Viimeksi olen pakkokaunoluistellut koulussa 20 vuotta sitten. Eipä ollut minun vahva lajini, mutta nyt kiinnostaisi retkiluistelu.
Vaatiiko hyvää tasapainoa? Pysyykö paremmin pystyssä kuin kaunoluistimilla? Onko muuten vaikeaa? Vaatiiko jotain erityistaitoja?
Vinkkejä ja neuvoja aloittelijalle, Kiitos!
retkiluistelemaan
11
4067
Vastaukset
- skriik
Retkiluistelu muistuttaa enemmän luisteluhiihtoa kun perinteistä tyttöjen luistelua. Osta vehkeet asiantuntevasta liikkeestä ja mene lähiluistinradalle kakaroitten sekaan treenaamaan.
Luisteluhiihtosauvat auttaa potkujen opettelussa.Sauvat auttaa alkuun tasapainon opettelussa. Suomen Latu järjestää kursseja jos et usko kykyihisi. Etsi porukka joka huolii sinut mukaan retkilleen.- happyppahh
:))
- don Reino
Katsohan Suomen retkiluistelijoiden sivut ja ilmoittaudu kursille.
www.skrinnari.fi - luistelunoviisi
Loppiaisena. Edellisestä luistelukerrasta oli aikaa 49 vuotta. Yllättävänkin helposti opin. Jäin kyllä kerrasta koukkuun Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan. Muista ottaa jäänaskalit kaulaan turvavälineiksi.
- happyppahh
Aion kyll' uskaltaa =)
- Steffo
Täällä on retkiluistelu ollut hyvin suosittua jo vuosikymmeniä ja olen nyt ilokseni huomannut että harrastuksen suosio on kasvanut Suomessakin. Nykyään kun ei aina lunta ole, niin retkiluistelusta on tullut monelle hiihdon korvike. Itse luistelen muutaman kerran talvessa. Ensimmäiset kerrat voivat tuntua vaikeilta ja kivuliailta koska käyttöön tulee uusia lihaksia ja erilainen tasapainon hallinta. Mutta älä anna periksi! Parin retken jälkeen tuntuu jo paremmalta. Varusteissakin on eroa. Itse luistelen perinteisillä siteillä joissa koko mono on kiinni luistimessa, mutta monilla on ns irtokantaluistimet.
- hjdl
Hei retkiluistelia!
Retkiluisteluun ei tarvita erityisiä taitoja kunhan muistat olla varovainen, pukea lämpimästi päälle ja ottaa hyvät eväät mukaan - lfd
Hei tervetuloa retkiluistelemaan!
Tavalliset kaunoluistimet ovat ihan hyvät eikä sinun tarvitse osata mitään erityisiä taitoa perusluitelutaito riittää. Yksi vinkki vielä kannattaa ottaa eväät mukaan sillä luistellessa tulee nälkä. - Buranaa poskeen retken jälkeen
Kannattaa harkita vielä. Jäällä kaatuilu murtaa kylkiluut kuin vanhan risun.
- TL1
www.skrinnari.fi
- Don-Pate
...vielä. Jos mahdollista vuokraa ensin välineet, kokeile pari kertaa ja jos (kun) jäät koukkuun osta sitten.
Jos vuokrailet useamman kerran, voit testata eri malleja ja tiedät mikä on sinun luistin ja mono.
Hyviä luisteluretkiä kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486227
- 431634
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes371261- 45988
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320971Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45883Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384856Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75835