Kertokaa, mitä parisuhteessa toisen historiasta "tarvitsee" tietää? Kun välillä tuntuu, että en edes tunne nykyistäni, hän ei oma-aloitteisesti kerro juuri mitään. Ja seurustelua kuitenkin takana jo viisi vuotta! Tiedän toki perusasiat, missä käynyt koulua ja työhistorian.. Mutta kaikki mistä ei puhuta liittyy hänen entisiin suhteisiinsa. Tiedän kyllä exien nimet, mutta en esim sitä milloin hän on kyseisen ihmisen kanssa seurustellut, tai kauanko suhde on kestänyt? En haluaisikaan tietää mitään yksityiskohtia, mutta mielestäni toisen historia täytyy tuntea edes karkeasti. Kertokaa mielipiteitänne?
Mitä toisesta tarvitsee tietää?
178
58529
Vastaukset
- senni_bb
Minusta pitää tuommoiset asiat tietää, ei mitään yksityiskohtia, mutta milloin ja miten kauan on seurustellut. Menneet ihmissuhteet on muokanneet kumppanista sellaisen ihmisen mitä hän on nyt, jajonkinlainen tieto ihmissuhdekokemuksista valaisee tosi paljon sen ihmisen sisintä. Pieni ongelma on vain että ootte seurustelleet jo 5 v, minun mielestä nuo asiat olis pitäny selvittää ihan alkuun. Mutta keskustele kumppanis kanssa....
- Jämptiäjuu
Pitäähän tietää millainen hutsake nainen on ollut menneessään. Onko ollut laajempikin levitteinen julkaisu vai ihan muutamalla selailulla läpi käyty. Siinä nimittäin lepää kestävän ja rakkauden täyteisen parisuhteen tulevaisuus.
Jämptiäjuu kirjoitti:
Pitäähän tietää millainen hutsake nainen on ollut menneessään. Onko ollut laajempikin levitteinen julkaisu vai ihan muutamalla selailulla läpi käyty. Siinä nimittäin lepää kestävän ja rakkauden täyteisen parisuhteen tulevaisuus.
eipä niillä entisillä heiloilla ole nykytilanteeseen mitään merkitystä, kumppanihan on ehkä juuri nyt löytänyt sen oikean. Miksi pilata hyvä suhde kaivelemalla menneitä.
Ps, en ole aiemmin huomannutkaan, että tuossa on tuo "näytä kaikki tämän nimimerkin viestit". Jos on kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä. Kätevää, voi itse tarkistaa joskus, mitä on tullut sanottua.- Jämptiäjuu
HenkkaKuusamo kirjoitti:
eipä niillä entisillä heiloilla ole nykytilanteeseen mitään merkitystä, kumppanihan on ehkä juuri nyt löytänyt sen oikean. Miksi pilata hyvä suhde kaivelemalla menneitä.
Ps, en ole aiemmin huomannutkaan, että tuossa on tuo "näytä kaikki tämän nimimerkin viestit". Jos on kirjoittanut rekisteröidyllä nimimerkillä. Kätevää, voi itse tarkistaa joskus, mitä on tullut sanottua.Ironiaa-paroniaa-parodiaa-sarkasmiaa-paranoidiaa... Juuri sellaista kun nykynuorimies ja vähän vanhempikin gubbe ajattelevat. Paljon on vielä miehiä mustasukkaisia joita kiinnostaa naispuolisonsa menneisyys. Itseä ei kiinnosta. Olen jo elänyt tätä elämää tarpeeksi pitkälle.
- Kuuntelia
Jämptiäjuu kirjoitti:
Ironiaa-paroniaa-parodiaa-sarkasmiaa-paranoidiaa... Juuri sellaista kun nykynuorimies ja vähän vanhempikin gubbe ajattelevat. Paljon on vielä miehiä mustasukkaisia joita kiinnostaa naispuolisonsa menneisyys. Itseä ei kiinnosta. Olen jo elänyt tätä elämää tarpeeksi pitkälle.
Nautin suunatomasti siitä kun nykyinen avokini tulee pääleni ja alkaa ratsastaa.huotaen hän kertoo irstaasta menneisyydestään yksityiskohtia myöten miten häntä on naitu ym. se kiihoitaa minua valtavasti.kesken jotain irstasta kuvailua yhdynnästään yleensä laukean
- Jetska
Heh..., tuohan on kuin Kanadaan olisi lähdössä töihin, jos pitää viikon tarkkuudella selvittää, kenen kanssa on milloinkin ollut ja mitä tehnyt. En minä ainakaan muista tarkalleen, että kauanko olen kenenkin kanssa seukannut. Haloo, ottakaapa neidit nyt järki käteenne :)
- Natalia45
Jetska kirjoitti:
Heh..., tuohan on kuin Kanadaan olisi lähdössä töihin, jos pitää viikon tarkkuudella selvittää, kenen kanssa on milloinkin ollut ja mitä tehnyt. En minä ainakaan muista tarkalleen, että kauanko olen kenenkin kanssa seukannut. Haloo, ottakaapa neidit nyt järki käteenne :)
On noita miehiä vilissyt elämän läpi. Aika monta, eikä hurraamista.
- yhtään mitään
Kuuntelia kirjoitti:
Nautin suunatomasti siitä kun nykyinen avokini tulee pääleni ja alkaa ratsastaa.huotaen hän kertoo irstaasta menneisyydestään yksityiskohtia myöten miten häntä on naitu ym. se kiihoitaa minua valtavasti.kesken jotain irstasta kuvailua yhdynnästään yleensä laukean
Mieluummin ei yhtään mitään niin paremmin menee.
Onpa suomi24:n toimitus taas keksinyt hyvän keskustelun aiheen ja suuri osa suomalaisia sortuu keskustelemaan. ;D
Ainoa, jos toisella on sp-tauti, niin perustelut, miksi käyttää kondomia aina ja jos siinä tilanteessa pitää saada lapsi aikaiseksi, miten se sitten järjestetään, mutta siihen tarvitaankin sitten asiantuntijalääkärien apua. - syytä
Natalia45 kirjoitti:
On noita miehiä vilissyt elämän läpi. Aika monta, eikä hurraamista.
miettiä jos ei yksikään ole pysähtynyt, vaan jatkanut matkaansa ja ehkä hurraten =)
- aterte
Jämptiäjuu kirjoitti:
sanoo sovinistisika jolle pitää olla nunna tai alaikäinen neitsyt ennen kuin kelpaa. Puheesta päätellen, itse olet ollut todella kova pukki (kenties vieläkin) ja melko varmasti yksinäinen, säälittävä yksilö joka naisvihansa takia ei pysty normaaliin aikuiseen seurustelusuhteeseen.
Kuuntelia kirjoitti:
Sama juttu. Nautinto nähdä vaimon ratsastaessa rintojen heiluvan ja kuulla kaikki nuo riettaa kokemukset ja niitähän riittää. Itse olen aika kokematon ennen vaimoa.
- Vastaapa tähän
aterte kirjoitti:
sanoo sovinistisika jolle pitää olla nunna tai alaikäinen neitsyt ennen kuin kelpaa. Puheesta päätellen, itse olet ollut todella kova pukki (kenties vieläkin) ja melko varmasti yksinäinen, säälittävä yksilö joka naisvihansa takia ei pysty normaaliin aikuiseen seurustelusuhteeseen.
http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,5403.0.html
- fluxdreams
Mikset vaan kysyisi häneltä niitä asioita mitä haluaisit tietää?
- sotkea asiat
lontoon_tyylit kirjoitti:
Puhumalla asiat selviää.
Asiat voivat selvitä puhumalla, mutta puhumalla usein myös sotketaan asiat. Liiallinen "paljastelu" ja liika tieto voi muuttua ajan kanssa painolastiksi.
Mielestäni vanhojen parisuhteiden setviminen tai niistä raportoiminen tuo suhteeseen enemmän huonoa kuin hyvää.
- kerro kaikkea
Minä en ole myöskään tehnyt tiliä miesystävälläni, vaikka olemme seurustelleet jo pari vuotta. Miksi minun pitäisi kertoa kaikkea entisestä elämästä. Mitään rikollista en ole tehnyt, mutta en jotenkin halua kaataa huonon suhteeni yksityiskohtia hänelle. Hän ei myöskään tiedä lyhyistä suhteistani. Samalla tyylillä en myöskään ole hänen tekemisiään udellut. Jokainen suhde on varmaan erilainen. Me elämme tätä päivää ja nautimme siitä.
- ettei tule juoruina
Oleelliset asiat itsestä kuuluu kertoa. Siis sellaiset, jotka voisi muuten tulla juoruina tietoon.
Kaikki seurusteluasiat ei kuulu näihin, ei myöskään hoidetut sairaudet. Mutta jos vaikkapa uusi tyttöystävä onkin ollut aikaisemmin mies, se kuuluu kerrottaviin asioihin.
- Nainen 28
Mielestäni entisistä suhteista ei tarvitse tietää mitään yksityiskohtia. Ellei ne nyt tule esiin luontevasti jossain yhteydessä. Tosin minun on nyt helppo puhua, sillä olen mieheni ensimmäinen "oikea" tyttöystävä nyk. avovaimo. Minua ennen hänellä oli vain jotain "säpinää" tyttöjen kanssa. Tiedän siis että hän on deittailut pari tyttöä ennen minua, tiedän niiden nimet ja jotain muuta pientä. Ihan riittävästi. Ja nämä asiat tulivat esiin jo heti alussa, kun aloimme tapailemaan.
Mielestäni entisistä suhteista oikeastaan riittää, kun tietää niiden olemassa olon. Ja ehkä koska ja kuinka kauan (eli onko mies eronnut ihan vasta vai vuosi sitten, oliko hän kihloissa, asuivatko he yhdessä jne.).
Olen samaa mieltä kanssasi, toisen historia on hyvä tuntea edes karkeasti. Mutta historiaa tärkeämpää on tietää häneen arvomailmansa, unelmat ja toiveet. On tärkeää tietää, onko sitä tulevaisuutta tiedossa, vai ei :) - kaivella
Ei niitä kaikkia menneitä tarvitse kaivella. En itsekään välitä palata entisiin heiloihin.
- Itsekin X
Nythän on niin että mies ei välttämättä ole edes kiinnostunut kumppaninsa menneisyydestä mitään... tai korkeintaa ne ns. "pääpiirteet", jos taas sanot naiselle "pääpiirteet" mutta et mitään yksityiskohtia, saat olla aivan varma että hän vuodesta toiseen kaivelee niitä joka tapauksessa, väittäkööt kuinka paljon tahansa ettei niillä ole merkitystä!
Totta helvetissä niillä on, mistä sua sitten riidan sattuessa naispolo syyttää ellet ole hänen kanssaa töpännyt mitään!!!
Miettikää nyt vähän!... niin miehet kuin naisetkin!
Ai että liian raflaavaa, niinhän se totuus yleensä on!!!
- lil.devil
Jos kysyt nimenomaan mitä toisesta tarvitsee...hmm, on hyvä tietää entisten suhteiden osalta niin todellakin sen parempi mitä vähemmän. Ne suhteet ovat kuitenkin taakse jäänyttä elämää, eivätkä ne kuulu tähän päivään. Jos alkaa yksityiskohtaisesti tai muuten turhan laajasti selostamaan menneistä, niin silloin tuo menneisyyden nykysuhteeseenkin. Nykyinen kumppani alkaa todennäköisesti tarkastelemaan menneisyyden valossa nykyhetken tapahtumia. Hieno ajatus eikö? Se mikä toiselle on joskus elettyä, taakse jäänyttä voikin alkaa elää toisen päässä. Mielestäni entisistä suhteista voi puhua ns. pyöreästi, esim. "olen aiemmin seurustellut muutaman ihmisen kanssa ja suhteet ovat kestäneet joistakin kuukausista useampaan vuoteen".
Se mikä mielestäni on oleellista infoa esim. jos aikaisemmissa suhteissa ollut väkivaltaa, pettämistä, jos ollut useita lyhyitä suhteita. Nämä vaikuttavat kuitenkin niin todennäköisesti nykytilanteeseen, että jos noista asioista jättäisi mainitsematta niin siinä todellakin jäisi Oleellista infoa pois. - niinccc
Itse en ainakaan moisia asioita välittäisi tietää... Enkä tiedäkkään nykyiseni existä sen kummempaa. mennyt on mennyttä ja thats it.
- pekkinen
NAISTEN PITÄÄ KERTOO KAIKKIMUUTEN NE EI OO LUOTTO IHMISII. mIEHEN EI TARTTE KERTOO MITÄÄN SE ON MIESTEN OIKEUS.
- en luottaisi
pekkinen kirjoitti:
NAISTEN PITÄÄ KERTOO KAIKKIMUUTEN NE EI OO LUOTTO IHMISII. mIEHEN EI TARTTE KERTOO MITÄÄN SE ON MIESTEN OIKEUS.
ihmiseen, joka kirjoittaa noin helv... huonosti. Tuskin sulla olis mitään kerrottavaakaan :D
- kaikenlaista
en luottaisi kirjoitti:
ihmiseen, joka kirjoittaa noin helv... huonosti. Tuskin sulla olis mitään kerrottavaakaan :D
Tossa olen täysin samaa mieltä! Varsinainen ruudinkeksijä...
- Oikea nimi
Oikea nimi on hyvä tietää ennen kihlautumista sekä häitä. Se riittää, mitä sitä vanhoja asioita kaivelemaan...Tulevaisuutta on paljon parempi pohtia...
- niinniinniinmpä
ainakin olennaiset,eli onko ollut vankilassa tai murhamies,muut asiat ei kulu sulle.
- itse ei näe
"Kertokaa, mitä parisuhteessa toisen historiasta "tarvitsee" tietää?
Kun välillä tuntuu, että en edes tunne nykyistäni, hän ei oma-aloitteisesti kerro juuri mitään. "
->Nykyinen kumppanisi, emmekä me ihmiset yleensä huomaa millään muotoa tarkistaa, miten sukumme historia vaikuttaa miehin!!!- Miksei voisi kertoa?
Kyllä minä olen sitä mieltä että kerrotaan entiset suhteet ja päätapahtumat elämässä elämänkumppanille. Se että haluaako kaikki yhdenyöt jutut sitten sepustaa on oma asia, riippuu ihan ihmisen luonteesta ylipäätään.
Tosin itse olen kertonut kaiken ja vähän ylimääräistäkin.
Olen kyllä mustasukkaista sorttia, että parempi melkein ettei minulle edes kerrottaisikaan kaikkea vaikka silti sitä edellytän
.. Kuka pystyisi olemaan kaveria miehensä ex naisystävän kanssa ? En minä ainakaan. - Pyhä Sylvi
Miksei voisi kertoa? kirjoitti:
Kyllä minä olen sitä mieltä että kerrotaan entiset suhteet ja päätapahtumat elämässä elämänkumppanille. Se että haluaako kaikki yhdenyöt jutut sitten sepustaa on oma asia, riippuu ihan ihmisen luonteesta ylipäätään.
Tosin itse olen kertonut kaiken ja vähän ylimääräistäkin.
Olen kyllä mustasukkaista sorttia, että parempi melkein ettei minulle edes kerrottaisikaan kaikkea vaikka silti sitä edellytän
.. Kuka pystyisi olemaan kaveria miehensä ex naisystävän kanssa ? En minä ainakaan.Siinäpä sitä nyt ollaan.
Mustasukkainen ihminen juuri kyselee ja utelee menneet ja tulevat.
Mustasukkainen on mustasukkainen = sairaus liiallinen mustasukkaisuus = utelias = liiallinen uteliaisuus = sairaus
- javanainen
ei yhtään mitään... miksi tarvitsee?
- Nimetön
Miks hitossa pitäis tonkia toisen vanhoja suhteita?! Ne on ollutta ja mennyttä. Eläkää nykyhetkeä ja opetelkaa tuntemaan toisianne. Vai eikö ole muuta keskusteltavaa enää!
Itse ainakin haluan totaalisesti unohtaa vanhat suhteet, kun aloitan uuden seurustelun enkä todellakaan halua muistella niitä. Ei niissä olisi mitään hävettävää mutta monia kipeitä asioita, kun suhde on päättynyt. Jotkut heittävät jopa kaikki exän valokuvat ja muut häneltä saadut lahjat pois uuden suhteen alkaessa. Aloitetaan ikäänkuin puhtaalta pöydältä. Monelle vanhan suhteen tonkiminen herättää vain mustasukkaisia tunteita ja vertailua, etenkin naisille.- Tuo juuri sitä heikkoutta on.
Mitä ihmeen järkeä tuossa sitten on ? Kuitenkin yleensä entinen kumppani on ollut suurelti osin juuri osa sinun elämääsi, sama kun heittäisi jonkun ajanjakson roskiin.
Minä ainakin muistelen menneitä niin lämmöllä kuin välillä ehkä vähemmän lämmöllä. Ollutta ja mennyttä, mutta ei koskaan pois pyyhittävissä. - ilmaisun vaikeus
Alkuperäiselle kysyjälle lähinnä kommentoisin.
Olen eroamassa pitkästä liitosta juuri tuon puhumattomuuden takia. Jos itse kaipaat henkilöä, joka kykenee ilmaisemaan asioita. Tarkkaan kannattaa pohtia, mitä itse kaipaat suhteelta ainakin ennen, kuin hankitte jälkikasvua. Taitaa olla niin, että piirteet jalostuu suhteen seestyessä. Ei niillä aiemmilla asioilla niin suurta merkitystä ole, mutta sillä on millaiset lähtökohdat on lapsena saanut, ja kykeneekö ilmaisemaan tunteitaan. - Nimetön
Tuo juuri sitä heikkoutta on. kirjoitti:
Mitä ihmeen järkeä tuossa sitten on ? Kuitenkin yleensä entinen kumppani on ollut suurelti osin juuri osa sinun elämääsi, sama kun heittäisi jonkun ajanjakson roskiin.
Minä ainakin muistelen menneitä niin lämmöllä kuin välillä ehkä vähemmän lämmöllä. Ollutta ja mennyttä, mutta ei koskaan pois pyyhittävissä.jos alkaa muistelemaan exää lämmöllä ja kaikkia kivoja juttuja. Salaisesti sen voi kyllä tehdä, mutta toisten mielestä se ei ole oikein parisuhteessa kuten ei flirttikään, hymyily vastakkaiselle sukupuolelle... Asia on siis aika paljon kumppanistakin kiinni. Itse en siis vanhoja poikaystäviä muistele tietoisesti, joskus tulee jotain asioita mieleen. Pyrin elämään nykyhetkessä ja rakentamaan entistä parempaa parisuhdetta.
- kommeli
Tuo juuri sitä heikkoutta on. kirjoitti:
Minä ainakin muistelen menneitä niin lämmöllä kuin välillä ehkä vähemmän lämmöllä. Ollutta ja mennyttä, mutta ei koskaan pois pyyhittävissä.Niin. Mitä järkeä? Kummallista kun minä muistan oman elämäni vielä ihan hyvin ilman erityisiä muistoesineitäkin. Ja siinä vaiheessa kun en enää muista, niin ollaan luultavasti tilanteessa jossa minulle voi näyttää vaikka satunnaisen lehdestä leikatun kuvan ja sanoa että tuo on sinun lapsesi johon minä sitten vaan nyökyttelen, että niin kai sitten, en nyt muista, mutta toisaalta, enpä muista paljoa muutakaan.
Itse olen ns. heittänyt vaikka kuinka monta ajanjaksoani roskiin tunnon vaivoitta. En säilyttele esim ensimmäisiä vaippojani vaikka ne minulle epäilemättä jossain vaiheessa olivat tärkeitä ja ne sentään olivat kestovaippoja, eli siltä kannalta ne voisiva säilössä ollakin. Tai sitten entisiä rakkaita leluja paria uudelleenkäytettävää/kestävämpää lukuunottamatta. Tai vanhoja polkupyöriä, autoja yms jne. Kaikki ovat kuitenkin edustaneet minulle jotain tärkeää vaihetta elämässäni, jota voin muistella ilman että se tavara nököttää varastossani. Tässä tilanteessa kun asia nousi esille, niin muistan rakkaudella oman toisen polkupyöräni (eka oli kolmipyörä), sen ensimmäisen kaksipyöräiseni johon ensiksi laitettiin apupyörät ja jolla opettelin ajamaan ja jolla ajelin kuitenkin hyvinkin pitkän aikaa, kun myöhemmin vain nostettiin satulaa ja ohjaustankoa. Kulki jossain vaiheessa nimellä "pikkupyörä", koska minulla oli jo siinä vaiheessa isompikin, mutta ajelin sillä pikkuisella silti mielelläni vaikka sen koko olikin jäänyt minulle liian pieneksi.
Tästä huolimattai en kaipaa sitä vanhaa fyysistä pyörää talliini, vaan toivon, että se meni hyvään kotiin ja palveli siellä uutta käyttäjää yhtä hyvin kuin aikoinaan minua. Muistelen kuitenkin, etten ajanut sitä niin loppuun, vaan se lopulta myytiin eteenpäin. Tai ehkä menikin kaatopaikalla, pitää kysyä porukoilta jos joskus muistaa.
Ja aivan samalla samalla tavalla myöhemminkin olen aina jonkin aikaa ihmissuhteen jälkeen yleensä viimeistään muuton tai isomman siivouksen yhteydessä hävittänyt vanhat kirjeet, valokuvat yms. En koskaan missään kummemmassa tunnekuohussa, että näistä on nyt päästävä eroon, vaan ihan asenteella että tämä on minun menneisyyteni jota en voi, enkä edes halua enää elää sitä vaan elän mieluummin tätä päivää. Joskus on ollut haikea olo, kun on pitänyt jotain joskusmuinoin tärkeää juttua kädessä, mutta siinä on sitten hyvä tilaisuus sanoa ne viimeiset jäähyväiset ja kääntää uusi lehti elämässään. Niitä jäähyväisi varmaan tulee vielä enemmänkin, niin on hyvä harjoitella vähän kevyemmillä panoksilla...
Minulle se että törmäisin johonkin ex-kumppanin kirjeeseen aika ajoin ei tuo mitään kummepaa lisäarvoa. Itse henkilöt voivat jossain tilanteessa muistissa vilahtaa, jos esim näkee tutun nimen netissä tai sanomalehdessä, mutta sen kummempia muistelutuokioita en ole nähnyt tarpeelliseksi pitää. Muinoin saadut lahjat taitavat olla pääosin tallessa riippuen tietysti aina lahjan laadusta. Kirjat tms vähän iättömämmät luultavasti varmemmin, kuin eletroniikka ja sen tyylinen käyttötavara. Ja koruja en muutenkaan tykkää käyttää ylenmäärin. Ne ovat luultavasti pitkälti säilössä (ehkä), mutta en saa mitään sen kummempia mustavalkoisia fläshbäkkejä jos nyt satun jotain sellaista kädessäni pitämään.
Miksi pitäisi sen kummemmin lämmöllä vanha rakkauskirje tai koru kädessä miettiä että mitähän se entinen nykyään touhuaa jos itsellä on kuitenkin oma nykyinen jota miettii paljon mieluummin. Koska en tosiaan keksi mihin muuhun tarkoitukseen niitä entisten heilojen kuvia ja kamoja säilyttelisi.
Enkä ole edes sellainen ihminen jota kiinnostaisi myöhemmin jos entinen tuttavuus on sattunut nousemaan vaikka presidentiksi, niin soitella iltapaskolehtiin ja huudella, et hei, mulla olis täällä intiimejä nuoruusajan kuvia nön nön nööstä, paljonkos maksatte...
Ja tämä on tosiaan minun tapani. Minä en tarvitse sen kummempia menneisyyden ankkureita. Ehkä jotkut tarvitsevat. Ihan vapaastu, se ei ole ollenkaan minulta pois. Mutta mulle on turha tulla selittämään että elän elämääni väärin, kun en kerää muistoarkkua. Mikä toisilla toimii, toisilla ei.
- Nimetön
Kyllä näitä mustasukkaisia eukkoja riittää!! Haluat varmasti tietää miten eksäsi on pannut edestä ja takaa ja kuinka ihanaa seksiä ollut aikasempien tipujen kans. Just niin!! Lopeta typerä vanhoista tyttöystävistä vatvominen tai OTA sellanen KUNDI kenellä ei ole "menneisyyttä" naisten kanssa.
Kun on lapsellista....ei välttämättä ihminen ole sairaan mustasukkainen jos haluaa tietää menneistä suhteista...Kyllä on aivan hyvä ottaa selville minkälaisissa suhteissa aikaisemmin on ollut..mielestäni sellaiset ois hyvä ottaa selville jo suhteen alussa..mutta ei se ole väärin jos viiden seurusteluvuoden jälkeen rupeaa ottamaan selvää asioita.On hyvä kysyä suoraan toiselta,jos hän välttelee kysymyksiä..ois aiheellista selvittää miksi...voihan myös kysellä sukulaisilta..Yllätyksiä on juuri tällaisten ihmisten kanssa jos ei voi puhua menneisyydestään.Ei se ole mustasukkaisuuta jos haluu tietää....
- -oma elämä-
Ei kerrassaan yhtään mitään, ellei itse halua suhteeseensa välttämättä jotakin hiertämään. Menneet on menneitä!!!!!! Jokaisen kohdalla!!!
- käsittelee
-oma elämä- kirjoitti:
Ei kerrassaan yhtään mitään, ellei itse halua suhteeseensa välttämättä jotakin hiertämään. Menneet on menneitä!!!!!! Jokaisen kohdalla!!!
kuin on tarpeen niitä prosessoida. Itse halusin aina ennen tietää toisen kaikki suhteet ja millaisia ne ovat olleet. Itse olin myös todella avoin. No siihenpä menneiden suhteiden käsittelyyn suhteet sitten loppujen lopuksi ovat kariutuneetkin.
Nyt olen tullut eri näkemykseen tuossa avoimuudessa. Olla avoin ja rehellinen tässä hetkessä ja tämän hetkisen kumppanin kanssa, se on tärkeintä. Tietysti tämä on itseltä edellyttänyt että on prosessoinut sen menneisuutensä. En ilmeisetikään ratkaissut sieltä menneestä mitään, vaikka joskus niin kuvittelin. Aika ja aiheeseen kyllästyminen teki tehtävänsä. - Jos ei puhuta...
-oma elämä- kirjoitti:
Kyllä se on hyvä jotain tietää, olisi aika järkyttävää jos oma mies olisi jättänyt jälkeensä raskaana olevan naisen, tai ilmenisi että nykyisellä lapsellamme olisi sisar jossaikin...
- gibaraltari
arial kirjoitti:
Kun on lapsellista....ei välttämättä ihminen ole sairaan mustasukkainen jos haluaa tietää menneistä suhteista...Kyllä on aivan hyvä ottaa selville minkälaisissa suhteissa aikaisemmin on ollut..mielestäni sellaiset ois hyvä ottaa selville jo suhteen alussa..mutta ei se ole väärin jos viiden seurusteluvuoden jälkeen rupeaa ottamaan selvää asioita.On hyvä kysyä suoraan toiselta,jos hän välttelee kysymyksiä..ois aiheellista selvittää miksi...voihan myös kysellä sukulaisilta..Yllätyksiä on juuri tällaisten ihmisten kanssa jos ei voi puhua menneisyydestään.Ei se ole mustasukkaisuuta jos haluu tietää....
No eikö se riitä jos toinen kertoo, että muutama suhde on ollut, pari vähän vakavampaa?
Mikä arvo on tietää miltä ne entiset kumppanit on näyttänyt, mitkä niiden nimet on, missä ne asuu, mitä ne tekee, rakastitko niitä, kuinka pitkään, missä asennossa, montako kertaa...
Ainakin minulle se yksityiskohtaisten kysymysten välttely johtuu korkeintaan siitä, että kyseessä on vanhat intiimit asiat jotka ei vaan kuulu muille. En halua tehdä niistä sen yleisempää omaisuutta. Voin muistella asioita tyyliin: pelattiin pesistä koulun pihalla, käytiin kalastelemassa, leffassa, katseltiin tähtiä yhdessä tms koska kyseessä ovat ns. yleisluontoiset asiat. Mutta ei mun tarvitse mitään sen syvempää profiilia omista eksistäni tehdä nykyiselle. Miksi ihmeessä pitäisi? Jos on kyse henkirikoksesta tai muusta vakavasta, niin asia on toinen, mutta että tekisin sen vain tyydyttääkseni toisen uteliaisuutta. Ei kiitos.
Tosin mullapa onkin ollut aina paha tapa mm. pitää itselleni uskotut salaisuudet ja jos ystäväni kertoo vaikka sairastavansa syöpää eikä halua että tieto leviää, niin ei siitä saa kuulla edes puolisoni ellei se ala aiheuttaa turhaa stressiä, valehtelua ja vaikeita tilanteita. Ja tällä en tarkoita sitä jos puoliso mököttää ja polkee jalkaa koska ei saa tietää kaikkea mitä minä tiedän. Sama koskee tiettyjä työjuttuja. Jos on sovittu, että vaikka joistain asiakkaiden jutuista ei puhuta, niin niistä ei sitten puhuta. Korkeintaan siinä vaiheessa, jos puoliso on allekirjoittanut samat salassapito sopimukset kuin minäkin.
Mutta sanopa miksi ihmeessä haluat tietää niin paljon, että pitää ihan sukulaisilta alkaa kalastelemaan? Mikä tosiaan on kaiken sen tiedon arvo? Haluatko verrata itseäsi niihin entisiin vai niitä entisiä itseesi? Vai haluatko muodostaa jonkinlaisen profiilin nykyisestäsi? Jonkinlaisen tarkan kasvukertomuksen? Jos kuitenkin rakastuit siihen eletyn elämän tuottamaan taimeen, niin mitä väliä kaikilla aiemmilla lannoitteilla ja kolhuilla on? Jos ne aiheuttaa sen, että puolisosi herää joka yö kiljuen menneisyytensä takia on toinen asia, kuin että sinä heräät joka yö kiljuen koska et satu tietämään jokaikistä yksityiskohtaa puolisosi elämästä.
Sinä kuitenkin joudut elämään elämääsi lähinnä puolisosi ja mahdollisesti osittain hänen perheensä ja sukunsa kanssa. Et (ainakaan toivottavasti) puolisosi eksien kanssa.
- ...
salailu ei ole kivaa. Enka tarkoita sita etta heti kerrotaan kaikki, vaan luonnollisesti jaetaan niita asioita puolin ja toisin tilanteissa joissa se tulee esiin. Ei siita kannata mitaan numeroa tehda.
- Mrs May
Miksi tilittämään kaikkea entistä elämää. Tässä päivässä sitä eletään, riittää kun tietää tarpeellisen ja ei voisi vähempää kiinnostaa kenen kanssa on ennen minua seurustellut.
- ...
Mrs May kirjoitti:
Miksi tilittämään kaikkea entistä elämää. Tässä päivässä sitä eletään, riittää kun tietää tarpeellisen ja ei voisi vähempää kiinnostaa kenen kanssa on ennen minua seurustellut.
asia nayttaa olevan mielipide kysymys. Joku ei halua kuulla kumppaninsa entisista mitaan, joku toinen haluaa. Joku ei halua kertoa entisistaan mitaan, toinen ehka haluaa. En siis usko etta tahan asiaan on mitaan "oikeaa" vastausta. Jokainen tehkoon niinkuin parhaalta tuntuu.
- Tiedän
Mrs May kirjoitti:
on hyvä ottaa selville heti suhteen alussa.millaisissa suhteissa on aiemmin ollut...ettei tule yllätyksiä..niinkuin itselleni..Mies rupesi käyttäytymään hyvin oudosti kun oli noin puoli vuotta ollut hänen kanssaan...Teinpä miten tahansa mikään ei mielestään mennyt oikein.sitä ois pitänyt ihannoida tehdä kaikki niinkuin se pyysi.joka viikonloppuista juomista.ja silloin tuli paskaa niskaan tuutintäydeltä.Ylensä haukkui minut ja ystäväni.mulla ei kuulema ollut yhtään normaalia kaveria.Mutta hän oli yläpuolella muita...että sellasta..
- Nannukkainen
Asia on näin.
On olemassa ihmisiä jotka ovat avoimempia kuin toiset. He kertovat paljon asioita omasta menneisyydestä, sellaisiakin mitä ei pitäisi.
Sitten on ihmisiä jotka eivät välitä puhua menneistä, vaikkei heillä olisikaan salattavaa. He eivät välttämättä koe tärkeänä vatvoa vanhaa vaan keskittyyvät tulevaan.
Ei ole mitään kaavaa minkä mukaan pitäisi pystyä toiselle kertomaan menneisyydestä.
Sinun kannattaisikin sanoa tälle sinun kanssa suhteessa olevalle miehelle että haluisit joskus keskustella menneisyydestä ja että se mietityttää sinua. Ethän sinä muuten mitään irti saa jos olet hiljaa niinkuin tämä miehesi menneisyydestään.
Minä en olisi niin äkkipikainen että jättäisin miehen tuollaisen takia, koska todennäköisesti en ole rakastunut hänen menneisyyteensä vaan nykyiseen olemukseensa :) ja olen todennäköisesti alusta asti huomannut että toinen on hiljaisempi.
JA vielä että kaikkea ei kannatakkaan tietää, eli harkitse mitä tahdot kuulla... koska menneenhän ei pitäisi vaikuttaa tulevaisuuteen? - sepän kutale
pitää kertoa aivan kaikki. Mitään, edes pienintä yksityiskohtaa ei saa unohtaa, vaan kaikki on tarkkaan huolella eriteltynä ja myös valmiiksi analysoituna kerrottava uudella puolisolle, jotta hän voi sitten arvioida voiko hän kantaa kuormasi ja voiko tehdä sinut onnelliseksi. Avoimmuus, vilpittömyys se on rakkauden salaisuus....;))))
- sitäkö haluat?
ja huolellisesti eriteltynä pienintä yksityiskohtaa myöten. Että tämmönen tapaus!! Kaikki pitäis sun mielestä kertoa ja tilittää uudelle kumppanille. Nykyisin kaikilla on niin paljon seksikumppaneita, pikapanoja ym. Kuka kestäis kuulla niitä. Ehkä sä itse olet joku neitsykäinen, neiti siveä. Ihannetilannehan olisi jos kummallakaan ei olisi mitään seksihistoriaa. Niitä on niin harvassa...
- rehellisyyttä
sitäkö haluat? kirjoitti:
ja huolellisesti eriteltynä pienintä yksityiskohtaa myöten. Että tämmönen tapaus!! Kaikki pitäis sun mielestä kertoa ja tilittää uudelle kumppanille. Nykyisin kaikilla on niin paljon seksikumppaneita, pikapanoja ym. Kuka kestäis kuulla niitä. Ehkä sä itse olet joku neitsykäinen, neiti siveä. Ihannetilannehan olisi jos kummallakaan ei olisi mitään seksihistoriaa. Niitä on niin harvassa...
Mielestäni miehen tulee todistaa suhteensa nykyiselle. aidosti rakastava mies niin tekeekin!
t.Risto Oulusta - paperille
sitäkö haluat? kirjoitti:
Video riittää
- HIP HEI
JAA sehän on jokaisen oma asiansa ei sitä ole laissa tentattu että pitää kertoa koko elämän kaari eka treffeillä,mutta jokaisella on joko kiitollinen tai epä sellainen menneisyys että kyllä sen ajan kanssa tulee joko esille tai jotain.....T sellainen soppa kun on mausteet
- ...
"Kun välillä tuntuu, että en edes tunne nykyistäni, hän ei oma-aloitteisesti kerro juuri mitään. Ja seurustelua kuitenkin takana jo viisi vuotta!"
Jotkut taalla nayttivat olevan aika dramaattisia, puhuivat siita miten ekoilla treffeilla ei tarvitse kertoa kaikkea. Olen myos sita mielta, mutta sinun juttusi on ihan eri maata, joten puheet ekoista treffeista ei edes kuulu tahan. Te olette olleet yhdessa jo 5 vuotta! Tuohon mennessa mina tiesin kaiken miehestani ja han minusta. Minusta se on mukavaa ja kuuluu asiaan koska se lahentaa, ja silloin oppii myos ymmartamaan mista se toinen tulee ja miksi han kenties kayttaytyy niinkuin kayttaytyy maaratyissa tilanteissa yms. Kokeileppa kysya mieheltasi MIKSI han ei halua kertoa menneisyydestaan. Sen sijaan etta kayt kasiksi suoriin kysymyksiin, niin kysy etta mika hanta estaa jakamasta menneisyydessa tapahtuneita asioita. Sano etta koet ettet tunne hanta kunnolla, ja etta hanen salaperaisyytensa vaivaa sinua. Tee myos selvaksi etta oli siella historiassa mita vain, se ei muuta teidan suhdetta eika sinun tunteita hanta kohtaan. Mina olen sita mielta etta ne ihmiset joilla ei ole mitaan salattavaa, eivat myoskaan salaa mitaan. (Kipeista ja kurjistakin asioista on hyva puhua/oppia puhumaan).- todella
paljon naiset,jotka ovat enemmän kiinnostuneita minkälaisia exät on ja jopa valmiita tapaamaan..en todellakaan halua puhua mitään entisistä suhteista vaan keskittyä uuteen,ehkä jopa pysyvään suhteeseen.Joskus olen kertonut ja suhde loppui vuosi sen jälkeen,epäili että muistelen vaan exääni,enkä keskity häneen.
- ...
todella kirjoitti:
paljon naiset,jotka ovat enemmän kiinnostuneita minkälaisia exät on ja jopa valmiita tapaamaan..en todellakaan halua puhua mitään entisistä suhteista vaan keskittyä uuteen,ehkä jopa pysyvään suhteeseen.Joskus olen kertonut ja suhde loppui vuosi sen jälkeen,epäili että muistelen vaan exääni,enkä keskity häneen.
kyse olekaan siita etta pitaa puida niista menneista suhteista joka paiva, vaan sita etta niista voidaan tarpeen tullen (mita se sitten tarkoittaakaan) jutella avoimesti. Kylla minua ainakin ihmetyttaisi jos mieheni ei olisi minulle kertonut niita asioita joita han on kertonut. Tottakai siina tulisi sellainen fiilis etta mitahan salattavaa hanella on ettei voi siita kertoa elaman kumppanilleen. Mutta sitten kun joku alkaa kertomaan, niin se tarkoittaa sita etta sen kuuntelijan pitaa olla kypsa eika ala kiukuttelemaan niista asioista joita saa kuulla.
- hissukkasi
Ei poikaystävälläsi ole mitään tyttökavereita ollut. Poikaystäviä senkin edestä..
Vankilassa ollut, varmaan pari tappoa tai pedofiilisiä historian lehtiä nipputolkulla.
Hyväksikäytettyjä pikkupoikia ja -tyttöjä kymmeniä.
Tästä syystä ei voi kertoa juuri mitään, ettei puhu itseään pussiin.- kärsinyt
Mulla oli naisystävä joka kertoi yksityiskohtaisesti panojuttunsa ex. kanssa,kellä seisoi kellä ei.kaikkee muuta myös.vittumaista kuunnella
- niin pitääkin!
kärsinyt kirjoitti:
Mulla oli naisystävä joka kertoi yksityiskohtaisesti panojuttunsa ex. kanssa,kellä seisoi kellä ei.kaikkee muuta myös.vittumaista kuunnella
Eikö hiirulaisella kestä itsetunto??
OTA POJU VIAGRAA.. - Jaana Hki
Vaikuttaa siltä, ettei miehesi voi keskustella elämästään, johtuen varmasti edellä mainitun kaltaisista elämän kokemuksista.
Maailmassa on paljon sellaisia ihmisiä, joista ei päälle näy mitä sisällä oikeasti liikkuu.
Ole varovainen! - ei vielä netissä
Kysy käräjäoikeuden kansliasta.
- muttei vanhat
ei vielä netissä kirjoitti:
Kysy käräjäoikeuden kansliasta.
Voihan poikaystävä olla vanha konna. Vanhat tiedot ei ole julkisia, mikäli tämä roisto on tuomionsa kärsinyt.
Lapset toki kantaa pedofiilian taakkaa koko elämän. - Kyllästynyt kusipäihin
niin pitääkin! kirjoitti:
Eikö hiirulaisella kestä itsetunto??
OTA POJU VIAGRAA..On todella typerää joutua kuulemman kumppanin seksitarinoita. Olikyseessä mies tai nainen, sellaista ei tee kuin teini-ikäiset kakarat.
Viagraa voi kyllä joutua käyttämään kun on jurrissa. - tuomionsa
muttei vanhat kirjoitti:
Voihan poikaystävä olla vanha konna. Vanhat tiedot ei ole julkisia, mikäli tämä roisto on tuomionsa kärsinyt.
Lapset toki kantaa pedofiilian taakkaa koko elämän.kärsinyt, pitääkö siitä sitten kertoa?? kärsitty ja sovitettu..
- tuo´´´´
´keskusteluyhteys toiseen on minun mielestä kaiken perusta. Jos kaveri ei halua kertoa edellisistä suhteista, ei se tarkoita että sillä jotain salattavaa olisi. Mutta tämä pitäisi pystyä puhumaan selväksi että miksi näin.
Olen ollut vaimoni kanssa kohta yhdeksän vuotta yhdessä, ja me pystymme puhumaan entisistämme. Asiat on aikanaan käyty läpi ja nykyään entinen elämä tulee puheisiin kun joku tapahtuma liittyy siihen. Ei kuulustelemalla hyvää synny millään muotoa.
Nämäkin asiat menevät taas siihen kategoriaan että "vain itseäsi voit muuttaa".
Minun mielestä "ei täydy" mitään, vaan jos tämä molemmille sopii. Kaikki ei vaan käy kaikille. Ehkä niistä olisi vähän hyvä tietää, ettei siinä kuulutuksia allekirjoitettaessa ilmene, että on jo neljä avioliittoa ja lapsia siellä sun täällä...ja kierros jatkuu. Seitsemännen kerran kuulema ensi kesänä...Siinä kun ne näkee kaikki vaimojen nimet ja lapset, meinaa mennä pulla väärään kurkkuun. Psykopaateilla etenkin on taustalla monia kariutuneita liittoja. Voisihan niitä toki verrata seurusteluihin, mutta voihan sitä naida ilman naimisiinmenoa niin ei tule niin kalliiksi avioero, jossa sitten annat enemmän kuin ansaitsee vain, että pääset eroon hengissä...
- sennapur
Yksityiskohtia ei tarvitse tietää toisen historiasta, mutta lienee itsestään selvää, että molemmat käyvät sukupuolitautitesteissä ennen uuden suhteen alkamista.Outoa ettei tämä puoli ole tullut esille näissä viesteissä. Mutta joo, se ei ole itsestäänselvää kuitenkaan, testit vain jotenkin "unohtuvat". Jos testissä käydään ja kaikki ok, ei tarvitse tietää toisen henkilöhistoriaa, että mitä tuli tehtyä ja kenenkä kanssa. Tarkoitan yksityiskohtia seksistä.Itseäni kuitenkin viehättää tietty elämänkokemus, että olisi historiaa toisen kanssa yhdessäolosta, olisi edes parisuhteen perusasiat hallussa. Ja vankilataustaista en tahtoisi itselleni, sori vaan.
- EI salamyhkäisyydelle
Itse vuosien helvetillisen suhteen käynyt läpi ja tämä suhde alkoi niin kuin kirjoittajallakin. Häneltä melkein piti lypsää asioita. Hän halusi varmistaa etten tarkistele muilta hänen menneisyyttään mutta nyt kaikki on hyvin . . . Nautin vapaudestani.
- Ankkawaak
Itse rupesin seurustelemaan 2kk sitten eronneen miehen kanssa. Sain kuulla hieman liiankin yksityiskohtaisesti meihen ed. suhteesta ja exästä. Jotkut tiedot häiritsevät minua edelleenkin, sillä vertaan joskus itseäni ja suhdetta tähän mieheni edelliseen. Onneksi minulla kuitenkin on hyvä itsetunto.
Kahden vuoden yhdessä olon jlk näihin asioihin olen tottunut, mutta ne kuitenkin kalvaa vieläkin.
Mielestäni liika tieto on vain pahasta. Edellisistä suhteista riittää tietää kuinka kauan se kesti ja koska eronnut,ja onko yhden yön juttuja montakin ja tietenkin nämä suhteen negatiiviset puolet esim. väkivalta. Tietenkin on hyvä tietää myös miehen rikostausta, jos sellaista on. - Ryysyinen
Näkisin asian niin, että toisen menneisyydestä tarttee tietää seuraavat asiat:
Onko ollu naimisissa tai kihloissa
Onko koskaan hakannut naistaan
Onko saanut tuomioita rikoksesta
Onko lapsia
Onko massiivisia velkoja
Kaikkien kanssa pystyy elämään, kunhan tietää.
Entiset suhteet ei minua kiinnosta edes nimien suhteen. Entinen suhde on entinen aina jostain syystä eikä kuulu minulle.- asiat...
hyvä tietää,ettei käy niinkö minulle,että vasta eron jälkeen (18v liitossa)kuulin,että exällä oli lapsi entisestä suhteestaan.Koko hänen suku salasi sen minulta,en ymmärrä miksi?
No eron jälkeen ei sillä enään mittään merkitystä ollu,mutta ihmettelen ettei kukaan sitä mulle sanonut jo ennen.
- HOK H:KI
Olet todella taitamaton ihminen koska et tajua asioita niin et vaan voi käsittää ihmisten asioita, asit toisesta ihmisestä selviää seurustelu vaiheessa silloin pitää osata ajatella, ei udella vaan ymmärtää ihmistä hänen puheensa perusteella, jos kysyt et saa vastauksia, ja miksi utelisit ? se olisi typerää, koska ihminen puhuu koko ajan mutta häntä pitää osata kuunnella, mutta kun ihmisten asioiden ajattelu vaatii osaamista, tajuta ja ajatella mitä kaikki merkitsee, ja sinulla ei tätä ymmärrystä ole niin kehottaisin sinua vain ajattelemaan ja tutkimaan ihmisen mieltä ja käytöstä.
- haluan tietää
seurustelusuhten alussa, että monenko miehen nussima huora on kyseessä. Tietää sitten miten suhtautua.
- Jetska
Eikö tätä pari viikkoa sitten jo tarpeeksi ruodittu?!!?
Ole hyvä ja selaa läpi hieman menneitä keskusteluja. KIITOS :) - Nainen 33.
Kyllä kai olemme sitten niin avoimia, ettei mitään salattavaa ole mieheni kanssa. Ei puolin tai toisin.
Itse olen kertonut kaiken oleellisen menneisyydestäni, samoin uskon mieheni tehneen. Ei ole mikään pimittäjäluonne. Luotamme toisiimme. - vaimoni ainakin
valehtelee mitä sylki suuhun tuo.
Olen jo kaksi vuotta elänyt valheessa hänen kanssaan ja en vain osaa lähteä.
Puoli vuotta oltiin jo oltu naimisissa kun selvisi että hän ei voi saada edes lapsia.
Tiesi kyllä että itse niitä haluan.
Kolme eri kertomusta sain ja millon hänet oli raiskattu oulussa ja millon rovaniemellä. Raukka kun ei muista mitä valehtelee.
Todellinen syy lapsettomuuteen selvisi anopilta ja on sterilisaatio että se siitä.
Pieniä valeita tulee koko ajan ja itse sentään tiedän olevani rehellinen että vaikeaa on elää synnynnäisen valehtelian kanssa.- koita järkiintyä
tulee lisää valheita, ja vielä lisää millä peitellään entisiä,kierre on loputon.
Luovuta jo,etsi itsellesi sellainen rehellinen nainen joka voi ja haluaa lapsia..
Minäkin löysin sellaisen, vielä melkein 40 vuotiaana, nyt kaksi ihanaa lasta,,, - huhhuh...
Tuo oli aika paha.
- uhattu
-onko miten väkivaltanen ollut edellisissä
suhteissa,
-onko pitänyt yön-selkään pakoon lähteä !!
-miten oma hyväinen paskiainen on oikeessa elämässä!
-paljonko on aseita nurkissa pyörimässä...!?
-tässä tärkeimmät ehdottomasti-- pahalla mutta
kuka helvetti kertois että joo, hakkasinpa edellistä vaimoani/tyttöystävää niin että melkein henki lähti? Sellaiset ihmiset ei yleensä kerro! Siitä saa hyvällä tuurilla kuulla exiltä, jos sattuu kohtaamaan, mutta uskooko, se on eri asia. Tietenkin jos on yrittänyt vaikka terapiaa tai jotain ja myöntänyt ongelmansa, niin se on eri juttu.. silloinkin se ois hyvä tietää.
- ..o..
Ole varovainen siitä mitä haluat tietää, voit kuulla sellaistakin josta et pidä kun tarpeeksi utelet.
Toiseksi tietyn tyyppisillä ihmisillä on tapana käyttää noita tietoja ammuksina riita tilanteissa tai muuten väärin käyttää hyvinkin henkilökohtaisia juttuja, voin sanoa että puhun kokemuksesta ja että seuraava kumppanini saa vain hyvin niukasti tietoa aikaisemmista suhteista. - Laritsa M
Ei pidä muiden äärimmäisen intiimejä asioita lähteä tivaamaan. Parisuhteen osapuolet päättävät itse tykönänsä mitä muille ihmisille ja toiselle osapuolelle kertovat.
En tykännyt, kun mielitiettyni kertoi seurusteelleensa seksuaalisesti kyltymättämän naisen kanssa yli kolme vuotta. Kertoi olleensa turtana seksistä, kun tuli bänet.
Miettikää mitä kerrotte. - hakaal
Tätä olen itse uudessa suhteessa pohtinut paljon. Pitää miettiä myös aina jos kysyy jostakin, niin onko valmis itse vastakysymykseen. Ja kyllä olisi syytä tietää mielestäni, että onko miehen/naisen tuttava/ystävä/työkaveripiirissä niitä, joiden kanssa on aiemmin ollut vipinää ja missä muodossa. Ei sen takia, että olisi mustasukkainen, mutta jos on jossain yhteisissä juhlissa niin ei ainakaan ensimmäisenä vahingossa ala suhteestaan tilittää/keskustelemaan sen entisen heilan kanssa.
- Virya
Esim. sukupuolitaudit koskettavat suakin, mutta edelliset naiset eivät vissiin niinkään, ellet joudu tapailemaan heitä? Miehethän eivät kaikkea edes voi tietää, kuten lapsiaan esimerkiksi...
- Luota rakkaaseesi!
Ompa vaikea kysymys?
Mielestäni ei tarvitse kertoa menneisyyttä.
Kun olet saavuttanut luottamuksen kaveriisi, riittää kun luotatte toisiinne, sekä pidätte toistenne seurasta.
Menneisyys on menneisyyttä.
Ei kannata olla mustasukkainen miehen menneisyydelle.
Jos mietit, onko jotain häikkää, et luota mieheen, niin silloin pitäisi harkita ja miettiä pitäisikö vain seurustella ja tutustua mieheen lähemmin ja sen jälkeen kun olet saanut luottamuksen siirtyä eteenpäin.
Onnea teille! - Carsten05
Eiköhän se ole aika luonnollista ja pitäisi mennä aika luonnollisesti että kertoo toiselle jo tutustuessa kaikki olennainen jos tututustuu johonkin ihmiseen jonka kanssa jakaa jotain tärkeätä sekä henkisesti että fyysisesti? Muuten jossakin on kyllä joku vika...
- jeejeeee
parisuhteessa on syytä kertoa kaikki olennainen menneisyydestä...sillä historia toistaa itseään...
- ...............
Oma mies ei kerro myöskään oma-aloitteisesti juuri mitään. Ollaan oltu suhteessa kolme vuotta vasta, mutta tiedän varmasti vain kenen kanssa hän kävi koulua (asui toisella paikkakunnalla), ja sekin koska hän kertoi kavereistaan kun he tulivat kylään.
Kyselen kyllä paljon, mutta hän harvoin sanoo mitään merkittävää tai vaikka minua kiinnostaisi kuulla hänen menneisyydestään, se pysyy aikalailla piilossa yksityiskohtien osalta. Tiedän että hän on ollut nuorena kesätöissä, mutten tiedä missä tai mitä hän teki. Tiedän että hän on harrastanut jotakin jota pelataan mailalla (tuli esille kun hän näytti synnyinkodissaan lommoa ovessa, jonka hän oli mailalla saanut aikaan), mutten tiedä kuinka hyvä hän oli, kuinka kauan hän pelasi, minkä ikäisenä ja tarkalleen mitä peliä. Tai edes miksi hän lopetti.
Tiedän myös, että hänen vanhempansa erosivat, mutta hän ei ole ikinä kertonut tarkalleen minkä ikäinen hän oli, mitä fiiliksiä tapahtuma sai aikaan, minkälainen ero oli tai tuliko hän toimeen isänsä kanssa heti eron jälkeen.. Tämä voi olla jopa kriittistä suhteen onnistumisen kannalta, sillä on tutkittu että jopa yli puolten erolapsien suhteista päätyy eroon.. Riippuen eron mahdollisesta väkivaltaisuudesta, ja siitä kuinka nuori lapsi oli eron hetkellä. Myös se, kuinka monta kertaa hänen vanhempansa eroavat uusista kumppaneistaan, on liitännäinen eron prosentuaaliseen määrään.
On valitettavaa, että en tiedä mieheni historiaa. Olen psykologian opiskelija ja tiedän, että ne voivat olla tärkeitä suhteen onnistumisen kannalta.
Kaikki se, mitä taaksensa jättää, edestään löytää. Pätee myöd asioihin, joista kumppani ei ole tietoinen. Jos vanhemmat ovat näyttäneet esimerkkiä riidellessään jopa väkivaltaisesti, lapsi sisäistää sen nopeasti. Suurimmissa osissa tapauksia se laukaisee trauman, joka myöhemmin puhkeaa oman suhteen kohdalla.
En voi painottaa tarpeeksi, kuinka tärkeää on jokaiselle tietää toisen historiasta. Miten perheessä tapeltiin, jos tapeltiin? Minkälaiset olivat suhteet tuttuihin, sukulaisiin, sisaruksiin tai kavereihin? Esintyykö henkilön historiasta valehtelua tai valehtelivatko vanhemmat lapsilleen.. Minkälaiset olivat perheen tavat sosiaalisissa kanssakäymisissä?
On tärkeää tietää myös vanhempien tavoista, kuten alkoholinkäytöstä, tai muista mahdollisista päihteiden käyttöön liittyvistä asioista. - lomakkeet
Minä olen puolisoni kanssa käyttänyt samaa lomaketta, mitä Punainen Risti käyttää vereluovuttajilla. Hyvin on tominut. Ei tarvitse pelätä, että naisi väärään veriryhmään kuuluvan.
Toinen mitä olemme käyttäneet, on USA:n viisumihakemuslomake. Sekin on hyvä, koska silloin ei tarvitse pelätä sitä, että toinen olisi sekaantunut natsi-Saksan juutalaisvainoihin.
Virkatodistus on oltava ja kuvallinen henkilötodistus.
Tässäpä nämä onnellisen parisuhteen edellytykset. Oliko muuta kysyttävää? tietää kuka nää etusivun jutut kirjoittaa?
ei kai vaan suomi24 valvojat?
aina ilman kunnon nimimerkkiä!- pistä vaihtoon
Kuullostaa pesunkestävältä kusettajalta. Jätä se, vaihdata oviin lukot kun jätkä on poissa.
Vie sen tavarat verkkokellariin, josta se voi hakea rojunsa.
Tyhjennä tili ensin! - Jätkä vaan
Mä en tajua teitä ihmiset! Jos on parisuhde joka toimii hyvin, miksi pitäis tietää toisen menneisyydestä kaikki. Ei sillää ole merkitystä, kuinka monen kanssa on ollut , seurustellut tai harrastanut seksiä. Sukupuolielimet ei kulu seksissä kunhan vaan pittä huolen ettei saatauteja. Ei myöskään sillä, onko ollut vankilassa tai vaikka palkkasotilaana. Koittakaa pitää päänne kunnossa ja älkää miettikö liikaa.
- Trollo
vahvuus lähtötilanteessa on tärkeä tietää, kaikki muu selkiää matkan varrella. Aitoa rakkautta ilman rahaa ei tänä päivänä tunnu olevan, vain epäluotettavia pyrkyreitä.
- minkä irti saa
Vanhemmat, kummit, kaimat, siskon poikakaverit ja veljen tyttökaverit tai toisin päin. Serkunmiehenkumminkaimat ja niiden tekemiset.
En mä tiedä oikeesti mitä tarvii tietää, mut luulisin: edelliset vakavat seurustelut, mahdolliset sukupuolitaudit, lapset, onko rikollinen/väkivaltainen, tärkeempiä on nää asiat mitä ajattelee joista asioista jotka on mulle henk.koht tärkeitätaida sellasta miestä/naista olla joka suoraan sanoisi,etä on väkivaltainen,jos sellainen tausta on."Nallekarhu" sanoi mun ex itteään...eipä ollut puolenvuoden päästä ennää nallekarhu.En fyysisesti saanut turpiini,mutta henkisesti monta kertaa..
- ois ihan kiva
arial kirjoitti:
taida sellasta miestä/naista olla joka suoraan sanoisi,etä on väkivaltainen,jos sellainen tausta on."Nallekarhu" sanoi mun ex itteään...eipä ollut puolenvuoden päästä ennää nallekarhu.En fyysisesti saanut turpiini,mutta henkisesti monta kertaa..
kuulla edellisistä suhteista.
- on hyvä.
tietää,ettei saa aidsia. Ja varallisuus,ettei lähde persaukisen matkaan. On myös hyvä tietää,ettei kumppanilla ole ollut mielenterveysongelmia. Siinäpä ne suhteen tärkeimmät peruspilarit on.
- pistepiste543
Onko mitään, mikä vaikuttaa olennaisesti nykyiseen elämään. Muu on oman kerronnan varassa.
Exät eivät kuulu tietoon paitsi jos on eri tilanne lasten ym takia.
Vankilatuomiotkaan eivät, jos on parantanut tapansa.
Eläkää nykyhetkessä!!!!!!!!! - merkitystä
"onko rikollinen/väkivaltainen" ? tuskin tätä kukaan kertoo heti.
mitä rahapussilla on tekemistä rakkauden kanssa?
ps itse olen ollut palkkasotilaana, sekä vankilassa ja omaan väkivaltaisen menneisyyden. ja entisistä suhteista on 5 lasta(olen jo yli 50-vuotias) olen näistä asioista kertonut avoimesti kumppaneille, osa pelästynyt kokonaan, osa ottanut rehellisyyden ja nykyisyyden tärkeimpänä asiana. Nyt olen ollut jo 12 vuotta onnellisesti naimisissa.
- XXF
Hyvä on kertoa kaiken "historiastaan" minkä toinen haluaa tietää sekä kaiken mikä vaikuttaa tai tulee vaikuttamaan suhteeseen.
- markkos
toisin se oli ennen kun piti ottaa naapurin tyttö tai poika ja sit oli niin kiire lypsylle ettei ehtinyt moisia pohtia..........
- Verotustiedot plussaa
Ei se järvikään soutamalla kulu mutta taloudellinen tilanne kannattaa kartoittaa sen takia että rakkaus loppuu kun rahat loppuu.
- soutaja ja huopaaja
Kysymys onkin, että onko järvi vai hiihtolatu oikea vertauskuva. Järvi ei kulu, mutta latu kuluu puhumattakaan koskemattomasta hangesta. Ja sitäpaitsi mottoriveneellä päristely kuluttaa järveä.
- ääliö mies.
Mun serkku ei tiedä paljoo miehensä menneisyydestä. Ei ees sitä että mistä on kotoisin. Noin 10vuotta sitten he tapasivat risteilyllä ja ei kestänyt vuottakaan, kun muutti yhteen. Serkku ei oo uskaltanut kysyä tähän asti mieheltään menneisyydestä, kun miehensä heti raivoo. Miehensä ei oo ollut vuosikausiin vanhempiinsa yhteydessä ja varsinkin sillon se raivoo, jos serkku vihjaseekin miehensä vanhemmista. Yhteenmuuton alku-aikoina serkku soitteli itkien vanhemmilleen että miehensä ei anna pitää heihin yhteyttä, kun itekään ei pidä omiin vanhempiin yhteyttä. Serkun vanhemmat sanoi että tuu takas kotiin ja jätä tommonen mies. Serkku vastas ettei voi jättää, kun silti rakastaa häntä. Serkku sai kumminkin miehensä ylipuhuttua että serkun ei tartte jättää vanhempiaan. Kerran miehensä äiti soitti pojalleen että hae loputkin tavaras tai hän heittää roskiin. Serkku kovasti ois halunnut mennä mukaan tavaroiden hakuun, mutta miehensä sanoi vaan: "Emmä sua sinne vie". Ei ees viittinyt serkulle kertoa että missä vanhempansa asuu ja ei ees sitä että missä kaupungissa. Kun miehensä tuli takas kotiin, ei serkku uskaltanut enää sanaakaan ottaa puheeks asiasta. Nykyään heillä on 2vuotias lapsi. Halunkin seurata mielenkiinnolla että kun lapsi kysyy isiltä isompana vanhemmistaan niin raivooko isi lapselleen. Ihan väärän miehen serkku tapas!!!!!!!!!!
- omenapuun alla
Mun mielestä se, jonka kanssa olen vakavassa parisuhteessa, on se ihminen joka tuntee mut parhaiten. Eli tietää mun huonotkin puolet ja luurangot kaapissa..ei se nyt tarkoita, että pitää heti paljastaa kaikki, mutta ajan myötä tulee keskusteltua kaikenlaista.
Kyllä mäkin haluan tuntea kumppanini kokonaan, mutten silti vaadi selityksiä tai muisteloita, mutta sopivan tilaisuuden tullen saa hän avautua jos haluaa :)
Olen kertonut existäni ja miksei ne suhteet toimineet, hän tietää myös vaikeita asioita menneisyydestäni. Ne ovat kuitenkin kaikki kokemuksia, jotka ovat muokanneet musta tällaisen, en voi vaan sanoa että "elän tätä päivää, menneisyyttä ei ole".
Joten mun mielestä kyllä, toisen historia kuuluisia tuntea, tai en tiedä "pitääkö", mutta tuntuu paremmalta, kun tietää mistä toinen tulee ja mitä on tehnyt :) Jos toinen ei halua keskustella näistä asioista, niin voi kysyä miksi... Onko ne sellaisia, joita hän häpeää tai ei vaan halua muistella? - Tärkeintä
Tärkeintä on tietää milloin neitsyys meni, kenelle ja mikä oli asento.
Muulla ei niin väliä.- kepuukkaa-
Itse ainakin halusin tietää nykyiseltä vaimoltani kun aloimme seurustelemaan että kuinka paljon häntä on nussittu.
En välttämättä olisi häntä ottanut jos vaimo olisi antanut vaikka kymmenelle miehelle ennen minua.
Joku roti täytyy olla. Olisi se nyt aika kauheaa ajatella että oman vaimon vitussa on ollut vaikka sata kullia ennen omaani.
Horot on horoja. - todella tärkeää
Naisen pitää olla neitsyt naimisiin mennessään. Se tieto riittää.
- Pipari yäk!
kepuukkaa- kirjoitti:
Itse ainakin halusin tietää nykyiseltä vaimoltani kun aloimme seurustelemaan että kuinka paljon häntä on nussittu.
En välttämättä olisi häntä ottanut jos vaimo olisi antanut vaikka kymmenelle miehelle ennen minua.
Joku roti täytyy olla. Olisi se nyt aika kauheaa ajatella että oman vaimon vitussa on ollut vaikka sata kullia ennen omaani.
Horot on horoja.Mulle on tärkeintä, että saan ensimmäisenä panna pyllyyn. Piparista en välitä muutenkaan.
- Tärkeätä :))
todella tärkeää kirjoitti:
Naisen pitää olla neitsyt naimisiin mennessään. Se tieto riittää.
Vai miten se oli ?
- hittolainen t. summumbonum
Aika erikoinen viestiketju. Lähtökohtaisesti on aivan turhaa ajatellakaan, että menneet suhteet olisivat ihmisen muokanneet pisteeseen, jossa tänään hänet kohtaat. Eiköhän moiset teoriat ole sillä samalla pohjalla, joihin esim. salkkareiden formaatti pohjaa - ihmisen tarpeeseen tirkistelyyn. Temeperamenttimme on merkitsevä ja toki oppimamme, mutta ihmissuhteissa ei yleensä kahta samanlaista ole. Mitä tekee tiedolla menneestä, kun on yhteinen tulevaisuus? Kysyjä kai haluaa elää jotain mennyttä uusiksi, mutta se on kyllä tie jossa on vain ojia ja mutaa vastassa. Se on kuin tie hullun; Raamattu kainalossa - sieltäkin löytää kaikkea pahaa ja korjattavaa, mutta ei huomaa, että kaikki sanoma kehottaa suuntaamaan tulevaan. Siispä; tulevaisuus yhdesä on tärkeää, ei menneisyys, sillä sitä et voi enää uudeksi elää! Äläkä elä elämääsi kuvitellen muuttuaksesi sellaiseksi mitä toinen mahdollisesti Sinulta odottaa, sillä Sinuun hän Rakastui alunperin, ei mielikuviin menneestä!
- rti
No mun mielestä ei ainakaan tarvitse tietää, sitä missä asennossa exä saa orgasmin. Mun ex-mieheni meni sitten tälläisen asian sanomaan mulle meidän suhteen alussa. Ja muutaman muunkin kommentin, mitä oli exänsä kanssa tehnyt tai mitä exä oli sanonut. Tuli vähän tunne, että mitä se oikein miettii exäänsä vaikka on mun kanssa.
- Rosvo Roope
Tollasset asiat taitaa olla nuoruuden ongelma. Nykyisen vaimonni kanssa tavattiin vasta nelikymppisinä. En oikeastaan tiedä vaimostani, kuin entisen pitkän avoliiton, mikä oli vielä voimassa, kun tapasimme.
Nuorempana tämä olisi ollut minulle suuri ongelma. "Keiden kaikkien kanssa se on ollu". Eihän se pojat siitä kulu.
Itse olen kyllä kertonut existäni ememmän.
Se mikä miehelle on mainetta, niin ei naiselle ole sitä.
- weskuu
ja montako kertaa olen ollu isumas .Ne on hyvä molempien tietää.
- ehdottomasti kaikki
ainoastaan siinä tapauksessa jos alat seurustella
aviossa olevan kanssa ja hän eroaa,muutatte
yhteen,silloin tiedätkin jo paljon.Kerran hän petti entistä puolisoaan sinun kanssa,tulee hän
pettämään sinuakin jonkun muun kanssa,häneltä on turha odottaa rehellistä textiä- ??!!
Ei se aina tarkoita sitä, että jos jotain pettää niin tulee aina pettämään kaikkia kumppaneitaan.
- nykyisyys
Menneillä ei ole väliä mutta se mitä on nyt. Että exien kanssa ei pelehditä kun on erottu.
Jos ei ole luottamusta kannattaa pistää vaihtoon. - i-a
minä kerroin kaiken tulevalle miehelleni silloin vuosia sitten, mitään en jättänyt pois.olin nuoruudessani aika hulivili ja tiesin että jossain vaiheessa saattaa tulla joku "tuttu"vastaan ja kertoa jotain sellaista, minkä olisit halunnut salata, parempi kertoa totuus molemmin puolin. jos hän ei kerro, en luottaisi sellaiseen ihmiseen.sanoin tulevalle miehelleni, tälläinen olen, ota tai jätä ja hän otti minut puolisokseen. ikionnellinen olen siitä että kerroin totuuden itsestäni,mitään salaamatta.elämä oli mahtavaa senjälkeen kun luottamus oli molemmin puolista.
- Julle84
monen kanssa nainen on sekstannut. Jos on yli 5 niin on kyse jo jonkinasteisesta horosta, edellytän tulevalta vaimoltani korkeintaan yhtä suhdetta ennen minua.
Yli 7 on sitten jo täysi lutka enkä halua sellaiseen koskea tikullakaan.. Niin helposti jos antaa niin usein on myös luonteeltaan aika suurpiirteinen=tulee vain ongelmia myöhemmin. - ...
Julle84 kirjoitti:
monen kanssa nainen on sekstannut. Jos on yli 5 niin on kyse jo jonkinasteisesta horosta, edellytän tulevalta vaimoltani korkeintaan yhtä suhdetta ennen minua.
Yli 7 on sitten jo täysi lutka enkä halua sellaiseen koskea tikullakaan.. Niin helposti jos antaa niin usein on myös luonteeltaan aika suurpiirteinen=tulee vain ongelmia myöhemmin.monen kanssa itse olet ollut? Jos yhden, tai et kenenkaan kanssa, niin sitten ymmarran, muuten en. Liittyyko tama numerointi vain naisiin vai molempiin sukupuoliin?
- tietää,
viimeistä yksityiskohtaa myöten, mitään ei saa jättää kertomatta, muuten ei yhteiselo onnistu.
- tarvitsee
tietää toisesta on jo tuossa vaiheessa varmaan käynyt selville tai sitten olet kuuro tai et ymmärrä mitä sinulle puhutaan. me kasvamme joka päivä myös henkisesti ja samalla myös ajatuksemme ja ajattelutavat muuttuvat. se mitä on joskus ollut ei välttämättä pidä paikkaansa tänään! myös meidän mielihalut muuttuvat kun elämme! kaikki se mitä on ollut ennen on varmasti toista nyt! toisen henkilön seurustelut eivät voi vaikuttaa enään viiden vuoden yhdessä olon jälkeen, sillä varmaan ero olisi tullut jos toinen on vanhaan suhteeseen palannut takaisin. se onko kyse mies vai nais puolisesta henkilöstä ei vaikuta , sillä molemmista löytyy niitä menneiden kaivajia. parisuhteessa luodaan aina yhteistä tulevaisuutta eikä toisen menneisyyttä!
mitä kukaan tekee vanhojen suhteiden tiedolla mitään? viidessä vuodessa oppii toisen tuntemaan jos oikeesti katsoo totuutta, eikä ole omien mielikuvitusten vankina!! - -mitään-
Ei sitten yhtään mitään ellei halua pilata omia fiiliksiään!!!!!!!!!
- ///
Itse tiedän puolisoni historian hyvin sekä hän minun. Eli eipä jää mörköjä kaappiin kun voi asista kuin asiasta puhua vaikka kaikki asiat ei olisisikaan niin mielyttäviä kuulla. Jokainen pariskunta tietysti tavallaan elää enkä minä ainakaan rupea ketään neuvomaan. Luottamus on kaiken perusta!
- Lissu
Ollaan oltu kahdeksan vuotta yhdessä, ja olen jo tottunut, että nykyiseltä mieheltäni ei mitään tietoa kummemmin heru, paitsi alussa tietoa ihanista ex-rakkaista...oliko nyt niitä yksi tai useampi, enpä enää muista...No, miehen sisko ja lapset ovat huolehtineet siitä että opin tämän miehen historiaakin tuntemaan, joten kyllä se näinkin menee...ei me toisiimme sen kummemmin luoteta, kummallakin pitkä avioliitto takana ja tykätään olla toistemme kanssa. Se riittää. Kunnes toisin todistetaan...vain elämää ei sen enempää.
- Lissu
Lissu kirjoitti:
Ollaan oltu kahdeksan vuotta yhdessä, ja olen jo tottunut, että nykyiseltä mieheltäni ei mitään tietoa kummemmin heru, paitsi alussa tietoa ihanista ex-rakkaista...oliko nyt niitä yksi tai useampi, enpä enää muista...No, miehen sisko ja lapset ovat huolehtineet siitä että opin tämän miehen historiaakin tuntemaan, joten kyllä se näinkin menee...ei me toisiimme sen kummemmin luoteta, kummallakin pitkä avioliitto takana ja tykätään olla toistemme kanssa. Se riittää. Kunnes toisin todistetaan...vain elämää ei sen enempää.
...on muuten nykyään yhtä tyhjän kanssa...erilaisissa porukoissa kulkeneena olen oppinut, että kehenkään ei voi luottaa. Usein olen ajatellut jostakin ihmisestä, että toi varmaan on esimerkiksi uskollinen, olen ennen pitkään törmännyt siihen, että jälleen kerran yksi "sellainen" nainen tai mies. Joten se luottamuksesta. Ja jos itselläkään ei ole puhtaat jauhot pussissa, niin eipä siinä paljon toiselta voi vaatia. Oli sitten kysymys mistä asiasta vaan.
- Lyyli
parisuhteen voimavara,ei pidä salailla sellaisia asioita ,joista tietää jo itsekkin että lunta tulee tupaan.
- Netta
Onko toisen menneisyydellä väliä??! Niin kauan kun hän ei ole rikollinen, on elänyt "normaalia" elämää... Nyt hän on kanssasi niin miksi roikut menneessä??!!
- Lissu
...on yhdessä eletty aika, ei se mitä oli sitä ennen. Minuakin varoitettiin tästä nykyisestä, kun tavattiin, en paljon viitsinyt päätäni vaivata enkä tänä päivänä kahdeksan vuoden jälkeen tiedä mitä minun pitäisi varoa...:) Olisiko ollut kateellisten panettelua?
- (HALUAA)
Niin tietenkinkertoo jokainen itsestään kaiken. Vapaehtoisesti. Siis ei vaatimuksesta eikä pakosta. Varmin tapa on itse kertoa kaikki mitä haluaa tietää.
Ongelma lienee se että, itse haluaa tietää mutta ei halua kertoa omaa taustaansa. Sekä että, luulee ja pelkää miten toinen reagoi jos ja kun kertoo kaiken. Tuo ja nuo peikot pitäisi kohdata suht alussa ja ja tätän kertoa ja saada tietää.
Kaikki mikä jää kertomatta on edestä löytönä varmaan ja aina.- ex-rikollinen
Mun mielestä ihminen täytyy hyväksyä sellaisena kuin se on. Menneisyyksineen kaikkineen. Jos näin ei ole, niin ei hommasta voikaan tulla mitään.
Toivottavasti nämä sovinistit "jos on ollut xxxxxx miehen kanssa, en huoli" pelleilevät.
Nykyisyys on ainoa joka ratkaisee. Alussa ei pidä kertoa kaikkea, mutta ehkä myöhemmin, tai ehkä kaikkea ei pidäkään kertoa, jos nykyisyys on täysin eri. Vaikka tosiaan ihminen pitää hyväksyä tai olla hyväksymättä kokonaisuutena.
- on hyvä tietää
Jätin miesystäväni koska paljastui että hänellä oli ollut lukuisia irtosuhteita.
Muutama olisi mennyt virheen piikkiin, mutta useat kymmenet ei. Menneisyys kertoo siitä millainen ihminen on, luonteesta, arvoista. En halua mitään pelimiestä.- eps
mielessä oppinut läksyni, olen historiani suhteen kysyttäessäkin jopa suomalaiseksi vaatimaton.
- TARVITSE TIETÄÄ
Aikaisemmista kumppaneista. Exän kanssa kerroimme toisillemme kaiken, se vaivasi kumpaakin. Nyt uudessa suhteessa en ole kysellyt, enkä halua tietää enkä aio itse kertoa, muuta kuin että muitakin on ollut jos mies joskus sattuisi kysymään, nimillä ja lukumäärillä ei ole merkitystä. Nyt uudessa suhteessa nämä asiat ei vaivaa, olen oppnut tuntemaan miehen ja hän on hyvä minulle ja luotan häneen.Kyllä sen ihmisestä tietää, todennäköisesti kumppanissa/suhteessa on jotain muutakin vialla jos entiset kumppanit vaivaa mieltä. Avoimuus ja rehellisyys on tärkeää, mutta mennyt on mennyttä, sitä on turha kaivella, vain nykyhetkellä on merkitystä.
- Nimetön
Viisi vuotta jo yhdessä etkä tiedä, voi olla ehkä kannattas udella. Ainakin siinä vaiheessa, jos olette laittamassa esim yhteistä asuntoa. Itse olin niin sinisilmänen, että luotin, mutta pettymys oli karvas (mutta opettavainen). Nimet asunnon papereissa muuttivat herran hyvin määräileväksi ja ihottavaksi, luuli kai, että näin elellään loppuelämä. Herra antoi lainaosuuden, mutta siihempä se sitten jäikin. Ostin ja maksoin kaikki muun, mutta vain hetken! Yhtenä päivänä tulin aikaisemmin kotiin, jonne posti oli tuonut vieraan pankin kirjeitä. Odotin, että toinen aukaisee, niin ei. Odotin ja sitten hermostuin, pyysin aukaisemaan ja kuinkas ollakkaan siellä oli pari lainaa tulossa maksettavaksi, että ei sen enempää. Herran sanat olivat ettei ne ole mitään, häh! Rahajuttuihin tuli vielä muitakin asioita esille, kun kokosin tiliotteista palapelin (mukava harrastus kuitenkin). No homma päätty; maksoin ukon kartanolle; mutta lopputulos oli paha pettymys ja häpeä, kun olin ollu niin tollo. Opetus parasta, mutta luotto miehiin samalla.
- mennyt laskussa sekaisin
olen ollu aviossa mieheni kanssa 57v jokakerta kun olen käynyt vieraissa olen laittanut riisi-
ryynin purkkiin,olempa keittänyt niistä ryyneistä
55 joulupuuroakin,tarkkaa vieraissa käyntimäärää
en tiedä ,tietäisikö joku muu- kaikkea sitä
kuulee...Heh heh..Niin sellasta se elämä on...
- OHO !
Mitä sä silloin teit ?
- blondeistablondein72hki
toinen tehnyt rikoksia tai käyttänyt hyväksi jotain tai kiristänyt........ oikeastaan ei muuta.
- blondelle
Riippuu varmaan mitä rikoksia toinen on tehnyt? Tuskin vaikka vuonna 88 tapahtunut rattijuopumus tai vastaava virhe on este?
Mitä vähemmän tietää entisistä seurusteluista, sitä parempi!
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Olette olleet yhdessä 5 vuotta ja ongelma on se ettei ukko ole kertonut luonevikaisistaan huoristaan tai siitä ettei horoja ole ennen sua ollu.
No onneksi eroatte kohta ja tuskin saat enää pitkä aikaista suhdetta koska evoluutio ei pidä yksinkertaisista horoista kuten sinä. - tuskaa
Miksi haluaisit tietää enemmän? Jos kumppanisi ei halua kertoa enempää, niin kunnioita hänen päätöstään ja lakkaa miettimästä. Jokaisella on menneisyys. Entiset suhteet eivät merkitse hänelle mitään, koska on sinunkin kanssa ollut niin kauan. Ehkä hän pelkää, että jos kertoo jotain niin takerrut pikku juttuihin ja niin kasvaa kärpäsestä härkänen. Helppoa minun on näin sanoa ja olla viisas..eri asia on miten se olisi omalla kohdalla.
- Tyhmiä
ootte olleet 5v yhdessä ja nyt sä alat valittaan ettet tiedä exän historiaa. Hyvin olette viihtyneet yhdessä. Viisi vuotta on PITKÄ aika. Lopeta sit suhde, jos et ole tyytyväinen. Ei kaikki osaa tai halua kertoa omasta menneisyydestään. NYKYHETKI on tärkeintä! Mutta jos siinä mättää teillä jokin.......?????
- MakkeTre
Erikoista, kun pitää viiden vuoden jälkeenkin udella existä, kuin he olisivat joku uhka teidän suhteellenne.
Yleensä naiset vetävät herneen nenään, kun mies edes vahingossa erehtyy mainitsemaan existään, mutta näköjään poikkeuksiakin löytyy. - juhanit
Ei tarvii kertoa mitää jokaisella on menneisyys
- itestäni
Minä kerroin liikaa itestäni ja ne kummittelivat koko seurustelusuhteen ajan kumppaniani. Minun menneisyys häiritsi häntä.
- ilman makkaraa
Minulla oli kumppani, joka uteli hirveästi menneisyydestäni ja oli mustasukkainen jopa 10 vuoden vanhoista suhteista, vaikken kertonut niistä enempää.
Oli jopa mustasukkainen, kun olin menettänyt poikuuteni "niin aikaisin"!
Sanomattakin selvää, että se suhde loppui - ongelmana luottamus
Tutustuin onnettomassa avioliitossa olevaan
mieheen. Hän oli säännöllisesti pettännyt vaimoa,
kun kotona oli kylmä suhde.Sitä kesti melkein 10 vuotta. Hän kertoi sen ihanasti ja rehellisesti minulle.
Nyt hän halua ottaa loppude lopuksi avioeroa ja halua minut elämään.
MUTTA MINÄ PELKÄÄN HÄNTÄ......jos hän alkaa pettää minua tottumuksesta. Olenko vainoharhainen? - tauno m
ongelmana luottamus kirjoitti:
Tutustuin onnettomassa avioliitossa olevaan
mieheen. Hän oli säännöllisesti pettännyt vaimoa,
kun kotona oli kylmä suhde.Sitä kesti melkein 10 vuotta. Hän kertoi sen ihanasti ja rehellisesti minulle.
Nyt hän halua ottaa loppude lopuksi avioeroa ja halua minut elämään.
MUTTA MINÄ PELKÄÄN HÄNTÄ......jos hän alkaa pettää minua tottumuksesta. Olenko vainoharhainen?Ei se, että hän on pettänyt vaimoaan kanssasi tarkoita, että niin kävisi ONNELLISESSA suhteessa.
Itse löysin nykyisen vaimoni ollessani vielä aviossa vuonna 1978, enkä ole nykyistä pettänyt, koska olen ollut onnellinen ja tyytyväinen. Ja halunnut olla uskollinen tälle.
- rakasta rakastasi
Olet ihan liian utelias. Tärkeitä asioita joita sinulla on oikeus tietää on uskonto, mahdolliset lapset, onko jotain tarttuvia tauteja. Mahdollinen vankilassa olo ja syyt siiheen, jos se on sinulle tärkeää. Velat tietenkin ja takaukset ylipäätään kaikki mikä saattaa vaikuttaa sinun elämääsi. Nämäkin jutut vain jos meet naimisiin muuten rakasta rakastasi sellaisena kuin hän on nyt. Mutta ex-mimmit ovat myös kaikki mennyttä paitsi, jos ne eivät suunnitele väkivaltaisia kohtaamisia sinun suhteen. Olin avioliitossa 18 vuotta ja suhde kesti 21 vuotta, enkä moisista ollut kiinnostunut.
- ##""¤¤
Kertoi mulle että sen entiset on niin kauniita että huh.. Sen jälkeen on ollu olo et näytän rumalta.
Et en kannata tota utelua tai puhumista entisistä.
- Totuus..
Mitä tarvii tietää.. Eiks tärkeintä ole se et mitä on tässä ja nyt..
No kuiten menny pitää olla mennyttä ja eletään tässä ja nyt... eikä sit aikojen päästä aleta selitää... - Kaaramia
tarvitsee tietää parisuhteesta vaan onko rikollistoimintaa mielestäni ettei käy niinkun kävi meillä kun luulimme kaveriksemme mutta kaveri ottikin ja vei rahat yhteistä matkaa varten hänelle annettu eikä niitä sen jälkeen oltu nähty ellemme osanneet toimia että rahat palautti
- 1000+1 yötä
Mies ei halua tietää, vaikka ihan avoimesti olisin kertonut. Pääpiirteittäin hänen suhteistaan tiedän, ainakin sen että lyhyitä naissuhteita on ollut vaikka kuinka. Tiedän kun olen kysynyt.
Hän perustelee sen ettei halua tietää sillä, ettei halua tuoda exiä tähän suhteeseen. Minulle se riittää kyllä, ja hyvä niin. Ei se minunkaan menneisyyteni niin puhdas ole eikä aina ole ollut vaatteetkaan päällä. - ~lunki~
Mitä väliä niillä nimillä edes on saati muulla, jos viisi vuotta olet pystynyt olemaan ilman nuita tietoja? Miksi nyt alkaa kaivelemaan? Menneet on tosiaan menneitä. Mitä se nykyiseen suhteeseen vaikuttaa (ellei sitten tuo sinun turha uteliaisuus ahdista karille koko sudetta)
Anna olla, elä tätä päivää ja nauti suhteesta äläkä hankaa turhaa kitkaa kaivelemalla turhanpäiväisiä menneitä. - Rakastunut_90
Itse ainakin haluan tietää kaiken, no tietysti edellisten suhteiden yksityiskohdat eivät olesiinä suhteessa minulle tärkeitä jos hän ei vertaa minua niihin. Esim. Mirvalla oli paremmat rinnat kuin sulla, Kaisa oli parempi tekemään tiettyjä juttuja sänyssä..Siinä menee raja... Nykyisen poikaystäväni kanssa ollaan seurusteltu 3kuukautta ja tiedän hänestä aika paljon lyhyen ajan seurustelun suhteen, haluan tietysti tietää enemmänkin tiedä vaikka hän olisi joskus tuleva miehenikin (emme ole tietenkään vielä niin pitkäällä mutta never know..)
Mietin itse aina uusia ihmsiä tavatessani että mitä haluaisin itse tietää itsestäni,koulut,työt,perhe,ym. perusasiat ja ehkä jotain muuta kivaa pientä. Kysymyksiin on vaikea vastat jos niitä ei tiedä mutta mikä tuntuu hyvältä itsestä voi tuntua myös hänestä hyvältä. Toivottavasti.
Tähänkään ei ole oikeaa kaavaa "miten saan hänestä kaiken irti". Se vain tapahtuu ehkä vuosien tutustumisella toisiin ja olemalla mahdollisimman kiinnostunut hänenkin elämästään, näin saat myös hänen kiinnostuksen ja luottamuksen siitä että oikeasti välität hänestä. tai minulle ainakin tulee sellainen olo jos poikaystäväni on oikeasti kiinnostunut miten minulla on mennyt töissä tai jtn muutavastaavaa, olen aika sinisilmäinen mutta eivät minuunkaan kaikki iske kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Yön pikkutunneilla kirjoitettuna tämä tuntuu hölmötä mutta sitä se ihastuminen ja rakastuminen tekee, euforisen tilan.
toivottavasti yrityksestäni tuoda esiin mitä elämä on kello 5 työpaikalla miettien miten poikaystävä saa nukkua vielä silloin kun pääsen kotiin, enkä pääse hänen viereensä kuin vasta 4 jälkeen satuttaa mutta työt on tehtävä... - ei utelias
joku on sanonut että uteliasuus ei kuulu sivistykseen mutta tiedon halu kuuluu. Mihin ihmeeseen me tarvitsemme toisen ihmisen historian tuntemista eikö siinäkin ole aivan tarpeeksi jos tunnemme todella oman historiamme enkä tietenkään tarkoita sillä sitä että milloin oli mikäkin sota vaan yksityisen ihmisen historian. Jokainen ihminen haluaa varmasti pitää sisällään oman elämän taipaleensa eri vaiheet ja varmaankaan hän jos ei halua niin jaa niitä kenenkään kanssa. Vaikka joskus on myöskin niin että se parhainkin ystävä kun on kateellinen pettää hänet perin pohjaisesti ja siitä...............
tuskin kannattaa tietää mitään.
Suhdehan alkaa siitä, kun tavataan ja mielestäni se, mitä on sitä ennen tapahtunut, ei kuulu suhteeseen.
Sinänsä, jos kysyy entisistä ja toinen selittää viikon heistä, listaten hyvät ja huonot puolet.
Kannattaa miettiä kannattaako aloittaa seurustelu.
Jos kerran tiedät exien määrän, eikö se riitä?- Nimetön
Tällä alueella olen seikkaillut tutkimassa n.
50 vuotta ja voin jo täysin vedenpitävästi
todistaa huikean paljon.
Toisesta ihmisestä on vain niin vaikea pinnal-
lisesti katsoen sanoa yhtään mitään. Vasta kun
oppii kuuntelemaan ja katselemaan oikeita asioi-
ta.
Tämä ihmismielen alue on todella herkullinen.
Se poistaa teeskentelyn, valehtelun ja laskel-
moinin mahdollisuudet.
Tämä kaikki pitäisi toisesta ihmisestä tietää. - afro jutut
Ainoastaan silloin kun tapaan henkilöitä jotka kuuluvat vaimon menneisyyteen. Mutta muuten historia ei kiinnosta.
-
Huvittavaa mielestäni on vaimon opiskeluajan aktiivinen afrikka kausi. Siis useampi afrikkalainen poika ystävä. Se vaikutti joidenkin kanta suomalaisten miesten suhtautumiseen. Panivat seurustelun poikki kun vaimoni historia selvisi. - Idioottiko??
.., enkä tiedä edes naiseni tarkkaa ikää, en edes työnantajan nimeä (tiedän, mitä hän tekee tosin), koskaan hän ei ole kutsunut minua kotiinsa, vaan tapaamme aina hotellissa tms.
Taidan olla aikamoinen pösilö!!- pääasia
on, että tarjonta pelaa.
- varatun naisen
rakastaja, ihan selvästi
- Idioottiko??
varatun naisen kirjoitti:
rakastaja, ihan selvästi
..hän vapaa.
- emä mäntään...
on niin kuin käytetyn auton osto,ei hän sitä tiedä miten paljon ja kovasti sitä tai sillä on rassattu ja onko monesti männän renkaat vaehettu ja kiertokangesta kovuus karanna huitsin nevadaan.
- luonnollista......
keskikulutuksesta ja kuinka paljon on kilometreja alla, ja kertoo omatkin isommat rempat:-)
- tuttu_juttu_öhön
luonnollista...... kirjoitti:
keskikulutuksesta ja kuinka paljon on kilometreja alla, ja kertoo omatkin isommat rempat:-)
Väljä perä ja nestevuotoja...
- asiat eivät kuulu sulle"
Etäseurustelin 10 v miehen kanssa, joka ei kertonut menneistä suhteistaan ym vedoten siihen, että on aina kyseessä 2 eri ihmisen suhde. Meidän juttu(kin) meni lopulta mönkään osittain tällaisen salailun ilmapiirin ja puhumattomuuden takia. Toisaalta itse olin kertonut kaikista miessuhteistani neutraaliin tyylin, en hehkuttaen tai haukkuen. Kumpikaan e.m. tyyli ei oo muuten hyvä. Oon ollut uutta miestä etsimässä vuoden päivät ja tehnyt sinä aikana karkean virheen. Sanoin yhdelle mukavalle miehelle ensitreffeillä, että kaikki miehet mulla on ollu (ominaisuus, jota arvostan liikaakin), ja tää mies ei siihen ryhmään kuulunut, niin säikähti, eikä halunnut tavata enää. Kiaikesta oppii.
- lopputulos 0
En mä ole kertonut mitään. Enkä odota kumppaninkaan sitä tekevän - en edes halua tietää. Mitä iloa siitä on jos tunnistat kumppanin exän töissä tms? Aivan turhaa päänvaivaa.
- Kyllä se, missä suhde menee...
Olen samaa mieltä kanssasi.Minulla tilanne taitaa olla päin vastainen kuin sinulla exien suhteen: vaimoni ei tahdo tietää heistä mitään, vaikka heihin ja yhteiseen aikaamme liittyisi kuinka paljon ja kuinka suuria asioita itsestäni, tapahtumista yms. Minä kokisin tarpeelliseksi joskus puhua niistä. Jos on yhdessä toisen kanssa, kyllä näistäkin asioista oikeastaan tahtoisi voida jutella avoimesti.
Minusta tuntuu, kumma havaita, ettei hän itse asiassa ole tippaakaan kiinnostunut minusta ihmisenä muutenkaan. Se on kumma tunne. Aikaisemmin oli suorastaan pakko hieman suojautua tyttöystävien loputtomalta uteliaisuudelta mitä kummallisimmista yksityiskohdista näihin menneisyyden juttuihin liittyen.
Ymmärrän ihmisten erilaisuuden. Jollei joku tahdo jutella, pakottaa on hankala tai saattaa saada kuulla aikamoisen sadun. Puskea ei kannata. - almasty
Ei mielestäni sinun kannata ruveta enää viiden vuoden jälkeen toisen menneisyydestä kaivelemaan.Tuskin sieltä mitään järisyttävää löytyisikään eihän sinun kumppanisikaan ole nähnyt tarpeelliseksi niitä sinulle kertoa,eiköhän se ole ollut ihan sitä normaalia arkea mitä se on ollut sinunkin kanssasi.Jos jotain sellaista löytyy joista näillä palstoilla on nostettu kissa pöydälle niin muista että olet jo puolikkaan vuosikymmenen viettänyt hänen kanssaan eikä se pyyhi niitä hyviä aikoja pois.Mieti onko kohdallasi vain kyse mustasukkaissudesta tai muusta "piilohulluudesta".
- Veke34.
Kuinka monta petikumppania on ollut suunnilleen? Jos on mielestäsi monia, niin mieti tarkkaan. Useat petikumppanit ennustavat pettämistä.
Onko pettänyt koskaan? Tässä pätee sama vanha kaava, että ensimmäisen kerran jälkeen helpompaa, ihan kuten väkivallassakin. Kysyin tämän omalta exältäni ja vastaus oli, että ei. Itse kun olin kuitenkin aina rehellinen, murtui hän kerran ja sanoi, että ei voi enää valehdella. Hän oli pettänyt aikasemmin. Sen jälkeen suhteemme oli ohi. Mitään en menettänyt.
Ihmiset, teette mitä teette, muistakaa, että olette vastuussa siitä myös myöhemmässä elämässä. - Nimetön
on tieto toisen menneisyydestä,joku pari voi elää vaikka koko elämän tietämättä toisen menneisyydestä oikeastaan mitään,ja jotkut eivät voi tai osaa aloittaa tai jatkaa suhdetta vakavasti,jos huomaavat toisen salaavan menneisyydessä tapahtuneista asioista.
Ei kai kukaan halua kumppaninsa jäävän vaille jotain,joka on hänelle tärkeää.
Jos ihminen on vähän epävarma itsestään,ja asemastaan puolison silmissä,sellainen ihminen tarvitsee enemmän tietoa toisen menneisyydestä.
Ja jos rakkaus ja sitoutuminen on molemminpuoleista,silloin haluaa selvittää kaikki toista askarruttavat asiat,vaikka menneisyydestä.
Eli hyvässä parisuhteessa ei pitäisi olla mitään salaisuuksia,se herättää luottamusta! - ne asiat
eivät ole mitenkään tärkeitä. Minä ainakaan en alkaisi selitellä mitään sellaisia juttuja menneisyydestäni, joilla ei minusta ole kumppanille mitään merkitystä. Jos olisin ollut vankilassa tai vaikeissa suhteissa, jotka vaikuttavat käytökseeni, kertoisin tietenkin, jotta minua ymmärrettäisiin paremmin.
Jos kumppanisi ei itse koe menneisyytensä juttuja tärkeiksi, sinun pitää miettiä, luotatko hänen arvostelukykyynsä vai vain omaasi. Kannattaa sanoa rehellisesti, jos alkaa tosissaan häirtisemään se "salaperäisyys". - 5263547
Laitatetaan nyt omakin näkemys muiden jatkoksi, itse olen kertonut paljon meinneisyydestä ja kahdesta aijemmasta suhteesta koska ne peilaa vahvasti tähän hetkeen. Ja siihen miten asioihin reagoin ja mitä käytännön juttuja se aiheuttaa, kuten siis se että exäni tekee jatkuvasti lastensuojelu ilmoituksia eli ollaan kokoajan käymistilassa.
Siksi myös on noita juttuja tullut kerrottua koska ne voi kaksi katkeraa Exää tilanteen tullen esiin tuoda. Kuitenkin parempi kun kuulee mun suusta, kuitenkin vasta puoli on mua 10v vanhempi jo vahvasti aikuinen ihminen niin ei anna niiden vaikuttaa käsitykseensä minusta. Nyt elän tätä hetkeä ja suhdetta, mutta on helpompi kun ei tarvi miettiä koska joku tekee yllätyshyökkäyksen.
Eli nyt katsotaan eteen päin ja yhdessä haetaan meidän tapaa elää, itse en tiedä toisen menneisyydestä tämän itse kertomana, vaan kavereidensa jotka on joskus vähän ottaneena kertoneet. Tosin ei ole tullut mieleenikään kertoa sitä miehelle, kertoo itse jos näkee tarpeelliseksi.- ystävänteko
kuin ystäväni itse kertoisi asioita, joita ystäväni ei ole suoraan kertonut, mietin asiasta riippuen tietenkin kertojan suhdetta tähän ystävään ja sitä, onko asia vanha, mielikuva voi olla väärä tai tällä voi olla oma (inhakin) motiivi...Jotkut ihmiset ovat framilla enemmän jolloin heistä jää anekdootteja.
Ihmisestä taas, josta kukaan ei puhu välittyy ihmisarka / varovainen kuva, jollain tapaa.
Kahden ihmisen suhteeseen ei kannata ottaa kuvia kumarrettavaksi.
- muutama todistus..........
Nyt hieman kauemmin eläneenä, voisin olla utelias esim. lääkärin antama lausunto, sairastaako esim. vaarallista tarttuvaa tautia ja mietin, olisko rikosrekisteri paikallaan?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619354Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492910Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja382695- 572571
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971975- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501371Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101234- 281221