LPKS

PÄIVYSTYSPOLI

Ihme porukkaa töissä, ei voi kuin ihmetellä. Pe iltana 30.1 vanhempi naishoitaja vastaanotossa voisi hieman miettiä mitä suustansa päästelee päivystykseen tulleelle potilaalle, sanoi kyllä tosi asiatonta kommenttia ja kohteli muutenkin ylimielisesti, että sivusta seuranneena todella hävetti tämän naishoitajan puolesta. Kannattaisi varmaan jäädä eläkkeelle tai hakea sairaslomaa, jos niin työ tympii että kohdellaan potilasta miten sattuu!

27

5671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      LPKS:n hoitajat on kaikki muutkin ihan tyhmiä.. Itse olen hoitaja, tarjottu töitä, mutta mieluummin menen muualle töihin. en todellakaan aio olla töissä ympäristössä, jossa jo opiskeluaikana tehdään selväksi ettei tänne ole tervetullut!

      Olen kuullut potilailtakin huonoa palautetta, ja uskon heitä aivan täysin! Kiitos muille sairaaloille, jotka minua työllistää juuri nyt! Odotellaan siis LPKS:n hoitajien eläköitymistä ja katsotaan, pyöriikö pulju jatkossakin, ilman hoitajia tosin.. Moni kollega lähtee muualle töihin, koska samoja tuntemuksia kuin minulla! Tarinoita on monia!

      • olet hoitaja

        jos olisit et kirjoittasi kuin kirjoitit!!!


      • kertoa omani

        Jos on tarinoita monia, on myös paljon hyviä tarinoita.
        Muutenkin inhoan tuollaisia yleistyksiä, että yhden kokemuksen perusteella niputetaan koko sairaalankaarti samaan nippuun.

        Minä en voi kuin kiittää ensiavun henkilöitä, niin hoitajia kuin lääkäreitäkin.
        Olin kipeä, en tosin tiennyt kuinka vakavasta asiasta oli kyse.

        Onneksi taitava polin hoitohenkilöstö tajusi mistä oli kyse. Sain heti asianmukaiset kuvaukset ja mut kiikutettiin teholle. Kiitos sielläkin kaikille minua hoitaneille. Sympaattisia ja empaattisia kaikin puolin. Päivystyspolin henkilökunta hoiti asian hyvin, pientä viivettä toki oli. Mutta olinpa jo kotona hiukan liian kauan odotellut.

        Tavallisella osastolla oli kiirettä, mutta sain apua kun sitä tarvitsin.

        Nyt olen kotona ja kokemuksena kaikki oli plussaa. Ei kannata kaikkea sanomista ottaa niin sananmukaisesti, musta tuntuu, että minäkin olin välillä kireä. JOhtuen liikkumattomuudesta ja kipeydestä.

        Oikeasti inhottavaa kun aina haukutaan Kemiä.Muualla asuneena voin sanoa, että OYS:n yhteispäivystys se vasta tiukkasanainen ja hidas paikka on.


      • hoitajat hoitaa
        kertoa omani kirjoitti:

        Jos on tarinoita monia, on myös paljon hyviä tarinoita.
        Muutenkin inhoan tuollaisia yleistyksiä, että yhden kokemuksen perusteella niputetaan koko sairaalankaarti samaan nippuun.

        Minä en voi kuin kiittää ensiavun henkilöitä, niin hoitajia kuin lääkäreitäkin.
        Olin kipeä, en tosin tiennyt kuinka vakavasta asiasta oli kyse.

        Onneksi taitava polin hoitohenkilöstö tajusi mistä oli kyse. Sain heti asianmukaiset kuvaukset ja mut kiikutettiin teholle. Kiitos sielläkin kaikille minua hoitaneille. Sympaattisia ja empaattisia kaikin puolin. Päivystyspolin henkilökunta hoiti asian hyvin, pientä viivettä toki oli. Mutta olinpa jo kotona hiukan liian kauan odotellut.

        Tavallisella osastolla oli kiirettä, mutta sain apua kun sitä tarvitsin.

        Nyt olen kotona ja kokemuksena kaikki oli plussaa. Ei kannata kaikkea sanomista ottaa niin sananmukaisesti, musta tuntuu, että minäkin olin välillä kireä. JOhtuen liikkumattomuudesta ja kipeydestä.

        Oikeasti inhottavaa kun aina haukutaan Kemiä.Muualla asuneena voin sanoa, että OYS:n yhteispäivystys se vasta tiukkasanainen ja hidas paikka on.

        Totta kai saa hyvää palvelua, mutta siksipä pitää myös tunnustaa sekin että huonoa palveluakin on.
        Monesti nämä tiukkiset on jo niin simahtaneita työhönsä, eivät pysy enää tahdissa mukana vaikka ammattitaitoa on karttunutkin.
        Usein taustalla voi olla myös henkilökohtaisia onglemia, työyhteisö ongelmia, johtamisongelmia ja vaikka mitä. Eikä kateus ja kaunakaan ole poissuljettu.
        Sitä vaan on paako tyytyä siihen mitä saa - vaikka toisaalta ainahan voi antaa kirjallista palautetta. Se kun vaan ei johda mihinkään, tulee vaan vastapalaute että sori.
        Seuraavan kerran kannattaa siinä luukulla antaa palautetta ( kovaan ääneen) suoraan.


      • hoitaja

        etkä mikään muukaan, etkä ole ollut koskaan töissä terveydenhoitoalalla.

        Jos olisit, et olisi kirjoittanut kuten kirjoitit.


      • Titta53

        sentään kaikki hoitajat ole?
        Voin kokemuksesta sanoa, että joka osastolle mahtuu Kemissäkin mätämunia.
        Olen tehnyt kirjallisia valituksia jopa kahdeltakin eri osastolta, mutta en kaikista. Se olisi sentään liioiteltua. Mutta niistä joista tein olivat molemmat jo lähempänä eläkeikää ja tympääntyneitä työhönsä. ja se on väärin, että ylimielinen kohtelu kohdistuu potilaisiin ( anteeksi) asiakkaisiin niinkö nykyään potilaita puhutellaan.


      • sh-opiskelija

        Oli aivan pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun. Olen juuri lopettanut harjoittelun länskässä päikkäpolilla ja sen parempaa paikkaa ei maailmassa ole. Hoitajat aivan ihania ja ammattitaitoisia. Kohtelu siellä oli todella hyvää ja otettiin opiskelija joka paikkaa mukaan ja kaikkea sai tehdä. Kaipaamaan jäin sitä paikkaa ja sinne haluaisin niin kovasti joskus duuniin. Töissä olen ollut talossa perushoitaja ajoilla muutamilla osastoilla ja minä en kyllä voi moittia. Joskus kannattaa katsoa itseänsä peliin jos kokee saavansa huonoa kohtelua. Oma asenne ratkaisee. Ei minusta voi alkaa julkisesti haukkumaan hoitajia talossa, jos kohdallesi on sattunut muutama ikävä tapaus niin älä yleistä. Toisaalta aloin miettimään, että taidat olla katkera talolle jostain ehkä et saanutkaan sieltä töitä.


      • vai että ihan sh
        sh-opiskelija kirjoitti:

        Oli aivan pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun. Olen juuri lopettanut harjoittelun länskässä päikkäpolilla ja sen parempaa paikkaa ei maailmassa ole. Hoitajat aivan ihania ja ammattitaitoisia. Kohtelu siellä oli todella hyvää ja otettiin opiskelija joka paikkaa mukaan ja kaikkea sai tehdä. Kaipaamaan jäin sitä paikkaa ja sinne haluaisin niin kovasti joskus duuniin. Töissä olen ollut talossa perushoitaja ajoilla muutamilla osastoilla ja minä en kyllä voi moittia. Joskus kannattaa katsoa itseänsä peliin jos kokee saavansa huonoa kohtelua. Oma asenne ratkaisee. Ei minusta voi alkaa julkisesti haukkumaan hoitajia talossa, jos kohdallesi on sattunut muutama ikävä tapaus niin älä yleistä. Toisaalta aloin miettimään, että taidat olla katkera talolle jostain ehkä et saanutkaan sieltä töitä.

        Kukaan ei voi olla kateellinen työpaikasta sairaalassa. Ei siis kukaan.Ja jos oikein ymmärsin, niin siitä ei tässä ketjussa ollut kysekään.
        Jokaisessa työssä, tyopaikassa, opiskelupaikassa on omat mätäpaiseensa. On pyrkyriä, nuoleskeijaa, totuudentorvea, muuten torvea ja kaikkea siltä välistä seinän vieri hissukasta iloiseen leskeen asti. Kaikille tilaa riittää ja kaille paikkoja on =)


      • jos ymmärsin
        vai että ihan sh kirjoitti:

        Kukaan ei voi olla kateellinen työpaikasta sairaalassa. Ei siis kukaan.Ja jos oikein ymmärsin, niin siitä ei tässä ketjussa ollut kysekään.
        Jokaisessa työssä, tyopaikassa, opiskelupaikassa on omat mätäpaiseensa. On pyrkyriä, nuoleskeijaa, totuudentorvea, muuten torvea ja kaikkea siltä välistä seinän vieri hissukasta iloiseen leskeen asti. Kaikille tilaa riittää ja kaille paikkoja on =)

        Oikein niin tossa yllä toi joku oikein painotti sitä kuinka surkee paikka länskä on. Jo opiskeluaikoina oli hänelle tehty selväksi, että sinne ei ole tervetullut. Kahdeksan viikkoa olin harjoittelussa enkä kertaakaan huomannut, että kukaan hoitajista olisi ollut potilaille jollain tapaa veemäinen tai ilkeä. Täytyyhän meidän aina työtä tehdessä muistaa ketä varten me sitä työtä teemme.


      • jaksat "turpaasi"
        Titta53 kirjoitti:

        sentään kaikki hoitajat ole?
        Voin kokemuksesta sanoa, että joka osastolle mahtuu Kemissäkin mätämunia.
        Olen tehnyt kirjallisia valituksia jopa kahdeltakin eri osastolta, mutta en kaikista. Se olisi sentään liioiteltua. Mutta niistä joista tein olivat molemmat jo lähempänä eläkeikää ja tympääntyneitä työhönsä. ja se on väärin, että ylimielinen kohtelu kohdistuu potilaisiin ( anteeksi) asiakkaisiin niinkö nykyään potilaita puhutellaan.

        aukoa joka helvetin keskusteluissa.Tehnyt valituksia kahdesta osastosta mutta et kaikista? Olisiko jo aika käydä kertsillä lataamassa akkuja tai hakemas lisää valittamisen aihetta!


      • Titta53
        jaksat "turpaasi" kirjoitti:

        aukoa joka helvetin keskusteluissa.Tehnyt valituksia kahdesta osastosta mutta et kaikista? Olisiko jo aika käydä kertsillä lataamassa akkuja tai hakemas lisää valittamisen aihetta!

        Hakeen vain ne omat lääkkeesi niin ei pipo kiristä:)


      • kiristä pipo
        Titta53 kirjoitti:

        Hakeen vain ne omat lääkkeesi niin ei pipo kiristä:)

        verenpaine vain tuppaa nousee kun lukee sinun kaltaisen kirjoituksia ja lopetan tähän ainakin sinun kirjoitusten lukemisen. PS. kysymys onks toi 53 syntymä vuosi? Ja en todella tarvitse lääkitystä eikä minun tarvitse laukkoa sairaalassa osastolta osastolle saati tehdä niistä valituksia!


      • Titta53
        kiristä pipo kirjoitti:

        verenpaine vain tuppaa nousee kun lukee sinun kaltaisen kirjoituksia ja lopetan tähän ainakin sinun kirjoitusten lukemisen. PS. kysymys onks toi 53 syntymä vuosi? Ja en todella tarvitse lääkitystä eikä minun tarvitse laukkoa sairaalassa osastolta osastolle saati tehdä niistä valituksia!

        kun lopetat lukemisen ei minunkaan enää tarvitse vastata typeriin kommentteihisi:)

        Ei ole syntymävuosi vaikka asia ei sinulle kuulukkaan. Ja en todellakaan ole vielä kertaakaan ole ollut LPKS:ssä sisällä itse. Vaan valitukset olen tehnyt vanhempieni huonosta kohtelusta. Ja joka kerta se on ollut syystä, sillä vanhuksetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat kunnon kohtelun. Toki sinähän tietysti nyt haukut heidätkin, kuten tyyliisi kuuluu.

        Ps. Sinun pitää hommata minulle kielto kirjoittaa tänne, kun noin verenpaine nousee, varo ettet saa infraktia.


      • utelias ulkopuolinen:)
        Titta53 kirjoitti:

        kun lopetat lukemisen ei minunkaan enää tarvitse vastata typeriin kommentteihisi:)

        Ei ole syntymävuosi vaikka asia ei sinulle kuulukkaan. Ja en todellakaan ole vielä kertaakaan ole ollut LPKS:ssä sisällä itse. Vaan valitukset olen tehnyt vanhempieni huonosta kohtelusta. Ja joka kerta se on ollut syystä, sillä vanhuksetkin ovat ihmisiä ja ansaitsevat kunnon kohtelun. Toki sinähän tietysti nyt haukut heidätkin, kuten tyyliisi kuuluu.

        Ps. Sinun pitää hommata minulle kielto kirjoittaa tänne, kun noin verenpaine nousee, varo ettet saa infraktia.

        pidät vanhusten puolta voi kun noi suomen päättäjät pitäisi kans!!! Mutta ei,tiedät varmaan mitä tarkoitan keitä hyysätään ja ketkä jäävät vaille mitään tukea! vaiks tää kirjoitus sivus tuota LPKS juttua niin tajuat varmaan mitä tarkoitan:)


      • on monta

        osastoa jo monen monta työntekijää miksi yleistää. Ihan varmasti löytyy niitä työhönsä kyllästyneitä. sehän on hienoa että jaksaa käydä töissä muissa sairaaloissa minä vaan en jaksaisi ajella Ouluun tai Rovaniemelle töihin joka päivä, kun minusta Kemissä on vain yksi sairaala. Itse olen erittäin tyytyväinen länskään asiakkaana ja työntekijänä.


      • Titta53
        utelias ulkopuolinen:) kirjoitti:

        pidät vanhusten puolta voi kun noi suomen päättäjät pitäisi kans!!! Mutta ei,tiedät varmaan mitä tarkoitan keitä hyysätään ja ketkä jäävät vaille mitään tukea! vaiks tää kirjoitus sivus tuota LPKS juttua niin tajuat varmaan mitä tarkoitan:)

        Tajuan ja olen samaa mieltä kanssasi:)

        Pitäisi vaan saada nuo päättäjätkin heräämään.


      • olisi todella
        Titta53 kirjoitti:

        Tajuan ja olen samaa mieltä kanssasi:)

        Pitäisi vaan saada nuo päättäjätkin heräämään.

        iso pähkinä purtavaksi! Hienoa että on meitä jotka ajattelee näin.kaikkea hyvää sinulle ja sinun vanhemmille:)


      • titta53
        olisi todella kirjoitti:

        iso pähkinä purtavaksi! Hienoa että on meitä jotka ajattelee näin.kaikkea hyvää sinulle ja sinun vanhemmille:)

        kaikkea hyvä myös sinulle.

        Isäni nukkui pois, mutta äidin puolesta ärähtäisin vieläkin. ja tuun niin tekemään JOS kohtelu on ala-arvoista.

        Kunpa saataisiinkin päättäjätkin heräämään tähän yhteen asiaan. Nykyäänkö ei voi kaiesta ääneen puhua. Jos ei häiritse toisia niin voi häiritä.........


      • titta53
        on monta kirjoitti:

        osastoa jo monen monta työntekijää miksi yleistää. Ihan varmasti löytyy niitä työhönsä kyllästyneitä. sehän on hienoa että jaksaa käydä töissä muissa sairaaloissa minä vaan en jaksaisi ajella Ouluun tai Rovaniemelle töihin joka päivä, kun minusta Kemissä on vain yksi sairaala. Itse olen erittäin tyytyväinen länskään asiakkaana ja työntekijänä.

        yleistää, joka paikassa on niitä mätämunia. Niin myös osastoilla joista olen valituksia tehnyt ovat toiset hoitajat aivan ihania. Ovatpa jopa kehoittaneet tekemään kyseisestä "mätämunasta" valituksen ja lisäten, etten ole ainoa. Näyttää silti saavan jatkaa potilaiden terrorisointia:(

        Onhan potilaitakin monenlaisia ja varmasti monesti hoitajilta vaaditaan pitkää pinnaa. Siispä toivotan sinulle hyvää jatkoa ja jaksamista ammatissasi. Sillä olette tärkeitä tekijöitä siellä länskässä.


      • siinä asiassa
        titta53 kirjoitti:

        yleistää, joka paikassa on niitä mätämunia. Niin myös osastoilla joista olen valituksia tehnyt ovat toiset hoitajat aivan ihania. Ovatpa jopa kehoittaneet tekemään kyseisestä "mätämunasta" valituksen ja lisäten, etten ole ainoa. Näyttää silti saavan jatkaa potilaiden terrorisointia:(

        Onhan potilaitakin monenlaisia ja varmasti monesti hoitajilta vaaditaan pitkää pinnaa. Siispä toivotan sinulle hyvää jatkoa ja jaksamista ammatissasi. Sillä olette tärkeitä tekijöitä siellä länskässä.

        Että valituksia kannattaa tehdä jos on aihetta.
        Vain siten niihin voidaan vaikuttaa.
        Myös työntekijöiden kannattaa tehdä työkaveristaan valituksia, jos on aihetta, eikä puhumalla asiat ratkea.
        Oikeasti sellainen saattaa auttaa.

        Ymmärrän, että työhönsä väsyneet hoitajat eivät jaksa olla ystävällisiä enää, toisilleen eivätkä potilailleen. Silloin heidän olisi aika jo vaihtaa maisemaa. Harmi, että he eivät useinkaan lähde, vaan myrkyttävät koko työyhteisöä. Tällaisilla osastoilla toivottavasti löytyy vahvoja hoitajia, jotka puuttuvat asiaan ja lopettavat moiset oikkuilut.Ensikädessä pomon pitäisi puuttua.

        Siksi valitukset aiheellisia, jotta johtavat voivat asiaan vaikuttaa, pomot voivat alaisiaan puhutella ja siten saadaan työyhteisöt mielekkäämmiksi työntekijöille ja siten potilaiden kohtelu pysyy hyvänä.


      • titta53
        siinä asiassa kirjoitti:

        Että valituksia kannattaa tehdä jos on aihetta.
        Vain siten niihin voidaan vaikuttaa.
        Myös työntekijöiden kannattaa tehdä työkaveristaan valituksia, jos on aihetta, eikä puhumalla asiat ratkea.
        Oikeasti sellainen saattaa auttaa.

        Ymmärrän, että työhönsä väsyneet hoitajat eivät jaksa olla ystävällisiä enää, toisilleen eivätkä potilailleen. Silloin heidän olisi aika jo vaihtaa maisemaa. Harmi, että he eivät useinkaan lähde, vaan myrkyttävät koko työyhteisöä. Tällaisilla osastoilla toivottavasti löytyy vahvoja hoitajia, jotka puuttuvat asiaan ja lopettavat moiset oikkuilut.Ensikädessä pomon pitäisi puuttua.

        Siksi valitukset aiheellisia, jotta johtavat voivat asiaan vaikuttaa, pomot voivat alaisiaan puhutella ja siten saadaan työyhteisöt mielekkäämmiksi työntekijöille ja siten potilaiden kohtelu pysyy hyvänä.

        tähän. Olet oikeassa siinä, että työkaverit voisivat myös tehdä valituksen. Mutta heiltä juuri sain kehoituksen tehdä ne valitukset, koska heidän valituksiaan ei oteta miksikään johtoportaassa. Tottakai valitin ensin osastonhoitajalle myös hän kehoitti tekemään kirjallisen valituksen johtopäähän. Jonka sitten teinkin.

        Juuri niin, että jos on vaikea kohdella potilaita asianmukaisesti on syytä katsoa peiliin. Kyllä ihmiset ansaitsevat asianmukaisen kohtelun. Ei sinne kukaan vasiten lähde makaamaan.Jos ei enää jaksa olisi syytä luovuttaa.

        Kiitos sinullekin, että ymmärsit mistä puhuin. Tuntuu, että täällä joillakin on väärä käsitys valitusten teoista.


      • kirjoittaja
        sh-opiskelija kirjoitti:

        Oli aivan pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun. Olen juuri lopettanut harjoittelun länskässä päikkäpolilla ja sen parempaa paikkaa ei maailmassa ole. Hoitajat aivan ihania ja ammattitaitoisia. Kohtelu siellä oli todella hyvää ja otettiin opiskelija joka paikkaa mukaan ja kaikkea sai tehdä. Kaipaamaan jäin sitä paikkaa ja sinne haluaisin niin kovasti joskus duuniin. Töissä olen ollut talossa perushoitaja ajoilla muutamilla osastoilla ja minä en kyllä voi moittia. Joskus kannattaa katsoa itseänsä peliin jos kokee saavansa huonoa kohtelua. Oma asenne ratkaisee. Ei minusta voi alkaa julkisesti haukkumaan hoitajia talossa, jos kohdallesi on sattunut muutama ikävä tapaus niin älä yleistä. Toisaalta aloin miettimään, että taidat olla katkera talolle jostain ehkä et saanutkaan sieltä töitä.

        Täytyypä kommentoida tähän, että itse en siis mitenkään yleistänyt kaikkia länskän hoitajia, vai lukeeko viestissäni jotain sellaista että saisi sen käsityksen? Kirjoitin vain tästä yhdestä vanhemmasta hoitajasta, joka työvuorossa silloin oli, teki todellakin mieli antaa palautetta hänelle siinä suoraan, että oliko hänen vähintäänkin erikoinen kommenttinsa ja vähättelynsä aivan asiallinen tapa vastaanottaa päivystykseen tulevaa asiakasta vai mistä kiikasti. Mutta joskus sitä vain katsoo parhaakseen pitää suunsa kiinni, olisi ollut ehkä vähän nolo tilanne tälle kyseiselle "asiakkaalle".

        Tässä tilanteessa kyllä sinne peiliin voi katsoa siis vain se kyseinen "hoitajatäti" eikä taida pelkkä peiliin katsominen häntä auttaa.. Joillakin ihme kyllä varsinkin vanhemmilla hoitajilla tuntuu olevan niin ihmeen ylimielinen asenne mikä kohdistuu ennen kaikkea potilaisiin, että voi heitä kun osaisivat kääntää osansa päinvastoin ja olla itse potilaana saamassa apua tällaiselta hieman väärällä asenteella varustetulla ja työhönsä selvästi leipiintyneeltä hoitajalta.


      • Joo,eräs vanhempi hoitaja käännytti minut viime joulukuussa vaivani takia sanoen ettei vaivaani tulla hoitamaan päivystyksen kautta.Kun parin viikon perästä menin uudelleen kipujeni takia samaan paikkaan,niin eri hoitaja kuin ed.kerralla päästi minut naislekurin tutkittavaksi.Sillähän täytyy olla röntgennäkö,koska pelkällä katsomisella naislääkäri sanoi minulle,että mitään kulumaa ei polvessani ole ja oireet häviävät puolen vuoden sisällä.Näin säästettiin taas mahdolliset röntgenkustannukset lumilinnoja varten.Piti hakea apu yksityiseltä lääkäriltä.Mielestäni ikänsä Kemiin veronsa maksaneen tulisi saada asianmukaista hoitoa LPKS:ssä,vai onkohan tarkoitus vähitellen "kuihduttaa"koko yleinen terveyspalvelujärjestelmä Kemissä?


      • äkillinen vaiva kuuluu
        pera-x kirjoitti:

        Joo,eräs vanhempi hoitaja käännytti minut viime joulukuussa vaivani takia sanoen ettei vaivaani tulla hoitamaan päivystyksen kautta.Kun parin viikon perästä menin uudelleen kipujeni takia samaan paikkaan,niin eri hoitaja kuin ed.kerralla päästi minut naislekurin tutkittavaksi.Sillähän täytyy olla röntgennäkö,koska pelkällä katsomisella naislääkäri sanoi minulle,että mitään kulumaa ei polvessani ole ja oireet häviävät puolen vuoden sisällä.Näin säästettiin taas mahdolliset röntgenkustannukset lumilinnoja varten.Piti hakea apu yksityiseltä lääkäriltä.Mielestäni ikänsä Kemiin veronsa maksaneen tulisi saada asianmukaista hoitoa LPKS:ssä,vai onkohan tarkoitus vähitellen "kuihduttaa"koko yleinen terveyspalvelujärjestelmä Kemissä?

        Kun valitat samaa vaivaa jopa puolen vuoden päästä. Onkin oikea lääkäri terveyskeskuksen lääkäri. Ei päivystyspolin lääkäri.

        Jos et saa aikaa tk:n lekurille, niin silloinhan mennään yksityiselle. Näin minäkin tein kun tuli vaiva, jonka leikkaamiseen olisin joutunut odottamaan varmasti vähintään puoli vuotta. Otin lainan ja menin Ouluun leikattavaksi.


    • 2007 näköhermontulehdus

      Minä haluaisin kiittää päivystyspolia ja Länskän silmäosastoa näköhermotulehduksen havaitsemisesta.

      Olisin voinut menettää näköni, mutta onneksi tulehdus havaittiin ajoissa, että pääsin hoitoon omaan sairaanhoitopiiriin Päijät-Hämeeseen. Tätä lukevat tietävät, mistä asiasta on kyse.

      Ainoa harmin paikka on se asia, että en saanut hoitoa entisessä kotikaupungissa.

    • Anonyymi

      En ole ollut koskaan sellainen ihminen joka laukkoo lääkäreillä. Nyt minulla on kuitenkin ollut terveysongelmia ja olen joutunut hakeutumaan Kemissä päivystykseen. Kemin terveysasemalta sain lääkäriltä lähetteen kirurgian poliklinikalle tutkimuksiin mutta se pysähtyi siihen että akuuttiklinikalla minut lähetettiin kotiin ja annettiin vain itsehoito-ohjeita. Länsi-Pohjassa oli kirjattu ettei minulle edes suunnitella mitään tutkimuksia. Olen käynyt nyt useamman kerran akuuttiklinikalla ja kohtelu on todella tympeää. Minulle vain hymyillään pirullisesti. Hoitajat ovat todella julmia. Menee usko terveydenhoitoon ja muuhunkin. Mietin voiko hoitajilla olla jotain henkilökohtaisia kaunoja minua kohtaan. Olen miettinyt että valittaisin hoitajien käytöksestä. En yleensä valita muista mutta jos se auttaisi etteivät hoitajat olisi jatkossa yhtä töykeitä muille potilaille. Ambulanssi kävi myös minun luona eikä ottanut kyytiin. Sanoivat että pääset Länsi-Pohjaan kävelemällä kun olet nuori tyttö. Olen nelikymppinen. Ikärasismi alkaa näköjään tosi varhain. Tällaisia kokemuksia minulla on Kemistä ja Länsi-Pohjan keskussairaalasta. Lääkärit ovat asiallisia jos heille pääsee mutta akuuttiklinikan hoitajat ovat portinvartijoita ja estävät hoitoon pääsyn.

    • Anonyymi

      Kyllä Länskässä kaikki pelittää, mutta jos joudutte Sasalle (Sauvosaaren sairaalaan) niin siellä se kohtelu on todella alle arvostelun! Onko Sasa se ns keräilypaikka niille hoitoalan osaajille joita ei oikein jaksa enää kiinnostaa potilas, vaan se tilipäivä on kohde mihin keskitytään.
      Osa Sasallakin on inhimillisiä mutta suurin osa on naama rutussa ja kohtelevat potilaita hyvin mielivaltaisesti. Ei siellä kannata valittaa toisille työntekijöille, sillä kukapa se omaan pesäänsä kusis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe