Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

retkiluistelemaan

happyppahh

Viimeksi olen pakkokaunoluistellut koulussa 20 vuotta sitten. Eipä ollut minun vahva lajini, mutta nyt kiinnostaisi retkiluistelu.

Vaatiiko hyvää tasapainoa? Pysyykö paremmin pystyssä kuin kaunoluistimilla? Onko muuten vaikeaa? Vaatiiko jotain erityistaitoja?

Vinkkejä ja neuvoja aloittelijalle, Kiitos!

11

3916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skriik

      Retkiluistelu muistuttaa enemmän luisteluhiihtoa kun perinteistä tyttöjen luistelua. Osta vehkeet asiantuntevasta liikkeestä ja mene lähiluistinradalle kakaroitten sekaan treenaamaan.
      Luisteluhiihtosauvat auttaa potkujen opettelussa.Sauvat auttaa alkuun tasapainon opettelussa. Suomen Latu järjestää kursseja jos et usko kykyihisi. Etsi porukka joka huolii sinut mukaan retkilleen.

      • happyppahh

        :))


    • don Reino

      Katsohan Suomen retkiluistelijoiden sivut ja ilmoittaudu kursille.

      www.skrinnari.fi

    • luistelunoviisi

      Loppiaisena. Edellisestä luistelukerrasta oli aikaa 49 vuotta. Yllättävänkin helposti opin. Jäin kyllä kerrasta koukkuun Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan. Muista ottaa jäänaskalit kaulaan turvavälineiksi.

      • happyppahh

        Aion kyll' uskaltaa =)


    • Steffo

      Täällä on retkiluistelu ollut hyvin suosittua jo vuosikymmeniä ja olen nyt ilokseni huomannut että harrastuksen suosio on kasvanut Suomessakin. Nykyään kun ei aina lunta ole, niin retkiluistelusta on tullut monelle hiihdon korvike. Itse luistelen muutaman kerran talvessa. Ensimmäiset kerrat voivat tuntua vaikeilta ja kivuliailta koska käyttöön tulee uusia lihaksia ja erilainen tasapainon hallinta. Mutta älä anna periksi! Parin retken jälkeen tuntuu jo paremmalta. Varusteissakin on eroa. Itse luistelen perinteisillä siteillä joissa koko mono on kiinni luistimessa, mutta monilla on ns irtokantaluistimet.

    • hjdl

      Hei retkiluistelia!

      Retkiluisteluun ei tarvita erityisiä taitoja kunhan muistat olla varovainen, pukea lämpimästi päälle ja ottaa hyvät eväät mukaan

    • lfd

      Hei tervetuloa retkiluistelemaan!

      Tavalliset kaunoluistimet ovat ihan hyvät eikä sinun tarvitse osata mitään erityisiä taitoa perusluitelutaito riittää. Yksi vinkki vielä kannattaa ottaa eväät mukaan sillä luistellessa tulee nälkä.

    • Buranaa poskeen retken jälkeen

      Kannattaa harkita vielä. Jäällä kaatuilu murtaa kylkiluut kuin vanhan risun.

    • TL1

      www.skrinnari.fi

    • Don-Pate

      ...vielä. Jos mahdollista vuokraa ensin välineet, kokeile pari kertaa ja jos (kun) jäät koukkuun osta sitten.
      Jos vuokrailet useamman kerran, voit testata eri malleja ja tiedät mikä on sinun luistin ja mono.

      Hyviä luisteluretkiä kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe