miksi naiset ei puhu

tunteista

näissä keskusteluissa arvostellaan ja morkataan paljon ja näihin otetaan myös paljon kantaa mutta jos näiden ongelmien todellisista syistä
parisuhteessa avoimuudesta, tunteettomuudesta ja puhumattomuudesta kirjoittaa niin keskustelu loppuu siihen

10

4947

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      ne on.Tuore tapaus itselläkin kun suhde kaatui siihen että nainen ei pystynyt mihinkään keskusteluihin.Jos minä kysyin jotain niin hän vastasi ja jos se ei mua miellyttänyt niin sitten sai itkupotkuraivarin tai sulkeutui täysin.Näitä persoonallisuushäiriöisiä nykyään tuntuu riittävän.

    • NaiNeN------------

      puhuu, jos he luottavat mieheensä ja uskovat että mies ymmärtää mitä he kertovat.

      Monesti tunteista puhumisen esteenä on se että pelätään kumppanin reaktiota ja sitä että mies ei ymmärrä mitä nainen tarkoittaa.

      mä ainakin olen kokenut sen että mies haluaa et sille sanotaan asiat suoraan ja kiertelmättä, no naiset ei oikein osaa tätä ja siks ne alkaa tunteista puhumisen kiertäen ja kaartaen kuin kissa kuumaa puuroa, ja mies ehtii kyllästyä ennen kuin asiaan ees päästään. Tai mies ymmärtää kaiken ihan väärin

      • aloittaja

        kiitos kirjoituksesta

        kyllän se luottamus on puolin ja toisin tärkeää mutta mielestäni kun saa aidon puheyhteyden toiseen niin luottamus toimii vaikka moni yleisimmistä asioista juoruaa.

        oikeassa olet että puhuu suoraan, siitä tykkään mieluimmin huonua että jättää puhumaatta.


    • ..että naiset ei puhu tunteistaan_miehille, mutta naisille kyllä sujuvasti? Mikäköhän ero siinä on? Oisko siinä vastaanottavassa päässä mitään? Miehille kun noi tunteet pakkaa olemaan vähän semmonen vieraampi alue, kun taas naiset oppii vatvomaan niitä jo pienestä pitäen. Siks samalle aaltopituudelle pääseminen ei oo välttämättä ihan mikään helppo juttu.

      • aloittaja

        kiitos mielipiteistä

        ei tunteet miehelle ole mielestäni vieraampi alue
        vaan kovis miehen imakoon kuuluu näytellä kovista.
        mitä tarkoitit kun sanoit että nainen oppii vatvomaan tunteita jo lapsena.
        kannatan ehdottomasti tasaarvoa mutta eihän tasaarvo vaan tee naisistakin koviksia.


      • aloittaja kirjoitti:

        kiitos mielipiteistä

        ei tunteet miehelle ole mielestäni vieraampi alue
        vaan kovis miehen imakoon kuuluu näytellä kovista.
        mitä tarkoitit kun sanoit että nainen oppii vatvomaan tunteita jo lapsena.
        kannatan ehdottomasti tasaarvoa mutta eihän tasaarvo vaan tee naisistakin koviksia.

        ..miehillä on kyllä aivan sama tunneskaala, kuin naisillakin, mutta heidän tapansa (ja välineensä!?) käsitellä niitä on erilainen. Tämä tuottaa jonkinverran vaikeuksia. Voisi sanoa, että miehillä tunteiden käsittely vaatii huomattavasti enemmän työtä, naisille (yleensä) se taas tulee ikäänkuin luonnostaan.

        Tasa-arvo on kiva asia minustakin, mutta fakta on se, että me ollaan erilaisia. Ja saadaan erilainen kasvatus sukupuolestakin riippuen. Tytöt kasvatetaan huolehtimaan ja tuntemaan, miehet taistelemaan ja olemaan tunteettomia. Näin kärjistetysti.


    • happyppahh

      Naiset kokevat, että miehet eivät puhu.
      Miehet kokevat, että naiset eivät puhu.

      Puhuminen ei ole maailman helpoin asia. Puhumisesta ehkä moni vielä jotenkin selviää, mutta kun parisuhteessa pitää pystyä vuorovaikutteiseen keskusteluun, niin vaikeusaste nousee huimasti.
      Puhumattomuuden takana on usein huonoja kokemuksia aikaisemmista yrityksistä, pelkoa puhumisen seurauksista. Mitä tapahtuu, kun kissa nostetaan pöydälle? Olisiko sittenkin parempi vaieta ja toivoa, että asiat ratkeaa itsestään? Usein on kysymys myös siitä, ettei tunnisteta omia tunteita tai myönnetä niitä edes itselle. Kuinka niistä voisi silloin toiselle puhua, kun on itsensä kanssa aivan sekaisin. Moni haluisi puhua ja keskustella, mutta ei osaa.

      Minä elin 20 vuotta puhumattomassa suhteessa. Emme puhuneet kumpikaan, ei osattu, ei uskallettu. Eroa tehdessä keskusteltiinkin sitten koko 20 vuoden edestä. Eipä jäännyt mitään hampaan koloon kummallekaan ja suhde on jatkunut ystävyytenä.
      Eron jälkeen tapasin miehen ja olin kuin puulla päähän lyöty. Heiii, minähän osaan ja uskallan puhua tunteistani, haaveistani, ajatuksistani, peloistani. Mikä parasta, tuo mies puhuu minulle aivan kuin se olisi maailman luonnollisin asia. Ajattelin, että WoW, ainakin hän on oppinut keskustelemaan edellisessä liitossaan, mutta ei, se oli ollut yhtä puhumaton suhde kuin omanikin.

      Ei riitä, että minä osaan puhua ja sinä osaat puhua. Pitää osata puhua yhdessä. Pitää osata antaa toisen puhua ja ennen kaikkea pitää osata kuunnella mitä toinen oikeasti sanoo. Pitää osata kuunnella silloinkin, kun toisen sanat ei miellytä. Pitää osata antaa palautetta, ei vain toljottaa silmät pyöreinä ja todeta "aha". Keskusteleminen on parisuhteen parasta antia ja onneksi on mahdollista kehittää yhteistä keskustelutaitoa, jos molemmat sitä haluaa.
      Minulle parasta oppia on ollut peiliin katsominen ja miettiminen, miksi minulle ei osata tai uskalleta puhua. Miten kuuntelen, annan palautetta, suhtaudun kuulemaani, jaan vastavuoroisesti omaa sisntäni...

      • aloittaja

        kiitokset erillaisesta ja ajattelemisen aihetta antavasta kirjoituksesta.

        kyllähän varmaan löytyy molemmissa sukupuolissa niitä jotka ei osaa puhua(paljon)

        sinunkin nykyisessä parisuhteessa osataan puhua
        elämä opettanut puhumaan?? no jonkun voi kovettaakin (sanonta kuluu että kantapään kautta )itseäni myös elämän hankaluudet opettanut ja jos joskus saa avoimuudesta nenilleen niin se on pientä sen rinnalla mitä elämän rikkautta se antaa.

        sinä osasit kirjoituksessasi tuoda asiat hyvin julki itse en osaa pukea ajatuksia nuin hienosti sanoiksi (itse ajattelen samansuuntaisesti)

        mieheksi olen tavallista avoimempi ja osaan tosiaan puhua ja pussata.
        mutta varmaan on peiliin katsomisen paikka minullakin sillä en ole ainakaan niitä parhaita kuuntelijoita

        sitä ihmettelen että arvostellan toisia niin rajusti(varsinkin netissä)mutta ei uskalleta käsitellä tunteita ja omia vikoja sillä meissä kaikissa on hyviä ja huonoja puolia.


      • happyppahh
        aloittaja kirjoitti:

        kiitokset erillaisesta ja ajattelemisen aihetta antavasta kirjoituksesta.

        kyllähän varmaan löytyy molemmissa sukupuolissa niitä jotka ei osaa puhua(paljon)

        sinunkin nykyisessä parisuhteessa osataan puhua
        elämä opettanut puhumaan?? no jonkun voi kovettaakin (sanonta kuluu että kantapään kautta )itseäni myös elämän hankaluudet opettanut ja jos joskus saa avoimuudesta nenilleen niin se on pientä sen rinnalla mitä elämän rikkautta se antaa.

        sinä osasit kirjoituksessasi tuoda asiat hyvin julki itse en osaa pukea ajatuksia nuin hienosti sanoiksi (itse ajattelen samansuuntaisesti)

        mieheksi olen tavallista avoimempi ja osaan tosiaan puhua ja pussata.
        mutta varmaan on peiliin katsomisen paikka minullakin sillä en ole ainakaan niitä parhaita kuuntelijoita

        sitä ihmettelen että arvostellan toisia niin rajusti(varsinkin netissä)mutta ei uskalleta käsitellä tunteita ja omia vikoja sillä meissä kaikissa on hyviä ja huonoja puolia.

        "mutta varmaan on peiliin katsomisen paikka minullakin sillä en ole ainakaan niitä parhaita kuuntelijoita"

        >> Kannattaa todella miettiä: Miksi tuo ihminen ei osaa/uskalla/halua puhua juuri minulle.

        "ei uskalleta käsitellä tunteita ja omia vikoja sillä meissä kaikissa on hyviä ja huonoja puolia."

        >> Tuo on, surullista kyllä, totta. Se, että uskaltaa paljastaa oman sisinpänsä vaatii enemmän rohkeutta, kuin oman vartalonsa paljastaminen, mutta voi myös antaa paljon enemmän.
        Jotta voi tulla hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on, on ensin paljastettava itsensä. Kaikki eivät uskalla paljastaa itseään edes itselleen, myöntää itselleen ne omat hyvät ja huonot puolensa.
        En minäkään ole aina uskaltannut, mutta rohkenemisen ja itsetuntemuksen lisääntymisen myötä elämä on tullut paljon rikkaammaksi.

        Hymyjä sinulle.


    • Anonyymi

      Elämä opettanut varovaiseksi pettymysten kautta, ja täytyy tuntea toista jo paremmin, että voi sisimpänsä täysin avata. Yli 4 vuotta ensi tapaamisesta menikin, ja 3 vuotta oli jo yhteiseloa takana, aiemmat kokemukset suhteissa se pahin, mutta sen verran tuntemaan toista oppinut oli jo, että uskalti täysin avata avovaimolle sisimpänsä, kun tiedän ettei käytä aseena vastaan edes riidan sattuessa, eikä muutenkaan valtapelejä pelaa, tai vaikka mitä sattuisi. Voi kun vielä toinen uskaltaisi myös, koska samat entiset huonot kokemukset estävät, ja ymmärrän varsin hyvin, olen vaan sanonut, et toivoisin sinunkin pystyvän/uskaltavan täysin avata sisimpänsä, vaikka se pelottaa helvetisti, mutta voi luottaa etten ole rikkomassa tai muutenkaan satuttamassa/leikkimässä mitään leikkejä hänen kanssaan, vaan aivan tosissani ja pysyvästi. Rakastan kumppaniani yli kaiken, ja tiedän hänenkin rakastavan, mutta toivoisin että joskus pystyy hänkin täysin avautumaan/heittäytymään ja luottamaan, että elämä ja rakkaus kantaa, ja kun ei voi itsekään tuntea täysin sitä et mitä pystyn itse hälle silloin antamaan, ja vasta silloin hän voi itsekin saada sen vastaan ja tuntea, mitä se aito ja oikea rakkaus on parhaimmillaan, kun hänessä on sekin puoli tosi vahva, ja näkee silmistä ja kaikesta että tulee suoraan sisältä, ja kyllä tuntu muuallakin molemmilla....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe