Pariskunta pilasi iltani

ilmestymällä

Vitutti taas tämä yksin oleminen sen verran että päätin mennä kioskille ostamaan sipsipussin ja katsoa pari elokuvaa että saisi ajatukset edes vähäksi aikaa pois yksinäisyydestä.

Kun tulin kioskista ulos ja aloin kävelemään kotia kohti niin kävelin erään kuntosalin ohi. Juuri silloin salin viereen pysähtyi iso ja hienon näköinen citymaasturi. Ulos autosta tuli nuori pariskunta, vaikuttivat suunnilleen minun ikäisiltä (23v). He sulkivat auton ovet ja lähtivät kävelemään salin ovea kohti, hieman minun edessäni että oikein sain toljottaa kuinka täydellisiä jotkut ovat. Molemmilla oli hienot vaatteet ja näyttivät varakkailta. Ja tietty näin "miehenä" katsoin tätä naista päästä varpaisiin ja kyllä sai niin vihaiseksi kun tietää että ikinä en tuollaista saa. Mies oli varmaan tyytyväinen kuin mikä kun sellaisen naisen oli saanut, mutta eipä siinä mitään... mieskin oli kuin mikäkin Adonis.

Kun sitten saavuin kodilleni niin kävin roskiksen kautta heittämässä sipsipussini roskikseen ja menin takaisin istumaan kotiin. En katso elokuvaa en mitään, murehdin vaan entistä enemmän yksinäisyyttäni kun nyt oikein piti naamaan hangata kuinka yksin olen.

Parempi pysyä kotona niin ei tarvitse itseään lisää kiduttaa kun pariskunnat lappaa nenän edessä.

33

2767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katkera nuoripiika

Juu, 20-vuotiaasta ei (kai, vaikka kyllähän ne jotkut sitä tekee) voi sanoa katkera vanhapiika, nimimerkki on siis katkera nuoripiika.

Kyllähän ns. täydellisen oloisten pariskuntien katseleminen voi ärsyttää. En kuitenkaan ärsyynny noin kovasti, että pilaisin oman iltani tms. (yksinään kyllä istun illat, mutta tarkoitin varmaan lähinnä mielialan pilaamista)

Enemmän minua surettaa, ärsyttää, ahdistaa jne. toiset ikäiseni naiset.
      Eräs ystäväni josta olen erkaantunut aikalailla (20v, kihloissa & avoliitossa, naimisiin tämän vuoden puolella) sekä eräs sukulainen (25v, yhden pojan äiti, avoliitossa) kun he ainoastaan pystyvät hehkuttamaan omaa onneansa, oma mies on niin ainutlaatuinen ja ihana ettei kukaan muu voi löytää parempaa ja puheenaiheena pyörii sitten ainoastaan odotusaika ja raskaus jotka eivät minulla yksineläjänä tule olemaan pitkään aikaan (jos koskaan) ajankohtaisia. Tulen aina surulliseksi näistä, sekä leikkiessäni ja pitäessäni jonkun lasta sylissä.
      Sitten on vielä muutama ikäiseni tuttava, toinen sai vasta pojan, avoliitossa ja toinen tuli raskaaksi alaikäisenä (päätyi kuitenkin aborttiin) mutta hänellä on nyt toinen vakituinen suhde menossa, avoliitossa vähintään taitaa olla. Koen vaan oman maailmani niin erilaiseksi, kun ei ole vakituisia suhteitakaan takana. Olin myös hyvä kaveri tuon samanikäisen kaverini avomiehen kanssa, hänellä puheenaiheet pyörii aikalailla "täydellisessä naisessa" (avovaimonsa) vaikkei lapsista olekaan niin innostunut. Tätä rataa aina :)

• että se on pelkkää

kuorta, pelkkää pintaa. On pahinta, että alkaa kuvittelemaan, että joillakin menee erityisen hyvin ja minulla ei. Eivät ihmiset ole välttämättä yhtään sen onnellisempia, vaikka olisivat miten hyvännäköisiä tahansa. Pääasia on, että on itseensä tyytyväinen ja pitää peruskuntoa yllä. Ei tarvitse olla mikään lihaskimppu. Sitä paitsi esim. naiset, jotka käyvät paljon kuntosaleilla, saavat vääränlaista energiaa. Heistä tulee jotenkin agressiivisempia ja maskuliinisempia. Naisellinen herkkyys ja pehmeys vähenee ja agressiivinen seksuaalisuuden esiintuominen lisääntyy. Se on jännä juttu, mutta seuraapa huviksesi naisia, jotka käyvät paljon punttisaleilla. Toisaalta jos miettii rahaa, niin aina on ihmisiä, joilla on enemmän rahaa. Mitä sitten? Itselläni on jotain sellaista, jota niillä ei taasen ole.

• Katkera nuoripiika

Itse olisin iloinen jos naisellinen herkkyys jne. edes vähän vähenisi. Muunmuassa miespuolinen kaveri (sama kuin ed. viestissä) suuttui aika ---sti kun aloin itkeä hänen nähtensä, ja muutenkin otan asiat liian herkästi. Omaa seksuaalisuutta en kyllä halua alkaa ääliömäisesti korostamaan. Voimat ei vaan mitenkään riittäisi salilla käymiseen.

• Tuossa ensimmäisessä viestissä mainitun pariskunnan pöyhkeilevä autovalintakin jo kertoo pinnallisuudesta.

Monasti tuollaiset pariskunnat saattavat aika ykskaks päätyä eroon. Kaikki ei siis päällepäin näy.

• Katkera nuoripiika kirjoitti:

Itse olisin iloinen jos naisellinen herkkyys jne. edes vähän vähenisi. Muunmuassa miespuolinen kaveri (sama kuin ed. viestissä) suuttui aika ---sti kun aloin itkeä hänen nähtensä, ja muutenkin otan asiat liian herkästi. Omaa seksuaalisuutta en kyllä halua alkaa ääliömäisesti korostamaan. Voimat ei vaan mitenkään riittäisi salilla käymiseen.

Joku mies suuttuu, jos nainen itkee hänen nähtensä? Sehän kertoo naisen tunteellisuudesta.

Itse olen surullinen siitä, että monet naisetkin ovat sisimmältään aika kovia ihmisiä, vaikka ulkokuori olisikin herttainen. Se tekee hyvin surulliseksi, kun itse olen tunteellinen.

• käsittelevät tunteita
        M1978 kirjoitti:

Joku mies suuttuu, jos nainen itkee hänen nähtensä? Sehän kertoo naisen tunteellisuudesta.

Itse olen surullinen siitä, että monet naisetkin ovat sisimmältään aika kovia ihmisiä, vaikka ulkokuori olisikin herttainen. Se tekee hyvin surulliseksi, kun itse olen tunteellinen.

hieman toisin, siitä se eron kokemus. Luulen. Miksi se suututtaa, voi liittyä seikkaan että mies ei vain osaa käsitellä tilannetta ollenkaan, kokee avuttomuutta. Ei itku ole pahasta, ellei muutu manipulatiiviseksi.

• Yleinen vuodattaja

On niin tuttua että pariskuntien näkeminen saa fiiliksen usein painumaan. Kai se on sitä kateutta sitten. Minulla on ihme kyllä viime aikoina sellaisten näkeminen ollut aika neutraali kokemus. Ehkä pari vuotta jatkunut hyvien antidepressanttien käyttäminen on tehnyt minulle lievän "kemiallisen lobotomian", joka on vienyt tyhjänpäiväiset kateuden tunteet mennessään.

Parisuhteet ovat mielestäni nykyään toiselta nimeltään "orastavia eroja". Ihmiset ovat niissä tietyn ajan onnellisia. Parisuhde useimmiten aloitetaan siksi, että olisi edes joku, niin ettei tarvitsisi itkeä yksin iltaisin. Parisuhteen hienouden tajunneet eivät eronkaan jälkeen jää voivottelemaan, vaan etsivät uuden seurustelukumppanin. Olen saanut nähdä läheltä, kuinka huono suhde katkaistaan ja melko pian on tilalle löydetty uusi kumppani. Se on oikeaa toimintaa.

Emme kuitenkaan voi nähdä kuin sen pariskunnan ulkokuoren. Emme voi tietää, vaikka heillä on suuret asuntolainat ja työpaikan tilannekin voi olla vaakalaudalla. Myös onnellisilta vaikuttavilla pareilla voi olla vaikkapa terveydellisiä ongelmia. Pahimmillaan heillä voi olla yhteinen ikuinen sukupuolitautikin, joka voi synnytyksen yhteydessä tarttua myös lapseen. Ehkä heillä voi olla vakava, yhteiselämää varjostava lapsettomuusongelma.

Entä jos hekin haluaisivat rentoutua sipsien äärelle, mutta timmin kroppansa vuoksi he eivät salli itselleen sellaista, vaan on mentävä salille ylläpitämään kuorta.

Eli nauttikaamme yksinäisyyden suomasta vapaudesta ja helppoudesta! Tilanne voi joskus muuttua... Tai ehkä sitten ensi elämässä... :).

• Niiden perhe-ihmisten ajatukset on joka tapauksessa niin kaukana omasta ajatusmaailmasta, että ei kateuttakaan oikeastaan tunne, oikeastaan pikemminkin pitää itseään ajattelevana yksilönä.

Faktojahan voi ottaa esim. siitä, että yksinäiset ihmiset kai esim. kierrättävät kotitalousjätteitä henkeä kohden enemmän kuin perheelliset. En nyt löydä tälle tueksi mitään todistetta, mutta niin olen kuullut. Esimerkiksi "vaippavuoria" monet perheelliset "eivät jaksa ajatella", vaikka sitä vain pitäisi kyllä jaksaa, kun niitä kerran on tekemässä....

On siis mielenkiintoista, että ne, joilla ei ole lapsia, ajattelevat tavallaan maailman tulevaisuutta enemmän kuin perheelliset, jotka pakkaavat olemaan omaan napaansa tuijottajia.

Tietynlainen omaan napaan tuijottaminenhan näkyy jo siinä, että lapsia yleensäkin tehdään; omien geenien jatkamista pidetään arvokkaana, vaikka onko se oikeasti arvokasta?

• paha ongelma...

Lapsettomuus muuttuu vakavaksi ongelmaksi vasta siinä vaiheessa kun on perusasiat ja kumppani saatu... Et hirvittää... Mut ikävä kyllä nuokaan "orastavat erot" eivät vain poista sitä tosiasiaa että jotkut ovat sen tietynkin ajan yhdessä.. ja toiset eivät sitäkään.

• lapsiin...
        M1978 kirjoitti:

Niiden perhe-ihmisten ajatukset on joka tapauksessa niin kaukana omasta ajatusmaailmasta, että ei kateuttakaan oikeastaan tunne, oikeastaan pikemminkin pitää itseään ajattelevana yksilönä.

Faktojahan voi ottaa esim. siitä, että yksinäiset ihmiset kai esim. kierrättävät kotitalousjätteitä henkeä kohden enemmän kuin perheelliset. En nyt löydä tälle tueksi mitään todistetta, mutta niin olen kuullut. Esimerkiksi "vaippavuoria" monet perheelliset "eivät jaksa ajatella", vaikka sitä vain pitäisi kyllä jaksaa, kun niitä kerran on tekemässä....

On siis mielenkiintoista, että ne, joilla ei ole lapsia, ajattelevat tavallaan maailman tulevaisuutta enemmän kuin perheelliset, jotka pakkaavat olemaan omaan napaansa tuijottajia.

Tietynlainen omaan napaan tuijottaminenhan näkyy jo siinä, että lapsia yleensäkin tehdään; omien geenien jatkamista pidetään arvokkaana, vaikka onko se oikeasti arvokasta?

Lasten tekemiseen on monia syitä.. Niin sukulaisten paine, kuin oma tietoisuuskin niiden haluamisesta.. Tietysti että haluaa jatkaa myös geenejään jne...

Totuus vain on että ei lapsia tehdä vain yhden syyn perusteella tai kahdenkaan vaan siinä on kaikki syyt niin omien vanhempien "painostuksen" ym. puolelta.. Monet kyllä haluavatkin jne. Ehkä nähdä heidän onnistuvan paremmin kuin itsensä ym...

• Chamelion-

No sullahan on aikaa alkaa treenailemaan niitä lihaksia itsekin, opiskella mielekäs ammatti ja tienata suht mukavasti. Sustahan se kiinni on.

• sitten konstruoi

niin suunnattomilla varoilla retupeä ja tahvonaama uusiksi :-) Hauskoj aovaty teinien kuvitelmat siitä mistä mikäkin riippuu ja roikkuu, hurmaavan yksinkertainen maailma.

• po. retuperä
        sitten konstruoi kirjoitti:

niin suunnattomilla varoilla retupeä ja tahvonaama uusiksi :-) Hauskoj aovaty teinien kuvitelmat siitä mistä mikäkin riippuu ja roikkuu, hurmaavan yksinkertainen maailma.

jos jollekin jäi nokkela sanailu ikävästi hämäräksi.

• joku muukin

jo sanoi, koitahan ymmärtää, että se, mitä näet kadulla kulkevista ihmisistä on vain pintaa. Ei kukaan kadulla kuuluta ongelmiaan tuntemattomille. Toisekseen, tuskinpa he kulkivat ohitsesi sinua ärsyttääkseen, niin narsistinen ei saa olla, että kuvittelisi tuollaisia. Jos olet 23 v. niin mitä tahansa voi tapahtua, siis aivan mitä tahansa.

• nainen salilta

Itse olen kohta 22v nainen ja aina olen yksin ollut ja tulen olemaankin, muut ympärillä näkyvät kaikki seurustelevan ja vaihtavan paria tuosta vain ja tällä naamattomana voin tunnustaa, että tunnen ihan samoin kuin sinä. Mitä enemmän vuodet vierivät ja aikaa kuluu niin sitä herkemmäksi sitä muuttuu asian suhteen. En siedä katsella pariskuntia missään, en siedä mitään romanttisia elokuvia tai lauluja, en oikeastaan mitään aiheeseen liittyvää ja oikeastaan en voi sietää onnellisia ihmisiä lainkaan.

Mutta tuohon yhteen kuntosalikommenttiin haluaisin nyt puuttua. Itse käyn nykyään kuntosalin ohjatuilla tunneilla noin 3-4 kertaa viikossa (koska minulla ei ole mitään muuta tekemistä) ja se ei ole minua mitenkään maskuliiniseksi tai aggressiiviseksi muttanut! Olen aina ollut hyvin naiselinen sisältä ja ulkoa. Minulla on silti naisen vartalo enkä tuo seksuaalisuuttani raivokkaasti esille. Vähän voisi taas miettiä mitä hullutuksia keksii kirjoitella.

• Kyllästynyt...
        nainen salilta kirjoitti:

Itse olen kohta 22v nainen ja aina olen yksin ollut ja tulen olemaankin, muut ympärillä näkyvät kaikki seurustelevan ja vaihtavan paria tuosta vain ja tällä naamattomana voin tunnustaa, että tunnen ihan samoin kuin sinä. Mitä enemmän vuodet vierivät ja aikaa kuluu niin sitä herkemmäksi sitä muuttuu asian suhteen. En siedä katsella pariskuntia missään, en siedä mitään romanttisia elokuvia tai lauluja, en oikeastaan mitään aiheeseen liittyvää ja oikeastaan en voi sietää onnellisia ihmisiä lainkaan.

Mutta tuohon yhteen kuntosalikommenttiin haluaisin nyt puuttua. Itse käyn nykyään kuntosalin ohjatuilla tunneilla noin 3-4 kertaa viikossa (koska minulla ei ole mitään muuta tekemistä) ja se ei ole minua mitenkään maskuliiniseksi tai aggressiiviseksi muttanut! Olen aina ollut hyvin naiselinen sisältä ja ulkoa. Minulla on silti naisen vartalo enkä tuo seksuaalisuuttani raivokkaasti esille. Vähän voisi taas miettiä mitä hullutuksia keksii kirjoitella.

Ettekö tule ajatelleeksi että myös seurustellessakin voi olla yksinäinen. Vaikka seurustelen, tunnen silti olevani helvetin yksin, koska ei minulla ole juuri muita ystäviä kun kumppanini..

• se nyt on
        Kyllästynyt... kirjoitti:

Ettekö tule ajatelleeksi että myös seurustellessakin voi olla yksinäinen. Vaikka seurustelen, tunnen silti olevani helvetin yksin, koska ei minulla ole juuri muita ystäviä kun kumppanini..

Kai se nyt on aarettoman monta kertaa parempi olla yksi ihminen elamassa kuin ei yhtaan?!

Parisuhde kuitenkin mahdollistaa, lapset ja perheen. Se kuitenkin on tarkein osa ihmisyytta. Ei ihminen voi elaa ystavilleen, ne on bvaan ulkoisia koristuksia.

• mut

ole edes kiitollinen, että sulla on se poikaystävä. Sulla on sentään joku, jonka kanssa voi yhdessä käydä jossakin ja tavata ihmisiä. Todella yksin oleva joutuu menemään aina yksin, ei ole ketään tuttua mukana ja tämä voi monilla estää tapahtumiin menemisen kokonaan. Lisäksi näet luultavasti kumppaniasi päivittäin.

• Yleinen vuodattaja

Ei kai seurustelevana voi olla kovin yksinäinen...? Tai on ainakin vaikea käsittää sellaista. Jos näin on, kannattanee hankkia muitakin ystäviä. Yhden toimivan ihmissuhteen tukemana on 100 x helpompaa laajentaa ystäväpiiriä. Seurustelusuhde kun tekee ihmeitä ihmisen elämään. Seurustelevat ovat henkisesti hyvin paljon yksinäisiä 'ylemmällä tasolla'.

• FahFa
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

Ei kai seurustelevana voi olla kovin yksinäinen...? Tai on ainakin vaikea käsittää sellaista. Jos näin on, kannattanee hankkia muitakin ystäviä. Yhden toimivan ihmissuhteen tukemana on 100 x helpompaa laajentaa ystäväpiiriä. Seurustelusuhde kun tekee ihmeitä ihmisen elämään. Seurustelevat ovat henkisesti hyvin paljon yksinäisiä 'ylemmällä tasolla'.

"Seurustelevat ovat henkisesti hyvin paljon yksinäisiä 'ylemmällä tasolla'."

Mitäs tuo nyt sitten tarkoittaa? Ylemmällä tasolla?

• Akagi
        FahFa kirjoitti:

Heillä sentää on JOKU. Vaikka ovatkin yksin on sentään joku, josta hakea turvaa ja tukea.

Toisin on niillä, joilla ei ole YHTÄÄN ihmistä lähellä.

• lukemalla...
        FahFa kirjoitti:

tulkkasin tuon vähän heikommin muotoilluksi ironiaksi. Mutta minä kai luen kaikki noin nykyisin.

• et voi olla tosissasi
        Yleinen vuodattaja kirjoitti:

"Seurustelevat ovat HENKISESTI hyvin paljon yksinäisiä ylemmällä tasolla."

Et voi olla tosissasi??????????? Kyllä monet seurustelevat ovat jymähtäneet melkoisen alas melkoisen pieniin ympyröihin. Muovikassilla siwasta kaljaa ja seiska lukemisiksi.
        Yksin oleva on henkisesti vahva, hän pärjää ja hänen on pärjättävä, selvitettävä itse monen moiset kinkkiset asiat.

• Yleinen vuodattaja
        et voi olla tosissasi kirjoitti:

"Seurustelevat ovat HENKISESTI hyvin paljon yksinäisiä ylemmällä tasolla."

Et voi olla tosissasi??????????? Kyllä monet seurustelevat ovat jymähtäneet melkoisen alas melkoisen pieniin ympyröihin. Muovikassilla siwasta kaljaa ja seiska lukemisiksi.
        Yksin oleva on henkisesti vahva, hän pärjää ja hänen on pärjättävä, selvitettävä itse monen moiset kinkkiset asiat.

Kai sitten vain kuvittelen seurustelevien olevan parempia. He ovat kelvanneet tai osanneet toimia oikein.

"Yksin oleva on henkisesti vahva, hän pärjää ja hänen on pärjättävä, selvitettävä itse monen moiset kinkkiset asiat."

Tuo on tietenkin totta, vaikka en sitä tule juurikaan ajatelleeksi. Välillä näkyy paljon "paita ja perse" -tyyppisiä pariskuntia. Mielestäni se on hieno juttu, kun voi tehdä asioita yhdessä. Lisäksi monilla on läheisriippuvuusongelma tai ei muuten vaan voi elää yksin. Yksinäisyys on niin sietämätön tila. Eron tai puolison kuoleman jälkeen putoaa tuntemattomaan.

• vielä omasi sinäkin

Nauti sillä aikaa elämästä, ihana nainen on vain plussaa - viihtyä pitää yrittää muutenkin.
      Lautapeli-illan järjestäminen, kävelylenkit, uusien ruokien kokkailu?? Keksi jotain mukavaa puuhaa, äläkä anna itsesäälille liian usein valtaa ;)

• Kuulostaa...

"Lautapeli-illan järjestäminen, kävelylenkit, uusien ruokien kokkailu?"

Pelata lautapelejä yksin, käydä kävelemässä yksin, ja kokkailla ja syödä tekemänsä ruoat yksin? Kuulostaa taivaalliselta....not.

• hyvä idea yksin
        Kuulostaa... kirjoitti:

"Lautapeli-illan järjestäminen, kävelylenkit, uusien ruokien kokkailu?"

Pelata lautapelejä yksin, käydä kävelemässä yksin, ja kokkailla ja syödä tekemänsä ruoat yksin? Kuulostaa taivaalliselta....not.

Hauskoja ideoita tosiaan yksin suoritettavaksi.. Se olisikin huvittavaa jos itse siirtäisi vaikka kolmen pelaajan nappeja... Voisi ainakin todeta että "minä voitin"... Pahinta voisi olla että kaksi kertaa kuitenkin hävisi.

• H. Pystysellä
        hyvä idea yksin kirjoitti:

Hauskoja ideoita tosiaan yksin suoritettavaksi.. Se olisikin huvittavaa jos itse siirtäisi vaikka kolmen pelaajan nappeja... Voisi ainakin todeta että "minä voitin"... Pahinta voisi olla että kaksi kertaa kuitenkin hävisi.

semmoinenkin piirros, jossa seinällä lukee osastonimenä "jakopäät" ja keskustelu itsensä kanssa ja lepositeissä (siis orwellilaisittain korruptoidun kielen pakkopaidassa) menee jotensakin: "Vihdoinkin kahden! Sanos muuta rakkaani!" :-)

• mukavaa...
        hyvä idea yksin kirjoitti:

...kun täällä yksinäiset ivailee toisten yksinäisten kirjoituksia. Voi tsiisus!

• ivaile...
        mukavaa... kirjoitti:

enkä usko että tuo toinenkaan. Mutta on kai myönnettävä, että mielikuvana on "hauska", miten lautapelata yksin.

• juttua unohdit
        mukavaa... kirjoitti:

Niin no lautapeli-ideaa on vaikeaa tarjota yksinäisille (eli todennäköisesti vastaaja itsekkään ei pelaa yksin lautapelejä) ja ei kaikkien tarvitse olla yksinäisiä, jotka palstalle kirjoittavat...

• Yxä 26 vuotta

Minulla on samantyyppisiä kokemuksia. Olen nähnyt useita onnellisen näköisiä pareja, joista etenkin naispuolinen katsoo leuhkivasti oman paremmuuden osoittaen takaisin. Saattaa siinä samalla suudella tai muuten lääppiä poikaystäväänsä. Siinä sitten koittaa säilyttää malttinsa ja myöhemmin jossain rauhallisessa paikassa kyyneleet kohoavat silmäkulmiin. Kun surettaa ja pelottaa ettei ikinä itse löydä ketään.Vatsan pohjasta kouraisee oma yksinäinen olo tuolloin. Jostain syystä nämä kohtaamiset sattuvat aina silloin kun oma päivä on ollut huono ja mieli on maassa. Voimia sinulle!

• skitsoilija

Vihaan leponexia nosti painoani 30 kg. Lääkettä pidettiiin vastoin tahtoa kunnnes lopetettiin lopetettiin liian myöhään.

Mielummin sairas kun syö tuon kaltaista myrkkyä. Allekirjoitin lääkkeen mutta en perehtynyt tarpeeksi asiaan.

Pahin virhe ikinä mitä olen ikinä elämässni tehnyt.

http://www.patientsville.com/medication/leponex_side_effects.htm

Kannatan vahvasti lääkkeen boigottia.

Ite olin hyvässä kunnossa ennnen mitään lääkityksiä. oli alle normaalin paino sitten normaalin ja lepon jälkeen ylipainoinen.

En ole koskaan toipunut tuon lääkkeen aiheuttamasta haitan tuomasta mielipahasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      144
      5282
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      132
      3397
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      126
      3299
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      36
      3203
    5. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      43
      2674
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      37
      2265
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      22
      2208
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      229
      1996
    9. prööt prööt nyt ottaa vihervassaria pattiin!

Korvatkaa R kirjaimet L kirjaimilla ja sanokaa ääneen "Jari Kurri etsii pakoputkiautossaan jarruja".
      Maailman menoa
      11
      1884
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      89
      1795
    Aihe