Olen 47-vuotias nainen ja elämäni ensimmäistä kertaa osallistun keskustelupalstaan, mutta toivoisin että joku pystyisi avittamaan. Nyt nuoret sulkekaa silmänne; olen tässä iässä löytänyt elämänkumppanin. Haluan kertoa sen hänelle ja olen löytänyt keinon, mutta tarvitsen apua. Haluan laulaa hänelle karaokessa kappaleen, mutta en luota itseeni (musiikki 10 koulussa). Tietäiskö kukaan, mistä voisi löytää ohjausta tai koulutusta.
karaoke
21
2134
Vastaukset
- -pelastusrengas-
Otapa rohkeasti yhteys johonkuhun paikkakuntasi kuoronjohtajaan, kansalaisopiston tai peruskoulun musiikinopettajaan, kanttoriin, tai ihan vain muuten laulua aktiivisesti harrastavaan henkilöön. Hän tietää neuvoa oikean tekniikan ja opastaa varmasti mielellään aivan kutsumuksesta! (voit silti kysyä korvauksen maksamisesta, varsinkin jos kysyt oikealta ammattilaiselta. Tsemppiä!:)
- Itämaan tietäjä
Etsi oikea karaokeammattilainen niin hän tietää mitä on tarjolla ja osaa kaikki karaokekikat ja tietääpä myös yhtä sun toista vastakkaisen sukupuolen hurmaamisesta!
- musaani
Oletan että osaat laulusi ja pystyt sen myös ihan livenäkin laulamaan. Mene siis johonkin karaokepaikkaan ja kokeile. Ei levytaustan päälle laulaminen niin vaikeaa ole.
- onnistuiskos
Minusta ei ole kokeilemaan, muutoinhan olisin jo laulanut kokeeksi, eikö?? Yksi ajattelematon repliikki vuosien takaa, muuta ei tarvittu. Toisaalta, kun tykkään... Informoin miten asia edistyy.
- musaani
onnistuiskos kirjoitti:
Minusta ei ole kokeilemaan, muutoinhan olisin jo laulanut kokeeksi, eikö?? Yksi ajattelematon repliikki vuosien takaa, muuta ei tarvittu. Toisaalta, kun tykkään... Informoin miten asia edistyy.
Karaoke on juuri itsensä voittamista. Täytyy panna itsensä likoon ja uskaltaa. Jos mokaa niin mokaa. Mitä sitten. Pikkujuttu sadanvuodenpäästä. Ei kukaan enää muista että "onnistuiskos" mokas silloin karaokessa.
Toisaalta nykyään on erittäin vaikea mokata niin että pitäis olla nolona. Oot kai Idolsin karsintoja kattonu? Haluavat mokata telkkaris julkisesti. Ja kansa viihtyy kokiessaan myötähäpeää ja vahingoniloa tms. Suotakoon se heille. Että anna palaa vain. Ajatteleppa mikä palkinto jos onnistut.
- -pelastusrengas-
http://www.youtube.com/watch?v=5ohvnfaB_M8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uN3MhWeNdUo&feature=related
Harjoittele vaikka näillä kotona. Tietsikas ääni vain suurelle ja anna palaa. Et tarvitse mikkiä siihen..:)- etelä pohojalaanen
tuo ensimmäänen tausta.
Toinen heleppo mutta soliki finskin.
Minkähän firman tausta tuo eka oli? - Karaokekoukku
etelä pohojalaanen kirjoitti:
tuo ensimmäänen tausta.
Minkähän firman tausta tuo eka oli?SuomiPop versio.
- -pelastusrengas-
etelä pohojalaanen kirjoitti:
tuo ensimmäänen tausta.
Minkähän firman tausta tuo eka oli?Tuntuis vähän Powerin taustalta. Ei mun ääniala ainakaa riitäkkää tuohon ensimmäiseen. Musta se on Tauskia.. Tuo toinen on taas hyvinki tuttu. Siitä sellainen juttu, että oon sen laulanu isoonlusikan kaupungista olevan orkesterin säestyksellä livenä lavalla yhdes sen orkesterin upean, kauniin naissolistin kans joskus viime joulun alla
- Karaokekoukku
-pelastusrengas- kirjoitti:
Tuntuis vähän Powerin taustalta. Ei mun ääniala ainakaa riitäkkää tuohon ensimmäiseen. Musta se on Tauskia.. Tuo toinen on taas hyvinki tuttu. Siitä sellainen juttu, että oon sen laulanu isoonlusikan kaupungista olevan orkesterin säestyksellä livenä lavalla yhdes sen orkesterin upean, kauniin naissolistin kans joskus viime joulun alla
Kyllä se on Tauskin ja SuomiPop 1.(ammattilevy) versio, ei Powerin.
Itse en ole laulanut, mutta kuullut kyllä monenkin laulavan (miehet sitä laulaa, ainakin täälläpäin) - -pelastusrengas-
Karaokekoukku kirjoitti:
Kyllä se on Tauskin ja SuomiPop 1.(ammattilevy) versio, ei Powerin.
Itse en ole laulanut, mutta kuullut kyllä monenkin laulavan (miehet sitä laulaa, ainakin täälläpäin)Nytpä tiedän tuonkin!:) Kuvittelisin, että vois sopia naisellekin. Ja tälle rakastuneelle varsinkin! Itse en Tauskin lauluja omakseni tunne, paitsi "Ole sinä minun"-kappaleen. Kokeilitko jo laulaa tuohon youtuben taustaan?
- Karaokekoukku
Nytpä tiedän tuonkin!:) Kuvittelisin, että vois sopia naisellekin. Ja tälle rakastuneelle varsinkin! Itse en Tauskin lauluja omakseni tunne, paitsi "Ole sinä minun"-kappaleen. Kokeilitko jo laulaa tuohon youtuben taustaan?
kokeillut sitä laulaa, silloin en ainakaan osannut, mutta nyt en pysty oikein mitään laulamaan, kun vieläkin on ääni painoksissa, uunna vuonna meni kokonaan. Yritän saada sen kuntoon, pari laulua jo mörisin.
Mulle joku on joskus 10 v. sitten nauhottanut VHS:lle sen karaokeversion, siitä muistinkin, kaivoin sen esille.
Kyllä se minustakin sanojen puolesta sopii.
On muuten aika jännä, että jotkut kilpailujen vetäjät sanovat että tuo ja tuo on miesten laulu, älä laula ainakaan kilpailuissa.
Noissa vetäjissäkin on hirveesti eroja ja täytyy etukäteen tietää heidän mieltymyksensä, jos aikoo pärjätä.
Taustoissa on kyllä suuria eroja, enkä mene koskaan laulamaan julkisesti sellaista, mitä taustaa en ole koskaan kuullut.
Keksipä minulle joku uusi laulu, mitä alkaisin opettelemaan, olispa mielenkiintoista kuulla minkälaisen ehdotat pelkästään näitten kirijotusten perusteella.Moi! - -pelastusrengas-
Karaokekoukku kirjoitti:
kokeillut sitä laulaa, silloin en ainakaan osannut, mutta nyt en pysty oikein mitään laulamaan, kun vieläkin on ääni painoksissa, uunna vuonna meni kokonaan. Yritän saada sen kuntoon, pari laulua jo mörisin.
Mulle joku on joskus 10 v. sitten nauhottanut VHS:lle sen karaokeversion, siitä muistinkin, kaivoin sen esille.
Kyllä se minustakin sanojen puolesta sopii.
On muuten aika jännä, että jotkut kilpailujen vetäjät sanovat että tuo ja tuo on miesten laulu, älä laula ainakaan kilpailuissa.
Noissa vetäjissäkin on hirveesti eroja ja täytyy etukäteen tietää heidän mieltymyksensä, jos aikoo pärjätä.
Taustoissa on kyllä suuria eroja, enkä mene koskaan laulamaan julkisesti sellaista, mitä taustaa en ole koskaan kuullut.
Keksipä minulle joku uusi laulu, mitä alkaisin opettelemaan, olispa mielenkiintoista kuulla minkälaisen ehdotat pelkästään näitten kirijotusten perusteella.Moi!Totta virkat - minustakaan ei ole naisten tai miesten lauluja. Oikeastaan mies voi löytää ja tehdä helmen laulusta joka opittu kuulemaan naisen suusta - tai toisinpäin! Esimerkiksi itselläni pidän hyvin onnistuneena juuri tuota "Jos se voisi olla totta" tai Mariliin "Sinun"- kappaleita.
Sinulla on joskus niin kova tempo päällä, että ehdottaisin sinulle uudeksi lauluksi jotain valssia, joka tekee hyvää sydämelle..Hmm.. Ei liian tuttu ja helppo saa olla, että löytyy haastettakin. Kostervalssi! Moni luulee Saarenmaan valssia helpoksi, koska sitä on kuultu niin paljon, mutta kokeilepa sitäkin!;) - Karaokekoukku
Totta virkat - minustakaan ei ole naisten tai miesten lauluja. Oikeastaan mies voi löytää ja tehdä helmen laulusta joka opittu kuulemaan naisen suusta - tai toisinpäin! Esimerkiksi itselläni pidän hyvin onnistuneena juuri tuota "Jos se voisi olla totta" tai Mariliin "Sinun"- kappaleita.
Sinulla on joskus niin kova tempo päällä, että ehdottaisin sinulle uudeksi lauluksi jotain valssia, joka tekee hyvää sydämelle..Hmm.. Ei liian tuttu ja helppo saa olla, että löytyy haastettakin. Kostervalssi! Moni luulee Saarenmaan valssia helpoksi, koska sitä on kuultu niin paljon, mutta kokeilepa sitäkin!;)arvailtu, että valssi sopii minulle. Kerran oon laulanu Kostervalssin yhdessä vetäjän kanssa (olin sihteerinä ja hän veti mukaan laulamaan) Lokkivalssi on ollut mun kipale, mutta siihen jo kyllästynyt. Mantsuurian kukkuloilla ja Valkoakaasiat oon pari kertaa esittäny, muutaman kerran Muistosi on mulle kallis, Saarenmaan valssia oon laulanu vain kotona. Täälläpäin ei sitä paljoa kuule.
Viimeisin uusista valsseista, mitä oon opetellut ja jo laulanutkin, on Tapio Rautavaaran Tuo aika toukokuun.
Tuon Jos se voisi olla totta lauloin kerran kotona yhelle miehelle, mutta ei se sitte ollukkaan totta(heh). Sinun- laulua en oo oppinu niin hyvin että menisin esittämään.
Nyt opettelen vieläkin Anneli Saariston esittämää laulua Jos joskus, mutta se nyt ei oo iskelmä, eikä varsinaisesti tanssimusiikkia ja on tosi vaikea.
Kiitti ehdotuksista:)) - -pelastusrengas-
Karaokekoukku kirjoitti:
arvailtu, että valssi sopii minulle. Kerran oon laulanu Kostervalssin yhdessä vetäjän kanssa (olin sihteerinä ja hän veti mukaan laulamaan) Lokkivalssi on ollut mun kipale, mutta siihen jo kyllästynyt. Mantsuurian kukkuloilla ja Valkoakaasiat oon pari kertaa esittäny, muutaman kerran Muistosi on mulle kallis, Saarenmaan valssia oon laulanu vain kotona. Täälläpäin ei sitä paljoa kuule.
Viimeisin uusista valsseista, mitä oon opetellut ja jo laulanutkin, on Tapio Rautavaaran Tuo aika toukokuun.
Tuon Jos se voisi olla totta lauloin kerran kotona yhelle miehelle, mutta ei se sitte ollukkaan totta(heh). Sinun- laulua en oo oppinu niin hyvin että menisin esittämään.
Nyt opettelen vieläkin Anneli Saariston esittämää laulua Jos joskus, mutta se nyt ei oo iskelmä, eikä varsinaisesti tanssimusiikkia ja on tosi vaikea.
Kiitti ehdotuksista:))vielä sulle:
http://www.youtube.com/watch?v=sGxw_8_IUiA&NR=1
:) - Karaokekoukku
vielä sulle:
http://www.youtube.com/watch?v=sGxw_8_IUiA&NR=1
:)Olen laulanut pari kertaa tuota.Kaunis laulu:))
- aspstrand
Totta virkat - minustakaan ei ole naisten tai miesten lauluja. Oikeastaan mies voi löytää ja tehdä helmen laulusta joka opittu kuulemaan naisen suusta - tai toisinpäin! Esimerkiksi itselläni pidän hyvin onnistuneena juuri tuota "Jos se voisi olla totta" tai Mariliin "Sinun"- kappaleita.
Sinulla on joskus niin kova tempo päällä, että ehdottaisin sinulle uudeksi lauluksi jotain valssia, joka tekee hyvää sydämelle..Hmm.. Ei liian tuttu ja helppo saa olla, että löytyy haastettakin. Kostervalssi! Moni luulee Saarenmaan valssia helpoksi, koska sitä on kuultu niin paljon, mutta kokeilepa sitäkin!;)Olen itse laulanut muutaman, tavallisesti miehen esittämän kipaleen, pari Reijo Taipaleen tangoa ja nyt viimeksi opettelin "Hiljaiset sillat" Finkuilta, sekä Kirkan "Pyydä vain", tosi ihania kappaleita myös näin naisen esitettäväksi. :-)
- Urpo58
Koeta löytää jouku sellainen "karaoke ammattilainen", joka voisi ohjata ja laulattaa sulle biisiä ihan yksityisesti. Meitäkin löytyy ja silloin ei se kynnys ole ehkä niin iso.
- perinteisesti.
aamusta alkaen karaokekuppilaan tikkitakki päällä keskiolutta kittaamaan, illalla lisäksi muutama rohkaisuryyppy räkä poskelle ja ei muuta kun mikin varteen vinkumaan ja juontajille vittuilemaan ni kyl se siitä ura urkenee...:)
- mikkis-100
perinteisesti. kirjoitti:
aamusta alkaen karaokekuppilaan tikkitakki päällä keskiolutta kittaamaan, illalla lisäksi muutama rohkaisuryyppy räkä poskelle ja ei muuta kun mikin varteen vinkumaan ja juontajille vittuilemaan ni kyl se siitä ura urkenee...:)
Viitsi!
Kuin kovaa itseluottamusta!Itse alotin ensin kaverin luona tietokoneella laulellen kappaleitten mukana ja sitten kuulin kun kaverin isän emäntä oli ihmetellyt, että kuka tämä laulaja on?Oli luullut, että tulee koneelta:)Silloin vähän rohkaistuin ja mentiin käymään sitten Äänekoskella yhdessä ravintelissa ja kaveri oli salaa laittanut mulle kappaleen vetämään, onneks oli mun lemppari..Jännitti tietenkin oudossa paikassa elämänsä ensimmäistä kertaa laulaa, mutta siitä sain potkua kun mies huikkasi biisin välissä lattialta, että ei sitä kannata niin tosissaan ottaa.Kun lopetin niin tuli tanssijoilta raikuvat aplodit ja siitä lähti minun laulu harrastus, viitisen vuotta olen käynyt lauleskelemassa.Jos vaan tahtoa löytyy niin uskaltaa käydä laulamassa vaikka siellä yleisössä olisikin se elämän tärkein henkilö ja vielä sitä suuremmalla syyllä tietenkin yrittämään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015