Tunnustusta puskille

Aiemmin suhtauduin heihin vihamielisesti, mutta tarkemmin viestejä lukiessa huomaa, että puskissa piileskelee älykkäimmät kommentaattorit ja terävimmät kriitikot.


"Yhdessä teemme palstasta helvetin rekatuille"


MarttyyriMallari-TTt

37

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielelläni, olen saman huomannut minäkin :)

    • että,

      monet rekatut on puskia :)

      • että olisivat ihan niin pelkureita.


        "Vihaan heitä"


        MarttyyriMallari-TTt


      • sehän on

        hyvä että nekin on joskus järkeviä!


      • olen rekattu
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        että olisivat ihan niin pelkureita.


        "Vihaan heitä"


        MarttyyriMallari-TTt

        puskissa :)


      • kun rekkautuminen
        sehän on kirjoitti:

        hyvä että nekin on joskus järkeviä!

        kyllästyttää


    • Muistathan

      Että ei-rekisteröityminen on yhden hiirennapin painalluksen takana.

      "Tämäkin kirjoitettiin puskasta".

    • ääliöltä tunnustuksen

      saaminen :) on juhlavaa

      • ja nyt turpa kiinni.


        "Takes the one to know one"


        MarttyyriMallari-TTt


      • ketään
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ja nyt turpa kiinni.


        "Takes the one to know one"


        MarttyyriMallari-TTt

        yhden perusteella :)


    • yhden jos toisenkin silmät näköjään aukeavat.

    • rapiskarpalo

      yhtyä tekstisi sisältöön jälleen kerran :>>

      • puskissa on voimaa ja jos joskus joudumme vihamielisten kommenttien kohteeksi, niin...


        "...silloin asialla on varmasti rekattu (ei kirj.)"


        MarttyyriMallari-TTt


    • kirjottasit

      puskana esitelmän palstalaisista, rekattuna et uskalla

    • sininen_sitruuna

      että puskatkin saavat tunnustusta..

      Tuskin helvettiä sentään.. :) Ja mihin unohtu juutuubbi -linkki.

      • he saavat tunnustusta aika paljon sen takia, että käyvät mielellään rekattujen kimppuun.


        "Voisit joskus itsekin sanoa suorat sanat palstalaislle :)"


        MarttyyriMallari-TTt


      • sininen_sitruuna
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        he saavat tunnustusta aika paljon sen takia, että käyvät mielellään rekattujen kimppuun.


        "Voisit joskus itsekin sanoa suorat sanat palstalaislle :)"


        MarttyyriMallari-TTt

        ...minulla ei ole syytä moiseen. :)

        IRL täräyttelen kyllä sanoa, vaikka joskus ehkä kannattaisi pitää sielläkin päänsä kiinni ja hymyillä hiljaa. :)


      • sininen_sitruuna kirjoitti:

        ...minulla ei ole syytä moiseen. :)

        IRL täräyttelen kyllä sanoa, vaikka joskus ehkä kannattaisi pitää sielläkin päänsä kiinni ja hymyillä hiljaa. :)

        olen sitä mieltä, että voisit yllättää ja antaa negatiivista palautetta-ainakin silloin kun siihen on jotain syytä.


        "Lupaan kompata :)"


        MarttyyriMallari-TTt


      • sininen_sitruuna
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olen sitä mieltä, että voisit yllättää ja antaa negatiivista palautetta-ainakin silloin kun siihen on jotain syytä.


        "Lupaan kompata :)"


        MarttyyriMallari-TTt

        ... sekin päivä saattaa tulla vielä.

        Ja todennäköisesti siinä käy niin, että sitä palautetta tulee ovista ja ikkunoista ja loppujen lopuksi siihen ei sitten ollutkaan sen ihmeellisempää syytä. Korkeintaan ehkä oma maksimaalinen vitutuksenmultihuipennus syynä. :)

        Ei se komppaus sovi sulle.


    • Rekatun kehu yleisesti puskille on kuin kuoleman syleily. ;-)

    • et kai sinä

      vain yritä nyt keplotella itseäsi kiipelistä?

      "no pain no gain"

      • mihin kiipeliin palstan johtaja voisi joutua.


        "Kierrän ansat kaukaa"


        MarttyyriMallari-TTt


    • uk-ko

      paljon hyviä kirjoittajia. Mutta sitä ei vissiin kukaan ole asettanutkaan kyseenalaiseksi. Kiva että sinäkin huomasit.
      Mutta puskista tulee myös matalimmat provot.

      Annan silti tunnustusta siitä, että olet alkanut lukea palstaa tarkemmin. Tiedä, mitä löytöjä vielä teetkään.

    • Marie-Cecile

      Oi puskanen,
      sä iloinen,
      päivääni aina parannat,
      kun kummia kommentteja p****nnat,
      päätä saapi rapsuttaa,
      kunnes sanotun oivaltaa,
      ja sitten saa jopa naurahtaa,
      tyhmyydestä sakotat,
      armottomasti naputat.

      Elämä ilman puskaa on kuin nukkumaan meno ilman sängyn alla kyräileviä mörköjä.

      • kiitän sinua puskien puolesta.


        "Kaunista riimittelyä"


        MarttyyriMallari-TTt


      • yöks...

        Sä jotenkin inhotat mua kanssa. Kuulut ehkä arsyttävimpään prosenttiin tän palstan kirjoittajista, kosket aina ole näkynyt osaavan pysyä perusteluissas. No mut "tuuliviiri vallaton"...Niinhän sitä meistä itse kukin joskus muuttaa näkermystään. Kuitenkin sellaista mieltä vissiin, että yhtä ihmistä saa porukalla solvata mielimäärin, ja jos vaikka faktatkin loppuu, niin ei se mitään??

        Muistan sunkin ajattelutapas siinä, kun mua oikein porukalla pilkattiin tällä palstalla..."En oo huomannu mitään! Ui, jui"...

        Muistan aikoinaan, että kuinka ei oikein lähtenyt sulta omassa näkemyksessäs pitäytyminen tai ainakin ooh jos miessukupuolisia sattuu keskusteluun, on ne varmaan melko useinkin oikeassa, niinkö?;)

        Ärsyttävän näkemyksetön tyyppi. Varmaan olet keskinpainoinen, osaat keittää puuroa vuorotyössä käyvälle miehellesi ja käyt kerran kuukaudessa tyttöjen kanssa "joraan"...Hyi! Onks sulla myös blondattu tukka ja oletko maaseudulta?


        RUMA JA TYHMÄ RUNO sulla. Jos sielläkään kuulassa yhtään leikkaisi, säkin yrittäisit kehittää keskustelua. Ällöttävää, että tollaset tekee itsestään muka jonkun keskuksen keskustelupalstalla...Keskustelun luulis kiinnostavan eniten. Mikä lie cecile...


      • Marie-Cecile
        yöks... kirjoitti:

        Sä jotenkin inhotat mua kanssa. Kuulut ehkä arsyttävimpään prosenttiin tän palstan kirjoittajista, kosket aina ole näkynyt osaavan pysyä perusteluissas. No mut "tuuliviiri vallaton"...Niinhän sitä meistä itse kukin joskus muuttaa näkermystään. Kuitenkin sellaista mieltä vissiin, että yhtä ihmistä saa porukalla solvata mielimäärin, ja jos vaikka faktatkin loppuu, niin ei se mitään??

        Muistan sunkin ajattelutapas siinä, kun mua oikein porukalla pilkattiin tällä palstalla..."En oo huomannu mitään! Ui, jui"...

        Muistan aikoinaan, että kuinka ei oikein lähtenyt sulta omassa näkemyksessäs pitäytyminen tai ainakin ooh jos miessukupuolisia sattuu keskusteluun, on ne varmaan melko useinkin oikeassa, niinkö?;)

        Ärsyttävän näkemyksetön tyyppi. Varmaan olet keskinpainoinen, osaat keittää puuroa vuorotyössä käyvälle miehellesi ja käyt kerran kuukaudessa tyttöjen kanssa "joraan"...Hyi! Onks sulla myös blondattu tukka ja oletko maaseudulta?


        RUMA JA TYHMÄ RUNO sulla. Jos sielläkään kuulassa yhtään leikkaisi, säkin yrittäisit kehittää keskustelua. Ällöttävää, että tollaset tekee itsestään muka jonkun keskuksen keskustelupalstalla...Keskustelun luulis kiinnostavan eniten. Mikä lie cecile...

        "Muistan sunkin ajattelutapas siinä, kun mua oikein porukalla pilkattiin tällä palstalla..."En oo huomannu mitään! Ui, jui"... "

        En tietääkseni ole koskaan kommentoinut asiaa, joten silloin minun ajattelutapani aiheeseen perustuu sinulla arvailuun. Mutta olet oikeassa en ole ottanut kantaa sinun kiusaamiseesi, mutta huom. en ole ottanut kantaa puolesta enkä vastaan. Mutta se ei tarkoita ettenkö olisi sitä huomannut. Ja kerrottakoon nyt kun sitä selkeästi haluat, niin minusta hyvin usein saat täysin asiatonta kommenttia kommenteillesi, mutta minusta myös pyrit ruokkimaan niitä jatkokommenteillasi.


      • nyt otetaan
        Marie-Cecile kirjoitti:

        "Muistan sunkin ajattelutapas siinä, kun mua oikein porukalla pilkattiin tällä palstalla..."En oo huomannu mitään! Ui, jui"... "

        En tietääkseni ole koskaan kommentoinut asiaa, joten silloin minun ajattelutapani aiheeseen perustuu sinulla arvailuun. Mutta olet oikeassa en ole ottanut kantaa sinun kiusaamiseesi, mutta huom. en ole ottanut kantaa puolesta enkä vastaan. Mutta se ei tarkoita ettenkö olisi sitä huomannut. Ja kerrottakoon nyt kun sitä selkeästi haluat, niin minusta hyvin usein saat täysin asiatonta kommenttia kommenteillesi, mutta minusta myös pyrit ruokkimaan niitä jatkokommenteillasi.

        huomioon ettei näitä juttuja vaikka kirjoittelisi juurikin se kiusaaja ? :D


      • Marie-Cecile
        nyt otetaan kirjoitti:

        huomioon ettei näitä juttuja vaikka kirjoittelisi juurikin se kiusaaja ? :D

        siksipä on otettava riskejä


      • yöks...
        nyt otetaan kirjoitti:

        huomioon ettei näitä juttuja vaikka kirjoittelisi juurikin se kiusaaja ? :D

        "huomioon ettei näitä juttuja vaikka kirjoittelisi juurikin se kiusaaja ? :D "

        Tyyppi löytää vähänkin, edes aavistukseksikin tynkää "ajatuksilleen", niin HETI ÄNKEÄÄ VÄLIIN KIUSAAMAAN...Ei mitään välii ilmeisesti, vaikkei olis yhtäkään kirjoitettuihin asioihin liittyvää kommenttiakaan, eikä mitään välii varmaan silläkään, vaikka joku syyttä pilkattais PORUKALLA hajallekin keskustelupalstalla, niiks?

        Jätä kuule ainakin normaalit ihmiset pois luvuista...Ainakin, _jos_ kuuluisit siihen puistattavaan ja *pelottavaan* sortin sakkiin, joka syyyttelee taviskirjoittajia mm. itselleen vastailemisestakin jne. jne....Yök, yök! *en halua edes ajatella sun kaltaisiasi*


      • yöks...
        Marie-Cecile kirjoitti:

        "Muistan sunkin ajattelutapas siinä, kun mua oikein porukalla pilkattiin tällä palstalla..."En oo huomannu mitään! Ui, jui"... "

        En tietääkseni ole koskaan kommentoinut asiaa, joten silloin minun ajattelutapani aiheeseen perustuu sinulla arvailuun. Mutta olet oikeassa en ole ottanut kantaa sinun kiusaamiseesi, mutta huom. en ole ottanut kantaa puolesta enkä vastaan. Mutta se ei tarkoita ettenkö olisi sitä huomannut. Ja kerrottakoon nyt kun sitä selkeästi haluat, niin minusta hyvin usein saat täysin asiatonta kommenttia kommenteillesi, mutta minusta myös pyrit ruokkimaan niitä jatkokommenteillasi.

        "Mutta olet oikeassa en ole ottanut kantaa sinun kiusaamiseesi, mutta huom. en ole ottanut kantaa puolesta enkä vastaan. Mutta se ei tarkoita ettenkö olisi sitä huomannut."

        Sanoin edellä vähän rumasti.

        Kuitenkin: Sun kaltaises kirjoittajat on ärsyttäviä just _tosta syystä_ (kuten ilmaisitkin...), eli te ette "sano", vaikka jonkun selkeää keskusteluketjujen sisällöistä riippumatonta & häiriköimiseen asti menevää kiusaamiskäytöstä näkisittekin...Itse en sellaista asennetta käsitä, sori. Riippumatta siitä, pidinkö jostakin kirjoittajasta tai vähemmän. Aivan samalla tavalla otan kantaa ja tuomitsen, jos näen oudon sorttista asiattomuutta jotakuta kohtaan. En ainakaan hiljaa vierestä sellaista jaksais katsella (puhumattakaan joidenkin psykootikkojen popcornien keittoharrastuksista sellaisen viihteen seuraamiseen, jossa yhtä lyödään keskustelupalstalla porukalla...Jos olisin väkivaltainen, niin ainakin sellaiset taikinanaamat ansaitsis turpaansa.)

        En erityisesti pidä esimerkiksi sinusta, nimim. Marie-Cecile, koska olet ilmoittanut erityisesti fanittavasi erästäkin harvinaisen epäoikeudenmukaisella tavalla käyttäytynyttä pilkkaajaani.

        Mut: Meitä on moneen junaan. Arvostuksensa kai kullakin. Kuka näkee kehittävänä keskusteluna mitäkin. Kullakin näkemyksensä.:) Olkoot niin.


      • Marie-Cecile
        yöks... kirjoitti:

        "Mutta olet oikeassa en ole ottanut kantaa sinun kiusaamiseesi, mutta huom. en ole ottanut kantaa puolesta enkä vastaan. Mutta se ei tarkoita ettenkö olisi sitä huomannut."

        Sanoin edellä vähän rumasti.

        Kuitenkin: Sun kaltaises kirjoittajat on ärsyttäviä just _tosta syystä_ (kuten ilmaisitkin...), eli te ette "sano", vaikka jonkun selkeää keskusteluketjujen sisällöistä riippumatonta & häiriköimiseen asti menevää kiusaamiskäytöstä näkisittekin...Itse en sellaista asennetta käsitä, sori. Riippumatta siitä, pidinkö jostakin kirjoittajasta tai vähemmän. Aivan samalla tavalla otan kantaa ja tuomitsen, jos näen oudon sorttista asiattomuutta jotakuta kohtaan. En ainakaan hiljaa vierestä sellaista jaksais katsella (puhumattakaan joidenkin psykootikkojen popcornien keittoharrastuksista sellaisen viihteen seuraamiseen, jossa yhtä lyödään keskustelupalstalla porukalla...Jos olisin väkivaltainen, niin ainakin sellaiset taikinanaamat ansaitsis turpaansa.)

        En erityisesti pidä esimerkiksi sinusta, nimim. Marie-Cecile, koska olet ilmoittanut erityisesti fanittavasi erästäkin harvinaisen epäoikeudenmukaisella tavalla käyttäytynyttä pilkkaajaani.

        Mut: Meitä on moneen junaan. Arvostuksensa kai kullakin. Kuka näkee kehittävänä keskusteluna mitäkin. Kullakin näkemyksensä.:) Olkoot niin.

        "Kuitenkin: Sun kaltaises kirjoittajat on ärsyttäviä just _tosta syystä_ (kuten ilmaisitkin...), eli te ette "sano", vaikka jonkun selkeää keskusteluketjujen sisällöistä riippumatonta & häiriköimiseen asti menevää kiusaamiskäytöstä näkisittekin...Itse en sellaista asennetta käsitä, sori. Riippumatta siitä, pidinkö jostakin kirjoittajasta tai vähemmän. Aivan samalla tavalla otan kantaa ja tuomitsen, jos näen oudon sorttista asiattomuutta jotakuta kohtaan."

        Niin no. Meillä on omat tapamme toimia. Lähtemällä mukaan kaikkiin kähinöihin ei valitettavasti niitä saa loppumaan vaan laajenemaan entisestään. Ja se ei ole itse tarkoitus, kun epäoikeudenmukaisuuksia näkee tälläkin palstalla. Virtuaalimaailmassa on aika paha mennä väliin ja säilyttää objektiivisuus. Kaikki tulkitaan puolien valinnaksi, semmoinen taas ei ole millekään hyvästä. Vai luuletko, että kahtia jako ajaa jotain hyvää tarkoitusta?

        "En erityisesti pidä esimerkiksi sinusta, nimim. Marie-Cecile, koska olet ilmoittanut erityisesti fanittavasi erästäkin harvinaisen epäoikeudenmukaisella tavalla käyttäytynyttä pilkkaajaani."

        Sinulla on täysi oikeus siihen. Ihan kuten minulla on oikeus pitää ja fanittaa ketä haluan.


    • hmh...

      Mites muuten se yks mua mm. syyttä ( ja sen tietää) "paranoidiksi" solvannut ällöttävä pelottelija, joka käytti rekisteröitymättömänä nimimerkkiä "myytikki"? Se joka tahallaan ymmärsi väärin kaiken, mitä kirjoitin? Saaks se kanssa sulta paljon tunnustusta ja ihailua käytöksensä johdosta?

      Entäs mites se staalinintankki ( vai mikä se nimimerkki oli?)...Saaks se mun ahdistelemisestani kiitosta? Tyyppi ei mitenkään meinannut uskoa, etten mä ole se ällöttävän epäloogisella tavalla väittelevä ja hermonsa sekunnissa menettävä mikälieliskonlipaisu*yök!*kuivikkovakuutustarinoitansakiinnostavinakinpitävä tapaus.

      Onks noi mainitut nimmarit muuten sun kamui? Sama arvomaailma ja silleen?

      • vähän vaikeata vastata kysymykseesi kun ei tiedä ketä myytikkä tarkoitat (ilmeisesti monet kirjoittavat samalla nikillä), mutta periaatteessa puolustan tätä yhtä joka kävi rekattujen kimppuun.

        stalinkissa on ehdottoman rehellinen ihminen (terveisiä jos satut lukemaan) ja komppaan häntä joka tilanteessa ketä tahansa vastaan.



        "Ymmärrän kyllä sinuakin ja anna tunnustusta siitä ettet sorru mielistelemään palstalaisia ja olet muutenkin rehellisen tuntuinen"



        MarttyyriMallari-TTt


      • hmh,
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        vähän vaikeata vastata kysymykseesi kun ei tiedä ketä myytikkä tarkoitat (ilmeisesti monet kirjoittavat samalla nikillä), mutta periaatteessa puolustan tätä yhtä joka kävi rekattujen kimppuun.

        stalinkissa on ehdottoman rehellinen ihminen (terveisiä jos satut lukemaan) ja komppaan häntä joka tilanteessa ketä tahansa vastaan.



        "Ymmärrän kyllä sinuakin ja anna tunnustusta siitä ettet sorru mielistelemään palstalaisia ja olet muutenkin rehellisen tuntuinen"



        MarttyyriMallari-TTt

        No minä en mistään "stalinkissasta" puhunut, vaan staalinintankista, mutta...

        Voisit silti muuten kuitenkin tuollekin kamullesi (stalinkissalle), kun kerran puheeksi tuli, takoa päähän (mikäli hänellä on ymmärryksesssä vajeita?), että kirjoittajia voi joskus ahdistaakin(!!), jos ängetään kimppuun luulottelemalla asioita...Minä en tiedä, että mitä sekin kyseinen nimimerkki mahdollisesti kuvittelisi, mutta mulla ei ole mitään tekemistä esimerkiksi nimimerkki gek-kon kanssa, enkä koskaan enää halua kuulla muka olevani jotenkin tekemisissä hänen, tai kyseisen ( ilmeisesti siis?) useammankin "aliaksen" kanssa...

        Sellaiset ahdistelemiset voi lopettaa, ettei tarvitse tuntea enää tätä suurempaa inhoa... Kiitos. Mun vitsien ymmärtämiselläni on rajansa. ( Enkä halua edes ajatella psykootikkoja, joiden mielestä tämäkin viesti olis muka jotenkin vitsikästä(?) tai vitsiksi tarkoitettu...Se riittää jo, että jotkut hullut(!) kuvittelee yksittäisten kirjoittajien PORUKASSA pilkkaamista "vitsiksi" tai hauskaksi ylipäätään...* hyrr, oksettavia tyyppejä*)


      • hmh, kirjoitti:

        No minä en mistään "stalinkissasta" puhunut, vaan staalinintankista, mutta...

        Voisit silti muuten kuitenkin tuollekin kamullesi (stalinkissalle), kun kerran puheeksi tuli, takoa päähän (mikäli hänellä on ymmärryksesssä vajeita?), että kirjoittajia voi joskus ahdistaakin(!!), jos ängetään kimppuun luulottelemalla asioita...Minä en tiedä, että mitä sekin kyseinen nimimerkki mahdollisesti kuvittelisi, mutta mulla ei ole mitään tekemistä esimerkiksi nimimerkki gek-kon kanssa, enkä koskaan enää halua kuulla muka olevani jotenkin tekemisissä hänen, tai kyseisen ( ilmeisesti siis?) useammankin "aliaksen" kanssa...

        Sellaiset ahdistelemiset voi lopettaa, ettei tarvitse tuntea enää tätä suurempaa inhoa... Kiitos. Mun vitsien ymmärtämiselläni on rajansa. ( Enkä halua edes ajatella psykootikkoja, joiden mielestä tämäkin viesti olis muka jotenkin vitsikästä(?) tai vitsiksi tarkoitettu...Se riittää jo, että jotkut hullut(!) kuvittelee yksittäisten kirjoittajien PORUKASSA pilkkaamista "vitsiksi" tai hauskaksi ylipäätään...* hyrr, oksettavia tyyppejä*)

        en ota kantaa toisten riitoihin. Selvität itse kiistasi kirjoittajien kanssa miten parhaaksi näet.

        Olenhan mainostanut sinua rehelliseksi ja jos sanot, että et ole gek-ko, niin uskon sen.


        "Ei tätä kannata ottaa turhan vakavasti, riittää että pysytään totuudessa."


        MarttyyriMallari-TTt


    • ryhtyä..

      palstan sheriffiksi,jookos?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe