Yritykset ulkoistaa siivouksen, suunnittelun,
valmistuksen... Miksi? Koska se on niille kannattavaa; vuokratyöläistä on lupa ihan laillisesti kohdella kuin kapista koiraa...
Potkia pois heti ilman irtisanomissuojaa tai
yt-neuvotteluja. Sitäpaitsi vuokratyöläinen on
nöyrä ja alistettu pätkätyöläinen; tyytyy "orjan" osaansa.
Pätkätyö sopii opiskelijoille kyllä muttei siitä
leipäpuuksi ole, ellei ole lääkäri tai huippujuristi, muualla palkat ovat pääsääntöisesti surkeat. Mikä meitä suomalaisia vaivaa kun suostutaan moiseen? Vuokratyö on 2000-luvun maaorjuutta tai torpparilaitosta vastaava
järjestelmä.
Vuokratyö=Orjatyö
7
1563
Vastaukset
- v-ttuuntunut
Vuokratyöntekijät ovat uusi alaluokka työmarkkinoilla. Totuus ei muutu sillä että mustaa puhutaan kovalla tarmolla valkoiseksi. V-tutus on kova kun ymmärtää että VUOKRAVÄLITTÄJÄ syö MINUN pöydässäni!!
- normaali palkka
Ai mä saan kyllä ihan normaalia palkkaa. Taitaa olla laissa kiellettyä ottaa työntekijän palkasta mitään vähennyksiä?
- kunnioita......
normaali palkka kirjoitti:
Ai mä saan kyllä ihan normaalia palkkaa. Taitaa olla laissa kiellettyä ottaa työntekijän palkasta mitään vähennyksiä?
tietysti sulla on "normaali" palkka. Katso nyt hyvä ihminen että saat myös lisät jotka sinulle kuuluu jne, jne. Itse olen monta monituista kertaa joutunut karhuamaan lain määräämiä korvauksia loisfirmoilta.
- justjoo_69
kunnioita...... kirjoitti:
tietysti sulla on "normaali" palkka. Katso nyt hyvä ihminen että saat myös lisät jotka sinulle kuuluu jne, jne. Itse olen monta monituista kertaa joutunut karhuamaan lain määräämiä korvauksia loisfirmoilta.
Asiahan on näin: Vuokrafirmat maksavat työntekijöille ihan samaa palkkaa kuin muutkin yritykset. Toisinaan ja tehtävästä riippuen jopa parempaa palkkaa. Vuokrafirmat eivät ota osaansa kenenkään palkasta, vaan heille jää tietty kate asiakkaan kanssa sovitusta laskutushinnasta/työtunti! Esimerkkinä jos työntekijä pyytää (ja alan tes:in mukaan voi maksaa) palkkaa 10€/h, on tämä kaikkine kuluineen n.16-17€, joka vuokrafirmalta (tai kenneltä vaan työnantajalta) menee kuluineen /työtunti! Tähän sitten vuokrafirma lisää pienen katteensa, ja myy työntekijän eteenpäin esimerkiksi 20€/työtunti alv. Tästä 3-4€ katteesta/työtunti maksetaan sitten rekryfiman henkilöstön palkat kulut ymsyms.
Ei ole kovin suuret noi katteet todellakaan!!
Näin asiat oikeasti menee!! Eli kukaan henkilöstökonsultti tms. ei syö työntekijän palkalla eikä ota siitä siis osaa niinkuin moni tietämätön täällä väittää! Itse asiassa työntekijän korkea palkka olisi parempi myös rekrytointi-henkilöstölle, eli enemmän provikkaa jos tuntiveloitus korkeampi asiakkaalle!!!
Tämä on sitten varmaa tietoa kaverin serkulta joka ollut töissä henkilöstökonsulttina!!! Enää en ota kantaa asiaan!!
- metsä vastaa kuin huudetaan
HAISTA PERSE VITUN ÄÄLIÖ! SINUNLAISIA PERSEAUKISIA JUOPPOJA EI KUKAAN OTA IKINÄ TÖIHIN!! MENE KORJAUTTAMAAN LÄÄKITYKSESI NIIN EHKÄ OSAAT HAKEA RAHAT SOSSUN LUUKULTA (HUOM. JOTKA MM.MEIKÄLÄINEN MAKSAA N.35%VEROTUKSESTA)
Täällä haukutaan paljon ns.vuokratyönvälittäjiä, mutta tosiasiassa he eivät ole syyllisiä vuokratyövoiman käyttöön tai muuhunkaan siihen liittyvään! Jokainen yritys päättää täysin itsenäisesti käyttääkö vuokratyövoimaa vai ei, ja hinta määräytyy täysin työntekijälle kuuluvan palkan mukaan!! Tästä ei paljoa voi jäädä vuokrafirmojen "loisille" kuten täällä luuseri työttömät (lue:työkyvyttömät) heitä kutsuvat!
Loisia ovat juuri nämä lusmut, alkoholistit ja työkyvyttömät jotka jaksavat täällä valittaa ja haukkua muita työtätekeviä ihmisiä!!- viksumpi osapuoli
vain todelliset juntit harrastavat massapostitusta. Toivottavasti huomenna voit jo paremmin.
- r.unkkari
viksumpi osapuoli kirjoitti:
vain todelliset juntit harrastavat massapostitusta. Toivottavasti huomenna voit jo paremmin.
On se kumma että te tyhmät ette tajua tai siis halua tajuta asian ydintä! Ei vuokrafirma tai sen rekrytoijat ole syyllisiä teidän huonoon työtilanteeseen! Rekrytoijat tekevät töitä teidän puolesta jotta myös te tyhjäpäät saisitte joskus jotain töitä. Kaikki työ on kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin kotona sossun rahoilla elely! Palkkaa maksavat teillekin ja yleensä vielä ihan kohtuudella. Olisitte lukeneet hieman ahkerammin koulussa niin ei tarvitsisi täällä syyllistää muita huonosta työtilanteesta. Vuokrafirmoilla, Asiakasyrityksillä ja työvoimatoimistoilla on kaikilla sama tavoite/päämäärä, eli työllistää mahdollisimman paljon ihmisiä ja näin taata myös teille pelleille jonkin sortin toimeentulo! Mielestäni tämä päämäärä on ihan kohdallaan! Miten muuten voitte kivitellakaan että joku työnantaja ottaisi teidät suoraan vakituiseksi henkilökunnaksi?? Kokoajan vaan valitatte ja haukutte täällä kaikkea mahdollista..Teille tietysti kuuluisi sama palkka kuin esim minulla kaikkine etuineen (8500€/kk puhelin,läppäri,auto,asunto,lounarit bonukset max.20%/vuosi) Just just..hajotkaa kurjuuteenne pellet! Ja ihan tiedoksi minä en ole mikään rekrytoija vaan ihan rehellistä työtä tekevä korkeasti koulutettu ihminen. Hyvin hankkivat hekin varmasti muttei kuitenkaan ihan näin hyvin! voivoivoi kun säälittää meikäläistä!!! :))) ja ei ole siis massa-postia kun hieman mutettu!!!heheh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516480- 594708
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki954680Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t253473- 2033126
- 412895
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202736mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132729- 1561631
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3311559