Missä tapasitte ja miten se alkoi?

Kiinnostais tietää

Vähän galluppia pystyyn että miten tapasitte nykyisen rakkaanne ja miten teidän suhde alkoi?

Tärähtikö heti vai kestikö aikansa tutustuminen?

Tekikö mies aloitteen vai ottiko nainen rohkeasti härkää sarvista?

Puistossa, torilla, kotibileissä, netistä vai baaristako bongasitte toisenne?

Ikää myös esille.

21

5267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnellinen nainen

      Tää kuulostaa ku joltain leffalta, mutta näin meillä ihan aikuisten oikeesti kävi. Se oli kevättä, ku lähettiin likkakavereiden kanssa vähän yöelämään. Siinä sitten asteltiin erääseen yökerhoon ja ku päästiin sisälle, ni siinä väentungoksessa kirjaimellisesti törmäsin tähän mieheen. :) Siitä se alko.

      No mejän katseet kohtasi monta kertaa sen illan aikana ja sitten jossain vaiheessa tää mies tuli esittäytymää ja pyys tanssimaa. Siinä sitten juteltiiin pitkälle aamuyöhön. Lähdin sitten jossain vaiheessa kavereiden kanssa pois, ku oltiin ystäväni kanssa sovittu, että menisin hänen luokseen yöksi (eli siis ei vietetty heti yötä yhdessä tän miehen kanssa, mutta numerot kyllä vaihdettiin).

      Seuraavana päivänä tää mies sitten soitti mulle ja sovittiin siinä sitten kahville menosta. Siitä se sitten alko...käytiin monesti kahvilla ja leffassa ja syömässä yms. Sitten meni noin pari viikkoa, ku sitten "eksyin" baarista hänen luokseen yöksi ja sillon ekaa kertaa sitten harrastettiin sitä itseään.

      Sit oltii seurusteltu noin 3 kuukautta, ku muutettiin yhteen. Nyt ollaan asuttu avoliitossa vajaat 2 vuotta ja ollaan hyvin onnellisia yhdessä :)

      Ainii iät meinas unohtuu. Eli minä (nainen) 22 ja mies 25.

      • Myös huumorilla

        No ei se iha leffalta kuulosta, vaan aika tyypilliseltä suomalaiselta seurustelun alotukselta: ollaan baarissa, nähään ja jutellaan, käydään pari kertaa ulkona, sekstataan heti, kun vähänkin rohkeutta on tullu ja baarista kotiin mennessä, muutetaan yhteen heti ja sitte ollaan.

        Jos se ois yhen illan juttu niin se menis: ollaan baarissa, nähään ja jutellaan, sekstataan heti.

        Kiva, että ootte onnellisia, siis onnea vaan, mutta ei tosta kyllä ihan leffaa kannata ruveta tekeen.


      • Rom-kom
        Myös huumorilla kirjoitti:

        No ei se iha leffalta kuulosta, vaan aika tyypilliseltä suomalaiselta seurustelun alotukselta: ollaan baarissa, nähään ja jutellaan, käydään pari kertaa ulkona, sekstataan heti, kun vähänkin rohkeutta on tullu ja baarista kotiin mennessä, muutetaan yhteen heti ja sitte ollaan.

        Jos se ois yhen illan juttu niin se menis: ollaan baarissa, nähään ja jutellaan, sekstataan heti.

        Kiva, että ootte onnellisia, siis onnea vaan, mutta ei tosta kyllä ihan leffaa kannata ruveta tekeen.

        Mun mielestä ton edellinen kirjoittajan tarinasta saisi hyvän romanttisen leffan. Miksi pitää tulla tänne arvostelemaan ihan off topic kun toinen on kirjoittanut kivan tarinan ja miten se HÄNELLE tuntui kuin elokuvalta? Jos tulee noin haukkuvaa kommenttia niin eihän muut halua laittaa tähän ketjuun mitään, vaikka aihe on hyvä ja mielenkiintoinen!

        t. eräs jonka rakkauden tapaaminen oli myös kuin elokuvasta!


      • ja itsetunto
        Rom-kom kirjoitti:

        Mun mielestä ton edellinen kirjoittajan tarinasta saisi hyvän romanttisen leffan. Miksi pitää tulla tänne arvostelemaan ihan off topic kun toinen on kirjoittanut kivan tarinan ja miten se HÄNELLE tuntui kuin elokuvalta? Jos tulee noin haukkuvaa kommenttia niin eihän muut halua laittaa tähän ketjuun mitään, vaikka aihe on hyvä ja mielenkiintoinen!

        t. eräs jonka rakkauden tapaaminen oli myös kuin elokuvasta!

        Ihan aina ei edes itteään kannata ottaa haudan vakavasti, etenkään sillon kun kyse on keskustelupalstasta. Tuskin se nyt tekee bänät ja itkee kotona, että voi ei, ei se ollukaan niinkun leffasta ja viillä ranteitaan auki? Vai niinkö sä teet?


    • lioons

      Mie olin muuttamassa uudelle paikkakunnalle, mistä en tuntenut ketään. Laitoin sitten jostain syystä treffi-ilmon nettiin ekaa kertaa elämässäni. Parin päivän päästä kyllä huomasin, että ei homma ollut ihan mua varten ja poistin ilmon. Kellekkään muulle miehelle en edes vastannut mitään, vaan kuin tälle yhdelle. Ja sekin vain siksi, että meillä oli niin paljon yhteistä taustalla, kuten sama kotikaupunki jne.

      Oltiin asuttu parin kilometrin säteellä toisistamme lapsena, mutta tapasimme sitten vasta ekaa kertaa toisemme tässä mun uudessa kotikaupungissa.

      Nähtiin kaupungilla, mies vei syömään ja sitten autoajelulle ja esitteli kaupunkia. Nähtiin seuraavan viikon ajan joka päivä, mutta sitten minun piti lähteä reiluksi kuukaudeksi pois työhommissa. Sitten kun tulin takaisin, niin alettiin tapailemaan ihan "vakituisesti". Jos se kiinnostaa vielä tietää, niin tätä kesti reilu kuukausi, ennen kuin mihinkään petihommiin ryhdyttiin. Miekö hieman pidättyväinen, en kai :b

      • aha ;)

        Ai että tää on pidättyväistä: "Jos se kiinnostaa vielä tietää, niin tätä kesti reilu kuukausi, ennen kuin mihinkään petihommiin ryhdyttiin. Miekö hieman pidättyväinen, en kai :b "

        Ihan ainaki 4 viikkoo oli romantiikkaa ilmassa, ennenkun panitte vai? Kyllä, todella vanhanaikasta meininkiä, miten te edes kestitte??!! Oisko se siis normaalia ei-pidättäytyvää käytöstä, jos heti vaikka pantaisiin sitten ekoilla treffeillä, tai viimestää leffoista matkituilla kolmansilla?

        Heh, heh, jokainen tyylillään, mutta eikö se nyt oo ihan toisaalta kivakin vähän edes tietää, että kenen antaa itteään pippelillä tökkiä, tai mihin rakoon sen pippelinsä tunkee?


      • lioons
        aha ;) kirjoitti:

        Ai että tää on pidättyväistä: "Jos se kiinnostaa vielä tietää, niin tätä kesti reilu kuukausi, ennen kuin mihinkään petihommiin ryhdyttiin. Miekö hieman pidättyväinen, en kai :b "

        Ihan ainaki 4 viikkoo oli romantiikkaa ilmassa, ennenkun panitte vai? Kyllä, todella vanhanaikasta meininkiä, miten te edes kestitte??!! Oisko se siis normaalia ei-pidättäytyvää käytöstä, jos heti vaikka pantaisiin sitten ekoilla treffeillä, tai viimestää leffoista matkituilla kolmansilla?

        Heh, heh, jokainen tyylillään, mutta eikö se nyt oo ihan toisaalta kivakin vähän edes tietää, että kenen antaa itteään pippelillä tökkiä, tai mihin rakoon sen pippelinsä tunkee?

        Niin tosiaan, tavattiin, mie lähdin pois kuukaudeksi, mies halusi odotella että mie tulen takaisin ja sitten kun tulin takas, niin siitä vielä kuukausi, ennen kun ryhdyttiin petipuuhiin. Eli reilu pari kuukautta siinä kokonaiuudessaa meni :D Ja mies odotteli ihan kiltisti, ei mitään valituksia. Toki nukuttiin yhdessä ja noh, tehtiin muita juttuja, mutta itse seksiä ei tosiaan ollut kuin tuon reilun parin kuukauden päästä.

        En tiedä, itse en silloin edes ottanut mitään paineita. Jos kerran tuntui että ei pystynyt heti syöksymään petiin, niin miksi sitä sitten pitäisi. Hiljaa hyvää tulee :)


      • ja saa olla vai puol vuotta!
        lioons kirjoitti:

        Niin tosiaan, tavattiin, mie lähdin pois kuukaudeksi, mies halusi odotella että mie tulen takaisin ja sitten kun tulin takas, niin siitä vielä kuukausi, ennen kun ryhdyttiin petipuuhiin. Eli reilu pari kuukautta siinä kokonaiuudessaa meni :D Ja mies odotteli ihan kiltisti, ei mitään valituksia. Toki nukuttiin yhdessä ja noh, tehtiin muita juttuja, mutta itse seksiä ei tosiaan ollut kuin tuon reilun parin kuukauden päästä.

        En tiedä, itse en silloin edes ottanut mitään paineita. Jos kerran tuntui että ei pystynyt heti syöksymään petiin, niin miksi sitä sitten pitäisi. Hiljaa hyvää tulee :)

        "En tiedä, itse en silloin edes ottanut mitään paineita. Jos kerran tuntui että ei pystynyt heti syöksymään petiin, niin miksi sitä sitten pitäisi."

        No sitähän mä just tarkotin, että kyllä sä itte viittasit siihen, etttä pidit itteäs jotenkin pihtarina, vaikka aika normaalista tutustumisesta nyt oli kyse, ei kaikkien tarvikaan heti sänkyyn hypätä. Että se miekö pidättyväinen, ei kai, juttu oli aivan turhaa puolustelemista, et sä ois mikään epänormaalin pidättyväinen, vaikka ois menny vielä se kolme kuukauttakin :)

        Jos se mies ois siitä ruvennu valittaan, niin sellasen voi suoriltaan jättää: joskus voi tulla aikoja, ettei oikeasti voi, pysty eikä kykene seksiin pariin kuukauteen, eikä se saa parisuhdetta kaataa. Että hyvä vaan, että ootitte ja se ei käyny valittaan, eipähän oo mikään turhasta inisijä, mitä sä sellasella tekisitkään ;)


    • ..........

      Tapasin hänet netissä Suomi24:n Treffeissä. Juteltiin messengerissä muutama kuukausi kaverillisessa hengessä, hän ehdotti sitten tapaamista. Ensimmäisellä tapaamisella kävelimme kaupungilla ja juttelimme, toisilla treffeillä tunsimme keskustellessamme olevamme samalla aallonpituudella. Täytyy tunnustaa, että hän oli aina aloitteentekijä joka silloinkin veti minut vierelleen istumaan ja piti kädestä. Kolmansilla treffeillä katselimme leffaa ja suutelimme.

      Neljänsillä treffeillä (eli viikon kuluttua ensitapaamisesta) hyppäsimme sänkyyn - enkä ole hetkeäkään katunut! Sen jälkeen kysyin, seurustelimmeko me nyt, ja hän vastasi myöntävästi.

      Kuluneella viikolla tuli vuosi seurustelua täyteen, vaikka välillä oli muutaman kuukauden ero (näin jälkeenpäin katsottuna katko) ja muutenkin suhde on mennyt on-offia. Ikää meillä oli ensimmäistä kertaa tavatessamme minulla 16 vuotta ja hänellä 20.

    • Heli21

      "miten tapasitte nykyisen rakkaanne ja miten teidän suhde alkoi?"

      Tavattiin yllättäen, kohtalon johdattamana. Rakkautta ensisilmäyksellä. (molemmat oli sillä hetkellä varattuja)

      "Tärähtikö heti vai kestikö aikansa tutustuminen?"

      Ensi treffit oli seuraavana päivänä tapaamisesta, ite tein aloitteen. Seurustelemaan alettiin viikon päästä ja yhteen muutettiin siitä kuukauden päästä. Haaveena olisi elää koko loppu elämä yhdessä.

      "Tekikö mies aloitteen vai ottiko nainen rohkeasti härkää sarvista?"

      Oltiin kumpikin niin rakastuneita, ettei siinä mitään aloitteita tarvittu. ;) Niin ja ollaanhan me vieläkin...

      "Puistossa, torilla, kotibileissä, netistä vai baaristako bongasitte toisenne?"

      Törmättiin yöllä kaupungilla, torilla. Käveltiin toistemme ohi ja palattiin takas ja alettiin jutteleen.



      Ikää myös esille.
      Olen 21 ja mies 29

      • ei ainakaan minulle

        Tarina on kuin jostakin sadusta. Voiko tuollaista oikeasti tapahtua. Siis nämä vaan kävelevät torilla toistensa ohi, ja yllättäen syntyy suhde.

        Olen itsekin kävellyt toreilla ja muillakin paikoilla, mutta ikinä ei ole tapahtunut yhtään mitään tuon suuntaistakaan. Kävisipä homma oikeasti noin helposti.


    • ...

      tarina menee nain:

      "Missä tapasitte ja miten se alkoi?"

      -Tavattiin vahingossa internetissa jollain englanninkielisella chattisivulla. Mina olin taalla Suomessa, opiskelin. Mies USAssa (amerikkalainen). Olin koulussa ja sain ystavani kanssa parityo tehtavaksi tehda esitelma USAsta. Lahdettiin internettiin etsimaan USAn karttaa joka sitten tulostettaisiin siihen meidan tyohon. Tuli valitunti, ja silla aikaa eksyin vahingossa chattisivuille. Nain siella mieheni nimimerkin ja menin juttelemaan hanelle. Siita se alkoi :)

      "Tärähtikö heti vai kestikö aikansa tutustuminen?"

      -Tarahti aika rankasti ja heti. Vaikka olin jo siihen mennessa kaynyt chattisivuilla ja jutellut varmaan sadan henkilon kanssa (jutellut siis ihan muuten vain, en ole ikina etsinyt mitaan poikaystavaa netista!), han vaikutti todella ihanalta henkilolta.

      "Tekikö mies aloitteen vai ottiko nainen rohkeasti härkää sarvista?"

      -Kylla se mies teki "aloitteen" ensimmaisena. En muista kuinka kauan oltiin juteltu kun han tunnusti etta han taitaa olla rakastumassa minuun. En vastannut siihen samalla lailla koska arastelin etta olenko minakin rakastunut vai en. Siita varmaan n. kk myohemmin sanoin sen hanelle :) Han sanoi etta oli jo miettinyt mita ajattelen hanesta. Tuntuu hassulta, mutta ennenkuin olimme edes tavanneet "livena", olimme puhuneet naimisiin menosta. Noh, kului vuosi ennenkuin paasin lahtemaan USAan valmistuttuani koulusta. (Han ei kaynyt taalla sina aikana). Olimme sen vuoden ajan jutelleen puhelimessa ja netin valityksella yms. Oli kesa kun menin sinne, ja puoli vuotta myohemmin, uutena vuotena, menimme naimisiin :) Olemme olleet naimisissa 7 vuotta! :)

      "Puistossa, torilla, kotibileissä, netistä vai baaristako bongasitte toisenne?"

      -No tuossa ylhaallahan se jo kavi selville :)

      "Ikää myös esille."

      -Olen nyt 29, mies 34. Kun tutustuimme netissa, olin 20, mies 25.

      • ohhoh, aika hyvä!

        Mä en uskaltais, mutta jos kolahtaa, niin ilmeisesti se kolahtaa.
        Sama tossa torijutussa, aikamoista... Mutta kai se on mahdollista :)

        Aivan mahtavaa, siis ihanaa kuulla!


    • rakkaani, kaikkeni

      Ystävättäreni oli Helsingissä Safari Klubilla silloin tällöin hommissa.
      Eräänä iltana 1974 klo 23.00 hän soitti minulle kotiin ja kertoi että
      täällä on aivan sinunoloinen mies. Meikä hyppäsi punkasta ylös, vähän meikkiä ja kuteet niskaan. Juoksin Safari Klubin portaat ylös, portsarit huusivat
      "neiti hei..." siellä oli ikäraja 24 v. Meikä oli 19 v. Menin ystävätteri eteen
      ja kysyin missä se tyyppi on. No menin tyypin eteen ja kysyin mistä sulle kuuluu.
      Siit se lähti, heti punkkaan. Viikko kimpassa, muutettiin yhteen ja ollaan saatu
      5 kersaa aikaiseksi. Olen onnellinen, mies on minulle, rakkaani, rakastettuni, isä, isoisä, kaikkeni, ainoa joka meidät erottaa on kuolema.

    • orimpula

      - Vähän galluppia pystyyn että miten tapasitte nykyisen rakkaanne ja miten teidän suhde alkoi?

      Näin hänet tanssimassa yökerhossa, katsoin että kivannäköinen poika ja tanssiikin hyvin. Tanssi jonkun vetävännäköisen blondin kanssa, joten en mennyt juttelemaan. Seuraavana iltana saman pojan näin puolituttavien seurassa, päädyimme juttelemaan ja hän kertoi että oli nähnyt minut jo edellisenä iltana mutta olin niin kaunis ettei ollut uskaltanut tulla juttelemaan. Niin ja se mehevä blondi oli hänen ystävänsä, joka oli varattu ja jonka poikaystävä ei tanssinut.

      - Tärähtikö heti vai kestikö aikansa tutustuminen?

      Ei tärähtänyt. Meillä oli hauskaa toistemme kanssa ja ikään kuin ajauduimme olemaan yhdessä. Koskaan ei ollut mitään rakastumisen hetkeä, vaan yhtenä päivänä sitä vain tajusi että tuon ihmisen kanssa minä tahdon tämän elämän läpi katsoa.

      - Tekikö mies aloitteen vai ottiko nainen rohkeasti härkää sarvista?

      Seurustelun hän aloitti, kysyi että näkeekö hän tyttöystävänsä seuraavanakin päivänä.

      - Puistossa, torilla, kotibileissä, netistä vai baaristako bongasitte toisenne?

      Yökerhossa, eri kuppikunnissa oltiin ja ystävien kautta sitten tutustuttiin.

      - Ikää myös esille.

      Tavattiin 20- ja 23-vuotiaina. Kymmenen vuotta tulee nyt täyteen.

    • Onnellinen_nainen

      Tapasin nykyisen mieheni baarissa ollessani itse kuskina siskolleni. Mies tuli kehumaan ulkonäköäni ja hehkutti siinä, kunnes hänen kaverinsa tuli sanomaan miehelle, että lähtee käymään hänen kanssaan tupakilla. Mekin lähdimme siskoni kanssa tupakille, mutta baarin ulkopuolelle. Kuulin, kun lähdimme ulos kuinka mies tokaisi kaverilleen hieman vihaisesti, että nyt se kaunis tyttö sitten lähti.

      Palatessamme sisälle siskoni kanssa mies ja hänen kaverinsa olivat toisella puolella baaria. Siskoni mukaan mies katsoi meitä ja kuin vainvihkaa tuli yllättäen kaverinsa kanssa takanamme olevaan pöytään. Sitten alkoi kuulua puhetta, kun mies kysyi kaveriltaan onko tuo se kaunis tyttö. Pian kuulin nimeltä minua kutsuttavan, kun en vastannut mitään mies kysyi tulenko itse hänen luokseen vai pitääkö tulla hakemaan. Sanoin, että hae vaan jos uskallat ja siitä se juttu sitten lähti. Pussailtiin ja vaihdettiin numerot. Mies ei halunnut sillä yölle mitään vaan sanoi, että haluaa nähdä minut huomenna, kun on itse selvinpäin. Myöhemmin mies kertoi, että hänellä oli tarkoitus etsiä vain panoseuraa tuona iltana, mutta heti kun oli nähnyt minut oli unohtanut koko yhden yön-juttu ajatuksen. Oli kuulemma ihastunut heti ensi silmäyksellä.

      Seuraavana päivänä nähtiin ja jäin heti yöksi. Sen jälkeen emme ole olleet kuin muutaman yön erossa. Tulimme heti hyvin juttuun ja tuntui jotenkin ihanan luonnolliselta nukkua miehen kainalossa. Mies sanoi ettei kenenkään kanssa ole tuntunut niin luonnolliselta olla yhdessä ja samalta minustakin tuntuu. Olemme olleet nyt 5kk yhdessä ja toivon mukaan myös tulevaisuudessakin. Vaikka riitelemme aika paljon välillä emme kuitenkaan pysty olemaan toisista erossakaan. Riidatkin johtuvat monesti vain siitä, että toinen pelkää menettävänsä toisen...

      Ehkä sattumaakin oli mukana, kun tavattin miehen kanssa, koska olimme siskoni kanssa käyneet baarissa samalle illalle jo kaksi kertaa, koska välillä kävin viemässä kavereita kotiin. Kolmannella kerralla tuli hieman riitaa siskon kanssa, koska en olisi enää halunnut palata kyseiseen baariin, mutta lopulta suostuin. Mies kertoi, että oli itse tullut vasta sillä aikaa baariin, kun palasimme kolmannen kerrran.

      Ai niin ikää minulla on 20-vuotta ja mies on 25-vuotias... :)

    • 35 vuotta yhdessä

      Mies haki ravintolassa tanssimaan.
      Ei rakkautta ensi silmäyksellä.Pikku hiljaa tunteet syvenivät ja 3 kk kuluttua menimme kihloihin.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu..

    • Anonyymi

      No kun ei ole alkanutkaan.

    • Anonyymi

      Työväentalon tansseissa lauantaina 1967. Olin pienessä kännissä ja olin jo aikaisemmin illalla katsellut yhtä hoikkaa, jäntevästi liikkuvaa, nuorta naista niin aivan loppuillasta kävin hakemassa lattialle ja samalla kysäisin yhteistä kotimatkaa. Se sopi tytölle. Kysäisin myös ajokortista mutta tyttö oli hieman alle 18v ikäinen joten minun oli otettava riski ja ajettava itse. Vein tytön kotiin ja sovimme seraavasta tapaamisesta.
      Lainkuuliaisena kansalaisena kunnioitin aikuistumisen ikärajaa.
      Olen ollut ilmeisen hyvä aviomies koska tuo sama naisihminen on nytkin yhteisen päytämme ääressä aamiaisella.

    • Anonyymi

      Aika normaalisti 90 luvun alun malliin, yökerhossa tavattiin ja heti yhteinen yö ilman seksiä. Parit treffit ja seurustelu alkoi ja siitä se lähes 30 vuotta kestänyt suhde ja vielä matka jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe