Vedin sunnuntaina normaalia rankemman lenkin. Juoksin lumisohjossa normaalivauhtia mutta pidemmän lenkin kuin yleensä. Seuraavana yönä meni kaksi paitaa vaihtoon hikoilun takia. Tämän vielä ymmärtäisin, mutta kun hikoilin vielä seuraavanakin yönä vaikka takana oli lepopäivä. Olen 35 v. aika keskivertokuntoinen mies.
Mistä johtuu yöhikoilu lenkin jälkeen?
6
3585
Vastaukset
- jäi kone
kierroksille ! Lenkkisi oli liian rasittava kuntoosi nähden. Ei tuollaisesta mitään haittaakaan ole, mutta jos usein pukkaa yöhikoilua, on hellättävä vauhtia ja levättävä enemmän.
- Keskivertojuoksija
Tarkoittaako se (kone jäi kierroksille) että aineenvaihdunta on ollut kiihtyneessä tilassa? Se ei haittaisi jos näin on. Orastava uimarengas saisikin palaa pois...
- mukaan...
Treenisi on ollut aika lailla liian kuluttava.
Keskivertokuntoiselle tuo ei ole pitemmän päälle kuntoa kehittävää. Pukkaa jumi päälle aika nopeasti.
Voi sitä välillä revitellä, mutta perusta tehdään rauhallisilla lenkeillä.
Eli normaalista elimistön reaktiosta on kyse.
Seurailitko muuten leposykettäsi seuraavina vuorokausina?- Keskivertojuoksija
En seurannut leposykettä, ihan hyvä fiilis oli päivisin. Noina parina yönä vaan oli vaikea nukkua kun heräsi litimärkänä vähän väliä.
Oikeastaan olen osallistumassa Maralle toukokuun lopussa. Toistaiseksi treenaaminen on ollut liian satunnaista ja huonosti suunniteltua, mutta helmikuusta lähtien on vakaa päätös juosta muiden lenkkien lisäksi pitkä rauhallinen lenkki kerran viikossa. Ensimmäinen pitkä on tarkoitus juosta nyt viikonloppuna. - ......---
Keskivertojuoksija kirjoitti:
En seurannut leposykettä, ihan hyvä fiilis oli päivisin. Noina parina yönä vaan oli vaikea nukkua kun heräsi litimärkänä vähän väliä.
Oikeastaan olen osallistumassa Maralle toukokuun lopussa. Toistaiseksi treenaaminen on ollut liian satunnaista ja huonosti suunniteltua, mutta helmikuusta lähtien on vakaa päätös juosta muiden lenkkien lisäksi pitkä rauhallinen lenkki kerran viikossa. Ensimmäinen pitkä on tarkoitus juosta nyt viikonloppuna.Itsellä samanlaista ongelmaa ja syyksi selvisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Luulin ensin että testosteroniasrvot heittää, mutta laboratoriokoe osoitti että kilpirauhasessa on vika. Yleensä liikatoiminta tekee hikoilua mutta mulla meni toisin päin. Lääkityksellä on helpottanut yöhikoilukin vaikka se toisinaan vielä hikoiluttaakin, mutta vähemmän.
- oppsi
......--- kirjoitti:
Itsellä samanlaista ongelmaa ja syyksi selvisi kilpirauhasen vajaatoiminta. Luulin ensin että testosteroniasrvot heittää, mutta laboratoriokoe osoitti että kilpirauhasessa on vika. Yleensä liikatoiminta tekee hikoilua mutta mulla meni toisin päin. Lääkityksellä on helpottanut yöhikoilukin vaikka se toisinaan vielä hikoiluttaakin, mutta vähemmän.
Mulla taas kävi toisin päin kilpirauhasten kanssa.
Urheilin aikanaan kovastikin ja tutuksi tuli tuo yöhikoilu. Lopetettuani kovemman rääkkiurheilun, myös hikoilu tuli aisoihin. Mutta...yhtäkkiä lekuri huomasikin, että vajaatoimintaa on, joten Thyroxia syömään. Tämän myötä hikoilut palasivat. Lääkitys on kohdallaan, testit kertovat niin. Mutta eihän tämä liittynyt alkuperäiseen kysymykseen, siihen epäilen että todellakin tuo aineenvaihduntaa lähtee toimimaan reippaammin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904