Pari pähkinää.

Koska tässä hiljattain kuoli Suomen vanhin ihminen? Miten vanhana ja mitä sukupuolta? Kuinka vanha on nykyään Suomen vanhin ihminen?

Kuinka paljon prosenteissa rakennukset ja rakennelmat peittävät maapallon pinta-alasta?


Ei sit saa googelettaa!

15

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k32v

      Veikataan: 105v ja sukupuoli nainen. Ja 103v olisi sitten se vanhin ihminen nykyään, nainen hänkin.

      Ja vielä, että rakennukset saattaisivat peittää 1,5% pinta-alasta.

    • sulla on

      housuissas

    • 107 ja Seinäjoelta.

      Pinta-alan täytyy olla erittäin pieni. 1/10000?

    • oikeaan, mut muuten pysyn tässä alotuksessa hiljaa vielä tunnin pari, tai riippuen siitä kuinka paljon oikeita vastauksia aletaan perätä.

    • ...

      Eikös se ollut Aarne tai joku aalla alkava kun kuoli ja ikää oli noin 110. Seuraavaksi vanhin on varmaan joku naispuolinen ja vähän päälle sata.

      Pinta-alasta arvaan että 2 prosenttia.

    • Ensimmäisen tietää joku muu kuitenkin, antaa sen olla.

      Rakennuksia.... 0,0005%. Olettaen että tähän eivät kuulu pellot ja sensellaiset.

      • Ehkä se on vähän enemmän. Pistetään sittenkin 0,3%


    • puhuttiin TV:ssä 110 miehestä, joka näytti kävelevän omin jaloin.

      Rakennukset ja rakennelmat peittävät maapinta-alasta noin 15 % plus/miinus 2 %.
      Arvio täysin hatusta vedetty.

    • Molemmat jutut olivat viime viikolla esillä eri tiedotusvälineissä ja Suomen vanhin ihminen, joka oli mies, kuoli 1.1.2009 111-vuotiaana. Nyt Suomen vanhin on 107-vuotias mies, eli nyt Suomessa ei enää elä yhtäkään 1800-luvulla syntynyttä. Toi viimemainittu asia kiinnitti mun oman huomion kun uutista kuuntelin.

      Maapallon pinta-alasta on 2,4%:a rakennuksia ja rakennelmia. Viime viikolla tuli uutisissa, että nyt pitäis alkaa suosia esmes talojen kattojen maalaamista valkoiseksi kasvihuoneilmiön hillitsemikseksi. Maapallon lämötilan kohoamista voidaan ehkäistä heijastamalla osa auringonlämmöstä takaisin avaruuteen. Samoin asvaltti vois olla valkosta vastaisuudessa.

      Asiaan liittyen viel, et Kaliforniassa on säädetty asetus v 2001, jossa määrätään suurien teollisuushallien ja kauppakeskusten katon väriksi valkoinen.

      • ...

        Olisit sentään voinut antaa mulle vähän kunniaa hyvästä arvauksesta ja tiesin sentään herran nimen. Kaksi prossaa oli aika lähellä.


      • ... kirjoitti:

        Olisit sentään voinut antaa mulle vähän kunniaa hyvästä arvauksesta ja tiesin sentään herran nimen. Kaksi prossaa oli aika lähellä.

        Saat pisteet ja sut voidaan julistaa voittajaksi parhaan kokonaisvastauksen perusteella. Monte oli kakkonen ja kaikki loput oli sitte kolmansia.


      • ...
        relaxed_eyes kirjoitti:

        Saat pisteet ja sut voidaan julistaa voittajaksi parhaan kokonaisvastauksen perusteella. Monte oli kakkonen ja kaikki loput oli sitte kolmansia.

        En mä voittajan titteliä halunnut vaan jonkinlaista myönnytystä. Puskallehan sitä on niin vaikea antaa, eikö vain? ;)


      • ... kirjoitti:

        En mä voittajan titteliä halunnut vaan jonkinlaista myönnytystä. Puskallehan sitä on niin vaikea antaa, eikö vain? ;)

        sä saat sen tittelin halusit tai et. Jaaniin, mulle puskat ei oo yks ja sama puska, vaan puskat on mulle iha erillisiä persoonia. Vaikka tiedänkin, että joidenkin on vaikee handlata noinkin monimutkaista ajatuskuviota.

        Saamari, on se ny kumma ku ei haluu olla voittaja, vaikka onkin paras....kummallista.


      • ...
        relaxed_eyes kirjoitti:

        sä saat sen tittelin halusit tai et. Jaaniin, mulle puskat ei oo yks ja sama puska, vaan puskat on mulle iha erillisiä persoonia. Vaikka tiedänkin, että joidenkin on vaikee handlata noinkin monimutkaista ajatuskuviota.

        Saamari, on se ny kumma ku ei haluu olla voittaja, vaikka onkin paras....kummallista.

        Taidat olla aika vaikee persoona? Tykkäät vittuilla kun huomaat virheesi?


      • ... kirjoitti:

        Taidat olla aika vaikee persoona? Tykkäät vittuilla kun huomaat virheesi?

        ainakaan omasta mielestäni ja teinkö jossain kohtaa virheen?

        Mä en taaskaan tajua mitään..


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe