Minä olen tyhmä, ruma, kelvoton, nyhjys, laiska, epäilyttävä, läski, lättänaama, rasvaletti.
Tästä tuskin kukaan voi syyttää.
itsekehu haisee
10
598
Vastaukset
-
Kyllä voin!
Jätät hyvät omninaisuutesi ja mahdollisuutesi mainitsematta. Luettele 10 hyvää ominaisuutta itsessäsi. Miltä tuntuu katsoa hyvää itsessään?- ---------------
Onko Letteenkin iskenyt pätemisen tarve, kun pitää laittaa viivaa viestin alkuun? Harmillista että sairaus noin leviää palstalla.
- itsekehu haisee
Parhain ominaisuuteni on, että osaan sanoa huonot ominaisuuteni itsestäni. :)
itsekehu haisee kirjoitti:
Parhain ominaisuuteni on, että osaan sanoa huonot ominaisuuteni itsestäni. :)
Älä yritä pakoon, pysy asiassa ja anna tulla hyviä ominaisuuksiasi.
- niin kuin me
Luettele siis 10 hyvää ominaisuutta, jotka ovat yleisempiä ihmisten keskuudessa. Hyvät ominaisuudet ovat niitä yleisempiä ihmisiltä löytyviä ja huonommat niitä vähäisempiä. Mitkä ominaisuudet ovat toisten (yhteiskunnan) ihmisten määrittelemiä, ja hyväksymiä ja mitä ovat henkilökohtaisesti määriteltyjä sekä hyväksyttyjä?
- olen
tyhmä,ruma, läski, epäkelpo, hyljeksitty
ja toisaalta olen
älykäs, kaunis, viisas, fiksu, hyvä luonteinen ja lahjakas, niiiin paljon parempi kuin muut ;)
Nämä monologit vaihtelevat päässäni ajoittain.- Minä olen: oma kehu haisee!
olen aina muita parempi: rehellisempi, luotettavampi, auttavaisempi, ymmärtäväisempi, älykkäämpi, periksiantamattomampi, röyhkeämpi, itsekkäämpi, aikaansaavampi, ylimielisempi, menestyksekkäämpi!
"niiiin paljon parempi kuin muut ;)"
Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.
Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.- röyhkeä
Minä olen: oma kehu haisee! kirjoitti:
olen aina muita parempi: rehellisempi, luotettavampi, auttavaisempi, ymmärtäväisempi, älykkäämpi, periksiantamattomampi, röyhkeämpi, itsekkäämpi, aikaansaavampi, ylimielisempi, menestyksekkäämpi!
itsekäs ja ylimielinen eivät ole positiivisia ominaisuuksia, vaikka kyynerpäätaktiikalla pääseekin eteenpäin.
- on se
Lette kirjoitti:
"niiiin paljon parempi kuin muut ;)"
Idealisoit itseäsi ja asetut muiden yläpuolelle. Lue alotus Idealisaatio (Lette) tällä palstalla, siinä puhutaan juuri tästä asiasta.
Idealisoinnista seuraa romahdus alaspäin (alemmuudentunto). Ihmisen on vaikea nähdä omaa idealisaatiotaan, koska hän kärsii alemmuudentunteesta. Olen ollut psykonalyysissä, joten tiedän tämän omasta kokemuksesta, olen myös opiskellut psykoanalyysiä (Integraalinen psykoanalyysi). Alotukseni on kirjoitetu tältä pohjalta, saan materiaalia psykoanalyytikolta.että olen kaikinkaikkiaan keskinkertainen, eli minulla on vahvuuteni ja heikkouteni. Olen parempi jossain kuin toiset ja joissakin asioissa huonompi. Kyllä minulla järki pelaa päässä :)Joskus, ja varsinkin silloin jos joku ihminen onnistuu minua loukkaamaan, asetun mielessäni hänen yläpuolelleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225264- 254458
- 282571
- 342274
- 372018
- 151948
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211287Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101194