Nyt on taas se aika viikosta jolloin on aika mennä paikkakunnan ainoalle luomutilalle hakemaan sitä oikeaa ja terveellistä maitoa, jota ei ole käsitelty, ei pastöroitu ei homogenoitu. Suosittelisinkin kaikille, joilla on maitotila lähitienoilla, luomaan kontaktit tuottajiin ja hakemaan kaikki maidot sieltä
Nykyisin valitettavasti maitotiloja vähenee tästä maasta yksi per päivä ja se on huono merkki. Vegaanit ja muut viherpipertäjäy tarjoavat tilalle soijamaitoa. Soijalla pitäisi heidän mielestään korvata kaikki luonnolliset proteiinin lähteet kuten liha. Kohta varmaan soijankulutus nousee niihin mittoihin, että siitä on terveydelle haittaa. Soijan suhteen tulisi olla hyvin varovainen. Nykyisin soijaa lisätään jo hyvin moniin elintarvikkeisiin leipiin, lihavalmisteisiin jne.
Suurin syy soijaproteiinin lisäämiseen eläinkunnasta peräisin oleviin lihatuotteisiin ei ole sen terveellisyys, vaan sen hinta. Halvan hintatason maista tuotettuna se on erittäin edullinen lisäaine, jolla voi korvata merkittävänkin määrän eläinperäistä proteiinia.
Soijaa tutkitaan nykyään maailmalla aika paljon. Soija nimittäin sisältää fylaatteja, jotka estävät mineraalien imeytymistä. Soijassa on kasviestrogeenejä, joilla on vaikutusta lasten hormoneihin. Varsinkin poikalasten hormonitasapaino saattaa mennä täysin sekaisin. Soija myös lisää naisilla rintasyövän riskiä ja jopa aivovaurioita miehillä, naisilla ja lapsilla. Soija aiheuttaa myös kilpirauhashäiriöitä ja lisää munuaiskiven riskiä.
Itse vältän kaikkia elintarvikkeita joihin on lisätty soijaa. Käytän sitä joissakin ruoissa maustepullosta jossa soija on nestemäisessä muodossa.
Aitoa lehmänmaitoa
72
2681
Vastaukset
- onsekauheeta
Kerran söin soijaa. Kompastuin ja jouduin sairaalaan. Pierukin pääsi.
- K Laine
Sitä on vaikea saada, mutta kutunjuustoa on myynnissä. Se hakkaa lehmänmaidosta tehdyn juuston mennen tullen. Tosin hintakin on korkea.
on myös valmistettu vuohen ja lampaanmaidosta ja sitä ostan salaattiin aika usein. Hakkaa nämä kotimaiset ja tanskalaiset maidosta tehdyt fetat mennen tullen. Rasvaprosentti on jotain 25. Uskon, että kutunjuusto on hyvää ja taitaa olla aika kive alla. Maistaisin heti jos joatain löytäisin
- luomujuustoja
kj.mattila kirjoitti:
on myös valmistettu vuohen ja lampaanmaidosta ja sitä ostan salaattiin aika usein. Hakkaa nämä kotimaiset ja tanskalaiset maidosta tehdyt fetat mennen tullen. Rasvaprosentti on jotain 25. Uskon, että kutunjuusto on hyvää ja taitaa olla aika kive alla. Maistaisin heti jos joatain löytäisin
- että liiallinen
lihankin syönti on terveydelle haitallista ja saattaa aiheuttaa syöpää?
syöminen ole haitallista. En syö nyt VHH:lla sen enempää lihaa kuin ennen VHH:takaan. Kannattaa myös muistaa, että syöpäsolut elävät sokerista. Rasvasta ja proteiineista ne ei ymmärrä mitään.
- Answery
kj.mattila kirjoitti:
syöminen ole haitallista. En syö nyt VHH:lla sen enempää lihaa kuin ennen VHH:takaan. Kannattaa myös muistaa, että syöpäsolut elävät sokerista. Rasvasta ja proteiineista ne ei ymmärrä mitään.
Miten tupakointi lisää syöpäriskiä? Tupakka ei sisällä hiilareita. Vai onko terva se suojaava tekijä?
Answery kirjoitti:
Miten tupakointi lisää syöpäriskiä? Tupakka ei sisällä hiilareita. Vai onko terva se suojaava tekijä?
sairastu keuhkosyöpään ja toisaalta ilman tupakkaa olleet saattavat sairastua. Linda McCartney kuoli keuhkosyöpään, ei tupakoinut ja oli kasvissyöjä. Poikani anopin sisko kertoi että hänellä on syöpä levinnyt suolistoon, vatsaan ja melkein kaikkialle muualle, paitsi ei keuhkoihin. Väitti, että johtuu siitä, että hän tupakoitsijana on tervannut keuhkonsa niin hyvin ettei syöpäsolut viihdy siellä kun eivät saa sokeria. En tiedä sitten mikä on tupakan osuus keukosyöpään, mutta tällainenkin näkemys asiaan on.
- hypochylinissä
kj.mattila kirjoitti:
sairastu keuhkosyöpään ja toisaalta ilman tupakkaa olleet saattavat sairastua. Linda McCartney kuoli keuhkosyöpään, ei tupakoinut ja oli kasvissyöjä. Poikani anopin sisko kertoi että hänellä on syöpä levinnyt suolistoon, vatsaan ja melkein kaikkialle muualle, paitsi ei keuhkoihin. Väitti, että johtuu siitä, että hän tupakoitsijana on tervannut keuhkonsa niin hyvin ettei syöpäsolut viihdy siellä kun eivät saa sokeria. En tiedä sitten mikä on tupakan osuus keukosyöpään, mutta tällainenkin näkemys asiaan on.
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Miljardööri sai syytteen tiedottamisrikoksesta Tamron valtauksessa/1135236030852
- maksaa
litra tuota aitoamaitoa?
Joo soija on joillekin sopivaa ruokaa, en poikalapselle tai raskaana olevalle syöttäis.0,90€/litra. Haen sitä 5 litran muovikanisterilla ja tuo määrä riittää viikoksi, eli säilyy ainakin 7 päivää.
- Määrä-
kj.mattila kirjoitti:
0,90€/litra. Haen sitä 5 litran muovikanisterilla ja tuo määrä riittää viikoksi, eli säilyy ainakin 7 päivää.
Onkos tuommoinen vajaa litra sopiva määrä maitoa tämmöiselle alle sata kiloiselle ukon köriläälle. Vhhta tässä yritän noudattaa, mutta tuosta maidostahan tulee jo nelisenkymmentä grammaa hiilihydraatteja sokerin muodossa. Eipä siihen enää paljon kasviksia saa mahtumaan. Minä olen vain desin käyttänyt maitoa kahviin ja kasviksista ottanut loput viitisenkymmentä grammaa hiilihydraatteja.
- Pseudo-echo
Määrä- kirjoitti:
Onkos tuommoinen vajaa litra sopiva määrä maitoa tämmöiselle alle sata kiloiselle ukon köriläälle. Vhhta tässä yritän noudattaa, mutta tuosta maidostahan tulee jo nelisenkymmentä grammaa hiilihydraatteja sokerin muodossa. Eipä siihen enää paljon kasviksia saa mahtumaan. Minä olen vain desin käyttänyt maitoa kahviin ja kasviksista ottanut loput viitisenkymmentä grammaa hiilihydraatteja.
Mattila on täällä ilmoittanut maidon laktoosin/hiilarit olevan aivan eri tavalla käyttäytyviä ja näinollen "hyviä". Ja kuten arvata saattaa, minkäänlaista faktaa ei herunut edes pitimiksi, pelkkää vittuilua kun sitä perättiin.
Eli jos haluat karsia hiilareita, niin maitotuotteet ovat täysin normaali ja hyvä keino heivata turhia hiilareita lihottamasta. Voi ja maito eivät ole edes ihmisen historiassa edes minkäänlaista esi-isien alkuravinnetta, joten se siitä luonnollisuudesta. Määrä- kirjoitti:
niin alussa vähensin myös maitotuotteita niiden hiilareiden vuoksi. Kun kaksi vuotta sitten löysin luomutilan joka myy aitoa käsittelemätöntä lehmän maitoa niin ihan käytännön syistä, kun ei kannattanut joka päivä käydä hakemassa maitoa, lisäsin maidon kulutuksen kaksinkertaiseksi. Halusin testata itselläni, mitä tapahtuu. Tällä maidon tuplauksella ei ollut mitään vaikutusta painonhallintaan, enkä muuttanut mitään muuta ruokavaliossani.
Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit.- imettämättä
kj.mattila kirjoitti:
0,90€/litra. Haen sitä 5 litran muovikanisterilla ja tuo määrä riittää viikoksi, eli säilyy ainakin 7 päivää.
Mihin aikuinen mies tarvitsee lähes litran vuorokaudessa maitoa?
- kakeboy
kj.mattila kirjoitti:
niin alussa vähensin myös maitotuotteita niiden hiilareiden vuoksi. Kun kaksi vuotta sitten löysin luomutilan joka myy aitoa käsittelemätöntä lehmän maitoa niin ihan käytännön syistä, kun ei kannattanut joka päivä käydä hakemassa maitoa, lisäsin maidon kulutuksen kaksinkertaiseksi. Halusin testata itselläni, mitä tapahtuu. Tällä maidon tuplauksella ei ollut mitään vaikutusta painonhallintaan, enkä muuttanut mitään muuta ruokavaliossani.
Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit.kirjoitit:
"Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit."
Testitulos ja lähde tähän, kiitos.
"Ilmeisesti....jne.." sinä siis olettelet ja esittelet niitä sitten täällä faktoina, älä olettele mitää, täältä löytyy vitsi/palturi/ufo -palstojakin, mene sinne esittelemään olettamuksiasi, en minäkään kirjoittele naisten kuukautisvaivoista, kun en niistä mitään tiedä. imettämättä kirjoitti:
Mihin aikuinen mies tarvitsee lähes litran vuorokaudessa maitoa?
kefiiriksi ja viiliksi. Maidosta saan terveellisiä ja luonnollisia maitohappobakteereita. Maitohappobakteereiden positiiviset vaikutukset perustuvat niiden kykyyn kiinnittyä suoliston pintaan ja palauttaa sinne oikea bakteeritasapaino. Lisäksi maitohappobakteerit voivat muun muassa maitohappoa tuottamalla tuhota bakteereita sekä tehostaa immuunivastetta. Kun maito pastöroidaan niin nämä luonnon bakteerit tuhoutuvat jo 50:ssä asteessa.
Aito maitohan on todellinen terveysjuoma ja vielä edullinen sellainen.kakeboy kirjoitti:
kirjoitit:
"Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit."
"Ilmeisesti....jne.." sinä siis olettelet ja esittelet niitä sitten täällä faktoina, älä olettele mitää, täältä löytyy vitsi/palturi/ufo -palstojakin, mene sinne esittelemään olettamuksiasi, en minäkään kirjoittele naisten kuukautisvaivoista, kun en niistä mitään tiedä.joten tuskin tästä mitään tutkimustuloksia löytyy. Minua ei kukaan voi kieltää kokeilemasta erilaisia asioita ja tulos nyt oli tämä. Rasvaisen ja hiilihydraattipitoisen maidon kulutuksen kaksinkertaistaminen ei aiheuttanut painonnousua. Vastaavasti viljojen leipien ja perunan lisääminen aiheutti välttömästi painonnousun.
Minä en oleta mitään ja siksi tein nämä testit. Oma kokemus on tärkein totuus ja se merkitsee minulle ja terveydelleni enemmän kuin sinun rakastamasi testitulosten lähteet.
Itse asiassa minä olen tässä kysmyksessä se testitulosten lähde ja minulta olet nyt saanut testin tulokset. Mitä vielä haluat?- kakeboy
kj.mattila kirjoitti:
joten tuskin tästä mitään tutkimustuloksia löytyy. Minua ei kukaan voi kieltää kokeilemasta erilaisia asioita ja tulos nyt oli tämä. Rasvaisen ja hiilihydraattipitoisen maidon kulutuksen kaksinkertaistaminen ei aiheuttanut painonnousua. Vastaavasti viljojen leipien ja perunan lisääminen aiheutti välttömästi painonnousun.
Minä en oleta mitään ja siksi tein nämä testit. Oma kokemus on tärkein totuus ja se merkitsee minulle ja terveydelleni enemmän kuin sinun rakastamasi testitulosten lähteet.
Itse asiassa minä olen tässä kysmyksessä se testitulosten lähde ja minulta olet nyt saanut testin tulokset. Mitä vielä haluat?sinä peräänkuulutat AINA tutkimustuloksia, lähdeviitteitä yms. Jos tunget suuhusi jotain moskaa (en puhu nyt maidosta), se ei vielä oikeuta sinua puhumaan mikä aiheuttaa painonnousua ja mikä ei. Sinun painosti voi nousta tai laskea, minun painoni nousee välittömästi jos siirryn voihin, kermaan tai smetanaan ja jätän liikunnan sinun "salitreeniesi" ja kelluntasi tasolle.
- vahingossa
kakeboy kirjoitti:
kirjoitit:
"Ilmeisesti....jne.." sinä siis olettelet ja esittelet niitä sitten täällä faktoina, älä olettele mitää, täältä löytyy vitsi/palturi/ufo -palstojakin, mene sinne esittelemään olettamuksiasi, en minäkään kirjoittele naisten kuukautisvaivoista, kun en niistä mitään tiedä.vai tahallasi väärin? Mitä ymmärrät sanan ILMEISESTI tarkoittavan?
Minä pidän ilmeisesti sanaa luultavasti sanan synonyyminä, enkä fakta sanan kuten sinä näytät tekevän. - suhteellista,
kj.mattila kirjoitti:
kefiiriksi ja viiliksi. Maidosta saan terveellisiä ja luonnollisia maitohappobakteereita. Maitohappobakteereiden positiiviset vaikutukset perustuvat niiden kykyyn kiinnittyä suoliston pintaan ja palauttaa sinne oikea bakteeritasapaino. Lisäksi maitohappobakteerit voivat muun muassa maitohappoa tuottamalla tuhota bakteereita sekä tehostaa immuunivastetta. Kun maito pastöroidaan niin nämä luonnon bakteerit tuhoutuvat jo 50:ssä asteessa.
Aito maitohan on todellinen terveysjuoma ja vielä edullinen sellainen.0,9 €/litra ja bensakulut päälle.
kakeboy kirjoitti:
sinä peräänkuulutat AINA tutkimustuloksia, lähdeviitteitä yms. Jos tunget suuhusi jotain moskaa (en puhu nyt maidosta), se ei vielä oikeuta sinua puhumaan mikä aiheuttaa painonnousua ja mikä ei. Sinun painosti voi nousta tai laskea, minun painoni nousee välittömästi jos siirryn voihin, kermaan tai smetanaan ja jätän liikunnan sinun "salitreeniesi" ja kelluntasi tasolle.
jos samanaikaisesti syöt 50-60% hiilihydraatteja ja lisäät ruokavalioosi voita, kermaa ja smetanaa. Kun vähennät ravinnostasi hiilihydraatit tasolle 15% niin voit syödä huoletta näitä mainitsemiasi eläinrasvoja.
Vihjailusi minun salitreeneistä ja kellunnoista kuuluvat paskanjauhantaosastolle jossa sinä olet se suurin valehtelija. Menetät tuollaisella kirjoittelulla kaiken uskottavuutesi, jos sitä koskaan on ollutkaan.kj.mattila kirjoitti:
Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit.Maidolla on matala glykeeminen indeksi eli
se ei nosta kovinkaan nopeasti verensokeria.
Asiaa on siis tutkittu ja havaittu, että maito
nostaa hitaasti ihmisen verensokeria. Rasvaton maito onkin juuri tuosta syystä hyvä palautumisjuoma (proteiinejakin löytyy) ja (diabeetikon) välipala. Myös maidon kyky auttaa painonhallinnassa perustuu tuohon.
Itselle maito ei käy laktoosi-intoleranssin takia
enkä tykkää maustakaan.suhteellista, kirjoitti:
0,9 €/litra ja bensakulut päälle.
edestakaisesta matkasta joka tekee 40 km per viikko. Vastaavasti olen jo vuosia sitten siirtynyt tekemään etätyötä. Minulla on toimisto kotona ja minun ei tarvitse ajaa joka päivä Vantaalta Munkkiniemeen ja takaisin.
- kakeboy
kj.mattila kirjoitti:
jos samanaikaisesti syöt 50-60% hiilihydraatteja ja lisäät ruokavalioosi voita, kermaa ja smetanaa. Kun vähennät ravinnostasi hiilihydraatit tasolle 15% niin voit syödä huoletta näitä mainitsemiasi eläinrasvoja.
Vihjailusi minun salitreeneistä ja kellunnoista kuuluvat paskanjauhantaosastolle jossa sinä olet se suurin valehtelija. Menetät tuollaisella kirjoittelulla kaiken uskottavuutesi, jos sitä koskaan on ollutkaan.vaiheessa kirjoitin, että syön hiilihydraatteja 50-60 % samanaikaisesti?????????
Sinähän varsinainen olettelun mestari olet, et tosiaankaan muuta. Näppäile kiireesti pois tämä viestiketju, ettet anna valheellista kuvaa itsestäsi. - Uusi maitoherännäinen
suhteellista, kirjoitti:
0,9 €/litra ja bensakulut päälle.
Ottakaa nyt kaikki ihan rauhallisesti niin maidon kun muidenkin ravintoaineiden kanssa.
Paras tapa saada selvyys asioista on kokeilla itse eikä kinata täällä netissä. Itse aloitin noin 1,5 viikkoa sitten kokeen eli ostin maitoa suoraan tuottajalta ja aluksi maidon makeus vähän pelästytti. Muutoin en muuttanut ruokavaliotani lainkaan kuin, että join 2-3 lasillista maitoa päivässä. Huomatkaa, että en juonut ennen maitoa lainkaan!
Nyt puolentoista viikon kuluttua olen havainnut ettei kasvoni rasvoitu lähes tulkoon lainkaan ja hiukseni ovat iltaan asti rasvattomat ja aamullakin herätessä ei ole hiukset ihan jne..
Eli, so far so good! Mitä tulevaisuus tuo tullessaan yksin Herra tietää mutta en siis voi enää lopettaa maidon juontia em. syystä. Jos muita havaintoja tulee niin ilmoittelen niistä sitten.
Kuka mitäkin vastustaa niin olkaa rehelliset ja testatkaa itse, vasta sen jälkeen tiedätte miten asiat on.
Minulle on koko elämäni ajan kerrottu, että kaikki mikä maistuu hyvälle on epäterveellistä!
Onkohan Luojamme jollain tavalla erehtynyt makuasitin luomisprosessin yhteydessä. Nykyään en usko kaikkia väittämiä koska ihmisen luoma totuus vaihtelee eri aikakausien mukaan etenkin kun solumme ja perimämme ei muutu samassa tahdissa (lähinnä ei muutu lainkaan).
Että tämmöistä.
Iloista kevättä kaikille! - kysymys tässä
kj.mattila kirjoitti:
Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit.Mikä on tuo heti "Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu."
Ja millaisilla määrillä olet tuota tutkimustasi itsenäisesti tehnyt? - tutkimuksia?
kj.mattila kirjoitti:
Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit."Vastaavasti viljojen ja perunan lisääminen nostaa heti painoa. Sekin on testattu. Ilmeisesti luonnollisen maidon sokerit ja rasvat eivät käyttäydy samalla tavoin elimistössä kuin mitä tekee viljoista ja perunoista saatava sokeri ja keinotekoiset teollisuusrasvat, margariinit."
Kertoisitko lisää, kuinka olet itseäsi testannut, millaisilla määrillä ja millä aikavälillä? Entäpä tulokset? Lisäksi voisit laittaa näkyviin mitä haittoja margariini ihmiselle tekee, ihan niitä tutkimustuloksia tietenkin. - tekstiäsi=)
Uusi maitoherännäinen kirjoitti:
Ottakaa nyt kaikki ihan rauhallisesti niin maidon kun muidenkin ravintoaineiden kanssa.
Paras tapa saada selvyys asioista on kokeilla itse eikä kinata täällä netissä. Itse aloitin noin 1,5 viikkoa sitten kokeen eli ostin maitoa suoraan tuottajalta ja aluksi maidon makeus vähän pelästytti. Muutoin en muuttanut ruokavaliotani lainkaan kuin, että join 2-3 lasillista maitoa päivässä. Huomatkaa, että en juonut ennen maitoa lainkaan!
Nyt puolentoista viikon kuluttua olen havainnut ettei kasvoni rasvoitu lähes tulkoon lainkaan ja hiukseni ovat iltaan asti rasvattomat ja aamullakin herätessä ei ole hiukset ihan jne..
Eli, so far so good! Mitä tulevaisuus tuo tullessaan yksin Herra tietää mutta en siis voi enää lopettaa maidon juontia em. syystä. Jos muita havaintoja tulee niin ilmoittelen niistä sitten.
Kuka mitäkin vastustaa niin olkaa rehelliset ja testatkaa itse, vasta sen jälkeen tiedätte miten asiat on.
Minulle on koko elämäni ajan kerrottu, että kaikki mikä maistuu hyvälle on epäterveellistä!
Onkohan Luojamme jollain tavalla erehtynyt makuasitin luomisprosessin yhteydessä. Nykyään en usko kaikkia väittämiä koska ihmisen luoma totuus vaihtelee eri aikakausien mukaan etenkin kun solumme ja perimämme ei muutu samassa tahdissa (lähinnä ei muutu lainkaan).
Että tämmöistä.
Iloista kevättä kaikille!Minäkin juon aitoa maitoa harva se päivä, hyvää on:P Eipä ole lihottanut se ihanan rasvainen maito.
- oli sairasta.
Iso osa maailman ihmisistä syö jatkuvasti soijaa - aivan tietoisesti - tofua ja muuta ja juuri noilla alueilla ihmiset ovat hoikkia ja terveitä ja elävät erittäin vanhoiksi hyvinvoivina.
Kirjoituksesi oli täyttä potaskaa! Miten sitä tuollaista paskaa voikin vakavalla naamalla syöltää!
Hommahan on niin, että maito ei ole ihmisen ravintoa! Se on vasikoiden ruokaa - ei ihmisten!eivät noissa soijantuottajamaissa elintarviketeollisuus ole niin kehittynyttä, että valmistaisivat soijatuotteita läheskään siinä määrin kuin länsimaissa. Kyllä soija on monissa kaukoidän maissa pelkästään mauste.
kj.mattila kirjoitti:
eivät noissa soijantuottajamaissa elintarviketeollisuus ole niin kehittynyttä, että valmistaisivat soijatuotteita läheskään siinä määrin kuin länsimaissa. Kyllä soija on monissa kaukoidän maissa pelkästään mauste.
Aasiassa syödään kyllä varsin paljon soijaa, varsinkin tofua. Ei se ainakaan lisääntymiseen vaikuta kun kiinalaisiakin on toista miljardia.
Syy ei ole kulinaristien eikä terveydellinen vaan hinta, on halvin proteiinin lähde.
Asiasta kiinnostuneiden kannattaa lukea kirja
William Shurtleff: Book of Tofu
Musta soijamaito on ok, samaten tuota tofua
syön ihan mielelläni. On vaan liian kallista
tavallisissa kaupoissa.
Soijakastike on ihan toinen juttu, se muuten valmistetaan homeella, Aspergillus oryzae:lla
(suolahapolla valmistettu soijakastike on musta huonompaa ja sopii lähinnä musteeksi).- xboxi
Pysy hapankaalissa (oivallinen ruoka-aine) ja smetanassa mielipiteinesi. Soija lienee maailman parasta ravintoa, mutta suurin osa syötetään eläimille tällä hetkellä koska ihmiset syövät lihaa mielummin. Aivan upea elintarvike!
Tosiaan aivan käsittämätöntä puppua! Tiedät omasta VHH:stasi, puhu siitä. Soija näyttää olevan tuntematon kappale. xboxi kirjoitti:
Pysy hapankaalissa (oivallinen ruoka-aine) ja smetanassa mielipiteinesi. Soija lienee maailman parasta ravintoa, mutta suurin osa syötetään eläimille tällä hetkellä koska ihmiset syövät lihaa mielummin. Aivan upea elintarvike!
Tosiaan aivan käsittämätöntä puppua! Tiedät omasta VHH:stasi, puhu siitä. Soija näyttää olevan tuntematon kappale.Ehkä lääkärinkin on syytä tutustua mitä soijasta ollaan maailmalla mieltä.
http://www.becomehealthynow.com/articles/soy_avoid.shtml
http://www.becomehealthynow.com/articles/soy_dangers.shtml
http://www.becomehealthynow.com/articles/soy_brain.shtml
- glyfosaattijäämiä liikaa?
- sydeemi
Aloin selvittelemään että saako täältä meidän kylältä ostettua käsittelemätöntä maitoa, ja saahan sitä. Tosin ei se nyt ihan tissilämmintä ole, vaan kuulemma jäähdytetään 3 asteiseksi ennen myyntiä.
Ja luomua ei kait ole mutta maito on suomenlehmän ns. kyytönmaitoa. Ajattelin viikonloppuksi hakea ja maistaa moista herkkua.terveellisempää mutta niitä tiloja on Suomessa harvassa. Kyyttö lypsää huomattavasti vähemmän mutta sitäkin parempaa maitoa.
- sydeemi
kj.mattila kirjoitti:
terveellisempää mutta niitä tiloja on Suomessa harvassa. Kyyttö lypsää huomattavasti vähemmän mutta sitäkin parempaa maitoa.
...että se on erinomaista juuston valmistuksessa.
Taitaa olla tosiaan niin että niitä kyyttöjä on aika harvassa. Täällä meillä on maatalousoppilaitos jossa karja on kyyttöjä, ja josta myyvät maitoa päivittäin asiakkaan omiin astioihin. sydeemi kirjoitti:
...että se on erinomaista juuston valmistuksessa.
Taitaa olla tosiaan niin että niitä kyyttöjä on aika harvassa. Täällä meillä on maatalousoppilaitos jossa karja on kyyttöjä, ja josta myyvät maitoa päivittäin asiakkaan omiin astioihin.että siellä Tampereella on tämä Ahlmanin kartano jossa kasvatetaan kyyttöjä. Asin itsekin aikanaan Tampereella muutamia vuosia. Kyytön maito on rasvaisempaa kuin tavallisen lehmän joten juustostakin tulee parempaa.
- sydeemi
kj.mattila kirjoitti:
että siellä Tampereella on tämä Ahlmanin kartano jossa kasvatetaan kyyttöjä. Asin itsekin aikanaan Tampereella muutamia vuosia. Kyytön maito on rasvaisempaa kuin tavallisen lehmän joten juustostakin tulee parempaa.
Sama paikka.
- lehmänmaitoa
joivat ennenvanhaan vauvat ja vasikat, no miksei vanhukset menkööt siinä samassa.
- syöttejä palstalle
että saisit riitaa aikaan.
- Ei ole ihmiselle
... lainkaan luonnollista ravintoa. Ei sitten missään muodossa. Lehmänmaito on tarkoitettu lehmille.
- vähän...
Tuon "logiikan" mukaan ihmisen ainoa ravinto olisi äidinmaito. Eihän mitään muuta ole tarkoitettu ihmisen ravinnoksi...
- Uusi maitoherännäinen
Kritiikin sijaan kerrohan meille mikä kaupassa myytävä tuote on luonnollisempaa ravintoa kuin maito ihmiselle on!???
Sipsit ja kokis? Aamiaismurot hmmm...?? Ei oikein vakuuta!
Wikipedian mukaan sanatarkka lainaus: "Ihminen on käyttänyt nautoja jo vuosituhansia ravinnonsaantiin."
Eli sen sijaan, että lauot näitä muilta kuulemiasi/lukemiasi perusteettomia väittämiä/hokemia, jotka me kaikki olemme kuulleet niin anna meille palautetta joka on rakentavaa.
Keksi ainakin edes jokin ihan oma hokema!
Älä antaudu latteuksien tielle. Täällä moni tuntuu osaavan antaa negatiivista ja samalla perustelematonta palautetta. Toivon, että jatkossa parannat osaltasi keskustelun tasoa.
PS. älä juo maitoa vahingossakaan! Voit mahdollisesti jäädä koukkuun! (Kell onni on sen onnen kätkeköön.) - olisin huolissani
sillä aivan varmasti jo monta polvea taaksepäin on suvussasi juotu lehmän maitoa. Epäilen sinussa asuvan ainakin yhden pienen lehmän.
lehmänmaitoa 10 ensimmäistä ikävuottani. 50-luvulla haimme kaiken maidon läheiseltä tilalta. 50-luvulla ei tunnettu allergioita ei astmaa, osteoporoosia eikä mitään niistä elintasosairauksista mitkä nykyisin vaivaavat. On maitoallergiaa, laktoosi-intoleranssia ties vaikka mitä. Oliskin parempi jos ei maitoa pilattaisi pastöroimalla ja homogenoimalla.
- sitten saa
kj.mattila kirjoitti:
lehmänmaitoa 10 ensimmäistä ikävuottani. 50-luvulla haimme kaiken maidon läheiseltä tilalta. 50-luvulla ei tunnettu allergioita ei astmaa, osteoporoosia eikä mitään niistä elintasosairauksista mitkä nykyisin vaivaavat. On maitoallergiaa, laktoosi-intoleranssia ties vaikka mitä. Oliskin parempi jos ei maitoa pilattaisi pastöroimalla ja homogenoimalla.
pastöroimattona kauppaan, onko se jokin hygienia juttu vai mikä?
sitten saa kirjoitti:
Nykyisin maitotiloilla on varsin korkeatasoiset järjestelmät maidon keräämisen ja säilytyksen suhteen. Ylitarkastaja Pirjo Korpela Evirasta vastasi minulle Hesarin mielipidepalstalla, kun kysyin miksi ei saa myydä aitoa maitoa kaupoissa, ettei myytävällä maidolla ole pastörointipakkoa.
"Maidontuotantotila voi alkaa pakata ja jaella raakamaitoa vähittäismyyntiin, kunhan järjestää tilat, olosuhteet ja omavalvonnan sellaisiksi, että ne on hyväksyttävissä maitoalan laitokseksi"
Näin vastasi Elintarviketurvallisuusvirasto minulle Hesarissa.sitten saa kirjoitti:
Kun meijerin läpi kulkee tolkuton määrä maitoa eikä
yhden tilan maitoja tosiaankaan käsitellä yhtenä eränä niin pastörointi takaa meijerille sen, että
yksi huono erä maitoa ei pilaa monen päivän tuotantoa. Maito on hyvin helposti pilaantuva tuote, maitoperäiset epidemiat ovat olleet yleisiä ennen.- ainakin
sitten saa kirjoitti:
listeria...
- eikö muuta
vähän... kirjoitti:
Tuon "logiikan" mukaan ihmisen ainoa ravinto olisi äidinmaito. Eihän mitään muuta ole tarkoitettu ihmisen ravinnoksi...
Miettippä sinä muita nisäkkäitä. Juovatko muut nisäkkäät toisten nisäkkäiden maitoa koko ikänsä?
No ei hitossa juo.
Äidinmaito ON ihmisen ainoa luonnollinen ravinto vauvana. Sen jälkeen siirrytään kiinteään ruokaan, ja juomaksi riittää muiden nisäkkäiden tapaan vesi.
Eikä hitossa minkään toisen nisäkkään maito! - ei hyvä...
kj.mattila kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse lehmänmaitoa ravinnokseen. Se ei ole luonnollista ihmisen ravintoa missään muodossa.
Äidinmaito on, ja sen jälkeen juomaksi riittää pelkkä vesi.
Minusta olisi parempi, että maidon juonti lopetettaisiin vauvaiän jälkeen tyystin. ei hyvä... kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse lehmänmaitoa ravinnokseen. Se ei ole luonnollista ihmisen ravintoa missään muodossa.
Äidinmaito on, ja sen jälkeen juomaksi riittää pelkkä vesi.
Minusta olisi parempi, että maidon juonti lopetettaisiin vauvaiän jälkeen tyystin.täydellistä maidosta luopumista. Siihen ei riitä selitykseksi, että haluat häiritä palstaa.
Mitenkähän tuolle lapsiparalle kävisi jos äidinmaidon jälkeen annettaisiin vain vettä?
Maitovalmisteet ovat parhaita kalsiumin lähteitä suomalaisessa ruokavaliossa. Maidot piimät, jogurtit, viilit, rahkat, jäätelöt ja juustot sisältävät runsaasti hyvin imeytyvää kalsiumia. Muissa ruoka-aineissa on pääsääntöisesti vain murto-osa maitovalmisteiden kalsiumista.
Lisää maitotietoa
http://www.realmilk.com/eikö muuta kirjoitti:
Miettippä sinä muita nisäkkäitä. Juovatko muut nisäkkäät toisten nisäkkäiden maitoa koko ikänsä?
No ei hitossa juo.
Äidinmaito ON ihmisen ainoa luonnollinen ravinto vauvana. Sen jälkeen siirrytään kiinteään ruokaan, ja juomaksi riittää muiden nisäkkäiden tapaan vesi.
Eikä hitossa minkään toisen nisäkkään maito!silloin kun se on käsittelemätöntä. Nisäkkäiden ruokavalio poikkeaa muutenkin ihmisen ruokavaliosta joten vertaus ontuu. Maidon terveysvaikutukset ihmiselle ovat kiistattomat. Siksi kukaan eikä mikään, edes virallinen taho suosita maidosta luopumista.
kj.mattila kirjoitti:
täydellistä maidosta luopumista. Siihen ei riitä selitykseksi, että haluat häiritä palstaa.
Mitenkähän tuolle lapsiparalle kävisi jos äidinmaidon jälkeen annettaisiin vain vettä?
Maitovalmisteet ovat parhaita kalsiumin lähteitä suomalaisessa ruokavaliossa. Maidot piimät, jogurtit, viilit, rahkat, jäätelöt ja juustot sisältävät runsaasti hyvin imeytyvää kalsiumia. Muissa ruoka-aineissa on pääsääntöisesti vain murto-osa maitovalmisteiden kalsiumista.
Lisää maitotietoa
http://www.realmilk.com/Ei se mato mikään elinehto ole (imetyksen jälkeen siis). Maailmassa on useampi miljardi ihmistä, jotka eivät juo maitoa. Osteoporoosi on vielä harvinaisempaa Aasiassa kuin länsimaissa. Suomessakin maidon kulutus kasvoi vasta AIV-rehun käyttöön oton jälkeen huomattavasti. Uskoisin, että maidon vaikutus on kyllä myönteinen jos käyttö on kohtuullista. Itse en käytä kun en pidä mausta ja on laktoosi-intoleranssikin.
mrx-08 kirjoitti:
Ei se mato mikään elinehto ole (imetyksen jälkeen siis). Maailmassa on useampi miljardi ihmistä, jotka eivät juo maitoa. Osteoporoosi on vielä harvinaisempaa Aasiassa kuin länsimaissa. Suomessakin maidon kulutus kasvoi vasta AIV-rehun käyttöön oton jälkeen huomattavasti. Uskoisin, että maidon vaikutus on kyllä myönteinen jos käyttö on kohtuullista. Itse en käytä kun en pidä mausta ja on laktoosi-intoleranssikin.
Maidon kulutus on noussut 2000–luvulla erityisesti niissä maissa, joissa kulutus on perinteisesti ollut vähäistä. Esim. Kiinassa kulutus on neljän vuoden aikana viisinkertaistunut. Maidonjuomisella ja osteoporoosilla ei ole todettu olevan mitään yhteyttä toisiinsa. Kiinassakin, länsimaissa tunnetut elintasosairaudet, keskittyvät suurkaupunkeihin ja sanotaankin, että sinne minne ilmestyy pikaruokaravintoloita ja valmisruokamyymälöitä, siellä alkaa leviämään lansimaiset elintasosairaudet. Diabetes alkaa jo olla iso ongelma Kiinan suurkaupungeissa.
Minä käytän käsittelemätöntä maitoa noin 0,7 litraa päivässä, maitona, itse hapatettuna kefiirinä, viilinä ja jugurttina. Katson että tuo määrä on varsin kohtuullista.- Jos minä vaikka
kj.mattila kirjoitti:
täydellistä maidosta luopumista. Siihen ei riitä selitykseksi, että haluat häiritä palstaa.
Lisää maitotietoa
http://www.realmilk.com/olen sitä mieltä, että maitoa ei tarvita niin sitä ei sitten tarvita. Sinä taas olet sitä mieltä että sitä tarvitaan ja se on niin. Et sinä taaskaan voi päättää mitä mieltä ihmiset asioista on vai haluatko sinä häiritä palstaa ohjailemalla keskustelua haluamaasi ja tarkoitusperiesi suuntaan?
Itse en edes pidä maidon mausta ja hyvin olen selvinnyt ilman maitoa. - Mutta luonnollista...
kj.mattila kirjoitti:
silloin kun se on käsittelemätöntä. Nisäkkäiden ruokavalio poikkeaa muutenkin ihmisen ruokavaliosta joten vertaus ontuu. Maidon terveysvaikutukset ihmiselle ovat kiistattomat. Siksi kukaan eikä mikään, edes virallinen taho suosita maidosta luopumista.
... ihmiselle se ei ole. Ainakaan lehmänmaito.
Ihminen on nisäkäs siinä missä muutkin kaltaisemme. Nisäkkäiden ruokavaliot poikkeavat paljon toisistaan (vertaa nyt vaikka valasta ja leijonaa) mutta yksi yhteinen piirre niillä on. Ne eivät juo säännöllisesti muuta kuin vettä.
Paitsi ihminen. - ja monen muun
kj.mattila kirjoitti:
Maidon kulutus on noussut 2000–luvulla erityisesti niissä maissa, joissa kulutus on perinteisesti ollut vähäistä. Esim. Kiinassa kulutus on neljän vuoden aikana viisinkertaistunut. Maidonjuomisella ja osteoporoosilla ei ole todettu olevan mitään yhteyttä toisiinsa. Kiinassakin, länsimaissa tunnetut elintasosairaudet, keskittyvät suurkaupunkeihin ja sanotaankin, että sinne minne ilmestyy pikaruokaravintoloita ja valmisruokamyymälöitä, siellä alkaa leviämään lansimaiset elintasosairaudet. Diabetes alkaa jo olla iso ongelma Kiinan suurkaupungeissa.
Minä käytän käsittelemätöntä maitoa noin 0,7 litraa päivässä, maitona, itse hapatettuna kefiirinä, viilinä ja jugurttina. Katson että tuo määrä on varsin kohtuullista.Varmasti maidonkulutus on kasvussa Aasiassa. Samon lienee Cociksen ja oluen ja niin edelleen.
Kiinassa taidettiin maitoon lisätä jotakin myrkkyäkin.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että lehmänmaito olisi ihmiselle millään tavalla välttämätöntä.
Maailmassa on varmaan miljardi ihmistä, joilla ei tahdo olla edes VETTÄ juodakseen.
Vesi - siinä vasta terveystuote. Mutta luonnollista... kirjoitti:
... ihmiselle se ei ole. Ainakaan lehmänmaito.
Ihminen on nisäkäs siinä missä muutkin kaltaisemme. Nisäkkäiden ruokavaliot poikkeavat paljon toisistaan (vertaa nyt vaikka valasta ja leijonaa) mutta yksi yhteinen piirre niillä on. Ne eivät juo säännöllisesti muuta kuin vettä.
Paitsi ihminen.joka ymmärtää syödä terveellisesti, jos ymmärtää. Kirjoituksesi antaa viitteitä siitä että kaikki ihmiset eivät ymmärrä. Petoeläimet eivät ole kiinnostuneita maidosta vaan ne syövät vähän kaikkea mitä eteen sattuu, etupäässä lihaa.
Ei siitä pääse mihinkään, että lehmänmaito käsittelemättömänä on aito luonnollinen ravintoaine. Eri asia on sitten jos maito pilataan käsittelemällä niin että jäljelle jää vain harmaata vettä joka värjätään maitojauheella valkoiseksi. Tällaista on rasvaton maito ja se ei ole kenellekään luonnollista.
Löysit taas aiheen kinaamiseen tälle päivälle mutta minä juon terveellistä luonnollista ja ravinteikasta aitoa lehmänmaitoa jossa on kermatkin mukana ja voin loistavasti. Saat jatkaa yksin kinaamistasi, siitä nimittäin ei tule loppua koska haluat aina sanoa viimeisen sanan. Tyylisi tunnetaan tällä palstalla.- osaksi johtua
mrx-08 kirjoitti:
Ei se mato mikään elinehto ole (imetyksen jälkeen siis). Maailmassa on useampi miljardi ihmistä, jotka eivät juo maitoa. Osteoporoosi on vielä harvinaisempaa Aasiassa kuin länsimaissa. Suomessakin maidon kulutus kasvoi vasta AIV-rehun käyttöön oton jälkeen huomattavasti. Uskoisin, että maidon vaikutus on kyllä myönteinen jos käyttö on kohtuullista. Itse en käytä kun en pidä mausta ja on laktoosi-intoleranssikin.
heidän ilmastostaan? Siellä on paljon enemmän aurinkoa tarjolla ja D-vitamiinikan on erittäin tärkeä aine puhuttaessa kalsiumista, sillä se sitoo kalsiumin luustoon.
- joka pystyy
kj.mattila kirjoitti:
joka ymmärtää syödä terveellisesti, jos ymmärtää. Kirjoituksesi antaa viitteitä siitä että kaikki ihmiset eivät ymmärrä. Petoeläimet eivät ole kiinnostuneita maidosta vaan ne syövät vähän kaikkea mitä eteen sattuu, etupäässä lihaa.
Ei siitä pääse mihinkään, että lehmänmaito käsittelemättömänä on aito luonnollinen ravintoaine. Eri asia on sitten jos maito pilataan käsittelemällä niin että jäljelle jää vain harmaata vettä joka värjätään maitojauheella valkoiseksi. Tällaista on rasvaton maito ja se ei ole kenellekään luonnollista.
Löysit taas aiheen kinaamiseen tälle päivälle mutta minä juon terveellistä luonnollista ja ravinteikasta aitoa lehmänmaitoa jossa on kermatkin mukana ja voin loistavasti. Saat jatkaa yksin kinaamistasi, siitä nimittäin ei tule loppua koska haluat aina sanoa viimeisen sanan. Tyylisi tunnetaan tällä palstalla.luomaan täysin keinotekoisia dieettejä ja kuvittelee että ne ovat luonnollisia, on VHH:lainen.
Siitäkin huolimatta, että heidän sikiäminen onkin varsin vaikeaa ja sikiövauriot yleisiä johtuen vääristyneestä ravitsemuksesta.
Monet petoleäimet, kuten esim. orava tai varis, syövät myös kasvikunnan tuotteita.
- hylättiin
Voisikohan poistopyynnön esittäjä kertoa miksi tämä aloitus olisi pitänyt poistaa.
syitä miksi hän niin tekee. Riittää kun minä olen aloittajana niin se riittää. Tämä häirikkö ei voi sietää, että palstalla kirjoittaa omalla nimellään henkilö joka noudattaa VHH:ta ja saa hyviä tuloksia aikaan.
- kehtaa
kj.mattila kirjoitti:
syitä miksi hän niin tekee. Riittää kun minä olen aloittajana niin se riittää. Tämä häirikkö ei voi sietää, että palstalla kirjoittaa omalla nimellään henkilö joka noudattaa VHH:ta ja saa hyviä tuloksia aikaan.
Se on niin paljon helpompaa olla häirikkö kuin pysyä sanojensa takana. Ei silleen, en ole yllätynyt että hän ei uskaltanut kertoa poistopyyntönsä syytä.
- mutta..
Hieno homma, että tuet luomutilaa. Maitokin on varmasti hyvää ja terveellisempää kuin kaupasta ostettu.
"Vegaanit ja muut viherpipertäjät" tuskin kuitenkaan ovat syy siihen, että Suomessa lakkautetaan maitotiloja. Tuo on loukkaava väite. Soijamaidon kulutus on suomessa vähäistä ja nousussa se on lähinnä siksi, että maitoallergiat ovat yhä yleisempi ongelma. Soija- tai kauramaito ovat heille hyviä lehänmaidon korvikkeita.
"Kohta varmaan soijankulutus nousee niihin mittoihin, että siitä on terveydelle haittaa."
Suomessa lihan kulutus on jo niissä mitoissa, että siitä on terveydelle haittaa.ole mitään terveydelle haitallista jos liha on tarkastettu ja se on hyväksytty myytäväksi.
Hiilihydraattien eli sokerien sekä teollisuusrasvojen, margariinien kulutus on jo niissä mitoissa että siitä on terveydelle haittaa. Kun suositusten mukaan hiilihydraatteja pitäisi syödä yli puolet päivän ravinnosta niin ei ihme että diabetes leviää ja sydäntaudit.- käytetään usein
kj.mattila kirjoitti:
ole mitään terveydelle haitallista jos liha on tarkastettu ja se on hyväksytty myytäväksi.
Hiilihydraattien eli sokerien sekä teollisuusrasvojen, margariinien kulutus on jo niissä mitoissa että siitä on terveydelle haittaa. Kun suositusten mukaan hiilihydraatteja pitäisi syödä yli puolet päivän ravinnosta niin ei ihme että diabetes leviää ja sydäntaudit.Ja suomalaisethan syövät punaista lihaa lähes päivittäin.
---------------------------------
Punainen liha lisää syöpäriskiä
Tutkijat uskovat löytäneensä syyn siihen, miksi runsas punaisen lihan syönti nostaa suolistosyövän riskiä.
Cancer Research-lehdessä julkaistu tutkimus esittää, että punaista lihaa sisältävä ruokavalio vaurioittaa kehon DNA:ta enemmän kuin kasvisruokavalio.
Aikaisemmat tutkimukset antavat viitteitä siitä, että säännöllisesti lihaa syövät saavat todennäköisemmin suolistosyövän. Dunn Human Nutrition Unit and the Open Universityn tutkijat esittivät viime vuonna, että yli kaksi annosta punaista lihaa päivässä nostaa syöpäriskiä kolmanneksella verrattuna niihin, jotka syövät lihaa vähemmän kuin kerran viikossa.
Kohtuus riittää
Uudessa tutkimuksessa tarkasteltiin soluja eri ruokavalion omaavien vapaaehtoisten suolistoista. Punaista lihaa syövien DNA:ssa oli enemmän vaurioita. Syyksi epäillään N-nitroosiyhdisteitä, joita muodostuu paksusuolessa liha-aterian jälkeen.
Tutkijat uskovat, että nämä aineet yhdistyvät DNA:n kanssa ja muuttavat sitä niin, että siihen tulee todennäköisemmin haitallisia muutoksia tai mutaatioita. Nämä taas nostavat syövän todennäköisyyttä.
– Löydöt yhdistävät punaisen lihan kulutuksen syöpäriskiin ja antavat meille viitteitä siitä, miten sairauden aikaisia vaiheita voi seuloa, tutkimusjohtaja David Shunker sanoo BBC:n uutisissa.
Paksusuolen syöpä on länsimaiden yleisimpiä syöpiä. Siihen sairastuu noin miljoona ihmistä maailmassa vuosittain.
Tutkijat eivät suosittele punaisesta lihasta luopumista, vaan kohtuutta.
-----------------------
Lähde: http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article128454.ece - kenellekään mitään
haittaa syntyy, ei sellaisesta ole mitään tutkimusta olemassa. Hiilihydraattien kulutus on kyllä siinä mitassa että siitä on terveydelle haittaa.
- yläpuolelta
kenellekään mitään kirjoitti:
haittaa syntyy, ei sellaisesta ole mitään tutkimusta olemassa. Hiilihydraattien kulutus on kyllä siinä mitassa että siitä on terveydelle haittaa.
Eli tutkimus punaisen lihan ja paksusuolensyövän riskistä. Näitä tutkimuksia löytyy paljon lisääkin.
Hiilihydraattien runsaan kulutuksen haitoista olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1746431- 1471764
- 1131548
- 511300
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46972Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢37928Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96887Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5839Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan233793- 41789