Miksei vanha jaksa enää?

Niin?

18

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      No varmaan siks, että sun kannattais tehdä jotain muuta. Saanen suositella kirjavinkkejä, tai jotain?

      • kyllä mä tykkään lukea näit juttui ja kyselläkin, mut ei vaan jaksa jutella. Siks toisekseen, yritin kyl esittää aloituksen kysymyksen niin, että siihen olis vastattu ihan yleisellä tasolla...

        Kirjavinkkejä kyl vastaanotetaan, mitä ehdottaisit?


      • sulle tätä
        relaxed_eyes kirjoitti:

        kyllä mä tykkään lukea näit juttui ja kyselläkin, mut ei vaan jaksa jutella. Siks toisekseen, yritin kyl esittää aloituksen kysymyksen niin, että siihen olis vastattu ihan yleisellä tasolla...

        Kirjavinkkejä kyl vastaanotetaan, mitä ehdottaisit?

        kirjaa:

        http://www.ajatuskirjat.fi/suomi/lukunayte_1567.asp

        !


      • että...
        relaxed_eyes kirjoitti:

        kyllä mä tykkään lukea näit juttui ja kyselläkin, mut ei vaan jaksa jutella. Siks toisekseen, yritin kyl esittää aloituksen kysymyksen niin, että siihen olis vastattu ihan yleisellä tasolla...

        Kirjavinkkejä kyl vastaanotetaan, mitä ehdottaisit?

        Kokeile mun joululomalla lukemaani (joskin vähän puolipliisua) psykologista teosta: kirj. James Hollis, " Miksi hyvät ihmiset tekevät pahaa - Pimeän puolemme ymmärtäminen."

        Lisänä vois suositella vaikka mitä, kuten esim.: Ken Saro-Wiwa - "Vankilapäiväkirja" (LIKE-pokkarit, luin junamatkalla kerran...), Khaded Hosseini "Tuhat loistavaa aurinkoa"( vielä kesken tosin, lahjakirja), se Oksanen ( jos et aiemmin ole perehtynyt?), "Onnistujan Pikkujättiläinen";D(*reps, tämäkin on lahja) jne. jne.

        Jos haluat syvällisempää rummutusta, suosittelen vertaamaan Dostojevskin ja Henry Millerin keskinäisen epämääräistä suhdetta.;D Henry Miller muuten ainakin sopii miehiselle miehelle (jostakin syystä tuli mieleen, joku muukin palstalla tais tosta aikoinaan tykätä)...Suosittelen aloittamaan "Kravun kääntöpiiristä" ja etenemään siitä sitten loogisesti "Kauriin kääntöpiiriin". Nämä kirjat eivät mielistele ainakaan naisia.;D


      • että... kirjoitti:

        Kokeile mun joululomalla lukemaani (joskin vähän puolipliisua) psykologista teosta: kirj. James Hollis, " Miksi hyvät ihmiset tekevät pahaa - Pimeän puolemme ymmärtäminen."

        Lisänä vois suositella vaikka mitä, kuten esim.: Ken Saro-Wiwa - "Vankilapäiväkirja" (LIKE-pokkarit, luin junamatkalla kerran...), Khaded Hosseini "Tuhat loistavaa aurinkoa"( vielä kesken tosin, lahjakirja), se Oksanen ( jos et aiemmin ole perehtynyt?), "Onnistujan Pikkujättiläinen";D(*reps, tämäkin on lahja) jne. jne.

        Jos haluat syvällisempää rummutusta, suosittelen vertaamaan Dostojevskin ja Henry Millerin keskinäisen epämääräistä suhdetta.;D Henry Miller muuten ainakin sopii miehiselle miehelle (jostakin syystä tuli mieleen, joku muukin palstalla tais tosta aikoinaan tykätä)...Suosittelen aloittamaan "Kravun kääntöpiiristä" ja etenemään siitä sitten loogisesti "Kauriin kääntöpiiriin". Nämä kirjat eivät mielistele ainakaan naisia.;D

        Mut mä luen nyt eka loppuun ton davinci koodin, sit perehdyn, et löytyiskö noist sun ehdotuksista jotai.


      • että...
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Mut mä luen nyt eka loppuun ton davinci koodin, sit perehdyn, et löytyiskö noist sun ehdotuksista jotai.

        Älä lue sitä da Vincii loppuun...Surkean ylimainostettu ja huono kirja. Mulla on se jossakin hyllyni alimmaisessa nurkassa. Kyseinen kirja ei koskaan olis saavuttanut sellaista menestystä kuin sai, jollei se olis tiettyjen uskonnollisten tarkoitushakuisten kyseenlaistusten kautta saanut erit. katolisia piirejä takajaloilleen.

        Koko se kirja on täynnä surkeaa kerrontaa...Ja siellä mitään "faktoja" mistään ole, vaikka jotkut jaksoikin mesota jopa koko Jeesus Kristuksen jälkikasvun asuvan tänä päivänä jossakin esim. Pariisissa...* em. osin kärjistys ja vitsi tietysti, joo*


      • on....
        että... kirjoitti:

        Älä lue sitä da Vincii loppuun...Surkean ylimainostettu ja huono kirja. Mulla on se jossakin hyllyni alimmaisessa nurkassa. Kyseinen kirja ei koskaan olis saavuttanut sellaista menestystä kuin sai, jollei se olis tiettyjen uskonnollisten tarkoitushakuisten kyseenlaistusten kautta saanut erit. katolisia piirejä takajaloilleen.

        Koko se kirja on täynnä surkeaa kerrontaa...Ja siellä mitään "faktoja" mistään ole, vaikka jotkut jaksoikin mesota jopa koko Jeesus Kristuksen jälkikasvun asuvan tänä päivänä jossakin esim. Pariisissa...* em. osin kärjistys ja vitsi tietysti, joo*

        aikuisten satukirja, mutta sulta on varmaan mennyt sellainen olennainen seikka ohi, kuten yleensäkin


      • että...
        on.... kirjoitti:

        aikuisten satukirja, mutta sulta on varmaan mennyt sellainen olennainen seikka ohi, kuten yleensäkin

        "aikuisten satukirja, mutta sulta on varmaan mennyt sellainen olennainen seikka ohi, kuten yleensäkin"

        Kiistinkö minä, etteikö se ( Da Vinci Koodi) olisi satua?;D Viittasin vain siihen, ettei se (kirja) julkistamisensa aikoihin suinkaan kaikille tahoille ollut satua, vaan herätti joissakin uskonnnollisissa piireissä hyvinkin voimakkaita reaktioita... Ei tää Dan Brown niin erityinen kynäniekka ole, että sillä kerronnan tasolla ja kyvyillä olis herättänyt yhtään sen tason kansainvälistä huomiota, -ilman erityisen radikaalia perinteisten "kristinuskomusten" mukaisten käsitysten kyseenalaistamista, mun mielestäni...    


      • LukenutN
        että... kirjoitti:

        Kokeile mun joululomalla lukemaani (joskin vähän puolipliisua) psykologista teosta: kirj. James Hollis, " Miksi hyvät ihmiset tekevät pahaa - Pimeän puolemme ymmärtäminen."

        Lisänä vois suositella vaikka mitä, kuten esim.: Ken Saro-Wiwa - "Vankilapäiväkirja" (LIKE-pokkarit, luin junamatkalla kerran...), Khaded Hosseini "Tuhat loistavaa aurinkoa"( vielä kesken tosin, lahjakirja), se Oksanen ( jos et aiemmin ole perehtynyt?), "Onnistujan Pikkujättiläinen";D(*reps, tämäkin on lahja) jne. jne.

        Jos haluat syvällisempää rummutusta, suosittelen vertaamaan Dostojevskin ja Henry Millerin keskinäisen epämääräistä suhdetta.;D Henry Miller muuten ainakin sopii miehiselle miehelle (jostakin syystä tuli mieleen, joku muukin palstalla tais tosta aikoinaan tykätä)...Suosittelen aloittamaan "Kravun kääntöpiiristä" ja etenemään siitä sitten loogisesti "Kauriin kääntöpiiriin". Nämä kirjat eivät mielistele ainakaan naisia.;D

        Kravun kääntöpiirin luin joskus hyvin hyvin nuorena "tietyssä tarkoituksessa". Muutama viikko sitten yritin lukea Kauriin kääntöpiiriä, mutta eipä se minua innostanut.


      • että...
        LukenutN kirjoitti:

        Kravun kääntöpiirin luin joskus hyvin hyvin nuorena "tietyssä tarkoituksessa". Muutama viikko sitten yritin lukea Kauriin kääntöpiiriä, mutta eipä se minua innostanut.

        "Kravun kääntöpiirin luin joskus hyvin hyvin nuorena "tietyssä tarkoituksessa". Muutama viikko sitten yritin lukea Kauriin kääntöpiiriä, mutta eipä se minua innostanut."

        Juu. Sehän siis, "Kauriin kääntöpiiri" on kieltämättä paljon banaalimpaa panemista, kuin mitä "Kravun kääntöpiirissä" oli.;) Heebo haahuaa jossakin Nykissä, sillä on rahat finito ja sitä vituttaa sen työ.;D Sitähän se pitkälti, "Kauriin kääntöpiiri"... Lukukokemuksiin voi tosin joskus paljolti vaikuttaa varmaan suomentajatkin(?). Saarikoskihan esim. tunnetusti suomensi "Kravun".

        Millerillä on kuitenkin aivan omansalaisensa kerronta. Ei ukolta ainakaan rohkeutta puuttunut. Omasta mielestäni aivan uskomatonta on ainakin se, että miten hyvin Millerinkin jutut kestää aikaa... Juuri mikään ei musta nimittäin erottais tän päivän ihmisen kokemusmaailmasta ja kerronnasta Millerin 30-lukulaista(!) ymmärrystä. Ei tosiaan siis välttämättä ihme, että aikalaisensa puritanistit yritti kaikin voimin kieltää ja estää kirjojen myyntiä. ( No joo ja nää "Ruusuiset ristiinnaulitsemiset" menee aidostikin jo pornografiankin alalle, jos totta puhutaan...)

        Dostojevski kuitenkin suurempi haaste, juu ehdottomasti.;) Siinä yksi, josta niin monet kirjailijat on ammentaneet, etteivät sitä itse kaikki ymmärräkään.


    • .......

      tietysti siihen, että pääset kehumaan homman tyssänneen viidenteen varviin

    • kohdalla siitä,

      että sun elämäs on 2 asiaa. Palsta ja työ. Jos vaikka virkistäytyisit tekemällä jotain muuta kuin palstailemalla, niin voisit jaksaa tyydyttää naisesi paremmin.

      • on nyt......

        vähän pakko hengailla täällä, ettei mene palstan seuraava viestiennätys ohi suun


      • näi o...... :)
        on nyt...... kirjoitti:

        vähän pakko hengailla täällä, ettei mene palstan seuraava viestiennätys ohi suun

        relaxi on nyt addiktoitunut seuraavaan ennätykseen elikkä rekkaan


    • ..kyllä se siitä iloksi vielä muuttuu. =D Tsemppiä.

    • En.kerro

      aina jaksaakaan? Eikös vanha erota jo tarpeellisen tarpeettomasta ;D

    • ja puuhkostako

      on puti poies? Havuja perkele!

    • tartte

      jaksaa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe