Missä nykyään ovat ne herrasmiehet jotka tarjoavat naiselle treffeillä? Tai ne jotka ostavat naiselle koruja, hajuvesiä tai muita lahjoja?
Kuvittelevatko miehet tosissaan,että naiseen ei pitäisi yhtään panostaa? Ainakin minä naisena haluan miehiltä herrasmieshuomiota. Liian moni mies ajattelee, että naisen pitäisi antautua tuosta vaan.
Erityisen ärsyttäviä ovat miehet, jotka naisen kanssa olleessaan tarkkailevat hintoja ja ehdottavat laskun puolittamista. Herramies ei todellakaan toimi niin.
Pihit miehet ärsyttää
72
2996
Vastaukset
- kuule..
Se on kuule sitä tasa-arvoa, itseppähän olette sitä tahtoneet ja nyt kun sen saatte niin se ei kelpaa. Miksi sinä et vie miehelle lahjoja?? Hanki parempi duuni ja tienaa itse rahasi.
- Televisiota
Primetime tv on enimmäkseen amerikkalaisten sarjojen. Siellä on hieman suuremmat tuloerot, kuin Suomessa.
Mutta et tietenkään tullut tätäkään ajatelleeksi.
Tuoreimman Lipstick Junglen jälkeen taas on pari naista enemmän, jotka odottaa, että mies lähettää Gulfstream suihkarinsa noutamaan naista. Taitavat odottaa aika pitkään ;) - kyllä se niin on
että hajuvesiä ja koruja alkaa tippumaan vasta siinä vaiheessa, kun haarat ovat auenneet jo useampaan otteeseen.
- Anonyymi
ei todellakaan seksi edellä, mut m iesten aivothan on valahtannu jalkojen väliin
- M23,5
kun en kiinnosta kuitenkaan!!! Suhteessa eriasia, mutta ensi treffeillä en tarjoa, koska luultavasti nainen vain vedättää.
- Herrasmieshh
Itseäni ärsyttävät suunnattomasti naiset, jotka väärinkäyttävät sanaa herrasmies.
Herrasmiesmäisyys ei todellakaan tarkoita sitä, että miehen pitäisi syytää naiselle
kalliita lahjoja tai että mies elättäisi naista. Toki on mukava välillä
muistaa naista lahjalla tai tarjota lounas, mutta se lähtee nimenomaan miehen tahdosta,
eikä niin että nainen vaatii ja shoppailee miehen rahoilla omia juttujaan.
Se on junttimaista ja moukkamaista. Yhtä tökeröä kuin se, että nainen menee
baaritiskille pummaamaan drinkkejä tuntemattomilta miehiltä.
Kyse ei ole rahasta, vaan periaatteista. Minä en ala mitään rahanahnetta junttiämmää
lahjomaan tai elättämään, vaikka palkka onkin keskivertoa parempi.
Sen sijaan tarjoan mielelläni lounaan tai lomamatkan naiselle jonka
kanssa viihdyn ja jolla on hyvät käytöstavat ja periaatteet.
Jos nainen oletusarvoisesti vaatii miestä maksamaan kaiken, niin kyseessä
on pelkkä pummiämmä, johon ei paljon kannata panostaa. Antaa ämmän
etsiä joku muu mies kupattavakseen. Tuskin noin toimiva nainen on muutenkaan
luonteeltaan mikään aarre, joten ei paljon jää harmittamaan.
Kaikkein pahimpia tapauksia ovat sellaiset laiskat pummiämmät, jotka
eivät itse viitsi/jaksa tehdä mitään oman elantonsa eteen, vaan ennemmin
yrittävät pummata kaiken miehiltä ja elää heidän piikkiinsä. Minä en
halua kumppanikseni mitään selkärangatonta ja laiskaa pummiämmää.- Lord_Boredom
Komppaan tätä oikeastaan täysillä. Henkilökohtaisesti ei ole mikään ongelma tarjota naiselle vaikkapa jäätelöä, juotavaa tai ravintolaillallista ilman, että odottaisin minkäänlaista vastapalvelusta. Ei, vaikka olenkin matalapalkka-alalla ja vaikka tapaisin henkilön ensimmäistä kertaa eli en ihan oikeasti tuntisi tätä. Saituus on rumaa. Oleellista on se, että se tapahtuu omasta tahdostani ja ennen kaikkea siten, etten koe että minun odotetaan kestitsevän Hänen ylhäisyyttään. Jos minusta hetkeäkään tuntuisi, että minun pitäisi ostaa toinen viihtyvyys, antaisin asian olla.
Toisin sanoen saa aloittajankaltaiset jäädä minun osaltani väliin. Kyllähän heille muutenkin sängynlämmittäjän tarpeessa olevia rahoittajia riittää. Mitä taas tulee vakituista elättäjää kaipaaviin haahuilijoihin, joilla ei ole pienintäkään aikomusta yrittääkään luoda muuta kuin kotiäidin uraa, luulen ettemme muutenkaan tulisi toimeen, joten kaitpa hekin saavat jäädä väliin. - nainen 42v
Naikkosena itse olen kyllä samaa mieltä. Vakituisessa suhteessa (meinaten jo yhdessä asumista jne.) maksujen ja lahjojen kanssa on eri juttu mutta vasta treffivaiheessa kyllä kumpikin saa maksella omat laskunsa. En halua jäädä kenellekään velkaa, eri asia jos jompi kumpi kysyy saako tarjota esim. lounaan, kahvit tai elokuvaliput. En itse odota kenekään makselevan menojani, ei se tee miehestä herrasmiestä. Herrasmies avaa naiselle oven, auttaa takin päälle, omaa hyvät käytöstavat kaikin puolin....... tällaisia pikku kikkoja on, joilla vanhan akan sydän lämpiää. Paksua rahamassia levittelemällä ja rahamiestä esittämällä ei pitkälle pötki, sellainen tekee vain tökerön ja itsekriittoisen vaikutelman.
- M C
Täyttä totta!
Osaan kyllä oman lompakkoni kaivaa esiin lounaalla käydessä, enkä todellakaan kuvittelen muiden aina tarjoavan. Jos joku päättääkin tarjota, voihan aina tarjota vaikka seuraavalla kerralla, jos ei egon päälle käy. :)
Enemmän arvostan käytöstapoja kuin täysin turhaa tuhlailua. Ei se kulta-/timanttiketjuihin tuhlailu kuitenkaan tunteista kerro sen kummemmin. Jokainen ostaa, jos siltä tuntuu. Itse enemmän arvostan vaikka sitä, että on töiden jälkeen ruoka laitettuna ja tiskattuna, kun kotiin tulee. Eikä senkään tarvitse olla mitään päivittäistä, silloin tällöin kuitenkin ihana yllätys.
Paljon mieltä lämmittävämpi kuin kuin koru tai kukkapuska. :) - Anonyymi
no olikos toi nyt herrasmiehen puhetta
- paljonko se pillu
maksaa euroissa. Saisit maksunkin käteisenä eikä esim. koruna, joka ei ehkä olekaan mieleesi.
- niin yleensä treffeillä
irtoaa. Halvempaa kuin maksullinen. Tosin pieni riski on, että nainen ei annakaan. Mutta varsin pieni.
- ravintolaillallinen
niin yleensä treffeillä kirjoitti:
irtoaa. Halvempaa kuin maksullinen. Tosin pieni riski on, että nainen ei annakaan. Mutta varsin pieni.
ja sopivasti viiniä.
- Kun olin vaihtarina
jenkeissä, huomasin miten paljon paremmat tavat siellä oli. Kun jätkä pyysi treffeille, hän todella panosti siihen paljon ja maksoi luonnollisesti kaikki kulut eikä tinkinyt mistään. Vastaavaa ei näe koskaan Suomessa.
Eli mies tarjos ruuaat ja juomat sulle ja makso yleisesti ottaen kaiken. Mitäs sä annoit sille miehelle? Maksoitko sä sen puolesta mitään tai ostitko sille mitään mukavaa vaihtokauppana siitä, että se mies makso sulle kaiken.
Vai onko jotkut naiset oikeasti niin halpoja, että kuvittelevat sen tilanteen menevän niin, että mies ostaa lahjoja ja nainen avaa haaransa? Just oli tästä aiheesta muutama päivä sit eri palstal juttua ja siel ainaki naiset hyökkäs pahasti kimppuun kun tota kysyin. Mutta taisin sittenki olla oikeessa. :)
Välillä kyl katoo tää järjenjuoksu teiän naisten logiikasta. Taino tiiä sit onko sitä logiikkaa, mut yleisesti tää naisten ajattelu tuntuu olevan sitä, että kaikki mitkä on naisilla huonosti pitäisi muuttaa mutta kaikki mikä on naisilla todella hyvin pitäisi säilyttää sellaisena.
Eka huudetaa yhdessä tasa-arvoa ja samoja oikeuksia/vaatimuksia molemmille sukupuolille ja sitten käännytään toiseen suuntaa huutamaa kuinka miesten pitää ostaa naisille kaikkea mahdollista ja he itse vain istuvat ja hymyilevät.
Mikä logiikka? :)- vaatii prinsessakohtelua
beefcake kirjoitti:
Eli mies tarjos ruuaat ja juomat sulle ja makso yleisesti ottaen kaiken. Mitäs sä annoit sille miehelle? Maksoitko sä sen puolesta mitään tai ostitko sille mitään mukavaa vaihtokauppana siitä, että se mies makso sulle kaiken.
Vai onko jotkut naiset oikeasti niin halpoja, että kuvittelevat sen tilanteen menevän niin, että mies ostaa lahjoja ja nainen avaa haaransa? Just oli tästä aiheesta muutama päivä sit eri palstal juttua ja siel ainaki naiset hyökkäs pahasti kimppuun kun tota kysyin. Mutta taisin sittenki olla oikeessa. :)
Välillä kyl katoo tää järjenjuoksu teiän naisten logiikasta. Taino tiiä sit onko sitä logiikkaa, mut yleisesti tää naisten ajattelu tuntuu olevan sitä, että kaikki mitkä on naisilla huonosti pitäisi muuttaa mutta kaikki mikä on naisilla todella hyvin pitäisi säilyttää sellaisena.
Eka huudetaa yhdessä tasa-arvoa ja samoja oikeuksia/vaatimuksia molemmille sukupuolille ja sitten käännytään toiseen suuntaa huutamaa kuinka miesten pitää ostaa naisille kaikkea mahdollista ja he itse vain istuvat ja hymyilevät.
Mikä logiikka? :)ja tasa-arvoa.
Ainakin kaikki tuntemani feministit ovat hyvin johdonmukaisia, eivätkä esim. anna miehen tarjota treffeillä. Fiksu nainen tajuaa, että mikään ei ole ilmaista. - tavat.
Paremmat tavat = mies ostaa naisen tuomalla tavaraa ja toivoo saavansa pillua vaihdossa...tosi herrasmiehiä nuo jenkit.
- joka kanattaa.
tavat. kirjoitti:
Paremmat tavat = mies ostaa naisen tuomalla tavaraa ja toivoo saavansa pillua vaihdossa...tosi herrasmiehiä nuo jenkit.
Näköjään!
- ei kyllä olis
vaatii prinsessakohtelua kirjoitti:
ja tasa-arvoa.
Ainakin kaikki tuntemani feministit ovat hyvin johdonmukaisia, eivätkä esim. anna miehen tarjota treffeillä. Fiksu nainen tajuaa, että mikään ei ole ilmaista.varaa mitään mieheltä vaatiakaan. Oikeastaan niiden täytyis maksaa miehelle.
- KylmäNainen
beefcake kirjoitti:
Mikä logiikka? :)tarvitse haaroja avata. Jenkeissä vaan miehet haluavat tarjota kiinnostavalle naiselle parasta.
Ei se tarkoita, että on pakko panna.
Se on vain maan tapa. - Tasa-arvuuttaja
KylmäNainen kirjoitti:
tarvitse haaroja avata. Jenkeissä vaan miehet haluavat tarjota kiinnostavalle naiselle parasta.
Se on vain maan tapa.länsimaiden vanhoillisimpia, tasa-arvokin retuperällä...
- Sir Blackie Jackson
KylmäNainen kirjoitti:
tarvitse haaroja avata. Jenkeissä vaan miehet haluavat tarjota kiinnostavalle naiselle parasta.
Se on vain maan tapa.Jenkeissä mies JOUTUU tarjoamaan (ei siis halua).
Kyse on kylläkin siis maan tapa. - KylmäNainen
Tasa-arvuuttaja kirjoitti:
länsimaiden vanhoillisimpia, tasa-arvokin retuperällä...
se on erilainen kulttuuri.
Huomauttaisin, etten ottanut kantaa siihen, onko se sitä hyvällä vai pahalla ennen kuin joku alkaa porata.
Mutta siellä on paljon esimerkiksi kotiäitejä ihan ylemmän keskiluokankin joukossa. Kun olin vaihdossa lukiossa, asuin perheessä, jonka äiti oli kotona. Siis kotona, vaikka lapset olivat high school -ikäisiä.
No mikäs siinä. Meillähän oli aina terveellinen ja hyvänmakuinen ateria valmiina illalla ja perheen äiti oli auliisti kuskina jos sellaista tarvetta oli. Kyllä se ihan mukavaa oli.
Jo pojat high schoolissa tarjosivat esimerkiksi pitsan ja jäätelön ja elokuvalipun, jos niiden kanssa lähti ulos... ;) Vaihtarina olin tietenkin koulun tavoitellumpia tyttöjä. Eksotiikkaa, katsos. - KylmäNainen
Sir Blackie Jackson kirjoitti:
Jenkeissä mies JOUTUU tarjoamaan (ei siis halua).
Kyse on kylläkin siis maan tapa.sinä sen tiedät?
- näköjään
on moneen lähtöön. Minä olen nainen ja ehdottomasti haluan omat kuluni maksaa, en kyllä myöskään periaatteesta miehen kuluja maksa. Saidat miehet on kyllä p:stä, vastenmielisiä. Tässä esimerkki, kävin ennestään tutun miehen kanssa ravintolassa tanssimassa. Minä ajoin autoa ja unohdin nostaa mennessä rahaa sisäänpääsyä varten, sanoin miehelle tapahtuneen ja kysyin onko hänellä lainata. Mies voihkaisi harmistuneena ja kitisi,no voihan hän lainata jos varmasti maksat takaisin, hyvä ettei itkemään käynyt. Katsoin hämmästyneenä tämän tuskaista ilmettä kasvoilla, minua kyllä nauratti ja suututti sittemmin. Minun bensathan siinä kuluivat ajellessa joista en mitään huomauttanut.
- sdasdafgsdaa
jos naisen tulee saada samasta työstä sama palkka niin miksi miehen tulisi maksaa? Muiden maiden miehet eivät ajattele näin koska SIELLÄ MAKSETAAN ENEMMÄN SIITÄ ETTÄ OLEN MIES. No ei ilmeisesti selvinnyt taaskaan. Eli pohjoismaiset valtiot ovat siitä erilaisia että täällä ollaan erittäin tasa-arvoisia. Siksi naista ei käsitellä naisena vaan ihmisenä. Ajattele että menisitte tyttöjen kanssa ulos niin kuka tarjoaisi sen? Tietenkin kaikki maksaisivat oman osansa koska ollaan TASA ARVOISIA.
- nainen 42v
Ensinnä: EN ole feministi, vaan pidän siitä että miehet on miehiä ja naiset naisia. MUTTA tasa-arvo on eri juttu. Sama pätee tähän jo aiemmin takertumaani herrasmiesmäisyyteen: laskujen maksamisella ja herrasmiesmäisyydellä EI ole mitään tekemistä keskenään. Meidän suomalaisten esiäidit muutaman sukupolven takaa ovat onnistuneet hankkimaan meille kohtuullisen hyvän tasa-arvon. Kiitos siitä kuuluu, ei vain sitkeille naisille vaan myös fiksuille miehillemme, jotka osaavat kohdella naista ihmisenä. Jos nyt kaiken tämän jälkeen prinsessasyndrooman kourissa kieriskelevät tyttöset poraavat machokulttuurin perään - mummut ja isomummut pyörivät haudoissaan niin että multa pöllyää.
Tasa-arvo on jotakin sellaista, että kukin tekee duuninsa kykyjensä mukaan, kukin vastaa itsestään (ei sitten tytöt porata jos poika ei maksa niitä leffalippuja - mee töihin ja tienaa ne rahat ite) ja silti toisia ihmisiä voi ja saakin hemmotella lahjoilla ja sensellaisella, puolin ja toisin. EI siis saa odottaa että vain mies maksaa kaiken. SE EI OLE TASA-ARVOA.
Että minua ottaa välillä päähän tämä oman sukupuolen edustajien käytös.
- _kaiku
missä ovat nykyään ne auliit naiset, jotka tarjoavat miehelle treffien lopuksi?
- Mies 25 v
"Missä nykyään ovat ne herrasmiehet jotka tarjoavat naiselle treffeillä? Tai ne jotka ostavat naiselle koruja, hajuvesiä tai muita lahjoja?"
En ole kiinnostunut maksullisista naisista. Minua ei kiinnosta naiset joiden huomio ja arvostus minun täytyisi hankkia ostamalla. - rikas herrasmies
Ostan sinulle Ferrarin, 200 neliön huvilan Monacosta ja saat vielä 2 000 000 € käteen. Milloin nähdään?
- löytyy
Kyllä niitäkin miheiä löytyy ketkä tarjoovat kaiken.. just viime la olin kaverin pippaloissa ja lähettiin siitä sitte baariin ja hän maksoi taksin ja mut sisään ja meiän oli tarkotus mennä hänen luo yöksi kun jätin auton sinne joten makso taksin takaskin ja kun käytiin grillillä ni oisin sieltäkin saanu mitä haluun ja hän ois maksanut vaikka kyllä tes jo etukäteen ettei tuu saamaan kun sen hälle suoraan sanoin:P
- ........
vaikka saisin, hyh!
- kulta...kultasein
En tiedä kuinka paremmin sen sanoisin.....
- Se että mies osoittaa
herrasmiesmäisyyttä ei ole maksamista, koska mies ei vaadi seksiä palkkioksi.
- oikea laitalinkki
Se että mies osoittaa kirjoitti:
herrasmiesmäisyyttä ei ole maksamista, koska mies ei vaadi seksiä palkkioksi.
seurastaan maksua, on huoraamista. Kiertele asiaa miten haluat, jos mies joutuu maksamaan naiselle hänen seurastaan, niin se on juuri sitä itseään ja ko. nainen on sitä mitä on.
- sivu llinen
oikea laitalinkki kirjoitti:
seurastaan maksua, on huoraamista. Kiertele asiaa miten haluat, jos mies joutuu maksamaan naiselle hänen seurastaan, niin se on juuri sitä itseään ja ko. nainen on sitä mitä on.
seksitön seuralaispalvelu on erikseen ;)
Näkemyksessäsi näkyy kuitenkin että pidät JOKAISTA huorana, tekivät he mitä tahansa - oikea laitalinkki
sivu llinen kirjoitti:
seksitön seuralaispalvelu on erikseen ;)
Näkemyksessäsi näkyy kuitenkin että pidät JOKAISTA huorana, tekivät he mitä tahansapaskaa. Niin kuin sanoin, maksullinen nainen on mitä on, vaikka sinä tietysti toivoisit muuta. Kaikki naiset eivät ole samanlaisia kuin sinä. Tuo sinun tapasi ampua liiotellen asiassa yli on lapsellinen alakouluikäisten tapa toimia silloin, kun on oikeat sanottavat loppu. Kertoo paljon sinusta, maksullisuutesi lisäksi.
- eli tyhmillä miehillä
jotka kuvittelevat tarjoamalla saavansa naiselta.
- kuka käskee olla
urpo?
- TietäjäMies
myös naisille. Nainen joka odottaa mieheltä huomiota ja lahjoja on epävarma miehen rakkaudesta ja ennenkaikkea kokee olonsa turvattomaksi. Mitkään lahjat eivät pysty tätä tyhjää aukkoa naisen sisimmässä täyttämään. Naisen on itse uskottava itseensä ja siihen, että on se ainoa sille miehelle. Tällöin mies huomaa naisen rakkauden ja on myös hänelle uskollinen ja rakastaa.
- ... sanat
Myös vastavuoroisuutta olla pitää. Jos suhde perustuu vain naisen palvomiseen, antaa olla...
- antaminen
on opittu kulttuurin osa. Toisissa perheissä tuodaan tuliaisia ja lähetellään pieniä postipaketteja ympäri vuotta silloin kun on löytänyt jotain josta lahjan saaja on tullut mieleen. Sen lisäksi huomioidaan joulu, syntymäpäivät, nimipäivät jne. tai osa noudattaa vain tätä "pakollista" kaavaa, jotkut mielellään, jotkin todellakin vain pakosta. Jotkut eivät haluaisi antaa yhtään korttia tai yhtään lahjaa.
Ensitreffeille tällainen ei kuulu, eikä toisillekaan, mutta kun tapailu alkaa muuttua seurusteluksi toisen tottumukset tässä asiassa voivat katkaista suhteen. Kyse on siitä että koska olen tottunut näin elämään ja huomioin itse toista pienillä asioilla ajatellen häntä niin pidän toista kylmänä ja tilannetta luonnottomana jos toinen ei toimi samoin. Kyse ei ole rahasta, kyse on välittämisestä. Siitä että pitää toisen mukana ajatuksissaan.
Opittuja tapoja on vaikea muuttaa ja jos ihmiset ovat liian erilaisia tavoiltaan ja tottumuksiltaan, ei suhteesta tule mitään. Treffailun alkuvaiheessa taas tuollainen huomioiminen on epäluonnollista koska ei ole mitään "tunnetta" minkä vuoksi toista tulisi huomioida. Tapailin miestä joka halusi ostaa ja maksaa mutta sanoin kokevani sen omituiseksi, lisäksi koin että hän haluaisi ikään kuin "velkaannuttaa" ja "ostaa" minut. Itseäni varakkaamman kanssa olen vielä enemmän varpaillaan maksuasioiden kanssa.
Teen yleensä selväksi mihin minulla on varaa ja mihin ei, jos toinen silti haluaa tarjota, saatan hyväksyä sen mikäli tarjottu asia pienehkö ja liittyy olennaisesti ajanviettopaikkaan. Suurempia asioita kuten kalliita koruja tai matkoja en ota vastaan ennen kuin suhteella on vakava pohja.
Joutuuhan mies ostamaan sormuksen kumminkin sillä minähän en ennen kihloja anna ja mies HALUAA ostaa sormuksen jolla hän osoittaa sitoutuvansa minuun. Se ei ole lahjontaa, eikä maksu vaan perinteinen sitoutumisen osoitus. Sormuksesta täytyy kuvastua persoona ja sen täytyy sopia kantajan käteen. Eli ei se halvin, eikä se kallein, vaan se omalta tuntuva.
Oikeastaan lapsena on parasta aikaa olla ihastunut sillä silloin asioita ei lasketa rahassa vaan teoissa. Se luokan poika joka tarjosi karkkipussistaan karkin, tai toisen luokan poika joka antoi kortin, tai se poika joka aina aamulla odotteli ulko-oven edessä ja mentiin yhdessä aamunavaukseen ja seisottiin vierekkäin. Se on välittämistä se!- Mies1985
Kuulosti aika järkevältä tekstiltä tähän asti:
"Joutuuhan mies ostamaan sormuksen kumminkin sillä minähän en ennen kihloja anna ja mies HALUAA ostaa sormuksen jolla hän osoittaa sitoutuvansa minuun. Se ei ole lahjontaa, eikä maksu vaan perinteinen sitoutumisen osoitus. Sormuksesta täytyy kuvastua persoona ja sen täytyy sopia kantajan käteen. Eli ei se halvin, eikä se kallein, vaan se omalta tuntuva."
Pitää ihan miettiä onko tuo tosissaan kirjoitettu.
"Ostamaasi sormusta vastaan saat työntää inhan mulkkusi minuun. Ota tai jätä".
"Itse en sitä sormusta rupea ostamaan".
"Seksi on sitä että mitä annan ja sinä paska nautit sen aikaa kun saat"
"Perinteitä pitää vaalia koska...koska pitää!"
"Oikeastaan lapsena on parasta aikaa olla ihastunut sillä silloin asioita ei lasketa rahassa vaan teoissa."
Aivan. Siksi monet epätoivoiset aikuiset miehet suuntaavat katseensa alaikäisiin teineihin. - menee:
Mies1985 kirjoitti:
Kuulosti aika järkevältä tekstiltä tähän asti:
"Joutuuhan mies ostamaan sormuksen kumminkin sillä minähän en ennen kihloja anna ja mies HALUAA ostaa sormuksen jolla hän osoittaa sitoutuvansa minuun. Se ei ole lahjontaa, eikä maksu vaan perinteinen sitoutumisen osoitus. Sormuksesta täytyy kuvastua persoona ja sen täytyy sopia kantajan käteen. Eli ei se halvin, eikä se kallein, vaan se omalta tuntuva."
Pitää ihan miettiä onko tuo tosissaan kirjoitettu.
"Ostamaasi sormusta vastaan saat työntää inhan mulkkusi minuun. Ota tai jätä".
"Itse en sitä sormusta rupea ostamaan".
"Seksi on sitä että mitä annan ja sinä paska nautit sen aikaa kun saat"
"Perinteitä pitää vaalia koska...koska pitää!"
"Oikeastaan lapsena on parasta aikaa olla ihastunut sillä silloin asioita ei lasketa rahassa vaan teoissa."
Aivan. Siksi monet epätoivoiset aikuiset miehet suuntaavat katseensa alaikäisiin teineihin.Sitoutumisen merkiksi antamasi sormus merkitsee sitoutumista yhteistä elämää varten ja on yhteisen loppuelämämme ensimmäinen askel kohti avioliittoa. "Antaminen" liittyy sitoutumiseen,suhteen vakavuuteen, sen syventymiseen, rakkauteen ja perhesuunnitteluun. Itse kutsun sitä rakasteluksi mutta monikaan ei ymmärrä sen merkitystä.
Perinteiden vaaliminen on osa kansallista identiteettiä ja minuutta. Se on kuuluvuutta Suomen historialliseen ajanjatkumoon jossa haluan olla mukana. Monet tavat ja perinteet ovat kauniita ja nautin niiden vaalimisesta. Ei niiden tarvitse sinulle ollakaan tärkeitä, eikä sinun tarvitse hyväksyä näkemyksiäni tai olla yhtä mieltä, en ole sinua täällä "iskemässä" tai miestä täältä hakemassa... - sitä ?!
Jahas, tulee vähän sama fiilis, kuin olisi sormuksella maksullista naista ostamassa.
No, mieltymyksensä kullakin. Mulle sormuksen osto (kihlautuminen tai avioon meno) merkitsee paljon isompia asioita kuin se, saanko tämän jälkeen naiselta vai en. Muutenkaan en usko vain seksin varaan laskettuihin suhteisiin.
No, meitä on moneen junaan, ja osa jää vielä asemalle.
- tuollaisen ihannemiehen,
joka on kaikin puolin niin täydellinen,että varmaan yksi miljoonasta on hänenlaisiaan.
Olen jostain syystä törmännyt sellaisiin miehiin,jotka haluavat maksaa aivan kaikki minun puolestani,jolloin pitää oikein taistella,että saisin maksettua itse edes jotain. - Hyvänen aika
Minä pidin heti ensivilkaisulta aloitusta provona, mutta näyn olevan tässä ketjussa yksin mielipiteineni. Aika onnistunut provo kyllä, täytyy myöntää! :D
- Riittääkö
50€?
- alkavat
satasesta. Tonni on ihan tavallinen korvaus.
- vato retro
Kyllä niitäkin miehiä löytyy. Vähän. Kannattaa miettiä ehkä hetki hiljaa peilin edessä, missä vika piilee. Onko syynä oma ulkonäkö, koulutus vai asuinpaikkakunta.
Kunnon gangsteri ostaa lahjoja. Suomessa tosin vasta sitten, kun ollaan vähintään kihloissa. Ilman seksiä ei tipu mitään arvokasta, ellet ole huippumalli tai kaunis venakko. - taitolaji ?
Ensinnäkin onnittelut. Hieno provo ! Vaadimme parempia...
Toiseksi, kyllä sitä haaveilla saa, se ei ole keneltäkään pois. Miehen näkökulmasta tilanne vain on se, että saisit olla tarjoamassa koko ajan jokaiselle naiselle sitä sun tätä. Osa naisista on lähes patologisia tapauksia, joilla ei muutenkaan tunnu olevan käsitystä rahasta ja sen arvosta. Oletetaan vain, että raha kasvaa puissa, ja että en eteen ei tarvitse tehdä mitään.
"Kuvittelevatko miehet tosissaan,että naiseen ei pitäisi yhtään panostaa? Ainakin minä naisena haluan miehiltä herrasmieshuomiota. Liian moni mies ajattelee, että naisen pitäisi antautua tuosta vaan."
Kyllä. Itse haluan panostaa suhteessa vähän muihin asioihin. Materian varaan rakennetut suhteet eivät kestä (kiinnosta).
"Missä nykyään ovat ne herrasmiehet jotka tarjoavat naiselle treffeillä? Tai ne jotka ostavat naiselle koruja, hajuvesiä tai muita lahjoja? "
Herätys. Juna meni jo, ja tervetuloa vain 2000-luvulle. Nykyisin myös naisella on mahdollisuus käydä työssä, ja tienata omat rahansa. Edellä mainittu ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö voisi maksaa naisen ostoksia silloin tällöin.
Riippuu niin paljon tapauksesta. Mutta shoppailevat pikku-prinsessat saavat jatkossakin maksaa omat ostoksensa. - Anonyymi
mä olen aina ostanut korut, hajuvedet ja lahjat itse itselleni, ei siihen miestä tarvita
- Anonyymi
Kysymykseen "Missä nykyään ovat ne herrasmiehet jotka tarjoavat naiselle treffeillä? Tai ne jotka ostavat naiselle koruja, hajuvesiä tai muita lahjoja?"
vastaus: Venäjällä. Mene sinne kaltaistesi joukkoon. - Anonyymi
Treffeillä olen olen aina maksanut...
Jää toiselle hyvä mieli😍 Vanha aloitus ja vähän provon makua, mutta vastaan silti.
Olen aina ajatellut, että jos maksamisesta tulee jo tapaamisen alussa ongelma, niin mitä se mahtaa olla suhteessa. Minä voin oikein hyvin maksaa itse kahvikupposeni tai illalliseni ja vaikka tarjota miehellekin. Tähän ikään mennessä en silti ole ollut yksilläkään treffeillä, joissa mies ei olisi maksanut. Olen tarjoutunut maksamaan, mutta kaikki miehet ovat halunneet tarjota enkä ole tehnyt siitä sen suurempaa numeroa. Oma kokemukseni ei siis lainkaan tue sitä, etteivätkö miehet maksaisi treffeillä. Ehkä tämä johtuu sukupolvieroista?
Sen voin sanoa, että kyllä minullakin miehestä maku menee, jos hän on kovin tiukka siitä, että hän ei kyllä maksa. Ei tarvitse, mutta tuollainen asenne kertoo kuitenkin ihmisestä jotain sellaista, mistä en pidä. Minä olen antelias luonteeltani enkä laskeskele pennejä. Jos tarjoan jollekin kahvin niin en todellakaan ala kärkkyä rahojani takaisin. Parisuhteessa mielestäni on tärkeää että molemmat panostavat suhyeeseen myös taloudellisesti. Isommat menot puoliksi jne mutta mitään kauppalaskuja en todellakaan jaksaisi alkaa tasailemaan.Jos on rahat tiukilla, niin siinä ei auta, vaikka kuinka haluaisi olla herrasmies ja ostella kaikkea kivaa...
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ostelu ja herrasmies eivät sovi samaan lauseeseen. Noin niinkuin mielestäni.
Hömm, ehkä tässä nyt tulkittiin jotain väärin?
mustasusi kirjoitti:
Hömm, ehkä tässä nyt tulkittiin jotain väärin?
Niin.. sain vain sen kuvan että sinäkin pidät ostelua herrasmiesmäisenä.
Itselleni herrasmiesmäisyys on huomaavaisuutta eikä suinkaan paksua lompakkoa.
Rentun ruusu tai vaikka hartiahieronta.. huomaavaista. Herrasmiesmäistä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Rentun ruusu tai vaikka hartiahieronta.. huomaavaista. Herrasmiesmäistä.Niin oli kai puhe lahjojen ostamisesta, tai ravintola illallisen maksamisesta. En mä nää siinä mitään ongelmaa, jos on sellainen tyttö jota tekee mieli hemmotella.
mustasusi kirjoitti:
Niin oli kai puhe lahjojen ostamisesta, tai ravintola illallisen maksamisesta. En mä nää siinä mitään ongelmaa, jos on sellainen tyttö jota tekee mieli hemmotella.
Hemmottelemalla .. juu, vaikka niin.
Minulla on itselläni periaate, että maksan, jos kutsun.
Olen hyvin köyhästä kotoisin ja elättänyt itseni nuoresta pitäen. Minusta on hölmöä jos joku haluaisi maksaa kuluni.
Mut juu, kai se on jonkinlaista alemmuuskompleksia minulla.Pikku-pirpana kirjoitti:
Hemmottelemalla .. juu, vaikka niin.
Minulla on itselläni periaate, että maksan, jos kutsun.
Olen hyvin köyhästä kotoisin ja elättänyt itseni nuoresta pitäen. Minusta on hölmöä jos joku haluaisi maksaa kuluni.
Mut juu, kai se on jonkinlaista alemmuuskompleksia minulla.No kai sitä on erilaisia lähtökohtia ja ajatusmalleja... Tuollaiset asiat olis hyvä tehdä selväksi jo ekoilla treffeillä, niin ei tulis epäselvyyttä, että maksanko vaiko enkö? Koska joku saattaa odottaa että mies maksaa... En mä tällaisia sosiaalisia pelejä ymmärrä muutenkaan.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Rentun ruusu tai vaikka hartiahieronta.. huomaavaista. Herrasmiesmäistä.Juuri noin. Ei herrasmiesmäisyys vaadi mitään kalliisiin lahjoihin upottamista tai luksusillallisia vaan toisen huomioimista ja kunnioittamista. Pikemminkin tulisi vain kiusallinen olo, jos mies olettaisi euroja kuluttamalla tekevänsä vaikutuksen.
- Anonyymi
Purran mahdin ajalla on aivan sama vaikka olisi femakkona afganistanissa. Ketäån ei näy ikkunassa.
- Anonyymi
Ei kuulu Suomessa tapoihin. Jossain itämaissa voi kuulua.
Vanha alotus ja maailman tilannekin on muutunnu. Mutta kyllä mä oon valmis tarjoamaan, vaikka kysymyksessä ei ees ois varsinaiset treffit. Kunhan vaan toinen osapuoli on valmis henkevään keskusteluun.
Ja sitten jos ois varsinainen suhde. Niin oisin valmis ostaa huppareita, collareita, tennareita ja asuun sopivia koruja naiselle kyllä. Eihän se multa pois ois jos nainen näyttää somalta.- Anonyymi
Treffeille ylipäätään pääsemisessä on tarpeeksi haastetta jo itsessään. Kaltaisilleni voi toimia ainoastaan viinamiehen neuvot. Alkoholilla läträäminen vie pois estoja ja itsekontrollia eli se sopii meille aroille tyypeille. Baareissakin on täysin kolikonheittoa että mitä porukkaa siellä liikkuu ja löytyykö sieltä ketään kelle jutella.
Anonyymi kirjoitti:
Treffeille ylipäätään pääsemisessä on tarpeeksi haastetta jo itsessään. Kaltaisilleni voi toimia ainoastaan viinamiehen neuvot. Alkoholilla läträäminen vie pois estoja ja itsekontrollia eli se sopii meille aroille tyypeille. Baareissakin on täysin kolikonheittoa että mitä porukkaa siellä liikkuu ja löytyykö sieltä ketään kelle jutella.
Senmosta se vähän on. Mä ite jätän baarit ihan suosiolla väliin. Oisin kyllä todella pettyny, jos näkisin tulevaisuudessa itteni pariskunnan miehenä, jossa molemmat ois muodottomaksi turvonneita, hiukset takussa ja hampaat keltasena osan puuttuessa. Mulle ei yksin eläminen oo mitenkään ongelma, mutta jotenkin kun tässä on vielä terveyttä ja toimintakykyä ja ajatuksetikin järkeviä, niin jotenkin tuntuu tuhlaukselta yksin elää, kun kuitenkin on paljoin piirteitä joita moni etsii. Eri asia ois, jos kertakaikkiaan ei vastakkaiselle sukupuolelle kelpais, niin vois hyvällä omallatunnolla jatkaa elämää muilla osaalueilla.
- Anonyymi
Mun mies hukutti mut ensimmäisten viikkojen aikana kukkiin ja koruihin. Se oli ihmeellistä, koska yleensä kukaan ei osta mitään. Panostus kannatti, koska ollaan oltu pian yhdessä 10 vuotta. Kukat ja korut vähenivät äkkiä, kunnes niiden tulo loppui kokonaan. Viimeksi en saanut edes syntymäpäivälahjaa. Mitäpä sitä enää..
- Anonyymi
Mä maksan sopuisasti omani.
En halua olla velkaa, enkä että toinen velkaantuu.
En nyrjäytä mieltäni, jos mies ei tee elettä tarjotakseen.
Olen itsenäinen. Elän tasa-arvoa.
Merkkipäivät on vähän eri, muttei isoja numeroita.
Silti on ihan kivaa, kun ei tee niistä numeroja.
Vilma - Anonyymi
saudi-arabiassa
Tästä ketjusta näkee hassusti, kuinka herrasmiesmäisyys näyttäytyy eri ihmisille eri tavalla. Mulle taas herrasmies tarkoittaa silinterihattua ja kaikkee muuta epämukavaa ja siks mä en halua ees olla mikään herrasmies.
Ja myönnän kyllä, että tyylikäs nainen herättää huomion ja ar vostuksen, muttei silleen romanttisessa mielessä. Että jos ois suhde jonkun kanssa, niin haluais vaan että hän ois soma ja helposti lähestyttävä.
Menee taas vähän ohi aiheesta, mutta liittyy ton mun ylenmän konmentin kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867