Hyvää uutta vuotta!

tinat

Toivotan Onnea vuodelle 2009 runsaasti ja tasapuolisesti jokaiselle palstalla kävijälle!
Iloitkaamme pienistä hyvistä asioista elämässämme, jos isoja ei kohdallemme osu.

28

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan

ja onnea myös kaikille vuodelle 2009,minunkin puolesta.

• Saimander

myös sinulle ja kaikille palstalaisille. Vanhalle pienetkin iloiset asiat ovat suuret.

• teille kaikille onnea ja menestystä.
      Pysytelkää terveinä ja iloisella mielellä.
      Muistakaamme myös, että nauru pidentää ikää.

• naiseläjä

Ja opetelkaamme olemaan optimisteja, vaikka maailmalla pauhaa. Pessimisti ei mitään voita. Ikinä. Mitäs se Martti A. sanoi: Jokainen kriisi on voitettavissa, tai jotenkin noin. Rauha on tahdon asia. Ihan varmasti on loppujen lopuksi.

• Saimander

Olin äärettömän väsynyt ja masentunut. Suuret luottatappiot olivat romuttaneet taloutemme josta lisäksi seurasi avioero. Oli pressavaalit ja telkkarista katselin vaalihaastetteluja. Ahtisaaresta en lainkaan pitänyt, vaan hän mielestäni oli kuin Väinö Linnan rovasti. Kysyttiin, että "miten maseudut". "En masennu, sillä masentuminen vie liian paljon myönteistä energiaa" oli vastaus.
        Äänestin Ahtisaarta ja samalla loppui masentuminen minunkin osaltani.

• naiseläjä
        Saimander kirjoitti:

Olin äärettömän väsynyt ja masentunut. Suuret luottatappiot olivat romuttaneet taloutemme josta lisäksi seurasi avioero. Oli pressavaalit ja telkkarista katselin vaalihaastetteluja. Ahtisaaresta en lainkaan pitänyt, vaan hän mielestäni oli kuin Väinö Linnan rovasti. Kysyttiin, että "miten maseudut". "En masennu, sillä masentuminen vie liian paljon myönteistä energiaa" oli vastaus.
        Äänestin Ahtisaarta ja samalla loppui masentuminen minunkin osaltani.

Siinäpä ohje, joka kannattaa pitää mielessä, kun alkaa masennuksen peikko irvistellä sielussa. Myönteinen energia - sitä yritän kaikin keinoin vaalia tästä eteenpäin.

• Saimander
        naiseläjä kirjoitti:

Siinäpä ohje, joka kannattaa pitää mielessä, kun alkaa masennuksen peikko irvistellä sielussa. Myönteinen energia - sitä yritän kaikin keinoin vaalia tästä eteenpäin.

Toistan minkä Kirsti Ijäsen ajatusten pohjalta sanoin toisessa ketjussa:
        Pahinta olisi tulla katkeraksi vanhaksi mieheksi/naiseksi joka suupielet alaspäin kaikesta valittaisi ja toisia syyttäisi.

Positiivinen asenne tekee kielteisenkin asian valoisaksi (oma aforismini).

• 1943

vuotta kaikille. Onkohan kukaan muu seksikkäisimmillään tänä vuonna? Minulla tuo jakso alkaa helmikuussa (66). Saas nähdä, miltä tuntuu. Yleensä tämä asia ei ole minulle ihan pinnalla.

• Saimander

Meikussa asuessani yhden tuttavani osoite oli sexvägen sex (Kuusitie 6). Ollaan sitten tänä vuonna sexsex.

• Boy from OZ
        Saimander kirjoitti:

Meikussa asuessani yhden tuttavani osoite oli sexvägen sex (Kuusitie 6). Ollaan sitten tänä vuonna sexsex.

Hyvaa uutta vuotta kaikille

• 1948

Nyt se tuli ilmi.
        Säälittää nuo vuosihoroskooppeihin uskovat.
        Seksiä vanhalle metsänraivaajalle.
        Kuka mahtoikaan tehdä horoskooppisi ja missä naistenlehdessä?

Usko on tahdon asia. Kun oikein uskoo, alkaa toimia ennustuksen mukaan.
        Älä hyvä ihminen mene siihen mukaan, tai olet vielä tyhmempi kuin minkä kuvan olet antanut itsestäsi.

• 1943
        1948 kirjoitti:

Nyt se tuli ilmi.

Älä hyvä ihminen mene siihen mukaan, tai olet vielä tyhmempi kuin minkä kuvan olet antanut itsestäsi.

kyse horoskoopeista. En lue niitä lainkaan enkä usko. On kyse toisesta kotimaisesta, edellinen vastaaja sen äkkäsi. Jos muuten oon tyhmä, niin oon. Onnellisena tyhmänä olen silloin elänyt, vaikkakin yleensä luokkani priimuksena. Koulu- ja opiskeluaikoina puuhailin paljon muutakin kuin luin. Esimerkiksi lypsin lehmät, pyöräilin 16 km kouluun, tulin kotiin ja tein kotihommat.Noihin aikoihin verrattuna elämäni on helppoa, mutta ihan mukavaa oli tuolloinkin.

• 1948
        1943 kirjoitti:

kyse horoskoopeista. En lue niitä lainkaan enkä usko. On kyse toisesta kotimaisesta, edellinen vastaaja sen äkkäsi. Jos muuten oon tyhmä, niin oon. Onnellisena tyhmänä olen silloin elänyt, vaikkakin yleensä luokkani priimuksena. Koulu- ja opiskeluaikoina puuhailin paljon muutakin kuin luin. Esimerkiksi lypsin lehmät, pyöräilin 16 km kouluun, tulin kotiin ja tein kotihommat.Noihin aikoihin verrattuna elämäni on helppoa, mutta ihan mukavaa oli tuolloinkin.

Ai-ai, että oikein priimuksena.
        Ilmankos liehut täällä kukkona tunkiolla.
        Oletko koskaan kuullut, että vaatimattomuus kaunistaa?
        Tuskin.

Mutta ei siinä mitään, jatka samaan tapaan, onpahan meillä jotain lystiä yksitoikkoiseen, ikävään elämäämme.

Jos vielä saisi kaiken kattavan kuvauksen tyttäresi taivaita valloittavasti sulosointuisesta pianonsoitosta, ei onnellani olisi mittaa, ei määrää.

• vuos,m-48
        1948 kirjoitti:

Tuskin.

Mutta ei siinä mitään, jatka samaan tapaan, onpahan meillä jotain lystiä yksitoikkoiseen, ikävään elämäämme.

Jos vielä saisi kaiken kattavan kuvauksen tyttäresi taivaita valloittavasti sulosointuisesta pianonsoitosta, ei onnellani olisi mittaa, ei määrää.

muuta kuin yhtyä,lausumaasi.

• Saimander
        1948 kirjoitti:

Nyt se tuli ilmi.

tällä sivulla haluan siteerata Kirsti Ijäksen ajatuksia kirjastaan ikääntyvän ihmissuhteet.

Pahinta mitä meille voisi tapahtua olisi se, että meistä tulisi katkeria vanhuksia jotka suupielet alaspäin aina vain valittaisivat ja toisia syyttäisivät.

Tosin nopeassa spontaanisessa viestissä tulee joskus sanottua jotakin kielteistä mitä jälkeenpäin kaduttaa, mutta näin suorasanainen toisen haukkuminen osoittaa, ettei kirjoittajan oma henkinen tasapaino ole kohdallaan.

• 1943
        1948 kirjoitti:

Tuskin.

yieteellisen koulutuksen saaneena faktoja esille puolustukseksi, kun tyhmänä pidetään. Huom. en todennut mitenkään, että pitäisin itseäni muita parempana, sillä sitä en todellakaan tee. Synnyinlahjana olen saanut enemmän kuin moni muu. Siksi minulta ehkä vaaditaan enemmän, voin myös antaa muille enemmän, olla ympäristöni äiti aurinko.

• 1943
        vuos,m-48 kirjoitti:

muuta kuin yhtyä,lausumaasi.

olla sitä mieltä kuin on. Nautihan pakkassäästä ja auringosta, se paistaa kaikille.

• 1943
        1948 kirjoitti:

Tuskin.

että taidat olla sama henkilö, joka tässä taannoin kiusasi minua melkoisesti. Tiedän nikin, mutta en välitä. On tietynlaista vainoharhaisuutta, kun muistaa kaikenmaailman yksityiskohtia. Nautin tyttäreni pianonsoitosta, tänään on mahdollisuus kuulla. Korkeakulttuurista kuten konserteista en välitä. Aurinko paistakoon tänään myös Sinulle, ties kuinka positiivinen olet, kun tulet oikeaan eläkeikään.

• 1943
        Saimander kirjoitti:

tällä sivulla haluan siteerata Kirsti Ijäksen ajatuksia kirjastaan ikääntyvän ihmissuhteet.

Pahinta mitä meille voisi tapahtua olisi se, että meistä tulisi katkeria vanhuksia jotka suupielet alaspäin aina vain valittaisivat ja toisia syyttäisivät.

Tosin nopeassa spontaanisessa viestissä tulee joskus sanottua jotakin kielteistä mitä jälkeenpäin kaduttaa, mutta näin suorasanainen toisen haukkuminen osoittaa, ettei kirjoittajan oma henkinen tasapaino ole kohdallaan.

varmaan Sinullekin kuten noin kuvaannollisesti ottaen yleensä. Ystävättäreni täytti juuri 88 vuotta. Hän on todennut, ettei ruikuttavaa ihmistä kukaan viitsi kuunnella. Elämä on kohdellut kaltoin, on mm. menettänyt kaiken omaisuutensa ja maksaa joka kuukausi eläkkeestään miesvainajansa tyhmyyksiä. Silti jaksaa olla iloinen.

• olet hyvä tyyppi 1943
        1943 kirjoitti:

varmaan Sinullekin kuten noin kuvaannollisesti ottaen yleensä. Ystävättäreni täytti juuri 88 vuotta. Hän on todennut, ettei ruikuttavaa ihmistä kukaan viitsi kuunnella. Elämä on kohdellut kaltoin, on mm. menettänyt kaiken omaisuutensa ja maksaa joka kuukausi eläkkeestään miesvainajansa tyhmyyksiä. Silti jaksaa olla iloinen.

Olen lukenut paljon viestejäsi. Olet päässyt ihmisyydessä monien yläpuolelle olemalla positiivinen ja anteeksiantava.
        Toivon Sinulle aurinkoista jatkoa, jatka samaa rataa äläkä anna niiden masentaa, jotka eivät ole sopusoinnussa itsensä eikä lähimmäistensä kanssa. Heillä on varmasti omat vaikeutensa.

• itsensä kehujaakaan
        1943 kirjoitti:

aksa kuunnella. Ei ole ketjua jonne et änkeisi uskotteleman miten hyvä olet kaikessa vaikka ponnistellut vaikeista lähtökohdista. Kaipa uskot itse jo juttusi. Onhan se jotain terapiaa.Jätä kuitenkin muuut rauhaan diagnooseiltasi!

• Saimander
        1943 kirjoitti:

Mieleeni tuli kasku intin ajoilta. Oltiin sotaharjoitukseen lähdössa ja kaveri toivoi kunnon pakkasia. Kun kysyttiin miksi, hän perusteli:
        Kun aurinko paistaa, me juoksemme ja hikoilemme, päälliköt nauttivat kauniista säästä. Kun vettä sataa pukevat sadevaatteet ylleen ja vain me montuissa kastumme. Mutta prkl, kun me palelemme niin palelevat herratkin.

Olet syntyessäsi ehkä saanut enemmän kuin useat muut. Viestiesi rivien välistä olen lukenut, että tahdot ne arvot vaalia ja myös tukea heikompiosaisia. Siitä Sinut suuresti kunnioitan.
        Itselläni on ollut vastoinkäymisiä, olen paljon menettänyt, paljosta pitänyt luopua. Tärkein on kuitenkin yhä tallessa, iloisuuteni ja elämänmyönteisyyteni. Jos ne menettäisin olisin täysin hukassa, minusta tulisi luotaantyöntävä katkera vanha ruikuttava ukko, jota ei kukaan haluaisi kuunnella eikä nähdä.

Aika-ajoin mielen valtaa alakulo, mutta hetken päästä aurinko taas nousee.

• Saimander
        1943 kirjoitti:

Tärkein jäi sanomatta. Olet saanut myös osuuden, joka olisi kuulunutt sisarellesi. Tiedän että hän on Sinulle rakas ja toivon että hänenkin elämä on onnellinen.

• 1943
        Saimander kirjoitti:

Tärkein jäi sanomatta. Olet saanut myös osuuden, joka olisi kuulunutt sisarellesi. Tiedän että hän on Sinulle rakas ja toivon että hänenkin elämä on onnellinen.

olen koko elämäni ajan verrannut elämäämme ja monen muun käsityksistä huolimatta pysynyt nöyränä. Maanantaina menen tervehtimään tätä vanhainkodin ilopilleriä, hänellä on merkkipäivä.

• 1943
        itsensä kehujaakaan kirjoitti:

aksa kuunnella. Ei ole ketjua jonne et änkeisi uskotteleman miten hyvä olet kaikessa vaikka ponnistellut vaikeista lähtökohdista. Kaipa uskot itse jo juttusi. Onhan se jotain terapiaa.Jätä kuitenkin muuut rauhaan diagnooseiltasi!

minullekin, missä olen itseäni kehunut. Isälleni tuttu kertoi aikoinaan, että minullakin kuuluu olevan sulho. Isäni vastasi: Ei taida itsekään tietää. Utelut loppuivat.

• 1943
        olet hyvä tyyppi 1943 kirjoitti:

Olen lukenut paljon viestejäsi. Olet päässyt ihmisyydessä monien yläpuolelle olemalla positiivinen ja anteeksiantava.
        Toivon Sinulle aurinkoista jatkoa, jatka samaa rataa äläkä anna niiden masentaa, jotka eivät ole sopusoinnussa itsensä eikä lähimmäistensä kanssa. Heillä on varmasti omat vaikeutensa.

vaikka osaan objektiivisesti ottaa vastaan positiiviset kannanotot. Olen ollut paljon nuorten kanssa tekemisissä ja he tietävät, ettei esim. työpaikkaa saa ellei osaa tuoda esille hyviä puoliaan. Turha vaatimattomuus häiritsee minua. Ihminen on paras omana itsenään, kunnioittaa myös muita. Kyllä tuntuu mukavalta, jos joku lukee ja kommentoi. Kehua ei tarvitse, asiallinen kritiikki voi olla paikallaan. Vihjeeksi heille, jotka ärsyyntyvät: älkää lukeko nikilläni kirjoitettuja.

• Suokoon vuosi uusi antejansa,
      lahjojansa.
      Toteuttakoon se toiveemme,
      haaveemme.
      Yllätykset eteen kantakoon,
      antakoon,
      rakkautta rintaan jokaisen
      ihmisen.

Hyvää alkanutta vuotta ja kiitos seurastanne palstalaiset.
      Ehkä voin tänäkin vuonna saada voimaa toisten ajatuksista ja jakamalla omiani, löytää oman sisimpäni vahvempana.

• Atolfia

Luin juuri tammikuun ennustukset. "Keskityn perusasioihin eli kotiin ja perheeseen". Tuo on melko helppo sanoa itsekellekkin, koska niinhän me yleensä teemme.

Lisäksi "Jupiter alkaa vaikuttaa harmonisesti koko vuodeksi" Siis eipä ole hätäpäivää. Harmoniaa riittää.

Ja vielä. "Olen luovassa vireessä 6-21.1."

Mitähän minä saankaan aikaiseksi?

Hyvää tämän vuoden jatkoa. Täällä tapailemme ja kirjoittelemme vointimme ja innostuksemme mukaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3055
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2123
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1709
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1317
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1180
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1021
    Aihe