mimmoiset pyllyt miesten mieleen?

kysyjävain

te miehet kun pidätte naispuolisten henkolöiden takapuolen "tsekkauksesta" niin minkälainen takapuoli sitten on se mielekkäin ? mielipiteitähän on kaikilla ja erilaisia, kaikki mielipiteet tervetulleita tänne =)

69

13010

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka jotkut kuulemma

      suosii muodokkaampaa. Mutta tiukkuus lienee avainsana.

    • samakysyjä

      eli siis lisään: haittaako jos takamukses löytyy pieni määrä tätä naisten painajaista eli selluliittia. onko se niin maailman kaatava juttu teidän mielestänne? vaikka olisi piukka pylly, voi selluliittiakin olla

      • aikamiesq

        Naisen pitäää olla naisen muotoinen eli kurveja pitää olla ja persus kunnon kokoinen :-)
        "tiukka" luuviulu ei miellytä minua lainkaan.


      • Äyjä

        Vaimolla on levee lanne, pyöree peppu eli rasvaa löytyy ja on selluliittiakin ja ei kuule yhtään haittaa. Kiihottava perä on hällä, vyötärö solakka ja aivan ihana muutenkin.


    • olla...

      pehmeä ja pyöreä. Kuin kaksi voipullaa. Ja tiukat hipsterit ympärillä.

      • varmastikin

        onnenpäivät täällä voipullien luvatussa maassa.


      • enemmän
        varmastikin kirjoitti:

        onnenpäivät täällä voipullien luvatussa maassa.

        sellaisia viinereitä täällä kyllä ne pyllyt.


      • sivullinen_
        varmastikin kirjoitti:

        onnenpäivät täällä voipullien luvatussa maassa.

        kyllä aika hyvin sanottu. Rupes väkisinkin hymyilyttämään.. :)


      • ainakin
        enemmän kirjoitti:

        sellaisia viinereitä täällä kyllä ne pyllyt.

        oli molemmissa käsissä herkulliset voipullat,,,ja pehmeät.


    • pyöreä ja

      tiukka.

      Ei siis mikään todella pieni vaan sellainen sopiva kuten joillakin 19-vuotiailla on.

      Siihen norja varsi niin aijaijaijai.

      • [M_21]

        Ensimmäisessä ja viimeisessä kuvassa olevat on todella upeita. Keskimmäinen näyttää jo luonnottomalta.


      • peputon

        Mä voisin ottaa ton keskimmäisen persheen.. mistähän sellasen mahtais saada? muuten oon ihan tyytyväinen ulkonäkööni mut tohon perspuoleen en.. siks sitä yleensä piilottelenkin pukeutumisessa.Jostain ihmeen kumman syystä kuitenkin olen saanut kuulla niiltä miehiltä joiden kanssa olen seurustellu että tykkäävät takapuolestani!! miksi!? onko se vittuilua vai näyttääkö rakastunut nainen sitten täydelliseltä? Itse haluaisin vähän tasapainotusta kroppaani jotta näyttäisin kokonaisuutena mallikelpoiselta


      • Nuo kaikki
        peputon kirjoitti:

        Mä voisin ottaa ton keskimmäisen persheen.. mistähän sellasen mahtais saada? muuten oon ihan tyytyväinen ulkonäkööni mut tohon perspuoleen en.. siks sitä yleensä piilottelenkin pukeutumisessa.Jostain ihmeen kumman syystä kuitenkin olen saanut kuulla niiltä miehiltä joiden kanssa olen seurustellu että tykkäävät takapuolestani!! miksi!? onko se vittuilua vai näyttääkö rakastunut nainen sitten täydelliseltä? Itse haluaisin vähän tasapainotusta kroppaani jotta näyttäisin kokonaisuutena mallikelpoiselta

        Vaikuttavat.


      • perseitä katseleva
        Nuo kaikki kirjoitti:

        Vaikuttavat.

        Pituudessa eivät ainakaan ole järin isoja. Ensimmäisessä kuvassa oleva Kim Kardashian on 157 cm pitkä. Toisen kuvan Vida Guerra on 159 cm ja tuo Shakirahan on 150 cm pitkä. Hyviä esimerkkejä siitä, ettei katseita keräävän naisen tarvitse olla pitkä.


      • Tarkoitin, että
        perseitä katseleva kirjoitti:

        Pituudessa eivät ainakaan ole järin isoja. Ensimmäisessä kuvassa oleva Kim Kardashian on 157 cm pitkä. Toisen kuvan Vida Guerra on 159 cm ja tuo Shakirahan on 150 cm pitkä. Hyviä esimerkkejä siitä, ettei katseita keräävän naisen tarvitse olla pitkä.

        Perseen koosta päätellen kaikki tuntuisivat aikusilta.


      • perseitä katseleva
        Tarkoitin, että kirjoitti:

        Perseen koosta päätellen kaikki tuntuisivat aikusilta.

        ...ymmärsin väärin. Tosiaan Kim Kardashiania (28-v.) lukuunottamatta ovat yli kolmenkymmenen.


    • Peppufani_
      • valttia

        Heteromiehenä haluan naisen, joka näyttää naiselta. Pyöreä, muodokas takamus ja kurvit ovat naisellisia ominaisuuksia.

        Nykyinen naismalli-ihanne (anorektisen laiha, ei persettä, AA-kupin lattarinnat) ei tosiaan näytä naiselta vaan teinipojalta.

        Kurvit kunniaan.


      • [M_21]

        Iso, pyöreä ja muodokas sen olla pitää. Muotilehtien kannessa olevat anorektikkomallit on ällöttäviä.


      • J.Lo.
        [M_21] kirjoitti:

        Iso, pyöreä ja muodokas sen olla pitää. Muotilehtien kannessa olevat anorektikkomallit on ällöttäviä.

        mullakin on sitten vielä toivoa.

        Takapuoleni on niin iso, että välillä pelkään sen peittävän auringonkin ;D
        Ei roiku mihinkään suuntaan, eikä ole selluliittia, mutta sellaiseksi se on muotoutunut, joten minkäs sille mahtaa.

        Mutta mukava tietää, ettei tarvi teltoissa kulkea.


      • Äyjä

        Pieni perse on lähinnä miehekäs, mutta piilohomojahan nuo suomalaiset miehet suurimmilta osin ovatkin.

        Meikään ei uppoa pieni pylly vaan kunnon perse. Tai pitäisikö sanoa, että minä uppoan kunnon perseeseen :D!

        HUom: tämä ei tarkoita, että nainen saisi olla lihava omenavartalo. Ehei! Pidän sopusuhtaisista mutta muodokkaista vartaloista ja ylipainoa saa olla ja vatsaakin kunhan muodot säilyy. Kunnon lantio, kunnon peppu, kunnon reidet! Daisareilla ei väliä! That's it!

        Lisää peppu-anthemeita:
        http://www.youtube.com/watch?v=u8CdqSxFoeI


      • perseitä katseleva
        J.Lo. kirjoitti:

        mullakin on sitten vielä toivoa.

        Takapuoleni on niin iso, että välillä pelkään sen peittävän auringonkin ;D
        Ei roiku mihinkään suuntaan, eikä ole selluliittia, mutta sellaiseksi se on muotoutunut, joten minkäs sille mahtaa.

        Mutta mukava tietää, ettei tarvi teltoissa kulkea.

        Jos se ei roiku, ei ole selluliittia, on iso, eikä vyötärösikään ole ainakaan pahasti löysä/roikkuva, niin sanon vaan, että HALLELUJAH!!


      • J.Lo.
        perseitä katseleva kirjoitti:

        Jos se ei roiku, ei ole selluliittia, on iso, eikä vyötärösikään ole ainakaan pahasti löysä/roikkuva, niin sanon vaan, että HALLELUJAH!!

        sellainen tiimalasi. Vai pitäisikö sanoa lähes "afrikkalainen" malli.. Lattareillakin saattaa olla. Mutta miten se istuu pohjolan naisen selkäpuolelle, on aina minua vähän hämmentänyt. Siksi teltat.


      • perseitä katseleva
        J.Lo. kirjoitti:

        sellainen tiimalasi. Vai pitäisikö sanoa lähes "afrikkalainen" malli.. Lattareillakin saattaa olla. Mutta miten se istuu pohjolan naisen selkäpuolelle, on aina minua vähän hämmentänyt. Siksi teltat.

        Kroppas on juuri sitä mitä itse ainakin etsin. Mutta juuri tuo ihmettelysi "miten se istuu pohjolan naisen selkäpuolelle" kuvastaa yleistä ongelmaa: ne harvat suomalaisnaiset, joita on "siunattu" runsailla muodoilla, eivät välttämättä arvosta niitä muotojaan ja pelkäävät olevansa "lihavia". Se on turha pelko, sillä meitä muodokkaiden naisten perässä läähättäjiä kyllä riittää:)


      • mistä tuon voi löytää
        J.Lo. kirjoitti:

        mullakin on sitten vielä toivoa.

        Takapuoleni on niin iso, että välillä pelkään sen peittävän auringonkin ;D
        Ei roiku mihinkään suuntaan, eikä ole selluliittia, mutta sellaiseksi se on muotoutunut, joten minkäs sille mahtaa.

        Mutta mukava tietää, ettei tarvi teltoissa kulkea.

        Kuulostaa oikein varsinaiselta herkkuperseeltä ! Ei kannata peitellä teltoissa.


      • Anonyymi
        J.Lo. kirjoitti:

        mullakin on sitten vielä toivoa.

        Takapuoleni on niin iso, että välillä pelkään sen peittävän auringonkin ;D
        Ei roiku mihinkään suuntaan, eikä ole selluliittia, mutta sellaiseksi se on muotoutunut, joten minkäs sille mahtaa.

        Mutta mukava tietää, ettei tarvi teltoissa kulkea.

        Iso on hyvä. Selluliittia saa olla. Varmaan paljonkin kysyntää. Intiimijutuissa jos vielä hyväksyy pakaravaon sivelyn niin onpas hyvä vaan.


    • -stond is-

      ehdottomasti olla sopivan pyörä ja leveä ;)

    • -m25-

      pieni ja tiukka

    • Rane

      Pieni.

    • eri kysyjä

      Kysyn nyt tässä samassa pötkössä, ku en viitsi uutta aihetta alottaa, ni mites sitten jos naisella on pitkä persevako? xD Noh siis tarkotan, ku näkyy melkein kaikissa housuissa aina persevako, ku se on vähän ehkä tavallista korkeampi. Ni mites tällanen asia sitten...onko kamala?

      • mallinen

        perse ei haittaa jos on kapeampi malli tai ei kai se vähän leveämpänäkään haittaa jos vain ei johduh se persevako siitä että rasva roikkuu.


      • laittaa kuvan

        niin kommentoidaan.


    • G.C.

      Tulet saamaan kahdenlaisia vastauksia:

      Homot ja kaappihomot pitävät myös naisilla pienistä pepuista.

      Heteromiehet pitävät vähän muodokkaammista pepuista. Muodokas, mutta kiinteä lienee aikuisten heteromiesten yleisin ihanne.

      • isoperseiset naiset

        yleensä väittää. Syytelistaan kuuluu myös pedofiiliksi syyttäminen jos kotimainen leivinuunin kokoinen perse ei miellytä.


      • jaahas taas

        siellä ei tykätä siitä että mies pitää vähän pienemmistä treenatuista ja tiukemmista pyllyistä.

        Asialla nainen jolla on jätelavan kokoinen perse tai tällaisen mies?


      • Eiköhän kaikilla

        miehillä ole oma makunsa myös pyllyn suhteen. Naisellani on tiukka, treenattu ja pieni kiinteä peppu, aivan täydellinen ja olen hetero. Minua lähinnä ällöttää isot turpat ja yleensä myös löysät takamukset.Pienissä pepuissa on yleensä vähemmän selluliittiakin.


      • Näkisitte vain
        jaahas taas kirjoitti:

        siellä ei tykätä siitä että mies pitää vähän pienemmistä treenatuista ja tiukemmista pyllyistä.

        Asialla nainen jolla on jätelavan kokoinen perse tai tällaisen mies?

        Tuon yhden lastehoitajan, joka työskentelee tämän talon päiväkodissa. Hän on paksu kuin miejeri.


    • luistelijoilla

      kyllä taitoluistelija naisilla on kaikista kaunein peppu

      • Kilpahiihtäjillä

        Olisi ihan kiva saada tiedän mielipiteenne heistäkin.


    • Nää on säännöllisesti

      toistuvia nää peppu rinnat kyselyt! Miks ihmeessä ette voi lukea niitä tuhansia jo käytyjä samoja kyselyjä ja samoja vastauksia?????

      • villev

        mitä hittoo sisäinen kauneus tärkein jne mut ulkoista unohtamatta..


      • aikuisten
        villev kirjoitti:

        mitä hittoo sisäinen kauneus tärkein jne mut ulkoista unohtamatta..

        ihmisten kirjoituksia. Epävarmat teinit peilailee persauksiaan ja tänne tulevat kysymään mielipidettä.


    • puhtaista

      ei oikeastaan muita vaatimuksia.

      • Riitä

        Tuokaan. Kyllähän naisten on huolehdittava koko kropastaan. Ja puhdakin pitää olla. Se on totta.


    • karvanen

      Perse

    • ...

      pienet on parhaita:)

    • Kaiken hyväksyvä

      Kuhan sitäkin pystyy puristamaan. Hellästi tietenkin. Musitakaaha tykätä myös itsestänne.

    • Siinä se !

      Aito kunnon kinkku on paras. Siihen kuuluu vähän potkaa myös.

    • pieni ja

      tiukka pylly. Niinkuin 15- vuotiailla pojilla mutta tytön vartalossa.

    • totuus...

      on se, että mitä isompi, sen parempi. Kunnon persie, semmonen joka tärähtelee kävellessä... ja vähän aikaa vielä naisen pysähdyttyä.

    • peput

      siinnähän se tuli

    • Laihajussi

      Ja lisäksi jos on täyteläiset reidet ja kapea vyötärö niinku mun tyttöystävällä niin nami! Seisoo aina ku sitä kattelen.

    • Roope 2

      Minä olen seurannut posteja ja olen n. 52v. ja nautin kypsemmistä pyllyistä, niin niistä mukavista ja nautinnollisista aikuisista naisista joilla on merkillisen mehevät pyllyt ja herkut. Nautintonani on heidän orkut ja se että olen juurta myöten sisällä tämän nautinnon keskipisteessä suihkuttaen kosteaa herrrkuani. Tv. Torsti 52v aina nauttien

    • tiukkaperse

      Mulla oli enen tosi pien naine lyhytkin oli perse olematon hieman masua kengän numero 35!! ollu monen miehen kans mut silti tiukka oli ja hyvin voihki,potki,sätki ja kiljahteli kun nain päätä heitteli puolelt toiselle ja selkä meni mutkalle kun orkut sai!
      Kyllä se pieniperseinen on tiukka! ja sisään sai laskee aina

    • Hoh hoo

      Painu muualle provoilemaan.

    • mies miettimässä

      Naisellisen muodokas on kaunein.
      Tärkein on naisen itsetunto ja omakuva, eli jos takamuksesta löytyy vähän seluliittiä ni se ei saata olla mikään ongelma jos nainen itse sen hyväksyy ja muutoin takamus on tosi hyvän muotoinen. Ihmiset ei ole mitään täydellisiä robotteja et pieni epäkohtakin on ihan normaalia ja inhimillistä. Pieni epäkohta tekee ihmisestä ihmisen, aidon ja olevan. Tasa-arvoisen.

      Jos on kaunis, muodokas takamus ja vaikkapa huomioita kääntävä farkkupeppu tms. ni tokihan nainen voi nauttia saamastaan huomiostaa. Sitten jos on tilanne että menee vaikka uimaan ja ihmiset saa nähdä et siin upeassa pepussa on selluliittiä, ni mielestäni naisen tulis suhtautua siihen tyynesti ja kokea olevansa se sama ihminen jonka peppua äsken just ihmiset salaa ihaili. Ja että tuo pieni epäkohta ei nujerra naista. Näin nainen voi olla tosi tyytyväinen kurvikkuuteensa ja jopa aavistuksen ylpeä kehostaan, mut tuo pieni epäkohta pitää huolen et tuo nainen ei voi kokea itseään ylivertaiseksi ja joissain tilanteissa jkainen ihminen joutuu antamaan joskus tasoitusta. kukaan ei voi olla liian täydellinen. Sama vaikkapa jos jollain naisella on erittäin ihastellut isot tissit ja sit tuliskin tilanne et hän joutuu heittämään rintsikat pois ni asetelmat voi muuttua ja joku pienempi tissinen voi olla silloin "halutumpi"
      Omakuva tulisi olla realistinen, mut ei liian pikkutarkka.
      Jos selluliittiä on ihan vähän ja se on vain pieni kosmeettinen epäkohta, ni...kähmimällähän se lähtee parhaiten?
      elämä ei ole niin justiinsa ja tulee nauttia siitä mitä on. Pitää tiedostaa pienet epäkohdat ja kaikesta luoda nätti ja kiva kokonaisuus, johon on itsekin tyytyväinen.
      Kun itsellä on hyvä mieli, ni kyllä sen näkee ulospäinkin.

      Epäkohdistaan ei kannata pitää isoa meteliä, koska jonkun ihmisen epäkohta voi olla just se mihin joku saattaa ihastua, vaikkapa pisamat, tai puhevika, tai joku mikä vain asia. Epäkohdat tekee ihmisistä persoonallisia
      Jos sellua on ja sitä ei saa pois ni sit on vaan todettava et sitä kuuluukin olla. Naisten vitsaus ja sithän sitä on oikea nainen kun on naisellisia vitsauksia.

      laitanpa joitain kauniita peffakuvia, etsin ihan aitoja suomalaisia naisia, joihin saattaisi jossain törmätä.

      ekana tuorein iltatyttö. kiva pylly. Ei mitenkään iso, mut mukavasti naisellinen.
      Oikein hyvännäköinen muutoinkin ja luonnollinen nainen.

      http://www.iltalehti.fi/iltatytto/201224_it.shtml

      Sit vähän rohkeampi kuva ja ajatus. Iso takamuksinen nainen herättää huomiota, siinä kuin isotissinenkin. Mut muodokkuus ei saata olla mikään kummajainen tai silmätikkuna oleminen, voi hyvinkin olla et on toinen sielunsisko, jonka kans voi lyöttäytyä yhteen. "me" Tässä alkaa olla piru irti =)

      http://dl.dropbox.com/u/1671782/bluejeansasszl7.jpg

      Kyllä monilla urheilijoillakin on muodokas takamus. Joissakin lajeissa on tyypillistä et on muodokas perä. oissakin harrastuksissa kehittyy iso persse. Tää aika poikkeavan runsas, mut jotain tän suuntaista on monissa urheilulajeissa. Muodokkuus voi olla fyysistä kestävyyttä ja voimakkuutta. Joissain muhkuissa perissä saatta olla sitä pläskiäkin, mut siel saattaa tosi vahvat lihakset sen lisäksi.

      http://dl.dropbox.com/u/1671782/34eby90.jpg

      Muodokas kiva perä voi olla kenellä tahansa, kuka vaan sen kehostaan löytää. Tämä neitonen on pukenut tyylikkäät farkut ja näyttää niissä mielestäni hyvälle.

      http://dl.dropbox.com/u/1671782/modspring-2010-48.jpg

      Lopuksi rohkea videoklippi. Tiukoissa farkuissa tämä nainen nappaa 10 arvosanan takamuksellaan. Miksei hän siis uskaltaisi hengailla nudistirannalla alasti. Hän on rehti itseleen ja ympäristölleen ja näyttää tosi hyvältä, vaikka takamuksessa antaa tasoitusta nakuna. Löytyy vähän sellua ja kiinteyskin on mielipiteitä rajaavaa, mut hän viihtyy itse ja mikä tärkeintä, näyttää oikein hyvälle.
      Tämä nainen on aikuisempaan makuun ja varmaan just miehekkäät miehet käy kuumana.
      Tää nainen ei näytä miltään tytönhempukalta, vaan hänellä on asennetta elämään ja rohkeutta. Hän ei ole nakuna yhtään vaivautuneen oloinen, vaikka samat ulkonäköpaineethan hänellä kuin muillakin.

      http://www.dailymotion.com/video/xqfne4_beachgirls-146_sexy

    • Bigassgirrll

      tehdään asia kaikille pepustaan epäröivile naisille selväksi; oli se pieni tai iso, tiukka tai vähän muhkumpi niin aivan varmasti on mies tai pari joka sen perään kuolaa.

      Eli älkää turhaa murehtiko sitä pepun kokoa, you got what you got, turha sitä sen enempää miettiä.

    • Anonyymi

      Mulla on kai sellainen pylly mitstä miehet tykkää. Eilen kun nostin jouluruokia pytään kylmäkaapista niin mun tiukka juhlamekko rullautui ylöös, ja koko pylly näkyi miehen veljille, jotka oli jo pöydässä.Lähn niistä käytti tilaisuutta hyväksi ja puristeli mun pakaraa kun en voinut estää enkä kehdannut huutaa. Koko illan tuntui että ne vain kyttäsi tilaisuutta kurkkia mun hameen alle.
      Myöhään illalla kun ne tuli saunasta, yksi heistä nosti eteisessä mun yöjpuvun helmaa ja painoi seisovan kullinsa mun pyllyä vasten pyyhkeensä raosta. En silloinkaan pitänyt meteliä, ja ihmeellisen hyvältä tuo hetki tuntui. Kostuin tosi nopeasti kun pyöritin pyllyäni suonikasta vartta vasten. Emme kuitenkaan tehneet enempää. Aamulla pedatessani sänkyjä näytin koko pyllyni tälle samalle veljelle ja hän hyväili sitä ja jalkoväliäni orgasmiin asti.

    • Anonyymi

      Tykkään pyllyystä jossa on kaksi kakkua ja ruskea reikä keskellä

    • Anonyymi

      Reikä ei saa olla kakkanen

    • Anonyymi

      Pitäisi suominaistenkin alkaa ymmärtää, millainen peppu on yleismaailmallisesti ihanteellinen. Ei se suomimiehen ihanne poikkea siitä.

      • Anonyymi

        Niinpä. Se on Hollywood:in ja Milano:n peppu.


    • Anonyymi
    • Pienet kiinteät ja treenatut.

      • Anonyymi

        Peppua ei voi täsmällisesti arvioida irrallisena. Etenkin koipi-reidet ja vyötärö vaikuttavat arvioon aika paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Peppua ei voi täsmällisesti arvioida irrallisena. Etenkin koipi-reidet ja vyötärö vaikuttavat arvioon aika paljon.

        Tietysti, mutta kysyttiin vain peppua. Kokonaisuus ratkaisee. Liian isot eivät ole makuuni.


    • Anonyymi

      Muodokas on kaikista paras, mutta liian iso ei saa olla. Yleensä täytetyt peput on parhaita, mutta luonnollisenakin joillakin unelma!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe