Miksi aina samoja

ihmisiä kiusataan?

Tänään juuri juttelin serkkutytön kanssa puhelimessa, kun hän taaaas kerran kertoo irtisanoutuvansa alkuviikosta. On tämä kerrassaan merkillistä, kun hänen "kiusaamisensa" alkoi jo alakoulussa. Sitten se siirtyi hänen kesätöihinsä ja lukioon. Ammattikoulu kokkilinjalla piti keskeyttää kiusaamisen takia ja taas muuttaa toiselle puolelle Suomea. Nyt asuttuaan puolisen vuotta kaukana Itä-Suomessa, häntä taas kerran kiusataan töissä.

Ei prkl matematiikan todennäköisyyslaskenta tässä vain matchää. Ei yhtä ja samaa voida aina kiusata, ainakaan ilman että vika on hänessä. Pitäisiköhän kehoittaa serkkuani aloittamaan lottaus, kun tuollainen tilastotieteen kummajainen on.

Nyt sanoin vähän rumasti puhelimessa, kun sanoin että katso helvetti peiliin ja tee jotain. Sairaslomaa hakiessakin kun kuulemma työpaikkalääkärit kiusaavat, niin sanoin että sitä en enää usko. Ja nyt on sitten kuulemma pakko irtisanoutua.

Niin monta kertaa olen lainannut (=antanut) rahaa hänelle, kun työsuhteista on ollut pakko päästä eroon... NYT EN ANNA! En pennin jeniä... Tämä olkapää ei ole enää käytettävissä itkemiseen, eikä lompakko lainaamiseen.

25

3345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelju Kojootti

      on mielenterveysongelmaisia uhreja. Osa taas on poikkeuksellisen herkkiä. Aivan varmasti jokainen ihminen on ollut työelämässä tilanteessa, missä on ollut skismaa firman toisen työntekijän kanssa. Useimmat eivät vain romahda, vaan antavat asian olla.

      Sitten on näitä, joille jokainen aiheellinen arvostelu tai se, ettei Pirjo toiselta osastolta kutsu Tupperwaaroihin on kiusaamista.

      Pieni osa on sitten oikeasti kiusattuja. Kiusaaminen ei ole riitelyä jonkun työtoverin tai esimiehen kanssa, kuten monet näyttävät ajattelevan.

      Ja on niitäkin, jotka omalla käytöksellään aiheuttavat sen, että toiset aikuiset eivät halua leikkiä hänen kanssaan. Se on oma moka se.

      • lisää

        Minä uskon, että tietyn tyyppiset ihmiset ovat vaarassa joutua toistamiseen kiusaamisen uhreiksi. Tämä tyyppi on yleensä keskivertoa herkempi, kiltimpi, tunnollisempi ja ehkä ujompi ja hiljaisempikin. Todennäköisesti kiltti hoitaa työnsä(koulussa opiskelunsa) tunnollisesti ja hyvin.

        Kiltti tyyppi on helposti nurjerrettavissa. Hän ei ehkä osaa puolustaa itseään ja omia oikeuksiaan(rajojaan), kuten toiset. Työelämässä kilpailu on kovaa ja herkimmät vaan tallotaan jalkoihin. Tätä ei pitäisi hyväksyä! Kyllä herkimmilläkin on oikeus tehdä työnsä rauhassa!

        Sitten vielä seuraavaa : Kiusaaminen voi aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten masennusta ja ahdistusta. Miten uhri voi siinä tilanteessa saada oikeutta asiassaan?


      • Kelju Kojootti
        lisää kirjoitti:

        Minä uskon, että tietyn tyyppiset ihmiset ovat vaarassa joutua toistamiseen kiusaamisen uhreiksi. Tämä tyyppi on yleensä keskivertoa herkempi, kiltimpi, tunnollisempi ja ehkä ujompi ja hiljaisempikin. Todennäköisesti kiltti hoitaa työnsä(koulussa opiskelunsa) tunnollisesti ja hyvin.

        Kiltti tyyppi on helposti nurjerrettavissa. Hän ei ehkä osaa puolustaa itseään ja omia oikeuksiaan(rajojaan), kuten toiset. Työelämässä kilpailu on kovaa ja herkimmät vaan tallotaan jalkoihin. Tätä ei pitäisi hyväksyä! Kyllä herkimmilläkin on oikeus tehdä työnsä rauhassa!

        Sitten vielä seuraavaa : Kiusaaminen voi aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten masennusta ja ahdistusta. Miten uhri voi siinä tilanteessa saada oikeutta asiassaan?

        Tuokin on totta. Mutta alkuperäinen kirjoitus ei vaikuttanut siltä. Vaikutti siltä, että ehkä mielenterveysongelmainen ja ehkä yliherkkä serkku käyttää draamakuningattaren taitojaan pummatakseen muilta huomiota ja rahaa.

        "Kyllä herkimmilläkin on oikeus tehdä työnsä rauhassa!"

        Kyllä, ja jos joutuu kiusatuksi pitääkin edetä asianmukaisia reittejä eteenpäin. Viittaan nyt vain ja ainoastaan siihen, että jokaista pahaa sanaa tai arvostelua ei voi ottaa henkilökohtaisesti tai on varmasti vaikeuksissa työelämässä. Ihmiset sanovat kaikenlaista ja myös aikuiset ihmiset ovat välillä tukkanuottasilla. Jokainen tällainen tapaus ei ole kiusaamista.

        "Kiusaaminen voi aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten masennusta ja ahdistusta. Miten uhri voi siinä tilanteessa saada oikeutta asiassaan?"

        Samalla tavalla kun silloin, jos kiusaaminen ei ole aiheuttanut masennusta tai ahdistusta. Molemmissa tapauksissa asia pitää viedä asianmukaisia reittejä (esimiehet, työterveyshuolto, luottamusmiehet, työsuojelu ja jos laittomuuksia on tapahtunut niin viime tingassa jopa poliisi) eteenpäin.


      • näin on ............
        lisää kirjoitti:

        Minä uskon, että tietyn tyyppiset ihmiset ovat vaarassa joutua toistamiseen kiusaamisen uhreiksi. Tämä tyyppi on yleensä keskivertoa herkempi, kiltimpi, tunnollisempi ja ehkä ujompi ja hiljaisempikin. Todennäköisesti kiltti hoitaa työnsä(koulussa opiskelunsa) tunnollisesti ja hyvin.

        Kiltti tyyppi on helposti nurjerrettavissa. Hän ei ehkä osaa puolustaa itseään ja omia oikeuksiaan(rajojaan), kuten toiset. Työelämässä kilpailu on kovaa ja herkimmät vaan tallotaan jalkoihin. Tätä ei pitäisi hyväksyä! Kyllä herkimmilläkin on oikeus tehdä työnsä rauhassa!

        Sitten vielä seuraavaa : Kiusaaminen voi aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten masennusta ja ahdistusta. Miten uhri voi siinä tilanteessa saada oikeutta asiassaan?

        Kiusatuksi tulee kiltit, arat, tunnolliset ja monella on tähän kotoa saatu alistava kasvatus.

        Se on paha puoli, että tällainen kiltti alkaa pohtia "Kauhajokelaisia". tms.

        Tiedän erään ihmisen, joka on ollut paikasta toiseen kisattu yli 20 vuotta. Voinpa sanoa Jeesuksen sanat "joita maailma vihaa on minun omiani".


      • lisää2
        lisää kirjoitti:

        Minä uskon, että tietyn tyyppiset ihmiset ovat vaarassa joutua toistamiseen kiusaamisen uhreiksi. Tämä tyyppi on yleensä keskivertoa herkempi, kiltimpi, tunnollisempi ja ehkä ujompi ja hiljaisempikin. Todennäköisesti kiltti hoitaa työnsä(koulussa opiskelunsa) tunnollisesti ja hyvin.

        Kiltti tyyppi on helposti nurjerrettavissa. Hän ei ehkä osaa puolustaa itseään ja omia oikeuksiaan(rajojaan), kuten toiset. Työelämässä kilpailu on kovaa ja herkimmät vaan tallotaan jalkoihin. Tätä ei pitäisi hyväksyä! Kyllä herkimmilläkin on oikeus tehdä työnsä rauhassa!

        Sitten vielä seuraavaa : Kiusaaminen voi aiheuttaa mielenterveysongelmia, kuten masennusta ja ahdistusta. Miten uhri voi siinä tilanteessa saada oikeutta asiassaan?

        Tahdon vielä tarkentaa tuota kirjoitustani edellä. Myös minulla on kokemus kiusaamisesta ja tiedän, että periaatteessa, kuka tahansa voi joutua kiusaamisen uhriksi. Tähän keskusteluun oli linkitetty asiallisia kirjoituksia kiusaamisesta! Kaikki pitävät kyllä paikkansa. Kyllä kiusaamisen uhriksi voi joutua ihan kuka tahansa työntekijä tai opiskelija ( ei siis ainostaan kiltit) Tahdoin esittää yhden näkemyksen siihen, miksi samat henkilöt joutuvat toistamiseen kiusatuiksi.

        Itse olen kokenut kiusaamista ja minun kohdallani se näyttää johtuvan juuri tuosta "kiltteydestäni". Mielipiteeni perustuu kokemukseeni. Toisaalta olen lukenut aiheesta paljon ja etsinyt vastauksia ihan faktoista. Toivottavasti tämä mielenkiitoinen keskustelu jatkuu!


      • Filosofian tohtori

        ...että vain pientä osaa todella kiusattaisiin!

        Esimerkiksi on paljon työpaikkoja, joissa työntekijöiden vaihtuvuus simputtavan ja kyykyttävän esimiehen vuoksi on todella huipussaan!


      • leikkikavereita, mutta

        kerro miten omalla käytöksellään voi aiheuttaa sen, etteivät toiset aikuiset halua leikkiä minun kanssani. Yritän olla kaikille ystävällinen ja kysyä mitä kuuluu jne.,, mutta, mutta olen huomannut ettei työkavereistani kukaan tee sitä samaa minulle. He eivät siis välitä. Mikä minussa on vikana? Kerro


      • työnä........
        leikkikavereita, mutta kirjoitti:

        kerro miten omalla käytöksellään voi aiheuttaa sen, etteivät toiset aikuiset halua leikkiä minun kanssani. Yritän olla kaikille ystävällinen ja kysyä mitä kuuluu jne.,, mutta, mutta olen huomannut ettei työkavereistani kukaan tee sitä samaa minulle. He eivät siis välitä. Mikä minussa on vikana? Kerro

        Eihän työpaikalta tarvitse hankkia kavereita. Työpaikalla tullaan vain toimeen työkavereiden kanssa. Parhaassa tapauksessa työpaikalta voi löytyä iän kestäviä ystävyyssuhteita, mutta se ei ole itseisarvo työpaikalla. Jos sinua ei kiusata, niin anna asian olla ja iloitse ystävistäsi vapaa-ajalla. Toivottavasti heitä kuitenkin on?


    • kiusaaminen on

      Ehkä kiusaaminen on sukulaisesi tapauksessa aivan väärä termi tai sitten hän on äärettömän herkkä tai ... Onko sinun mielestäsi joissain näissä tapauksissa oikeasti kyse kiusaamisesta vai onko kyse jostain muusta.

      Olen itse joutunut miettimään tätä problmatiikkaa, kun jossain vaiheessa huomasin useaan otteesseen tulleeni kiusatuksi elämässäni. Koulussa en kokenut tulleeni kiusatuksi, vaikka jokunen sitä varmaan yrittikin. Mutta kotona minua seitsemän vuotta vanhempi veli alkoi tietyssä vaiheessa kiusata minua. Isäni puolusti minua, äiti oli kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Isäni kuoleman jälkeen veljeni kiusaaminen lisääntyi, eikä äitini puuttunut siihen mitenkään. Kiusaaminen loppui, kun veljeni rakastui. Myöhemmin veljeni on tunnustanut minulle olleensa minulle erittäin kateellinen mm. siksi, että pärjäsin niin hyvin koulussa.

      Työelämässä ehdin olla todella pitkään ennen kuin sain kokea orastavaa kiusaamista. Kyseisellä esimiehellä oli narsistinen persoonallisuushäiriö, joidenkin mielestä hän oli psykopaatti. Siinä yrityksessä kävi aika tiuhaan tahtiin työsuojelupiirin ihmisiä, mutta aina asiat painettiin vilaisella. "Kaikki" tiesivät, että kiusaamista esiintyi, mutta kukaan ei uskaltanut tehdä mitään. Lääkärinkin mukaan meitä "uhreja" oli useampiakin.

      Tuon episodin jälkeen meni taas monta vuotta ihan normaalisti, kunnes esimiehekseni tuli jonkin sortin narsisti. Minä valikoiduin kiusaamisen kohteeksi luultavasti siksi, että kyseinen esimies oli minulle erittäin kateellinen, koska olin niin arvostettu, pidetty ja osaava työntekijä. Näin ovat muut arvioineet. En myöskään ollut läheskään ainoa kyseisen esimiehen kiusaamisen kohde.

      Kuulunko näiden esimerkkien valossa sinun listaasi? Aiheutanko itse nämä kiusaamiset? Vai onko minulla ollut vain käsittämättömän huono tuuri? Nämä ovat muun muassa kysymyksiä, joita olen käynyt mielessäni useaan otteeseen läpi erityisesti sen jälkeen, kun tästä viimeisestä kiusaamisesta selvisin nipin napin. Olen kyllä herkkä, mutta en kovin herkkänahkainen eli kestän yleensä paljonkin asioita ja jatkan eteenpäin ilman sen kummempia seurauksia. Mutta tahallista toisen vahingoittamisyrityksiä en hyväksy. Yleensä puolustan muita ihmisiä tällaisisssa tilanteissa kiivaasti.

      Keskustelu jatkukoon.


      • koska ongelmastamme
        HCD kirjoitti:

        Niin esitetäänpä hieman faktaa:

        "Työssä kiusataan ihan tavallisia ihmisiä"
        http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2007/08/27/tyossa-kiusataan-ihan-tavallisia-ihmisia/200720711/66

        "Työpaikkakiusaamisen syyksi käy mikä tahansa - vastuu kuuluu työnantajalle"
        http://www.viestintaliitto.fi/kirjatyo/2004/13/muut/mattila.html

        Eli tiivistettynä, ei ole olemassa tyypillistä kiusattua, vaan tämä stereotypia esiintyy monesti, kun asiasta ei tiedetä tarpeeksi.

        on viime vuosina kirjoitettu paljon ja asiaa tutkittu niin kiusatun kuin kiusaajankin kannalta.
        kiusatuksi voi todella joutua kuka vaan, oletpa hiljainen puurtaja tai vilkas tehopaketti työyhteisössäsi. Jokin sinussa käynnistää jotain toisessa osapuolessa.
        kiusaajista taas on vankasti löytyny yhteys siihen, että he ovat itse olleet joko koulukiusattuja tai itse jo silloin olleet kiusaajia koulussa. Molemmat vaihtoehdot tuntuvat järkyttäviltä. Eikö siis kiusaamista saa katkaistua koskaan.
        Ihmiskemiat on myös merkittävä tekiä. Joistakin pidämme enemmän kuin joistain toisista. Ihmisen vajavaisuus lyö silmille juuri tässä. Pitäisihän meidän kyetä tekemään töitä kenen kanssa tahansa (samaan päämäärään pyrkivän kanssa) työn ja työyhteisön parhaaksi.
        Omassa tapauksessani jouduin esimiehen hampaisiin, koska uskalsin kysyä ja kyseenalaistaa. Sille pitää minun mielestäni olla jokaisessa tyäyhteisössä tilaa. "Pikku-Hitleri" (kuten työtoverini esimiestämme kutsui)ei voi eikä hänen tarvitse yksin tietää mahdollisia oikeita ratkaisuja. Niiden löytämiseksi me kaikki siellä päivämme vietämme.
        Mielenkiintoista olisi tietää ensimmäisen kirjoittajan kertomasta jatkumosta, ovat kiusaajat olleet tämän sukulaistytön mielestä samantyyppisiä?


      • kiusaaminen on
        HCD kirjoitti:

        Niin esitetäänpä hieman faktaa:

        "Työssä kiusataan ihan tavallisia ihmisiä"
        http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2007/08/27/tyossa-kiusataan-ihan-tavallisia-ihmisia/200720711/66

        "Työpaikkakiusaamisen syyksi käy mikä tahansa - vastuu kuuluu työnantajalle"
        http://www.viestintaliitto.fi/kirjatyo/2004/13/muut/mattila.html

        Eli tiivistettynä, ei ole olemassa tyypillistä kiusattua, vaan tämä stereotypia esiintyy monesti, kun asiasta ei tiedetä tarpeeksi.

        Kiitokset sinulle linkeistä, joiden takaa löytyi erittäin hyvät kirjoitukset. Juhani Mattilan soisi näkyvän laajemminkin julkisuudessa työpaikkakiusaamisen tiimoilta.


    • siirtyvät.

      paikkakunnalta toiselle aivan kevyesti Suomessa.

      Minua aloitettiin kiusaamaan yläasteella ItäSuomessa ja nyt asun Turussa ja minua on nimitelty aivan samoilla nimillä kuin yläasteella.

      Yläasteen jälkeen oli taukoa, kunnes kiusaaminen alkoi taas armeijassa Mikkelissä.

      Sinne tuli samaanaikaan alokkaita, jotka olivat olleet kanssani yläasteella ja siitä se alkoi - armeijassa toisilla oli pahaolla - ei minulla.

      Kiusatussa on se vika, että rääkkäämisen aiheuttamat traumat näkyvät - sen huomaa myös hakatusta koirasta ja kissasta ovat aina peloissaan ym.

      • kirjoittaa

        edellä joku kirjoitti : "Kiusatussa on se vika, että rääkkäämisen aiheuttamat traumat näkyvät - sen huomaa myös hakatusta koirasta ja kissasta ovat aina peloissaan ym."

        Tuo on todellakin niin totta! Siinä on jälleen yksi syy siihen, miksi kiusaaminen voi toistua.


      • Kelju Kojootti

        Pitää muistaa ennen salaliittoteoriota, että esimerkiksi ulkonäköön tai luonteeseen liittyvät pilkkanimet ovat yleissuomalaisia. Ellei pilkkanimi ole poikkeuksellisen harvinainen, voit melkein unohtaa, että se olisi seurannut sinua sinusta kerrottujen juttujen pohjalta. Todennäköisempää on, että silmälasit, lihavuus tai vaikkapa ujous aiheuttavat vain samantyyppisten pilkkanimien käyttöä.

        Itse en ole muuttanut synnyinkonnuiltani lähellekään niin kauas, kuin sinä. Enkä usko, että kukaan omalla työpaikallani on kuullut minusta mitään "juttuja" kouluajoilta. Vaikka varmasti meillä töissä on ihmisiä, jotka tuntevat ihmisiä, jotka ovat kotoisin samalta alueelta ja jopa samasta koulusta kuin minä.

        Tuollainen juttujen levittely vaatisi jo suunnitelmallisuutta, johon en suoraan sanottuna usko kouluaikaisilla kiusaajillasi olevan sen pahemmin aikaa kun haluakaan.


      • aivan kevyesti

        Suomi on erittäin pieni maa, jossa asuu erittäin pieniä ihmisiä. Koska moni voi niin huonosti (juo ja tappelee kotona ym.) eikä osaa tehdä mitään ongelmilleen, kielteisistä tunteista syntyvä energia kaipaa jatkuvasti purkautumiskanavaa.


    • Hyvä kysymys Miksi samoja ihmisiä aina kiusataan.Itselläni on henkilö kohtainen kokemus elämäni matkalla Jo muistan alakoulussa olin arka .ja näin ollen olin usein kiusattuna ja ulkopuolinen.Nuorena olin epävarma ja arka ja tunnollinen koin syrjintää.Sitten löysin elämäni työpaikan kirkosta ja palvelin tunnollisesti ensimmäistä kirkkoani 12 vuotta mut oli lähdettävä kun tuli ahtaat paikat en tänä päivänä tiedä oliko kateutta vai mitä mut kiusaaminen oli aivan hirveätä lähimpien työkavereiden puolelta ja tuntui ettei kehenkään voi luottaa.Sit vaihdoin kirkkoa ja paikkakuntaa kaikki meni hyvin aluksi n10 vuotta mutta kun ikää tuli lisää ja et jaksanut enää olla täysillä mukana miesvaltaisessa työssä ja yritit puolustautua niin olitkin huono ja laiska työntekiä.Taistelua käytiin oikeuksista ja yritettiin pitää jonkinlaista itsetuntoa yllä mut heikompana minun oli annettava periksi ja 28 vuoden jälkeen jäin sairas eläkkeelle työstäni.Vieläkin näen painajaisia työpaikastani pomoistani ja itsetunto on tipotiessään 5vuoden jälkeen.Olen kyllä funtsannut et mikä meni pieleen mut ei sitä vastausta vain meinaa löytyä luulen et kiltit ja herkät ihmiset ovat alttiimpia kiusaamiselle. (olen taiteellinen luonne)

    • madaltaa kynnystä

      jättää työpaikka jos näkee viitteitä siitä, että joutuu kokemaan uudelleen kiusaamisen aiheuttamaa kärsimystä. Pelissä lienee ihan normaali itsesuojeluvaisto. Sama mekansimi, joka opettaa meitä varomasta kuumaa liettä, kun on siinä joskus itsensä polttanut.

      Kiusatuksi joutuminen muuttaa ihmistä, siitä ei pääse mihinkään. Tiedän sen myös omasta kohdastani. Huomaan nykyään väistyväni nopeasti sivummalle, kun joku kiusaamishaluinen alkaa teroitella välineitään.

    • kummastuttaa pientä kulkijaa

      Miten voi olla mahdollista että aina vaan sama henkilö tulee kiusatuksi oli työpaikka mikä hyvänsä. Tiedän erään ihmisen joka vaihtoi/joutui vaihtamaan työpaikkaa talosta toiseen ja aina oli sama show. Lopulta tämä henkilö joutui jäämään eläkkeelle ensin vietyään työkavereitaan ja työnantajan edustajia erinäisiin palavereihin ja ties mihin. Mukana oli asiamiehiä ,lääkäreitä, juristeja sun muita. Monien ihmisten aikaa käytettiin lukemattomia tunteja, ja mitä mielipahaa se aiheutti kaikissa muissakin jotka onnellisesti eivät joutuneet siihen mukaan, eivätkä edes olleet huomanneet että tällaista kiusaamista oli edes tapahtunut.
      Miksi joku kokee tulleensa kiusatuksi vaikka todellisuudessa näin ei edes tapahtunut- käsittämätöntä. Ja että pystyy aina vaan vetämään asian esiin vaikka on kulunut vuosia kun hän on jäänyt työstä pois. Eikö tällaista saa koskaan päätökseen? Ei ymmärrä.

      • olla.

        Ehkä henkilö on ollut kiusattuna työpaikallaan ja show on puolustautumista kiusaamista vastaan.
        Miten voit sanoa toisen ihmisen puolesta, että häntä ei ole kiusattu?


      • ==========
        olla. kirjoitti:

        Ehkä henkilö on ollut kiusattuna työpaikallaan ja show on puolustautumista kiusaamista vastaan.
        Miten voit sanoa toisen ihmisen puolesta, että häntä ei ole kiusattu?

        Mutta jos tämä henkilö menee mihin tahansa työpaikkaan ja aina vaan kiusataan niin herää kysymys onko kaikki työpaikat täys kiusaajia ja miksi ketään muuta ei kiusata ko. työpaikassa


      • Kanvas

        on ollut vallitsevana periaatteena kiusaamistapausten selvittelyssä ja oikeuskäsittelyissä.

        Vaikka työnantajapuoli oikeuskäsittelyssä joutuu peräytymään kaikista väitteistään työntekijän vapaaehtoisesta irtisanoutumisesta, yhteistyökyvyttömyydestä, työsopimuksen mukaisisita tehtävistä, osaamatomuudesta jne,

        ja vaikka kiusatulla on kirjallinen ja suullinen todistusaineisto omien vaateiden tueksi, oikeus päättää asian kiusatun vahingoksi.

        Siinä sitä riittää ihmettelemistä.

        Nimim "79.000 euron palkkasaataava viivästyskorot"

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000022&posting=22000000039120386


      • ettei
        ========== kirjoitti:

        Mutta jos tämä henkilö menee mihin tahansa työpaikkaan ja aina vaan kiusataan niin herää kysymys onko kaikki työpaikat täys kiusaajia ja miksi ketään muuta ei kiusata ko. työpaikassa

        Muita kiusata noissa työpaikoissa?
        Oletko ollut samoissa työpaikoissa?
        Helpointa on syyllistää yksi ihminen koko työpaikan ongelmista.


      • Anonyymi
        ettei kirjoitti:

        Muita kiusata noissa työpaikoissa?
        Oletko ollut samoissa työpaikoissa?
        Helpointa on syyllistää yksi ihminen koko työpaikan ongelmista.

        Olen ollut ja olen taas (en siis ole työpaikkakiusattu). Tämä haukkuu työtovereita osittain selän takana ja kokee olevansa ainoa, joka osaa tehdä kaiken oikein. Mihin tahansa työtehtävä siirretään alkaa koettu työpaikkakiusaaminen jonka takana ovat tietyt henkilöt joko samassa tai aikaisemmassa työpaikassa (aiheuttavat kiusaamisen vaikka eivät enää edes ole samassa työpaikassa).


        Äänestä


    • Anonyymi

      Jo mutta entäpä henkilö, joka aina haukkuu työtovereita osittain selän takana ja kokee olevansa ainoa, joka osaa tehdä kaiken oikein. Mihin tahansa työtehtävä siirretään alkaa koettu työpaikkakiusaaminen jonka takana ovat tietyt henkilöt joko samassa tai aikaisemmassa työpaikassa.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe