Kuten varmaan jokainen uutisia edes toisella silmällä vilkuillut on huomannut, suuri idolini Madonna tulee (toivottavasti) Suomeen elokuussa. Olemme Rouva Ratikan kanssa aivan täpinöissämme moisesta ja hyvä, etten jo pakannut survival-pakkaustani, että jonotan lippuja pari vuorokautta jonkun lippupisteen ulkopuolella, että varmaan päästään paraatipaikalle.
Mitenkäs te muut? Onko teillä jotain suurta musiikillista suosikkia? Onko se mielestänne typerää? Onko joku ikäraja, milloin moisen vouhotuksen pitäisi jo loppua? Johtuuko se vain musiikillisista ansioista, vai vaikuttaako asiaan joku muukin seikka?
Mitenkäs te muut? Onko teillä jotain suurta musiikillista suosikkia? Onko se mielestänne typerää? Onko joku ikäraja, milloin moisen vouhotuksen pitäisi jo loppua? Johtuuko se vain musiikillisista ansioista, vai vaikuttaako asiaan joku muukin seikka?
Vastaukset 32
Vanhimmat
mut mä oon sit muulla tavalla hullu, ettei täs nyt sitä oo varaa mitenkään tuomitakaan.
Mun suosikit on klassisen musiikin puolelta enkä ikimaailmassa jonottaisi missään ulkoilmassa lippuja.
En myöskään viihdy rock-keikoilla juurikaan. Klubisetit, erityisesti akustiset, toimivat ja joku spesiaali peruskeikka.
Mutta 95 % livemusasta on klassista minulla.
Levylautasella pyörii kyllä rokkiakin, ja poppia ja sen sellaista.
1. homot
2. nuoriso
3. lesbot
4. 30v täyttäneet feministit
Mä tykkään Madonnasta kanssa mutta se että sä kerrot olevas sen fani niin ihmetyttää suuresti. En olis uskonut :O
ratikka on oikeesti yli 30 eli menee siihen 4. ryhmään :)
Elämäni on jälleen kaltevalla pinnalla, koska en taatusti tunne kuuluvani yhteenkään mainitsemaasi joukkoon. Syytön minä siihen olen, että Sky-TV ja Music-TV alkoivat näkyä parahiksi 80-luvun puolivälissä ja tajusin, että maailmassa on muutakin kuin kaikkien kavereiden kuuntelemat heavy-bandit. ;-)
JOKA AINOA kerta kun kirjotat tänne jotain ja "erehdyn" sen lukee niin ajattelen heti että "EI NÄIN!!" :D:D:D Miten sä VOIT olla niiiiin erilainen?? :D
mutta ei siinä mitään, hyvä asiahan se on tutustua sillälailla erilaisiin ihmisiin ettei niitä "pääse pakoon" niinkuin IRL vaan "joutuu" kattoo ja tottuu ja tutustuu niiden erilaisiin aivotuksiin :)
Ratikkahan täyttää ton neloskriteerin ainakin, joten ei mikään ihme! :D
tarkastaa muuten että olihan noi numerot oikeessa järjestyksessä kun viimeks kun laitoin numeroita niin oli että 1, 2 ja 4 :D Toi vaatii keskittymistä...
En ole noista mitään, mutta fani olen ollut ekaluokalta lähtien ;-)
Mä olen saanut susta aina sellaisen "hurjan" rokkarin kuvan. Joten tuli aika yllätyksenä, että herra saa ihqu kohtauksen jostain "Papa don't preachista", "Like a virginista" ja Madonnasta yleensäkin.
Madonna. Musta musiikkiartistin pitää osata laulaa.
Jos Kate Bush tulisi Suomeen niin varmaan yrittäisin päästä katsomaan. Ja Shakiran kävin jo tsekkaamassa.
Mutta ei mulla oikeastaan ole ketään sellaista idolia, jota olisi pakko päästä livenä tsekkaamaan. Yleensä live-esiintyminen on pettymys verrattuna levymusaan.
Tai no, kyllä mä Pinkistä tykkään... aika paljon. :)
musta siis laulajana elantonsa tienaavan pitää osata laulaa.
Olen kuullut vuodesta -83 lähtien valitusta, ettei Madonna osaa laulaa, ei tee biisejään eikä osaa soittaa mitään. Olenkin aina sanonut, että Luice Cicconen avut ovat julkisuuden hallinnassa. Siitä kukaan ei koskaan ole kanssani eri mieltä. ;-)
Sitä paitsi kun oltiin viimeksi sen keikalla 2004 katsomassa Re-Invention-touria, se oli jopa opetellut soittamaan kitaraa. Rouva Ratikka tiesi kertoa, että Who's That Girl-tourilla Tokiossa vuonna 1987 se ei edes osannut laulaa senkään vertaa. ;-) (Kateellisuuden palkkioksi sain huomenlahjan vastalahjaksi keikka-posterin.)
ja produktiot sinänsä. Mua vaan häiritsee liikaa se, ettei se osaa laulaa. Ja mä en todellakaan halua kuulla sitä livenä, jos tän voi todeta jo pelkästään todella tuotettujen levyjen perusteella.
Mutta samaahan voi sanoa monestakin artistista, kuten esim. Marikosta. Tykkään sen musasta, kunhan vaan joku muu laulaisi...
Eikö Madonna osaa laulaa? Hyvin se mun mielestä hoitaa laulamisenkin.
tai ainakaan ei pysy nuotissa. Enkä kyllä skaalaakaan kehuisi. Mutta tämä on vain mun (ja muutaman miljoonan muun) mielipide.
Onko Madonna siis keinotekoinen tuote, joka on hyvällä markkinoinnilla päässyt huipulle?
Sitä edes minä en kehtaa kieltää. Muuten se esiintyisi Nosturissa, paikalla olisi muutama sata henkeä ja liput maksaisivat 10€. ;-)
Madonna-fanina päätit siis alentaa Madonnaa Koppavaa Horoa miellyttääksesi. Senkin Brutus!
Ratikka on realisti. Soisin samaa rehellisyyttä muillekin.
Ja mitä sitä kieltämään, saa kai sitä artistista tykätä, vaikka se olisikin tuote tai mielikuva? Tai olla tykkämättä?
Madonnaa täytyy lähtee kattoo. Mut siitä etuosasto en ala paikka ostamaan. Liian monta kertaa todennut etten näe yhtään mitään.
Mutta muuten ei ikä ei oo este. Ja mun fanituksen ansaitsee lähinnä persoonalla. Hyvä esimerkki lienee Jounu Hynynen.
Jos Henkka heittäis keikan Tavastialla, niin taatusti hoitaisin itseni sisälle keinolla millä hyvänsä, mutta muuten ei oikeastaan. Elvis olis kans ihan kiva nähdä livenä kans, vaikka aika huonossa kunnossa kuuluu nykyään olevan.
"Onko joku ikäraja, milloin moisen vouhotuksen pitäisi jo loppua?"
Eipä oikeastaan. Jos Musiikki kolahtaa, se Kolahtaa. Tietty kaikki ns. palvominen on täysin naurettavaa- ihmisiä sentään nekin.
jos tuollanen "vouhotus" jatkuu iästä huolimatta :) Suurin juttu missä itte oon käynyt oli joskus 80-luvulla Uriah Heepin konsertti. Ikä tekee sen verta tehtävänsä, et ollaan tuon ukon kanssa onnesta mykkyrässä menossa ens kesänä kuuntelee johonkii Lauri Tähkää. Se sopii meille paljon paremmin kuin esim. Madonna :)
Jos hän vaivautuisi Suomeen keikalle niin olisin ihan täpinöissäni.
http://www.youtube.com/watch?v=wKdguKXUdgk
just hauskaa. Tuo keikka taitaa jäädä väliin kalliiden lippujen vuoksi, eikä tämä uusin levy tyyliltään oikein iskenyt. Pahus, jos olisi päässyt Confessions-kiertuetta katsomaan...Toissa kesänä Tori Amos oli Suomessa, enkä päässyt Provinssiin...ääh. Se jäi harmittamaan. Kotimaisista artisteista Ismo Alangon keikat ovat olleet parhaita. Kausittain tulee käytyä ahkerasti keikoilla, kuten siskon kanssa alle kaksikymppisenä tai kaverin kanssa edellisellä kotipaikkakunnalla. Nykyisin tulee vaan soiteltua itsekseen, tai mitä nyt yhdessä projektissa olen esiintymässä. Jos yksi kaveri saa jonain vuonna bändin kasaan, lupauduin kosketinsoittajaksi.
siitä ilosta, että saisin pakkautua jonkun ääliölauman kanssa ahtaisiin tiloihin särkemään korvani.
Nyt sentään pääsee munaamaan itsensä 120€:lla. Viimeksi piti maksaa 680€/lärvi. Että halvalla menee. ;-) Eikä varmaan kannata edes laskea lentoliipujen, hotellien sen muiden hintoja...
Madonnan tuosta, mutta se lähteminen täältä on vaikeeta ja sitten se lippujen saaminen..en tosiaan voi enkä pysty jonottamaan vuorokaus sotalla. Jotenkin tuntuu, että vaikeeta ois saada niitä lippuja.
Joskus koitin ostaa lippuja johonkin konsettiin, silloin ei ollut vielä nettiä käytössä. Ja en päässyt puhelimella minnekään. ja oon tosi huono jonottaja..jos mikä ei napsaha kuin manulle illalallinen, saapi olla.
Madonna ois huippu lähtee katsomaan, samoin joku Genesis, James Bland ois aivan ihanaa kuultavaa. ja monet muut, onhan niitä vaika kuinka.
Kyllä musiikki on siinä keskeinen asia ja tietenkin artistin karisma ja vetovoima, tunnelma konsertissa.
Mut kyl mää vielä..
Lippuja myynnissä Madonan Länsisataman keikalle 6.8.2009. Katso huutonetin kohde 97220860.
Mainostaminen on jo nyt sitä luokkaa että liput myydään loppuun samantien. Kaikki pölvästit uskovat iltapäivälehtien hehkutteluun. Olisihan se noloa jos maailman tunnetuimpiin kuuluva artisti joutuisi perumaan keikan kun ketään ei kiinnosta.
Noh, elokuussa nähdään, kumpiko on oikeassa. Jos jopa ulkomailla asuva, kalkkis, faijani tietää asiasta, niin että ei keikkaa tarvitse erikseen markkinoida netissä.
Olisin tosin mielelläni kanssasi samaa mieltä ja säästäisin aikaa, vaivaa ja rahaa.
Voitte mennä Madonnaa kyllä katsomaan, täytyyhän jopa teidänkin iässä olla jotain säpinää.