missä ajassa kävelee

:)..

kertokaas missä ajassa reipasta tahtia kävelee 7 km, ilman sauvoja.

27

2870

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

      Jos ei ole puhe kilpakävelystä, hyväkuntoinen painaa tuon matkan tasaisella tiellä tunnissa.

      • kyselijä........

        kiitos vastauksesta.Kyse ei todellakaan kilpakävelystä vaan ihan reipasta tahtia kävelyä. Ajattelin hyötyliikuntaa ja kävellä meno matkan töihin. ja se on noin sen 7km.


      • pintaan
        kyselijä........ kirjoitti:

        kiitos vastauksesta.Kyse ei todellakaan kilpakävelystä vaan ihan reipasta tahtia kävelyä. Ajattelin hyötyliikuntaa ja kävellä meno matkan töihin. ja se on noin sen 7km.

        Kyllä se tunnin pintaan menee kun reippaasti etenee.
        Kaloreita katoaa painosta riippuen 300-400,näin olen jostain lukenut en tosin nyt tarkastanut.
        Pidä pari vapaapäivää tai tee palautuslenkkejä jolloin kävelet hiljalleen luonnosta ja maisemista nauttien.t.m etelä-suomesta.


      • Anni
        pintaan kirjoitti:

        Kyllä se tunnin pintaan menee kun reippaasti etenee.
        Kaloreita katoaa painosta riippuen 300-400,näin olen jostain lukenut en tosin nyt tarkastanut.
        Pidä pari vapaapäivää tai tee palautuslenkkejä jolloin kävelet hiljalleen luonnosta ja maisemista nauttien.t.m etelä-suomesta.

        En oikein ole edellisen kanssa samaa mieltä palautuslenkkien suhteen. Jos pystyt jo nyt kävelemään 7 km/h, hapenottokykysi ja peruskuntosi mitä todennäköisimmin ovat vastaavilla tasoilla. Et mielestäni tarvitse mitään palautuslenkkejä, toki voit niitä tehdä lisäksi, jos haluat. Jos kävely alkaa "nyppiä", siirry kevyeen hölkkään. On paljon mukavampaa - ja kunto paranee. Itse kuljin joitakin aikoja työmatkan kävellen, vauhti oli reipas. Kuntotesti näytti, että "pohjatason" kuntoa löytyy, vauhtikestävyyttä ym. ei juuri lainkaan. Samaan aikaan olin jo kyllästynyt ainaiseen kävelyyn ja siirryin hölkkäämään ja juoksemaan työmatkat. Paljon mukavamaa ja samalla kunto on testitulostenkin perusteella parantunut, kroppa kiinteytynyt ja paino pysyy taatusti kurissa!


      • sauvakävelijä vaan

        Kyllä reippaasti kävelee jos tuntiin menee.


      • luulin tietäväni
        sauvakävelijä vaan kirjoitti:

        Kyllä reippaasti kävelee jos tuntiin menee.

        Kysymys kuului ilman sauvoja!
        Oikeassa olet kovaa pitää mennä.
        10min/km on kovaa kävelyvauhtia.
        Taidan perua puheeni,vaikka niin
        rempseästi vastasinkin.Laitetaan
        muutama minuutti lisäaikaa.


      • Anni
        luulin tietäväni kirjoitti:

        Kysymys kuului ilman sauvoja!
        Oikeassa olet kovaa pitää mennä.
        10min/km on kovaa kävelyvauhtia.
        Taidan perua puheeni,vaikka niin
        rempseästi vastasinkin.Laitetaan
        muutama minuutti lisäaikaa.

        Ymmärsin kysymyksesi oikein. Kokemuksesta voin sanoa, että tuohon vauhtiin ei kannata sauvoja lisätä kuin maastoon, asfaltilla ei juurikaan hyötyä ko. vauhdilla tai vielä nopeammalla tahdilla. Tämähän on tietenkin mielipide asia. Kuten aikaisemmin, suosittelen jo kokeilemaan juoksua/hölkkää niin mielenkiinto liikkumiseen säilyy.


      • kirjoitit
        sauvakävelijä vaan kirjoitti:

        Kyllä reippaasti kävelee jos tuntiin menee.

        Kyllä se tuntiin menee, mutta silloin pitää olla jo melko kova tekijä.
        Lantion käytön kun oppii, niin matka alkaa joutua ja tunnissa menee 7,5 reilusti.


      • sauvakävelijä minäkin
        kirjoitit kirjoitti:

        Kyllä se tuntiin menee, mutta silloin pitää olla jo melko kova tekijä.
        Lantion käytön kun oppii, niin matka alkaa joutua ja tunnissa menee 7,5 reilusti.

        -kävelen kyllä ilman sauvoja samassa ajassa nykyään. Sykemittarin mukaan kaloreja palaa 480. Yksilöllisiähän noi nopeudet ja sykkeet on, -myös ylä- ja alamäkien määrät vaikuttanee...=)


      • noutaja tulisi
        sauvakävelijä minäkin kirjoitti:

        -kävelen kyllä ilman sauvoja samassa ajassa nykyään. Sykemittarin mukaan kaloreja palaa 480. Yksilöllisiähän noi nopeudet ja sykkeet on, -myös ylä- ja alamäkien määrät vaikuttanee...=)

        En itse kyllä millään pysty tuohon aikaan.Pitää oikein kysellä paikkakunnan kuntoihmeiltä asiasta.Itse sauvakävelen keskivaikeassa maastossa,eli kuntoradalla.Mittauta joskus kuntoindeksi ja kerro tällä palstalla.Kysyn siksi,että sauvakävely on taitolaji,toiset vaan etenevät "tyylikkäämmin" ja nopeammin.

        ................

        Aurinkoisia Helmikuun kuntoilupäiviä SINULLE!
        t.mies etelä-suomesta,meren rannalta.


      • ja tekniikka
        noutaja tulisi kirjoitti:

        En itse kyllä millään pysty tuohon aikaan.Pitää oikein kysellä paikkakunnan kuntoihmeiltä asiasta.Itse sauvakävelen keskivaikeassa maastossa,eli kuntoradalla.Mittauta joskus kuntoindeksi ja kerro tällä palstalla.Kysyn siksi,että sauvakävely on taitolaji,toiset vaan etenevät "tyylikkäämmin" ja nopeammin.

        ................

        Aurinkoisia Helmikuun kuntoilupäiviä SINULLE!
        t.mies etelä-suomesta,meren rannalta.

        Tuollainen 7,4 km/h vaatii jo melko kovaa kuntoa, jos vaikka parikinkymppiä meinaa samaa vauhtia kävellä. Siinä pitää jo tekniikankin olla kunnossa, muuten ei onnistu.


      • tunnissa
        ja tekniikka kirjoitti:

        Tuollainen 7,4 km/h vaatii jo melko kovaa kuntoa, jos vaikka parikinkymppiä meinaa samaa vauhtia kävellä. Siinä pitää jo tekniikankin olla kunnossa, muuten ei onnistu.

        Se on kyllä tavallista haipakkaa.en pystyisi vaikka treenaisin päätoimisesti.mittauta joskus kuntoindeksi ammatti-ihmisellä.JA KERRO!!!


      • turhia
        tunnissa kirjoitti:

        Se on kyllä tavallista haipakkaa.en pystyisi vaikka treenaisin päätoimisesti.mittauta joskus kuntoindeksi ammatti-ihmisellä.JA KERRO!!!

        Mitä turhia, olen jo eläkeukko.

        Viime kesän Kesäyön marssilla oli ensimmäisen päivän 30 km:n osuudella keskinopeuteni juuri tuo 7,4 km/h.

        http://www.kesayonmarssi.fi/2008/

        http://www.kesayonmarssi.fi/


      • eli 50v
        turhia kirjoitti:

        Mitä turhia, olen jo eläkeukko.

        Viime kesän Kesäyön marssilla oli ensimmäisen päivän 30 km:n osuudella keskinopeuteni juuri tuo 7,4 km/h.

        http://www.kesayonmarssi.fi/2008/

        http://www.kesayonmarssi.fi/

        Mutta siviilieläkeukot on 67-vuotiaita.Tosin oma syy,mutta harva noihin lukemiin pääsee.Kovaa olet mennyt,mutta uskon toki.On siellä kovakuntoisia siviileitäkin ollut marssimassa.


      • maratoonari...
        eli 50v kirjoitti:

        Mutta siviilieläkeukot on 67-vuotiaita.Tosin oma syy,mutta harva noihin lukemiin pääsee.Kovaa olet mennyt,mutta uskon toki.On siellä kovakuntoisia siviileitäkin ollut marssimassa.

        En ole armeijasta, mutta olen kyllä entinen maratoonari. Jos nyt vähän omakehua sallitaan, niin olin n. 1000 osanottajasta kuudes. Kärki meni menojaan, mutta näyttivät olevan jonkin verran nuorempaa porukkaa. Kesäyönmarssi on muuten mahtava tapahtuma!! Mukaan vaan!!


      • ihan tavis
        sauvakävelijä minäkin kirjoitti:

        -kävelen kyllä ilman sauvoja samassa ajassa nykyään. Sykemittarin mukaan kaloreja palaa 480. Yksilöllisiähän noi nopeudet ja sykkeet on, -myös ylä- ja alamäkien määrät vaikuttanee...=)

        niin, ihmettelen teitä minkä verran sit ite meette sauvoilla tunnissa. Mulla on pari kaveriakin jotka huolin kanssani lenkille ja tilsivät samaa kyytiä.
        Harrastan toki kesä aikaan pyöräilyä ahkerastikin, ja sauvakävelyllä pidän peruskuntoa yllä että jaksan kesällä fillaroida pitkiäkin matkoja. En minään ihme kuntoisena kyllä itseäni silti pidä... sory vaan!
        ja vielä lisään että käpöttelen tuon 7,4km lenkin 4 kertaa viikossa, lisäksi vesijuoksen ja poljen sitä pyörää, talvella kuntopyörää...


      • 95kg/186cm
        ihan tavis kirjoitti:

        niin, ihmettelen teitä minkä verran sit ite meette sauvoilla tunnissa. Mulla on pari kaveriakin jotka huolin kanssani lenkille ja tilsivät samaa kyytiä.
        Harrastan toki kesä aikaan pyöräilyä ahkerastikin, ja sauvakävelyllä pidän peruskuntoa yllä että jaksan kesällä fillaroida pitkiäkin matkoja. En minään ihme kuntoisena kyllä itseäni silti pidä... sory vaan!
        ja vielä lisään että käpöttelen tuon 7,4km lenkin 4 kertaa viikossa, lisäksi vesijuoksen ja poljen sitä pyörää, talvella kuntopyörää...

        Tälläinen tukeva äijä kyllä tukehtuu kilsan jälkeen.Pitää kesällä treenata vähän tempoharjoituksia nyt on ollut liian tasapaksua.Katsotaan syyskesällä.P.s tupakkalakossa 3kk.


      • 7,4km/h
        ihan tavis kirjoitti:

        niin, ihmettelen teitä minkä verran sit ite meette sauvoilla tunnissa. Mulla on pari kaveriakin jotka huolin kanssani lenkille ja tilsivät samaa kyytiä.
        Harrastan toki kesä aikaan pyöräilyä ahkerastikin, ja sauvakävelyllä pidän peruskuntoa yllä että jaksan kesällä fillaroida pitkiäkin matkoja. En minään ihme kuntoisena kyllä itseäni silti pidä... sory vaan!
        ja vielä lisään että käpöttelen tuon 7,4km lenkin 4 kertaa viikossa, lisäksi vesijuoksen ja poljen sitä pyörää, talvella kuntopyörää...

        olen nainen 160cm 60kg, -eli lyhyt ja tasapaksu...eli töppöjaloillakin pääseee...ihan tavis oon.


      • sitten kulkee
        7,4km/h kirjoitti:

        olen nainen 160cm 60kg, -eli lyhyt ja tasapaksu...eli töppöjaloillakin pääseee...ihan tavis oon.

        Kyllä se on otettava 10 painosta pois,ei auta.
        85 kilosena meni muutamia vuosia sitten Cooper 3180m.Nyt ei jaksais juosta edes hiipimällä tota matkaa.No tunti liikutaan kuitenkin lähes joka päivä.Mutta se ruoka,että se on hyvää......


      • soratiellä sauvailija
        kirjoitit kirjoitti:

        Kyllä se tuntiin menee, mutta silloin pitää olla jo melko kova tekijä.
        Lantion käytön kun oppii, niin matka alkaa joutua ja tunnissa menee 7,5 reilusti.

        Oon päässyt tuohon tahtiin!


    • 6 km..

      lenkki jota tahkoan päivittäin sauvojen kanssa, sykemittarin kellon mukaan menee n. 52 min. Joten 7 km menenee tunnin pintaan, Ilman sauvoja en ole kokeillut mutta luulisi jonkun minuutin nopsempaan menevän.

      • Nopeustesti

        Sauvoilla menee nopeammin.


      • On..
        Nopeustesti kirjoitti:

        Sauvoilla menee nopeammin.

        testattava :)


      • aloitan maanantaina
        On.. kirjoitti:

        testattava :)

        Kerro mulle 184 senttiselle ukolle minkä pituiset sauvat olis hyvät. Ei mitään kertotauluja,vaan pituus.


      • liikuntaneuvos
        aloitan maanantaina kirjoitti:

        Kerro mulle 184 senttiselle ukolle minkä pituiset sauvat olis hyvät. Ei mitään kertotauluja,vaan pituus.

        125cm


      • hihittelijä
        liikuntaneuvos kirjoitti:

        125cm

        130cm


      • aloitan maanantaina
        hihittelijä kirjoitti:

        130cm

        Nyt tais mennä oikein.Onko mielipiteitä asian suhteen ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe