karvoihin naamassa

hormonihoitoa?

tahdon karvat yksiselitteiseti pois: kasvoista, rinnoista ja vatsasta, voinko kertoa ongelmani suoraan ja rehellisesti lääkärille ja vaatia hormonihoitoa? voiko lääkäri kieltäytyä ja vähätellä ongelmaani? siis aivan v..... tää mun elämä, otan osaa jos muilla sama ongelma, mutta nyt mulla meni viimeinen pisara, tapasin vanhan luokkakaverini ja se tokas mulle, että v.ittu sullahan kasvaa viikset (siis nainen oon), ei helvetissä tunnu hyvältä tää mun elämä, kärsin niin paljon tästä, että pakko saada jostain nyt apua, ainut vaihtoehto ei voi olla tää laser vai?
kai jotain muitakin hoitoja on?

t:tyttö, jolla niin paskoja ongelmia, että mielenterveyskin kärsii

24

2796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erty

      mulla tiekkö on ihan sama tilanne, karvaa enemmän ku monella miehellä. Laserissa käyn poistattamassa joitakin ja vittu ku rahaa palaa!!! En uskalla lähtee suhteeseen miehen kanssa ku pelkään että lemppaus tulee heti ku huomataan vähänkin ylimäärästä karvaa... mulla menee kans mielenterveyteen tää, juna on kohta jo paras oljenkorsi. Lääkärissä kävin jotta olisin saanu hormonihoitoo mutta se alko niin vaikeeta kautta että päätin olla yrittämättä. tosiaan ihan yliopistolliseen sairaalaan olis naistenklinikalle ajan varannu johki munasarjajuttuun, ei kiitos, muutenki kuullu että harvemmin ne pillerit kuitenkaan auttaa niin paljoo ku tarvis et melkein sivuvaikutukset vaan pahemmat. Jos sulla kaikkein pahin ongelma on ne viikset ni kyl mä ne laserilla hoitaisin, ei satu ja kerta maksaa sen 20-50€ ja todellakin auttaa

      • Epäileväinen

        Itseänikin kiinnostaisi tuo laser, mutta olen vähän epäilevällä kannalla tuloksen pysyvyyden suhteen. Ihokarvani ovat tummia, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Olen lukenut kauhujuttuja lopulta takaisin kasvavista, laserilla poistetuista karvoista.. Olen myös lukenut, että ihmisellä piilee levossa älytön määrä ihokarvoja, jotka lähtevät kasvuun sitten omalla ajallaan. Eli vaikka sen hetkiset karvat olisikin poistettu, niitä tulee ajallaan lisää.. Nämä seikat ovat pitäneet minut vielä poissa laser-käsittelyistä.

        Minkälainen käsitys itselläsi on asiasta?

        P.s. Minkä hintaista lystiä tuo poisto on eri ruumiinosista?


      • tehoaa
        Epäileväinen kirjoitti:

        Itseänikin kiinnostaisi tuo laser, mutta olen vähän epäilevällä kannalla tuloksen pysyvyyden suhteen. Ihokarvani ovat tummia, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Olen lukenut kauhujuttuja lopulta takaisin kasvavista, laserilla poistetuista karvoista.. Olen myös lukenut, että ihmisellä piilee levossa älytön määrä ihokarvoja, jotka lähtevät kasvuun sitten omalla ajallaan. Eli vaikka sen hetkiset karvat olisikin poistettu, niitä tulee ajallaan lisää.. Nämä seikat ovat pitäneet minut vielä poissa laser-käsittelyistä.

        Minkälainen käsitys itselläsi on asiasta?

        P.s. Minkä hintaista lystiä tuo poisto on eri ruumiinosista?

        Jos karvoitus on tummaa, laser tehoaa niihin ja karvat lähtevät pysyvästi. Mutta se todellakin maksaa. Tuossa edellisellä oli joko lyöntivirhe tai sitten hän on käynyt kosmetologilla valopulssihoidossa jota kutsutaan laseriksi (ei kuitenkaan ole sellainen). Tuokin ilmoitettu hinta on halpa, sillä oma kosmetologini ei anna edes valopulssihoitoa noin halvalla. Kasvojen alueen aito laserepilointi maksanee noin 200-250 € kerralta ja hoitokertoja tarvitaan ehkäpä 6-8. Karvoista osa on aina lepovuorossa ja pitää odottaa 4-6 viikkoa hoitokertojen välillä jotta lepovuorossa olleet karvat tulevat esiin ja ne voidaan poistaa. Kun hoitoja on toistettu riittävän monta kertaa, kaikki karvatupet on saatu käsiteltyä. Aitoa laserepilointia saa antaa vain terveysalan ammattilainen ja hoitoja saa lähinnä lääkärikeskuksissa tai yksityissairaaloissa. Minulla tuo hoitomäärä riitti aika hyvin ja sen jälkeen on riittänyt yksittäisten karvojen poistaminen satunnaisesti neulaepilaatiolla kosmetologilla. Kyllähän karvoja voi kasvaa ajan kanssa takaisinkin, mutta niiden poistaminen em. neulaepilaatiolla on jo halvempaa (viimeksi 15 minuuttia ja 30 €).

        Vaikka karvan kasvu johtuisikin terveydellisistä syistä, jo kasvavat karvat eivät häviä itsekseen. Ne pitää yleensä poistaa em. keinoilla ja kun lääkitys on kohdallaan, uusien kasvaminen on vähäisempää.

        Laserissa hinta nousee voimakkaasti mitä suuremmasta alueesta on kyse. Yleisimmin lähtöhinta pienestä alueesta (esim. bikiniraja) on 150 €, koko vartalo voi olla jo tuhansia euroja kerralta. Siksi olen tyytynyt säärissä, käsivarsissa ja kainaloissa epilaattoriin.


      • erty
        tehoaa kirjoitti:

        Jos karvoitus on tummaa, laser tehoaa niihin ja karvat lähtevät pysyvästi. Mutta se todellakin maksaa. Tuossa edellisellä oli joko lyöntivirhe tai sitten hän on käynyt kosmetologilla valopulssihoidossa jota kutsutaan laseriksi (ei kuitenkaan ole sellainen). Tuokin ilmoitettu hinta on halpa, sillä oma kosmetologini ei anna edes valopulssihoitoa noin halvalla. Kasvojen alueen aito laserepilointi maksanee noin 200-250 € kerralta ja hoitokertoja tarvitaan ehkäpä 6-8. Karvoista osa on aina lepovuorossa ja pitää odottaa 4-6 viikkoa hoitokertojen välillä jotta lepovuorossa olleet karvat tulevat esiin ja ne voidaan poistaa. Kun hoitoja on toistettu riittävän monta kertaa, kaikki karvatupet on saatu käsiteltyä. Aitoa laserepilointia saa antaa vain terveysalan ammattilainen ja hoitoja saa lähinnä lääkärikeskuksissa tai yksityissairaaloissa. Minulla tuo hoitomäärä riitti aika hyvin ja sen jälkeen on riittänyt yksittäisten karvojen poistaminen satunnaisesti neulaepilaatiolla kosmetologilla. Kyllähän karvoja voi kasvaa ajan kanssa takaisinkin, mutta niiden poistaminen em. neulaepilaatiolla on jo halvempaa (viimeksi 15 minuuttia ja 30 €).

        Vaikka karvan kasvu johtuisikin terveydellisistä syistä, jo kasvavat karvat eivät häviä itsekseen. Ne pitää yleensä poistaa em. keinoilla ja kun lääkitys on kohdallaan, uusien kasvaminen on vähäisempää.

        Laserissa hinta nousee voimakkaasti mitä suuremmasta alueesta on kyse. Yleisimmin lähtöhinta pienestä alueesta (esim. bikiniraja) on 150 €, koko vartalo voi olla jo tuhansia euroja kerralta. Siksi olen tyytynyt säärissä, käsivarsissa ja kainaloissa epilaattoriin.

        siis laserilla pelkät viikset maksaa oikeesti sairaanhoitajan tekemänä 20-50€ ja on sairaan hyvä keino!!! ittelläni otetaan alavatsa (navasta alaspäin) ja muu bikinirajan alue, rintojen ympärykset ja sit ylähuuuli ja se huvi maksaa 170€!


      • !!!!!
        erty kirjoitti:

        siis laserilla pelkät viikset maksaa oikeesti sairaanhoitajan tekemänä 20-50€ ja on sairaan hyvä keino!!! ittelläni otetaan alavatsa (navasta alaspäin) ja muu bikinirajan alue, rintojen ympärykset ja sit ylähuuuli ja se huvi maksaa 170€!

        Missä ihmeessä saa noin halvalla aitoa alexandriitti- tai edes diodilaseria!? Jos tuo paikka olisi kaikkien tiedossa, jono olisi todella mahtava! Minäkin lähtisin ilomielin kun nyt bikinirajan käsittely maksaa toimistomaksuineen 160 €. Matkakulujakin voisi vielä maksaa ja jäisi voiton puolelle.


    • oksettavaa

      On niin oksettava tuo ongelma! Itekki mietin että mitä tekis, ku lääkärillä on tullu käytyä ja ultrattiin, eikä ollut PCOS-syndroomaa. Joten ei mitään apuja luvassa. Paitsi ehkä just laser, mutta mulla on jotku karvat sen verran vaaleita, mutta kuitenkin näkyviä, et en tiiä edes auttaako. Miettii vaan et pitäiskö vaan kävellä junan alle. Ei vaan tajua et miks joillekki tulee tämmönen kirous? Kaikki mistä pienenä haaveili, on nyt ihan naurettavilta tuntuvia asioita. Joo....

      • karvapylly

        11 vuotiaana ajelin ensi kerran karvoja sääristä.
        Siitä se sitten paheni ja 17 v olin sairaalassa tutkimuksissa kun loppu kuukautiset. Tuloksena pcos.Silloin sain lääkkeitä joista pahoja sivuvaikutuksia mutta ei paljon hyötyä karvan kasvuun.

        En ole ikinä käynyt uimahallissa, kylpylässä tai vastaavassa tämän takia. Nuoruusvuodet olivat yhtä helvettiä, kesällä varsinkin kun piti ajella
        karvat tai poistaa aineilla. Kävin myös vahalla poistattamassa. Kun välillä sai karvat pois, riesaksi ilmestyi tulehtuneet karvatupet. Siinä sitä oltiin bikinin rajat ja jalat punaisia näppylöitä täynnä.

        Tämäkään ei riittänyt, 20v minulle puhkesi
        1-tyypin biabetes. Paljon on pco:laisilla sokeritautia nykytietämyksen mukaan.

        Nyt 40 kymppisenä karvat kasvaa kun rautalankaa.
        Vielä minä tuon diabeteksen kans pärjäisin, mut
        karvojen kanssa en. Tämä ei ole naisen elämää,
        paljosta olen joutunut luopumaa karvojeni takia

        Vielä ajattelin taistella (ennen narun ostoa)
        Lekurien ja Kelan kanssa jos laaserihoidot tulis korvauksen piiriin.

        Kirjotelkaa kokemuksianne.


      • voida maksaa julkisista rah...
        karvapylly kirjoitti:

        11 vuotiaana ajelin ensi kerran karvoja sääristä.
        Siitä se sitten paheni ja 17 v olin sairaalassa tutkimuksissa kun loppu kuukautiset. Tuloksena pcos.Silloin sain lääkkeitä joista pahoja sivuvaikutuksia mutta ei paljon hyötyä karvan kasvuun.

        En ole ikinä käynyt uimahallissa, kylpylässä tai vastaavassa tämän takia. Nuoruusvuodet olivat yhtä helvettiä, kesällä varsinkin kun piti ajella
        karvat tai poistaa aineilla. Kävin myös vahalla poistattamassa. Kun välillä sai karvat pois, riesaksi ilmestyi tulehtuneet karvatupet. Siinä sitä oltiin bikinin rajat ja jalat punaisia näppylöitä täynnä.

        Tämäkään ei riittänyt, 20v minulle puhkesi
        1-tyypin biabetes. Paljon on pco:laisilla sokeritautia nykytietämyksen mukaan.

        Nyt 40 kymppisenä karvat kasvaa kun rautalankaa.
        Vielä minä tuon diabeteksen kans pärjäisin, mut
        karvojen kanssa en. Tämä ei ole naisen elämää,
        paljosta olen joutunut luopumaa karvojeni takia

        Vielä ajattelin taistella (ennen narun ostoa)
        Lekurien ja Kelan kanssa jos laaserihoidot tulis korvauksen piiriin.

        Kirjotelkaa kokemuksianne.

        Kärsin ihan samasta ongelmasta ja tekisin mieluusti jotain muuta kuin junan alle juoksisin, jotta tällaisen ongelman hoito voitais korvata julkisista menoista samoin kuin muutkin sairaudet. Tosi väärin, mielestäni, että kun joku mies haluaakin prinsessaksi, niin siitä aiheutuvat kulut kyllä voidaan maksaa yhteisestä kassasta. Onko näillä ongelmilla sitten jotain eroa? Tyytyisin paljon pienempiin korjauksiin kuin kokonaisiin sukupuolenvaihdoksen tilaavat asiakkaat.


      • A. Nonyymi
        voida maksaa julkisista rah... kirjoitti:

        Kärsin ihan samasta ongelmasta ja tekisin mieluusti jotain muuta kuin junan alle juoksisin, jotta tällaisen ongelman hoito voitais korvata julkisista menoista samoin kuin muutkin sairaudet. Tosi väärin, mielestäni, että kun joku mies haluaakin prinsessaksi, niin siitä aiheutuvat kulut kyllä voidaan maksaa yhteisestä kassasta. Onko näillä ongelmilla sitten jotain eroa? Tyytyisin paljon pienempiin korjauksiin kuin kokonaisiin sukupuolenvaihdoksen tilaavat asiakkaat.

        "Tosi väärin, mielestäni, että kun joku mies haluaakin prinsessaksi, niin siitä aiheutuvat kulut kyllä voidaan maksaa yhteisestä kassasta."
        Mielestäni on väärin, että puhut asiasta, josta et tiedä yhtään mitään.


    • :((((((

      Siis ymmärrän teitä niin hyvin....mulla on ihan samanlainen ongelma.....se on pilannut elämänii olen 20vuotias ja mulla kasvaa koko naamassa pitkiä ja paksuja mustia karvojaa:( tää on pilannut itsetuntoni niin pahastii et en oikeen tiedä mitä tekisiin...nolottaa niin paljon kun ihmiset tulee sanomaan että heeey sulla on viikset....tai ne tuijottaaa naamaani :( en tiedäää oikestiii miten enäää kestän tätä:((( NOLOTTAA NIIN PALJON :(

    • Karva-apinaN

      Lohdullista kuulla, että on muitakin, jotka kamppailevat samanlaisen karvaongelman kanssa!!! Joskus (aina) sitä oikeesti tuntee ittensä ihan joksikin friikkikummajaiseksi, ku karvaa kasvaa enemmäin kuin miehillä. *huokaus*

      Muakin masentaa ja ahistaa nää karvat ihan suunnattomasti. Elämänlaatu kärsii!! Uimaan ei voi mennä, vaikka siitä tykkäisin. Shortseja ei juuri voi käyttää, miettimättä joko karvaa pukkaa kintuista. Niin jane ksvokarvat, en kestä huomauttelua viiksistä. Masentaa jo muutenkin. Aina joutuu miettimään, voiko nyt tehdä sitä ja tätä, vai joko luonnotonta karvaa näkyy. Monesti joutuu kieltäytyy kaveeitten kutsusta, kuottaa niin itsetunnon päälle lähteä minnekään karva-apinana. Kohta mä oikeasti mökkihöperöidyn!!

      Muiden sosiaalisten suhteiden lisäksi kärsii myös seurusteluelämä. Tai siis, eihän mulla sellaista ole. :( En vaan voi kuvitellakaan näyttäytyväni alasti miehen edessä, ku oon vähintään tupasti karvaisempi kuin se. Mainittakoon vielä, että olen nuori nainen (reilu parikymppinen), joten todellakin ahistaa ajatus, että karvojen vuoksi jään vanhaksi piiaksi. :( :( Häpeän niin karvojani. Noloa. Tää vaan ei ole normaalia nuoren naisen elämää!!!!!!!!!!!

      Tää on niin helvettiä ja raastavaa. Vanhenen vaan ja siinä se nuoruus onkin hujahtanut ilman, että on ollu mahdollisuutta nauttia siitä. :´( V**** karvat.

      Pahoitteelen tunteenpurkaustani, mutta liikakarvat oikeasti pilaavat elämäni!! Olen niin kyllästynyt.

      Olen kokeillu lähes kaikkea mahdollista, että pääsisin elämään tavallista nuoren naisen elämää ja nauttimaan elämästä - oikeasti elämään!!

      Olen sheivannut, nyppinyt, vahannut, sokeroinut, poistoaineilla poistanut ja kerran kokeillut laserointiakin. Kaikki tuovat suht lyhytaikaisen helpotuksen, mutta sen jälkeen alkaa sama rumba alusta. Ihokin kärsii ja rasittuu. Karvatupet tulehtuu.

      Laserointi on tällä hetkellä ainut toivoni. Ongelmana vain on, että karvani oli ilmiesesti liian vaaleaa/osittain punapigmenttistä. :( :( Luin kuitenkin erään helsinkiläisen firman sivuilta, että (heidän) laseinsa toimii myös vaaleisiin karvoihin. Haluiaisin kokeilla!! Toinen ongelma onkin sitten se hinta!!!! Ei opiskelijalla ole sellaisia rahoja. :´( :´(

      • Karvanpoistostalisää

        Jos karvat ovat todellakin liian vaaleita ettei aito laser (alexandriitti- tai diodilaser) niihin pysty, ainoa jäljelle jäävä keino pysyvään karvanpoisoon on pätevän kosmetologin tekemä neulaepilaatio. Mutta se on hidas keino ja suurilla alueilla tulee kalliimmaksi kuin laserointi. Pätevä kosmetologi ehtii poistamaan tunnissa (veloitus hieman alle satasen) n. 300 karvaa joten siitä voi laskea summittaisesti paljonko aikaa kuluu ja mitä se maksaa.

        Yksi laserkäsittely ei vielä näytä tehoaako se. Jos karvat on tarpeeksi tummia, yhdellä hoitokerralla voidaan tappaa vain silloin kasvussa olevat karvat. Muutaman viikon kuluttua lepovuorossa olleet karvat kasvavat näkyviin ja sitten ne pitää tappaa vuorollaan. Yhden hoitokerran tehoa voi tarkkailla seuraamalla tippuvatko palaneet karvatupet pois 1-2 viikon sisällä käsittelystä.

        Pysyvää karvanpoistoa hakeva joutuu käymään karvanpoistossa n. 6 viikon välein 6-8 kertaa ennen kuin suunnilleen kaikki karvat on käsitelty. Vasta sen jälkeen voi arvioida varmuudella onko hoito tehonnut.

        Voimakas karvankasvu naisella voi johtua hormonihäiriöstäkin, joten kannattaa käydä gynekologillaan tutkituttamassa arvonsa. Itselläni hormonikorvaushoito aiheutti sen että muutaman epilaattoriajelun jälkeen karvat eivät enää kasva kuin satunnaisesti.


      • reason2bebeatiful

        tätä kirjoitustasi luulin ensin omaksi kirjotukseni :)
        laseri alkaa olemaan minunkin ainoita vaihto ehtoja enään MUTTA siiinäkin lyödäään kapula rattaisiin,karvani ei ole tarpeeksi tummaa nemmänkin harmahtavaa mutta silti tarpeeksi näkyvää. itsekkin olen lopen loppu tähän karva touhuun,omaan myös herkän ihon joka ei jatkuuuva rassamista oikein tahtosi kestää .,. mainitsit olevasi opiskelija? itsekkin aloitin lhe hoidot kun opiskelin noh eihän se sinänsä paljoa ollut 40e käynti täälä pohjanmaalla päin,muttei paljoa auttanut. olen itse 25 v ja eniten kaikista lukemistani kokemusksistani kyllä harmittaa nuorimmat jotka vielä kotonakin asuvat eivätkä pysty puhumaan vanhemmilleen ym,itelläni "onneksi" tilanne paheni teini iän jälkeen mutta en väitä ettäkö se olisi ollut sen helpompaa :\ en ole pystynyt elää täysillä niin ettei minua jossain vaiheessa olsii ruvennut meitittyttään naama tauluni.,., ahdistaan.


    • Karvainen kaveri

      Mua lohduttaa kans lukea, että on muitaki, joilla on sama tilanne ku itsellä.

      Oon tosi karvainen! Käsivarret, sääret, reidet... Jopa vatsan seudulla, rintojen välissä ja rinnoissa kasvaa karvaa. Tosi ärsyttäviä ne rinnoista kasvavat, mustat pitkät karvat, joita pitää olla nyppimässä pois. Muualla kehossa karvat on onneks (ainaki vielä) vaaleita.

      Mietin, et minkälaisia muilla on nuo viiksikarvat? Onko ne tummia/vaaleita, tuuheita/yksittäisiä, pitkiä/lyhyitä...? Itellä ne on vaaleat ja lyhyet, mutta niitä on paljon... Kukaan ei oo mulle niistä huomauttanu, ja perheenjäsenten mielestä stressaan niistä turhaan... Kun eivät kuulemma näy. Mutta ite näen ne kyllä hyvin. Esim. vessan valossa ne näkyy ihan selkeästi. Mutta kun ne on niin vaaleat, niin kannattaako edes poistaa?

      Tsemppiä kaikille karvojen kanssa kamppaileville! Ei masennuta! :)

    • Karva-apinaN

      Kiitoksia kanssasisarten vinkeistä ja kokemusten jakamisesta! :)

      Kohdallani ensimmäisen laserkäsittelyn jälkeen karvat eivät "tippuneet", ei siis ollut ollenkaan karvatonta vaihetta. :( Tämän vuoksi epäilyttää laserkäsittelyn hyödyllisyys karvoihini. Ehkä kokeilen kuitenkin vielä toisen puulaakin kauta kunhan vain saan säästettyä kokoon alkusumman, sillä olen sen verran kyllästynyt tähän karvaturkkiin.

    • Karvanpoistostalisää

      Kiinnitti huomiota tuo sanamuoto että karvat eivät tippuneet. Laserepiloinnissa pitää karvat ajella tarkasti pois koska karvat palaisivat kiinni laserpäähän. Ellei niitä ole ajeltu, käsittelyä tekevä sairaanhoitaja tai lääkäri sheivaa ne kertakäyttöhöylällä. Siksi ei ole mitään karvoja jotka putoaisivat pois, vaan kuolleet karvatupet työntyvät ihosta ulos ja tippuvat pois tai ne joutuu nyppimään kun irtoavat. Kai kävit jossain lääkärikeskuksessa tai sairaalassa saamassa tuon laserkäsittelyn?

    • -

      Itselläni on JUURI SAMANLAINEN ONGELMA kasvoissa varsinkin. Olen kaikenlisäksi hyvin nuori (15v) ja minulla kasvaa viiksikarvat!! Ne eivät ole vaaleita ja lyhyitä vaan tummia, melko pitkiä sinäänsä ja niitä on vielä paljon ! En kestä kun pitää kokoajan pyrkiä välttämään katsekontaktia, sillä vihaan huomautuksia niistä. Se on aivan kamalaa, kun joku sanoo jotain niistä ihan kun ne ei tajuu et se on tosi arka paikka! Sit vielä kehtaa nauraa perään... Olen aikuisena päättänyt mennä laser hoitoon, tarpeeksi rahaa saatuani, en halua pilaa elämääni tällä.

    • Karva-apinaN

      Joo, lääkärikeskuksessa kävin, jossa sairaanhoitaja suoritti laserkäsittelyn. Hieman epäselvästi tosiaan tuossa edellisessä viestissäni ilmaisin asian. Tarkoitin tuolla "karvojen tippumsella" nimenomaan karvatuppien työntymistä esiin.

      Koko hoitotilanne oli mieslestäni kyllä jotenkin kummallinen, eikä kovin ammattimaista vaikutelmaa jäänyt. MIssä te muut olette poistattaneet karvoja lasekäsittelyllä? Millaisia kokemuksia? Suositteletteko paikkaa?

      • Karvanpoistostalisää

        Minä olen käynyt Epilaserilla sairaanhoitajan käsittelyssä ja ainakin hänen työskentelynsä oli ammattimaista.


    • Karvan__naama94

      Ikävää..että muillakin on näitä ongelmia !
      Mulla kasvaa karvoja leuassa ja leuan alla ja pulsisten kohalla..
      ja ovat tummia !

      E-pillerit lisäävät karvan kasvua ! koska sisältävät mieshormonia.
      Käyn itse jossakin ihmeen valo/sähköhoidossa jossa nypitään toimenpiteen jälkeen karvat yksitellen pois ( niinkuin monilla on tehty tämä )

      Karvat ovat vähentyneet huomattavasti jokaisella kerralla !

      Toimenpide maksaa minulla n.50-60 €
      Ostin suihkeen jonka pitäisi tappaa/hidastaa karvankasvua ( pullo maksoi 50 € ja kestää n.vuoden. )

      Itse käyn Raumalla Kauneushoitola Iiriksellä.

      • Kokemusta löytyy

        E-pillerit EIVÄT LISÄÄ karvankasvua vaan jotkut merkit jopa vähentää (käytetään jopa liikakarvoituksen hoitokeinona). E-pillereissä ei ole mieshormonia (testosteronia) vaan naishormoneja. Merkistä ja toimintaperiaatteesta riippuen E-pillerit sisältää eri määriä estrogeenia ja keltarauhashormonia jotka ovat nimenomaan naishormoneja. Minipillereissä on vain keltarauhashormonia. Karvankasvua hillitsee E-pillerit jotka sisältävät myös lievää antiandrogeenia (mieshormonin estäjää), eräs merkki on Diane Nova.

        Valohoidoissa (IPL) en ole käynyt koska se on todettu melko tehottomaksi, mutta mustia karvojani on poistettu pysyvästi aidolla laserilla. Raumalla ei muistaakseni anneta missään oikeaa laserkäsittelyä, sitä varten on mentävä Poriin lääkärikeskukseen. Minulla on vaaleita karvoja poistettu neulaepilaatiolla jota sinäkin olet ilmeisesti saanut paikallisessa kauneushoitolassa. Oma kosmetologini on siinä työssä todella pätevä ja nekin karvat ovat kadonneet lopullisesti.

        Kokeilin joskus tuollaista ainetta (kallista kauneushoiolasta) jonka pitäisi vähentää karvankasvua. Sillä ei ollut mitään vaikutusta, rahaa vain paloi turhaan.

        Jos kasvoissasi on vielä paljon mustia karvoja, suosittelen että varaat ajan Porista laseriin ja käyt siellä joitakin kertoja 4-6 viikon välein. Nyt kesä on jo liian pitkällä ja laseria ei voi antaa tai sitten pitää suojata kasvot erittäin tehokkaasti auringolta. Ennen laseria siksi ettei rusketu ja sen jälkeen siksi ettei synny maksaläiskiä. Neulaepilaationkin jälkeen on suojattava kasvot auringolta.


    • reason2bebeatiful

      näitä kokemuskis lueskellessani tuntui kuin olsiin suurimman osan kirjoittanut itse! :O olenhan täälä käynyt kanssa sisarusteni aknssa jo viimesen 5 vuoden ajan aiankin käynyt kokemuksiani jakamassa,.,. mut ois mahtavaa kun ihan jsoks vois kasvotusten jutella jonkun muun kuin lääkärin (jotka tavallisesti vähättelevät ja väittävät normaaliksi.,.,) kanssa näistä.. tai iteslläni ei ainakan tiedän lisäksi tämän netin välityksellä ole ketään jolle avautua ja olisihan se vaikeaa tälläistä asiaa edes kertoa ,kun niin kauan jo häpeillyt ja yrittänyt salailla. noh,eihän tää munkaan pärstän ongelmat enään mikään salaisuuus ole,onhan siitä jo paljon huomauteltu ..,., ihan jopa kaveri piirissäkin. en ole edes ystävälleni uskaltanut juurikaan puhua vaikkakin josksu olen saattanut ohi mennen heittää jotain kommenttiä naama värkkistäni muttas itä kaipais kuitenkin jonkun sellaisen joka todella YMMÄRTÄÄÄ ja on kokenut tämän ja tietää kuinka inhottavaa tä,ä on!!! olen jo aikasemminkin yrittänyt treffata tai tutustua muihin tän netin välityksen kautta mutta on ihan ymmärrettävää ettei kukaan tahdo ainkaan näin alkuvaiheissa paljastaa henkilöllisyyttään.,., onhan niitä inhottaviakin ihmsiä jotka tahtoo pilailla toisten kustannuksella. kyllä minuakin jännitti antaa s-post osote vaikka sellasen tein ihan tätä varten,ja en omalla nimellä,juurikin samaista syistä :p vaikka tietäää etten ole yksin tämän asian kanssa ,se kyllä tuntuu mleko yksinäiseltä kun ei oo ketään jonka kanssa käydä läpi nää jutut. tää on nakertanu mun itsetuntua roimasti ja tosiaan koko aika saa miettiä miltä naama näyttäää missäkin kulmasta,valossa,kyyttäkö nuo mua ja nauraako mulle vai kuviettlenko vaan? jne..,. te tiiäätte kyllä mitä tarkoitan.,.,.

    • Ihmisarvoa

      Ihanaa, että törmäsin viimein tähän keskusteluun ja samalla v.mäistä tietoa tästä karva ongelmasta. Minulla elämä joka koskaan ei ole alkanut on ihan loppu(pilalla). Junan allekko. Myönnän, että teillä joillakuilla vielä pahempi tilanne. Kaikenlisäksi olen ruma ja nyt vielä vuosiensaatossa lihava. Voiko tämä olla edes totta, että tälläisellä meitä joitain lyödään. Kuka jaksaisi järjestää meille ammattilaisen auttamaan, jos lääkärikin voi olla niin v. Mäinen, että apua ei saa. Joku auttava rahasto pitäisi olla ja samat oikeudet kuin noilla sukupuolen vaihtajilla on. Ootteko samaa mieltä. Vi...tuttaa, että joillakin kauniilla on varaa ottaa järjettömän kokoisia tatuointeja ja ite joutuu kärsimään rahattomana tälläisessä helvetissä. Anteeksi tämä purkautuminen. Asiani on, että joku joka näkee nämä viestit, terveydenhuollon ammattilainen voisi lähteä auttamaan. Koska tässä näyttää nyt olevan hormoneistakin kiinni. Vertaistukiryhmä nopeasti pystyyn ja auttavaa rahastoa kokoamaan. Kysyn vielä, että oisko meitä niin montaa. Voimat itellä loppu ja ehkä eläkkeelle tälläisten asioiden vuoksi.

      • Eri_asia

        Hormoonihoito ei ole kallista, pillerit ei maksa paljoa kunhan ensin maksaa gynekologin käyntimaksun. Mutta hormoonit eivät siis POISTA karvoja, mutta vähentää karvoitusta. Jo kasvavat karvat on poistettava ketjussa aiemmin mainituilla keinoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe