jenkkiautoista

kummastutteeihmetyttää

Aamulla katselin kun pakkasesta väännettiin jotain jenkkilotjaketta käyntiin, savupilven seassa sitten raaputettiin ikkunaa ja kaadettiin kanisterista lisää bensaa ettei ehdi loppua ennen liikkeellelähtöä. Sitten työnnettiin oikeen porukalla autoa pihasta pois kun ei rengas pitänyt jäisessä maassa. Mukava oli tätä seurava webaston lämmitämään autoon istuessani, nelivedon voiman viedessä autoa ohi kippurakärkikengissään hangessa kahlaavien jenkki"autoilijoiden". Ei muuta kun Lycka till, vai pitääkö sanoa Good Luck niinkun teilläpäin tavataan sanoa...

10

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki Nimimerkki

      ...tyhmällä taas ollut joutoaikaa. Etkö muuta tekemistä sitten keksinyt koko aamuna? Tuliko oloja? Vähän epäilen, että keksit koko tarinan päästäksesi provoilemaan tänne. Hanki elämä tai harrastus, pelle!

    • kun v8lla ajaa

      kun omaan uuteen euro/japsiautoosi tulee pieninkin vika, viet sen merkkiliikkeeseen ja maksat ittesi kipeäks pikkuhuollosta, jonka voisi hyvin tehdä itsekin omassakin autotallissa. Kukas silloin nauraa? Jenkkiin saa aina osia ja helevetin halvalla eikä se korjaaminenkaan ole mitään ydinfysiikkaa.
      Ja huom., tämä on rockabilly keskustelupalsta ja monet genren musaa diggailevat pitävät myös vanhoista jenkkiautoista. Vanhat jenkit vaan kuuluvat tähän kulttuuriin. Eli nyt tulit väärällä palstalle aukomaan päätäsi!

    • 4STAR

      TÄMÄ ON ROCKABILLY PALSTA.. EI MIKÄÄN VITUN JENKKIAUTO FOORUMI! JUTTUSI EI KUULU TÄNNE! LUULETKO SÄ VITUN JUNTTI ETTÄ KAIKKI JENKILLÄ AJAVAT KUUNTELEE ROCKABILLYÄ.. EI TODELLAKAAN! EIKÖHÄN SUURINOSA SIITÄ PORUKASTA KUUNTELE IHAN MUUTA MUSIIKKIA

    • Rockabilly nyt ei automaattisesti tarkoita amerikkaa, eräät tyylisuunnat ovat kehittyneet vanhallakin mantereella, eikä nyt muutenkaan tarvitse nykyautoilijoiden tulla autopalstojen lisäksi vielä musiikkipalstoillekin vittuilemaan harrasteautoilijoille.

    • kehiin

      Elikkäs tästä päästäänkin mielenkiintoiseen kysymykseen... Galluppi: Kuinka moni rockabilly henkinen tyyppi tällä palstalla omistaa/haaveilee omistavansa vanhan kunnon amerikanraudan?
      Minä ainakin :)
      (Joo joo, tää rockabilly palsta, jäkä jäkä, ja autot ei muka siihen millään tavalla liity blaa blaa)

      • viänä

        vanhan voortin, pitääs saara rodi.


      • Duckarse

        Melkein 20v tuli jenkeillä ajeltua, lähinnä 40-50 luvun laitteilla. Kiinnostus touhuun loppui, kun tajusin että nekin rahat voi käyttää paljon paremminkin esim. bileisiin ulkomailla ja levyihin. Oon sitä mieltä, että autojutut ei kuulu tänne! Tottahan se on että autoporukoista aika harvat kuuntelee rockabillyä.. Kaikenmaailman rasvispunkki ja jotkut helvetin volbeatit ja francinet tuntuu soivan sitäkin enemmän


      • Musiikki on silti eri juttu
        Duckarse kirjoitti:

        Melkein 20v tuli jenkeillä ajeltua, lähinnä 40-50 luvun laitteilla. Kiinnostus touhuun loppui, kun tajusin että nekin rahat voi käyttää paljon paremminkin esim. bileisiin ulkomailla ja levyihin. Oon sitä mieltä, että autojutut ei kuulu tänne! Tottahan se on että autoporukoista aika harvat kuuntelee rockabillyä.. Kaikenmaailman rasvispunkki ja jotkut helvetin volbeatit ja francinet tuntuu soivan sitäkin enemmän

        no kyllähän toisaalta media on antanut ymmärtää, että Rockabilly tyypit ajelee vain ja ainoastaan Jenkkiautoilla ja jotkut pitää koko tätä juttua elämäntapana, eli haluaa olla kuten oltiin silloin 50-60 luvulla, se on hieno asia... mutta Rockabilly on silti musiikkia ja se EI VAADI keneltäkään amerikanrautaa.
        Eihän punkkareillakaan ole mitään autoa! He silti pukeutuvat tyylinsä mukaisesti, koska ottavat mallia esikuvistaan, jotka sitä punkkia soittavat.

        Sama juttu Rockabillyssä! Pää-asia on musiikki ja siinä eletään ja ollaan, kunnioitetaan sitä mistä musa lähti liikkeelle ja pidetään lippu korkealla.

        Täällä soi isot läskibassot eikä pakoputket!


      • et et
        Musiikki on silti eri juttu kirjoitti:

        no kyllähän toisaalta media on antanut ymmärtää, että Rockabilly tyypit ajelee vain ja ainoastaan Jenkkiautoilla ja jotkut pitää koko tätä juttua elämäntapana, eli haluaa olla kuten oltiin silloin 50-60 luvulla, se on hieno asia... mutta Rockabilly on silti musiikkia ja se EI VAADI keneltäkään amerikanrautaa.
        Eihän punkkareillakaan ole mitään autoa! He silti pukeutuvat tyylinsä mukaisesti, koska ottavat mallia esikuvistaan, jotka sitä punkkia soittavat.

        Sama juttu Rockabillyssä! Pää-asia on musiikki ja siinä eletään ja ollaan, kunnioitetaan sitä mistä musa lähti liikkeelle ja pidetään lippu korkealla.

        Täällä soi isot läskibassot eikä pakoputket!

        Mielestäni sekin aika outo et ollaan rokuja niin tosissaan ja sit ajetaan mikralla töihin tai jollain vastaavalla uudella pikkuautolla.
        Jenkki se olla pitää vaikka vähän uudempikin....Kunhan nyt ei ihan neoniin kajoa


      • jutut..
        et et kirjoitti:

        Mielestäni sekin aika outo et ollaan rokuja niin tosissaan ja sit ajetaan mikralla töihin tai jollain vastaavalla uudella pikkuautolla.
        Jenkki se olla pitää vaikka vähän uudempikin....Kunhan nyt ei ihan neoniin kajoa

        Vitut mitään jenkkiä. Saa olla vaikka polkupyörä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe