itsekehu haisee

MInä olen...

Minä olen tyhmä, ruma, kelvoton, nyhjys, laiska, epäilyttävä, läski, lättänaama, rasvaletti.

Tästä tuskin kukaan voi syyttää.

10

598

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -
      Kyllä voin!
      Jätät hyvät omninaisuutesi ja mahdollisuutesi mainitsematta. Luettele 10 hyvää ominaisuutta itsessäsi. Miltä tuntuu katsoa hyvää itsessään?

• ---------------

Onko Letteenkin iskenyt pätemisen tarve, kun pitää laittaa viivaa viestin alkuun? Harmillista että sairaus noin leviää palstalla.

• itsekehu haisee

Parhain ominaisuuteni on, että osaan sanoa huonot ominaisuuteni itsestäni. :)

• itsekehu haisee kirjoitti:

Parhain ominaisuuteni on, että osaan sanoa huonot ominaisuuteni itsestäni. :)

Älä yritä pakoon, pysy asiassa ja anna tulla hyviä ominaisuuksiasi.

• niin kuin me

Luettele siis 10 hyvää ominaisuutta, jotka ovat yleisempiä ihmisten keskuudessa. Hyvät ominaisuudet ovat niitä yleisempiä ihmisiltä löytyviä ja huonommat niitä vähäisempiä. Mitkä ominaisuudet ovat toisten (yhteiskunnan) ihmisten määrittelemiä, ja hyväksymiä ja mitä ovat henkilökohtaisesti määriteltyjä sekä hyväksyttyjä?

• olen

tyhmä,ruma, läski, epäkelpo, hyljeksitty

ja toisaalta olen

älykäs, kaunis, viisas, fiksu, hyvä luonteinen ja lahjakas, niiiin paljon parempi kuin muut ;)

Nämä monologit vaihtelevat päässäni ajoittain.

• Minä olen: oma kehu haisee!

olen aina muita parempi: rehellisempi, luotettavampi, auttavaisempi, ymmärtäväisempi, älykkäämpi, periksiantamattomampi, röyhkeämpi, itsekkäämpi, aikaansaavampi, ylimielisempi, menestyksekkäämpi!

• "niiiin paljon parempi kuin muut ;)"

Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.

Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.

• röyhkeä
        Minä olen: oma kehu haisee! kirjoitti:

olen aina muita parempi: rehellisempi, luotettavampi, auttavaisempi, ymmärtäväisempi, älykkäämpi, periksiantamattomampi, röyhkeämpi, itsekkäämpi, aikaansaavampi, ylimielisempi, menestyksekkäämpi!

itsekäs ja ylimielinen eivät ole positiivisia ominaisuuksia, vaikka kyynerpäätaktiikalla pääseekin eteenpäin.

• on se
        Lette kirjoitti:

"niiiin paljon parempi kuin muut ;)"

Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.

Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.

että olen kaikinkaikkiaan keskinkertainen, eli minulla on vahvuuteni ja heikkouteni. Olen parempi jossain kuin toiset ja joissakin asioissa huonompi. Kyllä minulla järki pelaa päässä :)Joskus, ja varsinkin silloin jos joku ihminen onnistuu minua loukkaamaan, asetun mielessäni hänen yläpuolelleen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5264
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4458
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2571
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1948
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1287
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe