Onko masennus/mielialalääkkeissä siis SSRI-lääkkeissä vahvempia vaihtoehtoja.
Eli jos jollakulla on tietoa tehokkaimmin vaikuttavista SSRI-lääkkeistä niin kertokaahan. Kertokaa myös, että mitkä ovat vaikuttaneet hyvin kun teillä on ollut paha masennus.
SSRI-lääkkeitä
* fluoksetiini (kauppanimi: Prozac, Fontex, Seromex, Seronil, Sarafem, Fluoxetine Ranbaxy, Fluoksetiini Ennapharma)
* sitalopraami (kauppanimi: Celexa, Cipramil, Emocal, Sepram)
* paroksetiini (kauppanimi: Paxil, Seroxat, Optipar, Aropax, Paroxat)
* sertraliini (kauppanimi: Zoloft, Gladem)
* fluvoksamiini (kauppanimi: Luvox, Fevarin)
* essitalopraami (kauppanimi: Cipralex, Lexapro)
Masennus/mielialalääkkeistä
7
1864
Vastaukset
Sitalopraamista on sikäli outoja kokemuksia, että kun lääkkeen pitäisi alkaa vaikuttaa sitä pari vikkoa käytettyä, on minulla käynyt niin, että lääke vaikuttaa heti ensi alkuun jotenkin, mutta sitten jonkin ajan kuluttua sen vaikutus mielialaan häviää, ja se rupeaa aiheuttamaan vain päänsärkyä. Ei tiedä, pitäisikö annosta suurentaa koko ajan vai mitä....se päänsärky on sellaista, että burana ei tahdo tepsiä, vaikka kuinka paljon ottaisi, ilmeisesti se sitalopraami jotenkin "nollaa" buranan vaikutuksen?
Voisihan se päänsärky olla migreeniäkin, mutta oireiden kuvaus ei oikein migreeniin sovi.
Efexor puolestaan otti pahasti mahaan, en pystynyt käyttämään. Muista ei sitten olekaan kokemuksia.- Mulla auttoi
Jos SSRI:t ei auta, kannattaa kokeilla vaikka magnesiumia. Citalopram mullakin auttoi vähän aikaa, mutta lakkasi pian toimimasta. Mulla hiusanalyysissä magnesium ja kalsium näytti melkein nolllaa. Nyt jo viikon magnesium-kuurin jälkeen tuntuu olo rauhallisemmalta. Olen käyttänyt ihan tavallista Kalcipos- ja Magnex-tablettia ja lisäksi Omegat (3 5 7 9) ja helokkiöljyä. Olo on nyt paljon parempi kuin aikoihin Citalopramin aikana (lopetin sen viikko sitten). Kammottava ahdistus ja hermostuneisuus on lievittynyt tosi paljon.
Mullakin Citalopram teki päänsärkyä ja jotenkin levottomaksi ja kiukkuiseksi - varmaan sen takia että noi kaksi tärkintä kivennäistä on puuttunut. Eli kannattaa kokeilla magnesiumia - halpa ja hyvä keino sekä vaikuttaa nopeasti. Ei tartte odottaa 1-2 kuukautta että vaikutuksen huomaa niinku SSRI:n kohdalla. Jos kielipäätä löytyy täältä lisätietoja magnesiumista:
http://george-eby-research.com/html/depression-anxiety.html
Tuolla just sanotaan että SSRI-resistentti masennus voi juurikin johtua magnesiumin puutteesta, joka aiheuttaa vaikka mitä oireita masennuksesta ja päänsäryistä lähtien. - olikaan hivenaine..
Mulla auttoi kirjoitti:
Jos SSRI:t ei auta, kannattaa kokeilla vaikka magnesiumia. Citalopram mullakin auttoi vähän aikaa, mutta lakkasi pian toimimasta. Mulla hiusanalyysissä magnesium ja kalsium näytti melkein nolllaa. Nyt jo viikon magnesium-kuurin jälkeen tuntuu olo rauhallisemmalta. Olen käyttänyt ihan tavallista Kalcipos- ja Magnex-tablettia ja lisäksi Omegat (3 5 7 9) ja helokkiöljyä. Olo on nyt paljon parempi kuin aikoihin Citalopramin aikana (lopetin sen viikko sitten). Kammottava ahdistus ja hermostuneisuus on lievittynyt tosi paljon.
Mullakin Citalopram teki päänsärkyä ja jotenkin levottomaksi ja kiukkuiseksi - varmaan sen takia että noi kaksi tärkintä kivennäistä on puuttunut. Eli kannattaa kokeilla magnesiumia - halpa ja hyvä keino sekä vaikuttaa nopeasti. Ei tartte odottaa 1-2 kuukautta että vaikutuksen huomaa niinku SSRI:n kohdalla. Jos kielipäätä löytyy täältä lisätietoja magnesiumista:
http://george-eby-research.com/html/depression-anxiety.html
Tuolla just sanotaan että SSRI-resistentti masennus voi juurikin johtua magnesiumin puutteesta, joka aiheuttaa vaikka mitä oireita masennuksesta ja päänsäryistä lähtien.Joku hivenaine on myös mainittu auttavaksi tai ainakin kokeilemisen arvoiseksi. Olikohan se kromi vai kupari, vai... ?
Siis, eihän nämä vitam.-hivenet yksinään auta, kun diagnositoitavissa oleva pahempi tila, mutta noin lisänä vaan. Mulla auttoi kirjoitti:
Jos SSRI:t ei auta, kannattaa kokeilla vaikka magnesiumia. Citalopram mullakin auttoi vähän aikaa, mutta lakkasi pian toimimasta. Mulla hiusanalyysissä magnesium ja kalsium näytti melkein nolllaa. Nyt jo viikon magnesium-kuurin jälkeen tuntuu olo rauhallisemmalta. Olen käyttänyt ihan tavallista Kalcipos- ja Magnex-tablettia ja lisäksi Omegat (3 5 7 9) ja helokkiöljyä. Olo on nyt paljon parempi kuin aikoihin Citalopramin aikana (lopetin sen viikko sitten). Kammottava ahdistus ja hermostuneisuus on lievittynyt tosi paljon.
Mullakin Citalopram teki päänsärkyä ja jotenkin levottomaksi ja kiukkuiseksi - varmaan sen takia että noi kaksi tärkintä kivennäistä on puuttunut. Eli kannattaa kokeilla magnesiumia - halpa ja hyvä keino sekä vaikuttaa nopeasti. Ei tartte odottaa 1-2 kuukautta että vaikutuksen huomaa niinku SSRI:n kohdalla. Jos kielipäätä löytyy täältä lisätietoja magnesiumista:
http://george-eby-research.com/html/depression-anxiety.html
Tuolla just sanotaan että SSRI-resistentti masennus voi juurikin johtua magnesiumin puutteesta, joka aiheuttaa vaikka mitä oireita masennuksesta ja päänsäryistä lähtien.Voisihan sitä magnesiuminkin puutetta olla, sen yhdenlaisen puutteen (naisen puutteen) lisäksi.....
- lääkkeiden käytössä
Jokaisen pitää itse kokeilla, mikä lääke auttaa ja mikä ei.
- nomen
Kaikki SSRI-lääkkeet ovat voimakkaasti aivokemiaan vaikuttavia. Lääkkeissä on eroja, mutta nämä erot tuntee vain kokenut psykiatri.
Vaikutus on aina yksilökohtainen.
Omin päin ei saa mennä kokeilemaan vaan täytyy luottaa siihen mitä kokenut lääkäri, mielellään psykiatri, määrää.
Myös SNRI-lääkkeet (Efexor) ovat voimakkaasti aivokemiaan vaikuttavia ja niihin pätee samat ohjeet. - kerrron
Kertoa mainitsen vain, että mulla aloitettiin monia vuosia sittan fluoksetiini ja se auttoi minua erittäin hyvin aluksi, ehkä pari kolme vuotta. Mutta en ymmärrä, ihan kuin ei enää auttaisi, mulla on olo, että se pitäisi lopettaa tai vaihtaa. Kunnollista psykilääkäriä mulla ei oo. Itsekseni vain mietin, että miksiköhän kuin ns. teho häviäisi. Annos ei ole mitenkään lisääntynyt, on ihan minimaalinen ohjeen mukainen. En usko, että annoksen nosto auttaa minua eteenpäin, olen itsekseni sitäkin kokeillut. Tämäpä tästä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427