kynnen muoto

adfjakdjlaf

terve. haluaisin kasvattaa pitkät kynnet mutta kun mun kynnet on jotenkin leveet ni näyttäää tosi pahalta sellasina pitkinä... haluisin nimeen omaan kasvattaa omat kynnet, eikä irtokynsiä. eli onko jotain konstia saada kynnet kapeammiksi. ja ihan oikeasti kapeammiksi, eikä vain kapeamman näköisiksi. ei niitten nyt kovin pitkät tarvis olla, mutta ku se melkei heti näyttää pahalta ku se valkonen kasvaa siihen kynnen päähän. kiitos etukäteen.!!!

8

4221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onn

      olemassa.

    • voisi

      vaikka leikata todella pienillä saksilla kynnen "kylkiä". Älä leikkaa kuitenkaan niin syvältä, että iho vahingoittuu - se kirvelee. Jos kynsien vieressä on kovaa ihoa, leikkaa/viilaa ne pois. Lakkaa kynnet niin, että kynsien "kyljissä" ei ole lakkaa (tämä ei oikeasti pidennä kynsiä, ne vain näyttävät pidemmiltä). Viilaa kynsiä n. 2 viikon välein päistä todella vähän.

    • tuunari

      omalle kynnen leveydelle et oikeastaan voi mitään, eli se leveys millaisena kynsi esiin työntyy kynsinauhan alta. Kynsilakalla voit vähän huijata eli lakkaat aavistuksen kapeammalta kuin mikä on kynnen leveys, mutta liian kapea lakkaus leveän kynnen päällä näyttää jopa rumemmalta kuin kokonaan lakattu leveä kynsi. Jos saat kynteen kasvatettua pituutta niin silloin sen myös näyttää kapeammalta. Mutta mutta, onko kynsi mielestäsi liian litteä, eli suoraan edestäpäin katsottuna, pitkittäispoikkileikkaukseltaan suora lapio? Sivuillepäin kaareutuva kynsi näyttää kauniimmalta (ja kapeammalta). Itselläni kynnet tahtovat litistyä lapiomaisiksi jos ne ovat luonnontilassa ja lyhyeksi leikattuna. Säännöllinen lakkaaminen ja vähän pidempänä pitäminen saa niiden muodon pysymään kaarevana. Kestää jonkun aikaa, ehkä parisen kuukautta ennenkuin kaarevuus kasvaa koko kynnen pituudelle. Tätä on kamalan vaikeaa selittää näin sanallisesti :-)

      • alkupp

        itse asiassa joo on vähän sellanen littana. :( suurin ongelma on nimenomaan keskisormien kynnet..


      • tällanen että
        alkupp kirjoitti:

        itse asiassa joo on vähän sellanen littana. :( suurin ongelma on nimenomaan keskisormien kynnet..

        joihinkin kulttuureihin kuuluu mm. oman jalkansa paketointi narulla niin kireäksi että luut muotoutuvat uudelleen ja kasvavat sellaisiksi kuin ne on paketoitu. Se on nykyään uskoakseni kiellettyä.
        Siitä tuli idea, että mitäpä jos tuollaisiin "suoriin" kynsiin käyttäisi vähän samanlaista taktiikkaa, laittaisi narun sormenpään ympärille (tai leveämmän nauhan, jos naru sattuu) ja pitäisi sitä vaikka 2 päivää. Tosin sittenhän tulee ongelma että veri ei kulje sormenpäässä. Asiaa voisi toki kokeilla vaikkapa muutaman minuutin ja katsoa saako sormi verta. Mutta mikäli kynttä "pakotettaisiin" niin se menisi kaarelle. Saa kehitellä ja kommentoida ideaa, mikäli tietämystä ja kekseliäisyyttä löytyy.


      • ..............................
        tällanen että kirjoitti:

        joihinkin kulttuureihin kuuluu mm. oman jalkansa paketointi narulla niin kireäksi että luut muotoutuvat uudelleen ja kasvavat sellaisiksi kuin ne on paketoitu. Se on nykyään uskoakseni kiellettyä.
        Siitä tuli idea, että mitäpä jos tuollaisiin "suoriin" kynsiin käyttäisi vähän samanlaista taktiikkaa, laittaisi narun sormenpään ympärille (tai leveämmän nauhan, jos naru sattuu) ja pitäisi sitä vaikka 2 päivää. Tosin sittenhän tulee ongelma että veri ei kulje sormenpäässä. Asiaa voisi toki kokeilla vaikkapa muutaman minuutin ja katsoa saako sormi verta. Mutta mikäli kynttä "pakotettaisiin" niin se menisi kaarelle. Saa kehitellä ja kommentoida ideaa, mikäli tietämystä ja kekseliäisyyttä löytyy.

        Luonnon kynnen muotoon ensisijaisesti vaikuttavat perintötekijät sekä tietenkin kaikki mitä kynnelle tapahtuu ihmisen elämän aikana.

        Heikkoa luonnonkynttä voi vahvistaa laadukkaalla sisäisellä ravinnolla sekä niitä vaalimalla oikeilla hoitotuotteilla sekä todella säännöllisesti, siis päivittäin: ravitsevat kynsinauhaöljyt sekä käsivoiteet, laadukas luonnonkynsiviila sekä oikea viilaustekniikka.
        Jotka vahventavat suojaavat ja tekevät luonnonkynnestä myös joustavan.

        Heikkoa ja ohutta luonnonkynttä ei kannata mennä pilaamaan kynnenvahvistajalla joka vain kovettaa ja kuivattaa kynnet. Kynnen vahvistaja sopii kyllä paksuille mutta pehmeille luonnonkynsille...tämä kuitenkin harvassa.

        Rakennekynnet ovat kehitetyt juuri sellaisille avuksi jotka eivät ole tyytyväisiä oman luonnonkyntensä ominaisuuksiin ja saavat rakenteiden avulla siis täydelliset kynnet.

        Rakennekynnet vaan valitettavasti pitää huollattaa aika ajoin johtuen luonnon kynnen yksilöllisestä kasvusta sekä rakenteiden "käytöstä".

        Enpä menisi muuta kokeilemaan, tuon turvallisempaa "keksintöä" ei luonnonkynsille tällä hetkellä ole.

        Ainakaan mitään sellaista joka selvästi vaarantaa verenkierron ja voi aiheuttaa jopa pinteen sormille....johon hoitoa vain fysioterapialla

        t: ammattilainen


      • tuo nyt
        tällanen että kirjoitti:

        joihinkin kulttuureihin kuuluu mm. oman jalkansa paketointi narulla niin kireäksi että luut muotoutuvat uudelleen ja kasvavat sellaisiksi kuin ne on paketoitu. Se on nykyään uskoakseni kiellettyä.
        Siitä tuli idea, että mitäpä jos tuollaisiin "suoriin" kynsiin käyttäisi vähän samanlaista taktiikkaa, laittaisi narun sormenpään ympärille (tai leveämmän nauhan, jos naru sattuu) ja pitäisi sitä vaikka 2 päivää. Tosin sittenhän tulee ongelma että veri ei kulje sormenpäässä. Asiaa voisi toki kokeilla vaikkapa muutaman minuutin ja katsoa saako sormi verta. Mutta mikäli kynttä "pakotettaisiin" niin se menisi kaarelle. Saa kehitellä ja kommentoida ideaa, mikäli tietämystä ja kekseliäisyyttä löytyy.

        niin siis eihän tuo nyt ihan tyhmä idea ole, koska käytetäänhän esim. kisa kynsiäkin tehdessä "pinssaamista", jossa juuri kovettumassa olevan akryylimassan/geelin avulla asiakkaan kynsi pakotetaan tiettyyn haluttuun muotoon. kotioloissa tämä on kyllä mahdotonta.. mutta halusin vaan sanoa että eihän idea tosiaankaan ole täysin mahdoton ;)


      • kyllä
        alkupp kirjoitti:

        itse asiassa joo on vähän sellanen littana. :( suurin ongelma on nimenomaan keskisormien kynnet..

        kaareutuu aikanaan. kokemusta on... jos niitä kovasti leikkaa tai puree niin niist tulee lättänän näköset mutta kasvaessaan kyllä kaareutuu, toiset hitaammiin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe