http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/01/789643
Kusetus ympäristöteknologialla ja viherpiiperryksellä etenee.
Muovipussi mainettaan parempi,
36
656
Vastaukset
- gima stadist
keräätsä niihin käpyi?:)
- metsäporowaara
kaupunkilaisill myytäväks.Et sillei hei.
- gima stadist
metsäporowaara kirjoitti:
kaupunkilaisill myytäväks.Et sillei hei.
kuisse ny simmottos?:)
Yhdenasianihmiset mieluusti kampanjoivat hyviksi kokemiensa asioiden puolesta, vaikkei niiden tueksi tieteellistä todistusaineistoa löytyisikään. Mutta onhan se mukavaa, että ihmisillä on mielekästä puuhastelua samanhenkisessä porukassa. ;-)
- ......
eikö tällaista tutkimusta, joka vahvistaa sen minkä tiesit (kuvittelit tietäväsi) ennestäänkin, ole tapana nimittää NOLLATUTKIMUKSEKSI?
- tuusulan flicka
Soulmateeeeeeeee!
...... kirjoitti:
eikö tällaista tutkimusta, joka vahvistaa sen minkä tiesit (kuvittelit tietäväsi) ennestäänkin, ole tapana nimittää NOLLATUTKIMUKSEKSI?
Niinhän niitä tavataa ylensä kutsua. Mutta koska näitä muuhun lopputulokseen omissa päätelmissään tulleita tuntuu riittävän pilvin pimein, niin kai näitä silti täytyy jonkun tehdä. Toisaalta nollatutkimusten rahat voisi varmaan viisaamminkin käyttää.
- ......
Ratikkakuski kirjoitti:
Niinhän niitä tavataa ylensä kutsua. Mutta koska näitä muuhun lopputulokseen omissa päätelmissään tulleita tuntuu riittävän pilvin pimein, niin kai näitä silti täytyy jonkun tehdä. Toisaalta nollatutkimusten rahat voisi varmaan viisaamminkin käyttää.
ja aina kun on pilvin pimein muunlaisia tuloksia (joita on kenties saatu järkevimmillä lähtöoletuksilla), ja yksi omaa näkemystäsi vastaava tutkimus, ainoastaan jälkimmäinen on pätevä vaikka onkin nollatutkimus.
- että...
ymmärsitkö, millainen muovipussi tuon skaban voitti? Ja mikä oli vielä näitäkin huomattavasti ekologisempi vaihtoehto ostosten kulettamiseen?
että... kirjoitti:
ymmärsitkö, millainen muovipussi tuon skaban voitti? Ja mikä oli vielä näitäkin huomattavasti ekologisempi vaihtoehto ostosten kulettamiseen?
Satoja käyttökertoja kestävä kangaskassi olisi tietysti ekologisesti paras vaihtoehto. Mutta jos minä käytän samaa muovikassia ensin muutaman kerran kauppakassina ja lopuksi roskapussina (lajiteluani ensin jätteeni), en tunne itseäni kovin suureksi luonnonviholliseksi.
- muistaisi
Ratikkakuski kirjoitti:
Satoja käyttökertoja kestävä kangaskassi olisi tietysti ekologisesti paras vaihtoehto. Mutta jos minä käytän samaa muovikassia ensin muutaman kerran kauppakassina ja lopuksi roskapussina (lajiteluani ensin jätteeni), en tunne itseäni kovin suureksi luonnonviholliseksi.
vielä katsoa, että se pussi olisi kierrätysmuovista tehty pussi...
Ja ylivoimaisesti kaikkein paras luonnon kannalta näyttäisi olevan tekokuitukankaasta valmistettu kassi, joka ei ollut tähän tutkimukseen päässyt, koska sitä ei saa kauppojen kassoilta. Ei puuvillasta valmistettu.
Juu, en langeta tuomiota päällesi tässä kassiasiassa. Toimin itse just samalla tavalla... - KoppavaHoro
muistaisi kirjoitti:
vielä katsoa, että se pussi olisi kierrätysmuovista tehty pussi...
Ja ylivoimaisesti kaikkein paras luonnon kannalta näyttäisi olevan tekokuitukankaasta valmistettu kassi, joka ei ollut tähän tutkimukseen päässyt, koska sitä ei saa kauppojen kassoilta. Ei puuvillasta valmistettu.
Juu, en langeta tuomiota päällesi tässä kassiasiassa. Toimin itse just samalla tavalla...ne kaupan kassalla myytävät kestokassit ovat? Puuvillaa?
Pakko myöntää etten ole koskaa sellaista ostanut, kun aina on jostain ilmaiseksi saanut. Mulla on varmaan 15 erilaista kauppapussia ja -kassia, mutta silti luvattoman usein unohtuu autoon tai kotiin.
Onneksi on megaiso käsilaukku! :) - oli ollut
KoppavaHoro kirjoitti:
ne kaupan kassalla myytävät kestokassit ovat? Puuvillaa?
Pakko myöntää etten ole koskaa sellaista ostanut, kun aina on jostain ilmaiseksi saanut. Mulla on varmaan 15 erilaista kauppapussia ja -kassia, mutta silti luvattoman usein unohtuu autoon tai kotiin.
Onneksi on megaiso käsilaukku! :)juuri niitä puuvillaisia kauppakasseja, joiden ekotasetta sitten ihmeteltiin. En ole itekään kaupan kangaskasseja ostellu.
Mutta kyllä aina pieni pistos sisimmässä käy, kun kassalla joutuu upouuden muovikassin ostoksilleen ottamaan... Ja minulle tuo kierrätysmuovipussi oli uusi tuttavuus. Tai sanotaan, että en ollut asiaa ajatellut, enkä huomioinut millään tavalla, vaan muovipussi on ollut muovipussi.
- meininkiä,
kuka vitun hullu ostaa uuden kangaskassin joka kerta kaupasta?
- hiljainen hetki
*nyyh*
- ------
Uhri tukehtuu huonommin kangaskassilla.
- mitähän tuo
kommenttisi tarkoittaa?
- hoihoij
Äkkiä sanoittamaan ooppera muovipussille!
- KoppavaHoro
että tuo on jotenkin uutta tietoa? Joka vuosi sama "uutinen".
Mitä kusetusta siinä on, että kankainen oma kauppakassi on paras?- skurukuski
ellen täydellinen.." Mammaaaaa..pylly punottaa..tuu pyyhkimään!
- KoppavaHoro
skurukuski kirjoitti:
ellen täydellinen.." Mammaaaaa..pylly punottaa..tuu pyyhkimään!
sitten säkin varmaan käytät samaa, omaa kangaskassia?
- .......
>>Vaikka kaupan kassalla olisi kaikki mainitut kassivaihtoehdot tarjolla, Mattila [tutkija] ei tarttuisi mihinkään niistä. "Paras vaihtoehto on luultavasti tekokuituinen kestokassi."
Tekokuitukasseja ei kuitenkaan otettu mukaan tutkimukseen, koska niitä ei saa ruokakaupan kassalta. Tutkimuksessa haluttiin antaa vastaus nimenomaan kaupan kassalla pähkäilevälle kuluttajalle. - KoppavaHoro
....... kirjoitti:
>>Vaikka kaupan kassalla olisi kaikki mainitut kassivaihtoehdot tarjolla, Mattila [tutkija] ei tarttuisi mihinkään niistä. "Paras vaihtoehto on luultavasti tekokuituinen kestokassi."
Tekokuitukasseja ei kuitenkaan otettu mukaan tutkimukseen, koska niitä ei saa ruokakaupan kassalta. Tutkimuksessa haluttiin antaa vastaus nimenomaan kaupan kassalla pähkäilevälle kuluttajalle.sillä aika monessa kaupassa on tarjolla kestokassejakin.
Olen kyllä sitä mieltä, että kaupan pitäisi kertoa asiakkaalle näistä vaihtoehdoista. Ei se isoa lappua vaatisi. - Pihi akka
KoppavaHoro kirjoitti:
sillä aika monessa kaupassa on tarjolla kestokassejakin.
Olen kyllä sitä mieltä, että kaupan pitäisi kertoa asiakkaalle näistä vaihtoehdoista. Ei se isoa lappua vaatisi.kauppakassini itse. Esin vanhoista farkuista saa hienon, kestävän kanssin.
mutta ei niitäkään kukaan enää käytä.
Jos vertailussa on tavallinen muovikassi tai biohajoava muovikassi, niin kumpi kuulostaa paremmalta ja näin houkuttelevammalta?
Ja niin. Kumpaa pussia käytät koirankakkojen keräämiseen kun Immua ulkoilutat?- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
Jos vertailussa on tavallinen muovikassi tai biohajoava muovikassi, niin kumpi kuulostaa paremmalta ja näin houkuttelevammalta?
Ja niin. Kumpaa pussia käytät koirankakkojen keräämiseen kun Immua ulkoilutat?sillä kangaskassia kylläkin käytetään ja toivottavasti koko ajan enemmän.
Ulkohuussia mulla ei ole mahdollista edes valita.
Jos minä joudun kaupassa ostamaan pussin niin mietin mitä tarvitsen. Biohajoavaa pussia en valitse ikinä, koska eivät ne kelpaa edes biojätepusseiksi huonon kestävyytensä takia. Paperipussia en valitse ainakaan silloin, kun tiedän, että joudun laskemaan sen loskaan siksi aikaa kun laitan autokatoksen oven kiinni.
Mikään vaihtoehto kaupan kassalla ei kuulosta houkuttelevammalta, mutta jos en tietäisi ekologisista jalanjäljistä mitään niin valitsisin noista vaihtoehdoista tavallisen muovikassin sillä perusteella, että sillä on pitempi käyttöikä.
Immun kakat kerätään muovipussiin. Käytän pääasissa moneen kertaan käytettyjä hedelmäpusseja ja kun niitä ei ole niin pakastuspusseja. Miksi kysyt? - siis...
relaxed_eyes kirjoitti:
Ja niin. Kumpaa pussia käytät koirankakkojen keräämiseen kun Immua ulkoilutat?kritiikkisi kärki kohdistui tuohon biohajoavan muovikassin kehnoon ekologisuuteen. Ja oikeessa oot, "ekologisuudella" meille yritetään myydä ihan mitä tahansa välittämättä ollenkaan siitä, mikä olisi kokonaisuutena ottaen kaikkein parasta luonnolle ja samalla siis meille ihmisillekin.
Mutta ekovessoista on tehty oikein hyviäkin. Kyse on asenteista ja halusta. Valitettavasti vielä marginaaliajattelua, mutta hienoa huomata, että sinäkin tiedostat sen asian, että paskan sotkemisessa veteen ei ole oikein mitään järkeä. KoppavaHoro kirjoitti:
sillä kangaskassia kylläkin käytetään ja toivottavasti koko ajan enemmän.
Jos minä joudun kaupassa ostamaan pussin niin mietin mitä tarvitsen. Biohajoavaa pussia en valitse ikinä, koska eivät ne kelpaa edes biojätepusseiksi huonon kestävyytensä takia. Paperipussia en valitse ainakaan silloin, kun tiedän, että joudun laskemaan sen loskaan siksi aikaa kun laitan autokatoksen oven kiinni.
Mikään vaihtoehto kaupan kassalla ei kuulosta houkuttelevammalta, mutta jos en tietäisi ekologisista jalanjäljistä mitään niin valitsisin noista vaihtoehdoista tavallisen muovikassin sillä perusteella, että sillä on pitempi käyttöikä.
Immun kakat kerätään muovipussiin. Käytän pääasissa moneen kertaan käytettyjä hedelmäpusseja ja kun niitä ei ole niin pakastuspusseja. Miksi kysyt?Tiedätkö omasi koon?
>Käytän pääasissa moneen kertaan käytettyjä hedelmäpusseja ja kun niitä ei ole niin pakastuspusseja. Miksi kysyt?
Kysyin vaan asian hahmottamikseksi.KoppavaHoro kirjoitti:
sillä kangaskassia kylläkin käytetään ja toivottavasti koko ajan enemmän.
Immun kakat kerätään muovipussiin. Käytän pääasissa moneen kertaan käytettyjä hedelmäpusseja ja kun niitä ei ole niin pakastuspusseja. Miksi kysyt?kyllä muovikassin kanssa tulee kaupasta pihalle huomattavasti enemmän porukkaa kuin kangaskassin kanssa.
siis... kirjoitti:
kritiikkisi kärki kohdistui tuohon biohajoavan muovikassin kehnoon ekologisuuteen. Ja oikeessa oot, "ekologisuudella" meille yritetään myydä ihan mitä tahansa välittämättä ollenkaan siitä, mikä olisi kokonaisuutena ottaen kaikkein parasta luonnolle ja samalla siis meille ihmisillekin.
Mutta ekovessoista on tehty oikein hyviäkin. Kyse on asenteista ja halusta. Valitettavasti vielä marginaaliajattelua, mutta hienoa huomata, että sinäkin tiedostat sen asian, että paskan sotkemisessa veteen ei ole oikein mitään järkeä.niinkuin kaikkia muitakin uusia ajattelutapoja, niin kauppamiehet ottaa ekologisuudestakin kaiken irti myymällä mielikuvia todellisuudesta piittaamatta.
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
kyllä muovikassin kanssa tulee kaupasta pihalle huomattavasti enemmän porukkaa kuin kangaskassin kanssa.
Toivottavasti oman kassin käyttäjien määrä lisääntyy. Siinähän on niin kätevä myös viedä vaikka pullot samalla.
- KoppavaHoro
relaxed_eyes kirjoitti:
Tiedätkö omasi koon?
>Käytän pääasissa moneen kertaan käytettyjä hedelmäpusseja ja kun niitä ei ole niin pakastuspusseja. Miksi kysyt?
Kysyin vaan asian hahmottamikseksi.ja ylivoimaisesti suurin syntini on autoilu bensakoneella.
- mutta...
relaxed_eyes kirjoitti:
niinkuin kaikkia muitakin uusia ajattelutapoja, niin kauppamiehet ottaa ekologisuudestakin kaiken irti myymällä mielikuvia todellisuudesta piittaamatta.
ei kai se meidän viherpiipertäjien vika oo?
Tääkin on ekologinen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3486302.jpg
Ja ehkäisee saunomisen jälkeistä päänsärkyä. Siis todellinen loistotuote. Olis kuule kaverit vihreenä kateudesta kun seuraavaan saunailtaan otat tämän mukaan... - heti tilata :
mutta... kirjoitti:
ei kai se meidän viherpiipertäjien vika oo?
Tääkin on ekologinen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3486302.jpg
Ja ehkäisee saunomisen jälkeistä päänsärkyä. Siis todellinen loistotuote. Olis kuule kaverit vihreenä kateudesta kun seuraavaan saunailtaan otat tämän mukaan...ja myös mökille omansa kanssa, jos unohtuu lähtiessä kaupunkiekohattu kaupunkiin. Tuollainen ekohattu on kuitenkin monin verroin ympäristöystävällisempi kuin foliohattu!
- halvalla saa
niin vitut kaikesta muusta.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT WQ E-2008-5545 0 DOC XML V0//FI - ...
Kai nyt jokainen tajuaa sen että jos joka kerta kaupassa käydessä pitää ostaa kassi niin ei ole ympäristövaikutuksilla mitään merkitystä. Ihan turhaa tuommoiset tutkimukset. Se joka haluaa tehdä oikein, pitää mukanaan kangaskassia.
Monet väittävät käyttävänsä samaa muovikassia monta kertaa. Hahhah! Tyhjien kaljapullojen tai tölkkien kuljettamiseen se käytetään. Tai yhden käyttökerran jälkeen roskapusseiksi.
Ei kukaan hyvin tienaava kehtaa käytetyn muovikassin kanssa huseerata.
Roskapusseista vielä: On kummallista miten vaikeaa monille on ostaa kaupasta roskille tarkoitettuja pusseja, vaikka ne eivät paljon maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad951503- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että399905- 163880
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 56733
- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632