Leuanveto

:SSSS

Miten voisi harjoitella että saisi leuanvedon? en osaa punnerruksiakaan eikä minulla ole yhtään käsivoimaa miten harjoittelen?

16

3339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et ole ainoa, jolla on sama ongelma. Ainoa keino on aloittaa aktiivinen reenaaminen. Jos leukoja ei saa lainkaan, niin kannattaa aloittaa käsipainoilla. Hauisliikkeet ovat avainasemassa! Kannattaa kuitenkin reenata myös ojentajia, koska lihasten olisi syytä olla yhtä vahvassa kunnossa toisiinsa nähden. Itse opin vetämään leukoja ala-asteella, kun isäni kevensi minua jaloista. Suosittelen tätä keinoa kaiken ikäisille! Joko perheenjäsen tai ystävä voi keventää sinua jaloista kun vedät leukoja. Näitä "kevennysleukoja" kannattaa yrittää tehdä vähintään 5 kappaletta. Pian huomaat, että et tarvitse kevennystä saadaksesi yhden leuan. Sitten kun jaksat itse vetää leukoja, niin tulokset kasvavat nopeasti!

Punnerruksiin suosittelen rintalihasten ja ohjentajien vahvistamista. Rintalihaksia voit reenata niin käsipainoilla, kuin tangollakin. Penkkipunnerrus on loistava apuväline! Ojentajia voit reenata käsipainoilla tai levypainoilla vaikkapa siten, että menet lattialle makaamaan, laitat käsipainon päälakeasi vasten ja nostat painon siitä ylös silmien kohdalle. Muista pitää kädet paikoillaan ja ainoastaan kyynerpäät tekevät liikettä. Periaatteessa siis ojennat painon lattiatasosta silmiesi yläpuolelle. Näiden liikkeiden pitäisi auttaa sinua kehittään punnerruksia. Sitten kun olet voimistunut, niin kannattaa aloitella myös dippipunnrrus eli punnerrus, missä roikutaan kahden rautaputken tai penkin välissä ja punnerretaa omaa kehoa siitä ylös. Erittäin hyvä apuliike! Tulevaisuudessa sitten lisäpainot käyttöön, niin kehitystä tulee vielä siitäkin lisää.

Etunojapunnerruksissa kannattaa kokeilla eri käden leveyksiä. Leveällä otteella tekemällä rintalihakset vahvistuvat enemmän ja kapealla puolestaan ojentajat. Suositeltavaa on käyttää myös erilaisia apuvälineitä, kuten vetojousia tuloksien parantamiseksi. Ne maksavat jonkun verran, mutta hyvään kannattaa panostaa :)

Jos jotain jäi epäselväksi, niin kysy ihmeessä! Nyt ei muuta kuin kuntosalille tai kotiin reenaamaan! Teoria on ohi, nyt vain töihin! :)

Terv. Lohjan sotilaspenkkipunnerrus RY:n jäsen

• :SS

miten jatkan ku en saa ketään keventämään mun leuanvetoja enkä tiedä mihin menisin vetämään leukoja ..? ja en ymmärtänyt suurinta osaa noista harjoituksista mitä ehdotit :/

• voimariini
        :SS kirjoitti:

miten jatkan ku en saa ketään keventämään mun leuanvetoja enkä tiedä mihin menisin vetämään leukoja ..? ja en ymmärtänyt suurinta osaa noista harjoituksista mitä ehdotit :/

Ainakun tulee hiki niin se on hyvä. Ilman hikeä ei tapahdu kehitysta. Pyri hikoamaan. Se oli neuvo nro 1.

Tee säännöllisesti ja järjestelmällisesti. Sillä ei ole niin suurta väliä kuinka ja koska teet. Esimerkiksi hakkaa polttopuita tms. 1/2 tuntia 3 kertaa viikossa ja päälle 1 tunnin hiihto/sauvakevely lenkki. SÄÄNNÖLLISESTI usean kuukauden ajan.

Jos suosit kuntosalia: Käy siellä myös säännöllisesti. Tee järjestelmällisesti eri liikkeitä. Ei väliä mitä liikkeitä. Ota ne lempilaitteet jotka teet joka kerta niin että aikaa kuluu reilu tunti. Tee joka laitteella esimerkiksi 3 kertaa 15 toistoa (välissä 1 min palautuminen). Ei liikaa painoja mutta niin että viimmeisessä 15 sarjassa tuntuu jo väsymystä. Säännöllisesti usean kuukauden ajan!!!!!!!!

Etunoja punnerruksia voi tehdä polvien varassa tai vielä helpompi on tehdä seinää vasten.

Leukoja voi "vetää" salilla ylätaljalla. http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.protraining.fi/fitness/kuvat/kadet_ylatalja_1.jpg&imgrefurl=http://www.protraining.fi/fitness/kuntosali/kskadetjahartiat1-5.htm&usg=__LxFIlFn5oPMxnJVN6q4y8gFoUhY=&h=250&w=187&sz=8&hl=fi&start=4&um=1&tbnid=MDWudoKRmx-GzM:&tbnh=111&tbnw=83&prev=/images?q=ylätalja&um=1&hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi:official&sa=N Ohjeet edellä

• arvasdfga
        voimariini kirjoitti:

Ainakun tulee hiki niin se on hyvä. Ilman hikeä ei tapahdu kehitysta. Pyri hikoamaan. Se oli neuvo nro 1.

Tee säännöllisesti ja järjestelmällisesti. Sillä ei ole niin suurta väliä kuinka ja koska teet. Esimerkiksi hakkaa polttopuita tms. 1/2 tuntia 3 kertaa viikossa ja päälle 1 tunnin hiihto/sauvakevely lenkki. SÄÄNNÖLLISESTI usean kuukauden ajan.

Jos suosit kuntosalia: Käy siellä myös säännöllisesti. Tee järjestelmällisesti eri liikkeitä. Ei väliä mitä liikkeitä. Ota ne lempilaitteet jotka teet joka kerta niin että aikaa kuluu reilu tunti. Tee joka laitteella esimerkiksi 3 kertaa 15 toistoa (välissä 1 min palautuminen). Ei liikaa painoja mutta niin että viimmeisessä 15 sarjassa tuntuu jo väsymystä. Säännöllisesti usean kuukauden ajan!!!!!!!!

Etunoja punnerruksia voi tehdä polvien varassa tai vielä helpompi on tehdä seinää vasten.

Leukoja voi "vetää" salilla ylätaljalla. http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.protraining.fi/fitness/kuvat/kadet_ylatalja_1.jpg&imgrefurl=http://www.protraining.fi/fitness/kuntosali/kskadetjahartiat1-5.htm&usg=__LxFIlFn5oPMxnJVN6q4y8gFoUhY=&h=250&w=187&sz=8&hl=fi&start=4&um=1&tbnid=MDWudoKRmx-GzM:&tbnh=111&tbnw=83&prev=/images?q=ylätalja&um=1&hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:fi:official&sa=N Ohjeet edellä

Otat pienen jakkaran alle ja käytät jalkoja sitten hiukan apuna. Ei yhtä hyvä kuin että mukanasi olisi joku kaveri, mutta toimii kuitenkin. Hiljalleen jalkojen käytön tarve vähenee, kun yläkropan ruuti suhteessa painoosi kasvaa. Ja toki ruuti kasvaa myös absoluuttisesti. Tsemppiä!

• :SS kirjoitti:

Minä ainakin ymmärsin hänen neuvoista! -.-
        Ja hyviä olivatkin. :)

Itse harjoittelin sillain, että koitin saada niin monta leukaa, kuin vain jaksoin. Aluksi ne leuat oli vaan sellasia epäpuhtaita, että kädet oli komeasti koukkussa ja näin sain vain 3kpl hiki hatussa. Silloin tällöin useampina päivinä tein samaa rataa että, niin paljon kuin jaksoin. Kesän aikana niitä tein ihan hyvin tuloksin.
      En muista yhtään kuinka paljon sitä aikaa meni, kun sain niitä "puolinaisia leukoja" 20 kpl putkeen. Tämän suorituksen jälkeen aloin harjoittelemaan ihan kunnon leukoja, että kädet on suorassa.
      Nyt menee semmoset 15 leukaa ihan ok hieman tavallista leveämmällä "vastaotteella" (en tiedä yhtään onko oikea termi mutta sillai et rystyset on itseäs kohti).
      Sit on ihan hyvä pitää välillä muutaman päivän taukoja, kun alkaa paikkoja kolottaa. Punnerruksista en sano mitään koska niitä en oo tehny niin hartaasti ku leukoja, mut niitä menee vaan ~20kpl.

• myötäote

Hiemankin kroppaansa halliten vetää myötäotteella, retkulla (myös suorilta käsiltä) muutaman kymmenen leukaa.

Vastaote, rystyset eteenpäin, alhaalla pysäyttäen, kädet suorana, ilman rimpuilua = leuanveto.

• 32 kertaa

Jos leuanveto tuottaa tuskaa, niin järkevintä olisi aluksi treenata punttisalilla ylätaljalla. Aluksi kannattaa panostaa lihaskuntoon, jolloin esim. 15-20 toistoa on passeli. Kun lihaskunto on parantunut, niin toistoja kannattaa vähentää (6-10) ja tehdä isommilla painoilla, jotta yläselän lihaksiin tulisi voimaa.

Ylätaljalla voit samalla seurata, kuinka varsinainen tavoitteesi - yhdenkin leuan vetäminen - kehittyy. Nyrkkisääntönä on se, että ylätaljapakassa pitää olla yhtä paljon vastusta kuin mitä itse painat, jotta yksikin leuka menisi.

Jos olet reilusti ylipainoinen, on yhdenkin leuan vetäminen todella iso haaste. Esim. 15 kg:n ylipainohan on sama kuin jos normaalipainoinen laittaisi 15 kg:n lisävastuksen.

Siksi ylipainotapauksessa painon pudottaminen, esim. ruokavaliolla sekä kuntopyörällä taikka kävellen, on yhtä tärkeää kuin itse harjoittelukin, jotta tavoitteessa onnistutaan.

• JOS LAPSI

Jos olet lapsi niin puissa kiipeily oli ennen kova sana .Ylätalja paras konsti tähän leuanveto hommaan. leuanveto on paljon kiinni hyvistä selkälihaksista/koulistaja lihaksista.

• no sitten hyvä

myötäotteella? tikkusuorana.kunnolla alaslasku?

• edes kädet?

Ehkä kannattaa valita joku muu laji, kuin yleisurheilu, siinä katsos tarvitaan jotain ominaisuuksia. Lätkää voi pelata kuka vaan, pahoinpitelyjä voi harjoitella missä vaan, vaikka taksijonossa. Noilla käsivoimilla en lähtis kuitenkaan haastamaan riitaa.

• LEUANVETÄJÄ

Morjes!

Tarvisin apua kun olen vetänyt kohta 2-3 viikkoa leukoja joka päivä n. 2-4 leukaa ja tuskaisesti saan maksimissaan 5 leukaa. Eli en ole kehittynyt yhtään näiden 2-3 viikon aikana. Missä syy ja olisko jotain paranneltavaa ohjelmassa?

• jojoo686868868

Jep, nussi sikaa eiköhä se siitä sit lähe vittuuntumaa meinaa sun anaali.

• Leuanvetäjä
    • yleistietäjä

saat teitää kaiken

• niklas678

mulla on isot hauikset ku joka päivä nostan viiden-kymmenen kilon puntteja kysykää multa jos thotte neuoja oon ite 11v mut minä tiedän parhaat liikkeet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72