OMA SELITYKSENI (HUOM!)
”Te tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevä teidät vapaiksi” (Joh.8:32).
Tämä on pienen ihmisen vajavainen selitys siitä, mitä Raamattu täydellisesti selittää. ”…Hän (Pyhä Henki) ottaa minun omastani ja julistaa teille” (Joh.16:15).
Mitä Hän minulle julistaa ja minkä sen tuloksena ymmärrän, sen tahdon seuraavassa selittää:
KAIKEN ALKU.
Joskus on ollut aika, jolloin koko maailmankaikkeudessa ei ollut mitään. Oli kuitenkin Jumala! Hän, suuri Elohim oli itsestään olemassa oleva suuri ”Minä Olen” (2 Moos.3:13-15). Hän oli yksin yksi Jumala. Hän ei vielä milloinkaan ollut tehnyt mitään tai sanonut mitään, eikä siis millään tavalla ilmaissut itseään. Mihin Hän olisikaan itseään ilmaissut? Missään ei ollut mitään. –
Mutta sitten alkoi tapahtua. Ylistys Suurelle Ihmeelliselle Jumalalle!
HÄN SANOI ! - JUMALA SANOI! - Näin Hän alkoi ilmaista itseään ja luoda Sanallaan. ”Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä Hänen kauttaan, ja ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on” (Joh. 1:1-3).
Tuo Sanominen (Logos) eli Jumalan itsensä ilmaisu oli ja on Jeesus. ”…Nimi, jolla Häntä (Jeesusta) kutsutaan on Jumalan Sana” (Ilm.19:13). Tämän tähden Jeesusta kutsutaan Jumalan Pojaksi, Isästä lähteneeksi, ”Ainokaiseksi Pojaksi” (Joh.3:16-18).
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme Hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin Ainokaisella Pojalla on Isältä. Ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta” (Joh.1:14).
Vielä vuosikymmeniä myöhemmin Johannes todisti samaa asiaa: ”Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta – ja elämä ilmestyi ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille” (1 Joh.1:1-3).
”Minä (Jeesus) olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu” (Ilm.22:13).
Nyt siis voin ymmärtää, miksi Jeesus voi/saa käyttää itsestään ilmaisua A ja O, joka on Isän Jumalan itsestään käyttämä muoto: ”Minä olen A ja O, sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias” (Ilm.1:8). = ”Ja Hänellä (Jeesuksella) on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna Nimi: Kuningasten Kuningas ja herrain Herra” (Ilm. 19:16).
Ymmärrän, ettei mitään ole syntynyt ilman Jeesusta. Jumalasta ei ole lähtenyt ulos mitään muuten kuin Jeesuksen kautta. Jumalaan ei myöskään mene mitään muuten kuin Jeesuksen kautta. Hän on ovi Jumalaan, Jumalan Suu, Sana.
Kaikki Isän Jumalan toiminta tapahtuu yksinomaan Jeesuksen kautta.
Kukaan ei näin ollen voi Päästä Jumalan luo Taivaaseen ilman Jeesusta. Uskonnot ja uskomukset eivät voi pelastaa. Vain Jeesus, Jumalan Poika voi. Halleluja! Tämän vuoksi teemme kaiken ainoastaan Jeesuksen siunatussa Nimessä (Kol.3:17). ”Hän on näkymättömän Jumalan kuva” (Kol.1:15).
”Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus” (1 Tim.2:5).
”Sen tähden Hän (Jeesus) maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit (Marian kohdussa Jumala valmisti itselleen sopivan syntiuhrin, Jeesuksen lihan ruumiin); polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen; kirjakääröön on minusta kirjoitettu, tekemään sinun tahtosi, Jumala' (Jeesus tuli maailmaan toteuttamaan Jumalan tahdon). Kun Hän (Jeesus) ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo Hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen (vanhan liiton), pystyttääkseen toisen (uuden liiton). Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan” (Hebr.10:5-10).
Tähän selitystapaani saadaan sopimaan kaikki Raamatun opetukset Jumalasta. Mutta jos olen unohtanut tai tietämättömyydessäni käsittänyt jonkun kohdan väärin, niin antakoon Isä anteeksi syntini. Kertokaa se, mitä en ole käsittänyt.
Vakaa uskoni kuitenkin on, että tällä tavalla uskoen uskomme Jeesuksen tarkalleen siksi, joka Hän todellisuudessa on. Näin ollen emme kuole synneissämme. Joh. 8:24.
Aamen. Voin suositella tätä uskomisen tapaa kaikille Jumalan lapsille.
Jeesus Kristus on Herra, koska Isä ”…Jumala on Hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiin naulitsitte” (Apt.2:36).
”Näin sanoo Aamen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku” (Ilm.3:14).
Aamen!
Oma ajatukseni jumaluudesta
21
470
Vastaukset
- lainaus.
Tutkijat toteavat, että Johanneksen evankeliumi ja Johanneksen ilmestys ovat teologiskirjallisesti Raamatun Uuden testamentin kirkkaimpia helmiä, mutta valitettavasti silkkaa satua. Näistä tarinoista, kuten myös monista Paavalin nimissä kirjoitetuista kirjeistä suorastaan roihuaa lukijan silmille esikristillisen ajan gnostilainen uskontofilosofia, johon on vain lisätty Jeesuksen nimi. Epäilevä lukija voi aivan helposti tarkistaa asian dosenttien Ismo Dunderbergin ja Antti Marjasen vuonna 1999 julkaisemasta kirjasta Nag Hammadin kätketty viisaus; luvusta Johanneksen salainen kirja (NHK II, I). Mainitussa teoksessa esitetty Johanneksen salainen kirja on kristillisgnostilainen versio aiemmasta, esikristillisen ajan gnostilaisesta Johanneksen salaisesta kirjasta, jossa tietenkään ei mainita Jeesusta. Teos oli kirjoitettu jo paljon ennen Jeesuksen syntymää.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000041127108 - hirvas
kantaa käsitykseesi kysyn.
Pitääkö ihmisen uskoa evankeliumin lisäksi vielä täysin erilliseen 300-luvulla hyväksyttyyn OPPIIN, nimeltään kolminaisuusoppi, jotta saa toivon iankaikkisesta elämästä?- WeijoLindroos
Lukisit vaan rohkeasti ja ajatuksen kanssa aloitukseni kokonaan. En usko, että se saa sinussa huonoa aikaan.
Olen monessa yhteydessä todennut selvin sanoin, etten usko kirkkoisien keksimään kolminaisuusoppiin.
Raamatun opetus asiasta kun on erittäin selvä, ja sen voi ymmärtää. Raamatun oppi on riittävä. Sen lisäksi kukaan ei tarvitse kolminaisuusoppia.
Kolminaisuusopin päälle sanovat kaikki sen kannattajat yhdessä kuorossa: "Emme voi tätä käsittää, mutta uskomme sen!"
Omituista oppia ja uskoa.
"... mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä." 1 Kor. 14. - hirvas
WeijoLindroos kirjoitti:
Lukisit vaan rohkeasti ja ajatuksen kanssa aloitukseni kokonaan. En usko, että se saa sinussa huonoa aikaan.
Olen monessa yhteydessä todennut selvin sanoin, etten usko kirkkoisien keksimään kolminaisuusoppiin.
Raamatun opetus asiasta kun on erittäin selvä, ja sen voi ymmärtää. Raamatun oppi on riittävä. Sen lisäksi kukaan ei tarvitse kolminaisuusoppia.
Kolminaisuusopin päälle sanovat kaikki sen kannattajat yhdessä kuorossa: "Emme voi tätä käsittää, mutta uskomme sen!"
"... mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä." 1 Kor. 14.me emme ymmärrä sitä, mutta uskomme siihen.? Hyvä huomio kolminaisuusopista..
Niin, nyt ei ole kyse siitä oletko sinä oikeassa vai minä oikeassa, vaan pitääkö ihmisen yleensä pyrkiä selittämään sellaista, mitä hänen ei tarvitse selittää pelastuakseen - Jumalan olemusta?
Fil.4:6-9
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
9 mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
Sanon, ettei ihmisen tarvitse järkeillä eikä päätellä mitään, koska hänellä on Jumalan antama rauha. Se riittää, koska me olemme Jumalan lapsia ja yhtä Kristuksessa Jumalan Pojassa ja Herrassa.
Ei Jumalaa tarvitse jakaa, hän on yksi ja kaikissa. WeijoLindroos kirjoitti:
"... mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä." 1 Kor. 14.Jeesus sanoo itsestään:
"Minulle on annettu KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä" (Matt. 28:18).
Tarkoittiko Jeesus, että hänellä on "pienempi valta", kuin mitä on Jumalalla?
Vai millaisesta vallasta Jeesus puhuu?hirvas kirjoitti:
me emme ymmärrä sitä, mutta uskomme siihen.? Hyvä huomio kolminaisuusopista..
Niin, nyt ei ole kyse siitä oletko sinä oikeassa vai minä oikeassa, vaan pitääkö ihmisen yleensä pyrkiä selittämään sellaista, mitä hänen ei tarvitse selittää pelastuakseen - Jumalan olemusta?
Fil.4:6-9
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8 Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
9 mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
Sanon, ettei ihmisen tarvitse järkeillä eikä päätellä mitään, koska hänellä on Jumalan antama rauha. Se riittää, koska me olemme Jumalan lapsia ja yhtä Kristuksessa Jumalan Pojassa ja Herrassa.
Ei Jumalaa tarvitse jakaa, hän on yksi ja kaikissa.nyt sitten toisinkin päin.
Kannattaako sellaista asiaa vastustaa henkeen ja vereen, joka ei selvästikkään ole sinulle vielä avautunut Raamatusta.
Jos sinun on vaikeaa ymmärtää Jeesuksen Jumaluutta ja kolmiyhteistä Jumalaa, niin ymmärrän sen.
Mutta sitä minä en oikein ymmärrä, kun sinulla on niin kiihkeä halu vastustaa tätä opetusta.
Jätä se asia "Herrasi haltuun" ja tunnusta hänelle, että sinun on vaikea sitä ymmärtää, vaikka kuinka pohdit.
Ei Hän sinua sen tähden hylkää.
Lopeta kuitenkin Sanan vastustaminen.- hirvas
Tapio522 kirjoitti:
Jeesus sanoo itsestään:
"Minulle on annettu KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä" (Matt. 28:18).
Tarkoittiko Jeesus, että hänellä on "pienempi valta", kuin mitä on Jumalalla?
Vai millaisesta vallasta Jeesus puhuu?kenellä oli valta antaa Hänelle valtaa..?
- hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
nyt sitten toisinkin päin.
Kannattaako sellaista asiaa vastustaa henkeen ja vereen, joka ei selvästikkään ole sinulle vielä avautunut Raamatusta.
Jos sinun on vaikeaa ymmärtää Jeesuksen Jumaluutta ja kolmiyhteistä Jumalaa, niin ymmärrän sen.
Mutta sitä minä en oikein ymmärrä, kun sinulla on niin kiihkeä halu vastustaa tätä opetusta.
Jätä se asia "Herrasi haltuun" ja tunnusta hänelle, että sinun on vaikea sitä ymmärtää, vaikka kuinka pohdit.
Ei Hän sinua sen tähden hylkää.
Lopeta kuitenkin Sanan vastustaminen.voi avautua, mitä ei Raamatussa ole mainittu lainkaan. Minulle on nimenomaan Raamattu avautunut, muttei ihmisten tekemä 300-luvun kolminaisuusoppi. Ne ovat kaksi eri asiaa, toinen on ihmisistä, toinen Jeesuksesta.
Minä tarvitsen Jeesusta ja totuutta pelastuakseni, sen sijaan ihmisoppeja tarvitsevat vain eksyttäjät.
Room. 10:9
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
Näin minä olen tunnustanut suullani monet kerrat, ja teen sen aina, koska tuo on totuus. WeijoLindroos kirjoitti:
"... mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä." 1 Kor. 14.oppia näyttää olleen liikkeellä jo Jeesuksen ja Paavalin maanpäällisen elämän aikana;
Matt. 5:37
"vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta".
Kolminaisuusoppi on tunnetusti sellaista "on, mutta ei kuitenkaan ole"- vellomista!
1. Tim. 1:7
"tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät".
1. Tim. 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja",
>>>Ymmärrän, ettei mitään ole syntynyt ilman Jeesusta. Jumalasta ei ole lähtenyt ulos mitään muuten kuin Jeesuksen kautta. Jumalaan ei myöskään mene mitään muuten kuin Jeesuksen kautta. Hän on ovi Jumalaan, Jumalan Suu, Sana.
Kaikki Isän Jumalan toiminta tapahtuu yksinomaan Jeesuksen kautta.- Ilosanoman julistaj
Huomaan helluntailaisten opin olevan Jumalasta. Totta. Se oli hyvin sanottu.
- hirvas
esikoinen ja Jumalan ainoa Poika ja Herra, muttei itse Isä Jumala.
Juurihan te tuossa itsekin totesitte, että kaikki Jumalan (Isän) toiminta tapahtuu Jeesuksen (Pojan) kautta. Poika puhuu niitä sanoja, mitä Isä käskee Hänen puhuvan.
Ja nyt sitten se aamen. - WeijoLindroos
hirvas kirjoitti:
Juurihan te tuossa itsekin totesitte, että kaikki Jumalan (Isän) toiminta tapahtuu Jeesuksen (Pojan) kautta. Poika puhuu niitä sanoja, mitä Isä käskee Hänen puhuvan.
Ja nyt sitten se aamen.Ehdin sentään tänäänkin katsomaan tänne palstalle. Huomasin vähän luettuani, että paljon tarvitsisimme lisää Totuuden Hengen opetusta. Ja kyllä Jeesus sitä meille salliikin.
Isä ja Poika ovat yhtä. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14. Miten ihmiset siis näkevät Isän Jeesuksessa? - Koska Jeesus on näkymättömän Jumalan olemuksen kuva. Hebr.1:3. Isällä ei ole muuta näkyvää olemusta, muotoa.
"Ei kukaan ole (Isää) Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on Hänet ilmoittanut!" Joh. 1:18.
Isä Jumala ei ole luonut Jeesusta. Sellainen on kauhistavaa harhaoppia; tehdä Luojasta luotu. Hebr. 1 luku opettaa selvääkin selvemmin, että Jeesus on kaikkien luotujen Luoja. "Kumartakoon Häntä kaikki Jumalan enkelit!" Hebr.1:6. Myös ylienkeli Mikael kumartaa Jeesusta tunnustaen Hänet Herrakseen. Filip. 2:10-11.
"Sinä Herra olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoa!" Hebr.1:10.
Mistä lähteestä sellaiset ammentavat oppinsa, jotka väittävät Jeesusta luoduksi olennoksi? Raamatussa ei sellaista opetusta ole.
Älkää hyvät veljet koskaan levittäkö sellaista oppia. Se on adventistien ja jehovantodistajien harhaoppia. - WeijoLindroos
WeijoLindroos kirjoitti:
Ehdin sentään tänäänkin katsomaan tänne palstalle. Huomasin vähän luettuani, että paljon tarvitsisimme lisää Totuuden Hengen opetusta. Ja kyllä Jeesus sitä meille salliikin.
Isä ja Poika ovat yhtä. "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14. Miten ihmiset siis näkevät Isän Jeesuksessa? - Koska Jeesus on näkymättömän Jumalan olemuksen kuva. Hebr.1:3. Isällä ei ole muuta näkyvää olemusta, muotoa.
"Ei kukaan ole (Isää) Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on Hänet ilmoittanut!" Joh. 1:18.
Isä Jumala ei ole luonut Jeesusta. Sellainen on kauhistavaa harhaoppia; tehdä Luojasta luotu. Hebr. 1 luku opettaa selvääkin selvemmin, että Jeesus on kaikkien luotujen Luoja. "Kumartakoon Häntä kaikki Jumalan enkelit!" Hebr.1:6. Myös ylienkeli Mikael kumartaa Jeesusta tunnustaen Hänet Herrakseen. Filip. 2:10-11.
"Sinä Herra olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoa!" Hebr.1:10.
Mistä lähteestä sellaiset ammentavat oppinsa, jotka väittävät Jeesusta luoduksi olennoksi? Raamatussa ei sellaista opetusta ole.
Älkää hyvät veljet koskaan levittäkö sellaista oppia. Se on adventistien ja jehovantodistajien harhaoppia.Jäi sanomatta se, mikä mättää joidenkin jumaluuskysymyksessä. He eivät saa ajatuksiinsa mahtumaan Isän ja Pojan yhtä olemista. He pitävät asian sellaisena, että jos on Isä ja Poika, niin pitää olla kaksi erillistä olentoa vierekkäin irrallaan toisistaan. Mutta niin ei ole Raamatun ilmoittaman Isän ja Pojan kohdalla. Näkymätön Isä on kaiken yläpuolella oleva Voima-Persoona, "Ylhäisin Kirkkaus", itse Majesteetti. Jeesus on tämän Jumalan ulosvirtaamis-Tie.
Katsokaa aloituksessa oleva selitykseni. Sen saa myös tallentaa mahdollista myöhempää käyttöä varten.
Siunattua viikonloppua kaikille! - selityksille
WeijoLindroos kirjoitti:
Jäi sanomatta se, mikä mättää joidenkin jumaluuskysymyksessä. He eivät saa ajatuksiinsa mahtumaan Isän ja Pojan yhtä olemista. He pitävät asian sellaisena, että jos on Isä ja Poika, niin pitää olla kaksi erillistä olentoa vierekkäin irrallaan toisistaan. Mutta niin ei ole Raamatun ilmoittaman Isän ja Pojan kohdalla. Näkymätön Isä on kaiken yläpuolella oleva Voima-Persoona, "Ylhäisin Kirkkaus", itse Majesteetti. Jeesus on tämän Jumalan ulosvirtaamis-Tie.
Katsokaa aloituksessa oleva selitykseni. Sen saa myös tallentaa mahdollista myöhempää käyttöä varten.
Siunattua viikonloppua kaikille!Katsokaa aloituksessa oleva selitykseni. Sen saa myös tallentaa mahdollista myöhempää käyttöä varten.
*
Todella.Selityksiä tallentaa.Voi tätä aikaa! hirvas kirjoitti:
Ja nyt sitten se aamen.Jumala uudestisynnyttää ihmisen Jumalan lapseksi Sanan, -siis Jeesuksen kautta. Siksi uskova on Jeesuksen ja Jumalan lapsi. Ja Jeesus on tietysti hengellinen Isämme (Jes 9:5, Joh 21:5).
"Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset"
(Jaak 1:18).WeijoLindroos kirjoitti:
Jäi sanomatta se, mikä mättää joidenkin jumaluuskysymyksessä. He eivät saa ajatuksiinsa mahtumaan Isän ja Pojan yhtä olemista. He pitävät asian sellaisena, että jos on Isä ja Poika, niin pitää olla kaksi erillistä olentoa vierekkäin irrallaan toisistaan. Mutta niin ei ole Raamatun ilmoittaman Isän ja Pojan kohdalla. Näkymätön Isä on kaiken yläpuolella oleva Voima-Persoona, "Ylhäisin Kirkkaus", itse Majesteetti. Jeesus on tämän Jumalan ulosvirtaamis-Tie.
Siunattua viikonloppua kaikille!vaikeutena uskoa Jumala ilman jotakin lihan silmille näkyvää kohdetta ja sellaiseksi hän asettaa maan päällä eläneen Jeesuksen.
Apostoli Paavali ei kuitenkaan kelpuuttanut lihan mukaan näkyvää Jeesusta Kristuksekseksi, joka meidän pitää tuntea, vaan esitti ja suositteli Hengen mukaista tuntemista:
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".
Jeesus sanoi olevansa se, mitä hän puhui, eikä se, mikä lihan silmille näkyy:
Joh. 8:25
"Niin he sanoivat hänelle: »Kuka sinä olet?» Jeesus sanoi heille: »Juuri se, mitä minä puhunkin teille»".
Jumalaa ja Kristusta katsellaan puhtaalla sydämellä eikä lihan silmillä;
Matt. 5:8
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan".
Joh. 14:19
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää"
Kuolleista ylösnoussut Jeesus ei ole ilmestynyt yhdellekään uudestisyntymättömälle;
Ap. t. 10
40 "mutta Jumala herätti hänet kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä -
41 ei kaikelle kansalle, vaan todistajille, jotka Jumala oli ennalta valinnut, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen kun hän oli noussut kuolleista". [Luuk. 24:36-43]
Esittämästäsi poikkevia kertomuksia "kaiken alusta" tunnetaan. Jos minä tai sinä tai joku muu hyvänsä uskoo johonkin kertomukseen, mikä takaa, että tuo kertomus on sinänsä, itsessään, tosi vaikkakin siihen uskoja pitää sitä totena?
Jos minä esim. kuulen joltakin, että viereisessä metsikössä majailee vihainen karhu ja uskon näin todella olevan, minulle tuo uskomus on täyttä totta ja toimin myös sen mukaan eli vältän metsikköön menemistä.
Karhusta minulle kertonut on voinut kuitenkin erehtyä tai muuten vain valehtelee minulle pelotellakseen minua. Minulle siis tuo uskoni kertomukseen tekee karhun metsikössä olon todeksi mutta eihän se kuitenkaan tee karhua metsikköön OIKEASTI olemassaolevaksi ellei sitä siellä todella ole.Olemassaolo voitaneen ajatella vaikka Jumalaksi, joka aina on ollut ja tulee aina olemaan;
Saarn. 1:10
"Jos jotakin on, josta sanotaan: »Katso, tämä on uutta», niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä".- WeijoLindroos
Kysytään Jumalalta itseltään onko siellä metsässä karhu!!! Hän tietää kaiken.
- WeijoLindroos
WeijoLindroos kirjoitti:
Kysytään Jumalalta itseltään onko siellä metsässä karhu!!! Hän tietää kaiken.
Kuka on Immanuelimme!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662169
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu152156- 1091642
- 1301576
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4741340- 871125
- 54961
- 49911
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä234834Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa361832