MIKSI PORONLIHA MAISTUU JA HAISEE KUSELLE ?
Nyt teillä on mahdollisuus lukea Suomi24 Rovaniemi poronlihaa 4. tiellä erikoisesti tapaus Rovaniemi Lohiniva väli !!
Kysyy epätietoinen NAAPURIN ROUVA en kyllä uskalla tarjota LAKERIGENKÄ YSTÄVÄLLE ?
MAISTUUKO
26
2787
Vastaukset
- rovaniemen
olen samaa mieltä kirjoittajien kanssa,laillistettu rosvoaminen pitää saada loppumaan,mulle kävi justhin nii kans poromies tuli ko tyhjästä elävän poron kimphuun ja tappo se ko sai rahan valtiolta,ja mie menen siittä vaikka valalle.KYLLÄ se poromiehen ammatti pitäis LAKIPYKÄLÄLLÄ lopettaa .se ammatti on ikivanha.minä en poromiehiä elätä ja heidän karjaa meinaa kasvattaa että sillee,,,ei ole meinaan ruskea kieli.
- siekin
oikein yrität kirjottaa, ei siitä mitään tolkkua saa. Tuntuu, että yrität tua esile jotakin rikollista toimintaa?
- Hinta
Mistä saa ostaa Poroa paloina tai ruhona mikä on KL-hinta
Onko Ruotsissa myynti liikettä , ja missä ennen sai Juoksenkin kaupasta poroa A- 22 markkaa kilo.
Vastauksia kiitos !- Lihaa saa
Hinta on noussut, tarvitseehan poromieskin työstään palkan. Puolikkaan poronvasaa saa noin 9 - 11 euron kilohintaan, siististi pakattuna vakuumipakkauksiin ja lappu kyljessä, jotta tietää mitä paikkaa on. Ylitorniollakin on poromiehiä, jotka myyvät. Savustettu on kalliimpaa, ainakin Soukolojärvessä savustetaan ja Portimojärvellä. Hyvää ja terveellistä, olen itse ostanut.
- terveellisyyden
Lihaa saa kirjoitti:
Hinta on noussut, tarvitseehan poromieskin työstään palkan. Puolikkaan poronvasaa saa noin 9 - 11 euron kilohintaan, siististi pakattuna vakuumipakkauksiin ja lappu kyljessä, jotta tietää mitä paikkaa on. Ylitorniollakin on poromiehiä, jotka myyvät. Savustettu on kalliimpaa, ainakin Soukolojärvessä savustetaan ja Portimojärvellä. Hyvää ja terveellistä, olen itse ostanut.
tae se on, jos sinä olet sitä ostanut. Taidat olla vaan itse poromies.
- Irkku Iines Ihmeissään
Oletkos kusta maistanut? Kun tiedät verrata?
- Kirjasinten hakkaaja
Miksi ollaan kateelisia Poromiehille ja kaikille yrittäjille siellä. Muissa kunnissa kyllä kannustetaan yrittäjiä. Noin 30 vuotta sitten Kommunistin kadehtivat kaikkia Järvikylien maanviljelijöitä .
Jos suorastaan ei nestettä ole maistanut niin ainakin on kusetettu monia . - Syntynyt
Myytävänä Aava-Saksalla Hinta 15,000 ?
Mikä lämmitys ?
Kuka myy ?
Vihje ei kannata aina aloittaa uutta keskustelua ?
KIITOS !! - onkin
OK, mutta poromiehiostä en ole ollenkaan, niin varma. Ajoin aikoinaan "kaljamakelillä" porokolarin, eli poro juoksi ravia suoraan eteen. No autoon tuli pieniä vaurioita, ei kuitenkaan niin paljon, että olisi kannattanut vakuutusyhtiötä häiritä.
Poron kuitenkin löysin metsästä halvaantuneena. Siihen sen lopetin ja kokeneena hirvimiehenä myös asiallisesti suolistin. Ilmoitin poliisille ja etsin poromiehen, jolle kerroin tapahtuneesta ja näytin mistä ruhon löytää.
Siinä kaikki, vieläkin harmittaa turha työ, sillä olisinhan voinut poliisille ilmoitettuani jättää poron pilaantumaan siihen missä oli. Ei kiittänyt paliskunta suolistuksesta, puhumattakaan maksanut työstä. Ei muuten toistu vastaisuudessa, jos sattuu. Aiai- Anonyymi
No mitäpä siittä tänne kerrot, olisiko pitänyt palkinto saada ja rahallinen korvaus.
- Anonyymi
Etelän mies käyny Lapis kesälomareissulla sotkemas?
- Anonyymi
Eipä oo paljua syömistä, sisä ja ulkofile, loput voi syöthää koirille!
- Anonyymi
Ylihintasta jännettä,vein koirale mut puri käestä ja meni koppiin
- Anonyymi
rrrr
- Anonyymi
Ruotsissa paljo halvempaa ja todella laadukasta
- Anonyymi
Kusenmaku loppuu ko ottaa kikkelin harvemmin suuhun. Siittä voipi paskan makukin johtua
- Anonyymi
Poronliha maistuu yhteiskunnan ylläpitämälle kuluille!
- Anonyymi
Poromies on kuin maanviljelijä eletään yhteiskunnan rahoilla ja sitte ku tekevä tuhoa ni Eine minun oo
- Anonyymi
Olen syöny ikäni poronlihhaa, hyvvää. Porosta voi syä kaikki, mutta minun suosikki on poronlihakeitto, selkäkeitto paras. Käristys hyvä, kuivaliha hyvä, suolaliha, kieli, syän hyvät. Turhaan moititta.
- Anonyymi
Veronmaksajien rahoilla rahoittama suojatyöpaikka tuo poronhoito
- Anonyymi
älä muuta sano
- Anonyymi
Ensinäkhän poronhoito ei ole mikhän työpaikka. Se on kyllä mahoton kirjo töitä, missä sinun häätyy olla, jos meinaat poromies olla. Tet että varhmaan ole nähneet aktiiviporomiestä mithän lunkkuja kolistelemassa. Jos mennee huonosti, niin se vain mennee. Ens vuosi on parempi. Valtion tuki marginaalinen. Maanviljelijät, metsänomistajat pitävät suolarahoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinäkhän poronhoito ei ole mikhän työpaikka. Se on kyllä mahoton kirjo töitä, missä sinun häätyy olla, jos meinaat poromies olla. Tet että varhmaan ole nähneet aktiiviporomiestä mithän lunkkuja kolistelemassa. Jos mennee huonosti, niin se vain mennee. Ens vuosi on parempi. Valtion tuki marginaalinen. Maanviljelijät, metsänomistajat pitävät suolarahoina.
Poronhoito on harrastus missä saa ajella ja istua moottorikelkoilla ja mönkijöillä oman perseen päällä ja veronmaksajien piikkiin
- Anonyymi
Konsultti haaraoja ilmoittaa jos näkkee nälissään poroja pellola
- Anonyymi
ja poronlihan syöjät haisee väkevälle hielle
- Anonyymi
Voi olla että haiseekin. Itsehän sitä ei huomaa.Mutta hyvää ruokaa on poronkäristys.Juhkaruokana syön niin harvoin että verisuonetkaan ei kovetu niin vähästä. Kyllä sika tukkeuttaa pahemmin
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855