Tuohon alapuolelle

Voisi laittaa lisääkin vastauksia. 240 lukijaa ja vain kymmenen vastausta. Onko hiukan surkea lukijataso tänään.
Hus. Piristäkää neitoa.

19

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että...

      Joo aidosti ihan hyvä, että jalona ritarina kannustat ihmisiä vastaamaan ketjuihin ja kaunis ajatus sinulla toki tuossa:), mutta arvaas mistä mä aina repeän naurusta...

      No siitä, että miten jotkut teistä aina hehkuttaa ketjujen tasokkuutta siltä perustalta, että montako vastausta niissä on ja mitkä ovat lukijamäärät.:D Huvittavaa, että jos joku ei tajua, minkälaisen kuvan sellaisella itsestään antaa...Hirvee "hypetys" sellaisista, ehe.;)

      • Syystä minusta vaikuttaa ettei sinulla ole koskaan hauskaa. Oikeasti siltä tuntuu. Olen huolissani.


      • että...
        buddy-love kirjoitti:

        Syystä minusta vaikuttaa ettei sinulla ole koskaan hauskaa. Oikeasti siltä tuntuu. Olen huolissani.

        Olet väärässä. Kyllä mulla on useinkin hauskaa. Tänäänkin nauroin tilahtuakseni, kun juttelin hyvän ystäväni kanssa puhelimessa.:) Suunnitellaan bileitä eräälle kolmannelle.

        Voi. Voi kyllä olla totta, ettei minulla tällä palstalla ole useinkaan hauskaa. Johtunee siitä, että niin moni mielellään ylentää esimerkiksi omaa "älykkyyttään" minun kustannuksellani, projisoiden vielä possumaisesti sen käytöksensä minun viakseni. Etkö koskaan ole kiinnittänyt huomiota siihen, että kuinka moni kirjoittaja on tällä palstalla mielellään julistanut minulle olevansa "älykkäämpi" ja ylipäätään parempi _ihmisenä_, kuin minä? Itse harrastan sen sortin erityistä omalla "älykkyydelläni" ratsastamista paljon vähemmän...


      • että... kirjoitti:

        Olet väärässä. Kyllä mulla on useinkin hauskaa. Tänäänkin nauroin tilahtuakseni, kun juttelin hyvän ystäväni kanssa puhelimessa.:) Suunnitellaan bileitä eräälle kolmannelle.

        Voi. Voi kyllä olla totta, ettei minulla tällä palstalla ole useinkaan hauskaa. Johtunee siitä, että niin moni mielellään ylentää esimerkiksi omaa "älykkyyttään" minun kustannuksellani, projisoiden vielä possumaisesti sen käytöksensä minun viakseni. Etkö koskaan ole kiinnittänyt huomiota siihen, että kuinka moni kirjoittaja on tällä palstalla mielellään julistanut minulle olevansa "älykkäämpi" ja ylipäätään parempi _ihmisenä_, kuin minä? Itse harrastan sen sortin erityistä omalla "älykkyydelläni" ratsastamista paljon vähemmän...

        Olen itse niin äärimmäisen älykäs ja kaikki sen jo tietävätkin, ettei minulla ole tarvetta tuoda älykkyyttäni mitenkään esiin täällä.


      • että...
        buddy-love kirjoitti:

        Olen itse niin äärimmäisen älykäs ja kaikki sen jo tietävätkin, ettei minulla ole tarvetta tuoda älykkyyttäni mitenkään esiin täällä.

        "Olen itse niin äärimmäisen älykäs ja kaikki sen jo tietävätkin, ettei minulla ole tarvetta tuoda älykkyyttäni mitenkään esiin täällä."

        Jos tuo oli jonkinlaista pilkkaa, niin pakko kysyä, että eikö sinulla ole ollenkaan empatiakykyä? Miten joku voi "suuttua" tuonlaisesta vastauksestani, kuin yllä oli, jollei koe jotenkin itseään tai asemaansa uhatuksi?


      • buddy-love
        että... kirjoitti:

        "Olen itse niin äärimmäisen älykäs ja kaikki sen jo tietävätkin, ettei minulla ole tarvetta tuoda älykkyyttäni mitenkään esiin täällä."

        Jos tuo oli jonkinlaista pilkkaa, niin pakko kysyä, että eikö sinulla ole ollenkaan empatiakykyä? Miten joku voi "suuttua" tuonlaisesta vastauksestani, kuin yllä oli, jollei koe jotenkin itseään tai asemaansa uhatuksi?

        Olet älykäs, joten sinun pitää pystyä parempaan analyysiin.


      • että...
        buddy-love kirjoitti:

        Olet älykäs, joten sinun pitää pystyä parempaan analyysiin.

        Opettele ensin vastaamaan asiayhteyteen, niin sen jälkeen saattaisi olla mahdollista keskustella (yhtään minkäänlaisista) analyyseistakin. Ihmisestä joka ei kommentoi hänelle kirjoitettua sisältöä tulee vähän omahyväinen kuva.


      • että... kirjoitti:

        Opettele ensin vastaamaan asiayhteyteen, niin sen jälkeen saattaisi olla mahdollista keskustella (yhtään minkäänlaisista) analyyseistakin. Ihmisestä joka ei kommentoi hänelle kirjoitettua sisältöä tulee vähän omahyväinen kuva.

        Ole omahyväinen. Olen vain niin paljon muita parempi, ettei minun tarvitse alentua vastaamaan kaikkiin kysymyksiin.

        Joko valkenee? (ei taida)


      • että...
        buddy-love kirjoitti:

        Ole omahyväinen. Olen vain niin paljon muita parempi, ettei minun tarvitse alentua vastaamaan kaikkiin kysymyksiin.

        Joko valkenee? (ei taida)

        Halveksutko koskaan itseäsi?

        ( mieti vastausta tykönäsi.)


      • että... kirjoitti:

        Halveksutko koskaan itseäsi?

        ( mieti vastausta tykönäsi.)

        Miten alleviivattua sarkasmin pitää olla että sen huomaat? Ei sitä voi enää selvemmin tehdä. Siellä oli molemmissa vielä looginen ristiriitakin.
        Voi voi. Death on the stage, yleisö ei ymmärrä.


      • että...
        buddy-love kirjoitti:

        Miten alleviivattua sarkasmin pitää olla että sen huomaat? Ei sitä voi enää selvemmin tehdä. Siellä oli molemmissa vielä looginen ristiriitakin.
        Voi voi. Death on the stage, yleisö ei ymmärrä.

        Ai että te olettelijat tylsistytätte mua.

        Mistä päättelet, etten huomaa sarkasmia? Et voinut tuossa yhteydessä päätellä, etten huomaa sarkasmia, etkä olisi voinut teoreettisesti ajatellen ( vaihtoehtoisesti, myöskään) päätellä sellaistakaan, että olisin huomannut.

        Edelleen: on melko omahyväistä olettaa, että sinun persoonakohtainen huumorinlaatusi tunnetaan laajalti palstalla, lukijasta riippumatta. Sellainen oletus ei (anteeksi nyt vain, että käytän tätä seuraavaa sanaa) mielestäni erityisesti kuvaa ainakaan kirjoittajan "älykkyyttä".


      • että... kirjoitti:

        Ai että te olettelijat tylsistytätte mua.

        Mistä päättelet, etten huomaa sarkasmia? Et voinut tuossa yhteydessä päätellä, etten huomaa sarkasmia, etkä olisi voinut teoreettisesti ajatellen ( vaihtoehtoisesti, myöskään) päätellä sellaistakaan, että olisin huomannut.

        Edelleen: on melko omahyväistä olettaa, että sinun persoonakohtainen huumorinlaatusi tunnetaan laajalti palstalla, lukijasta riippumatta. Sellainen oletus ei (anteeksi nyt vain, että käytän tätä seuraavaa sanaa) mielestäni erityisesti kuvaa ainakaan kirjoittajan "älykkyyttä".

        Ongelma onkin siinä, että kuvittelen lukijan älykkääksi.

        Miksi muuten puhut aina palstalaisista, vaikka jatkuvasti moitit palstalla puhuttavan vain palstalaisista.

        Jossain vaiheessa myös ilmoitit ettet lue kirjoituksiani, etkä ainakaan vastaa niihin.

        Pitääkö minun muuten tehdä tästä erityiskiinnostuksestasi joitain päätelmiä?


      • Papeete1
        buddy-love kirjoitti:

        Ongelma onkin siinä, että kuvittelen lukijan älykkääksi.

        Miksi muuten puhut aina palstalaisista, vaikka jatkuvasti moitit palstalla puhuttavan vain palstalaisista.

        Jossain vaiheessa myös ilmoitit ettet lue kirjoituksiani, etkä ainakaan vastaa niihin.

        Pitääkö minun muuten tehdä tästä erityiskiinnostuksestasi joitain päätelmiä?

        Räkänä suhun ja kateellinen sun aivoistasi. Ymmärtäähän sen :D


      • Papeete1 kirjoitti:

        Räkänä suhun ja kateellinen sun aivoistasi. Ymmärtäähän sen :D

        Oon tiennyt jo kauan et se on ihan lätkässä, mut mähän oon tietty tosi hyvä saalis. ;)


      • että....
        buddy-love kirjoitti:

        Ongelma onkin siinä, että kuvittelen lukijan älykkääksi.

        Miksi muuten puhut aina palstalaisista, vaikka jatkuvasti moitit palstalla puhuttavan vain palstalaisista.

        Jossain vaiheessa myös ilmoitit ettet lue kirjoituksiani, etkä ainakaan vastaa niihin.

        Pitääkö minun muuten tehdä tästä erityiskiinnostuksestasi joitain päätelmiä?

        "Ongelma onkin siinä, että kuvittelen lukijan älykkääksi."

        Onko tuo jonkinlaista alkeellista itsensä ylentämistä sinulta? Minä voin kertoa, että näin keskustelupalstalla lukijan "älykkyydestä" voi joskus saada _korkeintaan_ hyvin pieniä viitteitä. Henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan selkeimpiä viitteitä lukijan "älykkyydestä" on mahdollista saada ( jos "älykkyydestä" siis ylipäätään _voi_ keskustelupalstalla viitteitä saada..) tämän viestinnän logiikkaa seuraamalla, eli sitä kautta, että kuinka keskustelija pitää keskustelun edetessä esim. mielessään keskustelua koskeneet alkuperäiset lähtöasetelmat/viestisisällöt, kuinka hän "nivoo" em. asetelmia yhteen keskustelun edetessä ja ennen kaikkea kuinka puhtaasti keskustelija pystyy vastakommenteillaan viemään keskustelua "eteenpäin". Keskustelu on, silloin kuin oikeasti keskustellaan, aina feed-backia feedbackista.

        "Huumori" taas, samoin kuin esimerkiksi itse kunkin yksilökohtaiset kiinnostuksenkohteet tai "erityistietämykset" jne., ovat sitten täysin yksilöllisiä asioita. "Älykkyyteen" ei niitä tule edes käsitetasolla mielestäni sotkea. Älykäs, ts. käytän sittenkin sanaa "viisas", ihminen ei päättele keskustelua asenteidensa kautta.

        Puhtaasti henkilökohtaisten emotionaalisten asenteiden kautta tapahtuvaa päättelyä ts. epärationaalista logiikkaa on esimerkiksi sellainen, jos keskustelija päättelee toisen keskustelijan "älykkyydestä" asioita vaikka siltä pohjalta, että miten tämä hänen vitseilleen nauraa. Tyhmä ei aina ole se, joka jättää vaikka nauramattakin, vaan se joka kuvittelee, että vastakeskustelijan päänsisältö on yhteneväinen hänen omansa kanssa...

        "Miksi muuten puhut aina palstalaisista, vaikka jatkuvasti moitit palstalla puhuttavan vain palstalaisista."

        Minä puhun siitä, mitä palstalla näen ja havaintojeni mukaan palstalla näkyy olevan aika paljon keskusteluita juuri palstalaisista. Vastakysymys: Miksi minä olen sulle silmätikku? Miksi nostat niin _voimallisesti_ framille kommenttejani keskusteluista ja paisuttelet niiden sisältöjä?

        "Jossain vaiheessa myös ilmoitit ettet lue kirjoituksiani, etkä ainakaan vastaa niihin."

        Olen saattanut ilmoittaakin joskus, mutta luultavimminkin(?) kyseessä on siinäkin ollut tilanne, jossa minua on jotenkin ihmisenä myös alennettu... Kuvittelin kuitenkin, ettet kanna kaunaa? Samaten kuvittelin, ettet koko aikaa muistelisi vanhoja... Onko jotenkin häiritsevää jos minä vastaan ketjuihisi? Ja lisäkysymys: Mikä toi loukkaava ja jo netiketinkin mukaisesti epäkorrekti "häirintäkortti" teillä joillakin tällä palstalla muuten on? Heti jos kommentin sisältö ei miellytä, aletaan esittää loukkaantunutta ja yritetään esittää itsensä muka syvällisemminkin häirittynä... Eivätkö sellaiset tajua, että jos joku yksittäinen kirjoittaja erityisen kovin paljon alkaa mieltä vaivata ja häiritä, niin on heidän OMA velvollisuutensa poistua palstalta, eikä ruveta sanelemaan julkisessa keskusteluympäristössä, että kuka muu keskustelija mihinkin saa vastata... Ole mies ja lopeta tollaset! Olen ehkä joskus saattanut itsekin jollekulle jotakin tuonlaista tokaista, mutta luulen melkeinpä 95%:n varmuudella silloin olleen kyseessä tilanne, jossa olen kokenut itseni syvästi loukkaantuneeksi. Ethän sinä buddy-love ole, mahdollisesti, jotenkin loukkaantunut? Jollekin, tai jostakin?

        "Pitääkö minun muuten tehdä tästä erityiskiinnostuksestasi joitain päätelmiä?"

        Ei, koska kyse ei ole mistään "erityiskiinnostuksesta".


    • vastata

      itsestäänselvyyksiin?

      Ei jaksa. On täällä jokaisella omat murheensa. Tuntemattomia jaksa olla hyvää hyvyyttään aina piristämässä.

      Sankarin viitta on sitä paitsi naurettava.

      • Viitta lämmittää itseä mukavasti.


      • se on.
        buddy-love kirjoitti:

        Viitta lämmittää itseä mukavasti.

        Kaikki hyväntekeväisyys on pohjimmiltaan itsekästä.


      • se on. kirjoitti:

        Kaikki hyväntekeväisyys on pohjimmiltaan itsekästä.

        Symbioottista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe