Korvan venyttäminen

LeLaTe

Eli mulla on korvalehdessä nyt jonkin aikaa ollut 1.6 mm koru, ja pikkusen olen ajatellut alkaa sitä venyttämään. Millaisilla koruilla levitys kannattaa alottaa? Siis minkä paksuisella ja mitä materiaalia?

34

6301

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sk.----s-ss

      http://www.wormz.org/venytys.html

      Omasta kokemuksesta voin sanoa, että helpointa on aloittaa metallisilla venytyssarvilla. Ne vaan ovat hieman kalliita, joten jos et halua käyttää rahaa venytyksiin, täytyy keksiä muita keinoja. Lähdet esim työntämään tuohon 1.6mm reikään jonkun tappimallisen korun tapin, sit toisen (tätä ei vaan suositella, kun reikä ei sitten veny tasaisesti). Sitten siirryt pumpulipuikon varteen jne.

      • ffffkjhkjgh

        tai sitte jos koruilla haluut venyttää nii esim www.crazy-factory.com nii tuolta saa jotai muovikoruja 80snt/kpl. ite oon ostanu jotai muovikorui nii halvakka ko saa ko on niil kummiski kivempi venyttää, vaikka eihä se muovi kovin korvaystävälline oo..


    • asdf43aaf

      Ekaksi titaani bcr-renkailla
      1,6 -> 2,0mm -> 2,4mm -> 3,0mm -> 4,0mm
      sen jälkeen
      5mm joku sarvi, jonka vaihdoin pian 5mm plugiin -> 6mm tunneli -> 7mm plugi -> 8mm tunneli.
      tuossa 6mm ja 8mm kohalla käytin taperia apuna kun sellainen sattu olemaan, plugit ja sarvet on ollu muovisia, ja tunnelit lasia, nykyiset uudet 8mm tunnelit on titaania.

      wildcatista oon tilannu enimmäkseen. halpa ja hyvä.
      http://wildcat.eu/

      sekä crazy-factorystä tilasin nämä nykyiset titaani tunnelit.

      • en ymmärrä.

        "taperia apuna" mitä tää tarkottaa?


    • LeLaTe
    • muuuaaliiii

      Muita kuitenkin, ettet venytä liian nopeasti.
      Ja jos käytät satulamallia, se todennäköisesti jämähtää korvaasi. Niin kuin minulla...

      • spiraaaaaali

        No kannaattaako mennä laittamaan korvaansa sellasii keskeltä ohuempia koruja, jotka paksenee taas reunoja kohden? Eikö järkikin sano, että reikä ehkä pienenee myös kun venyykin? Sitten se just jämähtää siihen pienempään kohtaan etkä enää saakkaan pois. En edes ymmärrä miksi tällaisia koruja on keksitty...


      • LeLaTe

        Eikös tuo linkittämäni kotu kuitenkin ole iha paksuneva?


      • aiemminkirjoittanut

    • laitoin

      seuraavaksi 2mm ja spiraalina oli koru, eli suosittelen jotain puikkoa tai spiraalia, joka levenee pikku hiljaa :) Kannattaa vielä laittaa se saunassa niin menee todella helposti läpi

    • teki mulle

      joskus vuonna nakki 1.2mm neulalla reiän, tunki sinne 1.6mm korun. Ei siinä kauaa sitten mennyt, ku laitoin 3mm piikin (kirurginterästä. Seuraavaks laitoin 5mm puisen korun, sitten 6mm samanlaisen, ja nykysin on sitten 8mm tunneli, ja tämä kaikki on tapahtunut alle puolessa vuodessa, eikä se ole kertaakaan tulehtunut tai revennyt (:

      • höhogf

        meneekö 8mm tunnelista kynä läpi sillee jännästi et se on myös korvassa :D ? ku meinasin et venyttäiskö 10mm vai 8mm


    • tombeli

      En itse ole varmaankaan hankkinut tarpeeksi tietoa korvan venyttämisestä. 1.2mm oli ekan normi korvakorun reikä ja sitten laitoin 1.6mm ja SITTEN 6MM :D. Nyt on 8mm. Kun tää on parantunut jonkin verran odotan about kuukauden ja sitten pistä 10mm kiinni. En paljoa tiedä mitä haittaa tästä on eli voiko joku selventää. Venytys on tapahtunut vähän päälle kuukaudessa. :S On kyllä joustava ihokin. Kyllä 16-6 laittaminen hitusen sattui :D En mielelläni halua minkäänlaista haukuntaa, mutta kritiikkiä kyllä kestän.

    • olin tyhmä

      Tosiaan itsellä 6mm muoviplugi jumittui kiinni ja tässä se on ollu nyt vuoden päivät. Lävistäjällä on käyty yms. mutta eivät ota vastuuta murtamisesta eivätkä edes halua sitä koittaa. Sanoivat vaan että sairaalaan ja kysellä sieltä, luultavasti homma menee siihen että korvan lehti napsastaan poikki korun kohdalta jotta koru saadaan pois. Että tämmöstä...

      • yhuj

        se 6mm on sen kokonen et saat laitettuu samaan reikään 1.2mm korun jotta reikä venyis vähän. sen jälkee joskus viikon päästä otat saunassa kunnon pitkät löylyt et kudokset pehmenee ja sillo koitat ottaa pois...


    • haisul-i

      Mulla oli aluks 1.2mm tappi, sen jälkeen 1.6mm rengas jonka jälkeen hammastikku :) Tällä hetkellä 3mm spiraali.

      Kannattaa tosiaan muistaa että venyttää vaan 1-2mm kuukaudessa.

    • gl

      mut itte venytin 1.2->1.6->1.2ja1.6->pumpulipuikon varsi eli n.3mm->5mm->8mm->10mm->12mm
      suositellaan venytystä max 1-2mm kuukaudessa mut itte sain 1.2mm-12mm noin neljässä kuukaudessa. muista kumminki aina ettet venytä liikaa kerralla ettei repee, sen jälkee on taas vähä aikaa kipee...
      materiaalilla ei oo välii ainakin jos ostat venytykseen tarkoitetun korun mut korvaa voi venyttää lähes millä vaan sopivalta näyttävällä esineellä. esim pumpulipuikkotussin korkit.

    • fghfgs234

      ite laitoin 1.6mm jälkee 2,5mm sarven -> sit siitä 4mm piikin ja sit 5mm piikin ja nyt on 6mm sarvii ja 8mm tilauksessa

    • yli 10mm

      jos venytätte yli 10mm korvanne niin suositeltavaa on venyttää silikooni tunneleilla sillä jos venytät puikoilla korva halkeaa aivan kokonaan. itse laitoin normikorusta 3mm ---> 4mm ---> 6mm --->8mm ---> 10mm --->11mm---> 14mm ---16mm ---> 20mm (huom korva rpesi aika pahasti kun laitoin 16mm 20mm ;

    • elehiddonicko

      Uskaltaako mennä saunaan joss eilen laitoin vähän isomman venytyskorun?
      onko kellään kokemuksia?

      • lavistelija

        jos ei oo revenny ni ei mitää hätää :)


    • wild-cherry

      mulla kun oli korvassa venytys oisko ollu 2-3-4mm en nyt muista, nii se oli ihan sairaan kipee. sit ku otin se pois kun menin uimaan, unohdin laittaa sen takas nii et nukuin ilman sitä mut sit ku laitoin se sitten seuraavaana päivänä korvaan, korva ei ollu yhtään kipee :o .

    • apuah

      aa tää on kyl tuskaa.. parhaillaan yritän työntää 8 puikkoo.. 6 on ollu nyt kuukauden ... mut ei mee millää.. 2 tuntii oon jo yrittäny vaseliinin kans :/ harmi ku en löytäny 7 mistää :( oisisn sen laittanu mielummi.. no pakko vaa luovuttaa rupee sattuu nii paljo

    • Eituumitään.

      Millä saisin 6mm -> 8mm helpoiten? itellä odottaa tossa 8mm tunneli mutta en saanu vitullakaan sitä venymään, mikä avuksi?

    • Miten?

      Mulla on nyt 12mm spiraali. Mutta en saa mitenkään siihen 12mm tunnelia.. Oon yrittäny vaikka ja mitä mutta se ei vaan mene.. Suihkussakin kokeilin mutta ei mennyt.. :c

      • Pöllöolento

        Kuinka pitkään ollut tässä 12mm mitassa?


    • alottelija

      Aattelin kysyy semmosta et ku laitoin eilen venytyksen oliko se nyt sen 2.0mm. Nii ku oltais menos uimahalliin nii saako mennä ku on venyttäny just?:) ois kiva tietää ettei sit ala tulehtuu tai jtn:/

      • mr.lolipoppi

        ei haittaa jos uit just venytetylla tai venytetyilla osaako joku muuten kertoa miks mistään netissä olevista kaupoista löydä 7,9 koon venytys koruja help


      • bl6661
        mr.lolipoppi kirjoitti:

        ei haittaa jos uit just venytetylla tai venytetyilla osaako joku muuten kertoa miks mistään netissä olevista kaupoista löydä 7,9 koon venytys koruja help

        7 ja 9mm koruja ei tietääkseni valmisteta


    • SAIRASTAtouhua

      Läistyksen venyttäminen on vitun sairasta touhua. Moni nuori ei mieti sitä, että jää moni työpaikka saamatta kun näyttää joltain helvetin mutantilta. Itse en ole palkannut yhtään sellaista henkilöä töihin, jolla näkyy tatuoinnit tai jos on erikoisia lävistyksiä. Ja jos työntekijät ottaa niitä myöhemmin, niin annan heti lopputilin. Friikit kuuluu sirkukseen. Moni nuori ei edes mieti sitä, että noista sairaista lävistyksen levityksistä ei pääse eroon muuta kuin leikkauksella. Aikuiset saavat pilata ulkonäkönsä, mutta alaikäisille ei pitäisi antaa sitä mahdollisuutta.

      • MietisHetki

        Jokaisella on omat mielipiteet, mitä venytyksiin tulee. Ei siinä mitään. Mulla on 16 mm metallitunnelit korvissa ja tiedän, että saattaa ärsyttää joitain ja toisten mielestä ne vaan on hirveät. Mutta mitä lopulta tarkoitetaan "ulkonäön pilaamisella" onkin sitten vähän tulkinnanvarainen juttu. Minä itse kyllä palkkain ihmiset tämän osaamisen, en ulkonäön mukaan. Yleensä mun työpaikailla olleet tatuoidut ja lävistetyt tyypit ovat olleet just jotain Tatuointitaiteilijoita tai motoristeja, jotka ovat paiskineet ihan helvetisti duunia ja ovat yleensä niitä, jotka tekee päivän tulostavoitteet ensimmäisten työtuntien aikana täyteen. Tämäkin voi tosiaan olla stereotypisoivaa, mutta kuitenkin.

        Jos haluat hyvän duunarin, niin miksi et siis ottaisi ihmistä, joka saattaisi peitota "normaalinnäköiset" ihmiset mennen tullen? Kannattaisi tsekata ainakin taustat. Oli tää sitten peitottu tatuoinneilla tai läväreillä, niin jos taustalta löytyy salitreenia, kiinnostusta moottoripyöriin tai sorminäppäryyttä/tarkkaavaisuutta vaativiin askareisiin, niin itse kyllä palkkaisin välittömästi. En kyllä siinä tapauksessa, jos henkilö omaa asennevamman.

        Mutta joo. Tää nyt oli vaan tämmönen.


    • Autojebanie

      19mm chromi vanteet

    • SantasLittleHelper

      Tää ei nyt ole vastaus ketjun aloittajan viestiin sinällään, mutta miten minusta tuntuu, että täällä on ihan liikaa tyyppejä, joilla ei malttia tunnu riittävän venyttämiseen? 2-4 vko:n välein voidaan kerralla venyttää 1-2 mm. Se on nyrkkisääntö. Jos kuitenkin tuon odottelun jälkeen korut eivät mene paikalleen, niin älkää nyt millään vaseliinilla niitä tunkeko, koska sen liukuominaisuus on joku elämään jäänyt urbaanilegenda. Tuohon tarkoitukseen sopivaa on ihan se sama vesipohjainen liukkari, jota käytetään seksissä. Esim. apteekista saatava K-Y Jelly, seksikaupasta saatava AQUAglide tai markettien hyllyiltä saatavat liukkarit, mitkä siis hajusteettomia ja täysin vesipohjaisia.

      Oon itse lähtenyt hutiloimaan venytysten kanssa ja tulos on sen näköinen. Todella tyylikkäät kun korut on paikallaan, mutta ilman koruja näyttää todella rivoilta. Oikein ja maltilla venytetty korvalehti ei siis tule näyttämään roikkuvalta kissan ***********, vaan on siistin näköinen, vaikka liian isoksi venytetty korvalehti valitettavasti alkaa lerpattamaan. Pitäkää homma tyylikkäänä ja älkää menkö yli 20 mm.

      Toivottavasti tästä oli jotain apua.

    • KivunKauneus

      Itellä venyttäminen onnistuu iha easisti 2mm ja päivän jälkee vaihoin 2.4mm joka ei hirveemmin ollu vaikee laittaa kun pisti vhä huulirasvaa venytystankoon. Toinen korva on nyt 12mm ja aijon vaihtaa korun yhen/parin viikon jälkeen 14mm joka on iha jees aika vaihtaa koru. Kaikil ei pakol samas ajas ns. Korva parannu taikka ei samal taval pysty aloittaan heti 2mm venärist, mutta jos aijot heti 8mm änkeä korvaan (vaikket ikin sitä olis venyttänyt) nii onnea korva repeää. Peacw

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe