Olisko joillakin kertoa kokemuksia japanilaisen kanssa seurustelemisesta. Ei ole yhtään minkäänlaista käsitystä maan tavoista. Ny kun olisi sellainen hurmuri sielä japanissa ja alkaa tuntua että sielä edetään vauhdilla asioissa. Itse etenen aina hitaasti kaikessa. Alkanut jo hieman ahdistaa, kun tämä hurmuri on jo alkanut suunnitella lähimaille muuttoa ja kaikenlaista yksityiskohtineen, sanoo että olisin unelmien täyttymys ja sellaista, joka sinänsä olisi ihanaa ja mahtavaa, mutta kun en todellakaan vielä tunne tuntevani miestä niin hyvin että kannattaisi vielä hötkyillä...
Jos tästä nyt alkaisikin kehkeytymään jotakin, niin olisiko jollakulla kertoa, millaista on japanilaisen kanssa seurusteleminen. Eroaako se jotenkin suomalaisista perinteistä, miten eroaa ja niin edelleen joidenkin vaikkapa uskonnollisten seikkojen kanssa.. millainen on naisen asema japanissa?
miten japanilainen kulttuuri vaikuttaa
9
1920
Vastaukset
- Asiaa tunteva
He vasta muukalaiskammoisia ovat!!! Telkussa oli kerran joku mies joka huuteli sloganeita kadulla koska jossain talos asui korealaisia tunkeilijoita
lue englanninkielisest wikipediasta hakusanalla gaijin- heiluriovi
Kurkkaappa vaikka youtubesta miten korealaisia pikkulapsia opetetaan piirtämään ydinpommeja jotka räjäyttää Japanilaiset yms, kivaa..
Japanilaiset ei sentään opeta sylivauvoja vihaamaan silmittömästi toisia.
- rauhaa aivoihisi
Ota rauhallisesti, taivas ei putoa niskaan.
Hengitä syvään.
Ajattele.
Google kertoo naisen asemasta Japanissa enemmän kuin ne 5 suominorsua tällä palstalla jotka haluavat dissata kaikkea aasialaista.
Ellet sitten ollut yksi heistä haluten tuoda julki naisten mukamas heikon aseman Japanissa?
Voitaneen sanoa että maailma on muuttunut, niin myös tavat aikalailla.Vaikka mies on vielä tavallaan perheen pää Japanissa, on naisilla kyky kyllä ohjailla miehen touhuja.
Tätä et varmaankaan tajunnut itse, mutta kerrotaan että ihmiset ovat erilaisia.Jos hakemalla haet, löydät varmasti sellaisen Japanilaisen joka ei pidä ulkomaalaisista tippaakaan.Jos avaat silmäsi, löydät myös sellaisia jotka suorastaan rakastavat ulkomaalaisia.
Ja jos lakataan puhumasta pelkästään Japanista, löydät molempiin kategorioihin kuuluvia ihan koko maailmasta, jokaisesta maasta.
Loppukiteytys:
Eiköhän ole parempi että tutustut siihen dudeen rauhassa ja mietit sitten millainen hän on?Tämä palsta ei ole "hän" joten emme voi tietää millainen mies on kyseessä.Anna suhteelle aikaa ja aivoillesi myös herätä tähän päivään. - Xylitol*
Mitä kautta sä tämän miekkosen löysit? Joku netin treffipalsta vai? Mä itse olen saanut sellaisen käsityksen, että japanilaiset ovat aika ujoja. Varsinkin miehet, mutta tokihan poikkeuksiakin löytyy. Sun kannattaa vielä selvittää miehen taustoja. Onko työtön vai käykö töissä, asuuko yksin vai vanhempiensa kanssa, harrastukset ja sen sellaiset vakiojutut. Kysy ohimennen miksi hän on niin innoissaan muuttamassa pois kotimaastaan ja että millaista se elämä siellä japanissa oikein on.
- koukutettunasinne
Kyllä me sen verran tunnetaan että tiedetään toistemme arkielämästä suurin osa ja sen sellaista, eikä se tässä pointtina ollut, vaan haluaisin vain tietää että jos seurustelemaan alettaisiin joskus, niin onko japanissa jotain perinteitä/ odotuksia joita pidetään sielä itsestäänselvyytenä ja joita jokaisen japanilaisen pitäisi kunnioittaa. Toki ihmiset ovat erilaisia. Ei ollut tarkoituksena yleistää että japanissa kaikki ovat samanlaisia, vaan vaikuttaako se japanilaisuus jossainmäärin joihinkin asioihin. Miten sitä nyt osaisi selittää...
- DawnOfFate
Auttaakohan nämä linkit sua yhtään? Eikä se mies varmaankaan sulle raivoamaan ala, jos kyselet häneltä kulttuurista, käytöstavoista ja kaikesta mikä sua mietityttää.
No tässä pari linkkiä...
http://sakuracafe.tnetti.com/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Japani
Ja jotain muuta infoa...
"Kautta Japanin historian vanhoja arvoja on pidetty suuressa arvossa ja se onkin yksi syy miksi japanin kulttuuri on niin vahva mitä se nykyään on. Japanin kulttuuri verhoutuu usein myös jonkinlaiseen mystisyyden verhoon, lähinnä sen vuoksi että japani on kaukana länsimaista ja ihmiset eivät kuule japanista kuin koulussa opetettavat perustiedot.
Japanin omat kirjainmerkit, kieli, rakennustyyli ja samurait kiehtovat ihmisiä. Japanin kulttuuri on suurelta osalta sulkeutunut kulttuuri, se on alkuvaiheessa ottanut suuriakin vaikutteita Kiinan kulttuurista, mutta mitä pidemmälle ollaan edetty, sitä enemmän japanilainen kulttuuri on pystynyt kehittymään omaksi, itsenäiseksi kulttuuriksi. Japanin kulttuuri on myös melko sulkeutunut kulttuuri ja ellei asia todella kiinnosta ihmistä, siitä tuskin tietää kovinkaan paljoa, tämän vuoksi länsimaalainen ihminen joka saapuu Japaniin tulee kokemaan melkoisen kulttuurishokin, vaikka olisikin yrittänyt varautua kulttuurisiin eroihin. Japanissa nimittäin jokapäiväistä elämää hallitsee kasvojensa menettämisen pelko, Japanissa kasvonsa voi menettää rikkomalla monia tabuja joita japanilaiseen kulttuuriin on aikojen myötä syntynyt ja yleensä ajatellaan, että kasvonsa menettänyt ihminen ei ole enää kelvollinen ihminen vaan häpeäksi perheelle, tämän vuoksi lapset yritetään kouluttaa kovalla kurilla etteivät he aiheuttaisi perheelle häpeää. Esimerkiksi rikollisen pojan koko suku voi joutua häpeän alaiseksi jos asia pääsee julkisuuteen.
Japanin kulttuuriin tabut ovat syntyneet samuraiden aikana (n. 600-1900) jolloin ihannoitiin samuraiden kunniallisuutta, hienoa käytöstä ja tietynlaista tunteettomuutta. Kuitenkin vaikka vanhat arvot ovat yhä iso asia Japanissa, nekin ovat alkaneet rappeutua ja kuihtua pois, koska maailma on mennyt eteenpäin ja nykymaailman nuoret ovat suvaitsevaisempia kuin ennen. Nykyinen japanilainen teini ei juurikaan välitä ennen kamalina tekoina pidetyistä tabuista ja tämä aiheuttaa kehitystä vanhanaikaistuneeseen yhteiskuntaan." - JapanilaisenMies
Japanilainen tapakulttuuri vaikuttaa lähes kaikkeen mahdolliseen. Jos olet tosissasi asian suhteen niin on korkea aika aloittaa sen opiskelu, joka sitten jatkuu lopun elämääsi.
- Himesama
JapanilaisenMies kirjoitti:
Japanilainen tapakulttuuri vaikuttaa lähes kaikkeen mahdolliseen. Jos olet tosissasi asian suhteen niin on korkea aika aloittaa sen opiskelu, joka sitten jatkuu lopun elämääsi.
Hei sinä ketjun aloittaja!
Olen seurustellut japanilaisen poikaystäväni kanssa nyt vuoden verran. Olemme kolmikymppisiä ja asumme tällä hetkellä Espanjassa. Kulttuurieroja toki löytyy, mutta mitään vakavia ongelmia niistä ei ole meille - ainakaan vielä - koitunut. Toki kannattaa tutustua toiseen rauhassa; hätiköidyt päätökset saattavat myöhemmin kostautua. Millainen on sitten japanilainen mies? Yleistystä on mahdotonta antaa, etenkin kun tunnen vain yhden. Poikaystäväni täyttää ainakin seuraavat stereotypiat: hän on erittäin kohtelias, kunnioittaa suuresti vanhempia ihmisiä ja arvostaa hyviä tapoja. Luulen, että jos meillä on joskus lapsia, isukki pitänee niille kovaa kuria, mikä on kylläkin mielestäni hyvä asia: haistattelevia räkänokkia on jo aivan tarpeeksi. Toisaalta hän on tosi leikkisä ja lapsirakas. Parasta on, ettei hän ole mikään jurottaja.
Luulen, etteivät japanlaiset ole pohjimmiltaan kovin ujoja. Kotona ja tuttujen ihmisten parissa omani ainakin hulluttelee, vaikkakaan kadulla emme harrasta paikallisten tapaan intohimoista suutelua. :) Ja katsopas japanilaisia tv-ohjelmia, niistä on ujous tiessään! Jopa suomalaiseen makuun ronskia huumoria... ;D
Jos teidän juttu lähtee menemään mukavasti, kannattaa alkaa tutustua paremmin kieleen ja kulttuuriin. Itse olen opiskellut japania viime syksytä asti, sillä kohta koittaa appivanhempien ensitapaaminen...
Kaikkea hyvää teille! Anata no negai ga dooka kanaimasu youni.
p.s. JapanilaisenMies: Asutteko Suomessa? Meillä on tarkoitus muuttaa Suomeen tänä vuonna. Naimisissa emme vielä ole, mutta lähivuosina varmasti menemme. Olisiko sinulla antaa meille jotain käytännön vinkkejä? Esim. oleskeluluvasta, työllistymisestä tms. Kiitti jo etukäteen!
- ichigo-79
Mulla on meelkeen samanlainen tilanne kun sulla, tosin ei olla ihan noin pitkällä vielä, mutta melkeenpä puoltoista vuotta tutustuttu, mesen välityksellä ja nettikamera on oiva apuväline ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣221474Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.781177Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771144Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211096Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77929
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9922