Sporttinen, mitä se..

mies kyselee

..tarkoittaa naisilla? Miehillä se taitaa olla niin että kun ei oikein hoikan raameihin enää sovi ja alkaa olla hieman sitä mahankellukkaa niin laitetaan sitten "sporttinen" kun "normaali" olisi liian valjua:D

Ainakin parilla kaverillani lukee "sporttinen" profiilissa vaikka minä en niitä ole ikinä oikein sellaisena nähnyt. Ehkä se sitten on niin kun laihduttamisen vuoksi pitää käydä välillä hikilenkillä niin se sitten tekee sporttiseksi.

Onkohan se naisillakkin sama kuvio? Itse joistakin naisprofiileista, joissa myös pituus ja paino mainittuna, huomannut että painoindeksin perusteella vois olla jopa vähän ylipainoakin mutta silti siellä lukee se "sporttinen". Jos on oikeasti urheilullinen niin olisikin ehkä hyvännäköinen nainen mutta itseä ainakin vähän epäilyttää kuvattoman kohdalla jotta noinko on, adidaksen urheilutakkiin pukeutuminen kauppareissulla ei mun mielestä riitä tekemään ihmistä sporttiseksi.

Eipä sillä, vaikka en olisi näin skeptinen siltikään en itse välttämättä sporttista hakisikaan vaan mulle kyllä kelpaa "hoikka" tai hoikemmanpuoleinen "normaali".

27

3148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkkunainen40+

Olen joskus miettinyt haluavatko nämä ihmiset antaa ko. nimityksellä trendikkään kuvan itsestään. Hieman samaan tyyliin kuin joitakin vuosia sitten kun alettiin puhumaan, että veden juonti on terveellistä, niin melkein joka mimmillä ja kundilla oli vesipullo aina kadulla kädessä:-) Tai sama kun parisenkymmentä vuotta sitten laskettelu oli "hittisana", niin auton katolle ostettiin suksiboxi vaikka siellä ei suksia ollutkaan; saihan sitä naapureille ja tutuille antaa kuvan, että seuraa muotia ja kuuluu "eliittiin". Useinhan tuollaiset em. asiat kuten myös tämä "sporttisuus" on käsitteitä joilla luodaan/halutaan luoda kuva ajan hengessä olevista ihmisistä. Sinänsä hieman surkuhupaisaa, ei uskalleta olla oma itsensä vaan annetaan trendien muokata omaa minää.

• ilmeisesti ei

saa laittaa urheileva, liikkuva, sporttinen missään tapauksessa jos on vähäkin ylipainoa. Juttelin tästä täällä syksyllä, ja tähän käsitykseeen tulin.

Käyn kuntosalilla (2 h treenit) kerran viikossa, jumppa kerran viikossa. Kesän aikana fillaroin 3500 km.

Mutta mulla on ylipainoa.

En siis voi kertoa, että olen sporttinen.

Mutta alipainoinen, ei-liikuntaaharrastava (kun on hoikka) saa laittaa.

Mielenkiintoista.

Se on siis image. Ulkonäkö.

Se ei tarkoita, että miten elää tai mitä tekee.

• tarkoitin

Moni ylipainoinen on paremmassa kunnossa kuin alipainoinen tai normaali, joka ei harrasta liikuntaa ollenkaan tai vähänlaisesti harrastava. Kaikille ei hyvä ruoka maistu tai mikään syöminen ei näy kropassa ja jotkut saavat liikkua oikein urakalla ja siltikin ylipainoa kertyy.

On se kumma vaan kun kaikkia laihoja kuvitellaan sporttisiksi vaikka hoikkuus johtuisi aivan muista syistä kuin liikunnasta.

• Njoopanjoo
        tarkoitin kirjoitti:

Moni ylipainoinen on paremmassa kunnossa kuin alipainoinen tai normaali, joka ei harrasta liikuntaa ollenkaan tai vähänlaisesti harrastava. Kaikille ei hyvä ruoka maistu tai mikään syöminen ei näy kropassa ja jotkut saavat liikkua oikein urakalla ja siltikin ylipainoa kertyy.

On se kumma vaan kun kaikkia laihoja kuvitellaan sporttisiksi vaikka hoikkuus johtuisi aivan muista syistä kuin liikunnasta.

"jotkut saavat liikkua oikein urakalla ja siltikin ylipainoa kertyy."

Urakalla liikkuminen ei kauheasti auta, jos syö ihan liikaa kulutukseensa
        nähden.

Liikunta ei kuluta läheskään niin paljon energiaa kuin ihmiset kuvittelevat.
        Esim. joku tunnin kuntosalisessio ei montaa suklaapatukkaa tai
        pullaa kuluta. Siksi ruokavalio on paljon tärkeämpi asia painonhallinnan
        kannalta kuin liikunta. Liikunta on toki muuten tosi hyödyllistä mm.
        lihaskunnon ja hapenottokyvyn kannalta.

• älä nyt ihan tyhmänä pidä
        Njoopanjoo kirjoitti:

nähden.

kai mä nyt sen tajuan.

Tykkään makeasta. Liikun ilokseni, fillaroin ympäri Suomean. En liiku laihtuakseni; liikun saadakseni elämyksiä, nautintoa, hyvää oloa.

Kai mä nyt tajuan, että suklaansyönnistä tulee sen verran energiaa, että en laihdu. Mutta en edes välitäkään. Mulle on sama jos on yksi 10 kg läskiä - voin silti mainiosti.

145 km pisin päivälenkki fillarilla viimekesänä; mikä sulla oli?

Ei laihuus ole ainut asia edes terveydenkannalta, joka on oleellinen. Joku BMI 25-27 on ihan ok - vaikkain teidän mielestä toivoton läski. Mutta so what?

• tietää
        Njoopanjoo kirjoitti:

nähden.

Mutta kun kerran täällä vai eletään ja elämä on loppujen lopuksi hyvin lyhyt aika ja koskaan sen lyhyydestä ei tiedä niin saahan sitä vähän hemmoitella itseäänkin.

Mielestäni liikunta on kaikkein tärkein ja toiseksi vasta ruokavalio. Ja kaikkein terveellisin ruoka on sika kallista katsoen hedelmiä vihanneksia. Toisekseen suomen pitkä pimeä aika altistaa mässäilylle monet ja työ missä ei saa liikuntaa on vaarallinen yhdistelmä.

• asian sivusta
        tietää kirjoitti:

Mutta kun kerran täällä vai eletään ja elämä on loppujen lopuksi hyvin lyhyt aika ja koskaan sen lyhyydestä ei tiedä niin saahan sitä vähän hemmoitella itseäänkin.

Mielestäni liikunta on kaikkein tärkein ja toiseksi vasta ruokavalio. Ja kaikkein terveellisin ruoka on sika kallista katsoen hedelmiä vihanneksia. Toisekseen suomen pitkä pimeä aika altistaa mässäilylle monet ja työ missä ei saa liikuntaa on vaarallinen yhdistelmä.

Vähän asian sivusta kyllä, mutta terveellinen ruoka ei ole oikeasti kallista. Vitamiineja saa kotimaisista marjoista ja niitä saa ilmaiseksi metsästä. Mansikat ja herukat sen sijaan maksavat, mutta kun niitä hommaa syksyllä pakastimeen niin ei se minusta niin kamalan kallista ole. Hedelmiä voi sitten talven aikaan ostaa vain silloin tällöin ja syödä pakastimesta ne marjat.

Esimerkiksi perunakeiton ainekset ovat halpoja: juureksia, pottuja ja jotain lihaa. Ei se kallista ole, se pakastepitsa on taatusti kalliimpi vaihtoehto.

Ei terveellisen ruuan kalleus se syy voi olla miksei syö terveellisesti. Tietysti sitten on näitä terveysvaikutteisia elintarvikkeita, joista ei oikein taida olla mitään hyötyä jos muuten syö epäterveellisesti. Ja ainakin sitten ihan normaaleista elintarvikkeista saa tarpeelliset ja terveelliset vitamiinit ja proteiinit ilman sikakalliita terveyshömpötyksiä.

• sporttisiksi

Vaikkeivat he liiku juurikaan. Eräs esimerkki tyyppi on vatsakas ja erittäin hyväkuntoinen, käsivarretkin mielettömän lihaksikkaat. Hän koko ikänsä tehnyt fyysisesti raskasta työtä, huippu- urheilijan kunto kuntotestissä. Et siis tarviiko sporttinen aina tarkoittaa laihaa tai normaalivartaloista joka itseasiassa voi olla hyvinkin heikko vankkarakenteisempaan verrattuna?

Tuliko mieleen että sporttinen nainen voi olla niin ruma ettei kuvaa voi laittaa? Hyvän näköisessä naisessa on rasvaa niin kuin pitääkin olla sopivassa määrin, liika on rumaa ja epäterveellistä. Nainen tarvitsee rasvaa hormoonitoiminnankin kannalta ja päivittäinen liikunta kohtuullisesti on riittävä, ei tarvitse olla mikään erityisen sporttinen, himoliikkuja.

Monet sporttisen laihat naiset välttävät rasvaa kokonaan ja se näkyy ennenaikaisena rypistymisenä ja iho ei ole enään hehkeä. Tiedän muutamia tapauksia lähipiiristänikin.

Alkoholisteista löytyy oikein hoikkia tai syömishäiriöisistä sinullekkin jos naisen täytyy olla ihan rasvaton.

• mies kyselee

..kyselen että mikä se on teidän mielestä sportttinen, minun puolestani voi esiintyä sporttisena tukevampikin mutta mielellään myös pituus ja paino näkyviin sitten.

Tuosta ollaan samaa mieltä että sillon kun on liiankin sporttinen nainen eli ei rasvaa ollenkaan niin ei ole kovin naisellinen välttämättä enää. Mulle nimenomaan ei tarvii olla rasvaton mutta hoikkavyötäröinen saisi mielellään olla ja sitten hieman sitä rasvaa sopiviin paikkoihin ripoteltuna niin että on kuitenkin naisellisen näköinen.

• vai mitä tarkoitat
        mies kyselee kirjoitti:

..kyselen että mikä se on teidän mielestä sportttinen, minun puolestani voi esiintyä sporttisena tukevampikin mutta mielellään myös pituus ja paino näkyviin sitten.

Tuosta ollaan samaa mieltä että sillon kun on liiankin sporttinen nainen eli ei rasvaa ollenkaan niin ei ole kovin naisellinen välttämättä enää. Mulle nimenomaan ei tarvii olla rasvaton mutta hoikkavyötäröinen saisi mielellään olla ja sitten hieman sitä rasvaa sopiviin paikkoihin ripoteltuna niin että on kuitenkin naisellisen näköinen.

Pitäisi tarkemmin eritellä, onko elämäntyyli sporttinen, liikunnallinen vai vähemmän... Sporttinen tai urhelullinen naisen vartalo on joissakin naistenlehtien määritelmissä määritelty leveämmäksi harteista, suora vartalonmuoto, pieni lantion pyöreys, vartalo on mieluummin kirjan H kuin X ... molemmat tyypillisiä naisellisia vartalonmuotoja.- Se, että onko lihasta vai rasvakudosta, riippuu perimästä ja tehdystä lihastyöstä=treenistä, ehkäpä ravinnostakin. Ja toisilla lihakset ovat paremmin soveltuvat pitkäkestoiseen harjoitukseen. - Tässä treffipalstalla tehdään täysin subjektiivisia valintoja. Kyseessä ei ole strategiset mitat :)

• mies kyselee

..drunk dating? minäkin voisin osallistua :D Taatusti ois vapautuneempi tunnelma eikä tulis juurikaan kalliimmaks, yks kaveri oli tuota jostain tutkinut ja meinasi et ihan hyvänhintaista hupia.

• kylläkyllä1
        mies kyselee kirjoitti:

..drunk dating? minäkin voisin osallistua :D Taatusti ois vapautuneempi tunnelma eikä tulis juurikaan kalliimmaks, yks kaveri oli tuota jostain tutkinut ja meinasi et ihan hyvänhintaista hupia.

Hei tossahan on kyllä ideaa! Naisetkin vaan kaunistuu illan mittaan, miehille vois antaa vaikka tunnin etumatka.. :P

• kumppania

Sillä nämä nettihakijat eivät ole ihan normaaleja millään tavoin ja pettymään tulet oli sitten laiha kuvallinen tai lihava kuvaton. Sporttisen mitä lie se tarkoittaakin niin ei kannata netistä hakea kumppania. Vain epätoivoiset luonnevikaiset hakee jotain muka herra/rouva täydellisyyttä netistä kun muualtakaan eivät ole löytäneet/saaneet ketään.

Oikein urheilullinen nainen ei ole hyvännäköinen sillä jos ei ole rasvaa niin ei ole rintoja eikä takapuuoltakaan. Onko sellainen ryppyinen luunaamakin kaunis sillä kaikki me ikäännytään?

Laiha nainen ikääntyessä on kamalan näköinen kuin vähän pulleammat naiset joilla rasvaa enemmän. Sama miehilläkin, laihat näyttää ikäisiltään vanhemmilta. Sporttisuudella mainostaminen onkin aika epätoivoista touhua hekea kumppania netistä oli se sitten totta tai ei. Kaikki luonnevikaiset mainostaa itseään näyteikkunalla kuten netissä, kukaan normaali ei sellaiseen alentuisi eikä tarvitsekkaan.

• mies kyselee

..tutka päällä muuallakin mut vaikee on esmes kaupassa tietää milloin on vapaa nainen kyseessä. Baarista ei oikeen jaksas enää kun tahtovat jäädä yhden illan jutuiks ja jättävät vaan tyhjän olon. Tuosta ollaan eri mieltä ettei olis normaaleja, minä olen ainakin löytänyt joitakin tosi kivoja naisia ja varmasti ihan täysipäisiä, harmi vaan kun nykyinen ihastukseni on turhan kaukana.

• mies kyselee
        urheilullinen nainen kirjoitti:

ole hyvännäköinen, olen eri mieltä ja tässä muutamia suosikkejani hyvännäköisistä urheilijanaisista:

http://www.vipwallpaper.com/data/media/756/Maria_Sharapova_003.jpg

http://data1.blog.de/blog/k/kairokairo/img/kajsa_bergqvist_1_336.jpg

http://ivetlalova.webcindario.com/yelena_isinbayeva_07.jpg

http://cederroth.evolvis.net/Kiira1.jpg

http://bi.gazeta.pl/im/8/4457/z4457958G.jpg

..ja yhteistä noille kaikille oli ettei heidän kohdallaan kyllä mene painoindeksikään normien ylitse. Nuo tytöt ovat sillä tavalla urheilullisia niin kuin minä ja varmaan monet muutkin jampat se käsitetään mut tuolla profiileissa olevat "urheilulliset" -tytöt eivät kaikki ehkä noin hyvältä näyttäisi kuvissa.

• =laiha

Minusta laiha ei ole sporttinen. Sporttinen on ihminen joka liikkuu useamman kerran viikossa ja näin hänen kehonsa on muokkaantunut.
      Minusta urheilullinen vartalo on TODELLA vaikea saavuttaa, koska se vaatii intensiivistä treenaamista vuodesta ja kuukaudesta toiseen. Voin sanoa että muutamat nettitreffit jotka ovat kehuneet etukäteen olevansa urheilun ylijumalia ovat tavallisia jannuja, jotka ehkä kerran pari käyvät palloa lätkimässä kavereiden kanssa. Mutta se ei tee vartalosta vielä sporttista.

Sporttinen vartalo merkitsee minulle hieman lihaksikasta ja jäntevää ihmistä. Nainen jolla ei käsivarsissa ole mitään muotoa lihaksistosta, vatsassa tai muuallakaan, ei ole mielestäni sporttinen sanan varsinaisessa merkityksessä. Kuten sanoin, olisin hyvin varovainen tituuleraamaan kenenkään vartaloa sporttiseksi. Sellainen on todellakin vaikea saavuttaa. Ehkä himoharrastajat ja ammattilaiset pystyvät siihen, meikätallukat harvemmin.

Siksi sanoisinkin että normaalivartaloinen tai hoikka. Sporttinen ei ole sama asia kuin että "harrastan liikuntaa". Monet meistä käyvät lenkillä pari kertaa viikossa. Se ei ole "sporttinen".
      Itse treenaan 2-4 kertaa viikossa saleja ym. hikeenajavia treenejä, silti en ole sporttinen vartaloltani vaan normaali. =)

• Mies vastaa

"Onkohan se naisillakkin sama kuvio? Itse joistakin naisprofiileista, joissa myös pituus ja paino mainittuna, huomannut että painoindeksin perusteella vois olla jopa vähän ylipainoakin mutta silti siellä lukee se "sporttinen". Jos on oikeasti urheilullinen niin olisikin ehkä hyvännäköinen nainen mutta itseä ainakin vähän epäilyttää kuvattoman kohdalla jotta noinko on, adidaksen urheilutakkiin pukeutuminen kauppareissulla ei mun mielestä riitä tekemään ihmistä sporttiseksi."

Taas yksi joka luottaa painoindekseihin sokean tavoin. Jos harrastat vähänkin aktiivisemmin liikuntaa, siitä huolimatta voi käydä niin, että et mahdu painoindeksin raameihin.

Painoindeksi on luku, joka ei huomioi ihmisen ruumiin rakennetta, tai esimerkiksi lihasmassan määrää.

"Eipä sillä, vaikka en olisi näin skeptinen siltikään en itse välttämättä sporttista hakisikaan vaan mulle kyllä kelpaa "hoikka" tai hoikemmanpuoleinen "normaali". "

Ihme leikittelyä sanoilla. Miksi et rehellisesti laita ilmoitukseesi, että haet esim. 67.35 kiloista naista ?

T: Mies, jolle merkitsee enemmän toisen ihmisen elintavat kuin orjallinen indeksien katselu. Pääasia että ihminen pitää jollain tavalla huolta yleiskunnostaan, olematta kuitenkaan totaali urheilufriikki...

• mies kyselee

60 -kiloinen kiitos, jos on alle 170 cm niin alle 55kg tai jos on alle 160cm niin alle 50kg noin suurinpiirtein, mielellään sellainen joka ei ihan himourheilija ole vaan ihan tavallisen naisellisen nätti nainen.

T: Suunnilleen em. raameihin mahtuneen aina ennemmin tai myöhemmin löytänyt. Yleensä jos noiden painojen alla pysyy niin on helkkarin nätti ja myös kunnostaan huolta pitävä, poikkeuksiakin tietysti voi olla mutta noin yleisesti ottaen.

• siis täh
        mies kyselee kirjoitti:

60 -kiloinen kiitos, jos on alle 170 cm niin alle 55kg tai jos on alle 160cm niin alle 50kg noin suurinpiirtein, mielellään sellainen joka ei ihan himourheilija ole vaan ihan tavallisen naisellisen nätti nainen.

T: Suunnilleen em. raameihin mahtuneen aina ennemmin tai myöhemmin löytänyt. Yleensä jos noiden painojen alla pysyy niin on helkkarin nätti ja myös kunnostaan huolta pitävä, poikkeuksiakin tietysti voi olla mutta noin yleisesti ottaen.

Alle 170 senttisen pitäisi siis sinun kriteereittesi mukaan painaa alle 55 kiloa. Oon 168cm ja painan 55-58kg. Kovin usein en jaksa puntarissa käydä vaan luotan enemmän peilin kertomaan. Jotkut ovat sanoneet minua laihaksi, toiset hoikaksi. Jos painaisin alle 55, olisin kyllä omasta mielestä liian laiha.

Laihuus ja hoikkuus kyllä sekin on katsojan silmissä. Toisten mielestä joku laiha on ihan sopiva. Kaikilla tietenkin saa olla omat kauneuskriteerinsä ja saavat etsiä sitä painoluokkaa olevia ihmisiä kuin haluavat.

Minusta liiallinen painon tuijottelu viestii

• siis täh
        siis täh kirjoitti:

Alle 170 senttisen pitäisi siis sinun kriteereittesi mukaan painaa alle 55 kiloa. Oon 168cm ja painan 55-58kg. Kovin usein en jaksa puntarissa käydä vaan luotan enemmän peilin kertomaan. Jotkut ovat sanoneet minua laihaksi, toiset hoikaksi. Jos painaisin alle 55, olisin kyllä omasta mielestä liian laiha.

Laihuus ja hoikkuus kyllä sekin on katsojan silmissä. Toisten mielestä joku laiha on ihan sopiva. Kaikilla tietenkin saa olla omat kauneuskriteerinsä ja saavat etsiä sitä painoluokkaa olevia ihmisiä kuin haluavat.

Minusta liiallinen painon tuijottelu viestii

Niin piti jatkaa vielä, mutta sormi lipsahti lähettämään viestin.

Minusta liiallinen painon tuijottelu viestii turhan askeettista elämäntapaa. Se ei sopisi itselleni ollenkaan. Tulee mieleen, että sellainen ihminen tiukasti noudattaa jotain tiettyä ruokavaliota ja herkuttelua ei suvaita kuin tiettynä päivänä viikossa. Toiset tietysti rakastavat tuota elämäntapaa ja sen takia etsivät samanlaista rinnalleen.

Lähinnä tässä tarkoitan sitä, että jos hakee tietyissä painorajoissa olevaa ihmistä, täytyy ymmärtää mitä sen painon ylläpitäminen vaatii. Vanhemmiten sekin käy vaikeammaksi, kun aineenvaihdunta hidastuu.

• ihmetelijäinen

Kun näitä nettideitti sivujen juttuja lukee, niin suurin murhe on vastapuolen paino ja ruumiinrakenne. Kukaan ei koskaan tuo esille, että ihmisessä on paljon muutakin tärkeää.

En ymmärrä miksi te ulkonäkökeskeiset haette edes seuraa tällä tavalla, kun siellä oikeassa elämässä heti näkisi miten sen painon laita on, kasvoista puhumattakaan. Kun nettikumppani ei miellytä, niin sitten tullaan korottamaan tänne itseään halveksimalla muita. Itse ajattelen näistä ulkonäköasioista valittavista tyypeistä, että he eivät itse ole ihan priimaa tavaraa, kun ei muuten seuraa löydy. Jos on näköä, niin luulisi olevan vientiä vai eikö ne hyvännököiset huoli!!!!

• mies kyselee

..sellaista ruksittavaa kohtaa jossa kysltäisiin luonteenpiirteitä ja aika harvoin naiset niitä kuvauksessaankaan kertovat. Olen kyllä omaan profiiliini kuvannut myös sitten ne luonteenpiirteet joita odotan naiseltani löytyvän että sikäli ollan kyllä samoilla linjoilla, en vain tuota tullut tässä erikseen maininneeksi kun kyselin tuota "sporttisuus" -asiaa.

Enpä ole ketään täällä halveksinut eikä ole tarkoitus jatkossakaan, kukin tyylillään minun puolestani mutta tähän ikään jo kyllä tiedän mikä minua miellyttää ja millaista kumppania olen hakemassa ja miksi en siis saisi tiedustella onko "sporttisissa" mahdollisesti sentyyppisiä ihmisiä?

Vientiä on ihan mukavasti ja tuolta treffeistäkin olen löytänyt kivoja minua miellyttäviä ihmisiä jotka kyllä tuntuisivat huolivan, ongelmaksi vain nousevat usein välimatka tms. asiat joihin on hankala vaikuttaa mutta uskoisin vielä sellaisenkin löytyvän jossa kaikki natsaa tai sitten olosuhteiden muuttuvan niin että jonkun jo löytyneen kanssa asiat etenevät molempia miellyttävään suuntaan.

Anteeksi jos pahoitit mielesi, ei näitä nyt niin kovin vakavasti kannata ottaa. Hyvää jatkoa sinulle.

• Antisporttinen

Minut sana "sporttinen" nettideitti-ilmoituksessa saa välittömästi lopettamaan lukemisen ja siirtymään seuraavaan profiiliin. Kyseessä on teennäinen muoti-ilmaus, kuten nimimerkki "Trendikästä?" yllä kirjoittaa. Sanan alkuperäinen merkitys vastannee aika tarkoin sanan "urheilullinen" merkitystä, ja jos tästä halutaan puhua, miksei yhtä hyvin voida käyttää suomenkielistä sanaa?

Urheilullisuudella tai sporttisuudella ei sinänsä ole mitään tekemistä lihavuuden tai laihuuden kanssa - tähän merkitykseen sana on kai hivuttautunut, koska urheilua harrastavat keskimäärin ovat laihempia kuin sitä harrastamattomat. Mutta vain keskimäärin, poikkeuksia on, kun tämän viestiketjun kommenteistakin ilmenee.

Laajemmassa merkityksessään sporttisuus kai tarkoittaa, että henkilö, paitsi harrastaa itse urheilua, myös pitää urheilua tärkeänä elämänpiirinä, seuraa sitä aktiivisesti, haluaa liittyä urheilun maailmaan eri tavoin. Adidaksen urheilutakkiin pukeutuminen kauppareissulla kuvastanee siis halua katsella maailmaa urheilun viitekehyksen kautta!

• vilpittömästi

No, minun (nainen 26) näkökulmastani urheilullinen tarkoittaisi, että harrastan urheilua/liikuntaa monta kertaa viikossa ja tämän seurauksena olen ainakin vähän lihaksikas. Tämä ei päde minun kohdallani joten olen ruksinut että ruumiinrakenteeni on "normaali".

Lukiessani miesten profiileja, oletan myös vilpittömästi että "urheilullinen" tarkoittaa yllä kuvaamaani elämäntapaa. Kaljamahaista en kutsuisi "normaaliksi" vaan pyöreäksi.

• nainen myöskin

Minä itse liikun joka päivä (pakkokin, koska omistan koiran), mutta vierastan kyllä miesten profiilissa tuota sporttinen-sanaa, tulee mieleen mies, jolle urheilu on pakkomielle, eihän sellaisen kanssa voi perhettäkään perustaa, joutuu yksin hoitamaan lapset, kun mies vaan urheilee....toinen asia mistä en tykkää, että miehelle on pakkomielle katsoa jotain urheilua koko ajan telkusta.
        Omassa profiilissani lukee: normaali, vaikka samalla liikuntamäärällä tai vähemmälläkin miesten profiilissa lukee urheilullinen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4849
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3185
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      208
      2662
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1575
    Aihe