosi hyviä lasten kasvatus neuvoja,,,(ovat lama ajan nähneitä)kaikki asiat on tehtävä niin kun "ennen vanhaan"ite oon vm-83. mitään en uskalla sanoa ettei vaan mee sopu...appi ukko on kunnon mörisijä valittaa joka asiasta ja on todella lyhyt pinnainen..elä nyt sitten näitten kanssa.kertokaan miten voin selvitä tästä..

15

1616

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin että

teistä jommat kummat muuttaa toiseen asuntoon.
      Ei nykyaikana tahdo tulla mitään monen polven asumisesta saman katon alla. Ennenvanhaan asia oli aivan toinen.

• parempi, että

muutatte, tulet sen myöhemmin huomaamaan. Välejä ei kannata rikkoa, asumalla liian lähekkäin.
      Näin se on omien lastenkin kanssa, kun aikuistuvat. Välit paranee, kun välimatka pitenee :)

• ädsgäsdhg

ihan selviät sillä että te molemmat ITSENÄISTYTTE, muutatte omillenne ja todistatte sen että tulette itseksenne toimeen.

Kyllä teidän ikästen ihmisten pitäs asua ja olla jo omillaan. Ja niin pitkään kun toisten ihmisten helmoissa pyöritte niin on ihan turha valittaa mitään.

En todellakaan suosittele että jälkikasvua alatte edes harkitsemaan, aikuistukaa ja itsenäistykää. KIESUS!

• oma elämä olisi

tarpeen.
      Toista ei voi muuttaa hanki siis itsellesi Oma.

• Yläkerran pariskunta

Olette suostuneet järjestelyyn, jossa olette appivanhempien huomassa.

Nauttikaa nyt niin kauan kuin se teille käy, sillä mukavaahan se on, kun aina on apu lähellä, isä/appi ja äiti/anoppi vastaamassa kaikesta, teidän on turha kiukutella.
      Olkaa nätisti.

Sitten kun tulette isoksi ja muutatte omiin oloihinne,niin tulette toimeen omillanne, ettekä tarvitse heidän tukeaan ja apuaan.
      Nyt olette vielä lapsia, joita holhotaan.

• ymmärrän

Osan ottoni teille. Mä en vois asua anoppilassa montaakaan päivää saman katon alla. Viisi päivää syksyllä samalla mökkireissulla sai mut melkein helisemään ja hartaasti toivon et olisi jo lauantai jotta lähdetään kotio.
      Perheenlisäystä tulossa keväällä joten arvaappa vaan onko vihjeitä ja ohjeita tullut.

• minä muutin aikoinani mieheni taloon,jossa hänen leski äitinsä muutti yläkertaan.oli aivan kauheaa elämää.tämä äiti riippui pojassaan.kutsui poikaansa syömään,mutta ei minua.pari kertaa söin itsekseni ja ajattelin,että tätäkö se parisuhde on.onneksi mieheni järkiintyi ja tajusi tämän sairaan kuvion.jos olimme myöhään veneellämme ajelulla tämä anoppi istui pappusilla ja huusi,että tähänkös aikaan sitä kotiin tullaan.meille aikuisille ihmisille.enpä paljon edes kehtaisi keroa miten hän mutti pois.no ,kerronpa että hän soitti rikospoliisille,että minä olin kuulemma pahoinpidellyt hänet.äitini oli kanssani leipomassa karjalanpiirakoita kun poliisi tuli.totesi äitini,että on sinulla tytär aika raju elämä,ei meillä kotona.jotkut ovat niin lapsessaan kiinni ,että tekevät mitä vain.tämä on varmaan rajuimmasta päästä ,mitä on asua anoppilassa,en soisi kenellekään.

• khyughgh

Oot miniänä maatilalla,johon kolmekymppinen aikamiespoika on tehnyt vinttiin oman huoneen tai pari. On ainoa lapsi ja tilankaupat tekemättä ja vanhemmat ohjailee nuorenparin tekemisiä töistä alkaen. Kylppäri ja keittiö yhteiset. Jos vähänkin meinaa rutiineja muuttaa niin napinaa kuuluu.

Todella yleinen kuvio maaseudulla,johon ei muuta ratkaisua ole pitkän päälle kuin omat huushollit tavalla tai toisella. nimim. vastaavaa tilannetta sivusta seuraava.

• pikkuaa

joo mies on 30ja minä 25.asuttiin aikaisemmin saman katon alla eri paikassa kun appi vanhemmat mutta appi vanhemmat ovat jo aika iäkkäitä ja halusivat eläkkeelle(tilalla peltoa ja metsää)mieheni ei halunnut että tila menee vieraalle ja tekivät sukupolven vaihdoksen ,miehellä myös työpaikka.ainut vaihtoehto oli kuulemma että muutetaan tänne yläkertaan asumaan tai sitten täytyy erota koska peltotöiden tekeminen niin vaikeaa meidän kämpältä käsin,no en halunnut erota joten muutin mukana tänne.meillä käytössä yksi huone ylhäällä vielä ja vessa pesukone on myös oma.keittiö alhaalla yhteinen.olen tässä miettinyt että täytyykö oikeasti ottaa ero miehestä että tilanne raukeaa??en näe meillä tulevaisuutta.anoppi elää vaan siinä ennen vanhaa elämässä ja tekee asiat tietystiomalla tavallaan joka minua ärsyttää suunnattomasti.mieheni ei tue minua ollenkaan kun olen sanonut että täälä asuminen tuntuu ahdistavalta.sanoo vaan että kun on pakko???mutta onko oikeesti pakko.en haluasi erota tämän takia.

• pikkuaa
        pikkuaa kirjoitti:

joo mies on 30ja minä 25.asuttiin aikaisemmin saman katon alla eri paikassa kun appi vanhemmat mutta appi vanhemmat ovat jo aika iäkkäitä ja halusivat eläkkeelle(tilalla peltoa ja metsää)mieheni ei halunnut että tila menee vieraalle ja tekivät sukupolven vaihdoksen ,miehellä myös työpaikka.ainut vaihtoehto oli kuulemma että muutetaan tänne yläkertaan asumaan tai sitten täytyy erota koska peltotöiden tekeminen niin vaikeaa meidän kämpältä käsin,no en halunnut erota joten muutin mukana tänne.meillä käytössä yksi huone ylhäällä vielä ja vessa pesukone on myös oma.keittiö alhaalla yhteinen.olen tässä miettinyt että täytyykö oikeasti ottaa ero miehestä että tilanne raukeaa??en näe meillä tulevaisuutta.anoppi elää vaan siinä ennen vanhaa elämässä ja tekee asiat tietystiomalla tavallaan joka minua ärsyttää suunnattomasti.mieheni ei tue minua ollenkaan kun olen sanonut että täälä asuminen tuntuu ahdistavalta.sanoo vaan että kun on pakko???mutta onko oikeesti pakko.en haluasi erota tämän takia.

ei ole ainut lapsi poikia on 3 mutta vanhin niistä kylläkin on. muut asuvat muualla.olen myös yrittänyt ehdottaa että jos minä muutaisin johonkin lähelle ja voitas olla sitten aina sieläkin mutta ero kuulema tulee enkä saa edes harkita semmosta...kun jotenkin tuntuu että minulta ei taas edes kysytty tänne muuttamisen mieli pidettä vaan erolla vaan uhkaillaan.asiat on pieniä mitkä ärsyttää mutta kun en uskalla niistä mtään sanoa.esim..keittiö on todella sotkuinen ruuat pöydällä mitään ei laiteta jääkaappiin..purkkia ja purnukkaa joka paikka täynnä jos sattuu vaikk lama tulemaan niin kaikki säästetään.

• khyughgh
        pikkuaa kirjoitti:

ei ole ainut lapsi poikia on 3 mutta vanhin niistä kylläkin on. muut asuvat muualla.olen myös yrittänyt ehdottaa että jos minä muutaisin johonkin lähelle ja voitas olla sitten aina sieläkin mutta ero kuulema tulee enkä saa edes harkita semmosta...kun jotenkin tuntuu että minulta ei taas edes kysytty tänne muuttamisen mieli pidettä vaan erolla vaan uhkaillaan.asiat on pieniä mitkä ärsyttää mutta kun en uskalla niistä mtään sanoa.esim..keittiö on todella sotkuinen ruuat pöydällä mitään ei laiteta jääkaappiin..purkkia ja purnukkaa joka paikka täynnä jos sattuu vaikk lama tulemaan niin kaikki säästetään.

Vaikka avauksestasi pahaa aavistin. Kuulostaa kyllä,että sinut on pantu selkä seinää vasten,kun olette jo omillanne asuneet ja siitä tilanteesta joutuneet takapakkia ottamaan. Suunta pitäisi olla täysin päinvastainen.

Kuulostaa valitettavasti siltä,että miehesi rakastaa taloaan ja vanhusten mielipidettä enemmän,kuin sinua jos annetaan "ota tai jätä" vaihtoehdot ja pakolla ja erolla uhkaillaan. Jos olisin samassa tilanteessa,niin miettisin kyllä kaksikin kertaa,onko tämä sitä,mitä loppuelämältäni haluan. Varmasti vaikea tilanne,mutta minusta miehesi ei ota sinua tarpeeksi huomioon yhteisen elämänne kannalta. Oikeaan rakkauteen kuuluu tasaveroinen tulevaisuuden rakentaminen kompromisseja tehden,ei yksipuolinen ehtojen latelu.

• tai lähde
        pikkuaa kirjoitti:

miehesi uhkaa erolla... kokeile toisinpäin, uhkaa itse että otat eron jos ette hanki omaa asuntoa tai asuntoa appivanhemmille jostain läheltä. Jos miehelle on tärkeämpää asua kotonaan kuin sinun kanssasi, niin kannattaako olla enää yhdessä? Aika heikolla pohjalla on rakkaus siinä tapauksessa...

Onko sinun parempi kärsiä tätä koko ikäsi vai onko parempi lähteä omille teillesi? Hyvä ratkaisu voisi olla oman asunnon hankkiminen läheltä, jonne mies voi tulla luoksesi, ja jos ei tule niin se ratkaisee liittonne jatkon.

• tässä ja nyt

Onko sinulla koulutus ja työpaikka? Mitä olit suunnitellut tehdä elämässäsi? Voitko opiskella tai käydä työssä nykyisestä asuinpaikasta? Oletko ajatellut, että sinusta ehkä toivotaan "nuorta emäntää" taloon, kun vanhan emännän voimat loppuvat. Kiinnostaisiko sinua opetella maatilan töitä, tai toimia kotiäitinä ottaen vähitellen haltuusi keittiöhommat ja mahdollisesti toimia myöhemmin appivanhempiesi omaishoitajana? Voisitko hankkia koulutusta niille aloille?

Jos sellainen elämä tuntuu sinusta täysin mahdottomalta ja odotat miehesi vaihtavan tulevaisuuden haaveensa ja haasteensa maatilan hoitamisesta vain sinun haluamaasi "omaan" kämppään. Ehkä teidän kannattaisi kummankin selvitellä omia toiveitanne tulevaisuuden suunnasta ja katsoa, voisiko niitä yhdistää. Jos näyttää mahdottomalta, erotkaa ennen kuin teette lapsia.

Kun katselee kauemmas, taakse ja eteen, näkee nykyisyydenkin selvemmin. Kärsivällisyyttä ja jaksamista teille!

• pikkuaa

välillä tuntuu että tätäkö tämä elämä sitten on???asutaan täällä toisten nurkissa ja missään ei saa olla rauhassa muutakun eivät ole kotona..en tiedä miksi mies on nuin jyrkkä sen asian suhteen että muutettaisiin tai muuttaisin omaan??täälä on kyllä kaikki työ joita appiukko ei voi kohta enää hoitaa.mies ns pelasti oman koti tilansa mutta ei ajatelut suhdetta kyllä yhtään.

• pikkuaa
        pikkuaa kirjoitti:

välillä tuntuu että tätäkö tämä elämä sitten on???asutaan täällä toisten nurkissa ja missään ei saa olla rauhassa muutakun eivät ole kotona..en tiedä miksi mies on nuin jyrkkä sen asian suhteen että muutettaisiin tai muuttaisin omaan??täälä on kyllä kaikki työ joita appiukko ei voi kohta enää hoitaa.mies ns pelasti oman koti tilansa mutta ei ajatelut suhdetta kyllä yhtään.

aina kun otan puheeksi että minulla on paha olla hänen vanhempiensa luona niin suuttuu,,nytkin mököttti 2 päivää kun asiasta mainitsin.pitäskö ottaa vaan ero ja löhtee omille teille,syö suhdetta aika paljon.yhtään ei tue minua ja jotenkin tuntuu että on kääntynyt porukoidensa puolelle kun minä ole aina väärässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      192
      4249
    2. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      113
      3755
    3. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      44
      3259
    4. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      23
      2586
    5. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      191
      2371
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      32
      1551
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      101
      1342
    8. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1251
    9. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1230
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      70
      1091
    Aihe