Itse en ole evolutionisti enkä tiedä siitä mitään. En käy täällä palstalla koskaan mutta nyt tupsahdin tänne jostain linkin takaa jota en muista. Täällä näyttää olevan satoja kreationisteja keskustelemaasa joten arvelen täällä olevan joitakin jos ei nyt huippu-, mutta ainakin asioista selvää otteneita kreationisteja. Kysyisin onko joku välimuoto jota kreationismi ei osaa selittää. Viimeisen vuoden aikana olen törmännyt kaikenlaisiin tikitaalikkeihin ja muihin kummallisiin otuksiin.
Täällä näytetään tällähetkellä puhuttavan vesinokkaeläimistä ja jaavanhaitikkeista. Selittääkö kreationismi nämä välimuodot paremmin kuin evolutionismi. Onko löytynyt mitään sellaista välimuotoa joka olisi jotenkin kehittynyt alkuperäisestä jumalan luomasta prototyypistä vai mikä olisi sovelias ilmaisu puhuttaessa ensimmäisestä lajin alkuisästä tai äidistä.
Mitkä ovat kreationismin suurimmat ongelmat
16
871
Vastaukset
- illuminatus*
Kreationismin suurin ongelma on sen täydellinen perustumattomuus tosiasioihin ts. se, ettei tuon hupaisan pikku väitteen tueksi ole alkeellisintakaan todistetta.
Voi sentään.- niinpätietystiniinpätietysti
Pian on tulossa! Outsaideri on miettimässä, miten saa sovitettua Etelämantereen jääkerrokset ja Nooakkitarun yhteen.
Tämä on suuri Kreationismitieteen avaus, tuskin maltan odottaa. Kreationistit eivät ole ehtineet kehittämään mitään omaa teoriaa, kun kaikki aika menee evoluutioteorian tökkimiseen. Koittavat kaataa "elämän sukupuuta" höyhenillä ja oljenkorsilla. Siinä on niin suuri vaiva että mitään omaa teoriaa ei ole aikaa miettiä.
- Jeesus on toivonamme
Evoluution kannattajat ovat yleensä ateisteja, eiks niin?
Kreanistit ovat Jumalaan uskovia.
Illuminatus tarkoittanee valaistumista.
Illuminatus! kysyn sinulta mikä miehiään olet, pesunkestävä ateistiko?
Onhan toki evoluutiolla suuri aukko nimittäin sitä ei voitu todistaa koskaan "laboratorionkokein" että kivestä syntyisi elämää.
Itse uskon niin, että Jumala loi maailman "raamatussa sanotaan Jumalalle yksi päivä on niinkuin tuhat vuotta eli meidän silmissä näyttäisi ihminen on vanhempi kuin 100 000 vuotta ajatusleikki mutta todellisuudessa hän loi päivässä ihmisen mitä raamattu ilmoittaa. Miksi sanon näin koska Jeesus paransi kaikkinaisia sairauksia, rampoja kasvaa uudet jäsenet, avaa sokeille näön ja kuuroille kuulevat korvat. Siinä ihmissoluissa tapahtuu uskomattomia asioita silmänräpäyksessä.
Onhan Jeesus histoallisesti todistettu ihminen, paljon on kirjoitettu aikakirjoihin roomalaisten toimesta. että silleen.
Mä olen ihan varma, Jumala loi maailman vai Illumatis pilkkaatko Jumalaa?? olkoonpa vaikka meidän keskustelumme kautta, et pilkkaa minua vaan nimenomaan Jumalaa. Jeesus on toivonamme kirjoitti:
Onhan toki evoluutiolla suuri aukko nimittäin sitä ei voitu todistaa koskaan "laboratorionkokein" että kivestä syntyisi elämää.
Itse uskon niin, että Jumala loi maailman "raamatussa sanotaan Jumalalle yksi päivä on niinkuin tuhat vuotta eli meidän silmissä näyttäisi ihminen on vanhempi kuin 100 000 vuotta ajatusleikki mutta todellisuudessa hän loi päivässä ihmisen mitä raamattu ilmoittaa. Miksi sanon näin koska Jeesus paransi kaikkinaisia sairauksia, rampoja kasvaa uudet jäsenet, avaa sokeille näön ja kuuroille kuulevat korvat. Siinä ihmissoluissa tapahtuu uskomattomia asioita silmänräpäyksessä.
Onhan Jeesus histoallisesti todistettu ihminen, paljon on kirjoitettu aikakirjoihin roomalaisten toimesta. että silleen.
Mä olen ihan varma, Jumala loi maailman vai Illumatis pilkkaatko Jumalaa?? olkoonpa vaikka meidän keskustelumme kautta, et pilkkaa minua vaan nimenomaan Jumalaa.Olen pesunkestävä uskontovastainen ateisti - sitä pahinta lajia, jolta jumalanpilkkakin sujuu tarvittaessa.
Muuten olen sitä mieltä, ettei satuolentoja kuten jumala voi edes pilkata. Voitkin minun puolestani ottaa mahdollisen jumalanpilkkani henkilökohtaisena loukkauksena.
Hyvää illan jatkoa, pitää lähteä liikkumaan.Jeesus on toivonamme kirjoitti:
Mä olen ihan varma, Jumala loi maailman vai Illumatis pilkkaatko Jumalaa?? olkoonpa vaikka meidän keskustelumme kautta, et pilkkaa minua vaan nimenomaan Jumalaa.1) Suurin osa evoluution "kannattajista" ei ole ateisteja.
2) Elämänsynty ei kuulu evoluutioteoriaan, joten voit jatkaa aukkojesi etsintää.- Anteeksi että ajattelen
Jeesus on toivonamme kirjoitti:
Mä olen ihan varma, Jumala loi maailman vai Illumatis pilkkaatko Jumalaa?? olkoonpa vaikka meidän keskustelumme kautta, et pilkkaa minua vaan nimenomaan Jumalaa."Evoluution kannattajat ovat yleensä ateisteja, eiks niin?"
No toki niljakkaita ateisteja kaikki tyynni. Kuten esimerkiksi paavi ja Jukka Paarma.
"Miksi sanon näin koska Jeesus paransi kaikkinaisia sairauksia, rampoja kasvaa uudet jäsenet, avaa sokeille näön ja kuuroille kuulevat korvat. Siinä ihmissoluissa tapahtuu uskomattomia asioita silmänräpäyksessä.
Onhan Jeesus histoallisesti todistettu ihminen, paljon on kirjoitettu aikakirjoihin roomalaisten toimesta."
Johan oli logiikan lento. Jos jossain on joku epäselvä maininta siitä, että (joku) Jeesus-niminen kansankiihottaja on joskus elänyt ja tuomittu kuolemaan, niin heti on totta myös tarut vetten päällä kävelystä ja kuolleiden henkiin herättämisestä.
"Mä olen ihan varma, Jumala loi maailman vai Illumatis pilkkaatko Jumalaa?? olkoonpa vaikka meidän keskustelumme kautta, et pilkkaa minua vaan nimenomaan Jumalaa."
Eipä voi linnunradan laidalla pyörivän kädellisen omahyväisyys juuri tuon suuremmaksi kasvaa. Jos sinun uskomuksiasi pitää naurettavina, niin pilkkaa Jumalaa, joka on kaikkitietävä ja siis absoluuttisen oikeassa. Eikös olisi rehellisempää sanoa, että sinä vaan olet niin erinomainen, että sinä olet aina ihan perkeleen oikeassa?
Onko itserakkaampaa ja omahyväisempää porukkaa kuin kreationistit? Älykkäitä kädellisiä, jotka todistelevat toisilleen olevansa Jumalan kuvia ja koko maailmankaikkeuden olemassaolon tarkoitus ja kaiken tämän lisäksi vielä niin nöyriä että hirvittää.
Huvittavaa sakkia. - IamOutOfNames
illuminatus kirjoitti:
Olen pesunkestävä uskontovastainen ateisti - sitä pahinta lajia, jolta jumalanpilkkakin sujuu tarvittaessa.
Muuten olen sitä mieltä, ettei satuolentoja kuten jumala voi edes pilkata. Voitkin minun puolestani ottaa mahdollisen jumalanpilkkani henkilökohtaisena loukkauksena.
Hyvää illan jatkoa, pitää lähteä liikkumaan."Muuten olen sitä mieltä, ettei satuolentoja kuten jumala voi edes pilkata. Voitkin minun puolestani ottaa mahdollisen jumalanpilkkani henkilökohtaisena loukkauksena."
Kyllä nuroin kun tuon luin...
Muistakaa, lapset ja lapsenmieliset:
Jumalanpillka on rikos ilman uhria.
Jos jonkun ego siitä loukaantuu, *henkilökohtainen kyynel* hänelle.
On se että kreationisteilla ei ole olemassa yhteneviä näkemyksiä oikeastaan yhtään mistään, ainut on että god did it. Sitten ei olekkaan muutakuin henkilökohtaisia näkemyksiä. Ääritapauksessa on jonku saarnaajan uskolliset seuraajat, heillä luulisi olevan edes jotain yhteneviä ajatuksia. Mutta yhteinen ninmittäjä kuitenkin löytyy, kosketus reaalimaailmaan.
- ongelma on
Kreationismin suurin ongelma on se, että siitä ei ole olemassa muuta kuin nimi.
- Barbarossa
Hauskoja vastauksia, ei kuitenkaan ihan sitä mitä halusin. Vastauksista päätellen uskonne kreationismiin on hyvin niukkaa, etten sanoisi olematonta. Melkein väitän että ette olekaan kreationisteja. Ehkä tämä on väärä areena kysellä kreationismin riemuvoitoista.
Barbarossa kirjoitti:
Hauskoja vastauksia, ei kuitenkaan ihan sitä mitä halusin. Vastauksista päätellen uskonne kreationismiin on hyvin niukkaa, etten sanoisi olematonta. Melkein väitän että ette olekaan kreationisteja. Ehkä tämä on väärä areena kysellä kreationismin riemuvoitoista.
Ymmärrä nyt, ystävä hyvä, että on täysin mahdotonta saada yhtäkään pesun kestävää kreationistia vastaamaan kysymykseesi.
Kreationisti voitaisiin määritellä henkilönä, joka ei suostu henkilökohtaisen vakaumuksensa vuoksi tarkastelemaan luomisopin sisältöä kriittisesti. Sinä taas haluaisit kreationistin juuri näin tekevän. Näin toimiva henkilö ei kuitenkaan käytännössä voisi olla kreationisti. Vastaus haluamaltasi kohderyhmältä kysymykseesi on looginen mahdottomuus.- Apo-Calypso
Barbarossa kirjoitti:
Tämän palstan kretiinit eivät näytä itse tietävän yhtään mitään kreationismista. Heidän aikansa kuluukin olkiukkojen rakentelemiseen evoluutiosta, joita he sitten innokkaasti mätkivät, kuvitellen kumoavansa evoluutioteorian.
- IamOutOfNames
Barbarossa kirjoitti:
"No apparent, perceived, or claimed interpretation of evidence in any field, including history and chronology, can be valid if it contradicts the Scriptural record."
Answers in Genesis, Statement of Faith.
Siinä viimeinen osa AiG:n, amerikkalaisen kreationisti organisation "uskontunnustuksesta".
Suomeksi siinä sanoudutaan kieltämään kaikki HEIDÄN raamatun tulkintansa vastainen todiste (todisteen "tulkinta"), oli se miten vakuutava tai luotettava tahansa.
Samanlaisia "uskontunnustuksia" on lähes kaikilla suurilla kreationisti järjestöillä.
Ironista kyllä, samat järjestöt syyttävät tiedemiehiä ennakkoluuloista ja puolueellisuudesta...
Eli, raamattu sanoo niin, minä uskon sen, se on sillä selvä.
Tieteellisiä riemuvoittoja on siis turha odotella kretionisti pireistä...
- Mr.K.A.T.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun439803T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332331Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo281884- 1361683
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951204Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast101183- 711127
- 92962
- 82904
- 49885