Nyt lähti ääni! (luulen)

Blindman

Juu, eli laulan yleensä vain rintaäänellä, koska en ole mitään erikoisia tekniikoita koskaan oppinut. Pää-ääntä en tahdo käyttää koska se kuulostaa minun suustani ihan paskalta. Sitä voin käyttää vain jos haluan kirkaista Ian Gillanmaisia kirkaisuja.
Tiedän että tekniikkani on väärä, mutta se ei ennen ole minua häirinnyt mitenkään. Minua ei nimittäin koske eritysemmin kurkkuun laulaessani korkeita ääniä, vaikkakin joskus kahden tunnin treenien jälkeen ääni menee vähän heikoksi (se kuitenkin palautuu alle tunnissa taas normaaliksi).

Mutta nyt asiaan. Oli tossa eilen noin kahden tunnin bändiharkat. Pistettiin vähän "pelleilyksi" ja lauloin vähän enemmän voimaa käyttäen/huutaen kuin yleensä. Loppusilauksena yritin laulaa Sweet Child O' Minen oikealta korkeudelta (ja sekin vielä sävelaskeleen ylöspäin tuunattuna) ja siinä meni ääni käheäksi.

Nyt ei ääni enää kunnolla lähde kurkusta. Puhumaan kyllä pystyn ilman ongelmia, mutta edes helpommat korkeammat rintaäänen sävelet eivät lähde kurkusta ollenkaan, puhumattakaan pää-äänestä.

Onko se (laulu)ääni lähtenyt kokonaan ja miten sitä tulisi hoitaa?

15

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja käyt ehkä

      lääkärissä, joka myös käskee sinun olla hiljaa.

      Sitten menet laulutunneille, jos mielit laulamista jatkaa. Hei hei.

      • Blindman

        ...laulutunneilla, mutta kun siellä opituilla asioilla ei pysty mitenkään pärjäämään bändissä. Ja sitä paitsi, äänialani on laajentunut juuri sen takia, kun olen laulanut sillä rajalla mihin pääsen voimaa käyttäen. Tällä kertaa taisi vain mennä vähän överiksi.

        Mutta eikö muu kuin hiljaa oleminen auta?


      • äläkä intä.
        Blindman kirjoitti:

        ...laulutunneilla, mutta kun siellä opituilla asioilla ei pysty mitenkään pärjäämään bändissä. Ja sitä paitsi, äänialani on laajentunut juuri sen takia, kun olen laulanut sillä rajalla mihin pääsen voimaa käyttäen. Tällä kertaa taisi vain mennä vähän överiksi.

        Mutta eikö muu kuin hiljaa oleminen auta?

        Éi tilasi inttämällä parane.


      • Blindman
        äläkä intä. kirjoitti:

        Éi tilasi inttämällä parane.

        Tulin vain kysymään apua enkä kuulemaan sinun yksitoikkoisia ja negatiivisia kommentteja.

        Jos et tiedä miten ääntä hoidetaan muuten kuin menemällä lääkäriin, niin voit ihan yhtä hyvin olla sanomatta mitään.
        En usko että lääkäri on ainoa tapa hoitaa äänenlähtöä. Ja sitä paitsi, siitä kun ääni lähti on kulunut vasta päivä, joten on ihan turha mennä vielä lääkäriin.


      • kyllä se on lääkärin
        Blindman kirjoitti:

        Tulin vain kysymään apua enkä kuulemaan sinun yksitoikkoisia ja negatiivisia kommentteja.

        Jos et tiedä miten ääntä hoidetaan muuten kuin menemällä lääkäriin, niin voit ihan yhtä hyvin olla sanomatta mitään.
        En usko että lääkäri on ainoa tapa hoitaa äänenlähtöä. Ja sitä paitsi, siitä kun ääni lähti on kulunut vasta päivä, joten on ihan turha mennä vielä lääkäriin.

        asia tarkistaa, miten asiat siellä äänihuulten tienoilla ovat, sinä et ole asiantuntija siinä asiassa! Jos ihan välttämättä haluat pilata äänesi, jatka pässiyttäsi!


      • siltä että muillakin
        kyllä se on lääkärin kirjoitti:

        asia tarkistaa, miten asiat siellä äänihuulten tienoilla ovat, sinä et ole asiantuntija siinä asiassa! Jos ihan välttämättä haluat pilata äänesi, jatka pässiyttäsi!

        elämän alueilla taitaa olla vähän haasteellista ehkä päivittäin


      • Blindman
        kyllä se on lääkärin kirjoitti:

        asia tarkistaa, miten asiat siellä äänihuulten tienoilla ovat, sinä et ole asiantuntija siinä asiassa! Jos ihan välttämättä haluat pilata äänesi, jatka pässiyttäsi!

        Lääkäri hoitaa/tutkii vakavia asioita. Tämä ei nyt niin vakavalta vaikuta. En ole ehkä asiantuntija, mutta kyllä minä omista äänihuulistani osaan kertoa ovatko ne vakavasti vahingoittuneet vai eivät. Ja samalla tavalla se lääkärikin neuvoo miten niitä tulisi hoitaa miten tekin ihmiset täällä voitte ystävällisesti neuvoa.

        Ei sillä nyt niinkän enää väliä, koska ääneni on jo suurilta osin palautunut. Sillä aikaa kun täällä itsepäisesti intettiin lääkäristä, minä kerkesin jo hakea tietoja muualta. Lääkäriin mennään vasta kun ääni ei vielä ole viikon jälkeen palautunut ja äänenlähtö voi tapahtua niillekkin ihmisille jotka käyttävät ns. "oikeaa laulutapaa". (Muistutan vielä siitä, ettei laulutavastani ole aikasemmin ollut haittaa itselleni.)

        Halusin vain tietää hyviä hoitotapoja lähteneelle äänelle, mutta se oli nähtävästi liikaa pyydetty suomi24:n keskuteluissa...


      • viesti...
        Blindman kirjoitti:

        Lääkäri hoitaa/tutkii vakavia asioita. Tämä ei nyt niin vakavalta vaikuta. En ole ehkä asiantuntija, mutta kyllä minä omista äänihuulistani osaan kertoa ovatko ne vakavasti vahingoittuneet vai eivät. Ja samalla tavalla se lääkärikin neuvoo miten niitä tulisi hoitaa miten tekin ihmiset täällä voitte ystävällisesti neuvoa.

        Ei sillä nyt niinkän enää väliä, koska ääneni on jo suurilta osin palautunut. Sillä aikaa kun täällä itsepäisesti intettiin lääkäristä, minä kerkesin jo hakea tietoja muualta. Lääkäriin mennään vasta kun ääni ei vielä ole viikon jälkeen palautunut ja äänenlähtö voi tapahtua niillekkin ihmisille jotka käyttävät ns. "oikeaa laulutapaa". (Muistutan vielä siitä, ettei laulutavastani ole aikasemmin ollut haittaa itselleni.)

        Halusin vain tietää hyviä hoitotapoja lähteneelle äänelle, mutta se oli nähtävästi liikaa pyydetty suomi24:n keskuteluissa...

        uudelleen.


      • kaikkitietävä,
        Blindman kirjoitti:

        Lääkäri hoitaa/tutkii vakavia asioita. Tämä ei nyt niin vakavalta vaikuta. En ole ehkä asiantuntija, mutta kyllä minä omista äänihuulistani osaan kertoa ovatko ne vakavasti vahingoittuneet vai eivät. Ja samalla tavalla se lääkärikin neuvoo miten niitä tulisi hoitaa miten tekin ihmiset täällä voitte ystävällisesti neuvoa.

        Ei sillä nyt niinkän enää väliä, koska ääneni on jo suurilta osin palautunut. Sillä aikaa kun täällä itsepäisesti intettiin lääkäristä, minä kerkesin jo hakea tietoja muualta. Lääkäriin mennään vasta kun ääni ei vielä ole viikon jälkeen palautunut ja äänenlähtö voi tapahtua niillekkin ihmisille jotka käyttävät ns. "oikeaa laulutapaa". (Muistutan vielä siitä, ettei laulutavastani ole aikasemmin ollut haittaa itselleni.)

        Halusin vain tietää hyviä hoitotapoja lähteneelle äänelle, mutta se oli nähtävästi liikaa pyydetty suomi24:n keskuteluissa...

        joka tiedät kaikki parhaiten, jopa lääketieteelliset asiat! Mitäs sitten kyselet täältä, noudata vaan omia oppejasi ja kärsi seuraukset!


      • tässä on kyse
        kaikkitietävä, kirjoitti:

        joka tiedät kaikki parhaiten, jopa lääketieteelliset asiat! Mitäs sitten kyselet täältä, noudata vaan omia oppejasi ja kärsi seuraukset!

        siitä että jos ei itse hoida mitään asiaa kunnolla, ei voi uskoa että kukaan muukaan hoitaisi mitään asiaa kunnolla.


      • eli tässä tapauksessa
        tässä on kyse kirjoitti:

        siitä että jos ei itse hoida mitään asiaa kunnolla, ei voi uskoa että kukaan muukaan hoitaisi mitään asiaa kunnolla.

        lääkäri, et voi tehdä tätä asiaa kunnolla! Pilaa siis ihan itse äänesi mutta älä sitten valita!


      • Sinua edellinen viesti
        eli tässä tapauksessa kirjoitti:

        lääkäri, et voi tehdä tätä asiaa kunnolla! Pilaa siis ihan itse äänesi mutta älä sitten valita!

        oli nimen omaan kommentti aloittajalle. Get it?


      • hahmottaa
        Sinua edellinen viesti kirjoitti:

        oli nimen omaan kommentti aloittajalle. Get it?

        vastaukseksi aloittajalle, pikemminkin aloittajan kommentti itseriittoisuudestaan!


    • Sordiiniino

      Luultavimmin äänihuulissa on rasituksesta johtuvaa turvotusta joka estää äänihuulia liikkumasta normaalisti. Anna äänen levätä muutaman päivän, ja kokeile sitten todella varovasti availla ääntäsi.

    • Tarmo46

      Lämmin siemensyöksy kurkkuun äänihuulten tienoille. Olen valmis auttamaan jos tarvii.

      tare

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe