Kahvikeidas

Keitsu

kuka muistaisi minä vuonna tuhoutui palossa kemin kahvikeidas ja oliko virallinen nimi juuri kahvikeidas kun googlettamalla ei anna mitään kemin kahvikeitaasta.

18

5816

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ''''''

se palo vuonna -78, nimestä en tiä oliko virallinen, tuolla nimellä sen mieki tiän.

• ainoedlund

Olin töisä Kahvikeitaassa vuonna n. 1964. Viihtyisä työpaikkana. En ollut kuullut että oli palanut. Täältä lähdin töihin Helsinkiin.

• 1978

uusimmassa Jatulissa on juttu Kahvikeitaasta ja sen historiasta.

• Jatuli rulez

Niin kuin joku jo kirjoitti Kahvikeitaan lyhyt historia löytyy Juhani Hedbergin kirjoituksesta Jatulista XXX (siis kolmaskymmenes Jatuli). Keitsun oikea nimi oli Kahvikeidas ja kun sitä laajennettiin 1963, alettiin sitä kutsua myös Keidaskartanoksi. Keitsu aloitti toiminnan maaliskuussa 1959 ja toiminta loppui tulipaloon syyskuussa 1978.

• Poron käristys

Nimi Liuskin omistamalle edistykselliselle kahvilalle. En minäkään muista tuhoutumisvuotta, en asunut silloin kemissä!

• vuontispirtillä

Tais tällä herra "Liuskilla" kärytä muitakin yrityksiä.

• ex-työntekijä

Joo, Kahvikeidas oli nimi. Vaan minä vuonna paloi, en ole varma... joskus kauan sitten kuitenkin.

• Keidaskartano
    • tämän muistan

pöydän yläpuolella oli semmoinen johto,josta painoi nappia,niin syttyi pieneen lamppuun punainen valo ja tarjoilija tiesi tulla paikalle. iso vesiputous jonka rinteellä oli täytetty poro. komea oli.

• 1000cc

Oliko omistaja "takatukka liuski" jolla moottoripyörä, vai oliko se joku muu liuski.

• muistaakseni

Hän oki nimeltään Esko Liuski

• näin muistan

palon jälkeen ainaki ajeli oldsmobilella.

• tämän verran

kyllä se oli mukava kokoontumispaikka meille lyskäläisillekin, usein ruokatunnillakin hilppaistiin keitsuun ja varsinkin koulun jälkeen sinne pirtelölle, useinhan siellä oli keminmaan Paavokin samoin sillä ruukas käydä tosin muutkin ehteiskoululaiset, iän varttuessa siellä istuttiin myös iltaisinkin ja kuunneltiin kemin ensimmäistä rautalanka bändiä Idols nimeltään, vielä varttuneempana siellä käytiin myös tanssimassa, siellähän oli sitten jo täydet anniskeluoikeudet.

• ///-_-\\\

Nuoruuden muistoja.
      Ylhäällä oli kaupungin parhaat mustikkapiiraat ja alhaalla tuli juotua eka Seagramit Ginger Alella.
      Nykyään ei tulis mieleenkään sotkea viskiä mihinkään limuun, mut se oli sitä nuoruuden kokemattomuutta.

• Kemiläinen

Ammattikoulu aikoina v 78 siellä tuli käytyä keikoilla tiistaisin jolloin tarjolla oli muutakin kuin alkoprosentteja

• Hemppa.ei.amiksessa

"Ammattikoulu aikoina v 78 siellä tuli käytyä keikoilla"
      Niinpä niin. Kerro nyt sitten, loppuiko Kahvikeitaan toiminta samana vuonna! Siis kävittekö soittamassa siellä enää seuraavana vuonna vai loppuiko keikkailu juuri siitä syystä, että Kahvikeidas loppui? Lue aloitusviesti uudelleen ja pyri vastaamaan siihen.

• eibii

"Hemppa". Lue sie viestit tuosta matkan varrelta niin tiiät enemmän.

• Muistelen

Kuka piti sitä grilliä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe