Huonot bensamoottorit?

Volvosetä

Milloin saadaan vihdoinkin volvolle uusia kunnon bensamyllyjä. Nykyiset, varsinkin 2.4 litraiset, ovat jo aikansa eläneet - laiskoja ja epätaloudellisia. Aikaisemmin ajelin volvon 2.4:lla vaparibensalla, eikä siinä tuntunut olevan alavääntöä ollenkaan. Nykyään alla 1.6d ja tuntuu, että käytännön suorituskyky on paljon parempi ja vieläpä noin puolella kulutuksella. Onko pienemmät bensakoneet edes volvon omia? Ainakaan tuo pikku naku ei ole.

98

28568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaiken kokenut ja nähnyt

      Esim. Kun kiihdyttää vaikkapa D5-diesel Volvolla ja sitten sama operaatio s60:ä niin tuntuu, että D5 on raketti s60:n verrattuna, mutta sekunttikello puhuukin ihan toista totuutta. Dieselin vääntö vain aiheutta harhan kiihtyvyyden riemusta.

    • Vuoroin vieraissa

      Mutta ainoa ei Volvon moottori on 2.0 bensakone. Joka on ainakin V70:ä. Kone on Mallia Ford.
      Muut Myllyt sitten ovatkin Volvon omia.
      Volvon viisisylinterin puolestaan löytyy Fordin RS ja ST focuksista.

    • nyky aika on uusien moottorien takia oikeen korjaamojen kulta-aikaa.. mitä hyötyä on puristaa pikkukoneesta kovat tehot irti ja sitte ne ei kestä mitään...

      kyllä vanhat volvon bensamoottorit on siitä parhaasta päästä tekniikkaa.. kyllä moottorin pitää soppaa saada kulkeakseen.. mielestäni sama euromäärä per/km kuluu saman kokoluokan autolla ku autolla muodossa jos toisessa..

      valitettavasti se perusasia ei moottoreissa ole muuttunut miksikään.. mitä enemmän tehoa puristetaan... sen heikommpia moottorit on..

      ja nykyään ollaan kovaa vauhtia menossa samaan mikä oli 50-60luvun pikkuautoissa .. eli 100000km ja remontti.. ellei ihan perus moottoriremontti.. niin rahallisesti vastaava kallis remontti...

      • kkssaa

        Japsien nyky bensakoneet kestää ja on taloudellisia, saas nähdä miten nuo pikkuturbot kestää? Ei Volvoa kannata ostaa bensakoneella,tehottomia ja epätaloudellisia.


      • kkssaa kirjoitti:

        Japsien nyky bensakoneet kestää ja on taloudellisia, saas nähdä miten nuo pikkuturbot kestää? Ei Volvoa kannata ostaa bensakoneella,tehottomia ja epätaloudellisia.

        aivan yhtä huonoja kuulostaa nykyjapsitki olevan..

        ja mikä omiin tarpeisiin passais japseista on hiace ja sillä uudella 4D4 koneella se on yhtä mopo ku vanhalla 2.4td syö yhtä paljo dieseliä mutta on puolet löyhempi.... että se niistä hyvistä moottoreista


      • Hiacessa ole
        ukkoriepu kirjoitti:

        aivan yhtä huonoja kuulostaa nykyjapsitki olevan..

        ja mikä omiin tarpeisiin passais japseista on hiace ja sillä uudella 4D4 koneella se on yhtä mopo ku vanhalla 2.4td syö yhtä paljo dieseliä mutta on puolet löyhempi.... että se niistä hyvistä moottoreista

        mitään hyvää. Huonoin kaikista pakuista tällä hetkellä.


      • Volvo V70
        ukkoriepu kirjoitti:

        aivan yhtä huonoja kuulostaa nykyjapsitki olevan..

        ja mikä omiin tarpeisiin passais japseista on hiace ja sillä uudella 4D4 koneella se on yhtä mopo ku vanhalla 2.4td syö yhtä paljo dieseliä mutta on puolet löyhempi.... että se niistä hyvistä moottoreista

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)


      • Nimimerkki
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Mielenkiintoista, että tuosta 2.4 valittiin tuo pienempi tehoinen versio. 2.4i (170hv) on täysin sama kone kuin 2.4 (140hv), ainoa ero on moottorinohjaus-ohjelmassa.

        Siinä missä volvon* 2.4 (140hv) vääntää 220Nm/3300rpm, on avensiksessa** (1.8) vääntöä "vain" 180Nm, ja 2.0:ssakin 196Nm/4000rpm.

        * http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_mk2
        ** http://www.toyota.fi/cars/new_cars/avensis/specs.aspx


      • Volvoilia
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Anteeks ny vaa, mutta volvo v70 2.4 on 170 hv ja kiihtyy iha riittävä hyvi. ootte kans nii helkkari köyhää riisikuppi porukkaa että täytyy bensan kulutustaki miettiä.


      • volvo nam!
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Omistin uuden avensiksen (eikä toista tule) bensa koneella,siis uutta mallia ja on tehojen/vääntöjen puolesta täysin paska!
        1,8 sollissa on vakionopeuden säädin, mutta raukka parka ku tulee vähän ylämäkeä ni vauhti putoa 10-20 km/h ja joutuu "alamäkivaihteen" (6) pudottaan pienemmälle että jaksaa mennä eli mitä hyötyä on cruisesta ku joka ylämäkeen joutuu kepittään??!! Huom! On muuten komia ajella taas ku pääsin paskasta eroon ja on 2,4l vapari bensa mikä viä kiihtyiski ylämäkeen isolla vaihteella ku vaan käskee!! :)
        Että tässä niille avensis miehille, ja osanottoni niille joilla sattuu olemaan 1,6l multidrive.......


      • EhkäVolvo
        Volvoilia kirjoitti:

        Anteeks ny vaa, mutta volvo v70 2.4 on 170 hv ja kiihtyy iha riittävä hyvi. ootte kans nii helkkari köyhää riisikuppi porukkaa että täytyy bensan kulutustaki miettiä.

        Uuteen V70 ei saa enää 2.4 koneilla. bensat on 2.0 vapari ja 2.5T.
        Dieselit on 1.6d (citikan kone) ja 2.0d (citikan kone) lisäksi isommat Volvon omat dieselit.


      • T% ja meno maistuu
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Ollaan sitä luettu autolehtiä kun ei ole kavereita tai muuta tekemistä ?! Onko moottorin "hyvyys" siitä kiinni paljonko se kuluttaa ja paljonko on "paperihevosia". Kyllä se on litratilavuus jolla koneeseen tehdään se käytännön kestävyys ja vääntö. Tuosta Volvon paskasta on tehty mm. Focus 500:n yli kolmesataa hevosvoimainen kone jos hoposet on tärkeitä. Jos kulutus on tärkeintä osta joku pienimoottorinnen kinneri. Ai niin eihän sulla ole edes ajokorttia!
        Opit sen kyllä vielä, ettei arvoista suoraan näe mikä auto kulkee ja vääntää niin että sillä on hyvä ja mukava ajaa.


      • Volvon Omistaja
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Kyllä sinun on sitten se Avensis ostettava ;D


      • vanha sanonta

        pitää edelleenkin paikkansa, vaikka sillä ei alunperin moottoreita tarkoitettukkaan. Sen minkä voimassa voittaa, niin sen matkassa häviää


      • hjko89
        Volvon Omistaja kirjoitti:

        Kyllä sinun on sitten se Avensis ostettava ;D

        Joillekin hevoset ovat kaikki kaikessa , minua ei taas kiinnosta
        kuinka nopee auto on tai joutuuko sillä "kepittää" ylä-mäessä,
        Minä ajan pisteestä a sta pisteeseen b minä entarvitse egon jatketta
        no voisi jotain vw TDI mallia kokeilla:) mutta tosiaan auto on kulkuvälene
        minulle , vaikka yariksessa on huonot ajoominaisuudet mutta se ei haittaa
        minua, autosta pidetän todella hyvää huolta, lämmkitetään varovaisesti ja öljyt
        vaihdetaan väh.10 tkm välein ja ajellaan ihmisiksi, kyllä se 600tkm kestää minun ajoilla:)


      • mnäminä
        hjko89 kirjoitti:

        Joillekin hevoset ovat kaikki kaikessa , minua ei taas kiinnosta
        kuinka nopee auto on tai joutuuko sillä "kepittää" ylä-mäessä,
        Minä ajan pisteestä a sta pisteeseen b minä entarvitse egon jatketta
        no voisi jotain vw TDI mallia kokeilla:) mutta tosiaan auto on kulkuvälene
        minulle , vaikka yariksessa on huonot ajoominaisuudet mutta se ei haittaa
        minua, autosta pidetän todella hyvää huolta, lämmkitetään varovaisesti ja öljyt
        vaihdetaan väh.10 tkm välein ja ajellaan ihmisiksi, kyllä se 600tkm kestää minun ajoilla:)

        minä minä,minä eikä kukaan muu.


      • sinä taidat
        mnäminä kirjoitti:

        minä minä,minä eikä kukaan muu.

        olla loppujen lopuksi aika tyhmä.


      • älykä
        EhkäVolvo kirjoitti:

        Uuteen V70 ei saa enää 2.4 koneilla. bensat on 2.0 vapari ja 2.5T.
        Dieselit on 1.6d (citikan kone) ja 2.0d (citikan kone) lisäksi isommat Volvon omat dieselit.

        dieselit 1.6 ja 2.0 ja 1.8b ovat FORDIN MOOTTOREITA!!! vain 2.4 volvon oma


      • Habbo123
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Volvo s70 t5 240hv 330nm vakio


      • getyourfactsstraight
        Volvo V70 kirjoitti:

        Nyt on taas essonbaarin juttuja? Joku 1.8-litrainen (ja melkein 1.6-litrainenkin) nyky-Avensis pätkii mennen tullen volvon 2.4-litraisen paskatoosan. Toyotan bensakoneilla ajaa kevyesti 300 tkm ilman mitään ongelmia. Millään merkillä ei ole tällä hetkellä niin paskoja bensakoneita kuin Volvolla.

        Volvo V70 2.4 (140 hv)
        Toyota Avensis 1.8 (147 hv)

        Nyt taas verrataan single cam ja twin cam koneita.... ei herran jumala.
        Volvon 2.4 10V koneessa on se 140heppaa ja jos verrataan tuota 1.8 140hp konetta mistä puhut se on twin cam ja volvon 2.4 twin cam koneessa on 170 heppaa, joka taas pesee mennen tullen tommosen pikkusen starttimoottorin.


      • juuuuuuu
        Nimimerkki kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että tuosta 2.4 valittiin tuo pienempi tehoinen versio. 2.4i (170hv) on täysin sama kone kuin 2.4 (140hv), ainoa ero on moottorinohjaus-ohjelmassa.

        Siinä missä volvon* 2.4 (140hv) vääntää 220Nm/3300rpm, on avensiksessa** (1.8) vääntöä "vain" 180Nm, ja 2.0:ssakin 196Nm/4000rpm.

        * http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_mk2
        ** http://www.toyota.fi/cars/new_cars/avensis/specs.aspx

        Ero ei ole pelkästää moottorinohjauksessa vaan 140 heppanen on 10 tappinen ja 170 heppanen on 20 tappinen....


      • Anonyymi
        juuuuuuu kirjoitti:

        Ero ei ole pelkästää moottorinohjauksessa vaan 140 heppanen on 10 tappinen ja 170 heppanen on 20 tappinen....

        Joskus silloin kun aikakin oli vielä nuori. Alkuperäisen kysymyksen aikohin oli jo ollut ikuisuuksia, että ne 140 ja 170 hv:n koneet olivat yksi ja sama kone, ero oli vain mottorinohjauksessa.


    • hyvät on koneet

      Näin kirjoittaa asiasta täysin tietämätön tai omasta mielestään vitsikkäällä tuulella oleva Volvosetä, joka ei ole ajanut Volvolla kuin päiväunelmissaan.

      • Volvo V70

        ..vaikka Toyotan koneiden teknisiä tietoja Volvon koneisiin. Saatat yllättyä siitä kuinka paskoja Volvon bensakoneet ovatkaan. Jo Toyotan 1.6-litraisessa on melkein yhtä paljon tehoa kuin Volvon 2.4-litraisessa pellemoottorissa. 1.8-litrainen meneekin jo sitten ohitse. Eivätkä ne ole edes turboja.

        Itse ajan Volvolla vain ja ainoastaan istuimien takia.


      • vertaillen
        Volvo V70 kirjoitti:

        ..vaikka Toyotan koneiden teknisiä tietoja Volvon koneisiin. Saatat yllättyä siitä kuinka paskoja Volvon bensakoneet ovatkaan. Jo Toyotan 1.6-litraisessa on melkein yhtä paljon tehoa kuin Volvon 2.4-litraisessa pellemoottorissa. 1.8-litrainen meneekin jo sitten ohitse. Eivätkä ne ole edes turboja.

        Itse ajan Volvolla vain ja ainoastaan istuimien takia.

        Volvon V70 2,4 litran koneen teho on 125 kW/6000 r/min normaalisti. Sitten on myös se karvalakkimalli, jonka itsekin omistan. Siinä on erilainen softa moottoria ohjaamassa ja huipputeho 103 kW tulee jo 4500 r/min. Ihan riittävästi minun mielestäni. Vääntöä ja sen myötä ajomukavuutta tuossa koneessa on sitten paljon enemmän kuin Toyotan 1,6 litraisessa.

        Mikä näissä koneissa on muuten paskaa?


      • koloppi
        Volvo V70 kirjoitti:

        ..vaikka Toyotan koneiden teknisiä tietoja Volvon koneisiin. Saatat yllättyä siitä kuinka paskoja Volvon bensakoneet ovatkaan. Jo Toyotan 1.6-litraisessa on melkein yhtä paljon tehoa kuin Volvon 2.4-litraisessa pellemoottorissa. 1.8-litrainen meneekin jo sitten ohitse. Eivätkä ne ole edes turboja.

        Itse ajan Volvolla vain ja ainoastaan istuimien takia.

        voi voi ku noi toiota-jos ei muuhun varaa kommentoi ja haukkuu volvojen omistajia! Uusia toyotia näkyy tosi usein hinureiden lavalla ja tienposkessa yleensäkin... vain 80 luvun rollat kesti ei nämä uudemmat.


    • niin huonot

      Eikö 1.6d olekaan mieleisesi, vai miksi kannat huolta Volvon 2.4 L besakoneista?

    • 940 2.3

      Ei niitä hyviä moottoreita enää saakaan - tosin ehkä tarkoitan tätä vähän eri mielessä.

      Kun lähdetään työpaikalta kotiin ja työkaverit käynnistävät V70:n surisevia tinakoneita, niin ei voi kuin säälitellä. Toista se on, kun pistän käyntiin oman B230 FK:n. Se on patarautainen ja siinä on punaiseksi maalattu lohko. Jo pelkkä käynnistinmoottorin ääni on miehekkäämpi kuin näissä alumiinisissa. Kun painaa kaasua, kuuluu asianmukainen hörinä ja tukeva työntö takapyöriin kun matalapaineturbo suhisee.

      Ja ennen kaikkea - kun alumiinimoottori on tiensä päässä, B230:lla on vielä puoli miljoonaa kilometriä edessään.

      • Jos laitetaan

        Japsi rimpulaan saman verran painoa kuin Volvossa on?Taitaapi olla että ne ei pääse ilman työntö/vetoapua liikkeelle.Ja kyllähän noissa Japseissa näyttää olevan ongelmia samal viisii.Esim.Tojon isompi dieseli on huonompi kuin Volvon yksikään dieseli ja ei ole sitä tehoa ja vääntöä.No näistähän saa väitellä mutta itse ajan D5:lla V70 ja tyytyväinen olen kun vertaa esim.2-litrasen dieselin kulutukseen niin ei häpeä yhtään.Ja sitten se ajomukavuus niin matkalla kuin muutenkin on erinomainen.


    • Mähähähä

      Mull o 2.4 turbo 147kw, ja pelaa niinku junan vessa. Kulutusta voi miettiä siitä kuinka autoa rankaisee, Kuusamoon mennessä n. 600km matkaa, vauhti n. 100-160kmh kulutus oli 6,8l/100km, eli ei ollenkaan paha mielestäni. Ja plussana tälle on et tuolla voi noita japsi ja saksa autoja piestä mennnentullen.

      • kjldfkjgdjklf

        Itsekin enemmän volvomiehiä olen mutta miten ihmeessä sä sait sen kuusamon reissun noissa vauhdeissa keskikulutuksen 6.8 litraa??? Nyt joko ajotietokoneesi valehtelee tai sinä! Itsellä oli vm-97, S70 2.5 170hp koneella ja automaattilaatikolla, veti sen 7.2 litraa parhaimmillaan kun oikein nätisti ajoin 80-90km/h noita 400 kilsan reissuja. 100-110km/h kun ajoi niin kulutus kasvoi heti litralla. Kaupunkiin veti sen 11 litraa minimissään vaikka kuinka pihisteli. Itse tykkäsin volvosta ensinnäkin sen kyydin perusteella....todella pehmeä ja mukava auto ajaa....ainakin parempi kuin 2000-vuoden avensis. Ja kestäähän ne ihan hyvin. Itse asiassa nuo tojotat voidaan verrata vain noihin pikkuvolvoihin, ei taida tojotilta löytyä yhtä mukavia autoja kuin nuo isommat volvot. S70 tolla 170 heppasella koneella on aika laiska vehje....yli kymmenen sekunnin menee 0-100km/h. Ja alustakin on mitä on kun kaarteisiin ajaa vähän lujempaa.


      • ex
        kjldfkjgdjklf kirjoitti:

        Itsekin enemmän volvomiehiä olen mutta miten ihmeessä sä sait sen kuusamon reissun noissa vauhdeissa keskikulutuksen 6.8 litraa??? Nyt joko ajotietokoneesi valehtelee tai sinä! Itsellä oli vm-97, S70 2.5 170hp koneella ja automaattilaatikolla, veti sen 7.2 litraa parhaimmillaan kun oikein nätisti ajoin 80-90km/h noita 400 kilsan reissuja. 100-110km/h kun ajoi niin kulutus kasvoi heti litralla. Kaupunkiin veti sen 11 litraa minimissään vaikka kuinka pihisteli. Itse tykkäsin volvosta ensinnäkin sen kyydin perusteella....todella pehmeä ja mukava auto ajaa....ainakin parempi kuin 2000-vuoden avensis. Ja kestäähän ne ihan hyvin. Itse asiassa nuo tojotat voidaan verrata vain noihin pikkuvolvoihin, ei taida tojotilta löytyä yhtä mukavia autoja kuin nuo isommat volvot. S70 tolla 170 heppasella koneella on aika laiska vehje....yli kymmenen sekunnin menee 0-100km/h. Ja alustakin on mitä on kun kaarteisiin ajaa vähän lujempaa.

        älkää hyvät suomalaiset lyökö rahojanne peltoon ja ostako toyotan multidraivi avensista, venttiilin nousu on 2000 kierroksills minimaalista että saadaan bensan kulutus alas ja kutonen silmässä ei se yksinkertaisesti jaksa vääntää kun venttiili ei aukee eikä saa soppaa ennenku kepitetään kierrokset korkeemmalle ja saadaan vääntöä koneeseen, käykää ensin ajamas enneku kauheesti kehutte


      • rgregregregr
        ex kirjoitti:

        älkää hyvät suomalaiset lyökö rahojanne peltoon ja ostako toyotan multidraivi avensista, venttiilin nousu on 2000 kierroksills minimaalista että saadaan bensan kulutus alas ja kutonen silmässä ei se yksinkertaisesti jaksa vääntää kun venttiili ei aukee eikä saa soppaa ennenku kepitetään kierrokset korkeemmalle ja saadaan vääntöä koneeseen, käykää ensin ajamas enneku kauheesti kehutte

        ..sinähän nämä asiat tunnut tietävän.

        Ei voi amis enää enempää olla havaitsematta kirjoituksesta.


      • Joo o

        on kyllä tuo 2,4 turbo koneeksi kun jo 1,9 turbokone (T4) on samalla kw määrällä. Vääntöä jopa enemmänkin tuossa pikkukoneessa.


      • ole paljoa

        turbo Vollet antaneet minun riisikupille vastusta, vaikka siinä ole kuin 2,0 turbo bensakone ja neliveto. Autona sattuu nyt kylläkin olemaan Mitsun Evo 10. Ja tuohon bensan kulutukseen, niin syönyttä on hyvä käskeä :)


      • lapsi ratissa?
        ole paljoa kirjoitti:

        turbo Vollet antaneet minun riisikupille vastusta, vaikka siinä ole kuin 2,0 turbo bensakone ja neliveto. Autona sattuu nyt kylläkin olemaan Mitsun Evo 10. Ja tuohon bensan kulutukseen, niin syönyttä on hyvä käskeä :)

        Onks sulla Evo vau, osin mitä tuo oikein kuuluu tähän ketjuun?
        Eiköhän Volvoltakin löydy jotain menopelejäkin, mutta nyt taidettiin puhua ihan vakioperheautoista.


      • on vakio
        lapsi ratissa? kirjoitti:

        Onks sulla Evo vau, osin mitä tuo oikein kuuluu tähän ketjuun?
        Eiköhän Volvoltakin löydy jotain menopelejäkin, mutta nyt taidettiin puhua ihan vakioperheautoista.

        perheauto malli, jonka pystyy ostamaan listalta suoraan 300 heppasena neliveto autona. Eikös perheautonormit täyty, kun on turvaistuin kiinnitykset neliovinen sedan auto, jossa on normaalinkokoiset takapenkit. Mutta en ole vielä Volvon hinnastosta löytänyt vastaavalla suoritusarvolla olevaa sarjatuotantoautoa.


      • perille tyylillä
        on vakio kirjoitti:

        perheauto malli, jonka pystyy ostamaan listalta suoraan 300 heppasena neliveto autona. Eikös perheautonormit täyty, kun on turvaistuin kiinnitykset neliovinen sedan auto, jossa on normaalinkokoiset takapenkit. Mutta en ole vielä Volvon hinnastosta löytänyt vastaavalla suoritusarvolla olevaa sarjatuotantoautoa.

        Ehkä Volvon ideologia ei olekkaan tuo tehojen määrä vaan turvallinen, tukeva ja riittävän tehoisen liikkumisen mukavuus.
        Mahtaa siinä Evossa lasten päät olla sekaisin kun tärisevällä jousituksella ajaa näitä suomalasia teitä tarhan pihaan.
        Eipä nuo isommat Volvotkaan näytä kauas Evosta jää tehojen suhteen, taitaa olla jossain enemmänkin jopa kun Mitsussa. Mutta ehkä se ei tosiaankaan ollut tämän ketjun perimmäinen asia.


      • Nimimerkki:
        on vakio kirjoitti:

        perheauto malli, jonka pystyy ostamaan listalta suoraan 300 heppasena neliveto autona. Eikös perheautonormit täyty, kun on turvaistuin kiinnitykset neliovinen sedan auto, jossa on normaalinkokoiset takapenkit. Mutta en ole vielä Volvon hinnastosta löytänyt vastaavalla suoritusarvolla olevaa sarjatuotantoautoa.

        R:ssä taisi olla vain 299 hv, kun niitä oli vielä myynnissä.

        http://www.koeajo.tv/index.php?180
        http://www.iltasanomat.fi/autot/1514497


      • tuli jo alussa
        Nimimerkki: kirjoitti:

        R:ssä taisi olla vain 299 hv, kun niitä oli vielä myynnissä.

        http://www.koeajo.tv/index.php?180
        http://www.iltasanomat.fi/autot/1514497

        mainittua, että Evossa vain 2,0 turbokone, jossa samat tehot ja siitä huolimatta Tuulilasin mittauksissa alitti niukinnaukin 5 sekunnin rajan 0-100 kiihdytyksessä ja puhumattakaan sitten nopeasta kaarreajo-ajo ominaisuuksista niin soralla, jäällä kuin asfaltilla, jossa Evo on huippuauto. Mutta nyt mentiin otsikon ohi, koska kysehän olikin bensamoottorin ominaisuuksista. Volvon ikivanha 2,4 hakkaa varmasti tuon Evon moottorin pitkällä juoksulla kestävyydessä, mutta millään muulla ominaisuudella siitä ei varmasti vastusta löydykkään ja myös siitä Volvon moottoriosaamisesta nykypäivänä, niin esitelkää nyt sitten Volvolta vakio listalta löytyvä 2,0 litran turbo moottori, missä on enemmän tehoa ja vääntöä kuin Evossa, niin tunnustan Volvon paremmuuden bensamoottoriosaamisessa.


      • Evo sulaa rataan
        tuli jo alussa kirjoitti:

        mainittua, että Evossa vain 2,0 turbokone, jossa samat tehot ja siitä huolimatta Tuulilasin mittauksissa alitti niukinnaukin 5 sekunnin rajan 0-100 kiihdytyksessä ja puhumattakaan sitten nopeasta kaarreajo-ajo ominaisuuksista niin soralla, jäällä kuin asfaltilla, jossa Evo on huippuauto. Mutta nyt mentiin otsikon ohi, koska kysehän olikin bensamoottorin ominaisuuksista. Volvon ikivanha 2,4 hakkaa varmasti tuon Evon moottorin pitkällä juoksulla kestävyydessä, mutta millään muulla ominaisuudella siitä ei varmasti vastusta löydykkään ja myös siitä Volvon moottoriosaamisesta nykypäivänä, niin esitelkää nyt sitten Volvolta vakio listalta löytyvä 2,0 litran turbo moottori, missä on enemmän tehoa ja vääntöä kuin Evossa, niin tunnustan Volvon paremmuuden bensamoottoriosaamisessa.

        sekö on hyvän moottorin peruste. Ei Volvon idelogiaan kuulu tehdä mitään ratarassia tms.
        usko jo tämä tosiasia. Ei ole kenellekkään mikään saavutus ottaa koneesta irti tehoja, mutta sille ei ole järkeviä perusteita perhe/edustusautoluokassa.
        S80 V8 koneessa on nyt 315 hp.
        S60 T6 304 hp.
        Kun laitetaan vähän lisää litroja, niin saadaan kestävämpi ja vääntävämpi kone ettei tarvitse mennä kompromissien puolelle.


      • jami_vaan
        lapsi ratissa? kirjoitti:

        Onks sulla Evo vau, osin mitä tuo oikein kuuluu tähän ketjuun?
        Eiköhän Volvoltakin löydy jotain menopelejäkin, mutta nyt taidettiin puhua ihan vakioperheautoista.

        SUBBE STI WRX LYÖ KAIKILLE TURPO VOLLEILLE LUUN KURKKUUN. SOPII TULLA VIIVALLE. ON KARALAN SOFTA JA ISOMPI AHDIN SEKÄ COOLERI. POTKII ULOS 400 HEPPAA.


      • VilleVedoton
        jami_vaan kirjoitti:

        SUBBE STI WRX LYÖ KAIKILLE TURPO VOLLEILLE LUUN KURKKUUN. SOPII TULLA VIIVALLE. ON KARALAN SOFTA JA ISOMPI AHDIN SEKÄ COOLERI. POTKII ULOS 400 HEPPAA.

        :D Eihän tuo pärjää edes pikku volvolle.
        https://youtu.be/Pzyd5xDqB0Q?t=55s


      • Habbo123
        VilleVedoton kirjoitti:

        :D Eihän tuo pärjää edes pikku volvolle.
        https://youtu.be/Pzyd5xDqB0Q?t=55s

        Kannattaisi opetella lukemaan ennen tänne huuteli, kyse oli vakiomoottoreista!!!!


      • ifis
        tuli jo alussa kirjoitti:

        mainittua, että Evossa vain 2,0 turbokone, jossa samat tehot ja siitä huolimatta Tuulilasin mittauksissa alitti niukinnaukin 5 sekunnin rajan 0-100 kiihdytyksessä ja puhumattakaan sitten nopeasta kaarreajo-ajo ominaisuuksista niin soralla, jäällä kuin asfaltilla, jossa Evo on huippuauto. Mutta nyt mentiin otsikon ohi, koska kysehän olikin bensamoottorin ominaisuuksista. Volvon ikivanha 2,4 hakkaa varmasti tuon Evon moottorin pitkällä juoksulla kestävyydessä, mutta millään muulla ominaisuudella siitä ei varmasti vastusta löydykkään ja myös siitä Volvon moottoriosaamisesta nykypäivänä, niin esitelkää nyt sitten Volvolta vakio listalta löytyvä 2,0 litran turbo moottori, missä on enemmän tehoa ja vääntöä kuin Evossa, niin tunnustan Volvon paremmuuden bensamoottoriosaamisessa.

        kyllä ne bensamoottorit kestäisivät jos polttoaineeseen EI olis sekotettu 10-15 % etanolia
        ym soppia....


      • No.olinpas.utelias
        on vakio kirjoitti:

        perheauto malli, jonka pystyy ostamaan listalta suoraan 300 heppasena neliveto autona. Eikös perheautonormit täyty, kun on turvaistuin kiinnitykset neliovinen sedan auto, jossa on normaalinkokoiset takapenkit. Mutta en ole vielä Volvon hinnastosta löytänyt vastaavalla suoritusarvolla olevaa sarjatuotantoautoa.

        Oletko ajatellut opiskella kirjallista ilmaisua?


      • rs1
        jami_vaan kirjoitti:

        SUBBE STI WRX LYÖ KAIKILLE TURPO VOLLEILLE LUUN KURKKUUN. SOPII TULLA VIIVALLE. ON KARALAN SOFTA JA ISOMPI AHDIN SEKÄ COOLERI. POTKII ULOS 400 HEPPAA.

        höhöhöhö...


      • Anonyymi
        perille tyylillä kirjoitti:

        Ehkä Volvon ideologia ei olekkaan tuo tehojen määrä vaan turvallinen, tukeva ja riittävän tehoisen liikkumisen mukavuus.
        Mahtaa siinä Evossa lasten päät olla sekaisin kun tärisevällä jousituksella ajaa näitä suomalasia teitä tarhan pihaan.
        Eipä nuo isommat Volvotkaan näytä kauas Evosta jää tehojen suhteen, taitaa olla jossain enemmänkin jopa kun Mitsussa. Mutta ehkä se ei tosiaankaan ollut tämän ketjun perimmäinen asia.

        Moi kirjoittelijat ! Onko niillä "hevoosilla" niin suuri merkitys täällä Suomessa ja kovalla kiihtyvyydelläkään ??? Suurin nopeushan on vain 120 km jonka suorittaa nykyään joka kinneri ??? Tarvitaanko se 300 hv joka esim. liikennevalojen välillä.. no tuntuu että tarvitaan ?? Pappa kyselee Jyväskylästä... joka taitaa kohta ostaa Volvo S60 ja 170 hv:llä ja naatiskella leppoisasti kyydistä....... menkää muut TÄYSILLÄ vaan !!!!!!!!


    • lapsisäoot?

      Kertooko moottorin viritys aste sen onko se huono vai hyvä?
      Miksi kaikki moottorit jotka tehdään kestämään ovat matalaviritteisiä?
      Taitaa tuosta Volvon 2.4 litraisesta koneesta saada tarvittaessa aikas paljon tehoja kuin tuosta vertailukoneesta.

      • volvo-on-aina-volvo

        kestääkin 3x japsikoneiden verran! Eikä ole avensikset perässä pysyneet saati ohi päässeet, on koitettu monta kertaa, hahahah! 2,5l 170hv 5-pyttynen on maailman parhaita bensakoneita.

        Säälittäviä tollaset 1,8 tojotat, kyllä hävettäs sellasella ajaa! Tojota, tuulipuku ja Alepan muovikassi, yhtä tyylikkäitä kaikki ;) Yleensä vielä samassa paketissa...


      • S60 2,4i 170hv
        volvo-on-aina-volvo kirjoitti:

        kestääkin 3x japsikoneiden verran! Eikä ole avensikset perässä pysyneet saati ohi päässeet, on koitettu monta kertaa, hahahah! 2,5l 170hv 5-pyttynen on maailman parhaita bensakoneita.

        Säälittäviä tollaset 1,8 tojotat, kyllä hävettäs sellasella ajaa! Tojota, tuulipuku ja Alepan muovikassi, yhtä tyylikkäitä kaikki ;) Yleensä vielä samassa paketissa...

        Allekirjoitan. Itellä facelift S60 2,4 170hv padalla ja en oo jalkoihin jäänyt. Kaiken lisäksi toi pata kestää!


      • Se on.
        S60 2,4i 170hv kirjoitti:

        Allekirjoitan. Itellä facelift S60 2,4 170hv padalla ja en oo jalkoihin jäänyt. Kaiken lisäksi toi pata kestää!

        Oma s40 t5 ottaa vähimmillään 7 sadalla. Enimmillään 17 kaupungissa. Automaatti. Ei syö öljyä ja teho riittää. Keskikulutus 9,5 talvella. Ei mitään valittamista.


      • paljon-.
        Se on. kirjoitti:

        Oma s40 t5 ottaa vähimmillään 7 sadalla. Enimmillään 17 kaupungissa. Automaatti. Ei syö öljyä ja teho riittää. Keskikulutus 9,5 talvella. Ei mitään valittamista.

        saat tuon koneen ottamaan :) Kyseessä taitaa olla V50, mutta silti. S40 T5 Rica softalla ja manuaalilootalla vie vähemmän. Kovilla pakkasilla lyhyttä työmatkaa ajaessa taajamaalueella tosin reilu 9 litraa meni satasella. Ikinä en ole kaupugissa päässyt lähellekään 17 litran kulutusta.


      • s40.
        paljon-. kirjoitti:

        saat tuon koneen ottamaan :) Kyseessä taitaa olla V50, mutta silti. S40 T5 Rica softalla ja manuaalilootalla vie vähemmän. Kovilla pakkasilla lyhyttä työmatkaa ajaessa taajamaalueella tosin reilu 9 litraa meni satasella. Ikinä en ole kaupugissa päässyt lähellekään 17 litran kulutusta.

        onkin kyseessä :)


      • jesjess

        Kestävyys on sinänsä aivan looginen juttu, kun isolle 5-pyttyiselle riittää alle 3000 rpm 120kmh moottoritievauhdin saavuttamiseen. Kun taas 4-sylinterisen pikkuauton moottori saa samassa vauhdissa huutaa ainakin 500 kierrosta enemmän, eli männille kertyy vastaavalla ajomatkalla paljon nopeammin "kilsoja" sylinterissä. Myös matkustusmukavuuden kannalta hiljainen matalakierroskone on hyvä.


      • Volvo940bensiini2.3

        Kyllä myös joku Honda Accord noin vm. 1989, 1.8 litranen moottori, oli kuulemma pirun hyvä auto koneeltaan. Kori oli taipuvainen ruostumaan. Työkaveveri ajoi sillä mittariin noin 400000 km ja kuulemma kone oli vielä hyvässä kunnossa eikä vuotanut yhtään öljyä. Itselläni on ollut Volvo 940 farmari, ja kyllä oli öljyvuotoja. Niitä ei täysin saatu pois. Olisi pitänyt varmaan tehdä kunnolla koneremontti, nyt vain vaihdettiin muutama stefa ja tiiviste mitä pystyttiin, samalla kun tehtiin sekä kytkinremontti että jakopäänhihnan vaihto. Autoni on vuosimallia -93 ja moottori B230 FD (bensiini, 85 kW).


    • moponmoottori

      Tuo viisi sylinterinen 2,4-2,5 litrainen moottori on maailmalla laajasti tunnustettu laadukkaaksi moottoriksi.
      Moottoria on käytetty pääsääntöisesti painavissa autoissa. Nämä nykyiset "pikkukoneet" (1,2l) ovat näennäisesti tehokkaita ja taloudellisia, mutta mikä on todellisuus kun yritetään saada painava auto kulkemaan reippaasti ja mikä on moottorin kestävyys ja kulutus tuolloin?
      Ei moottorin viritysaste ole siviililiikenteessä se tärkein ominaisuus, vai kuinka?

      • R-Power

        Kuullut että se 2.3 moottori olisi se parhain pata. Juurikin se mitä on R mallissa käytetty.


      • I. Newton
        R-Power kirjoitti:

        Kuullut että se 2.3 moottori olisi se parhain pata. Juurikin se mitä on R mallissa käytetty.

        Tässä ketjussa yhdistetään Volvon moottorien heikko hyötysuhde niiden kestävyyteen.
        Uskon, että kestävän moottorin voi rakentaa myös hyötysuhteeltaan hyväksi.
        Ajatus siitä, että huonolla hyötysuhteella toimiva (=polttoainetta haaskaava) moottori olisi aina kestävä, on yhtä naurettava, kuin päinvastainen ajatusmalli.


      • vanha meno jatkuu
        I. Newton kirjoitti:

        Tässä ketjussa yhdistetään Volvon moottorien heikko hyötysuhde niiden kestävyyteen.
        Uskon, että kestävän moottorin voi rakentaa myös hyötysuhteeltaan hyväksi.
        Ajatus siitä, että huonolla hyötysuhteella toimiva (=polttoainetta haaskaava) moottori olisi aina kestävä, on yhtä naurettava, kuin päinvastainen ajatusmalli.

        Tuon Volvon "isolohko" on jo todettu kestäväksi ja hyväksi. Ja ei sen kulutus mikään hurja ole jos katsotaan millaista massaa se yleensä kuljettaa.
        Epäilyttää kovin nuo eri valmistajien "pikkilohkot" joista revitään parin turbon kanssa paljon tehoja, onko sen kestävyyteen panostettu lainkaa. Nythän autonvalmistajilla on ollut tuhoton kiire vastata tähän monikansalliseen ilmasto/verotus takoisiin ja ovat pakotetut laittamaan markkinoille näitä pieniä moottoreita. Esim. Volvo keskeytti eräänkin moottorin valmistuksen kun ei saanut näitä uusia euro5 määräyksiä läpäistyä.
        Taasen onko auton valmistajien edunmukaista satsata järjetön rahamäärä todella kestävien pikkukoneiden suunnitteluun, koska ei ole tiedossa kuinka kauan niillä enään ajetaan. Ehkä tehtaat panostavat enemmänkin sähkö ja muiden korvaavien moottorien kehittämiseen.
        Kyllä nykytietämyksellä pystytään tekemään todella kestä moottori, mutta onko se lainkaan järkevää kun tuo kotelo sen ympäriltä lahoaa ja muu elektroniikka hiipuu, ei ainakaan auton valmistajan kannalta.


      • Jacques de Vick
        vanha meno jatkuu kirjoitti:

        Tuon Volvon "isolohko" on jo todettu kestäväksi ja hyväksi. Ja ei sen kulutus mikään hurja ole jos katsotaan millaista massaa se yleensä kuljettaa.
        Epäilyttää kovin nuo eri valmistajien "pikkilohkot" joista revitään parin turbon kanssa paljon tehoja, onko sen kestävyyteen panostettu lainkaa. Nythän autonvalmistajilla on ollut tuhoton kiire vastata tähän monikansalliseen ilmasto/verotus takoisiin ja ovat pakotetut laittamaan markkinoille näitä pieniä moottoreita. Esim. Volvo keskeytti eräänkin moottorin valmistuksen kun ei saanut näitä uusia euro5 määräyksiä läpäistyä.
        Taasen onko auton valmistajien edunmukaista satsata järjetön rahamäärä todella kestävien pikkukoneiden suunnitteluun, koska ei ole tiedossa kuinka kauan niillä enään ajetaan. Ehkä tehtaat panostavat enemmänkin sähkö ja muiden korvaavien moottorien kehittämiseen.
        Kyllä nykytietämyksellä pystytään tekemään todella kestä moottori, mutta onko se lainkaan järkevää kun tuo kotelo sen ympäriltä lahoaa ja muu elektroniikka hiipuu, ei ainakaan auton valmistajan kannalta.

        Volvo ei keskeyttänyt 1,6 l dieselin valmistusta, vaan parin automallin, joissa se oli moottorina. Moottorin valmistusta ei keskeytetty, koska moottori on Citroenin valmistama ja sitä käyttävät monet muutkin autonvalmistajat.


    • 2 tehoversiota

      Siinähän on voimaa 180hv ja on nykytekniikkaa. Teho riittää maniosti kunhan on korvienväli kunnossa. Automaattina myös helpoo kiihdytellä tai ajaa taakka koukussa mäkeen kyllä jaksaa. Nuo vanhanaikaiset 2.4 kobeet joutaa epätahteineen jo sulattoon.

    • Hajosiko kansisi?

      Samoten foordin moottoria ollu volvoissa. Ja joku mitsubisin coltin konekki s/v 50:sissä. Aika löyhiä ja kovia syömään nokkaremmiä ja pensaa.

    • V70 2,0 Bensa

      Bensa 1,6 turbo, 2,0Bensa turbo 2,0Bensa ovat Fordilta ja kestäviä.

      • Nihän se on.

        On Fordista 2,3L bensa turbo 309 hv. Mustangissa ja tulee uuteen Mondeoon ja joihinkin muihin merkkeihin. Missä Japsissa 2,3 on vakiona 309hv ??


      • Tsajajaja
        Nihän se on. kirjoitti:

        On Fordista 2,3L bensa turbo 309 hv. Mustangissa ja tulee uuteen Mondeoon ja joihinkin muihin merkkeihin. Missä Japsissa 2,3 on vakiona 309hv ??

        No kaks desiä päälle. Nissan Skyline r34 GTR N1. 500hv 588nm 2569 cm3


    • v-40 1.8

      Aika haluttuja autoja noi Nissanin Skylainet, ei taho muilla vehkeillä sekaan mahtua?

    • Autovanhus

      Rupes tekemään audien ja volkkareiden jälkeen taas mieli kunnon autoa, ja nyt on 2.4 l bensa S80 alla. Soppaa syö, iso raskas ja turvallinen auto, mutta se jääkin ainoaksi murheeksi, joten loppupeleissä ei kilometrit ole yhtään kalliimpia. Mutta ne kyydit, voi pojat että on sitten mukava auto ajella! Ja kyllä se ihan mukavastikin kulkee. Jos ei 170 hp riitä niin kannattaa harkita radalle siirtymistä, siellä niitä tarvitaan enemmän.

      • 100000

        Www Tuotteita


      • iltalääkkeetHeti

        mitä sekoilet?


    • ohionpolttomoottorit

      Aloittajan kysymykseen vastataan nyt 2017.

      Ei enään milloinkaan saada volvoon polttomoottori myllyä,jos kellä se on niin ne jää nyt historiaan.

      "Volvolta historiallinen veto: lopettaa perinteiset bensa- ja dieselkoneet – kaikkiin uusiin malleihin sähkömoottori"

      Autonvalmistaja Volvon uusissa autoissa ei vuodesta 2019 lähtien ole enää lainkaan perinteistä polttomoottoria, vaan kaikki mallit ovat joko täyssähköautoja tai sähköhybridejä.

      http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005279449.html

      • Tuplakustannus

        Sähköhybridi tarkoittaa että yhden moottorin huollon sijasta onkin kaksi moottoria huollettavana.

        VOLVO - Viallinen Ostos, Lähetämme Vara Osia
        tulevaisuudessa:
        VOLVO - Virhe Ostos, Laskutamme Vitusti Osista


    • eisähköä

      Ostan Volvon viimeisimmästä diesel-tuotannosta vielä auton, sähköautoilla en aja koskaan.

      • herätkäätähänpäivään

        No en tiedä minkä ikäinen olet, mutta toivottavasti et syö sanojasi.
        Minä taas ajaisin sähköautolla vaikka heti jos saisin sellaisen jolla yhdellä tankkauksella voisi ajaa talvellakin 600km ja saisin auton vastaavan bensamoottorisen hinnalla.
        Mutta nää volvo miehet on aina haukkunut vinosilmien tekeleet, pian on vaan niin että kaikki volvotkin tulee kiinasta, uskokaa pois ja ruvetkaa heräämään sieltä 70 luvulta tähän päivään


      • Matkustelkaa

        Akut tyhjenevät itsestään kovalla pakkasella.
        Auto seisoo ulkona kun perhe on tammikuun pakkasilla parin viikon Thaimaan matkalla ja takaisin tultaessa ei auto käynnistykään lentokentän etäparkista. Pitkän ja väsyttävän yölennon päätteeksi ikävä yllätys.


      • EX-IT-alan-tekijä
        herätkäätähänpäivään kirjoitti:

        No en tiedä minkä ikäinen olet, mutta toivottavasti et syö sanojasi.
        Minä taas ajaisin sähköautolla vaikka heti jos saisin sellaisen jolla yhdellä tankkauksella voisi ajaa talvellakin 600km ja saisin auton vastaavan bensamoottorisen hinnalla.
        Mutta nää volvo miehet on aina haukkunut vinosilmien tekeleet, pian on vaan niin että kaikki volvotkin tulee kiinasta, uskokaa pois ja ruvetkaa heräämään sieltä 70 luvulta tähän päivään

        No, suomimiehiä kiinnostavat nuo vinosilmien tekeleet ....

        Oikeasti moni kuten minäkin olen aika kovasti innostunut niiden kauniista naisista. Sekö se aika monia suomalaisia akkoja ärsyttää.

        Olen kyllä liian vanha jo vaihtamaan akkaa. Ehkä voisin harkita jos olisi rahaa oikein kunnolla. Voisin lahjoa nykyisen muijani vaikka miljoonalla, samoin aikuiset poikani. Sitten katoaisin jonnekin läpimämpään maahan, ja muijaksi tietysti joku sulotar Kaukoidästä. Voisi katsoa asuinpaikan niin, että tarvittaessa voisi seurustella suomalaisten maastamuuttajien, eläkeläisten tai nuorempienkin kanssa.
        Eläkkeelle lähden noin kolmen vuoden päästä.


    • mikä bensa volvo s70 2,5l 170hv 20v 1997

    • MikaOjaantauss

      Kyllä tuo 2.4i 170hp automaattinakin vie ihan kivasti v50:stä, jos oot persaukinen eikä oo varaa bensaan, niin annan yhden neuvon, älä osta yli 5 vuotta vanhaa vollee.

      • ifis

        minulla on amazonikombi vm 1968 kertaakaan ei ole jääty vielä tienpäälle
        Ruostetta on hitsailtu sillontällön .Normaalit Öljynvaihdot,kytkin vaihdettu kerran.


    • kuspää

      VOLVO=Voi Olla Liikaa Voimaa Osaamattomalle... ;)

    • KaasuunEiFyffeäVai

      Mitäs jos hankkisit dieselöljymyllyn ja pohtisit sitten sitä?

      • ei.sähköö

        Kyllä uudet dieselit kehräävät vielä kauan ilonamme, sellasen minäkin aion hankkia.


    • pikkumasa

      minulla on s40 2.4 2004. ostin sen 2007 kun sillä oli ajettu 28000. nyt on mittarissa 290000 ja on ollut hieno ajella.kerran ajattelin vaihtaa , mutta volvoliike sanoi että ajele nyt 500000 täyteen ja harkitse sitten. on muuten maailman paras bensiinimoottori siihen ei tosiaan ole tarvinnut kajota. ostin juuri uudet misukat alle ja on sitten vaikea pysyä pois tien päältä. niin on lystiä ja hiljaista menoa.

      • 5i7kuru4tn

        Ai oikein Volvo myyjä sanoi, en mä sulle vielä uutta autoa myy, aja ensin puolimiljoonaa täyteen, katotaan sitten. Älä viitsi puhua p...aa!


    • wfwfwfefw

      Nyt on jo vuosi 2019 ja edelleen Volvo myy perinteisiä bensa ja diesel moottoreita ja valmistaa niitä, hybridi mallit ei ole niitä korvanneet.

    • Ljhib

      Väännöllä autoa ajetaa. Max. hevosvoimat on komeita vain paperilla.

    • EiRiisikuppiaEnään

      v70 2,5 sportsvakon v1999 144hv automaatti ajettu 330000km aski ja kone kehrää kuin kissa auto on kun junaa ajaisi hiljainen ja vakaa matka ajossa 8.9 litraa 100km täysi poka päällä ikää kuminkin 20v ja pesee monet uudet autot mennen tullen eikä ruostetta missään.Kohta vuoden ollu ja ajanut 10000km ilman mitään vikaa ja katsastuksesta huomautuksitta läpi.Auton hintakaan ei päätä huimannut eli halpoja harmittomia kilometrejä nahka sohvalla istuessa.

    • Anonyymi

      Ei nyt jeesus oikeesti. Kuka lähtee ensinnäkää vertaamam japanilaisia ja ruotsalaisia lähinnä volvoja. 2.3 ja 2.4 litraset koneet käy ja kukkuu missä japsilaisee ois vaihdettu 3kertaa uus kone vaikka molemmissa pitäis perus huollot ajallaan. Fakta 2.3 1993 940gl 880 000 ajettu ja käy kun uus. Vanhat Volvon koneet on ikiliikkujia. Ja jos on niukka bensan kulutuksen suhteen ni vittuako ostat volvoa. Merkki tiedään siitä että kuluttaa bensaa siinä missä suomalainen viinaa. Ajomukavuus ja turvallisuus niissä onki se pointti. Ei se turhia oo ollu monee otteesee mailman turvallisin auto merkki. On volvollakin alamäkiä tietyissä malleissa jne en sitä sano. Kaikilla on. Lisäyksenä siihen että saa niihi volvoihinki tungettua sitä heppaa niin ettää tukka lähtee. Ja t5 t6 t8 moottoreissa onki sitte kiirehtivälle ihan tarpeeks vetoja suomen teille. Mikään auto ei ole täydellinen jos suomalaisista puhutaan aina on valittamista.

      • Anonyymi

        No nämä Toyotahörhöt joutuvat selittelemään onnetonta autoaan ja keksimään edes jotain hyvää niistä, eli pientä kulutusta tms. Sitten höpö ajaa 8-12 tkm vuodessa ja huollattaa kalliilla vuosittain ja ns. säästöt kusee ja tulee kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nämä Toyotahörhöt joutuvat selittelemään onnetonta autoaan ja keksimään edes jotain hyvää niistä, eli pientä kulutusta tms. Sitten höpö ajaa 8-12 tkm vuodessa ja huollattaa kalliilla vuosittain ja ns. säästöt kusee ja tulee kalliiksi.

        Näin tahtoo olla Pikku volvoissa on ruosteita sitte vaikka kuinka. Mutta vanhoista 850stä s90 1999 ja uusista s60-xc90ppeihin ni kuullutkaa ruosteista ellet asu kehäkolmosen tienoilla. Siellä ruostuu kaikki ellei pidä helevetin hyvää huolta


    • Anonyymi

      Ja se että sekaan piti heittää nuo skyllet? Miksi? 1.pakko lesoo 2.pakko lesoo 3.onse hieno. Vissii foorumin aihe olikin kisa vehkeet vai oliko se paremmat bensa moottorit volvolle. Ja joo volvot varsinkin 2l isompiin samaa luokkaa kun jenkkiläiset. Kaikilla merkeillä on hyviä ja huonoja moottoreita mutta jos kestävyytee mennää niin vakkilaiset ja vollen koneet on parhaimmistoa. Jos pidetään perushuollot mielessä. Ja ne ketä valittaa siitä että vollen 2.3 tai 2.4 koneet on laiskoja? Tuuttaa turbo ja stage 1 lastu ni kerkiät. Ei oo kallista ja ei tarvita hirveemmi vahvistuksiakaan koneesee. Edelleen volvoissa on periaate ajon mukavuus ja turvallisuus ja siinä ne onnistuu kyllä paremmin kuin muut jos katsoo kaikkia merkkien malleja. Ja uusimmissa volvoissa on jo suhteellisesti paukkuja ja kulutus on aika vitun pieni. Se missö muut on panostanut kulutukseen niin siinä volvo on panostanut mukavuuteen ja turvallisuuteen. Ja jos auto jättää tielle ja ei tiedossa nopeaa kyytiä pois tienpielestä niin mielummin odotan mukavassa penkissä ku kivenkovassa kulhossa.

    • Anonyymi

      740 2.0bensa oli todellakin hyvä

    • Anonyymi

      Pelkästään paskan jauhamista. Vitos koneessa ei ole tyhjää pyörähdyksessä,eli ajele sinä vaan niillä nelosen nipponeilla.

      • Anonyymi

        Entäs Volvon nykyisen polttomoottorit. Tuleeko nekin Japanista kuten esität?


    • Anonyymi

      Mulla ennen 945 Vm 97 .-145 hp matalapaine turbo , ohitukset sujui ilman ongelmia !
      Nykyään V70 Vm 2001 .- 145 hp , laiska kuin vanha kuplavolkkari , ei sillä ohiteta kuin jokunen rekka moottoritiellä :´-(

      Gubbe 72

    • Anonyymi

      Vammaiset riisikulhojen kanssa inttämässä tässäkin ketjussa jo toista vuosikymmentä. :D
      Joku puhui mitsun evosta, eikö se firma ole jo konkassa kun kukaan ei niitä paskoja osta. Sitäpaitsi volvolla oli jo 20 vuotta sitten 300hp neliveto sedanina ja farkkuna, vakiona tehtaalta.
      Toy ota kun ei muuhun varaa muumien on turha verrata niitä halppis paskavehkeitä, missä ei ole tehoa, ei vääntöä, ei mitään mukavuuksia ja miehelle liian ahtaita. Köyhä joutuu aina selittelemään miksi ostaa halpaa ja paskaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe