Pituudesta ja painosta

Tapasin eilen baarissa naispuolisen tuttavani, joka on 180 senttiä pitkä. Mieskin olisi pitänyt löytää, mutta vain häntä itseään pidemmät tulivat kyseeseen, mikä tietysti rajoitti tarjontaa.

Aloinkin tänään miettimään, miten tärkeää sinulle on, että omassa suhteessasi nainen on lyhyempi kuin mies? Entä haittaako, jos nainen on painavampi kuin mies? Kumpiko olisi vaikeampaa hyväksyä? Jep, ja mainitse sukupuolesi, niin nähdään, onko tämä asia sukupuolittunut.
311728
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 31

Vanhimmat

Miesihanne on pitkä, hoikka ja lihaksikas. Eikä se siitä muutu vaikka itse olisin mitä.

Äänestä
  • Aloittaja

Mutta jos nyt kuitenkin pitäisi jompi kumpi tilanne suhteessa niellä, niin olisitko mielummin miestä pidempi vai painavampi?

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Mutta jos nyt kuitenkin pitäisi jompi kumpi tilanne suhteessa niellä, niin olisitko mielummin miestä pidempi vai painavampi?

No sitten, en tiedä.. ehkä painavampi? menikö oikein sun olettamustes kanssa?

Äänestä

• Aloittaja

ai noin. kirjoitti:

No sitten, en tiedä.. ehkä painavampi? menikö oikein sun olettamustes kanssa?

Luulen, että lihava nainen hyväksyy mielummin hoikemman kuin lyhyemmän miehen.

Äänestä

mukaan tossa pitäs olla sukupuolittunutta?

Äänestä

Luulen, että lihava nainen hyväksyy mielummin hoikemman kuin lyhyemmän miehen.

noin luulen minäkin.

Äänestä

• Aloittaja

sun ajattelus kirjoitti:

mukaan tossa pitäs olla sukupuolittunutta?

Että onko molempien sukupuolten mielestä helpompi esimerkiksi hyväksyä painavampi nainen vai katselisiko miehet mielummin itseään pidempiä kuin painavampia naisia. Mutta asia taitaa olla selvempi kuin äkkiseltään tulin ajatelleeksikaan.

Äänestä

Että onko molempien sukupuolten mielestä helpompi esimerkiksi hyväksyä painavampi nainen vai katselisiko miehet mielummin itseään pidempiä kuin painavampia naisia. Mutta asia taitaa olla selvempi kuin äkkiseltään tulin ajatelleeksikaan.

kyl toimi, koska miehet nyt on keskimäärin pidempiä ja painavampia. Jos nainen on keskimääräistä miestä pidempi tai painavampi, niin se on aika erikoinen, kun vastaava mies naiseen verrattuna on ihan normaali.

Äänestä

• Aloittaja

itseensä ei kirjoitti:

kyl toimi, koska miehet nyt on keskimäärin pidempiä ja painavampia. Jos nainen on keskimääräistä miestä pidempi tai painavampi, niin se on aika erikoinen, kun vastaava mies naiseen verrattuna on ihan normaali.

Minä yritinkin kysyä, kumpi erikoisuus on helpommin hyväksyttävissä. Ja näyttää olevan sukupuolesta riippumatta helpompaa hyväksyä painavampi nainen, vaikkei hintelät miehet erityisesti kai huudossa olekaan.

Äänestä

Minä yritinkin kysyä, kumpi erikoisuus on helpommin hyväksyttävissä. Ja näyttää olevan sukupuolesta riippumatta helpompaa hyväksyä painavampi nainen, vaikkei hintelät miehet erityisesti kai huudossa olekaan.

Mutta se vastaus katos jonnekin. Sitä paitsi tarkemmin ajatellen, jos pitäs verrata haluisinko ylipitkän miehen mielummin verrattuna ylilihavaan, niin kyllä mä kuitenkin ottaisin ylipitkän.

Oikeesti en ottais kumpaakaan.

Äänestä

miusta on ihan kiva olla lyhyempi kuin oma mies. En kyllä osaa sanoa miksi. Kai se vaan tuntuu luonnollisemmalta. Ja onhan se mies painavampikin, parempi sekin niin päin. Mutta se nyt vaan on se kriteeri omalla kohdalla. Saa miun puolesta muilla olla ihan miten päin vaan :)

Ja olen nainen, jos se nyt vielä oli epäselvää jollekin...

Äänestä
  • ja ehkä nyt sitten kuitenkin oisin mielummin miestä pidempi kuin painavampi, jos noista täytyy valita.

Äänestä

ja ehdottomasti miehen on oltava pidempi. Mies, joka olisi mua lyhyempi olisi joko lapsi tai kääpiö. En ole silti tottapuhuen tavannut koskaan ees mua lyhyempää miestä.

Pitkät miehet silti on musta vetoavampia. Ja ehdottomasti miehen kuuluu olla isompi ja painaa enemmän. En haluaisi naisena kantaa miestäni hääsviittimme kynnyksen yli =D

Äänestä

ja minähän en akkoja ylöspäin kattele.

Äänestä

Olen samoilla linjoilla Vänkyrän kanssa; en muista että olisin koskaan henk.koht tavannut itseäni lyhyempää miestä.Olen itse niin lyhyt, että minua lyhyempi mies olisi jo varsin erikoislaatuinen tapaus. Ei viehätä ajatuksena ollenkaan.

Jos olisi pakko valita, olisin mieluummin painavampi kuin pidempi kuin mieheni.

Äänestä

Minä olen 186 pitkä. Ei ole ikinäkään tarvinnut tuota pituusasiaa miettiä. Olishan se jännä törmätä naiseen joka olisi mua pitempi, mutta ei ole tainnut koskaan vastaan kävellä. Äkkipäätä heitän, että voisi se olla vaikea hyväksyä, mutta en tosiaan ole pohtinut... 190 senttiä vantteraa naista.. hmm? Miksei :-)

Painoasioista olen semmosella kannalla, että nainen saa olla mua painavampi - kun tykkään kerran noista pulleista naisista.

Ja olen siis mies...

Äänestä

tuntuu musta ainakin turvalliselle kun mies koppaa kainaloon eikä toisin päin.Ja sitä ei välttämättä lyhyempi kaveri pysty tekemään:)
Mä tuntisin oloni vaivautuneeksi jos olisin pidempi kuin mies.
Joten kyllä mulle on tärkeämpää se että mies on se pidempi osapuoli.

Painosta vaikea sanoa..mut jos mies on pidempi kuin minä ni kyl se siinä tapauksessa on tod.näk myös painavampi..Meikäläisen on muutenkin vaikea saada tota ylimääräistä elopainoa niin tuskin tulee kovin heilahtaen sellasta tilannetta missä mä olisin se painavampi osapuoli:D

Äänestä

Mulla pitää olla mies sekä pidempi että painavampi. Itse kun olen 157cm ja 53kg niin pienempi mies olisi jo _aika_ pieni.. liian pieni mun makuun Lasketaankohan sitä mieheksi sitten enää olenkaan :D

Mun ihannemies on n.180-185cm/78-85kg ja poikkeuksiakin mahtuu joukkoon. En osaa yhtään kuvitella kumpi olisi pahempi pienempi vai laihempi.. varmaan kummatkin on yhtä huono juttu.

Äänestä

Omaa pituutta on 155 cm, mies 183 cm. Oma pienuus ei ole tuntunut haitalta, paitsi jossain liikuntatuntien koripallossa ja vaateostoksilla. Tuntuisiko erilaiselta, jos yltäisin suomalaisten naisten keskipituuteen? Millaista olisi olla yli 180-senttinen, muuttuisivatko näköalat paljonkin? Miesten pituus ei ole koskaan ollut mikään parinvalintakriteeri, koska kaikki paitsi kääpiöt ovat minua pidempiä. Jos olisin painavampi kuin mieheni, olisin jo yhtä leveä kuin pitkäkin.

Äänestä

onneksi tuo kulta on reilu kymmenen senttiä minua pidempi (enkä käytä korottavia kenkiä) :)

Että kyllä, se pituus on vaikuttavampi kuin elopaino. Painolla ei ole mitään väliä.

I'm a woman.

Äänestä

että miehen tulee olla minua isompi (joka suhteessa), jollei menneisyydessäni olisi toisenlaisiakin esimerkkejä.
Kun tunteet vievät niin siinä ei pituus tai paino pahemmin merkitse.

Toisaalta, pakko myöntää, että varsinaisesti lyhytkasvuiseen mieheen ihastuminen tuntuu - ainakin nyt - kohdallani erittäin epätodennäköiseltä.

Äänestä

Olen nainen ja todellakin sitä mieltä että en saa olla miestä painavampi/mies ei saa olla minua kevyempi. Itseäni lyhyempi mies vielä menettelee.

Äänestä

No mua pienempiä (164, 53) miehiä en oo koskaan tavannukkaan, eikä noita taida kylä kauhesti ollakaan. Tai yhen kreikasta syntyjään olevan n. 160 senttisen miehen tunnen, mut on se kuitenki mua painavampi. Joten on mulle aikas tärkeetä että mies on sekä pitempi että painavampi ja kyllä nää suomimiehet melkeen kaikki taitaa ollakki. Mut jos oisin ite vaikka 180 senttinen niin ei mua kauheesti haittais vaikka mies ois pari senttiä lyhempi. Eli mielummin olisin miestä pitempi ku painavampi.

Äänestä

tarvii olla painavempi mitä itse olen: en pidä kukkakepeistä tai lyhyistä ja paksuista siinä mielessä.

Pidempi kyllä vain, vaikka noiden vanhempien muksujen isä ei mua paljoa pidempi olekaan (itse olen 169cm) niin onneksi nuo pojat on kasvaneet miehen mittaisiksi eli yli 180cm vaikka pienempinä olivatkin pien`kokoisia (huh onneksi eivät tulleet isänsä kääpiö sukuun). Nuorimmaisen isä taas on lähemmäksi sen pari metriä ja tuo poika joka 2.1 täytti kaksi vuotta on jo 98,5cm pitkä...noo aika näyttää mille korkeudelle jää.

Mut joo vähintään miehen on oltava sen 180cm ja painoa vähintään sen 20kg minuu enempi.

Sitä paitsi alle 176cm miehillä on useasti aina pahoja ongelmia ja mä en niissä voi jeesaa.

Äänestä
  • Aloittaja

"Sitä paitsi alle 176cm miehillä on useasti aina pahoja ongelmia ja mä en niissä voi jeesaa."

Jos en olisi yli 180-senttinen, olisin saattanyt loukkaantua kommentistasi. ;-)

Äänestä

"Sitä paitsi alle 176cm miehillä on useasti aina pahoja ongelmia ja mä en niissä voi jeesaa."

Jos en olisi yli 180-senttinen, olisin saattanyt loukkaantua kommentistasi. ;-)

kävis, paitsi kaapelillla se ju-jutsu valmentaja pätkä ei loukkaannu eikä heilu vaikka lyhyt mies onkiin :>>

Äänestä

Minä en ole ollut näin läski joskus muinoin. Nuorempana miehetkin on hiukka laihempia.

Mulla on kuitenkin ollut aina voimaa. Sitte siinä peuhaamisen tiimellyksessä on alkanut toinen tuntua tosi köykäseltä. Jotenkin mun mielestä miehen pitää ainakin olla vahvempi kuin minä olen, vaiks olis lyhyempi pituudeltaan. Mulla on semmoset tekemisetkin, ettei jotkin kukkakepit sitte kelpaa...niin muuta kuin sitte kukkakepiksi.

Justii ilmotin mun tavoitteen 75kg tonne galtsuun. Jos naisella on painoa enemmän...siis minulla, niin minulla kuitenkin on yleensä ollut semmonen mies, joka ilmaan on nostanut :D

Äänestä

"Aloinkin tänään miettimään, miten tärkeää sinulle on, että omassa suhteessasi nainen on lyhyempi kuin mies? Entä haittaako, jos nainen on painavampi kuin mies? Kumpiko olisi vaikeampaa hyväksyä? Jep, ja mainitse sukupuolesi, niin nähdään, onko tämä asia sukupuolittunut."

Jätkä jubaa miehille, mutta muistaa onneksi kuitenkin kysyä sukupuolta. Hallelujaa.

No minulla tuo asia menee sillä tavalla, että pituuskompleksisia miehiä en voi sietää. Viimeeksi syksyllä syrjäytin yhden menestyneen ja kivan miehen, kun hänellä ne puuttuvat sentit olivat sen verran miehisyyttä karsiva elementti. Haittais ja aivan älyttömästi, jos olisin paksumpi ja massavampi kuin mieheni. Diggaan tyypillisimmin pitkistä miehistä, mutta jos karismaa on riittävästi (ilman pituuskompleksia), ei haittaa vaikka olis melkein itseni kokoinenkin. Gender: female.

Äänestä

Olen nainen, ja olishan se mukavaa jos mies olisi pidempi ja painavampi kuin minä:) En ole koskaan seurustellut itseäni lyhyemmän tai kevyemmän miehen kanssa. Ehkä jos mies on saman pituinen tai pari senttiä lyhyempi niin ei kai ole kovin olennaista, mutta olisin huolissani jos mies olisi kevyempi kuin minä. Olen mä kai aika pinnallinen..

Äänestä

Esim.minä olen aamulla noustessa 182 mutta myöhään illalla saatan olla alle 180. Tuntuu että useat ihmiset ei ole tietoisia siitä että pituus laskee päivän mittaan selkärangan painuessa kasaan. Ja tämä osaltaan tekee näistä numeropeleistä vähän hassuja.

Siis onko esim.tarinan nainen aamusta 180 vai illasta ja pitääkö miehen olla 181 vielä illallakin vai?
Numerot on ehkä merkittäviä nettitreffikontekstissa mutta real laiffissa luultavasti enemmän painaa asiat kuten ryhti,hiustyyli,vaatteet ja ruumiinrakenne. Kaikki ne vaikuttaa siihen minkä pituisena joku ihminen koetaan,ja loppujen lopuksihan tärkeää on se minkälainen vaikutelma ihmisestä tulee eikä mikään numero.

Ja kyllä nainen olisi varsin lihava tai miehekäs voimailija/bodari jos painaisi yhtä paljon kuin minä. Ei haittaa jos on samanpituinen.

Äänestä

olellinen seikka ole, siis tuo pituus. Nykyinen naiseni on sellainen hukkapätkä, joka on mua päätä lyhyempi, mutta on mulla ollut itseni pituinenkin (180) nainen.

Painavampi kuin minä? No ei sellaista ole ollut, mutta en mä siitä naisen painostakaan ole kiinnostunut. Jos mä ihastun johonkin, niin sen jälkeen kaikki mitat lakkaa kiinnostamasta.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Tapasin eilen baarissa naispuolisen tuttavani, joka on 180 senttiä pitkä. Mieskin olisi pitänyt löytää, mutta vain häntä itseään pidemmät tulivat kyseeseen, mikä tietysti rajoitti tarjontaa.

Aloinkin tänään miettimään, miten tärkeää sinulle on, että omassa suhteessasi nainen on lyhyempi kuin mies? Entä haittaako, jos nainen on painavampi kuin mies? Kumpiko olisi vaikeampaa hyväksyä? Jep, ja mainitse sukupuolesi, niin nähdään, onko tämä asia sukupuolittunut.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu