Mauritius

sukellusmakkara

Onkohan kellään kokemusta sukelluksista Mauritiuksella? Kuuluu olevan vähän hankala paikka sukelluskeskusten osalta.

Oltais menossa 10 päiväksi maaliskuussa. En vain tahdo löytää kirjoituksia kokemuksista siellä. Olis kaksi hotellivaihtoehtoa (vielä varaamatta), toinen pohjoisessa ja toinen etelässä. Kumpi olisi parempaa aluetta sukelluksen kannalta?

9

3043

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJussi
    • huono juttu

Aika laimeeta oli sukellusten osalta. Ei paljoa nähtävää. Muutenkin koko paikka hiukan pettymys.

• yliarvostettua

Sama kokemus keväältä 2009. Ei edes viitsitty sukeltaa kuin pari päivää. Ei mitään nähtävää, kun Shark Pointistakin oli hait kadonneet. Aloittelijalle varmasti ihan kiva paikka.

Muutenkin koko saari kovin "tehty" turisteille. Nähtävyydet oli vähän keinotekoisia...

Muuten kiva paikka, aurinkoa riitti ja aikaeroa ei ollu ku 2h.

• Räplylä-Reino

Joo ei näytä olevan paljon kehujia Mauritiuksella. Ja mä kuulun samaan kastiin. Olin siellä 2008 tammikuussa. Sukellukset olivat todella pettymyksiä. Vaikka sukelsin sekä itä, että länsipuolella niin ei voi kauheesti kehua. Eikä juuri mitään nähtävää. Itäpuolella tuuleekin sen verran runsaasti, että näkyvyys on aivan hanurista. Länsipuoli parempi, mutta ei kehuttava. Saari oli muutenkin pettymys. Paratiisisaarena mainostettu, mutta paratiisi oli kaukana tosta mestasta. Kannattaa suosiolla lähteä aasian tai karibian suuntaan jos haluaa hyviä sukelluksia.

• Reino räpylä

Joo ei näytä olevan paljon kehujia Mauritiuksella. Ja mä kuulun samaan kastiin. Olin siellä 2008 tammikuussa. Sukellukset olivat todella pettymyksiä. Vaikka sukelsin sekä itä, että länsipuolella niin ei voi kauheesti kehua. Eikä juuri mitään nähtävää. Itäpuolella tuuleekin sen verran runsaasti, että näkyvyys on aivan hanurista. Länsipuoli parempi, mutta ei kehuttava. Saari oli muutenkin pettymys. Paratiisisaarena mainostettu, mutta paratiisi oli kaukana tosta mestasta. Kannattaa suosiolla lähteä aasian tai karibian suuntaan jos haluaa hyviä sukelluksia.

• Sukeltaan ja äkkiä!

Tultiin just Mauritiukselta (huhtikuu 2010) ja siellä oli alkusyksy. High season on kuulemma loka-joulukuussa ja silloin on parasta sukeltaa. Mielestäni näkyvyys oli hyvä jokaisella neljällä sukelluksella näin huhtikuussakin.

Parasta oli yhden hylyn takakannen alla asusteleva nelimetrinen mori. Huh. Se luikerteli edestäni rauhallisesti ja painui takaisin luukkuunsa josta näytteli hampaitaan meille. UPEA! (Siitä on muuten kuva kyseisen sukellusfirman etusivulla). Muuten aika perussettiä ja Thaimaassa ja Malesiassa värikkäämpiä koralleja. Sukeltelin pohjoisrannikolla ja luulen, että parasta antia ovat juuri hylyt ja yösukellukset. Osa sukelluspaikoista on niin lähellä että sukellusreissu ei kestä edes paria tuntia. Otin kuitenkin aina kaksi sukellusta kerralla, joten matkoissa meni kolmisen tuntia.

Etsin aikani Grand BAysta sukelluskeskusta. Soitin viimein yhteen ja sieltähän kaikki järjestyi mainiosti. Olispa ollut fiksu ja ollut sähköpostilla yhteydessä sinne etukäteen, niin olisi voinut järjestyä muutkin hylkysukellukset! Käyttämäni sukellusfirma: www.seamandiving.com. Palvelu oli mainiota ja hinta n. 40€/sukellus (sis kuljetus hotellilta, varusteet eli kaikki). Hieman halvemmalla olisi saanut kadun varsilta välittäjiltä, mutta halusin ottaa saman firman kautta, että voin itse päättää sukelluskohteet. En tiedä olisiko niihin välitysfirmojen hintoihin jo sisältynyt sitten välinevuokra.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      245
      4422
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2879
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2632
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      83
      1606
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1508
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      49
      1229
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      85
      1164
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      202
      1052
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      996
    10. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59