Suomen paras tvelokuva Katsastus kertoo Tornion tai Kemin raggareista 60 luvulla. Siitä on kuvattu ainakin pitkiä pätkiä Torniossa ja saattaa olla Haaparannan puolellakin. Missä ne maaseutukuvat on otettu, minun mielestä ne on kuvattu jossakin etelämpänä, kuka tietää?
Ohan se mahtava elokuva, pukkuvikoja heleppo korjata, veet tuli - kuolemattomia repliikkejä.Matti Ijäs on Suomen paras ohjaaja.
Missä Katsastus kuvattu?
26
5273
Vastaukset
- hiuhiuhnhiu
ainakin se baari jossa pillillä söi keittoa on vojakkalassa.
tiedättekö muita elokuvia jotka torniossa tehty.- et ainakin
Kahlekuningas on ainakin osittain filmattu Torniossa
- katsastuksessa
et ainakin kirjoitti:
Kahlekuningas on ainakin osittain filmattu Torniossa
Katsastuksen ulkokuvia on kuvattu aika paljon Torniossa. Sillat näkyy, nakkikohtauskin on täältä. Voi siinä olla jotakin Ylitornioltakin.Pirun hyvä elokuva!"!!
- .sjfsjfojsf
Salakuljettajan laulu, jonka Lasse Pöysti ohjasi vuonna 1952, pääosissa mm. Rautavaaran Tapsa, joka lauloi siinä mm. ikimuistoisen kappaleen "Pohjolan Yö". Elokuvassa on paljon pätkiä Haaparannalta ja Torniosta - kannattaa katsoa !
- 658767
Lankisen baari Vojakkalasta, jostakin muualta oli ne sisäkuvat. Mutta heti sen jälkeen tullut kävelykohtaus oli kuvattu Arpelan tiellä radan ylittävän sillan kohdalla.
- Maikkeli....
ainaki ajo tullimiehen päälle ja uskon ett se katsastus asema oli matarengissa.
- Mieku
meinotteli, jotta Hilmalla menivät onnistuneesti yli Karesuvannon tullista. Muuta maalaismaisemaa olisi ollut Aavasaksan, Pellon ja Ylitornion seutuvilta.
Hieno elokuva - tuli ihan nuoruus mieleen. - osittain kait
...sillan alta ajot Torniossa ja tappelukohtauskin siellä rannassa kaupunkivilinät.
...hiljaisesta tullista lävitse on kuvattu Torniossa Näätsaaren rajanylityspaikalla.
...rajasilta -kohtaukset Aavasaksalla ja Matarengissa.
...öövini käveli (turpiin saatuaan ja syötyään pillillä) kohti Aavasaksan tullia, sitä länteen menevää tietä (se vaarallepäin menevä), mm. junaradan ylikulkusilta onh siittä.
Joku voisi jatkaa muistelua tai korjata jos tunnistaa paremmin paikat.- 8989
kyllä se öövnin kävely oli Arpelantieltä Ala-Vojakkalasta.
- voi ollakin
8989 kirjoitti:
kyllä se öövnin kävely oli Arpelantieltä Ala-Vojakkalasta.
... olen ollut tunnistavinani sen junaradan ylimenevän sillan Aavasaksan vastaavaksi... hmmm... täytyykin paikata aukko sivistyksessa ensi kesänä, jos olen paikkakuntien ohi ajelemassa ohiajaessa.
- kävelyt
voi ollakin kirjoitti:
... olen ollut tunnistavinani sen junaradan ylimenevän sillan Aavasaksan vastaavaksi... hmmm... täytyykin paikata aukko sivistyksessa ensi kesänä, jos olen paikkakuntien ohi ajelemassa ohiajaessa.
Öövin kävelee Arpelantietä (virallinen nimi Paakkolantietä pitkin Vojakkalaan päin. öövinin edessä avautui esiin entinen Lankisen baari ja entiset Lankisen leipomon rakennukset. Just sama näkymä kuin minulla joka työpäivän aamuna ;).
- oikaisusta
kävelyt kirjoitti:
Öövin kävelee Arpelantietä (virallinen nimi Paakkolantietä pitkin Vojakkalaan päin. öövinin edessä avautui esiin entinen Lankisen baari ja entiset Lankisen leipomon rakennukset. Just sama näkymä kuin minulla joka työpäivän aamuna ;).
ja talven jatkoa.
- Anonyymi
Missä kohdin tuo nakkikioski on nykyisessä maisemassa?
- Anonyymi
Hiljanen tulli
https://www.google.com/maps/@65.8586569,24.1293446,3a,75y,302.33h,90.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1soOwPj7-zSGJfF6VA_WFpgQ!2e0!7i13312!8i6656
Tullimiehen päälleajo
https://www.google.com/maps/@66.3782922,23.6928644,3a,75y,108.29h,74.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3PUb6zp_eiSm1H590Hi5Gg!2e0!7i13312!8i6656
Eväiden ja kippiauton osto
https://www.google.com/maps/@66.3789284,23.6964361,3a,75y,223.14h,104.07t/data=!3m7!1e1!3m5!1s28OpQ-jaVwtWLBpqhhAMxg!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid=28OpQ-jaVwt - Anonyymi
Nyt kun Paakkolantieltä tulee rautatiesillalle, niin ei näe mitään rakennuksia. Hoitamatonta pusikkoa ja koivikkoa kasvanu joka paikka täyteen paitsi itse Paakkolantie ja risteys VT-21:lle. Tosin se Öövihän käveli poispäin rakennuksista ylös sillalle, joten se suora on entisellään. Uudella renkaita tärisyttävällä asfaltilla nykyään vain. On se ihme mitkä haitarit siihen suhtkoht tuoreeseen asfalttiin saatiin tekovaiheessa jyrättyä.
- Anonyymi
Jännä, että vihkikirkko on kuvattu etelässä Kirkkonummella ja muuten pohjoisessa. Luulis kirkkoja löytyneen sieltäkin, kun muutenkin kuvataan?
- Anonyymi
viinankätkiä vuodelta 84, näkyy vähän aikaa torniota ja kaupungin hotellista myös, elokuvassa amerikan raitti on myös lopussa kohtaus jossa pääosan esittäjä ylittää rajan haaparannasta tornioon, kuvattu myös ratsia kohtaus jo puretun kaakamon grillin oliko se nyt e4 grilli pihalta
- Anonyymi
Oliko maasto kuvaukset tehty Kivaloilla?
- Anonyymi
Torniossa ja Kemissa kuvattu myös Peter Franzenin Tumman veden päällä.
- Anonyymi
Missä kuvattu, kun Vesa Vierikolla jäykkä iso kulli käsissään?
- Anonyymi
Oisko makuuhuoneessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko makuuhuoneessa?
Lankisen Baarin kusilaarilla.
- Anonyymi
hyvä leffa kuvaa hyvin törniöläisiä ja niitten "järjen" juoksemattomuutta.
- Anonyymi
Hallituskadulla Torniossa taitaa olla tuo ajelu ja Öövinin " ei kannata kävellä, kengät kuluu" - repliikki.
Tuo nakkikopin paikka kiinnostas, ihan kuin jossain rannassa olisi? - Anonyymi
Öövinin kiihtyneessä mielentilassa tapahtuva sompailu nakkikioskilla sattuneiden yhteenottojen jälkeen päättyy Länsipohjankadulle ja siltojen alitukseen, rata menee Haaparantaan päin niiden päällä. Jonnekin rantaan ne ajaa alussa ja kaupungin valot näkyy taustalla kauempana. Olisko nykyisen Miukinrannan kohdalla ollut jotain vastaavaa? Tai kenties nykyisten E4-ramppien kohdalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300